„Jaguar“ su pirmu visureigiu „F-Pace“ taiko į augančias rinkas

Publikuota: 2015-09-17
„Verslo žinios“

Naujas „Jaguar“ visureigis „F-Pace“ šią savaitę pateko į pasaulinę rekordų knygą, mat juo buvo įveikta didžiausia pasaulyje mirties kilpa.

Naujas modelis, tikisi bendrovė, padės auginti pardavimus ir įrodyti, kad „Jaguar“ ženklas taip pat gali būti atsparus gravitacijai.

Planuojama, kad pirmiausia britų kompanija dominti naujuoju visureigiu pradės besivystančias rinkas Azijoje ir Pietų Amerikoje. Iš šių kompanija tikisi daugiausiai pirkėjų dėmesio savo ženklui ir naujam produktui.

47.000 Eur kainuojantis visureigis yra „Jaguar Land Rover“ ir kompanijos savininkės „Tata Motors“ bandymas pagyvinti prekybą automobiliais. Manoma, kad būtent Frankfurte, tarptautinėje automobilių parodoje, pristatytas visureigis turėtų „Jaguar Land Rover“ padėti priartėti prie Vokietijos „premium“ segmento gamintojų, tokių kaip BMW, „Audi“ ir „Mercedes-Benz“.

Norėtų milijono

80 metų senumo „Jaguar“ ženklas pastaruosius metus lėtai skendo. Pernai „Jaguar“ sudarė mažiau nei penktadalį iš 460.000 visų „Jaguar Land Rover“ koncerno parduotų automobilių. O štai, pavyzdžiui, „Land Rover“ metiniai pardavimai nuo 2008 m., kai indai britų automobilių gamintoją įsigijo iš „Ford“, iki 2014 m. išaugo 119%. Daugiausia naudos atnešė „Evoque“ ir „Range Rover“ visureigiai.

„Šioje kompanijoje, turinčioje du ženklus, kiekvienas jų privalo atlikti reikiamą vaidmenį“, – sako Ralfas Spethas, „Jaguar Land Rover“ vadovas, anksčiau dirbęs BMW.

„Jaguar Land Rover“ viešai neskelbia savo ilgalaikių pardavimų tikslų, tačiau žinoma tai, kad kompanija šio dešimtmečio pabaigoje norėtų parduoti bent apie milijoną automobilių per metus. Tad naujasis „F-Pace“, tikėtina, bus itin svarbus siekiant to siekiant. Kartu „Jaguar“ visureigis turėtų sumažinti kompanijos priklausomybę vien nuo „Land Rover“ ženklo.

Spartina gamybą

Visgi noras padvigubinti pardavimų rezultatus reiškia ir tai, kad „Jaguar Land Rover“ susidurs su tais pačiais iššūkiais, su kuriais Vokietijos „premium“ automobilių gamintojai susidūrė jau prieš dešimtmetį. Britams teks atsakyti į klausimą, kiek jie pasirengę plėsti turimo ženklo ribas, rašo „Financial Times“.

„Visus šiuos automobilius turime ant „šachmatų lentos“. Esame dėl jų jau apsisprendę“, – sako p. Spethas apie kompanijos jau turimus produktus, tačiau atskleisti, kada „Jaguar“ išleis pirmą mažą automobilį, jis atsisako, tik priduria: – Tikriname ir vertiname kiekvieną galimybę.“

„Jaguar Land Rover“ pardavimus bando didinti ir išplečiant produkcijos gamybą pasauliniu mastu, ne vien tik Didžiosios Britanijos gamyklose, tokiose, kaip, pavyzdžiui, Solihulio, kur gaminamas aliuminio kėbulą turintis „F-Pace“. Gamybos apimtys didinamos ir Kinijoje, ir Brazilijoje. Rugpjūtį „Jaguar Land Rover“ paskelbė ir apie naują gamyklą Slovakijoje, kur turėtų būti kasmet gaminama 300.000 automobilių. Kai kurie automobiliai bus gaminami ir Austrijoje.

Plečia modelių gamą

Tačiau kita globalios pardavimų plėtros priežastis – ir noras užkamšyti spragas „Jaguar“ modelių gamoje.

„Jei atsuktumėte laiką metais atgal, matytumėte, kad „Jaguar“ neturi nei dviejų vietų sportinio automobilio, nei varžovo BMW 3 serijai, nei visureigio“, – pabrėžia Davidas Bailey, „Aston Business School“ pramonės strategijos profesorius.

Tad „Jaguar“ modelių gama palaipsniui didinama. 2013 m. gamintojas pristatė aptakų rodsterį „F-Type“, šiemet buvo pristatytas su BMW 3 serija konkuruojantis XE modelis.

XE modelio, kurį dėl nedidelės anglies dvideginio emisijos pamėgo verslas, Didžiojoje Britanijoje ir Europoje per pirmus tris prekybos mėnesius buvo parduota 16.000 vienetų. „Jaguar“ pardavimai per pirmus aštuonis metų mėnesius išaugo 18%, o augimą turėtų pratęsti ir XF modelis, kuriuo bus pradėta prekiauti spalį.

Su „Land Rover“ nesikirs

Galiausiai „Jaguar“ modelių gretas papildė ir visureigis „F-Pace“. Teoriškai kompanijos pasirinkta strategija turėtų iš tiesų veikti.

„Sujungus į vieną „Land Rover“ visureigių gamybos patirtį ir „Jaguar“ sportinių automobilių gamybos žinias, sinergija tikrai turėtų pasiteisinti, – tiki p. Bailey. – Modelis turėtų puikiai tikti augančioms rinkoms visame pasaulyje ir nesumažinti „Land Rover“ ir „Range Rover“ pardavimų.“

Ponas Spethas sutinka, kad „F-Pace“ nesukurs konkurencijos tarp „Jaguar“ ir „Land Rover“. Tačiau modelis į rinką žengia sudėtingu laiku. Anksčiau staigiai augusios rinkos, tarp kurių ir Kinija, kuriai atitenka maždaug penktadalis „Jaguar Land Rover“ pardavimų, lėtėja. Per pirmąjį pusmetį šiemet koncerno pardavimai Kinijoje sumenko 27%.

Be to, „F-Pace“ teks susidurti su krosoveriais – automobiliais, siūlančiais keturių varančiųjų ratų privalumus ir ne tokiais dideliais, kaip tikrieji visureigiai – perpildyta rinka. Visgi „IHS Automotive“ rinkos ekspertai prognozuoja, kad visureigių pardavimai iki 2020 m. augs dar maždaug 46%.

„Tiesa, rinka perpildyta. Tačiau mes tikimės, kad ji toliau augs iki maždaug 20 mln. automobilių 2020 m. Tad, spėju, kad „F-Pace“ atsiradimas buvo geras sprendimas“, – sako p. Spethas.

Apyrankė aktyviems

Naujasis „Jaguar F-Pace“ prieš porą metų buvo pristatytas kaip koncepcinis modelis. Prekybą šiuo modeliu norima pradėti ateinančių metų pavasarį.

Automobilis galės būti varomas tik galiniais, arba visais keturiais ratais, o po jo kapotu bus montuojami ir dyzeliniai, ir benziniai varikliai, diegiamos ir mechaninės, ir automatinės pavarų dėžės. Galingiausias „jagui“ teksiantis variklis – 375 AG galios V6 formos motoras, atkeliavęs tiesiai iš „Jaguar F-Type“ rodsterio. Jis iki 100 km/val. automobiliui leidžia įsibėgėti per 5,5 sek.

Interjere – 8 colių (20,3 cm) įstrižainės lietimui jautrus ekranas ir skaitmeninis prietaisų skydelis, panašus į tokį, kurį „Audi“ montuoja į TT modelį. Standartinės įrangos dalis – ir šildomos odinės sėdynės, galimybė jungtis prie belaidžio interneto, skaitmeninis radijas.

Drauge su „F-Pace“ pristatytas sprendimas aktyvų gyvenimo būdą mėgstantiems vairuotojams. „Jaguar“ sukūrė guminę apyrankę, maunamą ant rankos ir leidžiančią palikti automobilio raktelius salone bei saugiai juos užrakinti. Tokia apyrankė patogi, pavyzdžiui, einant plaukioti, kaituoti ar pan. „Activity Key“ pavadinta apyrankė neturi baterijų ir veikia tais pačiais dažniais, kaip raktelis, tad ją užtenka priglausti prie automobilio.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams 37

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris...

Transportas
2018.11.11
Pasirengimas elektromobilių gamybai karpo BMW pelną

Skausmingas perėjimas prie elektromobilių gamybos: BMW veiklos pelnas praėjusį ketvirtį sumažėjo 27%.

Transportas
2018.11.09
Estų valdoma „Hondos“ atstovybė Vilniuje domina vietinius Premium 2

Prekybos naujais automobiliais rinkoje bręsta naujas sandoris – Estijos kapitalo valdomą „Honda Motor...

Transportas
2018.11.09
Lietuviai vis labiau simpatizuoja elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams 12

Baltijos šalyse atliekamos apklausos patvirtina, kad elektriniai ir hibridiniai automobiliai Lietuvoje turi...

Transportas
2018.11.06
Spalį atsigavo ir automobilių rinka, ir reeksportas 3

Po nuosmukio rugsėjį, Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka spalį vėl augo 21% ir pasiekė naują...

Transportas
2018.11.02
VŽ bando: „Touareg“ iššūkis „premium“ segmentui 11

Naujasis „Volkswagen“ gamos flagmanas – trečiosios kartos „Touareg“ – žengė į „premium“ segmentą ir kaina...

Transportas
2018.10.29
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose – 33 dalyviai 1

22-uosiuose „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose dalyvauja 33 automobiliai.

Transportas
2018.10.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau