Elektrinių lenktynės: „BMW i3“ prieš radijo bangomis valdomą modelį

Publikuota: 2015-10-03
„Verslo žinios“

Automobilių pramonę sukrėtusį dyzelinių variklių taršos skandalą ne vienas ekspertas pavadino lūžio tašku, nuo kurio vis didesnę reikšmę pasaulis teiks elektra varomiems automobiliams.

Tačiau ir be „dyzelgeitu“ pavadintos istorijos gamintojai neslėpė, kad ateitis priklauso elektrai. Tą galima suprasti ne tik iš sparčiai augančių pardavimų, bet ir iš to, kad kompanijų, dar neįdiegusių elektros motoro nors į vieną gamos modelį, beveik neliko.

Net Lietuvoje, kur prieš kelerius metus elektromobiliams suskaičiuoti užtekdavo vienos rankos pirštų, dabar galima rinktis kelių skirtingų gamintojų produktus, o prie viešųjų įkrovos stotelių kartais nusidriekia eilės norinčiųjų įkrauti baterijas.

Sukūrė kitokį

Iš visų Lietuvoje galimų įsigyti elektromobilių labiausiai akį traukia „BMW i3“. Vokiečiai, sumanę sukurti elektra varomą automobilį, žengė į rinką, kurioje jau karaliavo konservatyvesnio dizaino „Nissan Leaf“, tad be didesnių inovacijų bavarams nebūtų pavykę sulaukti norimo dėmesio.

„i3“ kitus BMW koncerno automobilius primena tik ženkliuku ant kėbulo ir įrašu dokumentuose. Net prisiekusio gerbėjo akiai šis modelis neįprastas: vieniems elektromobilis patinka, kiti jam negaili paniekinamų epitetų.

Elektromobilio kėbului BMW naudojo polimerais sustiprintą anglies pluoštą – dėl to viena įkrova apie 160 km nuvažiuoti galintis modelis nėra toks sunkus, koks galėjo būti, jei gamintojas būtų naudojęs įprastą metalą. Pavyzdžiui, vien elektros motorą turintis „i3“ sveria apie 1,2 t, „Leaf“ – apie 1,5 t. Tiesa, BMW elektromobilio versija su 0,6 l darbinio tūrio varikliu, sukančiu generatorių ir verčiančiu šį krauti bateriją, bei 9 l talpos benzino baku sveria daugiau – 1,3 t.

Daug kas pastebi, kad elektrinio BMW interjeras „atrodo kaip iš perdirbtų plastiko maišelių“. Tai netoli tiesos. Apdailos medžiagoms BMW perdirbo savo gamybos atliekas ir sukūrė gausybę įdomių paviršiaus rūšių. Perdirbtų žaliavų apdailą pagyvina mediena puoštas minimalistinis centrinis prietaisų skydelis.

Gali būti vienintelis

Elektromobilis nedidelis – beveik 4 m ilgio ir 1,8 m pločio. Kad į tokį nykštuką nebūtų sunku įsiropšti, atsisakyta centrinio statramsčio. Dėl to galinės „i3“ durys atsidaro tik atidarius priekines, vis dėlto gale telpa ne tik vaikai, bet ir suaugusieji.

Elektromobilis atrodo tarsi balta varna BMW šeimoje, tačiau vairuoti jį ne sunkiau nei kitus. „i3“ manevringas, tačiau standi važiuoklė kiek per kieta nelygiame kelyje. Visgi ji tvirtai laiko modelį posūkiuose.

Tiesa, nuvažiuoti 160 km, kaip žada gamintojas, nėra lengva. Atrodo, koja vos prilieti akceleratorių, o atstumas tirpte tirpsta. Atrodytų, galėtumei stabtelėti bet kur ir įsikrauti bateriją, tačiau stotelių, atitinkančių „i3“ krovimo standartą, beveik nėra. BMW sukūrė įkrovimo modulį, tinkamą turintiems nuosavus gyvenamuosius namus, o daugiabučių gyventojai turi ieškoti kištukinio lizdo kelioms valandoms arba, pavyzdžiui, nuvažiuoti iki Vievio, kur pastatyta greitos įkrovos stotelė, tinkama „i3“.

Įvertinus baterijų talpą, akivaizdu, kad elektromobilis pirmiausia skirtas miestiečiams. Garaže neturintiems vietos dviem automobiliams, BMW siūlo rinktis „i3“ versiją su nedidelio darbinio tūrio motoru, dukart pailginančiu nuvažiuojamą atstumą. Įsipylus 9 l benzino ir įkrovus bateriją, su tokiu „i3“ galima įveikti apie 300 km.

Iki jūros netoli

Su įkrovos vietų trūkumu Lietuvoje susiduria visų vokiškų elektromobilių savininkai. Dauguma jiems tinkamą įkrovos standartą palaikančių greitos įkrovos stotelių išdėliota greitkeliuose, ne miestuose. Norintiems elektra riedėti sostinėje tenka naudotis arba vidutinės spartos įkrovos stotelėmis, arba jungtis prie buitinio elektros tinklo. Vienintelė vieša greitos įkrovos stotelė prie Operos ir baleto teatro Vilniuje palaiko „Chademo“ įkrovos standartą, tinkamą, pavyzdžiui, tik japoniškiems „Nissan“ elektromobiliams.

„Nissan“ vartotojų akyse turi ir daugiau pranašumų – kompanija paskelbė padidinusi „Leaf“ nuvažiuojamą atstumą nuo 150 km iki 250 km. Iki šiol toliausiai iš Lietuvoje parduodamų elektromobilių riedėjo „Kia Soul EV“ modelis – 210 km. Žinoma, kol kas Lietuvoje parduodami elektromobiliai savo galimybėmis neprilygsta amerikiečių „Tesla Model S“, tačiau panašu, kad netrukus elektromobilio naudą atspindinti lietuviška kartelė – nuvažiuoti iki pajūrio – bus pasiekta ir peržengta.

infogr.am::infogram_0_techniniai_bmw_i3_duomenys

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 2

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
2019.12.09
E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Nauji pasiūlymai dėl automobilių taršos mokesčio stringa Seimo komitetuose Premium 3

Seimo komitetai atideda rengiamo automobilių taršos mokesčio projekto svarstymą arba jam nepritaria, o naujo...

Automobiliai
2019.12.04
Papildoma įranga – vis didėjanti galutinės automobilio kainos dalis Premium

Iš 37-ių šiais metais konkursui Lietuvos „Metų automobilis“ pateiktų naujų ir atnaujintų automobilių dauguma...

Automobiliai
2019.12.02
Lapkritį – 48% siekęs naujų automobilių rinkos augimas ir „Peugeot“ sugrįžimas 

Lapkričio mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinka vėl išlaikė augimą, kurį tradiciškai palaikė reeksportas...

Automobiliai
2019.12.02
VŽ bando „Lexus“: kaip japonai 30 metų vokiečius įveikinėjo Premium

Lygiai prieš trisdešimt metų prabangių automobilių gamintojas „Lexus“ metė iššūkį stipriausiems „premium“...

Automobiliai
2019.12.01
Naujas „Golf“: septintą kartą išvengta revoliucija Premium

Aštuntos kartos kompaktinis „Volkswagen“ hečbekas septintą kartą išvengė esminių permainų – iki šiol tokia jo...

Verslo klasė
2019.11.30
2021 m. – reikšmingi „formulės 1“ pokyčiai

Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) paskelbė 2021-ųjų „formulės 1“ (F1) reglamentą, kuris pakeis...

Automobiliai
2019.11.23
„Volkswagen“: Kinijos automobilių rinka pasveiks kitąmet

„Volkswagen“ grupė, didžiausia užsienio automobilių gamintoja Kinijoje, tikisi, kad kitais metais šios šalies...

Automobiliai
2019.11.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau