„Mercedes-Benz“ į Lietuvą atgabeno bandymų poligoną

Publikuota: 2015-09-22
„Verslo žinios“

Cypiančios padangos, slystantys automobiliai, bekelė ant asfalto ir po Vilnių vorele važinėjantys naujausi „Mercedes-Benz“ automobiliai – šitaip atrodo porai dienų į sostinę atvežtas „Mercedes“ renginys, pavadintas „Star Experience“.

Tik kartą per metus Vokietijos „premium“ segmento automobilių gamintojas susikrauna į sunkvežimius pačius įdomiausius ir šviežiausius kompanijos modelius ir leidžiasi į kelionę po įvairias šalis. Šįkart Lietuvoje gamintojas klientams ir žiniasklaidai pristatė naujausius „Mercedes“ visureigius bei suteikė galimybę pajusti, kaip prabangūs automobiliai elgiasi bekelėje, ir kaip šlapioje trasoje važiuoja AMG raidėmis pažymėti automobiliai.

Su AMG – į šlapią trasą

Vienoje „Siemens“ arenos stovėjimo aikštelių „Star Experience“ organizatoriai kūgeliais nužymėjo nesudėtingą trasą. Nors visoje aikštelėje buvo vos kelios balos, profesionalūs instruktoriai pasistengė, kad trasoje trajektorija nedžiūtų, tad šlapia danga bandant vieną modelį po kito suteikė ypatingų pojūčių.

Greitėti trasoje teko su „Mercedes-Benz“ C 450 AMG, C 400, A 45 AMG, CLA 45 AMG modeliais. Nesunku nuspėti, kad didesni, ilgesni modeliai čia slydo, ne vieną kartą vokiečiams teko stabdyti važiuojančius ir bėgti dėlioti trasos kūgelių iš naujo. Netgi itin dailus, oranžine spalva dekoruotas CLA 45 AMG modelis, po kapotu turintis 2 l darbinio tūrio 265 kW (360 AG) variklį su turbina, šiaip jau kelyje itin stabilus, tvirtai prikibęs prie kelio, ne visada gebėdavo išsilaikyti trasoje ir nenuslysti.

Bene geriausiai šiame bandyme pasirodė nedidukas A 45 AMG modelis. Trumpa ratų bazė, itin aršiai į akceleratoriaus paspaudimą, darbą stabdžiais, vairo pasukimus reaguojantis modelis buvo tikra šlapios trasos žvaigždė. Net slydimas visais keturiais ratais „elektroninėm auklėm“ prižiūrint lengvai suvaldomas. Po žavų galinį aptaką turinčio ryškiai raudono „Mercedes“ modelio kapotu – 280 kW (381 AG) galios motoras, kurio maksimalus sukimo momentas – 475 Nm.

G klasės nepralenkė

Bekelės išbandymams instruktoriai paruošė G ir GLE klasės modelius. Tiesa, bekelę „Mercedes“ atstovai pagamino tiesiai ant asfalto, pasitelkę metalinių rampų, tiltų ir kitų įrengimų, tad važiuoti į aplink Vilnių esančius miškus ir pelkes neprireikė.

Iš pradžių buvo pasiūlyta pasižiūrėti, kaip kliūtis įveikia švelnių, aptakių bruožų „Mercedes-Berz“ GLE modelis. Šis, pasakojo instruktoriai, turi tik vieną blokuojamą centrinį diferencialą, tad yra ne toks tinkamas bekelės išbandymams, kaip, pavyzdžiui, G klasės didčkis.

GLE įveikė visas kliūtis, tačiau tikrai ne taip grakščiai, kaip tą darė G klasės visureigis. Ten, kur GLE ratai sukdavosi kybodami ore, komfortiška G klasės modelio važiuoklė tiesiog neleisdavo visureigio ratams atsiplėšti nuo žemės ir šitaip užstrigti. Tiesa, instruktoriai patarė tarpusavyje nė nelyginti automobilių, mat vienas jų skirtas tikriems bekelės išbandymams, kitas yra daugiau miesto gyventojo atributas.

Tiesa, nepaisydami to, kad greičiausiai GLE vairuotojas niekuomet nesileis šiuo automobiliu į pelkynus ar kalnuotas vietoves, „Mercedes“ automobilyje įrengė vaizdo kameras, leidžiančias automobilį apžvelgti 360 laipsnių kampu, taip pat – ir elektroninę sistemą, padedančią nusileisti nuo stataus kalno, nesvarbu, važiuojama atbulomis ar leidžiamasi nuo kalno priekiu.

Tinkamesni miestui

Visai kitoks jausmas naujais GL klasės modeliais GLE ir GLC išvažiuoti į miesto gatves. Automobiliai manevringi, greiti, paklusnūs ir lengvai valdomi. Tiesa, net važiuojant sportiniu režimu atrodė, kad visureigių važiuoklės gerokai per minkštos, o variklis į akceleratoriaus paspaudimą reaguoja pernelyg vangiai.

Visgi toks apibūdinimas ne visai tinka įspūdį paliekančiam GLE 63 AMG modeliui. Šio važiuoklė kietesnė, tad sūpuotis kelio nelygumuose ir posūkiuose taip, tarsi vairuotumei ne automobilį, o laivą, netenka. Ausis maloniai nuteikia duslus variklio garsas, išgirstamas kas kartą dešine koja palietus akceleratorių.

Tiesa, vairuoti automobilį su V12 formos dviejų turbinų 410 kW (557 AG) galios motori, generuojančiu 700 Nm sukimo momentą, ganėtinai sudėtinga, ypač kai prie jo vairo tenka sėsti išlipus iš kur kas lėtesnio modelio. Nemažas sukimo momentas ir įsibėgėjimas iki 100 km/val. per 4,3 sek. reiškia, kad kas kartą, kai neatsargiai nuspausite akceleratorių, automobilis staiga trūktelės į priekį, o jūs galva trenksitės į atlošą. Ilgainiui tai gali baigtis ir vienokia ar kitokia trauma, visai nesvarbu, kad automobilio galia leidžia mėgautis.

Rolandas Samuolis, įgaliotojo „Mercedes-Benz“ atstovo UAB „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimų vadovas pasakoja, kad visi GL serijos visureigiai, pradedant mažiausiu GLA, baigiant didžiausiu GLE, šiemet svarbiausi kompanijos modeliai. Jis neslepia, kad Lietuvoje vis dar itin mėgiami visureigiai, tad lietuviai noriai perka padidinto pravažumo modelius. Pasak p. Samuolio, nuo liepos kompanija jau pardavė apie 20 GLE ir GLC visureigių, prekyba mažiausiuoju GLA pradėta tik rugsėjo viduryje.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Volkswagen“ dalijimosi platforma šiemet pasiūlys 8.400 elektromobilių 

Koncernas „Volkswagen AG“ skelbia apie šiais metais numatomą didelę savo teikiamų automobilių dalijimosi...

VŽ bando: atnaujintas „Toyota C-HR“ su 184 AG varikliu Premium

Trečius metus gaminamas krosoveris „Toyota C-HR“ sulaukė atnaujinimo, kuris buvo atliktas pagal šio gamintojo...

Automobiliai
2020.01.26
VŽ bando: paskutinis „Porsche“ bestselerio pasispjaudymas ugnimi Premium

Ne, „Porsche Macan“ niekur nedings, tačiau vienas sportiškiausių nedidelių SUV netrukus iš esmės pasikeis.

Automobiliai
2020.01.25
Į Lietuvą žengiantis „Ionity“ tinklas elektromobilių įkrovimą brangina 500% Premium 14

Iki šių metų pabaigos tris itin didelės galios elektromobilių įkrovos stoteles Lietuvoje ketinantis pastatyti...

Saulės energija automobiliuose: netiki investuotojai, bet dosniai remia vartotojai Premium

Miunchene įsikūręs startuolis „Sono Motors“ per minios finansavimo kampaniją savo projektui surinko 53 mln.

Automobiliai
2020.01.23
„Toyota“ visame pasaulyje atšauks 3,4 mln. automobilių 

Dėl galimų saugos pagalvių veiklos sutrikimų bus atšaukiami didžiąja dalimi JAV rinkoje parduoti modeliai.

Automobiliai
2020.01.22
„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
VŽ bando: „Ford Ranger Raptor“  Premium

Europos rinkai pasiūlytas neeilinis „Ford“ pikapo modelis vargu ar suvilios daug pirkėjų. Bet tai nė kiek...

„Toyota“ Ženevoje pristatys naują miesto visureigį

Automobilis kol kas neskelbiamu pavadinimu „Toyotos“ gamoje rikiuosis šalia kompaktinio krosoverio C-HR ir...

Dakare greičiausias tarp lietuvių – B. Vanagas, V. Žala vos pasiekė finišą

Penktadienį Saudo Arabijoje baigėsi Dakaro ralis. Sėkmingiausiai iš lietuvių lenktynininkų jame pasirodė...

Automobiliai
2020.01.17
Priešpaskutiniame Dakaro etape lietuviai išlaikė stabilumą

Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje dalyvaujantys lietuvių lenktynininkai priešpaskutiniame etape...

Automobiliai
2020.01.16
Sustabdytas 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas, Lietuvos atstovai išlaiko pozicijas 

Dėl daugybės įvykių trasoje pritrūkus medikų komandų, maratono organizatoriai anksčiau laiko sustabdė...

Automobiliai
2020.01.15
2020-ieji – mažos taršos automobilių metai Premium

Šiais metais su naujais Europos Sąjungos automobilių taršos ribojimais susidursianti rinka laukia naujos...

Automobiliai
2020.01.15
V. Žala ir B. Vanagas Dakaro suvestinėje vėl priartėjo vienas prie kito 

Įveikęs beveik 900 km maršrutą, devintąją lenktynių dieną vėl geriausią rezultatą pasiekęs Lietuvos atstovas...

Automobiliai
2020.01.14
Po 8-ojo etapo Dakaro ralio 20-uke – trys lietuvių ekipažai

Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio 8-ajame etape trys iš likusių keturių lietuvių ekipažų papuolė į...

Automobiliai
2020.01.13
E. Juškauskui ir A. Pauliukėnui debiutas Dakare baigtas – užsidegė automobilis

Iš Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio pasitraukė šių lenktynių debiutantai Edvinas Juškauskas ir...

Automobiliai
2020.01.10
Vilniuje – išankstinis „Land Rover Defender“ pasirodymas  1

Išankstiniam pristatymui į Vilnių atvežtas ilgai lauktas modelis, kuris modelių gamoje pakeis nuo 1983 m. iš...

Automobiliai
2020.01.09
Penktąją Dakaro dieną – skirtingi Lietuvos dalyvių įspūdžiai ir pasiekimai 

Dauguma lietuvių ekipažų gerino pozicijas, tačiau Vaidotas Žala remontavo automobilį, o Arūnas Gelažninkas...

Automobiliai
2020.01.09
Ketvirtajame Dakaro etape – lenktynininkų paranoja akmenims 

Benediktas Vanagas trečiadienį vėl buvo greičiausias Lietuvos atstovas, tačiau per paskutinius 50 km neteko 3...

Automobiliai
2020.01.08
Sugriežtinti ES taršos reikalavimai brangins kai kuriuos naujus automobilius Premium

Naujų automobilių anglies dioksido (CO2) taršą ribojantys Europos Sąjungos (ES) reikalavimai smarkiai paveiks...

Automobiliai
2020.01.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau