Dėl nuleisto rato servisui automobiliai skųsis ne tuoj

Publikuota: 2015-10-25
Po poros metų Lietuvoje nauji automobiliai apie savo techninę būklę informuos patys, remonto tarnybą išsikvies tiesiog į kelią, o vagystės atveju praneš, kur yra automobilis, ir neleis jo užvesti antrą kartą.
Mike’o Blake’o („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Po poros metų Lietuvoje nauji automobiliai apie savo techninę būklę informuos patys, remonto tarnybą išsikvies tiesiog į kelią, o vagystės atveju praneš, kur yra automobilis, ir neleis jo užvesti antrą kartą. Mike’o Blake’o („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Važiuojant automobiliu sprogsta padanga ar nustoja tinkamai dirbti variklis, ir vos po akimirkos sulaukiate pranešimo, kad pagalba jau pakeliui – automobilis pats pranešė apie bėdą servisui ir iškvietė remonto tarnybą. Arba pasiklystate riedėdamas nepažįstamu keliu, – nuspaudus porą mygtukų su jumis susisiekia pagalbos tarnyba ir įveda reikiamą maršrutą į jūsų pagrindinį (borto) kompiuterį.

Tokie automobilių gamintojų pažadai lietuviams kol kas primena naujienas iš kosmoso, mat bene didžiausia inovacija rinkoje – galimybė automobilyje naudotis belaidžiu internetu keliems įrenginiams. Tam užtenka įrenginio, į kurį dedama pasirinkto mobiliojo ryšio operatoriaus kortelė.

Tačiau Vakarų Europos šalys viena po kitos džiaugiasi automobilių gamintojų siūlomomis paslaugomis. Šie, įvairiose šalyse išmėtę nuosavus skambučių centrus, pasirūpina net įvairiomis ES šalių kalbomis kalbančių darbuotojų samda, kad visiems vairuotojams, pasirinkusiems jų automobilius, suteiktų visą reikalingą pagalbą.

Reiks poros metų

Išmaniąją sistemą, pavadintą „OnStar“, Europai pristatė Vokietijos automobilių gamintojas „Opel“.

Automobilio pirkėjui siūloma sistema turi daugybę funkcijų, atliekamų per atstumą. Pavyzdžiui, sistema kas mėnesį gali patikrinti automobilio techninę būklę, parodyti, kur yra automobilis ir pan.

„Opel“ pagalbos centras „mato“, kur yra automobilis, ir gali į jo buvimo vietą nusiųsti pagalbos tarnybą. Be to, pranešus apie „OnStar“ sistema aprūpinto automobilio vagystę, šis pagalbos centras matys, kur yra transporto priemonė, ir kartą užgesinus variklį neleis jo užvesti, be to, praneš apie transporto priemonės buvimo vietą policijos pareigūnams.

Pagalba ir informacija teikiama ne tik vienoje šalyje, bet visur, kur „OnStar“ aprūpinto automobilio savininkas bekeliautų.

Tiesa, kol kas ši sistema diegiama tik didžiosiose Europos šalyse, o veikia vos keliose, pavyzdžiui, Vokietijoje. Čia „Opel“ pirkėjams išmanusis pagalbininkas kainuoja 99 Eur per metus. Lietuviams savo eilės teks laukti dar porą metų.

Plečia laipsniškai

Jevgenijus Kirilovas, UAB „Žaibo ratas“, įgaliotojo „Opel“ atstovo, „Opel“ ženklo vadovas, sako, kad kol kas informacija iš gamintojo apie „OnStar“ sistemos diegimą Lietuvoje atstovų nepasiekė. Vis dėlto jis įsitikinęs, kad 2017 m. tokia sistema Lietuvoje turėtų veikti.

„Greičiausiai gamintojui arba mums teks tartis su mobiliojo ryšio operatoriais, kadangi sistemos veikimas pagrįstas 4G ryšiu. Tačiau tam daugiausia prireiks mėnesio, neužtruksime, – tikina p. Kirilovas. – Kol kas neturime informacijos, ko dar prireiks, kad sistema veiktų, ir kokiu būdu ji veiks.“

Panašia sistema, pavadinta „Mercedes Me“, aprūpinami ir nauji „Mercedes-Benz“ automobiliai. Sistema, leidžianti su automobiliu susietuose įrenginiuose matyti visus pagrindinius transporto priemonės parametrus, nusiųsti servisui žinutę apie reikalingą pagalbą ir pan., veikia 19 Vakarų ir Vidurio Europos šalių, tačiau Lietuvos dar nepasiekė.

„Plėtra vyksta laipsniškai – jungia ne visą Europą iš karto. Tačiau ilgainiui paslauga veiks ir Lietuvoje“, – tikina Rolandas Samuolis, UAB „Silberauto“ „Mercedes-Benz“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas.

Anot jo, sunku pasakyti, ko gamintojui prireiks, kad Lietuvoje „Mercedes me“ taip pat imtų veikti – ar plėsti esamo skambučių centro pajėgumą, ar statyti naują arčiau Lietuvos. Tiesa, pasirūpinti „Mercedes me“ veikimą užtikrinančia infrastruktūra teks ir „Silberauto“.

Sistemos veikimą užtikrina SIM kortelė, esanti automobilyje. Ponas Samuolis pabrėžia, kad tam, kad sistema veiktų, nereikės pasirašyti sutarties su mobiliojo ryšio operatoriumi, – duomenimis pasirūpins „Mercedes-Benz“.

Tiesa, ne visi gamintojai išmaniąsias sistemas skuba diegti Europos šalims. Pavyzdžiui, Japonijos „Lexus“ vairuotojams JAV siūlo „Lexus Enform“ sistemą, kurios palaukti teks visai Europai, ne tik Lietuvai.

Kol kas neskuba

Apie sutartis su automobilių gamintojais ar jų atstovais neskuba kalbėti ir Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriai. Kol išmaniosios automobilius prižiūrinčios sistemos šalies nepasiekė, o naudotis internetu automobiliuose neskubama, didelio reikalo deryboms nėra.

„Apie internetą automobiliuose kalbame, tačiau startuoti planuojame ne anksčiau nei 2018 m. pradžioje“, – patikslina Vygintas Domarkas, UAB „Bitė Lietuva“ verslo sprendimų rinkodaros vadovas.

Anot jo, Lietuvos operatorius stebi rinką ir mato tiek augančius naujų automobilių pardavimus, tiek garsėjančias diskusijas dėl pačių įvairiausių interneto duomenų naudojimo būdų.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 13 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujas 3 serijos BMW – pirmoji oficiali informacija 17

BMW paviešino pirmąsias savo naujojo 3 serijos sedano nuotraukas ir kuklią informaciją apie gamybai ruošiamą...

Transportas
2018.08.19
Taršos duomenis klastojantiems „Volkswagen“ grupės automobiliams – priverstinis išregistravimas 9

Vokietijoje registruotų ir su taršos duomenų klastojimo skandalu susijusių „Volkswagen“ grupės modelių...

Transportas
2018.08.19
Nauji antrosios kartos „Audi Q3” koziriai 4

Lapkričio mėnesį su naujaisiais BMW X1 ir „Volvo XC40“ į kovą stojantis antrosios kartos „Audi Q3“ bus...

Transportas
2018.08.18
„Volkswagen“ susizgribo atsiliekantis nuo pokyčių

Koncerno „Volkswagen AG“ vadovas perspėja praradęs variklių plėtros ekspertus: dėl to susiduriama su...

Transportas
2018.08.06
VŽ bando: visų laikų galingiausias „Volkswagen Polo GTI“ 1

Galingiausia visų laikų „Polo“ versija, žymima įpareigojančiu GTI ženklu, kainuoja nuo 22.8870 Eur – už tai...

Transportas
2018.08.04
Naujų automobilių rinka liepą pasiekė 49% augimą 18

Liepos mėnesį užregistravus 3.049 naujus lengvuosius automobilius, rinkoje palaikomas itin spartus augimas,...

Transportas
2018.08.02
BMW statys naują gamyklą Vengrijoje 12

Pastaruoju metu investavęs į naujas gamyklas Kinijoje, Meksikoje ir JAV, Bavarijos automobilių koncernas...

Transportas
2018.08.01
Naujasis „Audi Q8“ bandys kartoti BMW X6 sėkmę 18

Lietuvą pasiekė birželį pirmą kartą viešai pristatytas visiškai naujas „Audi Q8“, kuris rinkoje konkuruos su...

Transportas
2018.07.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau