Automobilių bandymai: pagal pasenusias taisykles ir išnaudojant kiekvieną spragą

Publikuota: 2015-09-25
Atnaujinta 2015-09-25 14:42
Automobilio taršos bandymas. Violetos Bubelytės (VŽ) nuotr.
Automobilio taršos bandymas. Violetos Bubelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Maždaug tris ketvirtadalius atvejų, kai automobilių emisijos testų rezultatai realiomis sąlygomis neatitinka gautų laboratorijose, galima paaiškinti tuo, kad gamintojai rado spragų tikrinimo taisyklėse ir jomis pasinaudojo.

Tokią išvadą daro Tarptautinė švaraus transporto taryba, apibendrinusi maždaug 600.000 automobilių, pagamintų mažiausiai 9 skirtingų gamintojų, tyrimus šešiose skirtingose pasaulio šalyse.

Taršos bandymai JAV parodė, kad „Volkswagen“ dvilitrių dyzelinių motorų deklaruojami azoto dioksido rezultatai maždaug 40% skiriasi nuo tų, kurie buvo gauti bandant automobilį realiomis sąlygomis. Taryba pabrėžia, kad toks atotrūkis – didžiausias pastaruoju metu. Pavyzdžiui, 2003 m., skirtumas tarp rezultatų laboratorijoje ir keliuose siekė maždaug 10% ir tuomet įtarimų, kad tą lemia speciali įranga ar prietaisai, nebuvo, skelbia „ft.com“.

Jokia paslaptis, kad automobilių gamintojai apžaidžia pasenusias laboratorinių tyrimų taisykles ir naudojasi visiškai legaliomis priemonėmis. Pavyzdžiui, pernelyg daug pripučia padangas, taip sumažindami automobilio pasipriešinimą riedėjimui, arba visiškai įkrauna akumuliatorių prieš bandymus.

Tačiau likusi atotrūkio tarp laboratorijos ir kelio dalis paaiškinama technologijomis, kurių įtaka laboratorijose didesnė nei keliuose. Tai, pavyzdžiui, automobilio „Start&Stop“ sistemos, užgesinančios variklį sustojus prie šviesoforo ir užvedančios jį vėl pradedant judėti. Laboratorijose net įranga, galinti turėti įtakos degalų sąnaudoms, pavyzdžiui, kondicionierius, išjungiama.

Europos reguliatoriai planuoja 2017 m. pristatyti naujas automobilių degalų sunaudojimo bandymų taisykles. Tais pačiais metais norima pristatyti ir azoto oksido išmetimo bandymus realiomis sąlygomis.

„Jei tokios taisyklės neatsiras, 2020 m. skirtumas tarp to, kas gaunama laboratorijose, ir to, su kuo susiduria vairuotojai, bus maždaug 50%“, – sako Peteris Mockas, Švaraus oro tarybos padalinio Europoje vadovas.

Dabartinės automobilių degalų sąnaudų ir taršos bandymų taisyklės naudojamos nuo 1990 m. ir laikui bėgant jos keitėsi nežymiai, tad, anot Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) natūralu, kad taisyklėse nenumatytos jokios modernios technologijos, turinčios didelę įtaką degalų sąnaudoms.

Visgi kalbėdama apie „Volkswagen“ koncerno atvejį, ACEA pabrėžia, kad „nėra pagrindo manyti, jog šis atvejis apima visą pramonę.“

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vilniuje parodytas brangiausias pasaulyje „Rolls-Royce“ visureigis 6

Į Sostinę trumpam atvežtas pirmasis britų markės padidinto pravažumo automobilis „Cullinan“ – brangiausias...

Transportas
2018.10.23
„Volkswagen“ skatins dyzelinio parko atnaujinimą

Ketvirtadienį koncernas paskelbė ketinantis skatinti Vokietijos dyzelinių automobilių parko atnaujinimą...

Transportas
2018.10.18
„Audi“ paskirta 800 mln. Eur bauda dėl taršos duomenų klastojimo 5

Dar viena sankcija „Dyzelgeito“ skandalo byloje paskirta Vokietijos gamintojui „Audi“.

Transportas
2018.10.16
Po kratos – reikalavimas sureguliuoti apie 100.000 „Opel“ automobilių 2

Vokietijos transporto ministerija paskelbė nurodysianti papildomai patikrai iškviesti apie 100.000 „Opel...

Transportas
2018.10.16
Elektromobiliai: neišvengiama perspektyva su neeiliniu iššūkiu gamintojams Premium

Artimiausiais metais Europos automobilių prekybos salonus užplūs elektromobiliai, tačiau tai gamintojams...

Transportas
2018.10.14
VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“ 1

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas,...

Transportas
2018.10.07
VŽ bando: ketvirtosios kartos BMW X5 7

Vienas geriausiai valdomų SUV įgavo daugiau išmanumo ir pravažumo. Ir dar didesnę nosį.

Transportas
2018.10.06
Paryžius įveikė slogią nuojautą 4

Kas antrus metus pakaitomis su Frankfurto IAA paroda Paryžiuje rengiama „Mondial de l’Auto“ yra viena...

Transportas
2018.10.05
„Toyota“ kviečia patikrai sugrįžti 2,43 mln. hibridinių „Prius“ ir „Auris“ 2

Šiandien paskelbtas kvietimas patikrai susijęs su „retai pasitaikančiais“ hibridinės pavaros veikimo...

Transportas
2018.10.05
Augimas transporto sektoriuje verslo neapakino – gali būti tik laikinas Premium

Ne procentais, o kartais matuojamas augimas transporto sektoriuje gali būti laikinas, todėl investuoti ir...

Transportas
2018.10.04
„Aston Martin“ per IPO įvertinta beveik 4,9 mlrd. Eur

JK prabangių sportinių automobilių gamintojas „Aston Martin“ per viešą akcijų siūlymą (IPO) išplatino akcijas...

Rinkos
2018.10.03
Automobilių rinkoje – signalai apie bręstantį „Inchcape“ ir „Modus Group“ sandorį Premium 10

Lietuvos naujų automobilių prekybos sektoriuje artimiausiu metu gali įvykti didelis, bent keliasdešimčia...

Transportas
2018.10.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau