VŽ bando „Opel Corsa“: racionalus pasirinkimas neprivalo būti nuobodus

Publikuota: 2015-10-07
„Verslo žinios“

Per 23-us šio modelio egzistavimo metus „Opel“ rinkai pasiūlė jau penktąją „Corsa“ kartą. Lašas po lašo šie lašo formos automobiliai tekėjo kaip nuoseklus pasirinkimas lėtam skubėjimui į biurą po pravėsusios rytinės arbatos puodelio, prėsko sumuštinio ir ištirpstant nykiame kamštyje, slenkančiame darbo kryptimi, arba ramiai keliaujant iki prekybos centro – su sąlyga, kad kartu nereikia vežtis kelių vaikų. Ir visa tai darant ekonomiškai.

Daugiau jokių minčių šis kelių planktonas nekėlė, emocijų nekirbino. Tačiau pasirodžiusi penktoji „Corsa“ karta su naujais varikliais demonstruoja ambiciją, kad moterų ir jaunimo – būtent šie pirkėjai, pasak gamintojo atstovų, dažniausiai perka šį modelį – miestietiška rutina gali būti įdomesnė.

VŽ išbandė naująją „Corsa“ triduriu kėbulu ir 1,4 l darbinio tūrio turbobenzininiu motoru.

Piktesnė

Gamintojas akcentuoja automobilio formų skulptūriškumą. Galbūt tokio dydžio automobiliukui šitoks apibūdinimas skamba pernelyg monumentaliai ir tiktų visureigiui. Tačiau akivaizdu yra tai, kad automobilio formos tapo išraiškingesnės ir agresyvesnės. Gamintojų atstovo salono kieme vienas šalia kito stovėjo du skirtingų kartų tos pačios spalvos „Corsa“ triduriai. Atrodo, kad su naująja karta iš romios apvalainos žuvytės užaugo žvitrus rykliukas. Žinoma, tokį įspūdį sustiprino ir tai, kad bandomasis modelis buvo apautas 17 colių ratlankiais. Be to, triduris modelis, palyginti su senesniuoju, nuo hečbeko dar labiau priartėjo prie kupė formų.

Automobilio išmatavimai beveik nesikeitė – tridurio ilgis išaugo 22 milimetrais, plotis liko toks pat, aukštis sumažėjo 9 milimetrais. „Corsa“ bagažinė beveik nepakito – kaip ir ankstesniajame modelyje, sutalpinsite 285 litrus, o atlenkus galines sėdynes, atsiverianti erdvė tapo 40 litrų didesnė – 1090 litrų. Palyginimui – „Ford Fiesta“ bagažo skyrius siekia 295 litrus, „Volkswagen Polo“ – 280 litrų.

Agresijos ir grožio įgavęs „Corsa“ gali tapti miestiečio alternatyva charizmatiškajam „Adam“ modeliui. Bandomoji „Corsa“ versija su 1,4 litro turbininiu varikliu, 6 laipsnių mechanine pavarų dėže, turinti geriausią siūlomą „Cosmo“ komplektaciją, kainuoja 14.500 Eur. „Opel Adam“ su tokiu pačiu motoru, 5 laipsnių mechanine pavarų dėže ir „Rocks“ komplektacija kainuoja 16.244 Eur.

„Adamiškąjį“ individualumą šiam modeliui gali suteikti ir gamintojo siūloma „Corsa color edition“, leidžianti pirkėjui pačiam sukomplektuoti skirtingų spalvų kėbulą ar padabinti jį piktesnėmis linijomis ar kitokiais elementais.

Penkiaduris „Corsa“ jau atrodo kiek praktiškiau ir santūriau.

Didelė mažoje

Įsėdus į bandomąjį „Corsa“, turintį „Cosmo“ komplektaciją, pasitiko interjeras, kuris nepadarytų gėdos ir aukštesnės klasės automobiliui – prietaisų skydelyje, centrinėje konsolėje, durelėse vyrauja malonūs liesti paviršiai – jokio pigaus barškančio plastiko. Dominuojantys juodi ir pilki atspalviai žadino vaizduotę, kaip galima būtų pažaisti su „Corsa color edition“ ir suteikti interjerui daugiau nuotaikos, kad jis atitiktų gana žaismingą išorę.

Aliuziją į sportiškumą suteikia palyginti mažas vairas.

Tačiau su kokybiškomis interjero medžiagomis panašumas į didesnius automobilius ir pasibaigia. Išvažiavę į greitkelį prisiminsite, kad tai – B segmento miesto automobilis. Ribotas vairuotojo sėdynės reguliavimo krypčių pasirinkimas neleidžia iki galo komfortabiliai įsitaisyti ilgesniam atstumui, tačiau iš miesto šoklio sklendimo patirčių magistralėje tikėtis nederėtų.

Mygtukų kiekis centrinėje konsolėje nedidelis dėl joje įmontuoto liečiamojo ekrano, kuriame – nevenkite bakstelėti pirštu stipriau – sureguliuosite garso sistemą, apšvietimo nustatymus. „Opel“ akcentuoja čia įrengtą „IntelliLink“, kuri leidžia vairuojant naudotis jūsų išmaniojo telefono programomis ir apsieiti be nesaugaus telefono ieškojimo ir maigymo.

Tiesa, parinkčių nėra tiek daug, kad pasijustumėte programuojąs – „Corsa“ sudaro išmanaus, tačiau paprasto naudotis automobilio įspūdį.

Tridurės „Corsa“ nugludinimas suteikiant kupė nuožulnumą gale salono erdvei nepakenkė – vidutinio ūgio žmogus ant galinės sėdynės gali sėdėti nebijodamas, kad gaus smegenų sukrėtimą, vos tik automobilis pervažiuos gulintį „policininką“. Erdvės pakanka ne tik gale įsitaisiusių keleivių galvai, bet ir keliams (žinoma, jei priekyje sėdintis žmogus yra vidutinio ūgio).

Keliantiems aukštus reikalavimus automobilių garso sistemoms, teks investuoti papildomai – bandytame automobilyje įrengta sistema buvo labai silpna.

„Opel“ akis stebi kelią

Atskiros skilties nusipelno pagalbinės vairavimo sistemos, kurios ne tik tampa standartu „premium“ klasės automobiliuose, bet jau atsiranda ir kur kas žemesnėse klasėse. Tiesa, judėjimo krypties palaikymo, avarinio stabdymo ir aklosios zonos įspėjimo sistemos šiame modelyje montuojamos už papildomą kainą.

Aklosiosios zonos stebėjimo sistema veikia įžiebdama geltonus indikatorius šoninių veidrodėlių kraštuose, vos tik šalimais atvažiuojantis automobilis patenka į akląją zoną. Krypties palaikymo sistema labai netolerantiška vairuotojo požiūriui į trajektoriją ir nedelsiant puola žviegti, vos tik automobilis krypteli nuo kurso. Avarinio stabdymo sistema apie save duoda žinoti tik labai kraštutiniais atvejais – jei prie kliūties – pavyzdžiui ta pačia kryptimis lėtai važiuojančio automobilio – artėjama itin greitai. Net ir nustačius patį toliausią tokios sistemos poveikio režimą, gali prireikti šaltų nervų, jei norėtumėte išbandyti, kada ji įsijungia.

Visa ši pagalbinė sistema, kurią gamintojas vadina „Opel Eye“, pasišovusi ir padėti išvengti baudų už greičio viršijimą – automobilis atpažįsta greičio apribojimo ženklus ir ekrane apie tai informuoja.

Ši „akis“ jautriai dirbo talkindama važiuojant magistrale tamsiu paros metu – automatiškai įsijungdavusios tolimosios šviesos netrukus būdavo perjungiamos į trumpąsias, vos tik horizonte pasirodydavo priešais atvažiuojantis automobilis, ir vėl apšviesdavo ilgesnį atstumą, kai tik priekyje nebelikdavo automobilių.

Kiek įkyresnė pasirodė įranga, gelbėjanti vairuotojui taupyti pinigus. „Start & Stop“ sistema skubėdavo gesinti motorą, vos tik automobilis nustodavo riedėti. Lėtai judančioje spūstyje ar prie intensyvaus transporto žiedo tai netrukus pradeda erzinti ir verčia nuolatos laikyti sankabą įmintą. Arba tiesiog išjungti sistemą.

Žvitri miestietė

Tačiau ne automobilio interjeras, eksterjeras, įranga ar pagalbinės sistemos yra svarbiausia. Naujoji „Corsa“ apginkluota naujais varikliais. Vienas jų – žemo slėgio turbiną gavęs 1,4 l darbinio tūrio ECOTEC variklis. Mažytis sraigės kiauto formos agregatas nedideliam varikliui leido pasiekti 100 arklio galių (AG) ir generuoti 200 niutonmetrų (Nm) sukimo momentą.

Mažo tūrio variklis gali maloniai nustebinti, jei turite išankstinių nuostatų ir tikitės didelio triukšmo ir mažai veiksmo šmaukštelėjus iki dugno akseleratoriumi. Automobilis tikrai guviai bėgėjasi startuojant nuo sankryžų, turbina padeda maksimalią galią pasiekti nuo 3.500 sūkių per minutę, didžiausią sukimo momentą pasiekti jau nuo 1.850 sūkių per minutę. Itin ilgai galios pasireiškimo laukti nereikia. Variklis žvitrus ir tikrai gali suteikti keletą tonuso akimirkų miestietiškoje kelionėje į biurą, tačiau sportiniu jo nepavadinsi. Turbinos „įsijungimo“ efekto ir prispaudimo prie sėdynės nesulauksite. Apsukoms perkopus 4.000-4.500 sūkių per minutę, tai, kas didėja, stiprėja, kyla, spaudžia, yra garsas, tad vis norisi perjungti aukštesnę pavarą.

Motoras irgi primena, kad tai miesto automobilis. Automagistralėje perkopus 120 kilometrų per valandą greitį, jėgainė pastebimai atbunka – bėgėjimasis tampa vangesnis ir sunkesnis, kilstelintis ir degalų sąnaudų vidurkį.

Maloniai nuteikia 6 laipsnių pavarų dėžė – 6 pavara ganėtinai ilga, todėl magistralėje važiuojant didesniu greičiu galvoje neįsiūš aukštesnių sūkių dejonė. Ties 100 km/val. apsukos siekia apie 2.000 sūkių per minutę. Įsibėgėjus iki 150 km/val., jos pakyla iki maždaug 3.000.

Visgi, motoro gebėjimai yra užtektini žvaliam manevravimui mieste.

Pridėkite porą litrų

Kaip ir įprasta, bandomas automobilis pademonstravo didesnį apetitą nei deklaruojamas gamintojo. Skirtumo negalima būtų pateisinti ir automobilio naujumu – bandomoji „Corsa“ jau buvo nuvažiavusi 14.000 kilometrų, todėl pirmųjų kilometrų ėdrumas jau seniai praeityje. Didesnes sąnaudas kiek pateisina apauti didesni nei įprasta 17 colių (maždaug 43 cm skersmens) ratai.

Pradėjus bandymą nuo nulio, po miestą pasisukiojusi „Corsa“ demonstravo didesnes kaip 8,5 litro vidutines degalų sąnaudas. Greitkelyje važiuodama ties leistino greičio riba, „Corsa“ naudojo 7,2 litro, dar pora šimtų kilometrų 100 km/val. greičiu vidutines sąnaudas tesumažino iki 6,6 litro. Gamintojas deklaruoja, kad šis motoras mieste turėtų naudoti 6,6-6,4 litro, užmiestyje 4,5-4,3 litro, o mišriu režimu – 5,3-5,1 litro šimtui kilometrų.

Žvalumo suteiks ir tikrai aštrus ir informatyvus vairas. Kad jį sukioti norėtųsi, pasirūpinta ir standžia pakaba. Pastaroji leidžia su pasitikėjimu nerti į posūkius. Nepaisant važiuoklės standumo, automobilis neverčia keleivių skaičiuoti duobių ar stuburo slanksteliais perrinkti banguoto senamiesčio grindinio plytelių.

Tokia „Corsa“ gali paskatinti išvažiuoti į darbą ar parduotuvę anksčiau ir per aplinkui.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujoje vairavimo mokykloje – Baltijos šalyse dar nematyti „Audi RS4“

Antradienį Kačerginėje, Nemuno žiede pristatyta nauja vairavimo mokykla, kurioje bus naudojami itin galingi...

Transportas
2018.06.19
Vairavimo mokyklos pereina prie neeilinių pasiūlymų Premium

Automobilių gamintojų atstovų palaikomos vairavimo mokyklos pereina į naują lygmenį: metamos milijoninės...

Transportas
2018.06.19
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
VŽ bando: antrosios kartos „Audi A7“ 11

Klasikinių sedanų populiarumui nuosekliai išsikvepiant, rinką pildo įvairios sedanų alternatyvos. Tokios,...

Transportas
2018.06.09
2019 m. modelio BMW Z4 kuriamas kaip tikro vairuotojo automobilis 1

BMW naujos kartos rodsterį Z4 kuria kartu su „Toyota“, todėl jis bus visai kitoks nei ankstesnieji modeliai.

Transportas
2018.06.09
„Nissan“ pažangaus mobilumo vizija lydi visas inovacijas Rėmėjo turinys 1

„Nissan“ pažangus mobilumas – prekės ženklo vizija transformuoti vairavimą ir gyvenimo būdą dominavo š. m.

Laisvalaikis
2018.06.07
„Audi“ išviešino savo naujutėlį visureigį Q8 5

Pavasarį viliojusi eskizais ir neinformatyviomis nuotraukomis, „Audi“ pagaliau paviešino savo visiškai naujo...

Transportas
2018.06.05
Kaune lenktyniaus istoriniai formulės automobiliai

Birželio 2-3 d. Kaune automobilių sporto gerbėjai galės džiaugtis neeiliniu renginiu. Pirmą kartą Lietuvoje...

Laisvalaikis
2018.05.31
Konkurencijos taryba leido pakeisti į Lietuvą „Peugeot“ importuojančios įmonės savininkus

Lietuvos Konkurencijos taryba pranešė leidžianti Suomijoje registruotai įmonei „Auto-Bon“ vykdyti sandorį ir...

Transportas
2018.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau