Automobilių pramonė siūlo šansą IT kompanijoms

Publikuota: 2015-09-19
Erdvės plėtrai automobilių pramonėje turi ne tik programėlių kūrėjai, kuriems reikia automobilių „renkamų“ duomenų, bet ir didžiųjų IT kompanijų tiekėjai.
Roberto Galbraitho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Erdvės plėtrai automobilių pramonėje turi ne tik programėlių kūrėjai, kuriems reikia automobilių „renkamų“ duomenų, bet ir didžiųjų IT kompanijų tiekėjai. Roberto Galbraitho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Sparčiai „protingėjanti“ automobilių pramonė tampa traukos objektu informacinių technologijų bendrovėms. Ne visos imasi didžiulių projektų, kaip „Google“ ir „Apple“, nusprendusios gaminti savus automobilius, tačiau šių IT milžinių sprendimai mažesnėms bendrovėms leido atrasti nišą automobilių pramonėje.

Japonijos kompanijos, tokios kaip „Nitto Denko“, didžiausia pasaulyje optinių plėvelių, naudojamų „Apple iPhone“ ekranams, gamintoja, akylai stebi automobilių rinką ir yra pasirengusios išplėsti savo pardavimą, šitaip kompensuodamos išmaniųjų telefonų rinkos sulėtėjimą.

„Renkame duomenis, kaip turėtų atrodyti kitos kartos automobiliai“, – prisipažįsta Hideo Takasaki, „Nitto Denko“ prezidentas.

Jis neslepia, rašo ft.com, kad kompanija palaiko ryšius ir su automobilių gamintojais, ir su naujais transporto pramonės dalyviais, tokiais kaip „Apple“ bei „Google“, ir tikrina, kokių technologijų bendrovė galėtų paleisti į automobilių rinką.

Šiandien „Nitto Denko“ kontroliuoja 40% optinių plėvelių ir poliarizacijos filtrų skystųjų kristalų ekranams rinkos, o kompanijos gaminius ir technologijas naudoja „Apple“ ir „Samsung“. Bendrovės gaminių kataloge – daugiau nei 13.000 produktų, naudojamų 70 sektorių.

„Mums reikia atrasti klientų tarp pramonės lyderių, kad informaciją apie jų būsimus produktus gautume anksčiau nei konkurentai. Jei nieko nedarysime, mums teliks kainų kova“, – kalba p. Takasaki.

Naujas pajamų šaltinis

Finansų analitikai, peržiūrėję išmaniųjų telefonų sektorių, sumažino „Nitto Denko“ šių metų pardavimo prognozę. Didžiausią įtaką tam padarė lėtėjantis išmaniųjų įrenginių pardavimas besivystančiose šalyse. Tad bendrovei ypač reikia atrasti alternatyvių pajamų šaltinių.

Dabar „Nitto Denko“ konkuruoja su JAV bendrove 3M ir Vokietijos „Henkel“ gamindama automobilinę juostą, pavyzdžiui, naudojamą stiprinant plonus plieninius automobilių durelių paviršius ir mažinant triukšmą bei vibraciją. Transporto priemonių gamintojai stengdamiesi automobilius lengvinti ir mažinti išlaidas jų gamybai šį produktą vis labiau vertina.

„Nitto Denko“ norėtų automobilinės juostos pardavimą padidinti nuo 0,852 mlrd. Eur iki 1,1 mlrd. Eur 2018 m. Analitikai prognozuoja 6% metinį augimą, tad siekdama patenkinti augančią paklausą bendrovė stato naujas gamyklas Brazilijoje bei Indijoje ir kuria naujas gamybos linijas esamose gamyklose.

Atrasti stiprybę

Ekspertų nuomone, rimčiausias japonų bendrovės iššūkis – užmegzti ryšius su didžiulėmis automobilių gamybos grupėmis Europoje ir JAV, tarp kurių – „Volkswagen“ ir „General Motors“. Kol kas 70% „Nitto Denko“ klientų sudaro japonų kompanijos.

Mikiya Yamada, „Barclays“ analitikas, mano, kad bendrovei prireiks laiko, kad pelno marža išaugtų. Industrinės juostos pelno marža sudaro 6,4%, o optinių plėvelių – 17%.

Vis dėlto Shigeki Okazaki, finansų bendrovės „Nomura“ analitikas, tiki, kad bendrovei pavyks rasti naujų būdų augti. Pasak jo, televizoriams pingant, „Nitto Denko“ sėkmingai persiorientavo prie išmaniųjų telefonų dalių gamybos ir įvertino „Apple iPhone“ pranašumą. Dabar bendrovė turėtų išnaudoti pažintis bei turimų IT sektoriaus technologijų pažangą ir žengti į automobilių pramonę.

Moko vairuoti

Klientų automobilių pramonėje žvalgosi ir išmaniųjų prietaisų, jungiamų tiesiai prie automobilio borto kompiuterio, kūrėjai, įžvelgiantys nemažą išmaniųjų automobilių potencialą. Tokios kompanijos, kaip „Automatic“, „Mojio“ ar „Zubie“, tikina, kad jų kuriami produktai gali vairuotojus išmokyti vairuoti efektyviau bei padėti sutaupyti degalų, laiko ar lėšų.

Kai 2013 m. pasirodė 100 USD (89,17 Eur) kainuojanti programėlė „Automatic“ , kuri buvo pristatyta kaip „išmani vairavimo asistentė“, pirmiausia ji buvo skirta tam, kad užfiksuotų prastą vairuotojo elgesį kelyje ir informuotų apie netaupiai naudojamus degalus. Kitaip tariant, programėlė buvo skirta žaliems vairuotojams ir nervingų paauglių tėvams.

Pavertė išmaniais

Per porą metų prietaisams ištobulėjus, žiūrėti, ar laiku perjungiama aukštesnė pavara, – tik antrinė jų paskirtis. Bendrovių „Mojio“ ir „Zubie“ gaminiai, jungiami prie pagrindinio transporto priemonės kompiuterio, gali pasakyti ir kas vyksta su automobiliu, ir kur jis yra, net tada, kai jis nevairuojamas. Be to, rašo wsj.com, prietaisai atviri trečiųjų šalių programėlėms, tad prie interneto tinklo prijungtas automobilis gali „būti“ mechaniku, buhalteriu, namų ūkio valdytoju ir pan.

Pavyzdžiui, pamiršus užpildyti transporto panaudos sutartis, užtenka automobiliui, turinčiam vieną minėtų prietaisų, leisti susisiekti su transporto apskaitos sistema, naudojama darbovietėje. Automobilis pats į reikiamas eilutes „įrašys“ nuvažiuotą atstumą, sunaudotų degalų kiekį, nurodys transporto buvimo vietą ar kelionės tikslą.

Galimybių yra dar daugiau, sako išmaniųjų priedų automobiliams gamintojai. Tokie prietaisai galėtų palengvinti ir draudikų darbą, leisdami jiems patikrinti draudžiamo vairuotojo vairavimo įpročius, stilių, taip pat pamatyti, kiek dažnai jis akceleratorių spaudžia iki dugno, kaip dažnai jam reikia stipriai ir staigiai stabdyti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
BMW 8 serija sugrįžta su visų ratų pavara 2

Skaičius 8 vėl grįžta į BMW modelių gamą. Kaip ir anksčiau, jis žymės didelį kupė. Kaip ir anksčiau,...

Transportas
2018.06.23
Vairuotojų pomėgiai: lietuvius vilioja kuklesnės markės ir elektromobiliai

Apklausos rodo, kad po pastarojo sunkmečio Lietuvos ir visų Baltijos šalių gyventojai ėmė kur kas nuosaikiau...

Transportas
2018.06.22
Pagamintas JAV: naujasis „Volvo S60“

Kinijos koncerno „Geely“ valdoma Švedijos automobilių markė virsta globaliniu gamintoju: tebeplėtojant...

Transportas
2018.06.21
Naujoje vairavimo mokykloje – Baltijos šalyse dar nematyti „Audi RS4“

Antradienį Kačerginėje, Nemuno žiede pristatyta nauja vairavimo mokykla, kurioje bus naudojami itin galingi...

Transportas
2018.06.19
Vairavimo mokyklos pereina prie neeilinių pasiūlymų Premium

Automobilių gamintojų atstovų palaikomos vairavimo mokyklos pereina į naują lygmenį: metamos milijoninės...

Transportas
2018.06.19
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
VŽ bando: antrosios kartos „Audi A7“ 11

Klasikinių sedanų populiarumui nuosekliai išsikvepiant, rinką pildo įvairios sedanų alternatyvos. Tokios,...

Transportas
2018.06.09
2019 m. modelio BMW Z4 kuriamas kaip tikro vairuotojo automobilis 1

BMW naujos kartos rodsterį Z4 kuria kartu su „Toyota“, todėl jis bus visai kitoks nei ankstesnieji modeliai.

Transportas
2018.06.09
„Nissan“ pažangaus mobilumo vizija lydi visas inovacijas Rėmėjo turinys 1

„Nissan“ pažangus mobilumas – prekės ženklo vizija transformuoti vairavimą ir gyvenimo būdą dominavo š. m.

Laisvalaikis
2018.06.07
„Audi“ išviešino savo naujutėlį visureigį Q8 5

Pavasarį viliojusi eskizais ir neinformatyviomis nuotraukomis, „Audi“ pagaliau paviešino savo visiškai naujo...

Transportas
2018.06.05

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau