Automobilių pramonė siūlo šansą IT kompanijoms

Publikuota: 2015-09-19
Erdvės plėtrai automobilių pramonėje turi ne tik programėlių kūrėjai, kuriems reikia automobilių „renkamų“ duomenų, bet ir didžiųjų IT kompanijų tiekėjai.
Roberto Galbraitho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Erdvės plėtrai automobilių pramonėje turi ne tik programėlių kūrėjai, kuriems reikia automobilių „renkamų“ duomenų, bet ir didžiųjų IT kompanijų tiekėjai. Roberto Galbraitho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Sparčiai „protingėjanti“ automobilių pramonė tampa traukos objektu informacinių technologijų bendrovėms. Ne visos imasi didžiulių projektų, kaip „Google“ ir „Apple“, nusprendusios gaminti savus automobilius, tačiau šių IT milžinių sprendimai mažesnėms bendrovėms leido atrasti nišą automobilių pramonėje.

Japonijos kompanijos, tokios kaip „Nitto Denko“, didžiausia pasaulyje optinių plėvelių, naudojamų „Apple iPhone“ ekranams, gamintoja, akylai stebi automobilių rinką ir yra pasirengusios išplėsti savo pardavimą, šitaip kompensuodamos išmaniųjų telefonų rinkos sulėtėjimą.

„Renkame duomenis, kaip turėtų atrodyti kitos kartos automobiliai“, – prisipažįsta Hideo Takasaki, „Nitto Denko“ prezidentas.

Jis neslepia, rašo ft.com, kad kompanija palaiko ryšius ir su automobilių gamintojais, ir su naujais transporto pramonės dalyviais, tokiais kaip „Apple“ bei „Google“, ir tikrina, kokių technologijų bendrovė galėtų paleisti į automobilių rinką.

Šiandien „Nitto Denko“ kontroliuoja 40% optinių plėvelių ir poliarizacijos filtrų skystųjų kristalų ekranams rinkos, o kompanijos gaminius ir technologijas naudoja „Apple“ ir „Samsung“. Bendrovės gaminių kataloge – daugiau nei 13.000 produktų, naudojamų 70 sektorių.

„Mums reikia atrasti klientų tarp pramonės lyderių, kad informaciją apie jų būsimus produktus gautume anksčiau nei konkurentai. Jei nieko nedarysime, mums teliks kainų kova“, – kalba p. Takasaki.

Naujas pajamų šaltinis

Finansų analitikai, peržiūrėję išmaniųjų telefonų sektorių, sumažino „Nitto Denko“ šių metų pardavimo prognozę. Didžiausią įtaką tam padarė lėtėjantis išmaniųjų įrenginių pardavimas besivystančiose šalyse. Tad bendrovei ypač reikia atrasti alternatyvių pajamų šaltinių.

Dabar „Nitto Denko“ konkuruoja su JAV bendrove 3M ir Vokietijos „Henkel“ gamindama automobilinę juostą, pavyzdžiui, naudojamą stiprinant plonus plieninius automobilių durelių paviršius ir mažinant triukšmą bei vibraciją. Transporto priemonių gamintojai stengdamiesi automobilius lengvinti ir mažinti išlaidas jų gamybai šį produktą vis labiau vertina.

„Nitto Denko“ norėtų automobilinės juostos pardavimą padidinti nuo 0,852 mlrd. Eur iki 1,1 mlrd. Eur 2018 m. Analitikai prognozuoja 6% metinį augimą, tad siekdama patenkinti augančią paklausą bendrovė stato naujas gamyklas Brazilijoje bei Indijoje ir kuria naujas gamybos linijas esamose gamyklose.

Atrasti stiprybę

Ekspertų nuomone, rimčiausias japonų bendrovės iššūkis – užmegzti ryšius su didžiulėmis automobilių gamybos grupėmis Europoje ir JAV, tarp kurių – „Volkswagen“ ir „General Motors“. Kol kas 70% „Nitto Denko“ klientų sudaro japonų kompanijos.

Mikiya Yamada, „Barclays“ analitikas, mano, kad bendrovei prireiks laiko, kad pelno marža išaugtų. Industrinės juostos pelno marža sudaro 6,4%, o optinių plėvelių – 17%.

Vis dėlto Shigeki Okazaki, finansų bendrovės „Nomura“ analitikas, tiki, kad bendrovei pavyks rasti naujų būdų augti. Pasak jo, televizoriams pingant, „Nitto Denko“ sėkmingai persiorientavo prie išmaniųjų telefonų dalių gamybos ir įvertino „Apple iPhone“ pranašumą. Dabar bendrovė turėtų išnaudoti pažintis bei turimų IT sektoriaus technologijų pažangą ir žengti į automobilių pramonę.

Moko vairuoti

Klientų automobilių pramonėje žvalgosi ir išmaniųjų prietaisų, jungiamų tiesiai prie automobilio borto kompiuterio, kūrėjai, įžvelgiantys nemažą išmaniųjų automobilių potencialą. Tokios kompanijos, kaip „Automatic“, „Mojio“ ar „Zubie“, tikina, kad jų kuriami produktai gali vairuotojus išmokyti vairuoti efektyviau bei padėti sutaupyti degalų, laiko ar lėšų.

Kai 2013 m. pasirodė 100 USD (89,17 Eur) kainuojanti programėlė „Automatic“ , kuri buvo pristatyta kaip „išmani vairavimo asistentė“, pirmiausia ji buvo skirta tam, kad užfiksuotų prastą vairuotojo elgesį kelyje ir informuotų apie netaupiai naudojamus degalus. Kitaip tariant, programėlė buvo skirta žaliems vairuotojams ir nervingų paauglių tėvams.

Pavertė išmaniais

Per porą metų prietaisams ištobulėjus, žiūrėti, ar laiku perjungiama aukštesnė pavara, – tik antrinė jų paskirtis. Bendrovių „Mojio“ ir „Zubie“ gaminiai, jungiami prie pagrindinio transporto priemonės kompiuterio, gali pasakyti ir kas vyksta su automobiliu, ir kur jis yra, net tada, kai jis nevairuojamas. Be to, rašo wsj.com, prietaisai atviri trečiųjų šalių programėlėms, tad prie interneto tinklo prijungtas automobilis gali „būti“ mechaniku, buhalteriu, namų ūkio valdytoju ir pan.

Pavyzdžiui, pamiršus užpildyti transporto panaudos sutartis, užtenka automobiliui, turinčiam vieną minėtų prietaisų, leisti susisiekti su transporto apskaitos sistema, naudojama darbovietėje. Automobilis pats į reikiamas eilutes „įrašys“ nuvažiuotą atstumą, sunaudotų degalų kiekį, nurodys transporto buvimo vietą ar kelionės tikslą.

Galimybių yra dar daugiau, sako išmaniųjų priedų automobiliams gamintojai. Tokie prietaisai galėtų palengvinti ir draudikų darbą, leisdami jiems patikrinti draudžiamo vairuotojo vairavimo įpročius, stilių, taip pat pamatyti, kiek dažnai jis akceleratorių spaudžia iki dugno, kaip dažnai jam reikia stipriai ir staigiai stabdyti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VŽ bando: „Ford Ranger Raptor“  Premium

Europos rinkai pasiūlytas neeilinis „Ford“ pikapo modelis vargu ar suvilios daug pirkėjų. Bet tai nė kiek...

„Toyota“ Ženevoje pristatys naują miesto visureigį

Automobilis kol kas neskelbiamu pavadinimu „Toyotos“ gamoje rikiuosis šalia kompaktinio krosoverio C-HR ir...

Dakare greičiausias tarp lietuvių – B. Vanagas, V. Žala vos pasiekė finišą

Penktadienį Saudo Arabijoje baigėsi Dakaro ralis. Sėkmingiausiai iš lietuvių lenktynininkų jame pasirodė...

Automobiliai
2020.01.17
Priešpaskutiniame Dakaro etape lietuviai išlaikė stabilumą

Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje dalyvaujantys lietuvių lenktynininkai priešpaskutiniame etape...

Automobiliai
2020.01.16
Sustabdytas 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas, Lietuvos atstovai išlaiko pozicijas 

Dėl daugybės įvykių trasoje pritrūkus medikų komandų, maratono organizatoriai anksčiau laiko sustabdė...

Automobiliai
2020.01.15
2020-ieji – mažos taršos automobilių metai Premium

Šiais metais su naujais Europos Sąjungos automobilių taršos ribojimais susidursianti rinka laukia naujos...

Automobiliai
2020.01.15
V. Žala ir B. Vanagas Dakaro suvestinėje vėl priartėjo vienas prie kito 

Įveikęs beveik 900 km maršrutą, devintąją lenktynių dieną vėl geriausią rezultatą pasiekęs Lietuvos atstovas...

Automobiliai
2020.01.14
Po 8-ojo etapo Dakaro ralio 20-uke – trys lietuvių ekipažai

Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio 8-ajame etape trys iš likusių keturių lietuvių ekipažų papuolė į...

Automobiliai
2020.01.13
E. Juškauskui ir A. Pauliukėnui debiutas Dakare baigtas – užsidegė automobilis

Iš Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio pasitraukė šių lenktynių debiutantai Edvinas Juškauskas ir...

Automobiliai
2020.01.10
Vilniuje – išankstinis „Land Rover Defender“ pasirodymas  1

Išankstiniam pristatymui į Vilnių atvežtas ilgai lauktas modelis, kuris modelių gamoje pakeis nuo 1983 m. iš...

Automobiliai
2020.01.09
Penktąją Dakaro dieną – skirtingi Lietuvos dalyvių įspūdžiai ir pasiekimai 

Dauguma lietuvių ekipažų gerino pozicijas, tačiau Vaidotas Žala remontavo automobilį, o Arūnas Gelažninkas...

Automobiliai
2020.01.09
Ketvirtajame Dakaro etape – lenktynininkų paranoja akmenims 

Benediktas Vanagas trečiadienį vėl buvo greičiausias Lietuvos atstovas, tačiau per paskutinius 50 km neteko 3...

Automobiliai
2020.01.08
Sugriežtinti ES taršos reikalavimai brangins kai kuriuos naujus automobilius Premium

Naujų automobilių anglies dioksido (CO2) taršą ribojantys Europos Sąjungos (ES) reikalavimai smarkiai paveiks...

Automobiliai
2020.01.07
Dakare – Benedikto Vanago kilimas ir sunki diena likusiems Lietuvos atstovams 

Trečiajame lenktynių etape B. Vanagas užėmė 16-ąją vietą ir buvo greičiausias tarp lietuvių. Bendrojoje...

Automobiliai
2020.01.07
„Sony“ staigmena „CES 2020“ parodoje – savavaldis elektromobilis

„Sony“ šiųmetėje vartotojų elektronikos parodoje CES pristato ne tik televizorius. Japonijos kompanija...

Technologijos
2020.01.07
Vyriausybė trečiadienį planuoja grąžinti žaliąsias rodykles  4

Audringos visuomenės reakcijos sulaukęs Susisiekimo ministerijos sprendimas panaikinti prie šviesoforų...

„Nissan“ smerkia C. Ghosno pabėgimą – vadina „nepaprastai apgailėtinu“ 

Japonijos automobilių gamintoja „Nissan“ antradienį pasmerkė savo buvusį vadovą Carlosą Ghosną už pabėgimą,...

Automobiliai
2020.01.07
„Amazon“ braunasi į automobilių rinką: sukirto rankomis ir su „Lamborghini“

JAV prekybos milžinė žengia gilyn į automobilių rinką. „Amazon“ pirmadienį, parodos „CES 2020“ išvakarėse,...

Technologijos
2020.01.06
Antrajame Dakaro ralio etape – nežymus V. Žalos pozicijų nuosmukis 

Po sekmadienį iškovotos istorinės pergalės pirmajame maratono greičio ruože Vaidoto Žalos ir Sauliaus...

Automobiliai
2020.01.06
Pirmąją Dakaro ralio dieną – V. Žalos ir S. Jurgelėno staigmena

Saudo Arabijoje prasidėjusiame Dakaro ralyje lenktynininko Vaidoto Žalos ir šturmano Sauliaus Jurgelėno...

Automobiliai
2020.01.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau