Dėl nuleisto rato servisui automobiliai skųsis ne tuoj

Publikuota: 2015-10-25
Po poros metų Lietuvoje nauji automobiliai apie savo techninę būklę informuos patys, remonto tarnybą išsikvies tiesiog į kelią, o vagystės atveju praneš, kur yra automobilis, ir neleis jo užvesti antrą kartą.
Mike’o Blake’o („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Po poros metų Lietuvoje nauji automobiliai apie savo techninę būklę informuos patys, remonto tarnybą išsikvies tiesiog į kelią, o vagystės atveju praneš, kur yra automobilis, ir neleis jo užvesti antrą kartą. Mike’o Blake’o („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Važiuojant automobiliu sprogsta padanga ar nustoja tinkamai dirbti variklis, ir vos po akimirkos sulaukiate pranešimo, kad pagalba jau pakeliui – automobilis pats pranešė apie bėdą servisui ir iškvietė remonto tarnybą. Arba pasiklystate riedėdamas nepažįstamu keliu, – nuspaudus porą mygtukų su jumis susisiekia pagalbos tarnyba ir įveda reikiamą maršrutą į jūsų pagrindinį (borto) kompiuterį.

Tokie automobilių gamintojų pažadai lietuviams kol kas primena naujienas iš kosmoso, mat bene didžiausia inovacija rinkoje – galimybė automobilyje naudotis belaidžiu internetu keliems įrenginiams. Tam užtenka įrenginio, į kurį dedama pasirinkto mobiliojo ryšio operatoriaus kortelė.

Tačiau Vakarų Europos šalys viena po kitos džiaugiasi automobilių gamintojų siūlomomis paslaugomis. Šie, įvairiose šalyse išmėtę nuosavus skambučių centrus, pasirūpina net įvairiomis ES šalių kalbomis kalbančių darbuotojų samda, kad visiems vairuotojams, pasirinkusiems jų automobilius, suteiktų visą reikalingą pagalbą.

Reiks poros metų

Išmaniąją sistemą, pavadintą „OnStar“, Europai pristatė Vokietijos automobilių gamintojas „Opel“.

Automobilio pirkėjui siūloma sistema turi daugybę funkcijų, atliekamų per atstumą. Pavyzdžiui, sistema kas mėnesį gali patikrinti automobilio techninę būklę, parodyti, kur yra automobilis ir pan.

„Opel“ pagalbos centras „mato“, kur yra automobilis, ir gali į jo buvimo vietą nusiųsti pagalbos tarnybą. Be to, pranešus apie „OnStar“ sistema aprūpinto automobilio vagystę, šis pagalbos centras matys, kur yra transporto priemonė, ir kartą užgesinus variklį neleis jo užvesti, be to, praneš apie transporto priemonės buvimo vietą policijos pareigūnams.

Pagalba ir informacija teikiama ne tik vienoje šalyje, bet visur, kur „OnStar“ aprūpinto automobilio savininkas bekeliautų.

Tiesa, kol kas ši sistema diegiama tik didžiosiose Europos šalyse, o veikia vos keliose, pavyzdžiui, Vokietijoje. Čia „Opel“ pirkėjams išmanusis pagalbininkas kainuoja 99 Eur per metus. Lietuviams savo eilės teks laukti dar porą metų.

Plečia laipsniškai

Jevgenijus Kirilovas, UAB „Žaibo ratas“, įgaliotojo „Opel“ atstovo, „Opel“ ženklo vadovas, sako, kad kol kas informacija iš gamintojo apie „OnStar“ sistemos diegimą Lietuvoje atstovų nepasiekė. Vis dėlto jis įsitikinęs, kad 2017 m. tokia sistema Lietuvoje turėtų veikti.

„Greičiausiai gamintojui arba mums teks tartis su mobiliojo ryšio operatoriais, kadangi sistemos veikimas pagrįstas 4G ryšiu. Tačiau tam daugiausia prireiks mėnesio, neužtruksime, – tikina p. Kirilovas. – Kol kas neturime informacijos, ko dar prireiks, kad sistema veiktų, ir kokiu būdu ji veiks.“

Panašia sistema, pavadinta „Mercedes Me“, aprūpinami ir nauji „Mercedes-Benz“ automobiliai. Sistema, leidžianti su automobiliu susietuose įrenginiuose matyti visus pagrindinius transporto priemonės parametrus, nusiųsti servisui žinutę apie reikalingą pagalbą ir pan., veikia 19 Vakarų ir Vidurio Europos šalių, tačiau Lietuvos dar nepasiekė.

„Plėtra vyksta laipsniškai – jungia ne visą Europą iš karto. Tačiau ilgainiui paslauga veiks ir Lietuvoje“, – tikina Rolandas Samuolis, UAB „Silberauto“ „Mercedes-Benz“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas.

Anot jo, sunku pasakyti, ko gamintojui prireiks, kad Lietuvoje „Mercedes me“ taip pat imtų veikti – ar plėsti esamo skambučių centro pajėgumą, ar statyti naują arčiau Lietuvos. Tiesa, pasirūpinti „Mercedes me“ veikimą užtikrinančia infrastruktūra teks ir „Silberauto“.

Sistemos veikimą užtikrina SIM kortelė, esanti automobilyje. Ponas Samuolis pabrėžia, kad tam, kad sistema veiktų, nereikės pasirašyti sutarties su mobiliojo ryšio operatoriumi, – duomenimis pasirūpins „Mercedes-Benz“.

Tiesa, ne visi gamintojai išmaniąsias sistemas skuba diegti Europos šalims. Pavyzdžiui, Japonijos „Lexus“ vairuotojams JAV siūlo „Lexus Enform“ sistemą, kurios palaukti teks visai Europai, ne tik Lietuvai.

Kol kas neskuba

Apie sutartis su automobilių gamintojais ar jų atstovais neskuba kalbėti ir Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriai. Kol išmaniosios automobilius prižiūrinčios sistemos šalies nepasiekė, o naudotis internetu automobiliuose neskubama, didelio reikalo deryboms nėra.

„Apie internetą automobiliuose kalbame, tačiau startuoti planuojame ne anksčiau nei 2018 m. pradžioje“, – patikslina Vygintas Domarkas, UAB „Bitė Lietuva“ verslo sprendimų rinkodaros vadovas.

Anot jo, Lietuvos operatorius stebi rinką ir mato tiek augančius naujų automobilių pardavimus, tiek garsėjančias diskusijas dėl pačių įvairiausių interneto duomenų naudojimo būdų.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 13 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
BMW 8 serija sugrįžta su visų ratų pavara

Skaičius 8 vėl grįžta į BMW modelių gamą. Kaip ir anksčiau, jis žymės didelį kupė. Kaip ir anksčiau,...

Transportas
2018.06.23
Vairuotojų pomėgiai: lietuvius vilioja kuklesnės markės ir elektromobiliai

Apklausos rodo, kad po pastarojo sunkmečio Lietuvos ir visų Baltijos šalių gyventojai ėmė kur kas nuosaikiau...

Transportas
2018.06.22
Pagamintas JAV: naujasis „Volvo S60“

Kinijos koncerno „Geely“ valdoma Švedijos automobilių markė virsta globaliniu gamintoju: tebeplėtojant...

Transportas
2018.06.21
Naujoje vairavimo mokykloje – Baltijos šalyse dar nematyti „Audi RS4“

Antradienį Kačerginėje, Nemuno žiede pristatyta nauja vairavimo mokykla, kurioje bus naudojami itin galingi...

Transportas
2018.06.19
Vairavimo mokyklos pereina prie neeilinių pasiūlymų Premium

Automobilių gamintojų atstovų palaikomos vairavimo mokyklos pereina į naują lygmenį: metamos milijoninės...

Transportas
2018.06.19
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
VŽ bando: antrosios kartos „Audi A7“ 11

Klasikinių sedanų populiarumui nuosekliai išsikvepiant, rinką pildo įvairios sedanų alternatyvos. Tokios,...

Transportas
2018.06.09
2019 m. modelio BMW Z4 kuriamas kaip tikro vairuotojo automobilis 1

BMW naujos kartos rodsterį Z4 kuria kartu su „Toyota“, todėl jis bus visai kitoks nei ankstesnieji modeliai.

Transportas
2018.06.09
„Nissan“ pažangaus mobilumo vizija lydi visas inovacijas Rėmėjo turinys 1

„Nissan“ pažangus mobilumas – prekės ženklo vizija transformuoti vairavimą ir gyvenimo būdą dominavo š. m.

Laisvalaikis
2018.06.07
„Audi“ išviešino savo naujutėlį visureigį Q8 5

Pavasarį viliojusi eskizais ir neinformatyviomis nuotraukomis, „Audi“ pagaliau paviešino savo visiškai naujo...

Transportas
2018.06.05

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau