Automobilių bandymai: pagal pasenusias taisykles ir išnaudojant kiekvieną spragą

Publikuota: 2015-09-25
Atnaujinta 2015-09-25 14:42
Automobilio taršos bandymas. Violetos Bubelytės (VŽ) nuotr.
Automobilio taršos bandymas. Violetos Bubelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Maždaug tris ketvirtadalius atvejų, kai automobilių emisijos testų rezultatai realiomis sąlygomis neatitinka gautų laboratorijose, galima paaiškinti tuo, kad gamintojai rado spragų tikrinimo taisyklėse ir jomis pasinaudojo.

Tokią išvadą daro Tarptautinė švaraus transporto taryba, apibendrinusi maždaug 600.000 automobilių, pagamintų mažiausiai 9 skirtingų gamintojų, tyrimus šešiose skirtingose pasaulio šalyse.

Taršos bandymai JAV parodė, kad „Volkswagen“ dvilitrių dyzelinių motorų deklaruojami azoto dioksido rezultatai maždaug 40% skiriasi nuo tų, kurie buvo gauti bandant automobilį realiomis sąlygomis. Taryba pabrėžia, kad toks atotrūkis – didžiausias pastaruoju metu. Pavyzdžiui, 2003 m., skirtumas tarp rezultatų laboratorijoje ir keliuose siekė maždaug 10% ir tuomet įtarimų, kad tą lemia speciali įranga ar prietaisai, nebuvo, skelbia „ft.com“.

Jokia paslaptis, kad automobilių gamintojai apžaidžia pasenusias laboratorinių tyrimų taisykles ir naudojasi visiškai legaliomis priemonėmis. Pavyzdžiui, pernelyg daug pripučia padangas, taip sumažindami automobilio pasipriešinimą riedėjimui, arba visiškai įkrauna akumuliatorių prieš bandymus.

Tačiau likusi atotrūkio tarp laboratorijos ir kelio dalis paaiškinama technologijomis, kurių įtaka laboratorijose didesnė nei keliuose. Tai, pavyzdžiui, automobilio „Start&Stop“ sistemos, užgesinančios variklį sustojus prie šviesoforo ir užvedančios jį vėl pradedant judėti. Laboratorijose net įranga, galinti turėti įtakos degalų sąnaudoms, pavyzdžiui, kondicionierius, išjungiama.

Europos reguliatoriai planuoja 2017 m. pristatyti naujas automobilių degalų sunaudojimo bandymų taisykles. Tais pačiais metais norima pristatyti ir azoto oksido išmetimo bandymus realiomis sąlygomis.

„Jei tokios taisyklės neatsiras, 2020 m. skirtumas tarp to, kas gaunama laboratorijose, ir to, su kuo susiduria vairuotojai, bus maždaug 50%“, – sako Peteris Mockas, Švaraus oro tarybos padalinio Europoje vadovas.

Dabartinės automobilių degalų sąnaudų ir taršos bandymų taisyklės naudojamos nuo 1990 m. ir laikui bėgant jos keitėsi nežymiai, tad, anot Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) natūralu, kad taisyklėse nenumatytos jokios modernios technologijos, turinčios didelę įtaką degalų sąnaudoms.

Visgi kalbėdama apie „Volkswagen“ koncerno atvejį, ACEA pabrėžia, kad „nėra pagrindo manyti, jog šis atvejis apima visą pramonę.“

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pateikti kaltinimai pratęsia C. Ghosno sulaikymo terminą

Tokijo prokurorai pirmadienį pateikė kaltinimus Carlosui Ghosnui, buvusiam „Nissan“ vadovui, su pastaruoju...

Transportas
2018.12.10
„Tesla“ toliau atidėlioja pažadų vykdymo terminus 6

Laikui bėgant, naujų modelių pristatymo metu Elono Musko, gamintojo įkūrėjo, žarstomi pažadai pradėti jų...

Transportas
2018.12.05
„Volkswagen“: tai bus paskutinė vidaus degimo variklių karta 25

Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas pranešė apie planuojamą vidaus variklių eros pabaigą.

Transportas
2018.12.05
Britų „Inchcape“ ir „Modus Group“ susitarė dėl „Krasta Auto“ pirkimo-pardavimo 11

Didžiosios Britanijos automobilių prekybos ir remonto grupė „Inchcape“, Lietuvoje turinti antrinę įmonę...

Transportas
2018.12.03
Naujų lengvųjų automobilių rinka šiemet – ketvirtadaliu didesnė 2

Šių metų sausį–lapkritį Lietuvoje iš viso įregistruoti 33.197 nauji lengvieji automobiliai – 24% daugiau nei...

Transportas
2018.12.03
Kiek kainuoja automobilis 22

Automobilio galia yra tiesiogiai proporcinga jo savininko ryžtui mokėti pinigus – sykį pastebėjo britų...

Transportas
2018.12.02
VŽ bando Lietuvos metų automobilį „Peugeot 508“ 5

Antrosios kartos „Peugeot 508“, dar nepasiekęs Lietuvos rinkos, čia jau sulaukė įvertinimo, pelnydamas „Metų...

Transportas
2018.12.01
„Renault-Nissan-Mitsubishi“ vadovai susitarė dėl bendro valdymo

Praėjusią savaitę Japonijos policijai sulaikius Carlosą Ghosną, šio aljanso vadovą, daug nerimo sukėlė...

Transportas
2018.11.30
„Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse triumfavo naujasis „Peugeot 508“ 3

Geriausio Lietuvos automobilio laurai po keliolikos metų pertraukos vėl atiteko prancūziškam modeliui.

Transportas
2018.11.30
C. Ghosnui pateikti pirmieji kaltinimai 1

Jo valdyti automobilių gamintojai pranešė atšaukiantys praėjusios savaitės pradžioje sulaikyto vadovo...

Transportas
2018.11.27
Vilniuje projektuojamas „Bentley“ automobilių salonas Premium 16

Planuojama Vilniuje, Naujininkuose, esančio „Porsche“ automobilių centro plėtra, po kurios šalia esamo centro...

Transportas
2018.11.27
Dubajaus policija sės ant skraidančių motociklų 3

Dubajaus policijos pareigūnai mokosi valdyti sklendžiančius motociklus. Jeigu planas pasiteisins, didžiausio...

Laisvalaikis
2018.11.25
Paskelbti „Lietuvos metų automobilio 2019“ finalininkai 15

Trečiadienį 33 konkurse dalyvaujantys automobiliai išsirikiavo Trakų pilies kieme – čia buvo paskelbti į...

Transportas
2018.11.21
„Švaros broliai“ į tunelinę plovyklą Klaipėdoje investuoja 2,5 mln. Eur 2

Automobilių plovimo bei patalpų valymo paslaugas teikianti bendrovė „Švaros broliai“ žengia į Klaipėdą –...

Vilniuje parodytas būsimasis rinkos naujokas „Lexus ES“ 5

Į sostinėje esantį MO muziejų trumpam atvežtas vienas populiariausių „Lexus“ modelių – ES, kuris kitais...

Transportas
2018.11.19
Sulaikytas „Renault-Nissan-Mitsubishi“ vadovas C. Ghosnas 1

„Nissan“ pranešė apie savo ketinimus atleisti šio gamintojo valdybos pirmininką Karlosą Ghosną, atsiradus...

Transportas
2018.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau