„Mercedes-Benz“ į Lietuvą atgabeno bandymų poligoną

Publikuota: 2015-09-22
Atnaujinta 2015-09-23 17:28
„Verslo žinios“

Cypiančios padangos, slystantys automobiliai, bekelė ant asfalto ir po Vilnių vorele važinėjantys naujausi „Mercedes-Benz“ automobiliai – šitaip atrodo porai dienų į sostinę atvežtas „Mercedes“ renginys, pavadintas „Star Experience“.

Tik kartą per metus Vokietijos „premium“ segmento automobilių gamintojas susikrauna į sunkvežimius pačius įdomiausius ir šviežiausius kompanijos modelius ir leidžiasi į kelionę po įvairias šalis. Šįkart Lietuvoje gamintojas klientams ir žiniasklaidai pristatė naujausius „Mercedes“ visureigius bei suteikė galimybę pajusti, kaip prabangūs automobiliai elgiasi bekelėje, ir kaip šlapioje trasoje važiuoja AMG raidėmis pažymėti automobiliai.

Su AMG – į šlapią trasą

Vienoje „Siemens“ arenos stovėjimo aikštelių „Star Experience“ organizatoriai kūgeliais nužymėjo nesudėtingą trasą. Nors visoje aikštelėje buvo vos kelios balos, profesionalūs instruktoriai pasistengė, kad trasoje trajektorija nedžiūtų, tad šlapia danga bandant vieną modelį po kito suteikė ypatingų pojūčių.

Greitėti trasoje teko su „Mercedes-Benz“ C 450 AMG, C 400, A 45 AMG, CLA 45 AMG modeliais. Nesunku nuspėti, kad didesni, ilgesni modeliai čia slydo, ne vieną kartą vokiečiams teko stabdyti važiuojančius ir bėgti dėlioti trasos kūgelių iš naujo. Netgi itin dailus, oranžine spalva dekoruotas CLA 45 AMG modelis, po kapotu turintis 2 l darbinio tūrio 265 kW (360 AG) variklį su turbina, šiaip jau kelyje itin stabilus, tvirtai prikibęs prie kelio, ne visada gebėdavo išsilaikyti trasoje ir nenuslysti.

Bene geriausiai šiame bandyme pasirodė nedidukas A 45 AMG modelis. Trumpa ratų bazė, itin aršiai į akceleratoriaus paspaudimą, darbą stabdžiais, vairo pasukimus reaguojantis modelis buvo tikra šlapios trasos žvaigždė. Net slydimas visais keturiais ratais „elektroninėm auklėm“ prižiūrint lengvai suvaldomas. Po žavų galinį aptaką turinčio ryškiai raudono „Mercedes“ modelio kapotu – 280 kW (381 AG) galios motoras, kurio maksimalus sukimo momentas – 475 Nm.

G klasės nepralenkė

Bekelės išbandymams instruktoriai paruošė G ir GLE klasės modelius. Tiesa, bekelę „Mercedes“ atstovai pagamino tiesiai ant asfalto, pasitelkę metalinių rampų, tiltų ir kitų įrengimų, tad važiuoti į aplink Vilnių esančius miškus ir pelkes neprireikė.

Iš pradžių buvo pasiūlyta pasižiūrėti, kaip kliūtis įveikia švelnių, aptakių bruožų „Mercedes-Berz“ GLE modelis. Šis, pasakojo instruktoriai, turi tik vieną blokuojamą centrinį diferencialą, tad yra ne toks tinkamas bekelės išbandymams, kaip, pavyzdžiui, G klasės didčkis.

GLE įveikė visas kliūtis, tačiau tikrai ne taip grakščiai, kaip tą darė G klasės visureigis. Ten, kur GLE ratai sukdavosi kybodami ore, komfortiška G klasės modelio važiuoklė tiesiog neleisdavo visureigio ratams atsiplėšti nuo žemės ir šitaip užstrigti. Tiesa, instruktoriai patarė tarpusavyje nė nelyginti automobilių, mat vienas jų skirtas tikriems bekelės išbandymams, kitas yra daugiau miesto gyventojo atributas.

Tiesa, nepaisydami to, kad greičiausiai GLE vairuotojas niekuomet nesileis šiuo automobiliu į pelkynus ar kalnuotas vietoves, „Mercedes“ automobilyje įrengė vaizdo kameras, leidžiančias automobilį apžvelgti 360 laipsnių kampu, taip pat – ir elektroninę sistemą, padedančią nusileisti nuo stataus kalno, nesvarbu, važiuojama atbulomis ar leidžiamasi nuo kalno priekiu.

Tinkamesni miestui

Visai kitoks jausmas naujais GL klasės modeliais GLE ir GLC išvažiuoti į miesto gatves. Automobiliai manevringi, greiti, paklusnūs ir lengvai valdomi. Tiesa, net važiuojant sportiniu režimu atrodė, kad visureigių važiuoklės gerokai per minkštos, o variklis į akceleratoriaus paspaudimą reaguoja pernelyg vangiai.

Visgi toks apibūdinimas ne visai tinka įspūdį paliekančiam GLE 63 AMG modeliui. Šio važiuoklė kietesnė, tad sūpuotis kelio nelygumuose ir posūkiuose taip, tarsi vairuotumei ne automobilį, o laivą, netenka. Ausis maloniai nuteikia duslus variklio garsas, išgirstamas kas kartą dešine koja palietus akceleratorių.

Tiesa, vairuoti automobilį su V12 formos dviejų turbinų 410 kW (557 AG) galios motori, generuojančiu 700 Nm sukimo momentą, ganėtinai sudėtinga, ypač kai prie jo vairo tenka sėsti išlipus iš kur kas lėtesnio modelio. Nemažas sukimo momentas ir įsibėgėjimas iki 100 km/val. per 4,3 sek. reiškia, kad kas kartą, kai neatsargiai nuspausite akceleratorių, automobilis staiga trūktelės į priekį, o jūs galva trenksitės į atlošą. Ilgainiui tai gali baigtis ir vienokia ar kitokia trauma, visai nesvarbu, kad automobilio galia leidžia mėgautis.

Rolandas Samuolis, įgaliotojo „Mercedes-Benz“ atstovo UAB „Silberauto“ lengvųjų automobilių pardavimų vadovas pasakoja, kad visi GL serijos visureigiai, pradedant mažiausiu GLA, baigiant didžiausiu GLE, šiemet svarbiausi kompanijos modeliai. Jis neslepia, kad Lietuvoje vis dar itin mėgiami visureigiai, tad lietuviai noriai perka padidinto pravažumo modelius. Pasak p. Samuolio, nuo liepos kompanija jau pardavė apie 20 GLE ir GLC visureigių, prekyba mažiausiuoju GLA pradėta tik rugsėjo viduryje.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams 37

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris...

Transportas
2018.11.11
Pasirengimas elektromobilių gamybai karpo BMW pelną

Skausmingas perėjimas prie elektromobilių gamybos: BMW veiklos pelnas praėjusį ketvirtį sumažėjo 27%.

Transportas
2018.11.09
Estų valdoma „Hondos“ atstovybė Vilniuje domina vietinius Premium 2

Prekybos naujais automobiliais rinkoje bręsta naujas sandoris – Estijos kapitalo valdomą „Honda Motor...

Transportas
2018.11.09
Lietuviai vis labiau simpatizuoja elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams 12

Baltijos šalyse atliekamos apklausos patvirtina, kad elektriniai ir hibridiniai automobiliai Lietuvoje turi...

Transportas
2018.11.06
Spalį atsigavo ir automobilių rinka, ir reeksportas 3

Po nuosmukio rugsėjį, Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka spalį vėl augo 21% ir pasiekė naują...

Transportas
2018.11.02
VŽ bando: „Touareg“ iššūkis „premium“ segmentui 11

Naujasis „Volkswagen“ gamos flagmanas – trečiosios kartos „Touareg“ – žengė į „premium“ segmentą ir kaina...

Transportas
2018.10.29
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose – 33 dalyviai 1

22-uosiuose „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose dalyvauja 33 automobiliai.

Transportas
2018.10.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau