VŽ bando: geriausios „Opel Astra“ funkcijos teks laukti porą metų

Publikuota: 2015-11-19
Egidijaus Babelio nuotr.
Egidijaus Babelio nuotr.
„Verslo žinios“

Išleidę naująjį „Opel Astra“ vokiečiai ištaisė klaidas, padarytas ankstesniame modelyje, ir pridėjo ne vieną atributą, priverčiantį į nedidelį automobilį žvilgtelėti atidžiau.

Apie „Astra“ gamintojas kalba ambicingai. „Opel“ norėtų, kad savame segmente modelis būtų patraukliausią kainą ir moderniausias technologijas turintis automobilis. Nagrinėjant ilgą papildomų pasirinkimų sąrašą atrodo, kad vokiečiams pažadus pavyko įgyvendinti.

Šiemet ryškiaspalvis „Opel Astra“ – rimtas pretendentas ir į „Lietuvos metų automobilio 2016“ titulą.

Lengvai atpažįstamas

Pirmiausia su nauju „Opel Astra“ susiduriu važiuodama į Druskininkus, kur šią savaitę bandomi visi į „Metų automobilio“ apdovanojimą pretenduojantys modeliai. Iš tolo pamatau bumerangą primenančius galinius žibintus ir iš karto šauna mintis, kad ten – kažkuris „Opel“ modelis. Privažiavusi tiek, kad galėčiau įžiūrėti ženkliuką, įsitikinu, jog neklydau. Tai sufleruoja ne tik tai, kad „Opel“ modeliai lengvai atpažįstami, bet ir tai, kad, palyginus su pirmtaku, naujas „Astra“ neatrodo pasikeitęs kardinaliai.

Į priekinius žibintus naujam „Astra“ gamintojas montuoja LED šviesos diodus bei diegia technologiją, leidžiančią iškirpti priešais atvažiuojantį automobilį akinantį šviesos srautą. Tad iš principo, užmiestyje visuomet galima važiuoti su įjungtais tolimųjų šviesų žibintais.

Atšviežintas ir salonas: centre šviečia nemažas lietimui jautrus ekranas, nedidukas skaitmeninis ekranas yra ir tarp spidometro ir tachometro. Iki šiol dėl mygtukų pertekliaus peikti „Opel“ sulig kiekvienu nauju modeliu jų mažina, tas matyti ir „Astra“ salone.

Maloniai džiugina kokybiškos, nemažas šonines atramas turinčios odinės sėdynės. Šiose patogiai nesunku įsitaisyti tiek priekyje, tiek gale. Gale sėdėti patogu net ir aukštesniam keleiviui, mat galinė sėdynių eilė kiek pakreipta, paversta, tad norint keliais įsiremti į priekinių sėdynių atlošus – reikia dar ir pasistengti.

Užtenka gyvybės

Užsivedant „Astra“ jaukiai burgzteli – po kapotu 1,6 l darbinio tūrio turbodyzelinis motoras, išvystantis 100 kW (136 AG) galią. Tiesa, po akimirkos kitos motorą gesinu ir mėginu užvesti dar kartą – jautriai ausiai atrodo, kad variklis dirba per garsiai. Supratusi, kad niekas nepasikeis, važiuoju, kartas nuo karto įsiklausydama į vokiško dyzelio tarškėjimą. Mano mintis apie garsiau nei derėtų girdimą motorą patvirtina ir kolegos – dauguma užsimena, kad „Astra“ motoras dirba per garsiai.

Tačiau tai – bene vienintelis priekaištas, kurį galima naujam „Opel“ gaminiui. Variklis „gyvas“, tad „traukti“ pradeda tachometro rodyklei stabtelėjus kiek aukščiau nei 1.500 sūkių per minutę. Tinkamai suderinta šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė padeda judėti pirmyn gana taupiai. Man darbo dieną važinėjantis po Dzūkijos miestelius bei apylinkes, retkarčiais stabtelint prie kelių šviesoforų, borto kompiuteris rodė vidutines 5 l darbinio tūrio degalų sąnaudas.

Pamėginus važiuoti aštriau, atrodo, kažkur dilgteli mintis, kad „Astra“ nepakankamai manevringa, tačiau automobilis greitai reaguoja į vairo pasukimą, darbą paminomis ir pavarų dėže bei kitus vairuotojo norus. Greitai tiek, kiek iš tiesų užtenka kasdienai. Žvitrumo suteikia ir sumažėjęs modelio svoris – priklausomai nuo įrangos naujas „Astra“ lengvesnis iki 200 kg. Racionaliai pasvarstę „Opel“ naujam modeliui ėmė montuoti mažesnius ratus.

Nematomas pagalbininkas

Visgi stipriausia naujojo „Astra“ savybe galėčiau vadinti „Opel“ įdiegtą „On Star“ sistemą. Kol kas ši, beje, Lietuvoje dar neveikia, gamintojas žada, kad visiškai išnaudoti šios sistemos privalumus galėsime po poros metų.

Tad kol kas „On Star“ lietuviams pažįstamas tik iš gamintojo brošiūrų bei bandymų užsienio keliuose, kur produktas jau veikia.

„Opel“ sukurta pagalbos ir informacijos sistema ilgainiui turėtų tapti vairuotojo dešiniąja ranka. Automobilis pats gali tikrinti savo techninę būklę ir informuoti apie patikros rezultatus tiek el. paštu, tiek mobiliąja programėle.

Taip pat ši sistema leidžia susisiekti su pagalbos centru pasiklydus, prireikus rūpimo objekto adreso ar tiesiog sugedus. Užtenka paspausti mygtuką ir viename iš daugelio skambučių centrų atsiliepę operatoriai įgyvendins daugumą vairuotojų prašymų.

Be šių itin svarbių funkcijų, „On Star“ leidžia matyti automobilio buvimo vietą telefone. Automobilio vagystės atveju skambučių centro specialistai tiesiog galėtų apriboti automobilio užvedimą, t.y., kartą užgesintas automobilis nebeužsivestų.

Toks skaitmeninis pagalbininkas pasirinkusiems prabangiau įrengtą „Astra“ pirmus metus nekainuotų nieko, vėliau – 100 Eur. Visgi galimybės naudotis išmania sistema lietuviai lauks iki maždaug 2017 m.

FOTOGALERIJA GALERIJA OPEL ASTRA (8 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Jaguar“: po nauju žvėries kailiu plaka ta pati širdis Verslo tribūna

Miesto visureigis – toks yra naujasis „jaguaro“ pavidalas. Tiems, kas mano, kad kartu su elegantiško sedano...

Verslo aplinka
2019.11.11
Buvęs „Daimler“ vadovas: dievinu E. Muską, bet „Tesla“ vokiečių neaplenks 6

Elonas Muskas populiarindamas elektromobilius padarė milžinišką darbą, tačiau Vokietijos automobilių...

Automobiliai
2019.11.09
Įkrovos tinklo plėtra: viena jungtis – keturiems elektromobiliams Premium 10

Kitais metais elektromobilių įkrovimo stotelių tinklas turėtų viršyti paklausą, o viena vieša įkrovimo...

Mažiausiems automobiliams gamintojai mato vis mažiau perspektyvų Europoje Premium

Vis daugiau automobilių gamintojų Europoje svarsto trauktis iš pačių mažiausių modelių segmento. Taip elgtis...

Automobiliai
2019.11.06
Naujas pasiūlymas apmokestinti automobilius: poveikis vėl kelia abejones Premium

Pateiktas įstatymo projektas galėtų pakeisti praėjusį mėnesį atmestą Transporto priemonių taršos mokesčio...

Automobiliai
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
46,5% rinkos sudarantis reeksportas maskuoja augančią vidinę automobilių paklausą Premium

Per 10 šių metų mėnesių prekyba naujais automobiliais augo 41,7%, o, reeksporto mastui siekiant beveik pusę...

Automobiliai
2019.11.05
„Lietuvos metų automobilis 2020“: daugiau miesto visureigių ir mažiau dyzelių 

Tradiciniame konkurse dalyvauja 38 automobiliai, kurių specifika ir formatas perteikia besikeičiančius rinkos...

Automobiliai
2019.10.28
„Defender“: prabanga vietoj principų Premium 1

Rudeninėje Frankfurto automobilių parodoje pristatytas naujasis „Land Rover Defender“ neatpažįstamai...

Verslo klasė
2019.10.27
VŽ bando: ekstremalas „Megane R.S. 300 Trophy“ Premium

„Renault“ sportinių modelių gamybos padalinys „Renault Sport“ (R.S.) sugeba įtikinti net į prancūziškus...

Automobiliai
2019.10.27
Mažiausias BMW „Gran Coupe“ pasiruošė debiutui

BMW pristatė naują 2-os serijos „Gran Coupe“ modelį. Rinkoje jis užpildys iki šiol BMW neišnaudotą nišą ir...

Automobiliai
2019.10.27
Ketvirtosios kartos „Toyota Yaris“

Naujasis modelis bus gaminamas naudojant naują platformą ir specialiai sukurtą 3 cilindrų hibridinės pavaros...

Automobiliai
2019.10.26
Naujoji „Škoda Octavia“ atkartos flagmano „Superb“ stilių

Koncernui „Volkswagen“ priklausantis Čekijos gamintojas „Škoda“ rengiasi pristatyti savo perkamiausio...

Automobiliai
2019.10.26
Didžiausi dyzelinių automobilių mėgėjai Europoje – prancūzai ir lietuviai

Dyzelinu varomus automobilius Europoje dažniausiai renkasi prancūzai ir lietuviai, benzinu – Kipro...

Naujasis „Volkswagen Golf“ debiutuoja pasibalnojęs išmaniąsias technologijas

„Volkswagen AG“ pristatė aštuntosios kartos kompaktinį hečbeką „Golf“. Automobilyje panaudotos skaitmeninės...

Automobiliai
2019.10.25
Seimas grąžino tobulinimui Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymą

Seimas atmetė Aplinkos ministerijos siūlomą įstatymą ir grąžino projektą tobulinimui.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau