„Porsche“ įrodinėja, kad greitis ir taupumas – suderinama

Publikuota: 2015-10-18
„Verslo žinios“

Daugiau kaip pusę amžiaus vien sportinių automobilių gamintojos įvaizdį kūrusi ir puoselėjusi „Porsche“ savo gerbėjus ne juokais stebinti pradėjo prieš dešimtmetį pagaminusi pirmąjį visureigio „Porsche Cayenne“ modelį. Vėliau rinką sudrebino prabangus sedanas „Porsche Panamera“, o lyg naujienų būtų maža, į abu šiuos modelius galiausiai imtos montuoti hibridinės pavaros.

Dar prieš kelerius metus mažai kas būtų patikėjęs, kad galingus sportinius automobilius tiek metų gaminanti „Porsche“ imsis prabangių, didelių, šeimoms skirtų ekonomiškų automobilių.

Kita vertus, „Porsche“ istorija prasidėjo nuo hibridinių technologijų, kai šios markės tėvas Ferdinandas Porsche 19 a. pabaigoje pagamino pirmąjį savo automobilį, kuriame buvo įmontuotas benzininis, o kiekvienas ratas turėjo ir po elektrinį variklį.

Prabėgus 120 metų, „Porsche“ rinkai vieną po kito pristatė „Porsche Panamera S E-Hybrid“, „Porsche Cayenne S E-Hybrid“ ir itin galingą „Porsche 918 Spyder“.

Gali atrodyti, kad gamintojas iš Štutgarto šios mados piką pražiopsojo. Vis dėlto vokiečiai nepavėlavo ir net pirmauja: hibridinė „Porsche Panamera“ tapo pirmuoju tokiu modeliu „premium“ klasės segmente.

VŽ „Porsche Panamera S E-Hybrid“ ir „Porsche Cayenne S E-Hybrid“ išbandė Vokietijoje, aplink „Porsche“ gimtine tituluojamą Štutgartą išsiraičiusiuose siauruose per vynuogynų laukus vingiuojančiuose keliukuose.

Tikslą pasiekė

Abiejuose hibridiniuose modeliuose montuojami 3 l darbinio tūrio V6 benzininiai ir elektriniai varikliai, kartu jie pasiekia 416 AG. Iš išorės šie automobiliai niekuo nesiskiria nuo varomų benzinu ar dyzelinu, vienintelis skirtumas – ryškios salotinės stabdžių trinkelės, kurias, beje, jei nepatinka, galima užsisakyti ir kitos spalvos.

Tiek su „Panamera S E-Hybrid“, tiek su „Cayenne S E-Hybrid“ vien elektriniu režimu maksimaliai įmanoma įveikti 36 kilometrus. Deja, tiek nuvažiuoti jais įmanoma gal tik užmiesčio keliais, mat gana judriose Štutgarto gatvelėse nuolat stojant prie šviesoforų ar dažnai stipriau stabdant daugiau kaip 20 kilometrų elektra nuvažiuoti nepavyko.

Vis dėlto gamintojas pirmiausia orientuojasi ne į nuvažiuojamą atstumą, o į taupumą ir siekia įrodyti, kad greitas automobilis nebūtinai turi beprotiškai ryti degalus.

infogr.am::infogram_0_porsche_panamera_s_e_hybrid_duomenys

„Porsche“ deklaruoja, kad šimtui kilometrų automobiliai sunaudoja vos 3,1–3,4 l degalų. Šie skaičiai dažnam kelia šypseną, bet labiau hibridinius automobilius vairuoti įgudusiems vairuotojams keturias dešimtis kilometrų, kurių didžiąją dalį sudarė miesto gatvės, pavyko įveikti sunaudojus dar mažiau degalų. Važiuojant itin taupiai numatytą nuotolį įveikti su „Cayenne“ pavyko sunaudojus vos 2,6 l/100 km, su „Panamera“ pasiektas 2,9 l/100 km rezultatas. Įspūdinga, juolab kad abu automobiliai buvo visiškai nauji, nuriedėję vos po kelis tūkstančius kilometrų.

Taupyti pernelyg nesistengiant, dalį atstumo važiuojant įsijungus režimą „Sport“ ir pirmuosius kilometrus sunkiai tvarkantis su beprotiškai jautriais „Panameros“ stabdžiais, kuriuos minkant kaipmat išsikrauna akumuliatorius, pavyko sunaudoti maždaug 6 litrus benzino 100 km.

Sportiška prigimtis

Hibridiniai „Porsche“ tikrai taupūs – įrodyta. Bet ar jie vis dar tokie patys galingi ir sportiški? „Panamera“ 100 km/val. greitį pasiekia per 5,5 sek. ir gali skrieti maksimaliu 270 km/val. greičiu. Už ją masyvesnis „Cayenne“ mažai atsilieka – 5,9 sek. ir 243 km/val.

Tiesa, vairuojant abu modelius teko įsitikinti, kad kelių sekundės dalių skirtumo visiškai nejaučiama. „Panameros“ modeliui savo pranašumo galbūt nepavyko parodyti ir dėl kažkodėl kiek ilgiau galvojančios pavarų dėžės, mat ir iki dugno spustelėjus akceleratoriaus paminą kartais į priekį „Panamera“ šaudavo tik po keistokos pertraukos. „Cayenne“ aštuonių laipsnių pavarų dėžė veikė be priekaištų.

infogr.am::nfogram_0_porsche_cayenne_s_e_hybrid_duomenys

Vingiuotuose keliukuose šie modeliai vis dėlto įrodė sportišką savo prigimtį. Ypač smagu važiuoti su hibridine „Panamera“, kuri būdama žema ir turėdama plačią ratų bazę nesvirduliuoja, kai vairas ties posūkiais suktelimas greičiau. Kietoka pakaba leidžia jausti kiekvieną akmenuką ar kelio nelygumą. Tai visiškai neerzino – buvo aišku, kad automobilis ant asfalto stovi tvirtai.

Smagiau netaupant

Vis dėlto sportiškumas ir greitis šiuose modeliuose mažai kuo susijęs su hibridinėmis technologijomis. Važiuojant įsijungus elektrinį režimą automobiliai greitai šokteli į priekį, tačiau iškart po to tampa ne tokie rangūs. Tai natūralu, mat elektros režimu maksimalus išvystomas abiejų modelių greitis yra perpus mažesnis.

Norint pajusti, ką iš tiesų sugeba šie automobiliai, geriausia vairuoti įsijungus režimus „Sport“ ar „Sport plus“. Apie ekonomiškumą tuomet galima pamiršti, tačiau automobiliai tiesiog atgyja, o išmetimo sistemos garsas neleidžia pamiršti, kokios markės automobilis vairuojamas.

Nėra abejonės, kad bandytus modelius pirkti nusprendę vairuotojai tik išloš. Jie vis dar tokie patys sportiški, prabangūs ir patogūs, išlaikomas išskirtinis „Porsche“ dizainas. Mėgstantieji vairuoti ramiai, daug laiko praleidžiantys miesto spūstyse įvertins hibridinių širdžių taupumą.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Dakare greičiausias tarp lietuvių – B. Vanagas, V. Žala vos pasiekė finišą

Penktadienį Saudo Arabijoje baigėsi Dakaro ralis. Sėkmingiausiai iš lietuvių lenktynininkų jame pasirodė...

Automobiliai
2020.01.17
Priešpaskutiniame Dakaro etape lietuviai išlaikė stabilumą

Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje dalyvaujantys lietuvių lenktynininkai priešpaskutiniame etape...

Automobiliai
2020.01.16
Sustabdytas 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas, Lietuvos atstovai išlaiko pozicijas 

Dėl daugybės įvykių trasoje pritrūkus medikų komandų, maratono organizatoriai anksčiau laiko sustabdė...

Automobiliai
2020.01.15
2020-ieji – mažos taršos automobilių metai Premium

Šiais metais su naujais Europos Sąjungos automobilių taršos ribojimais susidursianti rinka laukia naujos...

Automobiliai
2020.01.15
V. Žala ir B. Vanagas Dakaro suvestinėje vėl priartėjo vienas prie kito 

Įveikęs beveik 900 km maršrutą, devintąją lenktynių dieną vėl geriausią rezultatą pasiekęs Lietuvos atstovas...

Automobiliai
2020.01.14
Po 8-ojo etapo Dakaro ralio 20-uke – trys lietuvių ekipažai

Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio 8-ajame etape trys iš likusių keturių lietuvių ekipažų papuolė į...

Automobiliai
2020.01.13
E. Juškauskui ir A. Pauliukėnui debiutas Dakare baigtas – užsidegė automobilis

Iš Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio pasitraukė šių lenktynių debiutantai Edvinas Juškauskas ir...

Automobiliai
2020.01.10
Vilniuje – išankstinis „Land Rover Defender“ pasirodymas  1

Išankstiniam pristatymui į Vilnių atvežtas ilgai lauktas modelis, kuris modelių gamoje pakeis nuo 1983 m. iš...

Automobiliai
2020.01.09
Penktąją Dakaro dieną – skirtingi Lietuvos dalyvių įspūdžiai ir pasiekimai 

Dauguma lietuvių ekipažų gerino pozicijas, tačiau Vaidotas Žala remontavo automobilį, o Arūnas Gelažninkas...

Automobiliai
2020.01.09
Ketvirtajame Dakaro etape – lenktynininkų paranoja akmenims 

Benediktas Vanagas trečiadienį vėl buvo greičiausias Lietuvos atstovas, tačiau per paskutinius 50 km neteko 3...

Automobiliai
2020.01.08
Sugriežtinti ES taršos reikalavimai brangins kai kuriuos naujus automobilius Premium

Naujų automobilių anglies dioksido (CO2) taršą ribojantys Europos Sąjungos (ES) reikalavimai smarkiai paveiks...

Automobiliai
2020.01.07
Dakare – Benedikto Vanago kilimas ir sunki diena likusiems Lietuvos atstovams 

Trečiajame lenktynių etape B. Vanagas užėmė 16-ąją vietą ir buvo greičiausias tarp lietuvių. Bendrojoje...

Automobiliai
2020.01.07
„Sony“ staigmena „CES 2020“ parodoje – savavaldis elektromobilis

„Sony“ šiųmetėje vartotojų elektronikos parodoje CES pristato ne tik televizorius. Japonijos kompanija...

Technologijos
2020.01.07
Vyriausybė trečiadienį planuoja grąžinti žaliąsias rodykles  4

Audringos visuomenės reakcijos sulaukęs Susisiekimo ministerijos sprendimas panaikinti prie šviesoforų...

„Nissan“ smerkia C. Ghosno pabėgimą – vadina „nepaprastai apgailėtinu“ 

Japonijos automobilių gamintoja „Nissan“ antradienį pasmerkė savo buvusį vadovą Carlosą Ghosną už pabėgimą,...

Automobiliai
2020.01.07
„Amazon“ braunasi į automobilių rinką: sukirto rankomis ir su „Lamborghini“

JAV prekybos milžinė žengia gilyn į automobilių rinką. „Amazon“ pirmadienį, parodos „CES 2020“ išvakarėse,...

Technologijos
2020.01.06
Antrajame Dakaro ralio etape – nežymus V. Žalos pozicijų nuosmukis 

Po sekmadienį iškovotos istorinės pergalės pirmajame maratono greičio ruože Vaidoto Žalos ir Sauliaus...

Automobiliai
2020.01.06
Pirmąją Dakaro ralio dieną – V. Žalos ir S. Jurgelėno staigmena

Saudo Arabijoje prasidėjusiame Dakaro ralyje lenktynininko Vaidoto Žalos ir šturmano Sauliaus Jurgelėno...

Automobiliai
2020.01.05
„Supercharger“ stotelę Kaune „Tesla“ žada šiemet 1

JAV elektromobilių kompanija „Tesla“ paskelbė vietas, kuriose šiemet atsiras jos diegiamos „Supercharger“...

Automobiliai
2020.01.03
Transporto dalijimosi schemos: tarp naujų galimybių – ir nuosavi klientai Premium

Ieškant transporto taršos mažinimo sprendimų, vis dažniau pastebima, kad Europos valstybėse esamas nuosavo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau