Egzotiškas „Porsche 918 Spyder“ iš keleivio sėdynės: buvo baisu

Publikuota: 2015-10-08
„Verslo žinios“

Per pastaruosius metus gatvėse atsirado tiek daug „Porsche Panamera“ ir „Porsche Cayenne“, vėliau – ir „Macan“ modelių, kad šį vokiečių gamintoją imta sieti ne su sportiškumu, o su prabanga, praktiškumu.

„Porsche“ tapo kur kas įperkamesnis, patogesnis, o į automobilius pradėti montuoti ne tokie galingi, ekonomiškesni varikliai – netgi dyzeliniai. Trumpiau tariant, viršų paėmė pataikavimas rinkai.

Vis dėlto vokiečiai nepamiršo metų metus kurto sportinių automobilių gamintojo įvaizdžio ir į pasaulį išleisdo neeilinį hibridinį žvėrį „918 Spyder“. Šių automobilių simboliškai pagaminta tik 918 vienetų, visi jie buvo parduoti per metus, nors daugeliui „Porsche“ planas parduoti tiek daug maždaug 800.000 Eur kainuojančių automobilių žvelgė skeptiškai.

„Verslo žinios“ gavo išskirtinę progą pajusti, koks jausmas važiuoti šiuo tris variklius (kurių du elektriniai) turinčiu automobiliu, kai prie jo vairo sėdi profesionalus lenktynininkas.

Sunku ir lenktynininkams

„Labai atsiprašome, kad nesuteikiame galimybės automobilio vairuoti patiems. Net lenktynininkams pirmą kartą sėdusiems prie „918 Spyder“ vairo, sunku suvokti, kaip jį suvaldyti. Tai absoliučiai kiti pojūčiai nei vairuojant įprastus superautomobilius“, – greičiau atsigulus nei atsisėdus į sportinę sėdynę perspėja „Porsche“ pasamdytas profesionalas ir paragina prisisegti saugos diržą.

Sėsdamas į automobilį žinojau, kad „918 Spyder“ labai greitas, kad yra Niurburgringo trasos rekordininkas, joje praktiškai niekuo nesusileidžiantis tik lenktynių trasai skirtiems automobiliams. Prieš tai visą dieną klausiausi gamintojo atstovų liaupsių šiam modeliui, jutau jų pasididžiavimą. Visgi patirti pojūčiai pranoko bet kokius lūkesčius.

100 km/val. – per akimirką

Nedideliu greičiu iš miestelio pasukome ten, kur prasideda kalvotos vietovės ir idealiai lygaus asfalto keliukai, kuriuose sunku prasilenkti dviems automobiliams.

„918 Spyder“ nuo žemės pakilęs vos kelis centimetrus ir turi labai standžią pakabą, tad automobilyje juntamas kiekvienas pervažiuotas akmenukas. Iš anglies pluošto pagamintas automobilis nėra itin lengvas – 4,64 m ilgio modelis sveria daugiau nei 1.640 kg, didžiąją svorio dalį sudaro varikliai. Kėbulo viduryje sumontuotas 4,6 l darbinio tūrio V8 formos motoras, išvystantis 608 AG, papildomai abi ratų ašis suka po elektrinį agregatą. Bendrai visi trys varikliai generuoja 887 AG, o maksimalus sukimo momentas siekia 1.280 Nm.

100 km/val. greitį hibridinis automobilis pasiekia vos per 2,6 sekundės, po 7,2 sekundės jau skriejate 200 km/val. greičiu, o 300 km/val. ant spidometro įsižiebia po maždaug 20 sek. Maksimalus išvystomas greitis siekia 345 km/val. Įstabu, kad tokį greitį pasiekia automobilis, skirtas ne trasai, o kasdieniam vairavimui, neturintis sportiniams automobiliams būdingų apsauginių rėmų ar milžiniškų aptakų.

Net ir interjere, kuris, žinoma, malonus akiai, nėra nieko neįprasto: oda aptrauktos sportinės sėdynės, lietimui jautrus ekranas. Tiek, kad vietoje pavarų svirties čia – mygtukai ant vairo, leidžiantys valdyti 7 laipsnių pavarų dėžę.

Galėtų ir greičiau

Tačiau skaičiai lieka skaičiais, kol nepajunti, ką iš tiesų jie reiškia sėdint siaurais tarp vynuogynų besiraizgančiais keliukais lekiančiame automobilyje.

Lenktynininkas privažiavęs aklą posūkį „pristabdo“ iki 150-170 km/val. greičio, o automobilis nė kiek nepasvyra, neslysta. Galvoje sukasi mintis, kad bet koks įprastas automobilis, lėkdamas ir perpus mažesniu greičiu, tokiuose posūkiuose nulėktų nuo kelio.

Prisipažinsiu – buvo baisu, akimirką teko kovoti su noru užsimerkti.

„Galėčiau važiuoti ir kur kas greičiau, tačiau neturiu teisės rizikuoti“, – atsisukęs į mane, iš visų jėgų rankomis įsikibusį į sėdynę, ir juokdamasis sako lenktynininkas.

Nors šiek tiek atsilikinėjome nuo dienotvarkės ir vėlavome į restoraną, kuriame laukė pietūs, „Porsche“ atstovai patarė automobilį išbandyti nepietavus. Kodėl, manau, visiems aišku. Tad gerai pagalvojus, tai, kad nevažiavome greičiau, visai gerai. Nežinau, kodėl vokiečiai tokiems bandymams pasirinko viešus kelius, kuriais pirmyn atgal burzgia žemdirbių traktoriai ar niekur neskubantys pagyvenę vietiniai su „Mercedes“. Kita vertus, įspūdžių dėl tokio ekstremalaus pasivažinėjimo buvo tik dar daugiau.

Po kelių tokių seansų sustojame tiesioje kelių šimtų metrų ilgio atkarpoje. Vairuotojas trumpai papasakoja, kaip abi automobilio ratų ašis suka elektriniai varikliai – spustelėjus akseleratoriaus pedalą du ličio jonų baterijomis maitinami varikliai akimirksniu perduoda maksimalų kiekį galios. Tai – vienas didžiausių modelio išskirtinumų, leidžiančių jam iš vietos šokti beprotiškai staigiai.

Nežinau, ar iš tiesų 100 km/val. pasiekėme per 2,6 sek., tačiau garantuoju, kad sėdint šiame automobilyje dėl emocijų gausos tą išmatuoti būtų praktiškai neįmanoma. Vienaip ar kitaip, pasaulyje ne tiek daug automobilių, galinčių įsibėgėti taip greitai.

Lenktynių ateitis

„Porche“ įsitikinę, kad į „918 Spyder“ įdiegtos technologijos pakeis automobilių sportą.

Niurburgringo trasą modelis įveikė per 6 min. ir 57 sek. Šiuo metu trasos rekordas priklauso „Pagani Zonda R“ automobiliui (6 min. 47 sek.), tačiau tai – tik lenktynių trasai skirtas modelis.

„918 Spyder“ galima vairuoti penkiais skirtingais režimais: „E-power“, „Hybrid“, „Sport Hybrid“, „Race Hybrid“ ir „Hot Lap“.

Visus juos perjungti galima tiesiog važiuojant, variklis reaguoja žaibiškai. Tiesa, vien elektriniu „E-power“ režimu nuvažiuoti pavyks tik 16-31 km, tiesa, „Porsche“ žada, kad tiek elektrinių kilometrų įveikti galima važiuojant maksimaliu 150 km/val. greičiu.

Gamintojas nurodo ir tai, kad automobilis vidutiniškai 100 km kelio suvartoja 3 litrus benzino. Tik vargu ar šis skaičius su realybe turi daug bendro – sunku būtų rasti superautomobilio savininką, kuris nenorėtų akseleratoriaus spustelti kiek smarkiau kiekviena pasitaikiusia proga.

„Dalis technologijų, matomų šiame modelyje, jau dabar naudojamos automobilių lenktynėse. O aš manau, jog ateityje daugelis sportinių automobilių bus varomi elektriniais varikliais, nes jie suteikia visai kitas galimybes“, – užgesinęs visus tris „918 Spyder“ variklius pridūrė profesionalus lenktynininkas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ susizgribo atsiliekantis nuo pokyčių

Koncerno „Volkswagen AG“ vadovas perspėja praradęs variklių plėtros ekspertus: dėl to susiduriama su...

Transportas
2018.08.06
VŽ bando: visų laikų galingiausias „Volkswagen Polo GTI“ 1

Galingiausia visų laikų „Polo“ versija, žymima įpareigojančiu GTI ženklu, kainuoja nuo 22.8870 Eur – už tai...

Transportas
2018.08.04
Naujų automobilių rinka liepą pasiekė 49% augimą 18

Liepos mėnesį užregistravus 3.049 naujus lengvuosius automobilius, rinkoje palaikomas itin spartus augimas,...

Transportas
2018.08.02
BMW statys naują gamyklą Vengrijoje 12

Pastaruoju metu investavęs į naujas gamyklas Kinijoje, Meksikoje ir JAV, Bavarijos automobilių koncernas...

Transportas
2018.08.01
Naujasis „Audi Q8“ bandys kartoti BMW X6 sėkmę 17

Lietuvą pasiekė birželį pirmą kartą viešai pristatytas visiškai naujas „Audi Q8“, kuris rinkoje konkuruos su...

Transportas
2018.07.31
VŽ bando „Volvo V60“: kai nebesinori SUV 30

Agresyvesnio dizaino, erdvesnis, tačiau toks pats skandinaviškas – tai naujasis „Volvo“ modelis V60, kuriuo...

Transportas
2018.07.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau