„Porsche“ įrodinėja, kad greitis ir taupumas – suderinama

Publikuota: 2015-10-18
„Verslo žinios“

Daugiau kaip pusę amžiaus vien sportinių automobilių gamintojos įvaizdį kūrusi ir puoselėjusi „Porsche“ savo gerbėjus ne juokais stebinti pradėjo prieš dešimtmetį pagaminusi pirmąjį visureigio „Porsche Cayenne“ modelį. Vėliau rinką sudrebino prabangus sedanas „Porsche Panamera“, o lyg naujienų būtų maža, į abu šiuos modelius galiausiai imtos montuoti hibridinės pavaros.

Dar prieš kelerius metus mažai kas būtų patikėjęs, kad galingus sportinius automobilius tiek metų gaminanti „Porsche“ imsis prabangių, didelių, šeimoms skirtų ekonomiškų automobilių.

Kita vertus, „Porsche“ istorija prasidėjo nuo hibridinių technologijų, kai šios markės tėvas Ferdinandas Porsche 19 a. pabaigoje pagamino pirmąjį savo automobilį, kuriame buvo įmontuotas benzininis, o kiekvienas ratas turėjo ir po elektrinį variklį.

Prabėgus 120 metų, „Porsche“ rinkai vieną po kito pristatė „Porsche Panamera S E-Hybrid“, „Porsche Cayenne S E-Hybrid“ ir itin galingą „Porsche 918 Spyder“.

Gali atrodyti, kad gamintojas iš Štutgarto šios mados piką pražiopsojo. Vis dėlto vokiečiai nepavėlavo ir net pirmauja: hibridinė „Porsche Panamera“ tapo pirmuoju tokiu modeliu „premium“ klasės segmente.

VŽ „Porsche Panamera S E-Hybrid“ ir „Porsche Cayenne S E-Hybrid“ išbandė Vokietijoje, aplink „Porsche“ gimtine tituluojamą Štutgartą išsiraičiusiuose siauruose per vynuogynų laukus vingiuojančiuose keliukuose.

Tikslą pasiekė

Abiejuose hibridiniuose modeliuose montuojami 3 l darbinio tūrio V6 benzininiai ir elektriniai varikliai, kartu jie pasiekia 416 AG. Iš išorės šie automobiliai niekuo nesiskiria nuo varomų benzinu ar dyzelinu, vienintelis skirtumas – ryškios salotinės stabdžių trinkelės, kurias, beje, jei nepatinka, galima užsisakyti ir kitos spalvos.

Tiek su „Panamera S E-Hybrid“, tiek su „Cayenne S E-Hybrid“ vien elektriniu režimu maksimaliai įmanoma įveikti 36 kilometrus. Deja, tiek nuvažiuoti jais įmanoma gal tik užmiesčio keliais, mat gana judriose Štutgarto gatvelėse nuolat stojant prie šviesoforų ar dažnai stipriau stabdant daugiau kaip 20 kilometrų elektra nuvažiuoti nepavyko.

Vis dėlto gamintojas pirmiausia orientuojasi ne į nuvažiuojamą atstumą, o į taupumą ir siekia įrodyti, kad greitas automobilis nebūtinai turi beprotiškai ryti degalus.

infogr.am::infogram_0_porsche_panamera_s_e_hybrid_duomenys

„Porsche“ deklaruoja, kad šimtui kilometrų automobiliai sunaudoja vos 3,1–3,4 l degalų. Šie skaičiai dažnam kelia šypseną, bet labiau hibridinius automobilius vairuoti įgudusiems vairuotojams keturias dešimtis kilometrų, kurių didžiąją dalį sudarė miesto gatvės, pavyko įveikti sunaudojus dar mažiau degalų. Važiuojant itin taupiai numatytą nuotolį įveikti su „Cayenne“ pavyko sunaudojus vos 2,6 l/100 km, su „Panamera“ pasiektas 2,9 l/100 km rezultatas. Įspūdinga, juolab kad abu automobiliai buvo visiškai nauji, nuriedėję vos po kelis tūkstančius kilometrų.

Taupyti pernelyg nesistengiant, dalį atstumo važiuojant įsijungus režimą „Sport“ ir pirmuosius kilometrus sunkiai tvarkantis su beprotiškai jautriais „Panameros“ stabdžiais, kuriuos minkant kaipmat išsikrauna akumuliatorius, pavyko sunaudoti maždaug 6 litrus benzino 100 km.

Sportiška prigimtis

Hibridiniai „Porsche“ tikrai taupūs – įrodyta. Bet ar jie vis dar tokie patys galingi ir sportiški? „Panamera“ 100 km/val. greitį pasiekia per 5,5 sek. ir gali skrieti maksimaliu 270 km/val. greičiu. Už ją masyvesnis „Cayenne“ mažai atsilieka – 5,9 sek. ir 243 km/val.

Tiesa, vairuojant abu modelius teko įsitikinti, kad kelių sekundės dalių skirtumo visiškai nejaučiama. „Panameros“ modeliui savo pranašumo galbūt nepavyko parodyti ir dėl kažkodėl kiek ilgiau galvojančios pavarų dėžės, mat ir iki dugno spustelėjus akceleratoriaus paminą kartais į priekį „Panamera“ šaudavo tik po keistokos pertraukos. „Cayenne“ aštuonių laipsnių pavarų dėžė veikė be priekaištų.

infogr.am::nfogram_0_porsche_cayenne_s_e_hybrid_duomenys

Vingiuotuose keliukuose šie modeliai vis dėlto įrodė sportišką savo prigimtį. Ypač smagu važiuoti su hibridine „Panamera“, kuri būdama žema ir turėdama plačią ratų bazę nesvirduliuoja, kai vairas ties posūkiais suktelimas greičiau. Kietoka pakaba leidžia jausti kiekvieną akmenuką ar kelio nelygumą. Tai visiškai neerzino – buvo aišku, kad automobilis ant asfalto stovi tvirtai.

Smagiau netaupant

Vis dėlto sportiškumas ir greitis šiuose modeliuose mažai kuo susijęs su hibridinėmis technologijomis. Važiuojant įsijungus elektrinį režimą automobiliai greitai šokteli į priekį, tačiau iškart po to tampa ne tokie rangūs. Tai natūralu, mat elektros režimu maksimalus išvystomas abiejų modelių greitis yra perpus mažesnis.

Norint pajusti, ką iš tiesų sugeba šie automobiliai, geriausia vairuoti įsijungus režimus „Sport“ ar „Sport plus“. Apie ekonomiškumą tuomet galima pamiršti, tačiau automobiliai tiesiog atgyja, o išmetimo sistemos garsas neleidžia pamiršti, kokios markės automobilis vairuojamas.

Nėra abejonės, kad bandytus modelius pirkti nusprendę vairuotojai tik išloš. Jie vis dar tokie patys sportiški, prabangūs ir patogūs, išlaikomas išskirtinis „Porsche“ dizainas. Mėgstantieji vairuoti ramiai, daug laiko praleidžiantys miesto spūstyse įvertins hibridinių širdžių taupumą.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pagamintas JAV: naujasis „Volvo S60“

Kinijos koncerno „Geely“ valdoma Švedijos automobilių markė virsta globaliniu gamintoju: tebeplėtojant...

Transportas
2018.06.21
Naujoje vairavimo mokykloje – Baltijos šalyse dar nematyti „Audi RS4“

Antradienį Kačerginėje, Nemuno žiede pristatyta nauja vairavimo mokykla, kurioje bus naudojami itin galingi...

Transportas
2018.06.19
Vairavimo mokyklos pereina prie neeilinių pasiūlymų Premium

Automobilių gamintojų atstovų palaikomos vairavimo mokyklos pereina į naują lygmenį: metamos milijoninės...

Transportas
2018.06.19
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
VŽ bando: antrosios kartos „Audi A7“ 11

Klasikinių sedanų populiarumui nuosekliai išsikvepiant, rinką pildo įvairios sedanų alternatyvos. Tokios,...

Transportas
2018.06.09
2019 m. modelio BMW Z4 kuriamas kaip tikro vairuotojo automobilis 1

BMW naujos kartos rodsterį Z4 kuria kartu su „Toyota“, todėl jis bus visai kitoks nei ankstesnieji modeliai.

Transportas
2018.06.09
„Nissan“ pažangaus mobilumo vizija lydi visas inovacijas Rėmėjo turinys 1

„Nissan“ pažangus mobilumas – prekės ženklo vizija transformuoti vairavimą ir gyvenimo būdą dominavo š. m.

Laisvalaikis
2018.06.07
„Audi“ išviešino savo naujutėlį visureigį Q8 5

Pavasarį viliojusi eskizais ir neinformatyviomis nuotraukomis, „Audi“ pagaliau paviešino savo visiškai naujo...

Transportas
2018.06.05
Kaune lenktyniaus istoriniai formulės automobiliai

Birželio 2-3 d. Kaune automobilių sporto gerbėjai galės džiaugtis neeiliniu renginiu. Pirmą kartą Lietuvoje...

Laisvalaikis
2018.05.31
Konkurencijos taryba leido pakeisti į Lietuvą „Peugeot“ importuojančios įmonės savininkus

Lietuvos Konkurencijos taryba pranešė leidžianti Suomijoje registruotai įmonei „Auto-Bon“ vykdyti sandorį ir...

Transportas
2018.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau