Dėl nuleisto rato servisui automobiliai skųsis ne tuoj

Publikuota: 2015-10-25
Po poros metų Lietuvoje nauji automobiliai apie savo techninę būklę informuos patys, remonto tarnybą išsikvies tiesiog į kelią, o vagystės atveju praneš, kur yra automobilis, ir neleis jo užvesti antrą kartą.
Mike’o Blake’o („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Po poros metų Lietuvoje nauji automobiliai apie savo techninę būklę informuos patys, remonto tarnybą išsikvies tiesiog į kelią, o vagystės atveju praneš, kur yra automobilis, ir neleis jo užvesti antrą kartą. Mike’o Blake’o („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Važiuojant automobiliu sprogsta padanga ar nustoja tinkamai dirbti variklis, ir vos po akimirkos sulaukiate pranešimo, kad pagalba jau pakeliui – automobilis pats pranešė apie bėdą servisui ir iškvietė remonto tarnybą. Arba pasiklystate riedėdamas nepažįstamu keliu, – nuspaudus porą mygtukų su jumis susisiekia pagalbos tarnyba ir įveda reikiamą maršrutą į jūsų pagrindinį (borto) kompiuterį.

Tokie automobilių gamintojų pažadai lietuviams kol kas primena naujienas iš kosmoso, mat bene didžiausia inovacija rinkoje – galimybė automobilyje naudotis belaidžiu internetu keliems įrenginiams. Tam užtenka įrenginio, į kurį dedama pasirinkto mobiliojo ryšio operatoriaus kortelė.

Tačiau Vakarų Europos šalys viena po kitos džiaugiasi automobilių gamintojų siūlomomis paslaugomis. Šie, įvairiose šalyse išmėtę nuosavus skambučių centrus, pasirūpina net įvairiomis ES šalių kalbomis kalbančių darbuotojų samda, kad visiems vairuotojams, pasirinkusiems jų automobilius, suteiktų visą reikalingą pagalbą.

Reiks poros metų

Išmaniąją sistemą, pavadintą „OnStar“, Europai pristatė Vokietijos automobilių gamintojas „Opel“.

Automobilio pirkėjui siūloma sistema turi daugybę funkcijų, atliekamų per atstumą. Pavyzdžiui, sistema kas mėnesį gali patikrinti automobilio techninę būklę, parodyti, kur yra automobilis ir pan.

„Opel“ pagalbos centras „mato“, kur yra automobilis, ir gali į jo buvimo vietą nusiųsti pagalbos tarnybą. Be to, pranešus apie „OnStar“ sistema aprūpinto automobilio vagystę, šis pagalbos centras matys, kur yra transporto priemonė, ir kartą užgesinus variklį neleis jo užvesti, be to, praneš apie transporto priemonės buvimo vietą policijos pareigūnams.

Pagalba ir informacija teikiama ne tik vienoje šalyje, bet visur, kur „OnStar“ aprūpinto automobilio savininkas bekeliautų.

Tiesa, kol kas ši sistema diegiama tik didžiosiose Europos šalyse, o veikia vos keliose, pavyzdžiui, Vokietijoje. Čia „Opel“ pirkėjams išmanusis pagalbininkas kainuoja 99 Eur per metus. Lietuviams savo eilės teks laukti dar porą metų.

Plečia laipsniškai

Jevgenijus Kirilovas, UAB „Žaibo ratas“, įgaliotojo „Opel“ atstovo, „Opel“ ženklo vadovas, sako, kad kol kas informacija iš gamintojo apie „OnStar“ sistemos diegimą Lietuvoje atstovų nepasiekė. Vis dėlto jis įsitikinęs, kad 2017 m. tokia sistema Lietuvoje turėtų veikti.

„Greičiausiai gamintojui arba mums teks tartis su mobiliojo ryšio operatoriais, kadangi sistemos veikimas pagrįstas 4G ryšiu. Tačiau tam daugiausia prireiks mėnesio, neužtruksime, – tikina p. Kirilovas. – Kol kas neturime informacijos, ko dar prireiks, kad sistema veiktų, ir kokiu būdu ji veiks.“

Panašia sistema, pavadinta „Mercedes Me“, aprūpinami ir nauji „Mercedes-Benz“ automobiliai. Sistema, leidžianti su automobiliu susietuose įrenginiuose matyti visus pagrindinius transporto priemonės parametrus, nusiųsti servisui žinutę apie reikalingą pagalbą ir pan., veikia 19 Vakarų ir Vidurio Europos šalių, tačiau Lietuvos dar nepasiekė.

„Plėtra vyksta laipsniškai – jungia ne visą Europą iš karto. Tačiau ilgainiui paslauga veiks ir Lietuvoje“, – tikina Rolandas Samuolis, UAB „Silberauto“ „Mercedes-Benz“ lengvųjų automobilių pardavimo vadovas.

Anot jo, sunku pasakyti, ko gamintojui prireiks, kad Lietuvoje „Mercedes me“ taip pat imtų veikti – ar plėsti esamo skambučių centro pajėgumą, ar statyti naują arčiau Lietuvos. Tiesa, pasirūpinti „Mercedes me“ veikimą užtikrinančia infrastruktūra teks ir „Silberauto“.

Sistemos veikimą užtikrina SIM kortelė, esanti automobilyje. Ponas Samuolis pabrėžia, kad tam, kad sistema veiktų, nereikės pasirašyti sutarties su mobiliojo ryšio operatoriumi, – duomenimis pasirūpins „Mercedes-Benz“.

Tiesa, ne visi gamintojai išmaniąsias sistemas skuba diegti Europos šalims. Pavyzdžiui, Japonijos „Lexus“ vairuotojams JAV siūlo „Lexus Enform“ sistemą, kurios palaukti teks visai Europai, ne tik Lietuvai.

Kol kas neskuba

Apie sutartis su automobilių gamintojais ar jų atstovais neskuba kalbėti ir Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriai. Kol išmaniosios automobilius prižiūrinčios sistemos šalies nepasiekė, o naudotis internetu automobiliuose neskubama, didelio reikalo deryboms nėra.

„Apie internetą automobiliuose kalbame, tačiau startuoti planuojame ne anksčiau nei 2018 m. pradžioje“, – patikslina Vygintas Domarkas, UAB „Bitė Lietuva“ verslo sprendimų rinkodaros vadovas.

Anot jo, Lietuvos operatorius stebi rinką ir mato tiek augančius naujų automobilių pardavimus, tiek garsėjančias diskusijas dėl pačių įvairiausių interneto duomenų naudojimo būdų.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 13 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Dėl oro pagalvių defekto „Honda“ atšaukia 137.000 CR-V 2

Japonijos automobilių gamintoja „Honda Motor Co“ atšaukia 137.000 CR-V automobilių po to, kai be priežasties...

„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
VŽ bando: AMG superautomobilis šeimai Premium

Kai pasaulis vis griežtina taršos normas, o „Tesla“ su kitais elektromobilių gamintojais nespėja tenkinti...

Automobiliai
2019.05.18
VŽ bando: mažiausias „Audi“  Premium 1

Naujasis A1 atrodo kur kas mažiau išskirtinis, nei jo tiesioginis, pirmosios kartos pirmtakas arba...

Automobiliai
2019.05.18
„Škodą“ pristatys ledo ritulio čempionate 1

„Škoda“ paskelbė atnaujinto gamos flagmano „Superb“ priekinės dalies eskizą. Jame matyti subtilūs, ne...

Automobiliai
2019.05.12
VŽ bando: į Europą sugrįžo „Toyota Camry“ sedanas Premium 1

„Toyota Camry“ yra geriausiai pasaulyje parduodamas sedanas, nors šiuo modeliu 14 metų nebuvo prekiaujama...

Laisvalaikis
2019.05.11
Europa renkasi benziną, populiarėja ir alternatyvios energijos rūšys 11

2019 m. I ketvirtį beveik 60% ES įregistruotų naujų automobilių varomi benzinu, o „dyzeliniai“ nesudarė nė...

Automobiliai
2019.05.11
Vilniuje – trijų itin prabangių BMW modelių pristatymas  8

„Siemens“ arenoje surengtame šou parodytas didžiausias ir brangiausias BMW markės sedanas bei SUV modelis ir...

Automobiliai
2019.05.10
„Sostena“ atnaujina savo centrus: po Klaipėdos – Kaunas ir Vilnius  14

Klaipėdoje atidarytas naujas, 2 mln. Eur kainavęs „Volvo“, „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centras, kuris...

Automobiliai
2019.05.09
Lietuvoje išgraibstytos rezervacijos naujajam „Volkswagen ID.3“ elektromobiliui  20

„Volkswagen“ trečiadienį paskelbus naujojo elektromobilio pavadinimą ir kainas, Lietuvos rinkai skirti 20...

Automobiliai
2019.05.09
Bankai vilioja ekologiškų automobilių pirkėjus Premium 3

Sudarantiems ekologiško automobilio lizingo sutartį – mažesnės palūkanos. Tokią galimybę pradeda siūlyti...

„Tesla Model 3“ tapo perkamiausiu Europoje brangiu sedanu  20

Kovo mėnesį pigiausias „Teslos“ elektromobilis rinkoje pranoko 3 serijos BMW, „Audi A4“ ir C klasės...

Automobiliai
2019.05.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau