Egzotiškas „Porsche 918 Spyder“ iš keleivio sėdynės: buvo baisu

Publikuota: 2015-10-08
„Verslo žinios“

Per pastaruosius metus gatvėse atsirado tiek daug „Porsche Panamera“ ir „Porsche Cayenne“, vėliau – ir „Macan“ modelių, kad šį vokiečių gamintoją imta sieti ne su sportiškumu, o su prabanga, praktiškumu.

„Porsche“ tapo kur kas įperkamesnis, patogesnis, o į automobilius pradėti montuoti ne tokie galingi, ekonomiškesni varikliai – netgi dyzeliniai. Trumpiau tariant, viršų paėmė pataikavimas rinkai.

Vis dėlto vokiečiai nepamiršo metų metus kurto sportinių automobilių gamintojo įvaizdžio ir į pasaulį išleisdo neeilinį hibridinį žvėrį „918 Spyder“. Šių automobilių simboliškai pagaminta tik 918 vienetų, visi jie buvo parduoti per metus, nors daugeliui „Porsche“ planas parduoti tiek daug maždaug 800.000 Eur kainuojančių automobilių žvelgė skeptiškai.

„Verslo žinios“ gavo išskirtinę progą pajusti, koks jausmas važiuoti šiuo tris variklius (kurių du elektriniai) turinčiu automobiliu, kai prie jo vairo sėdi profesionalus lenktynininkas.

Sunku ir lenktynininkams

„Labai atsiprašome, kad nesuteikiame galimybės automobilio vairuoti patiems. Net lenktynininkams pirmą kartą sėdusiems prie „918 Spyder“ vairo, sunku suvokti, kaip jį suvaldyti. Tai absoliučiai kiti pojūčiai nei vairuojant įprastus superautomobilius“, – greičiau atsigulus nei atsisėdus į sportinę sėdynę perspėja „Porsche“ pasamdytas profesionalas ir paragina prisisegti saugos diržą.

Sėsdamas į automobilį žinojau, kad „918 Spyder“ labai greitas, kad yra Niurburgringo trasos rekordininkas, joje praktiškai niekuo nesusileidžiantis tik lenktynių trasai skirtiems automobiliams. Prieš tai visą dieną klausiausi gamintojo atstovų liaupsių šiam modeliui, jutau jų pasididžiavimą. Visgi patirti pojūčiai pranoko bet kokius lūkesčius.

100 km/val. – per akimirką

Nedideliu greičiu iš miestelio pasukome ten, kur prasideda kalvotos vietovės ir idealiai lygaus asfalto keliukai, kuriuose sunku prasilenkti dviems automobiliams.

„918 Spyder“ nuo žemės pakilęs vos kelis centimetrus ir turi labai standžią pakabą, tad automobilyje juntamas kiekvienas pervažiuotas akmenukas. Iš anglies pluošto pagamintas automobilis nėra itin lengvas – 4,64 m ilgio modelis sveria daugiau nei 1.640 kg, didžiąją svorio dalį sudaro varikliai. Kėbulo viduryje sumontuotas 4,6 l darbinio tūrio V8 formos motoras, išvystantis 608 AG, papildomai abi ratų ašis suka po elektrinį agregatą. Bendrai visi trys varikliai generuoja 887 AG, o maksimalus sukimo momentas siekia 1.280 Nm.

100 km/val. greitį hibridinis automobilis pasiekia vos per 2,6 sekundės, po 7,2 sekundės jau skriejate 200 km/val. greičiu, o 300 km/val. ant spidometro įsižiebia po maždaug 20 sek. Maksimalus išvystomas greitis siekia 345 km/val. Įstabu, kad tokį greitį pasiekia automobilis, skirtas ne trasai, o kasdieniam vairavimui, neturintis sportiniams automobiliams būdingų apsauginių rėmų ar milžiniškų aptakų.

Net ir interjere, kuris, žinoma, malonus akiai, nėra nieko neįprasto: oda aptrauktos sportinės sėdynės, lietimui jautrus ekranas. Tiek, kad vietoje pavarų svirties čia – mygtukai ant vairo, leidžiantys valdyti 7 laipsnių pavarų dėžę.

Galėtų ir greičiau

Tačiau skaičiai lieka skaičiais, kol nepajunti, ką iš tiesų jie reiškia sėdint siaurais tarp vynuogynų besiraizgančiais keliukais lekiančiame automobilyje.

Lenktynininkas privažiavęs aklą posūkį „pristabdo“ iki 150-170 km/val. greičio, o automobilis nė kiek nepasvyra, neslysta. Galvoje sukasi mintis, kad bet koks įprastas automobilis, lėkdamas ir perpus mažesniu greičiu, tokiuose posūkiuose nulėktų nuo kelio.

Prisipažinsiu – buvo baisu, akimirką teko kovoti su noru užsimerkti.

„Galėčiau važiuoti ir kur kas greičiau, tačiau neturiu teisės rizikuoti“, – atsisukęs į mane, iš visų jėgų rankomis įsikibusį į sėdynę, ir juokdamasis sako lenktynininkas.

Nors šiek tiek atsilikinėjome nuo dienotvarkės ir vėlavome į restoraną, kuriame laukė pietūs, „Porsche“ atstovai patarė automobilį išbandyti nepietavus. Kodėl, manau, visiems aišku. Tad gerai pagalvojus, tai, kad nevažiavome greičiau, visai gerai. Nežinau, kodėl vokiečiai tokiems bandymams pasirinko viešus kelius, kuriais pirmyn atgal burzgia žemdirbių traktoriai ar niekur neskubantys pagyvenę vietiniai su „Mercedes“. Kita vertus, įspūdžių dėl tokio ekstremalaus pasivažinėjimo buvo tik dar daugiau.

Po kelių tokių seansų sustojame tiesioje kelių šimtų metrų ilgio atkarpoje. Vairuotojas trumpai papasakoja, kaip abi automobilio ratų ašis suka elektriniai varikliai – spustelėjus akseleratoriaus pedalą du ličio jonų baterijomis maitinami varikliai akimirksniu perduoda maksimalų kiekį galios. Tai – vienas didžiausių modelio išskirtinumų, leidžiančių jam iš vietos šokti beprotiškai staigiai.

Nežinau, ar iš tiesų 100 km/val. pasiekėme per 2,6 sek., tačiau garantuoju, kad sėdint šiame automobilyje dėl emocijų gausos tą išmatuoti būtų praktiškai neįmanoma. Vienaip ar kitaip, pasaulyje ne tiek daug automobilių, galinčių įsibėgėti taip greitai.

Lenktynių ateitis

„Porche“ įsitikinę, kad į „918 Spyder“ įdiegtos technologijos pakeis automobilių sportą.

Niurburgringo trasą modelis įveikė per 6 min. ir 57 sek. Šiuo metu trasos rekordas priklauso „Pagani Zonda R“ automobiliui (6 min. 47 sek.), tačiau tai – tik lenktynių trasai skirtas modelis.

„918 Spyder“ galima vairuoti penkiais skirtingais režimais: „E-power“, „Hybrid“, „Sport Hybrid“, „Race Hybrid“ ir „Hot Lap“.

Visus juos perjungti galima tiesiog važiuojant, variklis reaguoja žaibiškai. Tiesa, vien elektriniu „E-power“ režimu nuvažiuoti pavyks tik 16-31 km, tiesa, „Porsche“ žada, kad tiek elektrinių kilometrų įveikti galima važiuojant maksimaliu 150 km/val. greičiu.

Gamintojas nurodo ir tai, kad automobilis vidutiniškai 100 km kelio suvartoja 3 litrus benzino. Tik vargu ar šis skaičius su realybe turi daug bendro – sunku būtų rasti superautomobilio savininką, kuris nenorėtų akseleratoriaus spustelti kiek smarkiau kiekviena pasitaikiusia proga.

„Dalis technologijų, matomų šiame modelyje, jau dabar naudojamos automobilių lenktynėse. O aš manau, jog ateityje daugelis sportinių automobilių bus varomi elektriniais varikliais, nes jie suteikia visai kitas galimybes“, – užgesinęs visus tris „918 Spyder“ variklius pridūrė profesionalus lenktynininkas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Dakare greičiausias tarp lietuvių – B. Vanagas, V. Žala vos pasiekė finišą

Penktadienį Saudo Arabijoje baigėsi Dakaro ralis. Sėkmingiausiai iš lietuvių lenktynininkų jame pasirodė...

Automobiliai
2020.01.17
Priešpaskutiniame Dakaro etape lietuviai išlaikė stabilumą

Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje dalyvaujantys lietuvių lenktynininkai priešpaskutiniame etape...

Automobiliai
2020.01.16
Sustabdytas 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas, Lietuvos atstovai išlaiko pozicijas 

Dėl daugybės įvykių trasoje pritrūkus medikų komandų, maratono organizatoriai anksčiau laiko sustabdė...

Automobiliai
2020.01.15
2020-ieji – mažos taršos automobilių metai Premium

Šiais metais su naujais Europos Sąjungos automobilių taršos ribojimais susidursianti rinka laukia naujos...

Automobiliai
2020.01.15
V. Žala ir B. Vanagas Dakaro suvestinėje vėl priartėjo vienas prie kito 

Įveikęs beveik 900 km maršrutą, devintąją lenktynių dieną vėl geriausią rezultatą pasiekęs Lietuvos atstovas...

Automobiliai
2020.01.14
Po 8-ojo etapo Dakaro ralio 20-uke – trys lietuvių ekipažai

Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio 8-ajame etape trys iš likusių keturių lietuvių ekipažų papuolė į...

Automobiliai
2020.01.13
E. Juškauskui ir A. Pauliukėnui debiutas Dakare baigtas – užsidegė automobilis

Iš Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio pasitraukė šių lenktynių debiutantai Edvinas Juškauskas ir...

Automobiliai
2020.01.10
Vilniuje – išankstinis „Land Rover Defender“ pasirodymas  1

Išankstiniam pristatymui į Vilnių atvežtas ilgai lauktas modelis, kuris modelių gamoje pakeis nuo 1983 m. iš...

Automobiliai
2020.01.09
Penktąją Dakaro dieną – skirtingi Lietuvos dalyvių įspūdžiai ir pasiekimai 

Dauguma lietuvių ekipažų gerino pozicijas, tačiau Vaidotas Žala remontavo automobilį, o Arūnas Gelažninkas...

Automobiliai
2020.01.09
Ketvirtajame Dakaro etape – lenktynininkų paranoja akmenims 

Benediktas Vanagas trečiadienį vėl buvo greičiausias Lietuvos atstovas, tačiau per paskutinius 50 km neteko 3...

Automobiliai
2020.01.08
Sugriežtinti ES taršos reikalavimai brangins kai kuriuos naujus automobilius Premium

Naujų automobilių anglies dioksido (CO2) taršą ribojantys Europos Sąjungos (ES) reikalavimai smarkiai paveiks...

Automobiliai
2020.01.07
Dakare – Benedikto Vanago kilimas ir sunki diena likusiems Lietuvos atstovams 

Trečiajame lenktynių etape B. Vanagas užėmė 16-ąją vietą ir buvo greičiausias tarp lietuvių. Bendrojoje...

Automobiliai
2020.01.07
„Sony“ staigmena „CES 2020“ parodoje – savavaldis elektromobilis

„Sony“ šiųmetėje vartotojų elektronikos parodoje CES pristato ne tik televizorius. Japonijos kompanija...

Technologijos
2020.01.07
Vyriausybė trečiadienį planuoja grąžinti žaliąsias rodykles  4

Audringos visuomenės reakcijos sulaukęs Susisiekimo ministerijos sprendimas panaikinti prie šviesoforų...

„Nissan“ smerkia C. Ghosno pabėgimą – vadina „nepaprastai apgailėtinu“ 

Japonijos automobilių gamintoja „Nissan“ antradienį pasmerkė savo buvusį vadovą Carlosą Ghosną už pabėgimą,...

Automobiliai
2020.01.07
„Amazon“ braunasi į automobilių rinką: sukirto rankomis ir su „Lamborghini“

JAV prekybos milžinė žengia gilyn į automobilių rinką. „Amazon“ pirmadienį, parodos „CES 2020“ išvakarėse,...

Technologijos
2020.01.06
Antrajame Dakaro ralio etape – nežymus V. Žalos pozicijų nuosmukis 

Po sekmadienį iškovotos istorinės pergalės pirmajame maratono greičio ruože Vaidoto Žalos ir Sauliaus...

Automobiliai
2020.01.06
Pirmąją Dakaro ralio dieną – V. Žalos ir S. Jurgelėno staigmena

Saudo Arabijoje prasidėjusiame Dakaro ralyje lenktynininko Vaidoto Žalos ir šturmano Sauliaus Jurgelėno...

Automobiliai
2020.01.05
„Supercharger“ stotelę Kaune „Tesla“ žada šiemet 1

JAV elektromobilių kompanija „Tesla“ paskelbė vietas, kuriose šiemet atsiras jos diegiamos „Supercharger“...

Automobiliai
2020.01.03
Transporto dalijimosi schemos: tarp naujų galimybių – ir nuosavi klientai Premium

Ieškant transporto taršos mažinimo sprendimų, vis dažniau pastebima, kad Europos valstybėse esamas nuosavo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau