Automobilių bandymai: pagal pasenusias taisykles ir išnaudojant kiekvieną spragą

Publikuota: 2015-09-25
Atnaujinta 2015-09-25 14:42
Automobilio taršos bandymas. Violetos Bubelytės (VŽ) nuotr.
Automobilio taršos bandymas. Violetos Bubelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Maždaug tris ketvirtadalius atvejų, kai automobilių emisijos testų rezultatai realiomis sąlygomis neatitinka gautų laboratorijose, galima paaiškinti tuo, kad gamintojai rado spragų tikrinimo taisyklėse ir jomis pasinaudojo.

Tokią išvadą daro Tarptautinė švaraus transporto taryba, apibendrinusi maždaug 600.000 automobilių, pagamintų mažiausiai 9 skirtingų gamintojų, tyrimus šešiose skirtingose pasaulio šalyse.

Taršos bandymai JAV parodė, kad „Volkswagen“ dvilitrių dyzelinių motorų deklaruojami azoto dioksido rezultatai maždaug 40% skiriasi nuo tų, kurie buvo gauti bandant automobilį realiomis sąlygomis. Taryba pabrėžia, kad toks atotrūkis – didžiausias pastaruoju metu. Pavyzdžiui, 2003 m., skirtumas tarp rezultatų laboratorijoje ir keliuose siekė maždaug 10% ir tuomet įtarimų, kad tą lemia speciali įranga ar prietaisai, nebuvo, skelbia „ft.com“.

Jokia paslaptis, kad automobilių gamintojai apžaidžia pasenusias laboratorinių tyrimų taisykles ir naudojasi visiškai legaliomis priemonėmis. Pavyzdžiui, pernelyg daug pripučia padangas, taip sumažindami automobilio pasipriešinimą riedėjimui, arba visiškai įkrauna akumuliatorių prieš bandymus.

Tačiau likusi atotrūkio tarp laboratorijos ir kelio dalis paaiškinama technologijomis, kurių įtaka laboratorijose didesnė nei keliuose. Tai, pavyzdžiui, automobilio „Start&Stop“ sistemos, užgesinančios variklį sustojus prie šviesoforo ir užvedančios jį vėl pradedant judėti. Laboratorijose net įranga, galinti turėti įtakos degalų sąnaudoms, pavyzdžiui, kondicionierius, išjungiama.

Europos reguliatoriai planuoja 2017 m. pristatyti naujas automobilių degalų sunaudojimo bandymų taisykles. Tais pačiais metais norima pristatyti ir azoto oksido išmetimo bandymus realiomis sąlygomis.

„Jei tokios taisyklės neatsiras, 2020 m. skirtumas tarp to, kas gaunama laboratorijose, ir to, su kuo susiduria vairuotojai, bus maždaug 50%“, – sako Peteris Mockas, Švaraus oro tarybos padalinio Europoje vadovas.

Dabartinės automobilių degalų sąnaudų ir taršos bandymų taisyklės naudojamos nuo 1990 m. ir laikui bėgant jos keitėsi nežymiai, tad, anot Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) natūralu, kad taisyklėse nenumatytos jokios modernios technologijos, turinčios didelę įtaką degalų sąnaudoms.

Visgi kalbėdama apie „Volkswagen“ koncerno atvejį, ACEA pabrėžia, kad „nėra pagrindo manyti, jog šis atvejis apima visą pramonę.“

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujoje vairavimo mokykloje – Baltijos šalyse dar nematyti „Audi RS4“

Antradienį Kačerginėje, Nemuno žiede pristatyta nauja vairavimo mokykla, kurioje bus naudojami itin galingi...

Transportas
2018.06.19
Vairavimo mokyklos pereina prie neeilinių pasiūlymų Premium

Automobilių gamintojų atstovų palaikomos vairavimo mokyklos pereina į naują lygmenį: metamos milijoninės...

Transportas
2018.06.19
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
VŽ bando: antrosios kartos „Audi A7“ 11

Klasikinių sedanų populiarumui nuosekliai išsikvepiant, rinką pildo įvairios sedanų alternatyvos. Tokios,...

Transportas
2018.06.09
2019 m. modelio BMW Z4 kuriamas kaip tikro vairuotojo automobilis 1

BMW naujos kartos rodsterį Z4 kuria kartu su „Toyota“, todėl jis bus visai kitoks nei ankstesnieji modeliai.

Transportas
2018.06.09
„Nissan“ pažangaus mobilumo vizija lydi visas inovacijas Rėmėjo turinys 1

„Nissan“ pažangus mobilumas – prekės ženklo vizija transformuoti vairavimą ir gyvenimo būdą dominavo š. m.

Laisvalaikis
2018.06.07
„Audi“ išviešino savo naujutėlį visureigį Q8 5

Pavasarį viliojusi eskizais ir neinformatyviomis nuotraukomis, „Audi“ pagaliau paviešino savo visiškai naujo...

Transportas
2018.06.05
Kaune lenktyniaus istoriniai formulės automobiliai

Birželio 2-3 d. Kaune automobilių sporto gerbėjai galės džiaugtis neeiliniu renginiu. Pirmą kartą Lietuvoje...

Laisvalaikis
2018.05.31
Konkurencijos taryba leido pakeisti į Lietuvą „Peugeot“ importuojančios įmonės savininkus

Lietuvos Konkurencijos taryba pranešė leidžianti Suomijoje registruotai įmonei „Auto-Bon“ vykdyti sandorį ir...

Transportas
2018.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau