Automobilių pramonė siūlo šansą IT kompanijoms

Publikuota: 2015-09-19
Erdvės plėtrai automobilių pramonėje turi ne tik programėlių kūrėjai, kuriems reikia automobilių „renkamų“ duomenų, bet ir didžiųjų IT kompanijų tiekėjai.
Roberto Galbraitho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Erdvės plėtrai automobilių pramonėje turi ne tik programėlių kūrėjai, kuriems reikia automobilių „renkamų“ duomenų, bet ir didžiųjų IT kompanijų tiekėjai. Roberto Galbraitho („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Sparčiai „protingėjanti“ automobilių pramonė tampa traukos objektu informacinių technologijų bendrovėms. Ne visos imasi didžiulių projektų, kaip „Google“ ir „Apple“, nusprendusios gaminti savus automobilius, tačiau šių IT milžinių sprendimai mažesnėms bendrovėms leido atrasti nišą automobilių pramonėje.

Japonijos kompanijos, tokios kaip „Nitto Denko“, didžiausia pasaulyje optinių plėvelių, naudojamų „Apple iPhone“ ekranams, gamintoja, akylai stebi automobilių rinką ir yra pasirengusios išplėsti savo pardavimą, šitaip kompensuodamos išmaniųjų telefonų rinkos sulėtėjimą.

„Renkame duomenis, kaip turėtų atrodyti kitos kartos automobiliai“, – prisipažįsta Hideo Takasaki, „Nitto Denko“ prezidentas.

Jis neslepia, rašo ft.com, kad kompanija palaiko ryšius ir su automobilių gamintojais, ir su naujais transporto pramonės dalyviais, tokiais kaip „Apple“ bei „Google“, ir tikrina, kokių technologijų bendrovė galėtų paleisti į automobilių rinką.

Šiandien „Nitto Denko“ kontroliuoja 40% optinių plėvelių ir poliarizacijos filtrų skystųjų kristalų ekranams rinkos, o kompanijos gaminius ir technologijas naudoja „Apple“ ir „Samsung“. Bendrovės gaminių kataloge – daugiau nei 13.000 produktų, naudojamų 70 sektorių.

„Mums reikia atrasti klientų tarp pramonės lyderių, kad informaciją apie jų būsimus produktus gautume anksčiau nei konkurentai. Jei nieko nedarysime, mums teliks kainų kova“, – kalba p. Takasaki.

Naujas pajamų šaltinis

Finansų analitikai, peržiūrėję išmaniųjų telefonų sektorių, sumažino „Nitto Denko“ šių metų pardavimo prognozę. Didžiausią įtaką tam padarė lėtėjantis išmaniųjų įrenginių pardavimas besivystančiose šalyse. Tad bendrovei ypač reikia atrasti alternatyvių pajamų šaltinių.

Dabar „Nitto Denko“ konkuruoja su JAV bendrove 3M ir Vokietijos „Henkel“ gamindama automobilinę juostą, pavyzdžiui, naudojamą stiprinant plonus plieninius automobilių durelių paviršius ir mažinant triukšmą bei vibraciją. Transporto priemonių gamintojai stengdamiesi automobilius lengvinti ir mažinti išlaidas jų gamybai šį produktą vis labiau vertina.

„Nitto Denko“ norėtų automobilinės juostos pardavimą padidinti nuo 0,852 mlrd. Eur iki 1,1 mlrd. Eur 2018 m. Analitikai prognozuoja 6% metinį augimą, tad siekdama patenkinti augančią paklausą bendrovė stato naujas gamyklas Brazilijoje bei Indijoje ir kuria naujas gamybos linijas esamose gamyklose.

Atrasti stiprybę

Ekspertų nuomone, rimčiausias japonų bendrovės iššūkis – užmegzti ryšius su didžiulėmis automobilių gamybos grupėmis Europoje ir JAV, tarp kurių – „Volkswagen“ ir „General Motors“. Kol kas 70% „Nitto Denko“ klientų sudaro japonų kompanijos.

Mikiya Yamada, „Barclays“ analitikas, mano, kad bendrovei prireiks laiko, kad pelno marža išaugtų. Industrinės juostos pelno marža sudaro 6,4%, o optinių plėvelių – 17%.

Vis dėlto Shigeki Okazaki, finansų bendrovės „Nomura“ analitikas, tiki, kad bendrovei pavyks rasti naujų būdų augti. Pasak jo, televizoriams pingant, „Nitto Denko“ sėkmingai persiorientavo prie išmaniųjų telefonų dalių gamybos ir įvertino „Apple iPhone“ pranašumą. Dabar bendrovė turėtų išnaudoti pažintis bei turimų IT sektoriaus technologijų pažangą ir žengti į automobilių pramonę.

Moko vairuoti

Klientų automobilių pramonėje žvalgosi ir išmaniųjų prietaisų, jungiamų tiesiai prie automobilio borto kompiuterio, kūrėjai, įžvelgiantys nemažą išmaniųjų automobilių potencialą. Tokios kompanijos, kaip „Automatic“, „Mojio“ ar „Zubie“, tikina, kad jų kuriami produktai gali vairuotojus išmokyti vairuoti efektyviau bei padėti sutaupyti degalų, laiko ar lėšų.

Kai 2013 m. pasirodė 100 USD (89,17 Eur) kainuojanti programėlė „Automatic“ , kuri buvo pristatyta kaip „išmani vairavimo asistentė“, pirmiausia ji buvo skirta tam, kad užfiksuotų prastą vairuotojo elgesį kelyje ir informuotų apie netaupiai naudojamus degalus. Kitaip tariant, programėlė buvo skirta žaliems vairuotojams ir nervingų paauglių tėvams.

Pavertė išmaniais

Per porą metų prietaisams ištobulėjus, žiūrėti, ar laiku perjungiama aukštesnė pavara, – tik antrinė jų paskirtis. Bendrovių „Mojio“ ir „Zubie“ gaminiai, jungiami prie pagrindinio transporto priemonės kompiuterio, gali pasakyti ir kas vyksta su automobiliu, ir kur jis yra, net tada, kai jis nevairuojamas. Be to, rašo wsj.com, prietaisai atviri trečiųjų šalių programėlėms, tad prie interneto tinklo prijungtas automobilis gali „būti“ mechaniku, buhalteriu, namų ūkio valdytoju ir pan.

Pavyzdžiui, pamiršus užpildyti transporto panaudos sutartis, užtenka automobiliui, turinčiam vieną minėtų prietaisų, leisti susisiekti su transporto apskaitos sistema, naudojama darbovietėje. Automobilis pats į reikiamas eilutes „įrašys“ nuvažiuotą atstumą, sunaudotų degalų kiekį, nurodys transporto buvimo vietą ar kelionės tikslą.

Galimybių yra dar daugiau, sako išmaniųjų priedų automobiliams gamintojai. Tokie prietaisai galėtų palengvinti ir draudikų darbą, leisdami jiems patikrinti draudžiamo vairuotojo vairavimo įpročius, stilių, taip pat pamatyti, kiek dažnai jis akceleratorių spaudžia iki dugno, kaip dažnai jam reikia stipriai ir staigiai stabdyti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pirmosios savivaldybės gauna lėšas įkrovimo stotelių įrengimui 2

Susisiekimo ministerija Jonavai, Klaipėdai, Neringai ir Panevėžiui skiria 281,600 Eur Europos regioninės...

Transportas
2018.09.20
Į Lietuvos kelius išvažiuos 700 AG „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ 16

Lietuvos rinkoje vis dažniau vietą randa itin išskirtiniai ir brangūs automobiliai. Vilniuje, „Jeep“...

Transportas
2018.09.19
„Audi“ ir „Mercedes“ veržiantis į elektromobilių rinką, BMW laukia 2021 m. 4

„Mercedes-Benz“ ir „Audi“ per pastarąsias kelias dienas pristačius serijinei gamybai paruoštus...

Transportas
2018.09.18
„Mazda 6“ – dar vienas į „premium“ segmentą nusitaikęs naujas sedanas 11

Antradienį Vilniuje pristatytas naujas „Mazda“ sedanas be užuolankų taikosi į „Audi“ teritoriją.

Transportas
2018.09.18
„Mercedes” žengia į „Teslos” užimtą teritoriją 14

„Jaguar“, „Audi“, o dabar ir „Mercedes-Benz“ pristatė serijinei gamybai parengtus SUV tipo automobilius ir...

Transportas
2018.09.15
„Volkswagen“ nutrauks legendinio „Beetle“ gamybą 1

Vokietijos koncernas „Volkswagen“ patvirtino 2019 m. liepos mėnesį ketinantis užbaigti trečiosios kartos...

Transportas
2018.09.14
Vilniuje – kolekciniai „Porsche“ modeliai iš gamintojo muziejaus

Vilniaus „Porsche“ centre atidengta šešių modelių ekspozicija, kurią sudarė trumpam atvežti išskirtiniai...

Transportas
2018.09.14
SEB: Lietuvos žmonės gali pirkti beveik 8% brangesnius automobilius 9

Lietuvos gyventojai gali įpirkti vis brangesnius automobilius, bet besikeičiančios aplinkybės nebūtinai...

Rusiška pasaka – iššūkiai „Teslai“ ir vokiškoms „premium“ markėms 25

Net pristatydamos vienetinius savo sukurtus automobilius, žinomos Rusijos įmonės nesikuklina ir sakosi...

Transportas
2018.09.05
Naujų automobilių rinkos šuolis rugpjūtį – net 47% 11

Rugpjūtį Lietuvos naujų automobilių rinka išgyveno įspūdingą augimą, kurį net trečdaliu palaikė reeksportas.

Transportas
2018.09.04
Lietuvoje pristatytas 2019 m. laukiamo „Lexus UX“ prototipas 1

Pažaislyje pristatytas mažiausio „Lexus“ modelio prototipas, kurio pasaulinė premjera vyks rugsėjį Frankfurto...

Transportas
2018.09.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau