Egzotiškas „Porsche 918 Spyder“ iš keleivio sėdynės: buvo baisu

Publikuota: 2015-10-08
„Verslo žinios“

Per pastaruosius metus gatvėse atsirado tiek daug „Porsche Panamera“ ir „Porsche Cayenne“, vėliau – ir „Macan“ modelių, kad šį vokiečių gamintoją imta sieti ne su sportiškumu, o su prabanga, praktiškumu.

„Porsche“ tapo kur kas įperkamesnis, patogesnis, o į automobilius pradėti montuoti ne tokie galingi, ekonomiškesni varikliai – netgi dyzeliniai. Trumpiau tariant, viršų paėmė pataikavimas rinkai.

Vis dėlto vokiečiai nepamiršo metų metus kurto sportinių automobilių gamintojo įvaizdžio ir į pasaulį išleisdo neeilinį hibridinį žvėrį „918 Spyder“. Šių automobilių simboliškai pagaminta tik 918 vienetų, visi jie buvo parduoti per metus, nors daugeliui „Porsche“ planas parduoti tiek daug maždaug 800.000 Eur kainuojančių automobilių žvelgė skeptiškai.

„Verslo žinios“ gavo išskirtinę progą pajusti, koks jausmas važiuoti šiuo tris variklius (kurių du elektriniai) turinčiu automobiliu, kai prie jo vairo sėdi profesionalus lenktynininkas.

Sunku ir lenktynininkams

„Labai atsiprašome, kad nesuteikiame galimybės automobilio vairuoti patiems. Net lenktynininkams pirmą kartą sėdusiems prie „918 Spyder“ vairo, sunku suvokti, kaip jį suvaldyti. Tai absoliučiai kiti pojūčiai nei vairuojant įprastus superautomobilius“, – greičiau atsigulus nei atsisėdus į sportinę sėdynę perspėja „Porsche“ pasamdytas profesionalas ir paragina prisisegti saugos diržą.

Sėsdamas į automobilį žinojau, kad „918 Spyder“ labai greitas, kad yra Niurburgringo trasos rekordininkas, joje praktiškai niekuo nesusileidžiantis tik lenktynių trasai skirtiems automobiliams. Prieš tai visą dieną klausiausi gamintojo atstovų liaupsių šiam modeliui, jutau jų pasididžiavimą. Visgi patirti pojūčiai pranoko bet kokius lūkesčius.

100 km/val. – per akimirką

Nedideliu greičiu iš miestelio pasukome ten, kur prasideda kalvotos vietovės ir idealiai lygaus asfalto keliukai, kuriuose sunku prasilenkti dviems automobiliams.

„918 Spyder“ nuo žemės pakilęs vos kelis centimetrus ir turi labai standžią pakabą, tad automobilyje juntamas kiekvienas pervažiuotas akmenukas. Iš anglies pluošto pagamintas automobilis nėra itin lengvas – 4,64 m ilgio modelis sveria daugiau nei 1.640 kg, didžiąją svorio dalį sudaro varikliai. Kėbulo viduryje sumontuotas 4,6 l darbinio tūrio V8 formos motoras, išvystantis 608 AG, papildomai abi ratų ašis suka po elektrinį agregatą. Bendrai visi trys varikliai generuoja 887 AG, o maksimalus sukimo momentas siekia 1.280 Nm.

100 km/val. greitį hibridinis automobilis pasiekia vos per 2,6 sekundės, po 7,2 sekundės jau skriejate 200 km/val. greičiu, o 300 km/val. ant spidometro įsižiebia po maždaug 20 sek. Maksimalus išvystomas greitis siekia 345 km/val. Įstabu, kad tokį greitį pasiekia automobilis, skirtas ne trasai, o kasdieniam vairavimui, neturintis sportiniams automobiliams būdingų apsauginių rėmų ar milžiniškų aptakų.

Net ir interjere, kuris, žinoma, malonus akiai, nėra nieko neįprasto: oda aptrauktos sportinės sėdynės, lietimui jautrus ekranas. Tiek, kad vietoje pavarų svirties čia – mygtukai ant vairo, leidžiantys valdyti 7 laipsnių pavarų dėžę.

Galėtų ir greičiau

Tačiau skaičiai lieka skaičiais, kol nepajunti, ką iš tiesų jie reiškia sėdint siaurais tarp vynuogynų besiraizgančiais keliukais lekiančiame automobilyje.

Lenktynininkas privažiavęs aklą posūkį „pristabdo“ iki 150-170 km/val. greičio, o automobilis nė kiek nepasvyra, neslysta. Galvoje sukasi mintis, kad bet koks įprastas automobilis, lėkdamas ir perpus mažesniu greičiu, tokiuose posūkiuose nulėktų nuo kelio.

Prisipažinsiu – buvo baisu, akimirką teko kovoti su noru užsimerkti.

„Galėčiau važiuoti ir kur kas greičiau, tačiau neturiu teisės rizikuoti“, – atsisukęs į mane, iš visų jėgų rankomis įsikibusį į sėdynę, ir juokdamasis sako lenktynininkas.

Nors šiek tiek atsilikinėjome nuo dienotvarkės ir vėlavome į restoraną, kuriame laukė pietūs, „Porsche“ atstovai patarė automobilį išbandyti nepietavus. Kodėl, manau, visiems aišku. Tad gerai pagalvojus, tai, kad nevažiavome greičiau, visai gerai. Nežinau, kodėl vokiečiai tokiems bandymams pasirinko viešus kelius, kuriais pirmyn atgal burzgia žemdirbių traktoriai ar niekur neskubantys pagyvenę vietiniai su „Mercedes“. Kita vertus, įspūdžių dėl tokio ekstremalaus pasivažinėjimo buvo tik dar daugiau.

Po kelių tokių seansų sustojame tiesioje kelių šimtų metrų ilgio atkarpoje. Vairuotojas trumpai papasakoja, kaip abi automobilio ratų ašis suka elektriniai varikliai – spustelėjus akseleratoriaus pedalą du ličio jonų baterijomis maitinami varikliai akimirksniu perduoda maksimalų kiekį galios. Tai – vienas didžiausių modelio išskirtinumų, leidžiančių jam iš vietos šokti beprotiškai staigiai.

Nežinau, ar iš tiesų 100 km/val. pasiekėme per 2,6 sek., tačiau garantuoju, kad sėdint šiame automobilyje dėl emocijų gausos tą išmatuoti būtų praktiškai neįmanoma. Vienaip ar kitaip, pasaulyje ne tiek daug automobilių, galinčių įsibėgėti taip greitai.

Lenktynių ateitis

„Porche“ įsitikinę, kad į „918 Spyder“ įdiegtos technologijos pakeis automobilių sportą.

Niurburgringo trasą modelis įveikė per 6 min. ir 57 sek. Šiuo metu trasos rekordas priklauso „Pagani Zonda R“ automobiliui (6 min. 47 sek.), tačiau tai – tik lenktynių trasai skirtas modelis.

„918 Spyder“ galima vairuoti penkiais skirtingais režimais: „E-power“, „Hybrid“, „Sport Hybrid“, „Race Hybrid“ ir „Hot Lap“.

Visus juos perjungti galima tiesiog važiuojant, variklis reaguoja žaibiškai. Tiesa, vien elektriniu „E-power“ režimu nuvažiuoti pavyks tik 16-31 km, tiesa, „Porsche“ žada, kad tiek elektrinių kilometrų įveikti galima važiuojant maksimaliu 150 km/val. greičiu.

Gamintojas nurodo ir tai, kad automobilis vidutiniškai 100 km kelio suvartoja 3 litrus benzino. Tik vargu ar šis skaičius su realybe turi daug bendro – sunku būtų rasti superautomobilio savininką, kuris nenorėtų akseleratoriaus spustelti kiek smarkiau kiekviena pasitaikiusia proga.

„Dalis technologijų, matomų šiame modelyje, jau dabar naudojamos automobilių lenktynėse. O aš manau, jog ateityje daugelis sportinių automobilių bus varomi elektriniais varikliais, nes jie suteikia visai kitas galimybes“, – užgesinęs visus tris „918 Spyder“ variklius pridūrė profesionalus lenktynininkas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ skatins dyzelinio parko atnaujinimą

Ketvirtadienį koncernas paskelbė ketinantis skatinti Vokietijos dyzelinių automobilių parko atnaujinimą...

Transportas
2018.10.18
„Audi“ paskirta 800 mln. Eur bauda dėl taršos duomenų klastojimo 5

Dar viena sankcija „Dyzelgeito“ skandalo byloje paskirta Vokietijos gamintojui „Audi“.

Transportas
2018.10.16
Po kratos – reikalavimas sureguliuoti apie 100.000 „Opel“ automobilių 2

Vokietijos transporto ministerija paskelbė nurodysianti papildomai patikrai iškviesti apie 100.000 „Opel...

Transportas
2018.10.16
Elektromobiliai: neišvengiama perspektyva su neeiliniu iššūkiu gamintojams Premium

Artimiausiais metais Europos automobilių prekybos salonus užplūs elektromobiliai, tačiau tai gamintojams...

Transportas
2018.10.14
VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“ 1

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas,...

Transportas
2018.10.07
VŽ bando: ketvirtosios kartos BMW X5 7

Vienas geriausiai valdomų SUV įgavo daugiau išmanumo ir pravažumo. Ir dar didesnę nosį.

Transportas
2018.10.06
Paryžius įveikė slogią nuojautą 4

Kas antrus metus pakaitomis su Frankfurto IAA paroda Paryžiuje rengiama „Mondial de l’Auto“ yra viena...

Transportas
2018.10.05
„Toyota“ kviečia patikrai sugrįžti 2,43 mln. hibridinių „Prius“ ir „Auris“ 2

Šiandien paskelbtas kvietimas patikrai susijęs su „retai pasitaikančiais“ hibridinės pavaros veikimo...

Transportas
2018.10.05
Augimas transporto sektoriuje verslo neapakino – gali būti tik laikinas Premium

Ne procentais, o kartais matuojamas augimas transporto sektoriuje gali būti laikinas, todėl investuoti ir...

Transportas
2018.10.04
„Aston Martin“ per IPO įvertinta beveik 4,9 mlrd. Eur

JK prabangių sportinių automobilių gamintojas „Aston Martin“ per viešą akcijų siūlymą (IPO) išplatino akcijas...

Rinkos
2018.10.03
Automobilių rinkoje – signalai apie bręstantį „Inchcape“ ir „Modus Group“ sandorį Premium 10

Lietuvos naujų automobilių prekybos sektoriuje artimiausiu metu gali įvykti didelis, bent keliasdešimčia...

Transportas
2018.10.03
Naujo standarto įvedimas paskatino nuo 2015 m. neregėtą rinkos nuopuolį

Nuo rugsėjo įsigalioję nauji naujų automobilių atitikties procedūrų pokyčiai pirmą kartą šiais metais...

Transportas
2018.10.01
VŽ bando: atnaujintas mažylis „Hyundai i20“

Kuklumas netrukdo sėkmei – taip galima apibūdinti vieną iš geriausiai Lietuvoje perkamų „Hyundai“ modelių i20.

Transportas
2018.09.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau