Automobilių pramonė siūlo šansą IT kompanijoms

Publikuota: 2015-09-19
Erdvės plėtrai automobilių pramonėje turi ne tik programėlių kūrėjai, kuriems reikia automobilių „renkamų“ duomenų, bet ir didžiųjų IT kompanijų tiekėjai.
Roberto Galbraitho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Erdvės plėtrai automobilių pramonėje turi ne tik programėlių kūrėjai, kuriems reikia automobilių „renkamų“ duomenų, bet ir didžiųjų IT kompanijų tiekėjai. Roberto Galbraitho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Sparčiai „protingėjanti“ automobilių pramonė tampa traukos objektu informacinių technologijų bendrovėms. Ne visos imasi didžiulių projektų, kaip „Google“ ir „Apple“, nusprendusios gaminti savus automobilius, tačiau šių IT milžinių sprendimai mažesnėms bendrovėms leido atrasti nišą automobilių pramonėje.

Japonijos kompanijos, tokios kaip „Nitto Denko“, didžiausia pasaulyje optinių plėvelių, naudojamų „Apple iPhone“ ekranams, gamintoja, akylai stebi automobilių rinką ir yra pasirengusios išplėsti savo pardavimą, šitaip kompensuodamos išmaniųjų telefonų rinkos sulėtėjimą.

„Renkame duomenis, kaip turėtų atrodyti kitos kartos automobiliai“, – prisipažįsta Hideo Takasaki, „Nitto Denko“ prezidentas.

Jis neslepia, rašo ft.com, kad kompanija palaiko ryšius ir su automobilių gamintojais, ir su naujais transporto pramonės dalyviais, tokiais kaip „Apple“ bei „Google“, ir tikrina, kokių technologijų bendrovė galėtų paleisti į automobilių rinką.

Šiandien „Nitto Denko“ kontroliuoja 40% optinių plėvelių ir poliarizacijos filtrų skystųjų kristalų ekranams rinkos, o kompanijos gaminius ir technologijas naudoja „Apple“ ir „Samsung“. Bendrovės gaminių kataloge – daugiau nei 13.000 produktų, naudojamų 70 sektorių.

„Mums reikia atrasti klientų tarp pramonės lyderių, kad informaciją apie jų būsimus produktus gautume anksčiau nei konkurentai. Jei nieko nedarysime, mums teliks kainų kova“, – kalba p. Takasaki.

Naujas pajamų šaltinis

Finansų analitikai, peržiūrėję išmaniųjų telefonų sektorių, sumažino „Nitto Denko“ šių metų pardavimo prognozę. Didžiausią įtaką tam padarė lėtėjantis išmaniųjų įrenginių pardavimas besivystančiose šalyse. Tad bendrovei ypač reikia atrasti alternatyvių pajamų šaltinių.

Dabar „Nitto Denko“ konkuruoja su JAV bendrove 3M ir Vokietijos „Henkel“ gamindama automobilinę juostą, pavyzdžiui, naudojamą stiprinant plonus plieninius automobilių durelių paviršius ir mažinant triukšmą bei vibraciją. Transporto priemonių gamintojai stengdamiesi automobilius lengvinti ir mažinti išlaidas jų gamybai šį produktą vis labiau vertina.

„Nitto Denko“ norėtų automobilinės juostos pardavimą padidinti nuo 0,852 mlrd. Eur iki 1,1 mlrd. Eur 2018 m. Analitikai prognozuoja 6% metinį augimą, tad siekdama patenkinti augančią paklausą bendrovė stato naujas gamyklas Brazilijoje bei Indijoje ir kuria naujas gamybos linijas esamose gamyklose.

Atrasti stiprybę

Ekspertų nuomone, rimčiausias japonų bendrovės iššūkis – užmegzti ryšius su didžiulėmis automobilių gamybos grupėmis Europoje ir JAV, tarp kurių – „Volkswagen“ ir „General Motors“. Kol kas 70% „Nitto Denko“ klientų sudaro japonų kompanijos.

Mikiya Yamada, „Barclays“ analitikas, mano, kad bendrovei prireiks laiko, kad pelno marža išaugtų. Industrinės juostos pelno marža sudaro 6,4%, o optinių plėvelių – 17%.

Vis dėlto Shigeki Okazaki, finansų bendrovės „Nomura“ analitikas, tiki, kad bendrovei pavyks rasti naujų būdų augti. Pasak jo, televizoriams pingant, „Nitto Denko“ sėkmingai persiorientavo prie išmaniųjų telefonų dalių gamybos ir įvertino „Apple iPhone“ pranašumą. Dabar bendrovė turėtų išnaudoti pažintis bei turimų IT sektoriaus technologijų pažangą ir žengti į automobilių pramonę.

Moko vairuoti

Klientų automobilių pramonėje žvalgosi ir išmaniųjų prietaisų, jungiamų tiesiai prie automobilio borto kompiuterio, kūrėjai, įžvelgiantys nemažą išmaniųjų automobilių potencialą. Tokios kompanijos, kaip „Automatic“, „Mojio“ ar „Zubie“, tikina, kad jų kuriami produktai gali vairuotojus išmokyti vairuoti efektyviau bei padėti sutaupyti degalų, laiko ar lėšų.

Kai 2013 m. pasirodė 100 USD (89,17 Eur) kainuojanti programėlė „Automatic“ , kuri buvo pristatyta kaip „išmani vairavimo asistentė“, pirmiausia ji buvo skirta tam, kad užfiksuotų prastą vairuotojo elgesį kelyje ir informuotų apie netaupiai naudojamus degalus. Kitaip tariant, programėlė buvo skirta žaliems vairuotojams ir nervingų paauglių tėvams.

Pavertė išmaniais

Per porą metų prietaisams ištobulėjus, žiūrėti, ar laiku perjungiama aukštesnė pavara, – tik antrinė jų paskirtis. Bendrovių „Mojio“ ir „Zubie“ gaminiai, jungiami prie pagrindinio transporto priemonės kompiuterio, gali pasakyti ir kas vyksta su automobiliu, ir kur jis yra, net tada, kai jis nevairuojamas. Be to, rašo wsj.com, prietaisai atviri trečiųjų šalių programėlėms, tad prie interneto tinklo prijungtas automobilis gali „būti“ mechaniku, buhalteriu, namų ūkio valdytoju ir pan.

Pavyzdžiui, pamiršus užpildyti transporto panaudos sutartis, užtenka automobiliui, turinčiam vieną minėtų prietaisų, leisti susisiekti su transporto apskaitos sistema, naudojama darbovietėje. Automobilis pats į reikiamas eilutes „įrašys“ nuvažiuotą atstumą, sunaudotų degalų kiekį, nurodys transporto buvimo vietą ar kelionės tikslą.

Galimybių yra dar daugiau, sako išmaniųjų priedų automobiliams gamintojai. Tokie prietaisai galėtų palengvinti ir draudikų darbą, leisdami jiems patikrinti draudžiamo vairuotojo vairavimo įpročius, stilių, taip pat pamatyti, kiek dažnai jis akceleratorių spaudžia iki dugno, kaip dažnai jam reikia stipriai ir staigiai stabdyti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
M. Plukys: tai, kas prasideda Estijoje, baigiasi Lietuvoje

Mindaugą Plukį, nuo 2008 m. dirbusį „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos vadovu, galima vadinti...

Transportas
07:51
Dakaro finiše – nauji lietuvių rekordai ir traumos paskutiniame ruože 2

Šiandien finišavusiame Dakaro maratone Lietuvos atstovai pasiekė naujus rekordus, tačiau traumą patyręs Balys...

Transportas
2019.01.17
Priešpaskutinę Dakaro dieną – įspūdingas lietuvių pasirodymas 1

Nepaprastą ištvermę ir greitį rodantys Lietuvos ekipažai artėja prie sunkiausio pasaulyje maratono finišo ir...

Transportas
2019.01.17
1,5 dienos iki Dakaro finišo: Vanago nesėkmė ir kitų lietuvių kilimas

Kopos, feš feš, paplūdimys – trys raktiniai žodžiai, apibūdinantys aštuntąjį Dakaro ralio etapą. Automobilių...

Transportas
2019.01.16
Pernai naudotų automobilių rinka augo dešimtadaliu

Per visus 2018 m. Lietuvoje pirmą kartą įregistruoti 187.204 naudoti lengvieji automobiliai – 9,8% daugiau...

Transportas
2019.01.15
VŽ bando: antrasis „Porsche“ bestselerio leidimas 5

Gal neverta rizikuoti ieškant ir investuojant į neatrastą plunksnos talentą, jei galima rinkai parduoti...

Transportas
2019.01.14
Dakare – neįtikėtinos Lietuvos ekipažų dramos ir ilgiausia lenktynių diena

Praėjusią naktį Lietuvos laiku Dakaro lenktynėse baigėsi ketvirtoji varžybų diena ir pirmoji iš dviejų...

Transportas
2019.01.11
Dakaras: po sėkmingų lietuvių pasiekimų – pasirengimas maratono etapui

Pirmosios dvi Dakaro ralio dienos nebuvo itin sudėtingos – šturmanai teigė, kad navigacija buvo paprasta, o...

Transportas
2019.01.10
Po sunkios antrosios Dakaro dienos – 800 km ilgio trečiadienio išbandymas

Antradienio lenktynių eiga įvedė naujų pokyčių atskirų klasių įskaitose ir privertė pasinervinti Lietuvos...

Transportas
2019.01.09
Tokijo teisme – viešas C. Ghosno pasirodymas

Po pusantro mėnesio Tokijo kalėjime antradienį į teismą atvesdintas „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso...

Transportas
2019.01.08
Po pirmojo Dakaro etapo – optimistinės Lietuvos ekipažų nuotaikos

Pirmadienį įvykusiame pirmajame Dakaro maratono etape iš lenktynių pasitraukė pirmieji sportininkai, o...

Transportas
2019.01.08
VŽ bando: „Panamera GTS“ ir komfortui, ir lenktynių trasai 4

Išrankiausiems klientų norams įtikti siekiantys „Porsche“ gamintojai ir taip gausią „Panameros“ šeimą papildė...

Transportas
2019.01.07
41-asis Dakaras: viena valstybė, daug smėlio ir 5 Lietuvos ekipažai 2

Sausio 6 d. Peru sostinėje Limoje startuoja iki šiol kompaktiškiausios istorijoje Dakaro maratono lenktynės,...

Transportas
2019.01.06
Savavaldės technologijos skatins seksą automobiliuose 9

Bent jau taip rodo žurnalo „Annals of Tourism Research“ paskelbtos apklausos. Kai automobilių vairus perims...

Transportas
2019.01.02
Naujų automobilių rinka 2018 m.: stiprus augimas ir naujas rekordas

Oficialiai naują prekybos rekordą pasiekusi Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka augo 24%, o atmetus...

Transportas
2019.01.02
Šviesą šlovinantis „Rolls-Royce Wraith Luminary“

Unikalūs spalvų deriniai, nematytos apdailos medžiagos, švytinčios ąžuolo dekoracijos ir krintančios...

Transportas
2019.01.01
Superkondensatoriai keičia akumuliatorius 15

Didžiausi šiuolaikinių elektromobilių trūkumai slypi akumuliatoriuose. Jie – sunkūs, brangūs, lėtai įkraunami...

Transportas
2019.01.01
„Infiniti“ ruošia atsaką vokiškam „Audi e-tron“ 9

Sausį JAV, Detroite, vyks didžiausia šalies automobilių paroda „NAIAS 2019“. Jau aišku, kad šiemet čia...

Transportas
2018.12.29
VŽ bando: greičiausias „Bentley“ sedanas 3

Greičio mėgėjams skirta aukščiausios klasės britiško sedano „Bentley Mulsanne“ versija „Speed“ – mėgstantiems...

Transportas
2018.12.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau