VŽ bando: geriausios „Opel Astra“ funkcijos teks laukti porą metų

Publikuota: 2015-11-19
Egidijaus Babelio nuotr.
Egidijaus Babelio nuotr.
„Verslo žinios“

Išleidę naująjį „Opel Astra“ vokiečiai ištaisė klaidas, padarytas ankstesniame modelyje, ir pridėjo ne vieną atributą, priverčiantį į nedidelį automobilį žvilgtelėti atidžiau.

Apie „Astra“ gamintojas kalba ambicingai. „Opel“ norėtų, kad savame segmente modelis būtų patraukliausią kainą ir moderniausias technologijas turintis automobilis. Nagrinėjant ilgą papildomų pasirinkimų sąrašą atrodo, kad vokiečiams pažadus pavyko įgyvendinti.

Šiemet ryškiaspalvis „Opel Astra“ – rimtas pretendentas ir į „Lietuvos metų automobilio 2016“ titulą.

Lengvai atpažįstamas

Pirmiausia su nauju „Opel Astra“ susiduriu važiuodama į Druskininkus, kur šią savaitę bandomi visi į „Metų automobilio“ apdovanojimą pretenduojantys modeliai. Iš tolo pamatau bumerangą primenančius galinius žibintus ir iš karto šauna mintis, kad ten – kažkuris „Opel“ modelis. Privažiavusi tiek, kad galėčiau įžiūrėti ženkliuką, įsitikinu, jog neklydau. Tai sufleruoja ne tik tai, kad „Opel“ modeliai lengvai atpažįstami, bet ir tai, kad, palyginus su pirmtaku, naujas „Astra“ neatrodo pasikeitęs kardinaliai.

Į priekinius žibintus naujam „Astra“ gamintojas montuoja LED šviesos diodus bei diegia technologiją, leidžiančią iškirpti priešais atvažiuojantį automobilį akinantį šviesos srautą. Tad iš principo, užmiestyje visuomet galima važiuoti su įjungtais tolimųjų šviesų žibintais.

Atšviežintas ir salonas: centre šviečia nemažas lietimui jautrus ekranas, nedidukas skaitmeninis ekranas yra ir tarp spidometro ir tachometro. Iki šiol dėl mygtukų pertekliaus peikti „Opel“ sulig kiekvienu nauju modeliu jų mažina, tas matyti ir „Astra“ salone.

Maloniai džiugina kokybiškos, nemažas šonines atramas turinčios odinės sėdynės. Šiose patogiai nesunku įsitaisyti tiek priekyje, tiek gale. Gale sėdėti patogu net ir aukštesniam keleiviui, mat galinė sėdynių eilė kiek pakreipta, paversta, tad norint keliais įsiremti į priekinių sėdynių atlošus – reikia dar ir pasistengti.

Užtenka gyvybės

Užsivedant „Astra“ jaukiai burgzteli – po kapotu 1,6 l darbinio tūrio turbodyzelinis motoras, išvystantis 100 kW (136 AG) galią. Tiesa, po akimirkos kitos motorą gesinu ir mėginu užvesti dar kartą – jautriai ausiai atrodo, kad variklis dirba per garsiai. Supratusi, kad niekas nepasikeis, važiuoju, kartas nuo karto įsiklausydama į vokiško dyzelio tarškėjimą. Mano mintis apie garsiau nei derėtų girdimą motorą patvirtina ir kolegos – dauguma užsimena, kad „Astra“ motoras dirba per garsiai.

Tačiau tai – bene vienintelis priekaištas, kurį galima naujam „Opel“ gaminiui. Variklis „gyvas“, tad „traukti“ pradeda tachometro rodyklei stabtelėjus kiek aukščiau nei 1.500 sūkių per minutę. Tinkamai suderinta šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė padeda judėti pirmyn gana taupiai. Man darbo dieną važinėjantis po Dzūkijos miestelius bei apylinkes, retkarčiais stabtelint prie kelių šviesoforų, borto kompiuteris rodė vidutines 5 l darbinio tūrio degalų sąnaudas.

Pamėginus važiuoti aštriau, atrodo, kažkur dilgteli mintis, kad „Astra“ nepakankamai manevringa, tačiau automobilis greitai reaguoja į vairo pasukimą, darbą paminomis ir pavarų dėže bei kitus vairuotojo norus. Greitai tiek, kiek iš tiesų užtenka kasdienai. Žvitrumo suteikia ir sumažėjęs modelio svoris – priklausomai nuo įrangos naujas „Astra“ lengvesnis iki 200 kg. Racionaliai pasvarstę „Opel“ naujam modeliui ėmė montuoti mažesnius ratus.

Nematomas pagalbininkas

Visgi stipriausia naujojo „Astra“ savybe galėčiau vadinti „Opel“ įdiegtą „On Star“ sistemą. Kol kas ši, beje, Lietuvoje dar neveikia, gamintojas žada, kad visiškai išnaudoti šios sistemos privalumus galėsime po poros metų.

Tad kol kas „On Star“ lietuviams pažįstamas tik iš gamintojo brošiūrų bei bandymų užsienio keliuose, kur produktas jau veikia.

„Opel“ sukurta pagalbos ir informacijos sistema ilgainiui turėtų tapti vairuotojo dešiniąja ranka. Automobilis pats gali tikrinti savo techninę būklę ir informuoti apie patikros rezultatus tiek el. paštu, tiek mobiliąja programėle.

Taip pat ši sistema leidžia susisiekti su pagalbos centru pasiklydus, prireikus rūpimo objekto adreso ar tiesiog sugedus. Užtenka paspausti mygtuką ir viename iš daugelio skambučių centrų atsiliepę operatoriai įgyvendins daugumą vairuotojų prašymų.

Be šių itin svarbių funkcijų, „On Star“ leidžia matyti automobilio buvimo vietą telefone. Automobilio vagystės atveju skambučių centro specialistai tiesiog galėtų apriboti automobilio užvedimą, t.y., kartą užgesintas automobilis nebeužsivestų.

Toks skaitmeninis pagalbininkas pasirinkusiems prabangiau įrengtą „Astra“ pirmus metus nekainuotų nieko, vėliau – 100 Eur. Visgi galimybės naudotis išmania sistema lietuviai lauks iki maždaug 2017 m.

FOTOGALERIJA GALERIJA OPEL ASTRA (8 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ skatins dyzelinio parko atnaujinimą

Ketvirtadienį koncernas paskelbė ketinantis skatinti Vokietijos dyzelinių automobilių parko atnaujinimą...

Transportas
2018.10.18
„Audi“ paskirta 800 mln. Eur bauda dėl taršos duomenų klastojimo 5

Dar viena sankcija „Dyzelgeito“ skandalo byloje paskirta Vokietijos gamintojui „Audi“.

Transportas
2018.10.16
Po kratos – reikalavimas sureguliuoti apie 100.000 „Opel“ automobilių 2

Vokietijos transporto ministerija paskelbė nurodysianti papildomai patikrai iškviesti apie 100.000 „Opel...

Transportas
2018.10.16
Elektromobiliai: neišvengiama perspektyva su neeiliniu iššūkiu gamintojams Premium

Artimiausiais metais Europos automobilių prekybos salonus užplūs elektromobiliai, tačiau tai gamintojams...

Transportas
2018.10.14
VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“ 1

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas,...

Transportas
2018.10.07
VŽ bando: ketvirtosios kartos BMW X5 7

Vienas geriausiai valdomų SUV įgavo daugiau išmanumo ir pravažumo. Ir dar didesnę nosį.

Transportas
2018.10.06
Paryžius įveikė slogią nuojautą 4

Kas antrus metus pakaitomis su Frankfurto IAA paroda Paryžiuje rengiama „Mondial de l’Auto“ yra viena...

Transportas
2018.10.05
„Toyota“ kviečia patikrai sugrįžti 2,43 mln. hibridinių „Prius“ ir „Auris“ 2

Šiandien paskelbtas kvietimas patikrai susijęs su „retai pasitaikančiais“ hibridinės pavaros veikimo...

Transportas
2018.10.05
Augimas transporto sektoriuje verslo neapakino – gali būti tik laikinas Premium

Ne procentais, o kartais matuojamas augimas transporto sektoriuje gali būti laikinas, todėl investuoti ir...

Transportas
2018.10.04
„Aston Martin“ per IPO įvertinta beveik 4,9 mlrd. Eur

JK prabangių sportinių automobilių gamintojas „Aston Martin“ per viešą akcijų siūlymą (IPO) išplatino akcijas...

Rinkos
2018.10.03
Automobilių rinkoje – signalai apie bręstantį „Inchcape“ ir „Modus Group“ sandorį Premium 10

Lietuvos naujų automobilių prekybos sektoriuje artimiausiu metu gali įvykti didelis, bent keliasdešimčia...

Transportas
2018.10.03
Naujo standarto įvedimas paskatino nuo 2015 m. neregėtą rinkos nuopuolį

Nuo rugsėjo įsigalioję nauji naujų automobilių atitikties procedūrų pokyčiai pirmą kartą šiais metais...

Transportas
2018.10.01
VŽ bando: atnaujintas mažylis „Hyundai i20“

Kuklumas netrukdo sėkmei – taip galima apibūdinti vieną iš geriausiai Lietuvoje perkamų „Hyundai“ modelių i20.

Transportas
2018.09.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau