VŽ bando „Cadillac Escalade“: prabangus ir kokybiškas, bet – spinta ant ratų

Publikuota: 2015-11-27
„Verslo žinios“

Kadaise vieną Lietuvos diskžokėją visi atpažindavo iš jo vairuojamo didelio prabangaus amerikietiško automobilio. Neaprėpiamo dydžio iš tolo blizgantys ratai, galingai riaumojantis variklis, retas ženklas ant kapoto, didelė kaina ir ribotos galimybės įsigyti – taip lietuviams tuomet atrodė didysis „Cadillac Escalade“.

Šiandien panorę įsigyti amerikietišką milžiną tą padaryti gali kur kas lengviau – kartais „kalade“ pavadinamą automobilį jau atsivežė „Cadillac“ atstovybė Lietuvoje, veikianti pirmus metus.

Šiemet didysis „Cadillac“ dalyvauja ir „Lietuvos metų automobilio“ konkurse, tad ir Lietuvos gatvėse yra matomas gerokai dažniau.

Kaip nedidelis butas

Už nemažą dalį vairuotojų „Cadillac Escalade“ yra aukštesnis, mat automobilio aukštis – 1.889 mm. Tad, pavyzdžiui, tarp manęs ir „Escalade“ skirtumas – beveik 21 cm. Tiek – gana nemažai daugumai vidutinio ūgio vairuotojų, tad amerikiečiai sumąstė įtaisyti specialų laiptą. Atrakinate automobilį, atidarote duris ir išvažiuoja elektrinė pakopa, dėl kurios įsiropšti į visureigį kur kas paprasčiau.

Elektra reguliuojamos sėdynės, automatinės pavarų dėžės paminos ir vairas – taip pat privalumai, leidžiantys įsitaisyti patogiau. Visas dėmesys krypsta į centrinę konsolę, kuri jau matyta ankstesniuose „Cadillac“ modeliuose. Čia visi mygtukai valdomi lietimu, tačiau vietos, kurias prilietus valdomos įvairios automobilio sistemos, pabrėžtos sidabriniais plastiko apvadais, tad pirmiausia norisi spausti jas. Tik po kelių mygtelėjimų supranti, kad plastikinė detalė – ne mygtukas, o nefunkcionalus grožio elementas.

Kitkas salone – kone be priekaištų. Minkšta oda, dailios siūlės, kokybiška apdaila. Šią, žinoma, paįvairina prie santūresnio dizaino pripratusiai akiai keisti blizgaus plastiko intarpai, tačiau bendra visuma nepeiktina.

„Cadillac Escalade“ – septynvietis (gali būti ir 8 vietų) automobilis. Antroje sėdynių eilėje įrengtos dvi sėdynės, tarp jų palikta galimybė praeiti iki trečios sėdynių eilės, kur turėtų tilpti trys žmonės.

Visgi atsisukus į galinę sėdynę apima keistas jausmas. Atrodo, tarsi stovėtumei nediduko buto prieangyje – tiek erdvės. Modelį bandę kolegos juokavo, kad akimirką vairuodamas „Escalade“ gali pasijusti ir nekilnojamo turto magnatu. Jokio skirtumo, ar sėdite priekyje, ar antroje sėdynių eilėje, ar gale – vietos keliams čia per akis, įsitaisyti patogiai nesunku.

Geriausia – tiesiu keliu

Tiesa, daugybė vietos, kokybiškos apdailos medžiagos reiškia ir tai, kad „Escalade“ svoris nė iš tolo neprimena Lietuvai įprastų visureigių. Tuščias modelis sveria beveik 3 t, o pamėginkite įsisodinti šeimą, draugų, įsidėti daiktų. Antsvoris juntamas tiek stabdant, tiek važiuojant į posūkius, tiek įsibėgint.

Nepaisant po kapotu sumontuoto galingo amerikietiško 6,2 l darbinio tūrio V8 formos 426 AG galios motoro, skleidžiančio ausiai malonų gaudesį, bandydami su „Escalade“ važiuoti sportiškai ir vikriai priminsite sieninę spintą važiuojančią dviratuku. Kiekviename posūkyje, vingyje, manevruodami miesto gatvėmis būsite nerangūs, dideli ir gremėzdiški.

22 colių (55,88 cm) skersmens blizgančiais ratlankiais papuoštas automobilis atsigauna tada, kai išvažiuojama į tiesų kelią. Tuomet galima išnaudoti riaumojantį variklį, ryjantį degalus dešimtimis litrų, 610 Nm siekiantį sukimo momentą, juntamą varikliui įsisukus iki 4.000 apsukų per minutę. Važiuodamas tiesiai „Escalade“ atrodo išties grėsmingai.

Tiesa, nemažas kėbulo svoris ir čia turi įtakos. Nuspaudus akceleratorių iki dugno tenka akimirką luktelėti, kol „Cadillac“ „smegenys“ supras, jog laikas važiuoti pirmyn. Tuomet automobilis raus iš vietos su tokia jėga, kad viskas, kas nepritvirtina, iš priekio nuskris iki pat trečiosios sėdynių eilės. Iki 100 km/val. automobilis pagreitėja per 6,7 sek.

Štai stabdant reikalai kitokie. Mėginau stabdyti ne vieną kartą tiek įsibėgėjusi iki 60 km/val., tiek iki 100 km/val. Tiek vienu, tiek kitu atveju prireikus staigiai stabdyti norėtųsi, kad inercija automobilį veiktų mažiau ir visureigis sustotų greičiau.

Į bekelę nesinori

Į „Escalade“ gamintojas montuoja „Magnetic Ride Control“ sistemą, akimirksniu keičiančią amortizatorių standumą, veikimą ir pritaikančią važiuoklę bet kokiai kelio dangai. Ši bandant „Cadillac CTS“ paliko teigiamą įspūdį, tačiau važiuojant su „Escalade“ atrodo, kad ne visada sistema geba atitaikyti važiuoklės veikimą taip, kad vairuotojas ir keleiviai nepajustų didžiausių nelygumų ar važiuotų per juos minkštai.

Keisčiausias jausmas apima sėdint ne prie vairo, o galinėse sėdynių eilėse. Viena vertus atrodo, kad visureigis ganėtinai minkštas ir linguojantis, kita vertus – užtektinai standus. Tačiau sėdintiems gale teko kentėti nuolatinį lengvą kratymą bei keistus nežinia iš kur sklindančius barškesius.

„Escalade“ turi visus keturis varančiuosius ratus, taip pat nemažą prošvaisą, tačiau tikrai lietuviškai pelkei, medžioklėms ir bekelei yra kitų, daug tinkamesnių modlių. Šis daug geriau važiuoja asfaltuotu keliu, o įsibrovus į pelkę be specialiai tam tinkančio automobilio rezultatai gali būti liūdni.

Gausi įranga

Daugiausia pagyrų „Cadillac“ norisi išsakyti už standartinėje įrangoje esančią saugos sistemų gausą. „Pliko“ modelio pirkėjas gauna perspėjimo apie gresiantį susidūrimą tiek iš priekio, tiek iš galo sistemą, nukrypimo iš juostos perspėjimo sistemą, aklosios zonos stebėjimo ir perspėjimo sistemą, automatinį tolimųjų ir artimųjų šviesų perjungimą, kelio ženklų atpažinimo sistemą ir t.t.

Gausi ir bazinė įranga. Už elektra reguliuojamą vairą, veidrodėlius, priekines sėdynes, elektra reguliuojamas antros eilės sėdynes ir elektra nulenkiamas trečios eilės sėdynes papildomai susimokėti nereikės.

Standartinės įrangos sąraše yra ir trijų zonų klimato kontrolės sistema, beraktė užvedimo sistema, šildomas priekinis stiklas, be to, pagrindiniai važiavimo duomenys projektuojami ant priekinio stiklo. Galiausiai bazinės komforto įrangos sąraše – televizoriai ant sėdynių atlošų bei ant automobilio lubų.

Daug klausimų

Visgi sukiojant „Escalade“ vairą klausimų dėl to, kokiam vairuotojui šis automobilis turėtų būti patrauklus, buvo daugiau nei atsakymų.

Visureigis itin prabangus, turi ne vieną privalumą, tačiau į tą pačią sumą (standartinę įrangą turinčio „Escalade“ kaina – 103.000 Eur), kurią galima mokėti už „Escalade“, telpa ir daugiau „premium“ segmento visureigių.

Kiek kaprizingai atrodo ir 6,2 l darbinio tūrio benzininis variklis. Gaudžia jis, žinoma, taip, kad kraujas verda, tačiau degalų sąnaudos, rodomos borto kompiuterio ekrane, džiugina kur kas mažiau. „Cadillac“ deklaruoja, kad vidutiniškai automobilis 100 km kelio turėtų sunaudoti 13 l benzino, kolegai ramiu tempu judant užmiestyje pavyko tilpti į 9 l degalų, o man važinėjantis miesto gatvėmis sąnaudos nekrito žemiau 15 l benzino 100 km.

Įprasti tenka ir prie visureigio elgesio kelyje. Didelė masė, aukštai esantis svorio centras, daugiau nei 5 m ilgis ir 2 m plotis – ne pats žaviausias derinys bet kurio miesto gatvėse. Juolab, kad ir važiavimo malonumo sukiojantis po tankiai apgyvendinto mikrorajono gatveles nedaug.

Greičiausiai labiausiai „Cadillac“ privalumus įvertintų tie, kuriems kasdien su visa šeima tenka iš užmiesčio keliauti keliasdešimt kilometrų iki mieste esančių darbų, darželių, mokyklų. Tiesiame kelyje „Escalade“ lyg tankas – nebaisios jokios kliūtys, gale susodintiems vaikams užteks veiklos stebint vaizdą televizoriuose, o gausybė sistemų padės keliauti saugiai.

Tiesą sakant, kelionės pabaigoje galite pamiršti, kad iš automobilio reikia išlipti – čia tiek visko daug, kad norėsis užtrukti dar bent valandą tiesiog sėdint, žaidžiant, žiūrint filmus ar žinias televizoriaus ekrane. Galbūt tik norėtųsi, kad kitos „Escalade“ kartos standartinėje įrangoje būtų ir virtuvė (nes šaldytuvas jau yra) – kad praalkę ilgoje kelionėje galėtų čia pat kokį amerikietišką kepsnį pačirškinti. Vietos tokiai keistai įrangai „Escalade“ salone tikrai užteks.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VŽ bando: „Ford Ranger Raptor“  Premium

Europos rinkai pasiūlytas neeilinis „Ford“ pikapo modelis vargu ar suvilios daug pirkėjų. Bet tai nė kiek...

„Toyota“ Ženevoje pristatys naują miesto visureigį

Automobilis kol kas neskelbiamu pavadinimu „Toyotos“ gamoje rikiuosis šalia kompaktinio krosoverio C-HR ir...

Dakare greičiausias tarp lietuvių – B. Vanagas, V. Žala vos pasiekė finišą

Penktadienį Saudo Arabijoje baigėsi Dakaro ralis. Sėkmingiausiai iš lietuvių lenktynininkų jame pasirodė...

Automobiliai
2020.01.17
Priešpaskutiniame Dakaro etape lietuviai išlaikė stabilumą

Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje dalyvaujantys lietuvių lenktynininkai priešpaskutiniame etape...

Automobiliai
2020.01.16
Sustabdytas 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas, Lietuvos atstovai išlaiko pozicijas 

Dėl daugybės įvykių trasoje pritrūkus medikų komandų, maratono organizatoriai anksčiau laiko sustabdė...

Automobiliai
2020.01.15
2020-ieji – mažos taršos automobilių metai Premium

Šiais metais su naujais Europos Sąjungos automobilių taršos ribojimais susidursianti rinka laukia naujos...

Automobiliai
2020.01.15
V. Žala ir B. Vanagas Dakaro suvestinėje vėl priartėjo vienas prie kito 

Įveikęs beveik 900 km maršrutą, devintąją lenktynių dieną vėl geriausią rezultatą pasiekęs Lietuvos atstovas...

Automobiliai
2020.01.14
Po 8-ojo etapo Dakaro ralio 20-uke – trys lietuvių ekipažai

Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio 8-ajame etape trys iš likusių keturių lietuvių ekipažų papuolė į...

Automobiliai
2020.01.13
E. Juškauskui ir A. Pauliukėnui debiutas Dakare baigtas – užsidegė automobilis

Iš Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio pasitraukė šių lenktynių debiutantai Edvinas Juškauskas ir...

Automobiliai
2020.01.10
Vilniuje – išankstinis „Land Rover Defender“ pasirodymas  1

Išankstiniam pristatymui į Vilnių atvežtas ilgai lauktas modelis, kuris modelių gamoje pakeis nuo 1983 m. iš...

Automobiliai
2020.01.09
Penktąją Dakaro dieną – skirtingi Lietuvos dalyvių įspūdžiai ir pasiekimai 

Dauguma lietuvių ekipažų gerino pozicijas, tačiau Vaidotas Žala remontavo automobilį, o Arūnas Gelažninkas...

Automobiliai
2020.01.09
Ketvirtajame Dakaro etape – lenktynininkų paranoja akmenims 

Benediktas Vanagas trečiadienį vėl buvo greičiausias Lietuvos atstovas, tačiau per paskutinius 50 km neteko 3...

Automobiliai
2020.01.08
Sugriežtinti ES taršos reikalavimai brangins kai kuriuos naujus automobilius Premium

Naujų automobilių anglies dioksido (CO2) taršą ribojantys Europos Sąjungos (ES) reikalavimai smarkiai paveiks...

Automobiliai
2020.01.07
Dakare – Benedikto Vanago kilimas ir sunki diena likusiems Lietuvos atstovams 

Trečiajame lenktynių etape B. Vanagas užėmė 16-ąją vietą ir buvo greičiausias tarp lietuvių. Bendrojoje...

Automobiliai
2020.01.07
„Sony“ staigmena „CES 2020“ parodoje – savavaldis elektromobilis

„Sony“ šiųmetėje vartotojų elektronikos parodoje CES pristato ne tik televizorius. Japonijos kompanija...

Technologijos
2020.01.07
Vyriausybė trečiadienį planuoja grąžinti žaliąsias rodykles  4

Audringos visuomenės reakcijos sulaukęs Susisiekimo ministerijos sprendimas panaikinti prie šviesoforų...

„Nissan“ smerkia C. Ghosno pabėgimą – vadina „nepaprastai apgailėtinu“ 

Japonijos automobilių gamintoja „Nissan“ antradienį pasmerkė savo buvusį vadovą Carlosą Ghosną už pabėgimą,...

Automobiliai
2020.01.07
„Amazon“ braunasi į automobilių rinką: sukirto rankomis ir su „Lamborghini“

JAV prekybos milžinė žengia gilyn į automobilių rinką. „Amazon“ pirmadienį, parodos „CES 2020“ išvakarėse,...

Technologijos
2020.01.06
Antrajame Dakaro ralio etape – nežymus V. Žalos pozicijų nuosmukis 

Po sekmadienį iškovotos istorinės pergalės pirmajame maratono greičio ruože Vaidoto Žalos ir Sauliaus...

Automobiliai
2020.01.06
Pirmąją Dakaro ralio dieną – V. Žalos ir S. Jurgelėno staigmena

Saudo Arabijoje prasidėjusiame Dakaro ralyje lenktynininko Vaidoto Žalos ir šturmano Sauliaus Jurgelėno...

Automobiliai
2020.01.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau