Elektrinių lenktynės: „BMW i3“ prieš radijo bangomis valdomą modelį

Publikuota: 2015-10-03
Atnaujinta 2015-10-08 18:54
„Verslo žinios“

Automobilių pramonę sukrėtusį dyzelinių variklių taršos skandalą ne vienas ekspertas pavadino lūžio tašku, nuo kurio vis didesnę reikšmę pasaulis teiks elektra varomiems automobiliams.

Tačiau ir be „dyzelgeitu“ pavadintos istorijos gamintojai neslėpė, kad ateitis priklauso elektrai. Tą galima suprasti ne tik iš sparčiai augančių pardavimų, bet ir iš to, kad kompanijų, dar neįdiegusių elektros motoro nors į vieną gamos modelį, beveik neliko.

Net Lietuvoje, kur prieš kelerius metus elektromobiliams suskaičiuoti užtekdavo vienos rankos pirštų, dabar galima rinktis kelių skirtingų gamintojų produktus, o prie viešųjų įkrovos stotelių kartais nusidriekia eilės norinčiųjų įkrauti baterijas.

Sukūrė kitokį

Iš visų Lietuvoje galimų įsigyti elektromobilių labiausiai akį traukia „BMW i3“. Vokiečiai, sumanę sukurti elektra varomą automobilį, žengė į rinką, kurioje jau karaliavo konservatyvesnio dizaino „Nissan Leaf“, tad be didesnių inovacijų bavarams nebūtų pavykę sulaukti norimo dėmesio.

„i3“ kitus BMW koncerno automobilius primena tik ženkliuku ant kėbulo ir įrašu dokumentuose. Net prisiekusio gerbėjo akiai šis modelis neįprastas: vieniems elektromobilis patinka, kiti jam negaili paniekinamų epitetų.

Elektromobilio kėbului BMW naudojo polimerais sustiprintą anglies pluoštą – dėl to viena įkrova apie 160 km nuvažiuoti galintis modelis nėra toks sunkus, koks galėjo būti, jei gamintojas būtų naudojęs įprastą metalą. Pavyzdžiui, vien elektros motorą turintis „i3“ sveria apie 1,2 t, „Leaf“ – apie 1,5 t. Tiesa, BMW elektromobilio versija su 0,6 l darbinio tūrio varikliu, sukančiu generatorių ir verčiančiu šį krauti bateriją, bei 9 l talpos benzino baku sveria daugiau – 1,3 t.

Daug kas pastebi, kad elektrinio BMW interjeras „atrodo kaip iš perdirbtų plastiko maišelių“. Tai netoli tiesos. Apdailos medžiagoms BMW perdirbo savo gamybos atliekas ir sukūrė gausybę įdomių paviršiaus rūšių. Perdirbtų žaliavų apdailą pagyvina mediena puoštas minimalistinis centrinis prietaisų skydelis.

Gali būti vienintelis

Elektromobilis nedidelis – beveik 4 m ilgio ir 1,8 m pločio. Kad į tokį nykštuką nebūtų sunku įsiropšti, atsisakyta centrinio statramsčio. Dėl to galinės „i3“ durys atsidaro tik atidarius priekines, vis dėlto gale telpa ne tik vaikai, bet ir suaugusieji.

Elektromobilis atrodo tarsi balta varna BMW šeimoje, tačiau vairuoti jį ne sunkiau nei kitus. „i3“ manevringas, tačiau standi važiuoklė kiek per kieta nelygiame kelyje. Visgi ji tvirtai laiko modelį posūkiuose.

Tiesa, nuvažiuoti 160 km, kaip žada gamintojas, nėra lengva. Atrodo, koja vos prilieti akceleratorių, o atstumas tirpte tirpsta. Atrodytų, galėtumei stabtelėti bet kur ir įsikrauti bateriją, tačiau stotelių, atitinkančių „i3“ krovimo standartą, beveik nėra. BMW sukūrė įkrovimo modulį, tinkamą turintiems nuosavus gyvenamuosius namus, o daugiabučių gyventojai turi ieškoti kištukinio lizdo kelioms valandoms arba, pavyzdžiui, nuvažiuoti iki Vievio, kur pastatyta greitos įkrovos stotelė, tinkama „i3“.

Įvertinus baterijų talpą, akivaizdu, kad elektromobilis pirmiausia skirtas miestiečiams. Garaže neturintiems vietos dviem automobiliams, BMW siūlo rinktis „i3“ versiją su nedidelio darbinio tūrio motoru, dukart pailginančiu nuvažiuojamą atstumą. Įsipylus 9 l benzino ir įkrovus bateriją, su tokiu „i3“ galima įveikti apie 300 km.

Iki jūros netoli

Su įkrovos vietų trūkumu Lietuvoje susiduria visų vokiškų elektromobilių savininkai. Dauguma jiems tinkamą įkrovos standartą palaikančių greitos įkrovos stotelių išdėliota greitkeliuose, ne miestuose. Norintiems elektra riedėti sostinėje tenka naudotis arba vidutinės spartos įkrovos stotelėmis, arba jungtis prie buitinio elektros tinklo. Vienintelė vieša greitos įkrovos stotelė prie Operos ir baleto teatro Vilniuje palaiko „Chademo“ įkrovos standartą, tinkamą, pavyzdžiui, tik japoniškiems „Nissan“ elektromobiliams.

„Nissan“ vartotojų akyse turi ir daugiau pranašumų – kompanija paskelbė padidinusi „Leaf“ nuvažiuojamą atstumą nuo 150 km iki 250 km. Iki šiol toliausiai iš Lietuvoje parduodamų elektromobilių riedėjo „Kia Soul EV“ modelis – 210 km. Žinoma, kol kas Lietuvoje parduodami elektromobiliai savo galimybėmis neprilygsta amerikiečių „Tesla Model S“, tačiau panašu, kad netrukus elektromobilio naudą atspindinti lietuviška kartelė – nuvažiuoti iki pajūrio – bus pasiekta ir peržengta.

infogr.am::infogram_0_techniniai_bmw_i3_duomenys

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Audi“ paskirta 800 mln. Eur bauda dėl taršos duomenų klastojimo 4

Dar viena sankcija „Dyzelgeito“ skandalo byloje paskirta Vokietijos gamintojui „Audi“.

Transportas
2018.10.16
Po kratos – reikalavimas sureguliuoti apie 100.000 „Opel“ automobilių 2

Vokietijos transporto ministerija paskelbė nurodysianti papildomai patikrai iškviesti apie 100.000 „Opel...

Transportas
2018.10.16
Elektromobiliai: neišvengiama perspektyva su neeiliniu iššūkiu gamintojams Premium

Artimiausiais metais Europos automobilių prekybos salonus užplūs elektromobiliai, tačiau tai gamintojams...

Transportas
2018.10.14
VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“ 1

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas,...

Transportas
2018.10.07
VŽ bando: ketvirtosios kartos BMW X5 7

Vienas geriausiai valdomų SUV įgavo daugiau išmanumo ir pravažumo. Ir dar didesnę nosį.

Transportas
2018.10.06
Paryžius įveikė slogią nuojautą 4

Kas antrus metus pakaitomis su Frankfurto IAA paroda Paryžiuje rengiama „Mondial de l’Auto“ yra viena...

Transportas
2018.10.05
„Toyota“ kviečia patikrai sugrįžti 2,43 mln. hibridinių „Prius“ ir „Auris“ 2

Šiandien paskelbtas kvietimas patikrai susijęs su „retai pasitaikančiais“ hibridinės pavaros veikimo...

Transportas
2018.10.05
Augimas transporto sektoriuje verslo neapakino – gali būti tik laikinas Premium

Ne procentais, o kartais matuojamas augimas transporto sektoriuje gali būti laikinas, todėl investuoti ir...

Transportas
2018.10.04
„Aston Martin“ per IPO įvertinta beveik 4,9 mlrd. Eur

JK prabangių sportinių automobilių gamintojas „Aston Martin“ per viešą akcijų siūlymą (IPO) išplatino akcijas...

Rinkos
2018.10.03
Automobilių rinkoje – signalai apie bręstantį „Inchcape“ ir „Modus Group“ sandorį Premium 10

Lietuvos naujų automobilių prekybos sektoriuje artimiausiu metu gali įvykti didelis, bent keliasdešimčia...

Transportas
2018.10.03
Naujo standarto įvedimas paskatino nuo 2015 m. neregėtą rinkos nuopuolį

Nuo rugsėjo įsigalioję nauji naujų automobilių atitikties procedūrų pokyčiai pirmą kartą šiais metais...

Transportas
2018.10.01
VŽ bando: atnaujintas mažylis „Hyundai i20“

Kuklumas netrukdo sėkmei – taip galima apibūdinti vieną iš geriausiai Lietuvoje perkamų „Hyundai“ modelių i20.

Transportas
2018.09.30
Lietuviškas vairuotojo pažymėjimas įsigalios dar pusšimtyje valstybių 3

Su Lietuvoje išduotu pažymėjimu būtų galima vairuoti Jungtinėse Amerikos Valstijose, Japonijoje, Tailande ir...

Transportas
2018.09.27
„Jeep“ importuotojas iš Estijos perkeltas į Lietuvą 4

Tarptautinė įmonių grupė „Modus Group“ paskelbė įgijusi JAV automobilių gamintojo „Jeep“ importuotojo teises.

Transportas
2018.09.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau