Automobilių bandymai: pagal pasenusias taisykles ir išnaudojant kiekvieną spragą

Publikuota: 2015-09-25
Automobilio taršos bandymas. Violetos Bubelytės (VŽ) nuotr.
Automobilio taršos bandymas. Violetos Bubelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Maždaug tris ketvirtadalius atvejų, kai automobilių emisijos testų rezultatai realiomis sąlygomis neatitinka gautų laboratorijose, galima paaiškinti tuo, kad gamintojai rado spragų tikrinimo taisyklėse ir jomis pasinaudojo.

Tokią išvadą daro Tarptautinė švaraus transporto taryba, apibendrinusi maždaug 600.000 automobilių, pagamintų mažiausiai 9 skirtingų gamintojų, tyrimus šešiose skirtingose pasaulio šalyse.

Taršos bandymai JAV parodė, kad „Volkswagen“ dvilitrių dyzelinių motorų deklaruojami azoto dioksido rezultatai maždaug 40% skiriasi nuo tų, kurie buvo gauti bandant automobilį realiomis sąlygomis. Taryba pabrėžia, kad toks atotrūkis – didžiausias pastaruoju metu. Pavyzdžiui, 2003 m., skirtumas tarp rezultatų laboratorijoje ir keliuose siekė maždaug 10% ir tuomet įtarimų, kad tą lemia speciali įranga ar prietaisai, nebuvo, skelbia „ft.com“.

Jokia paslaptis, kad automobilių gamintojai apžaidžia pasenusias laboratorinių tyrimų taisykles ir naudojasi visiškai legaliomis priemonėmis. Pavyzdžiui, pernelyg daug pripučia padangas, taip sumažindami automobilio pasipriešinimą riedėjimui, arba visiškai įkrauna akumuliatorių prieš bandymus.

Tačiau likusi atotrūkio tarp laboratorijos ir kelio dalis paaiškinama technologijomis, kurių įtaka laboratorijose didesnė nei keliuose. Tai, pavyzdžiui, automobilio „Start&Stop“ sistemos, užgesinančios variklį sustojus prie šviesoforo ir užvedančios jį vėl pradedant judėti. Laboratorijose net įranga, galinti turėti įtakos degalų sąnaudoms, pavyzdžiui, kondicionierius, išjungiama.

Europos reguliatoriai planuoja 2017 m. pristatyti naujas automobilių degalų sunaudojimo bandymų taisykles. Tais pačiais metais norima pristatyti ir azoto oksido išmetimo bandymus realiomis sąlygomis.

„Jei tokios taisyklės neatsiras, 2020 m. skirtumas tarp to, kas gaunama laboratorijose, ir to, su kuo susiduria vairuotojai, bus maždaug 50%“, – sako Peteris Mockas, Švaraus oro tarybos padalinio Europoje vadovas.

Dabartinės automobilių degalų sąnaudų ir taršos bandymų taisyklės naudojamos nuo 1990 m. ir laikui bėgant jos keitėsi nežymiai, tad, anot Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) natūralu, kad taisyklėse nenumatytos jokios modernios technologijos, turinčios didelę įtaką degalų sąnaudoms.

Visgi kalbėdama apie „Volkswagen“ koncerno atvejį, ACEA pabrėžia, kad „nėra pagrindo manyti, jog šis atvejis apima visą pramonę.“

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 2

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
2019.12.09
E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Nauji pasiūlymai dėl automobilių taršos mokesčio stringa Seimo komitetuose Premium 3

Seimo komitetai atideda rengiamo automobilių taršos mokesčio projekto svarstymą arba jam nepritaria, o naujo...

Automobiliai
2019.12.04
Papildoma įranga – vis didėjanti galutinės automobilio kainos dalis Premium

Iš 37-ių šiais metais konkursui Lietuvos „Metų automobilis“ pateiktų naujų ir atnaujintų automobilių dauguma...

Automobiliai
2019.12.02
Lapkritį – 48% siekęs naujų automobilių rinkos augimas ir „Peugeot“ sugrįžimas 

Lapkričio mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinka vėl išlaikė augimą, kurį tradiciškai palaikė reeksportas...

Automobiliai
2019.12.02
VŽ bando „Lexus“: kaip japonai 30 metų vokiečius įveikinėjo Premium

Lygiai prieš trisdešimt metų prabangių automobilių gamintojas „Lexus“ metė iššūkį stipriausiems „premium“...

Automobiliai
2019.12.01
Naujas „Golf“: septintą kartą išvengta revoliucija Premium

Aštuntos kartos kompaktinis „Volkswagen“ hečbekas septintą kartą išvengė esminių permainų – iki šiol tokia jo...

Verslo klasė
2019.11.30
2021 m. – reikšmingi „formulės 1“ pokyčiai

Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) paskelbė 2021-ųjų „formulės 1“ (F1) reglamentą, kuris pakeis...

Automobiliai
2019.11.23
„Volkswagen“: Kinijos automobilių rinka pasveiks kitąmet

„Volkswagen“ grupė, didžiausia užsienio automobilių gamintoja Kinijoje, tikisi, kad kitais metais šios šalies...

Automobiliai
2019.11.23
Neeilinės išvaizdos „Tesla Cybertruck“ debiutą nustelbė nesėkmingi eksperimentai  4

Seniai žadėto „Tesla“ elektra varomo pikapo pristatymas Kalifornijoje vyko ne pagal planą, tačiau sulaukė...

Automobiliai
2019.11.22
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  12

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau