VŽ bando „Lamborghini“: šypsena neišnyksta net dėl kosminių degalų sąnaudų

Publikuota: 2015-10-22
Atnaujinta 2015-10-23 17:28
„Verslo žinios“

Tai brutalus automobilis, todėl geriausia jį bandyti ne mieste, o trasoje. Taip man aiškino lenktynininkas Egidijus Gutaravičius, kai tarėmės dėl ryškaus geltono „Lamborghini Gallardo“ bandymo.

Kodėl, supratau jau būdama pakeliui į vienintelę Lietuvoje esančią Nemuno žiedo lenktynių trasą.

Pasirodo, ryškiai geltono „Gallardo“ šešių laipsnių pavarų dėžė pirmąja pavara greitėja iki 100 km/val., tik tada prireikia antros. Tad miesto gatvėse visą laiką tenka trūkčioti pirmąja, o tai – panašu – tikra kankynė, nepaisant to, kad „Gallardo“ važiuoklė ganėtinai komfortiška, o sėdynės minkštos ir pritaikytos įvairaus sudėjimo žmonėms.

Dar viena priežastis, dėl kurios „Lambo“ savininkų antakiai raukiasi galvojant apie važiavimą miesto gatvėmis – žmonės. Viena vertus, sako pašnekovas, ryškaus automobilio daugelis nepastebi. Visus atstumus modelis įveikia greičiau nei aplinkiniai automobiliai, kurių vairuotojai gali patys to nė nejusdami persirikiuoti į kitą eismo juostą ir pataikyti tiesiai ant „Lamborghini“. Be to, ryškiai geltonas automobilis iššaukia ir prieštaringus aplinkinių jausmus – vieniems „Gallardo“ matyti labai smagu, kiti gi kažkodėl ima elgtis iššaukiančiai.

„Nemažai tokių, kurie nenori praleisti, leisti kažkur įsirikiuoti, kiti vis bando palenktyniauti, nors ir visai ramiai riedi“, – pasakoja sportininkas.

Maksimalaus greičio nesiekė

Išvažiavus į magistralę, automobilis atgyja. Jis maloniai rieda tarp kitų automobilių, nejusti jokio diskomforto, kai tenka rikiuotis iš vienos juostos į kitą ar įveikti ryškesnius kelio sujungimus. Atrodytų, važiuoji su eiliniu sportiškesniu automobiliu, jei tik negirdėtumei, kad variklis perjungiant pavarą urgzteli už nugaros, ir nematytumei ant vairo gamintojo emblemos su buliumi. Na, ir jei kartais nekiltų pagunda stipriau nuspausti akceleratoriaus.

Ponas Gutaravičius pasakoja, kad sukimo momentas tarp ašių 2007 m. laidos „Lamborghini Gallardo“, turinčio keturis varančiuosius ratus, padalytas santykiu 40 ir 60. Tačiau didėjant galiai, šis santykis taip pat kinta. Gali būti ir taip, kad, pavyzdžiui, šis santykis pakis į 10 ir 90.

Kas kartą spaudžiant akceleratorių daugiau galios atiduodama galinei ašiai, o stabdant – priekinei. Tai, sako sportininkas, esminis momentas, kurį privalo prisiminti kiekvienas vairuotojas. Mat stabdant „Lambo“ kiek pasimuisto, o posūkyje padauginus akceleratoriaus gali prasidėti ir šonaslydis. Pradedantiesiems jis pataria nebandyti nustebinti aplinkinių savo mokėjimu važiuoti ir mažinti greitį prieš posūkį, o vingį įveikti ramiau, arba, kaip sako sportininkas, tiesiog „prariedėti“.

Kai įvažiuojame į aikštelę greta Nemuno žiedo trasos, ryškiai geltoną „Lambo“ netrunka apspisti smalsuoliai. „Kiek „ryja“, „kiek važiuoja“, „kaip greitai važiuoja“, „kiek kainavo“ ir „ar galima pasėdėti“ – dažniausiai užduodami klausimai. Sportininkas kantriai į juos atsakinėja, o vėliau išduoda, kad visi be išimties klausia, kiek greičiausiai jam pavyko su „Lamborghini“ įsibėgėti.

„Žinoma, gali šiuo automobiliu lėkti labai greitai, jis tikrai įsibėgės ir važiuos. Tačiau ar tikrai reikia bandyti išspausti viską, ką automobilis gali, kelyje? Pavyzdžiui, Lietuvoje nė nėra kur to padaryti“, – sako p. Gutaravičius ir priduria, kad nė nebandė pasiekti maksimalaus greičio.

Lepus motoras

„Lambo“ gale riaumoja 520 AG galios V10 formos motoras. Jo garsas net tuomet, kai variklio sūkiai nesiekia aukštutinės ribos, maloniai kutena ausis, tačiau gerai nuspaudus akceleratorių ir sūkiams pasiekus 5.000 ribą, atrodo, tarsi kas įsiremtų į nugarą ir stumtelėtų pirmyn.

Per 4 sekundes automobilis pagreitėja iki 100 km/val., dar per kelias akimirkas pasiekia 200 km/val. ir jausmas toks, tarsi variklio galios rezervas būtų neišsemiamas. Tačiau p. Gutaravičius perspėja, jog taip – tik iš pirmo žvilgsnio.

„Kai ieškojome automobilio, pervažiavome visą Vokietiją, savąjį suradome Prancūzijoje. Vokietijoje matėme daugybę su „uždrožtais“ motorais“, – sako pašnekovas.

Pasirodo, visiškai normalu, jog galingas motoras bėgant tūkstančiams kilometrų sunaudoja šiek tiek tepalų. Skaičiuojama, jog kas 1.000 km į variklį reikėtų įpilti apie 1 l alyvos. To nedarant ilgainiui varikliui ateina paskutinės dienos.

„Nieko keisto, kad Vokietijoje daug „Lambo“ su sugadintais varikliais – ten nemažai greitkelių, kur neribojami greičiai, važinėjama daug, o kai motore trūksta tepalų, bėdos laukti ilgai nereikia“, – aiškina sportininkas.

Jis pats parsivaręs automobilį iš Prancūzijos privalėjo supilti į jo variklį apie 2 litrus alyvos.

Beje, jei nuleistų ratą, atsarginio „Lambo“ bagažinėje (ir jokioje kitoje vietoje) nerastumėte. Tektų pasinaudoti pridėta ratų pompa, o visus darbus atlikti mūvint specialiai modelio savininkams skirtomis odinėmis baltutėlėmis pirštinėmis su užrašu „Lamborghini“.

Du privalumai

Skeptikų, baksnojančių pirštu į ryškiai geltoną kabrioletą ir sakančių, jog tai anokia naujiena – netrūksta. Tačiau net ir naudotą automobilį įsigyti ne taip paprasta. Pavyzdžiui, už įsigytą modelį prancūzui lietuviai sumokėjo apie 80.000 Eur. Naujas toks kainuodavo apie 200.000 Eur, tačiau dabar įsigyti naujutėlio „Gallardo“ nebeįmanoma – „Lamborghini“ gamoje jį pakeitė „Huracan“ modelis.

Kai smalsiai apžiūrinėju automobilio saloną, p. Gutaravičius parodo du mygtukus ir pusiau juokais, pusiau rimtai sako, jog tikras „Lamborghini“ turi turėti šiuos du privalumus, priešingu atveju jo įranga prasta.

Vienas mygtukas leidžia hidrauliniams amortizatoriams į viršų kilstelėti sportinio automobilio nosį. Šitokia sistema padeda neapsidaužyti priekio važiuojant per greičio mažinimo kalnelius. Kitas mygtukas įjungia atbulinio vaizdo kamerą. Ši, pasirodo, itin svarbi, mat „Lamborghini“ pasukamumas ganėtinai prastas, o galinė dalis tikrai plati.

Ketvirtas automobilis

Pirmą ratą Nemuno žiedo trasoje suku nedrąsiai. Bandau prisiminti, jog norint perjungti pavarą privalau atitraukti koją nuo akceleratoriaus, o norėdama sulėtėti, privalau stipriai stabdyti ir žeminti pavaras mentelėmis prie vairo. Ir tuo pačiu dar prisiminti, kaip turėtų atrodyti teisinga trasos trajektorija bei faktą, kad persistengus posūkyje su akceleratoriumi šis gali būti paskutinis, kurį įveiksiu.

Ponas Gutaravičius, perėmęs iš manęs „Lambo“ vairą, automobilį trasoje valdo labai užtikrintai. Svarbiausias momentas, aiškina jis, lenktynių trasoje važiuoti taip, kad trajektorija būtų kuo tiesesnė ir kad netektų pavargti sukiojat vairą į visas puses. Tad svarbu išnaudoti visą trasos plotį, o ne spaustis prie kažkurio krašto.

Atrodo, kad Nemuno žiede „Lambo“ skriete skrieja. Visi posūkiai įveikiami tiksliai nė nežvygtelint ratams, tik iš galo riaumojant galingam motorui. Automobilis girdimas visoje kelis kilometrus besidriekiančioje trasoje ir net sudėtingiausios Nemuno žiedo atkarpos čia atrodo tarsi vaikų žaidimas. Tiesa, panorus sukti ratus trasoje visą dieną, greičiausiai kelis kartus tektų nusukti į degalinę, mat, pavyzdžiui, miesto gatvėse „Lambo“ naudoja apie 40 l benzino 100 km, o greitkelyje – maždaug 16 l. Be to, prireikus papildyti 80 l talpos baką, tektų ieškoti degalinės, kurioje būtų 98 benzino, mat nuo 95, populiariausio Lietuvoje, modelio variklis ima detonuoti.

Vėliau, atleidęs akceleratorių, p. Gutaravičius sako, kad „Lamborghini“ yra sportiškas automobilis, tačiau ne tas, kuris iš tiesų tiktų automobilių sportui. Labiausiai profesionalui kliūna esą per minkšti automobilio amortizatoriai, nors sėdint keleivio sėdynėje tokia „smulkmena“ nė nejuntama.

„Tai automobilis pirmiausia tam, kad pajaustumei vairavimo, važiavimo malonumą. Sportui reikalingas kitas“, – sako jis.

Anot automobilio savininko, „Lambo“ galėtų būti ne antras ar trečias, o ketvirtas šeimos automobilis. Tiems atvejams, kai visi norimi ir praktiškesni, kasdienai tinkamesni variantai jau stovi garaže, tačiau retkarčiais norisi atsipalaiduoti ir su plačia šypsena veide sėsti prie ryškaus ir išskirtinio modelio vairo.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES 1

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet išlieka vienas sparčiausių Europos Sąjungoje (ES),...

Transportas
2018.07.17
VŽ bando: ko verti naujieji „Hyundai“ SUV modeliai

Korėjos gamintoja „Hyundai“ dėl SUV klasės automobilių pamišusius Europos vairuotojus bandys sužavėti...

Transportas
2018.07.15
VŽ bando: „Ford EcoSport“ su braziliškais genais

Pasaulinei SUV automobilių rinkai nesustabdomai augant, „Ford“ į Europą atvežė savo mažąjį krosoverį...

Transportas
2018.07.15
VŽ bando: ilgasis „Lexus RX 450hL“ su 7 sėdynėmis 5

Didžiausioms pasaulio rinkoms pageidaujant septynviečio SUV automobilio, „Lexus“ modifikavo nuo 2016 m.

Transportas
2018.07.14
„Aurum 1006 km“ dalyvių gretose – ir WTCR čempionato lyderis „Hyundai i30 N TCR“ 1

Likus savaitei iki Palangoje vyksiančių „Aurum 1006 km“ lenktynių, Vilniuje pristatyti dviejų komandų...

Transportas
2018.07.11
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Naujasis „Audi A1“: daugiau erdvės, technologijų, vyriškumo ir jokio dyzelio 3

Nuo 2010 m. gaminamas A1 sulauks pamainos, kuri bus apdovanota geriausia įranga segmente.

Transportas
2018.07.09
Mažiausias „Volkswagen“ krosoveris „T-Cross“ ruošiasi debiutui

„Volkswagen“ paviešino pirmąjį savo mažiausio krosoverio atvaizdą ir atskleidė šiek tiek informacijos apie...

Transportas
2018.07.08
Naujasis „Volkswagen Touareg“ galutinai žengia į „premium“ klasę

„Volkswagen“ atstovai Lietuvoje pristatė trečiosios kartos „Touareg“ automobilį. Rugsėjį salonuose...

Transportas
2018.07.04
Naujų automobilių rinka birželį augo 20%, pirmaujant reeksportuojamiems „Fiat“

Iš 3.590 birželį Lietuvoje parduotų naujų automobilių Lietuvoje liko 3.096, bet ir tai pranoksta pernykščius...

Transportas
2018.07.03
„Tesla“ įveikė skausmingai užsitęsusį sunkumą 4

„Tesla“, vienas didžiausių elektromobilių gamintojų pasaulyje, pagaliau pasiekė ilgai atidėliotą planą per...

Transportas
2018.07.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau