VŽ bando: geriausios „Opel Astra“ funkcijos teks laukti porą metų

Publikuota: 2015-11-19
Egidijaus Babelio nuotr.
Egidijaus Babelio nuotr.
„Verslo žinios“

Išleidę naująjį „Opel Astra“ vokiečiai ištaisė klaidas, padarytas ankstesniame modelyje, ir pridėjo ne vieną atributą, priverčiantį į nedidelį automobilį žvilgtelėti atidžiau.

Apie „Astra“ gamintojas kalba ambicingai. „Opel“ norėtų, kad savame segmente modelis būtų patraukliausią kainą ir moderniausias technologijas turintis automobilis. Nagrinėjant ilgą papildomų pasirinkimų sąrašą atrodo, kad vokiečiams pažadus pavyko įgyvendinti.

Šiemet ryškiaspalvis „Opel Astra“ – rimtas pretendentas ir į „Lietuvos metų automobilio 2016“ titulą.

Lengvai atpažįstamas

Pirmiausia su nauju „Opel Astra“ susiduriu važiuodama į Druskininkus, kur šią savaitę bandomi visi į „Metų automobilio“ apdovanojimą pretenduojantys modeliai. Iš tolo pamatau bumerangą primenančius galinius žibintus ir iš karto šauna mintis, kad ten – kažkuris „Opel“ modelis. Privažiavusi tiek, kad galėčiau įžiūrėti ženkliuką, įsitikinu, jog neklydau. Tai sufleruoja ne tik tai, kad „Opel“ modeliai lengvai atpažįstami, bet ir tai, kad, palyginus su pirmtaku, naujas „Astra“ neatrodo pasikeitęs kardinaliai.

Į priekinius žibintus naujam „Astra“ gamintojas montuoja LED šviesos diodus bei diegia technologiją, leidžiančią iškirpti priešais atvažiuojantį automobilį akinantį šviesos srautą. Tad iš principo, užmiestyje visuomet galima važiuoti su įjungtais tolimųjų šviesų žibintais.

Atšviežintas ir salonas: centre šviečia nemažas lietimui jautrus ekranas, nedidukas skaitmeninis ekranas yra ir tarp spidometro ir tachometro. Iki šiol dėl mygtukų pertekliaus peikti „Opel“ sulig kiekvienu nauju modeliu jų mažina, tas matyti ir „Astra“ salone.

Maloniai džiugina kokybiškos, nemažas šonines atramas turinčios odinės sėdynės. Šiose patogiai nesunku įsitaisyti tiek priekyje, tiek gale. Gale sėdėti patogu net ir aukštesniam keleiviui, mat galinė sėdynių eilė kiek pakreipta, paversta, tad norint keliais įsiremti į priekinių sėdynių atlošus – reikia dar ir pasistengti.

Užtenka gyvybės

Užsivedant „Astra“ jaukiai burgzteli – po kapotu 1,6 l darbinio tūrio turbodyzelinis motoras, išvystantis 100 kW (136 AG) galią. Tiesa, po akimirkos kitos motorą gesinu ir mėginu užvesti dar kartą – jautriai ausiai atrodo, kad variklis dirba per garsiai. Supratusi, kad niekas nepasikeis, važiuoju, kartas nuo karto įsiklausydama į vokiško dyzelio tarškėjimą. Mano mintis apie garsiau nei derėtų girdimą motorą patvirtina ir kolegos – dauguma užsimena, kad „Astra“ motoras dirba per garsiai.

Tačiau tai – bene vienintelis priekaištas, kurį galima naujam „Opel“ gaminiui. Variklis „gyvas“, tad „traukti“ pradeda tachometro rodyklei stabtelėjus kiek aukščiau nei 1.500 sūkių per minutę. Tinkamai suderinta šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė padeda judėti pirmyn gana taupiai. Man darbo dieną važinėjantis po Dzūkijos miestelius bei apylinkes, retkarčiais stabtelint prie kelių šviesoforų, borto kompiuteris rodė vidutines 5 l darbinio tūrio degalų sąnaudas.

Pamėginus važiuoti aštriau, atrodo, kažkur dilgteli mintis, kad „Astra“ nepakankamai manevringa, tačiau automobilis greitai reaguoja į vairo pasukimą, darbą paminomis ir pavarų dėže bei kitus vairuotojo norus. Greitai tiek, kiek iš tiesų užtenka kasdienai. Žvitrumo suteikia ir sumažėjęs modelio svoris – priklausomai nuo įrangos naujas „Astra“ lengvesnis iki 200 kg. Racionaliai pasvarstę „Opel“ naujam modeliui ėmė montuoti mažesnius ratus.

Nematomas pagalbininkas

Visgi stipriausia naujojo „Astra“ savybe galėčiau vadinti „Opel“ įdiegtą „On Star“ sistemą. Kol kas ši, beje, Lietuvoje dar neveikia, gamintojas žada, kad visiškai išnaudoti šios sistemos privalumus galėsime po poros metų.

Tad kol kas „On Star“ lietuviams pažįstamas tik iš gamintojo brošiūrų bei bandymų užsienio keliuose, kur produktas jau veikia.

„Opel“ sukurta pagalbos ir informacijos sistema ilgainiui turėtų tapti vairuotojo dešiniąja ranka. Automobilis pats gali tikrinti savo techninę būklę ir informuoti apie patikros rezultatus tiek el. paštu, tiek mobiliąja programėle.

Taip pat ši sistema leidžia susisiekti su pagalbos centru pasiklydus, prireikus rūpimo objekto adreso ar tiesiog sugedus. Užtenka paspausti mygtuką ir viename iš daugelio skambučių centrų atsiliepę operatoriai įgyvendins daugumą vairuotojų prašymų.

Be šių itin svarbių funkcijų, „On Star“ leidžia matyti automobilio buvimo vietą telefone. Automobilio vagystės atveju skambučių centro specialistai tiesiog galėtų apriboti automobilio užvedimą, t.y., kartą užgesintas automobilis nebeužsivestų.

Toks skaitmeninis pagalbininkas pasirinkusiems prabangiau įrengtą „Astra“ pirmus metus nekainuotų nieko, vėliau – 100 Eur. Visgi galimybės naudotis išmania sistema lietuviai lauks iki maždaug 2017 m.

FOTOGALERIJA GALERIJA OPEL ASTRA (8 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
VŽ bando: antrosios kartos „Audi A7“ 11

Klasikinių sedanų populiarumui nuosekliai išsikvepiant, rinką pildo įvairios sedanų alternatyvos. Tokios,...

Transportas
2018.06.09
2019 m. modelio BMW Z4 kuriamas kaip tikro vairuotojo automobilis 1

BMW naujos kartos rodsterį Z4 kuria kartu su „Toyota“, todėl jis bus visai kitoks nei ankstesnieji modeliai.

Transportas
2018.06.09
„Nissan“ pažangaus mobilumo vizija lydi visas inovacijas Rėmėjo turinys 1

„Nissan“ pažangus mobilumas – prekės ženklo vizija transformuoti vairavimą ir gyvenimo būdą dominavo š. m.

Laisvalaikis
2018.06.07
„Audi“ išviešino savo naujutėlį visureigį Q8 5

Pavasarį viliojusi eskizais ir neinformatyviomis nuotraukomis, „Audi“ pagaliau paviešino savo visiškai naujo...

Transportas
2018.06.05
Kaune lenktyniaus istoriniai formulės automobiliai

Birželio 2-3 d. Kaune automobilių sporto gerbėjai galės džiaugtis neeiliniu renginiu. Pirmą kartą Lietuvoje...

Laisvalaikis
2018.05.31
Konkurencijos taryba leido pakeisti į Lietuvą „Peugeot“ importuojančios įmonės savininkus

Lietuvos Konkurencijos taryba pranešė leidžianti Suomijoje registruotai įmonei „Auto-Bon“ vykdyti sandorį ir...

Transportas
2018.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau