Automobilių bandymai: pagal pasenusias taisykles ir išnaudojant kiekvieną spragą

Publikuota: 2015-09-25
Atnaujinta 2015-09-25 14:42
Automobilio taršos bandymas. Violetos Bubelytės (VŽ) nuotr.
Automobilio taršos bandymas. Violetos Bubelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Maždaug tris ketvirtadalius atvejų, kai automobilių emisijos testų rezultatai realiomis sąlygomis neatitinka gautų laboratorijose, galima paaiškinti tuo, kad gamintojai rado spragų tikrinimo taisyklėse ir jomis pasinaudojo.

Tokią išvadą daro Tarptautinė švaraus transporto taryba, apibendrinusi maždaug 600.000 automobilių, pagamintų mažiausiai 9 skirtingų gamintojų, tyrimus šešiose skirtingose pasaulio šalyse.

Taršos bandymai JAV parodė, kad „Volkswagen“ dvilitrių dyzelinių motorų deklaruojami azoto dioksido rezultatai maždaug 40% skiriasi nuo tų, kurie buvo gauti bandant automobilį realiomis sąlygomis. Taryba pabrėžia, kad toks atotrūkis – didžiausias pastaruoju metu. Pavyzdžiui, 2003 m., skirtumas tarp rezultatų laboratorijoje ir keliuose siekė maždaug 10% ir tuomet įtarimų, kad tą lemia speciali įranga ar prietaisai, nebuvo, skelbia „ft.com“.

Jokia paslaptis, kad automobilių gamintojai apžaidžia pasenusias laboratorinių tyrimų taisykles ir naudojasi visiškai legaliomis priemonėmis. Pavyzdžiui, pernelyg daug pripučia padangas, taip sumažindami automobilio pasipriešinimą riedėjimui, arba visiškai įkrauna akumuliatorių prieš bandymus.

Tačiau likusi atotrūkio tarp laboratorijos ir kelio dalis paaiškinama technologijomis, kurių įtaka laboratorijose didesnė nei keliuose. Tai, pavyzdžiui, automobilio „Start&Stop“ sistemos, užgesinančios variklį sustojus prie šviesoforo ir užvedančios jį vėl pradedant judėti. Laboratorijose net įranga, galinti turėti įtakos degalų sąnaudoms, pavyzdžiui, kondicionierius, išjungiama.

Europos reguliatoriai planuoja 2017 m. pristatyti naujas automobilių degalų sunaudojimo bandymų taisykles. Tais pačiais metais norima pristatyti ir azoto oksido išmetimo bandymus realiomis sąlygomis.

„Jei tokios taisyklės neatsiras, 2020 m. skirtumas tarp to, kas gaunama laboratorijose, ir to, su kuo susiduria vairuotojai, bus maždaug 50%“, – sako Peteris Mockas, Švaraus oro tarybos padalinio Europoje vadovas.

Dabartinės automobilių degalų sąnaudų ir taršos bandymų taisyklės naudojamos nuo 1990 m. ir laikui bėgant jos keitėsi nežymiai, tad, anot Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) natūralu, kad taisyklėse nenumatytos jokios modernios technologijos, turinčios didelę įtaką degalų sąnaudoms.

Visgi kalbėdama apie „Volkswagen“ koncerno atvejį, ACEA pabrėžia, kad „nėra pagrindo manyti, jog šis atvejis apima visą pramonę.“

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VŽ bando: AMG superautomobilis šeimai Premium

Kai pasaulis vis griežtina taršos normas, o „Tesla“ su kitais elektromobilių gamintojais nespėja tenkinti...

Automobiliai
2019.05.18
VŽ bando: mažiausias „Audi“  Premium 1

Naujasis A1 atrodo kur kas mažiau išskirtinis, nei jo tiesioginis, pirmosios kartos pirmtakas arba...

Automobiliai
2019.05.18
„Škodą“ pristatys ledo ritulio čempionate 1

„Škoda“ paskelbė atnaujinto gamos flagmano „Superb“ priekinės dalies eskizą. Jame matyti subtilūs, ne...

Automobiliai
2019.05.12
VŽ bando: į Europą sugrįžo „Toyota Camry“ sedanas Premium 1

„Toyota Camry“ yra geriausiai pasaulyje parduodamas sedanas, nors šiuo modeliu 14 metų nebuvo prekiaujama...

Laisvalaikis
2019.05.11
Europa renkasi benziną, populiarėja ir alternatyvios energijos rūšys 11

2019 m. I ketvirtį beveik 60% ES įregistruotų naujų automobilių varomi benzinu, o „dyzeliniai“ nesudarė nė...

Automobiliai
2019.05.11
Vilniuje – trijų itin prabangių BMW modelių pristatymas  8

„Siemens“ arenoje surengtame šou parodytas didžiausias ir brangiausias BMW markės sedanas bei SUV modelis ir...

Automobiliai
2019.05.10
„Sostena“ atnaujina savo centrus: po Klaipėdos – Kaunas ir Vilnius  14

Klaipėdoje atidarytas naujas, 2 mln. Eur kainavęs „Volvo“, „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centras, kuris...

Automobiliai
2019.05.09
Lietuvoje išgraibstytos rezervacijos naujajam „Volkswagen ID.3“ elektromobiliui  20

„Volkswagen“ trečiadienį paskelbus naujojo elektromobilio pavadinimą ir kainas, Lietuvos rinkai skirti 20...

Automobiliai
2019.05.09
Bankai vilioja ekologiškų automobilių pirkėjus Premium 3

Sudarantiems ekologiško automobilio lizingo sutartį – mažesnės palūkanos. Tokią galimybę pradeda siūlyti...

„Tesla Model 3“ tapo perkamiausiu Europoje brangiu sedanu  20

Kovo mėnesį pigiausias „Teslos“ elektromobilis rinkoje pranoko 3 serijos BMW, „Audi A4“ ir C klasės...

Automobiliai
2019.05.04
Naujų automobilių rinkoje – vėl rekordas  10

Balandžio mėnesį naujų lengvųjų automobilių rinka Lietuvoje išlaikė 44% augimo tempą ir vėl pagerino rekordą.

Automobiliai
2019.05.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau