„Jaguar“ su pirmu visureigiu „F-Pace“ taiko į augančias rinkas

Publikuota: 2015-09-17
„Verslo žinios“

Naujas „Jaguar“ visureigis „F-Pace“ šią savaitę pateko į pasaulinę rekordų knygą, mat juo buvo įveikta didžiausia pasaulyje mirties kilpa.

Naujas modelis, tikisi bendrovė, padės auginti pardavimus ir įrodyti, kad „Jaguar“ ženklas taip pat gali būti atsparus gravitacijai.

Planuojama, kad pirmiausia britų kompanija dominti naujuoju visureigiu pradės besivystančias rinkas Azijoje ir Pietų Amerikoje. Iš šių kompanija tikisi daugiausiai pirkėjų dėmesio savo ženklui ir naujam produktui.

47.000 Eur kainuojantis visureigis yra „Jaguar Land Rover“ ir kompanijos savininkės „Tata Motors“ bandymas pagyvinti prekybą automobiliais. Manoma, kad būtent Frankfurte, tarptautinėje automobilių parodoje, pristatytas visureigis turėtų „Jaguar Land Rover“ padėti priartėti prie Vokietijos „premium“ segmento gamintojų, tokių kaip BMW, „Audi“ ir „Mercedes-Benz“.

Norėtų milijono

80 metų senumo „Jaguar“ ženklas pastaruosius metus lėtai skendo. Pernai „Jaguar“ sudarė mažiau nei penktadalį iš 460.000 visų „Jaguar Land Rover“ koncerno parduotų automobilių. O štai, pavyzdžiui, „Land Rover“ metiniai pardavimai nuo 2008 m., kai indai britų automobilių gamintoją įsigijo iš „Ford“, iki 2014 m. išaugo 119%. Daugiausia naudos atnešė „Evoque“ ir „Range Rover“ visureigiai.

„Šioje kompanijoje, turinčioje du ženklus, kiekvienas jų privalo atlikti reikiamą vaidmenį“, – sako Ralfas Spethas, „Jaguar Land Rover“ vadovas, anksčiau dirbęs BMW.

„Jaguar Land Rover“ viešai neskelbia savo ilgalaikių pardavimų tikslų, tačiau žinoma tai, kad kompanija šio dešimtmečio pabaigoje norėtų parduoti bent apie milijoną automobilių per metus. Tad naujasis „F-Pace“, tikėtina, bus itin svarbus siekiant to siekiant. Kartu „Jaguar“ visureigis turėtų sumažinti kompanijos priklausomybę vien nuo „Land Rover“ ženklo.

Spartina gamybą

Visgi noras padvigubinti pardavimų rezultatus reiškia ir tai, kad „Jaguar Land Rover“ susidurs su tais pačiais iššūkiais, su kuriais Vokietijos „premium“ automobilių gamintojai susidūrė jau prieš dešimtmetį. Britams teks atsakyti į klausimą, kiek jie pasirengę plėsti turimo ženklo ribas, rašo „Financial Times“.

„Visus šiuos automobilius turime ant „šachmatų lentos“. Esame dėl jų jau apsisprendę“, – sako p. Spethas apie kompanijos jau turimus produktus, tačiau atskleisti, kada „Jaguar“ išleis pirmą mažą automobilį, jis atsisako, tik priduria: – Tikriname ir vertiname kiekvieną galimybę.“

„Jaguar Land Rover“ pardavimus bando didinti ir išplečiant produkcijos gamybą pasauliniu mastu, ne vien tik Didžiosios Britanijos gamyklose, tokiose, kaip, pavyzdžiui, Solihulio, kur gaminamas aliuminio kėbulą turintis „F-Pace“. Gamybos apimtys didinamos ir Kinijoje, ir Brazilijoje. Rugpjūtį „Jaguar Land Rover“ paskelbė ir apie naują gamyklą Slovakijoje, kur turėtų būti kasmet gaminama 300.000 automobilių. Kai kurie automobiliai bus gaminami ir Austrijoje.

Plečia modelių gamą

Tačiau kita globalios pardavimų plėtros priežastis – ir noras užkamšyti spragas „Jaguar“ modelių gamoje.

„Jei atsuktumėte laiką metais atgal, matytumėte, kad „Jaguar“ neturi nei dviejų vietų sportinio automobilio, nei varžovo BMW 3 serijai, nei visureigio“, – pabrėžia Davidas Bailey, „Aston Business School“ pramonės strategijos profesorius.

Tad „Jaguar“ modelių gama palaipsniui didinama. 2013 m. gamintojas pristatė aptakų rodsterį „F-Type“, šiemet buvo pristatytas su BMW 3 serija konkuruojantis XE modelis.

XE modelio, kurį dėl nedidelės anglies dvideginio emisijos pamėgo verslas, Didžiojoje Britanijoje ir Europoje per pirmus tris prekybos mėnesius buvo parduota 16.000 vienetų. „Jaguar“ pardavimai per pirmus aštuonis metų mėnesius išaugo 18%, o augimą turėtų pratęsti ir XF modelis, kuriuo bus pradėta prekiauti spalį.

Su „Land Rover“ nesikirs

Galiausiai „Jaguar“ modelių gretas papildė ir visureigis „F-Pace“. Teoriškai kompanijos pasirinkta strategija turėtų iš tiesų veikti.

„Sujungus į vieną „Land Rover“ visureigių gamybos patirtį ir „Jaguar“ sportinių automobilių gamybos žinias, sinergija tikrai turėtų pasiteisinti, – tiki p. Bailey. – Modelis turėtų puikiai tikti augančioms rinkoms visame pasaulyje ir nesumažinti „Land Rover“ ir „Range Rover“ pardavimų.“

Ponas Spethas sutinka, kad „F-Pace“ nesukurs konkurencijos tarp „Jaguar“ ir „Land Rover“. Tačiau modelis į rinką žengia sudėtingu laiku. Anksčiau staigiai augusios rinkos, tarp kurių ir Kinija, kuriai atitenka maždaug penktadalis „Jaguar Land Rover“ pardavimų, lėtėja. Per pirmąjį pusmetį šiemet koncerno pardavimai Kinijoje sumenko 27%.

Be to, „F-Pace“ teks susidurti su krosoveriais – automobiliais, siūlančiais keturių varančiųjų ratų privalumus ir ne tokiais dideliais, kaip tikrieji visureigiai – perpildyta rinka. Visgi „IHS Automotive“ rinkos ekspertai prognozuoja, kad visureigių pardavimai iki 2020 m. augs dar maždaug 46%.

„Tiesa, rinka perpildyta. Tačiau mes tikimės, kad ji toliau augs iki maždaug 20 mln. automobilių 2020 m. Tad, spėju, kad „F-Pace“ atsiradimas buvo geras sprendimas“, – sako p. Spethas.

Apyrankė aktyviems

Naujasis „Jaguar F-Pace“ prieš porą metų buvo pristatytas kaip koncepcinis modelis. Prekybą šiuo modeliu norima pradėti ateinančių metų pavasarį.

Automobilis galės būti varomas tik galiniais, arba visais keturiais ratais, o po jo kapotu bus montuojami ir dyzeliniai, ir benziniai varikliai, diegiamos ir mechaninės, ir automatinės pavarų dėžės. Galingiausias „jagui“ teksiantis variklis – 375 AG galios V6 formos motoras, atkeliavęs tiesiai iš „Jaguar F-Type“ rodsterio. Jis iki 100 km/val. automobiliui leidžia įsibėgėti per 5,5 sek.

Interjere – 8 colių (20,3 cm) įstrižainės lietimui jautrus ekranas ir skaitmeninis prietaisų skydelis, panašus į tokį, kurį „Audi“ montuoja į TT modelį. Standartinės įrangos dalis – ir šildomos odinės sėdynės, galimybė jungtis prie belaidžio interneto, skaitmeninis radijas.

Drauge su „F-Pace“ pristatytas sprendimas aktyvų gyvenimo būdą mėgstantiems vairuotojams. „Jaguar“ sukūrė guminę apyrankę, maunamą ant rankos ir leidžiančią palikti automobilio raktelius salone bei saugiai juos užrakinti. Tokia apyrankė patogi, pavyzdžiui, einant plaukioti, kaituoti ar pan. „Activity Key“ pavadinta apyrankė neturi baterijų ir veikia tais pačiais dažniais, kaip raktelis, tad ją užtenka priglausti prie automobilio.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 1

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
2019.12.09
E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Nauji pasiūlymai dėl automobilių taršos mokesčio stringa Seimo komitetuose Premium 3

Seimo komitetai atideda rengiamo automobilių taršos mokesčio projekto svarstymą arba jam nepritaria, o naujo...

Automobiliai
2019.12.04
Papildoma įranga – vis didėjanti galutinės automobilio kainos dalis Premium

Iš 37-ių šiais metais konkursui Lietuvos „Metų automobilis“ pateiktų naujų ir atnaujintų automobilių dauguma...

Automobiliai
2019.12.02
Lapkritį – 48% siekęs naujų automobilių rinkos augimas ir „Peugeot“ sugrįžimas 

Lapkričio mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinka vėl išlaikė augimą, kurį tradiciškai palaikė reeksportas...

Automobiliai
2019.12.02
VŽ bando „Lexus“: kaip japonai 30 metų vokiečius įveikinėjo Premium

Lygiai prieš trisdešimt metų prabangių automobilių gamintojas „Lexus“ metė iššūkį stipriausiems „premium“...

Automobiliai
2019.12.01
Naujas „Golf“: septintą kartą išvengta revoliucija Premium

Aštuntos kartos kompaktinis „Volkswagen“ hečbekas septintą kartą išvengė esminių permainų – iki šiol tokia jo...

Verslo klasė
2019.11.30
2021 m. – reikšmingi „formulės 1“ pokyčiai

Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) paskelbė 2021-ųjų „formulės 1“ (F1) reglamentą, kuris pakeis...

Automobiliai
2019.11.23
„Volkswagen“: Kinijos automobilių rinka pasveiks kitąmet

„Volkswagen“ grupė, didžiausia užsienio automobilių gamintoja Kinijoje, tikisi, kad kitais metais šios šalies...

Automobiliai
2019.11.23
Neeilinės išvaizdos „Tesla Cybertruck“ debiutą nustelbė nesėkmingi eksperimentai  4

Seniai žadėto „Tesla“ elektra varomo pikapo pristatymas Kalifornijoje vyko ne pagal planą, tačiau sulaukė...

Automobiliai
2019.11.22
„General Financing“ nutraukus finansavimą, B. Vanagas gali nestartuoti Dakare  12

Likus porai savaičių iki technikos išsiuntimo į Dakarą, 9 metus su žinomu Lietuvos sportininku...

Automobiliai
2019.11.21
„Mercedes“ importuotoją nupirkusi „Veho“ parduoda „Citroen“ ir „Hondos“ atstovybę  Premium

Automobiliais prekiaujanti Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo įmonę, kuri atstovauja „Citroen“ ir...

„Metų automobilio“ finalininkai – 7 kontrastingi modeliai 

Trečiadienį Vilniuje surengtoje spaudos konferencijoje buvo paskelbtas „Lietuvos metų automobilio 2020“...

Automobiliai
2019.11.20
Vilniuje – didžiausia istorijoje „Jutos“ įmonių investicija  Premium 1

Kauno įmonė UAB „Autojuta“ Vilniuje pristatė naują 8.000 kv. m automobilių prekybos ir paslaugų centrą.

VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau