VŽ bando „Cadillac Escalade“: prabangus ir kokybiškas, bet – spinta ant ratų

Publikuota: 2015-11-27
„Verslo žinios“

Kadaise vieną Lietuvos diskžokėją visi atpažindavo iš jo vairuojamo didelio prabangaus amerikietiško automobilio. Neaprėpiamo dydžio iš tolo blizgantys ratai, galingai riaumojantis variklis, retas ženklas ant kapoto, didelė kaina ir ribotos galimybės įsigyti – taip lietuviams tuomet atrodė didysis „Cadillac Escalade“.

Šiandien panorę įsigyti amerikietišką milžiną tą padaryti gali kur kas lengviau – kartais „kalade“ pavadinamą automobilį jau atsivežė „Cadillac“ atstovybė Lietuvoje, veikianti pirmus metus.

Šiemet didysis „Cadillac“ dalyvauja ir „Lietuvos metų automobilio“ konkurse, tad ir Lietuvos gatvėse yra matomas gerokai dažniau.

Kaip nedidelis butas

Už nemažą dalį vairuotojų „Cadillac Escalade“ yra aukštesnis, mat automobilio aukštis – 1.889 mm. Tad, pavyzdžiui, tarp manęs ir „Escalade“ skirtumas – beveik 21 cm. Tiek – gana nemažai daugumai vidutinio ūgio vairuotojų, tad amerikiečiai sumąstė įtaisyti specialų laiptą. Atrakinate automobilį, atidarote duris ir išvažiuoja elektrinė pakopa, dėl kurios įsiropšti į visureigį kur kas paprasčiau.

Elektra reguliuojamos sėdynės, automatinės pavarų dėžės paminos ir vairas – taip pat privalumai, leidžiantys įsitaisyti patogiau. Visas dėmesys krypsta į centrinę konsolę, kuri jau matyta ankstesniuose „Cadillac“ modeliuose. Čia visi mygtukai valdomi lietimu, tačiau vietos, kurias prilietus valdomos įvairios automobilio sistemos, pabrėžtos sidabriniais plastiko apvadais, tad pirmiausia norisi spausti jas. Tik po kelių mygtelėjimų supranti, kad plastikinė detalė – ne mygtukas, o nefunkcionalus grožio elementas.

Kitkas salone – kone be priekaištų. Minkšta oda, dailios siūlės, kokybiška apdaila. Šią, žinoma, paįvairina prie santūresnio dizaino pripratusiai akiai keisti blizgaus plastiko intarpai, tačiau bendra visuma nepeiktina.

„Cadillac Escalade“ – septynvietis (gali būti ir 8 vietų) automobilis. Antroje sėdynių eilėje įrengtos dvi sėdynės, tarp jų palikta galimybė praeiti iki trečios sėdynių eilės, kur turėtų tilpti trys žmonės.

Visgi atsisukus į galinę sėdynę apima keistas jausmas. Atrodo, tarsi stovėtumei nediduko buto prieangyje – tiek erdvės. Modelį bandę kolegos juokavo, kad akimirką vairuodamas „Escalade“ gali pasijusti ir nekilnojamo turto magnatu. Jokio skirtumo, ar sėdite priekyje, ar antroje sėdynių eilėje, ar gale – vietos keliams čia per akis, įsitaisyti patogiai nesunku.

Geriausia – tiesiu keliu

Tiesa, daugybė vietos, kokybiškos apdailos medžiagos reiškia ir tai, kad „Escalade“ svoris nė iš tolo neprimena Lietuvai įprastų visureigių. Tuščias modelis sveria beveik 3 t, o pamėginkite įsisodinti šeimą, draugų, įsidėti daiktų. Antsvoris juntamas tiek stabdant, tiek važiuojant į posūkius, tiek įsibėgint.

Nepaisant po kapotu sumontuoto galingo amerikietiško 6,2 l darbinio tūrio V8 formos 426 AG galios motoro, skleidžiančio ausiai malonų gaudesį, bandydami su „Escalade“ važiuoti sportiškai ir vikriai priminsite sieninę spintą važiuojančią dviratuku. Kiekviename posūkyje, vingyje, manevruodami miesto gatvėmis būsite nerangūs, dideli ir gremėzdiški.

22 colių (55,88 cm) skersmens blizgančiais ratlankiais papuoštas automobilis atsigauna tada, kai išvažiuojama į tiesų kelią. Tuomet galima išnaudoti riaumojantį variklį, ryjantį degalus dešimtimis litrų, 610 Nm siekiantį sukimo momentą, juntamą varikliui įsisukus iki 4.000 apsukų per minutę. Važiuodamas tiesiai „Escalade“ atrodo išties grėsmingai.

Tiesa, nemažas kėbulo svoris ir čia turi įtakos. Nuspaudus akceleratorių iki dugno tenka akimirką luktelėti, kol „Cadillac“ „smegenys“ supras, jog laikas važiuoti pirmyn. Tuomet automobilis raus iš vietos su tokia jėga, kad viskas, kas nepritvirtina, iš priekio nuskris iki pat trečiosios sėdynių eilės. Iki 100 km/val. automobilis pagreitėja per 6,7 sek.

Štai stabdant reikalai kitokie. Mėginau stabdyti ne vieną kartą tiek įsibėgėjusi iki 60 km/val., tiek iki 100 km/val. Tiek vienu, tiek kitu atveju prireikus staigiai stabdyti norėtųsi, kad inercija automobilį veiktų mažiau ir visureigis sustotų greičiau.

Į bekelę nesinori

Į „Escalade“ gamintojas montuoja „Magnetic Ride Control“ sistemą, akimirksniu keičiančią amortizatorių standumą, veikimą ir pritaikančią važiuoklę bet kokiai kelio dangai. Ši bandant „Cadillac CTS“ paliko teigiamą įspūdį, tačiau važiuojant su „Escalade“ atrodo, kad ne visada sistema geba atitaikyti važiuoklės veikimą taip, kad vairuotojas ir keleiviai nepajustų didžiausių nelygumų ar važiuotų per juos minkštai.

Keisčiausias jausmas apima sėdint ne prie vairo, o galinėse sėdynių eilėse. Viena vertus atrodo, kad visureigis ganėtinai minkštas ir linguojantis, kita vertus – užtektinai standus. Tačiau sėdintiems gale teko kentėti nuolatinį lengvą kratymą bei keistus nežinia iš kur sklindančius barškesius.

„Escalade“ turi visus keturis varančiuosius ratus, taip pat nemažą prošvaisą, tačiau tikrai lietuviškai pelkei, medžioklėms ir bekelei yra kitų, daug tinkamesnių modlių. Šis daug geriau važiuoja asfaltuotu keliu, o įsibrovus į pelkę be specialiai tam tinkančio automobilio rezultatai gali būti liūdni.

Gausi įranga

Daugiausia pagyrų „Cadillac“ norisi išsakyti už standartinėje įrangoje esančią saugos sistemų gausą. „Pliko“ modelio pirkėjas gauna perspėjimo apie gresiantį susidūrimą tiek iš priekio, tiek iš galo sistemą, nukrypimo iš juostos perspėjimo sistemą, aklosios zonos stebėjimo ir perspėjimo sistemą, automatinį tolimųjų ir artimųjų šviesų perjungimą, kelio ženklų atpažinimo sistemą ir t.t.

Gausi ir bazinė įranga. Už elektra reguliuojamą vairą, veidrodėlius, priekines sėdynes, elektra reguliuojamas antros eilės sėdynes ir elektra nulenkiamas trečios eilės sėdynes papildomai susimokėti nereikės.

Standartinės įrangos sąraše yra ir trijų zonų klimato kontrolės sistema, beraktė užvedimo sistema, šildomas priekinis stiklas, be to, pagrindiniai važiavimo duomenys projektuojami ant priekinio stiklo. Galiausiai bazinės komforto įrangos sąraše – televizoriai ant sėdynių atlošų bei ant automobilio lubų.

Daug klausimų

Visgi sukiojant „Escalade“ vairą klausimų dėl to, kokiam vairuotojui šis automobilis turėtų būti patrauklus, buvo daugiau nei atsakymų.

Visureigis itin prabangus, turi ne vieną privalumą, tačiau į tą pačią sumą (standartinę įrangą turinčio „Escalade“ kaina – 103.000 Eur), kurią galima mokėti už „Escalade“, telpa ir daugiau „premium“ segmento visureigių.

Kiek kaprizingai atrodo ir 6,2 l darbinio tūrio benzininis variklis. Gaudžia jis, žinoma, taip, kad kraujas verda, tačiau degalų sąnaudos, rodomos borto kompiuterio ekrane, džiugina kur kas mažiau. „Cadillac“ deklaruoja, kad vidutiniškai automobilis 100 km kelio turėtų sunaudoti 13 l benzino, kolegai ramiu tempu judant užmiestyje pavyko tilpti į 9 l degalų, o man važinėjantis miesto gatvėmis sąnaudos nekrito žemiau 15 l benzino 100 km.

Įprasti tenka ir prie visureigio elgesio kelyje. Didelė masė, aukštai esantis svorio centras, daugiau nei 5 m ilgis ir 2 m plotis – ne pats žaviausias derinys bet kurio miesto gatvėse. Juolab, kad ir važiavimo malonumo sukiojantis po tankiai apgyvendinto mikrorajono gatveles nedaug.

Greičiausiai labiausiai „Cadillac“ privalumus įvertintų tie, kuriems kasdien su visa šeima tenka iš užmiesčio keliauti keliasdešimt kilometrų iki mieste esančių darbų, darželių, mokyklų. Tiesiame kelyje „Escalade“ lyg tankas – nebaisios jokios kliūtys, gale susodintiems vaikams užteks veiklos stebint vaizdą televizoriuose, o gausybė sistemų padės keliauti saugiai.

Tiesą sakant, kelionės pabaigoje galite pamiršti, kad iš automobilio reikia išlipti – čia tiek visko daug, kad norėsis užtrukti dar bent valandą tiesiog sėdint, žaidžiant, žiūrint filmus ar žinias televizoriaus ekrane. Galbūt tik norėtųsi, kad kitos „Escalade“ kartos standartinėje įrangoje būtų ir virtuvė (nes šaldytuvas jau yra) – kad praalkę ilgoje kelionėje galėtų čia pat kokį amerikietišką kepsnį pačirškinti. Vietos tokiai keistai įrangai „Escalade“ salone tikrai užteks.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams 37

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris...

Transportas
2018.11.11
Pasirengimas elektromobilių gamybai karpo BMW pelną

Skausmingas perėjimas prie elektromobilių gamybos: BMW veiklos pelnas praėjusį ketvirtį sumažėjo 27%.

Transportas
2018.11.09
Estų valdoma „Hondos“ atstovybė Vilniuje domina vietinius Premium 2

Prekybos naujais automobiliais rinkoje bręsta naujas sandoris – Estijos kapitalo valdomą „Honda Motor...

Transportas
2018.11.09
Lietuviai vis labiau simpatizuoja elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams 12

Baltijos šalyse atliekamos apklausos patvirtina, kad elektriniai ir hibridiniai automobiliai Lietuvoje turi...

Transportas
2018.11.06
Spalį atsigavo ir automobilių rinka, ir reeksportas 3

Po nuosmukio rugsėjį, Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka spalį vėl augo 21% ir pasiekė naują...

Transportas
2018.11.02
VŽ bando: „Touareg“ iššūkis „premium“ segmentui 11

Naujasis „Volkswagen“ gamos flagmanas – trečiosios kartos „Touareg“ – žengė į „premium“ segmentą ir kaina...

Transportas
2018.10.29
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose – 33 dalyviai 1

22-uosiuose „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose dalyvauja 33 automobiliai.

Transportas
2018.10.27
Pirmą kartą per 2 metus „Tesla“ uždirbo pelno 16

JAV elektromobilių gamintojas „Tesla“ „išties istoriniu“ vadina trečiąjį šių metų ketvirtį, per kurį generavo...

Rinkos
2018.10.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau