VŽ bando „Lamborghini“: šypsena neišnyksta net dėl kosminių degalų sąnaudų

Publikuota: 2015-10-22
Atnaujinta 2015-10-23 17:28
„Verslo žinios“

Tai brutalus automobilis, todėl geriausia jį bandyti ne mieste, o trasoje. Taip man aiškino lenktynininkas Egidijus Gutaravičius, kai tarėmės dėl ryškaus geltono „Lamborghini Gallardo“ bandymo.

Kodėl, supratau jau būdama pakeliui į vienintelę Lietuvoje esančią Nemuno žiedo lenktynių trasą.

Pasirodo, ryškiai geltono „Gallardo“ šešių laipsnių pavarų dėžė pirmąja pavara greitėja iki 100 km/val., tik tada prireikia antros. Tad miesto gatvėse visą laiką tenka trūkčioti pirmąja, o tai – panašu – tikra kankynė, nepaisant to, kad „Gallardo“ važiuoklė ganėtinai komfortiška, o sėdynės minkštos ir pritaikytos įvairaus sudėjimo žmonėms.

Dar viena priežastis, dėl kurios „Lambo“ savininkų antakiai raukiasi galvojant apie važiavimą miesto gatvėmis – žmonės. Viena vertus, sako pašnekovas, ryškaus automobilio daugelis nepastebi. Visus atstumus modelis įveikia greičiau nei aplinkiniai automobiliai, kurių vairuotojai gali patys to nė nejusdami persirikiuoti į kitą eismo juostą ir pataikyti tiesiai ant „Lamborghini“. Be to, ryškiai geltonas automobilis iššaukia ir prieštaringus aplinkinių jausmus – vieniems „Gallardo“ matyti labai smagu, kiti gi kažkodėl ima elgtis iššaukiančiai.

„Nemažai tokių, kurie nenori praleisti, leisti kažkur įsirikiuoti, kiti vis bando palenktyniauti, nors ir visai ramiai riedi“, – pasakoja sportininkas.

Maksimalaus greičio nesiekė

Išvažiavus į magistralę, automobilis atgyja. Jis maloniai rieda tarp kitų automobilių, nejusti jokio diskomforto, kai tenka rikiuotis iš vienos juostos į kitą ar įveikti ryškesnius kelio sujungimus. Atrodytų, važiuoji su eiliniu sportiškesniu automobiliu, jei tik negirdėtumei, kad variklis perjungiant pavarą urgzteli už nugaros, ir nematytumei ant vairo gamintojo emblemos su buliumi. Na, ir jei kartais nekiltų pagunda stipriau nuspausti akceleratoriaus.

Ponas Gutaravičius pasakoja, kad sukimo momentas tarp ašių 2007 m. laidos „Lamborghini Gallardo“, turinčio keturis varančiuosius ratus, padalytas santykiu 40 ir 60. Tačiau didėjant galiai, šis santykis taip pat kinta. Gali būti ir taip, kad, pavyzdžiui, šis santykis pakis į 10 ir 90.

Kas kartą spaudžiant akceleratorių daugiau galios atiduodama galinei ašiai, o stabdant – priekinei. Tai, sako sportininkas, esminis momentas, kurį privalo prisiminti kiekvienas vairuotojas. Mat stabdant „Lambo“ kiek pasimuisto, o posūkyje padauginus akceleratoriaus gali prasidėti ir šonaslydis. Pradedantiesiems jis pataria nebandyti nustebinti aplinkinių savo mokėjimu važiuoti ir mažinti greitį prieš posūkį, o vingį įveikti ramiau, arba, kaip sako sportininkas, tiesiog „prariedėti“.

Kai įvažiuojame į aikštelę greta Nemuno žiedo trasos, ryškiai geltoną „Lambo“ netrunka apspisti smalsuoliai. „Kiek „ryja“, „kiek važiuoja“, „kaip greitai važiuoja“, „kiek kainavo“ ir „ar galima pasėdėti“ – dažniausiai užduodami klausimai. Sportininkas kantriai į juos atsakinėja, o vėliau išduoda, kad visi be išimties klausia, kiek greičiausiai jam pavyko su „Lamborghini“ įsibėgėti.

„Žinoma, gali šiuo automobiliu lėkti labai greitai, jis tikrai įsibėgės ir važiuos. Tačiau ar tikrai reikia bandyti išspausti viską, ką automobilis gali, kelyje? Pavyzdžiui, Lietuvoje nė nėra kur to padaryti“, – sako p. Gutaravičius ir priduria, kad nė nebandė pasiekti maksimalaus greičio.

Lepus motoras

„Lambo“ gale riaumoja 520 AG galios V10 formos motoras. Jo garsas net tuomet, kai variklio sūkiai nesiekia aukštutinės ribos, maloniai kutena ausis, tačiau gerai nuspaudus akceleratorių ir sūkiams pasiekus 5.000 ribą, atrodo, tarsi kas įsiremtų į nugarą ir stumtelėtų pirmyn.

Per 4 sekundes automobilis pagreitėja iki 100 km/val., dar per kelias akimirkas pasiekia 200 km/val. ir jausmas toks, tarsi variklio galios rezervas būtų neišsemiamas. Tačiau p. Gutaravičius perspėja, jog taip – tik iš pirmo žvilgsnio.

„Kai ieškojome automobilio, pervažiavome visą Vokietiją, savąjį suradome Prancūzijoje. Vokietijoje matėme daugybę su „uždrožtais“ motorais“, – sako pašnekovas.

Pasirodo, visiškai normalu, jog galingas motoras bėgant tūkstančiams kilometrų sunaudoja šiek tiek tepalų. Skaičiuojama, jog kas 1.000 km į variklį reikėtų įpilti apie 1 l alyvos. To nedarant ilgainiui varikliui ateina paskutinės dienos.

„Nieko keisto, kad Vokietijoje daug „Lambo“ su sugadintais varikliais – ten nemažai greitkelių, kur neribojami greičiai, važinėjama daug, o kai motore trūksta tepalų, bėdos laukti ilgai nereikia“, – aiškina sportininkas.

Jis pats parsivaręs automobilį iš Prancūzijos privalėjo supilti į jo variklį apie 2 litrus alyvos.

Beje, jei nuleistų ratą, atsarginio „Lambo“ bagažinėje (ir jokioje kitoje vietoje) nerastumėte. Tektų pasinaudoti pridėta ratų pompa, o visus darbus atlikti mūvint specialiai modelio savininkams skirtomis odinėmis baltutėlėmis pirštinėmis su užrašu „Lamborghini“.

Du privalumai

Skeptikų, baksnojančių pirštu į ryškiai geltoną kabrioletą ir sakančių, jog tai anokia naujiena – netrūksta. Tačiau net ir naudotą automobilį įsigyti ne taip paprasta. Pavyzdžiui, už įsigytą modelį prancūzui lietuviai sumokėjo apie 80.000 Eur. Naujas toks kainuodavo apie 200.000 Eur, tačiau dabar įsigyti naujutėlio „Gallardo“ nebeįmanoma – „Lamborghini“ gamoje jį pakeitė „Huracan“ modelis.

Kai smalsiai apžiūrinėju automobilio saloną, p. Gutaravičius parodo du mygtukus ir pusiau juokais, pusiau rimtai sako, jog tikras „Lamborghini“ turi turėti šiuos du privalumus, priešingu atveju jo įranga prasta.

Vienas mygtukas leidžia hidrauliniams amortizatoriams į viršų kilstelėti sportinio automobilio nosį. Šitokia sistema padeda neapsidaužyti priekio važiuojant per greičio mažinimo kalnelius. Kitas mygtukas įjungia atbulinio vaizdo kamerą. Ši, pasirodo, itin svarbi, mat „Lamborghini“ pasukamumas ganėtinai prastas, o galinė dalis tikrai plati.

Ketvirtas automobilis

Pirmą ratą Nemuno žiedo trasoje suku nedrąsiai. Bandau prisiminti, jog norint perjungti pavarą privalau atitraukti koją nuo akceleratoriaus, o norėdama sulėtėti, privalau stipriai stabdyti ir žeminti pavaras mentelėmis prie vairo. Ir tuo pačiu dar prisiminti, kaip turėtų atrodyti teisinga trasos trajektorija bei faktą, kad persistengus posūkyje su akceleratoriumi šis gali būti paskutinis, kurį įveiksiu.

Ponas Gutaravičius, perėmęs iš manęs „Lambo“ vairą, automobilį trasoje valdo labai užtikrintai. Svarbiausias momentas, aiškina jis, lenktynių trasoje važiuoti taip, kad trajektorija būtų kuo tiesesnė ir kad netektų pavargti sukiojat vairą į visas puses. Tad svarbu išnaudoti visą trasos plotį, o ne spaustis prie kažkurio krašto.

Atrodo, kad Nemuno žiede „Lambo“ skriete skrieja. Visi posūkiai įveikiami tiksliai nė nežvygtelint ratams, tik iš galo riaumojant galingam motorui. Automobilis girdimas visoje kelis kilometrus besidriekiančioje trasoje ir net sudėtingiausios Nemuno žiedo atkarpos čia atrodo tarsi vaikų žaidimas. Tiesa, panorus sukti ratus trasoje visą dieną, greičiausiai kelis kartus tektų nusukti į degalinę, mat, pavyzdžiui, miesto gatvėse „Lambo“ naudoja apie 40 l benzino 100 km, o greitkelyje – maždaug 16 l. Be to, prireikus papildyti 80 l talpos baką, tektų ieškoti degalinės, kurioje būtų 98 benzino, mat nuo 95, populiariausio Lietuvoje, modelio variklis ima detonuoti.

Vėliau, atleidęs akceleratorių, p. Gutaravičius sako, kad „Lamborghini“ yra sportiškas automobilis, tačiau ne tas, kuris iš tiesų tiktų automobilių sportui. Labiausiai profesionalui kliūna esą per minkšti automobilio amortizatoriai, nors sėdint keleivio sėdynėje tokia „smulkmena“ nė nejuntama.

„Tai automobilis pirmiausia tam, kad pajaustumei vairavimo, važiavimo malonumą. Sportui reikalingas kitas“, – sako jis.

Anot automobilio savininko, „Lambo“ galėtų būti ne antras ar trečias, o ketvirtas šeimos automobilis. Tiems atvejams, kai visi norimi ir praktiškesni, kasdienai tinkamesni variantai jau stovi garaže, tačiau retkarčiais norisi atsipalaiduoti ir su plačia šypsena veide sėsti prie ryškaus ir išskirtinio modelio vairo.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Paskelbti „Lietuvos metų automobilio 2019“ finalininkai 6

Trečiadienį 33 konkurse dalyvaujantys automobiliai išsirikiavo Trakų pilies kieme – čia buvo paskelbti į...

Transportas
2018.11.21
„Švaros broliai“ į tunelinę plovyklą Klaipėdoje investuoja 2,5 mln. Eur 1

Automobilių plovimo bei patalpų valymo paslaugas teikianti bendrovė „Švaros broliai“ žengia į Klaipėdą –...

Vilniuje parodytas būsimasis rinkos naujokas „Lexus ES“ 5

Į sostinėje esantį MO muziejų trumpam atvežtas vienas populiariausių „Lexus“ modelių – ES, kuris kitais...

Transportas
2018.11.19
Sulaikytas „Renault-Nissan-Mitsubishi“ vadovas C. Ghosnas 1

„Nissan“ pranešė apie savo ketinimus atleisti šio gamintojo valdybos pirmininką Karlosą Ghosną, atsiradus...

Transportas
2018.11.19
„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams 37

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris...

Transportas
2018.11.11
Pasirengimas elektromobilių gamybai karpo BMW pelną

Skausmingas perėjimas prie elektromobilių gamybos: BMW veiklos pelnas praėjusį ketvirtį sumažėjo 27%.

Transportas
2018.11.09
Estų valdoma „Hondos“ atstovybė Vilniuje domina vietinius Premium 2

Prekybos naujais automobiliais rinkoje bręsta naujas sandoris – Estijos kapitalo valdomą „Honda Motor...

Transportas
2018.11.09
Lietuviai vis labiau simpatizuoja elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams 12

Baltijos šalyse atliekamos apklausos patvirtina, kad elektriniai ir hibridiniai automobiliai Lietuvoje turi...

Transportas
2018.11.06
Spalį atsigavo ir automobilių rinka, ir reeksportas 3

Po nuosmukio rugsėjį, Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka spalį vėl augo 21% ir pasiekė naują...

Transportas
2018.11.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau