Vokiškų „teslų“ pagamins tik 12, bet kūrėjai turi rimtų planų

Publikuota: 2015-09-16
 

12 automobilių ir grandiozinis planas elektrinių automobilių panorusiems pirkėjams pakeisti „Tesla“ – štai taip iš šalies atrodo nedidukė Vokietijos kompanija „Artega“, Frankfurto automobilių parodoje pristačiusi pirmąjį sukurtą elektromobilį.

Tačiau nedidelis dvivietis dailių linijų kėbulą turintis elektromobilis „Artega Scalo“ traukia akį. Prie kompanijos stendo, papuošto dirbtine žole, sustoja ne vienas smalsuolis. Išgirdę, kad pirmąjį elektromobilį klientui norima pristatyti ateinančių metų pabaigoje ir jis kainuos apie 170.000 Eur, daugelis tik kraipo galvas. Tačiau kur kas įspūdingiau skamba faktas, kad bendrovė pagamins tik 12 automobilių. Ir visa tai tik tam, kad būtų parodyta, jog nedidukė kompanija gali gaminti automobilius.

„Tiesą sakant, mes planavome pagaminti tik dešimt automobilių, – išduoda stende stovintis „Artega“ kompanijos atstovas. – Bet pirmus du automobilius labai greitai nupirko, todėl pamanėme, kad jų galėtų būti kiek daugiau.“

Jis neatvirauja, kiek elektromobilių iš būsimų 12 kompanija yra pardavusi dabar. Anot jo, „kai kurie modeliai“ jau turi šeimininkus.

Kiekvienas elektromobilis, turintis 300 kW galios motorą ir viena įkrova nuvažiuojantis apie 400 km, yra keliasdešimt tūkstančių eurų brangesnis nei „Tesla“. Visgi „Artega“ atstovai akcentuoja, kad turėti tokį modelį visai kas kita nei turėti vieną iš daugelio „Tesla Model S“. Nesijaudina jie ir dėl aukštos kainos, mat kol kas svarbiausia pagaminti pirmuosius modelius, o vėliau ateitis parodys, ar bus pagaminta daugiau „Artega Scalo“ modelių, ar bus imtasi kitokių modelių gamybos.

Tam, kad „Artega“ sukurtų pirmąjį elektromobilį, buvo pasirašytas bendradarbiavimo susitarimas su elektroninių dalių, prietaisų skydelių ir valdiklių gamintoju „Paragon AG“, taip pat su „Voltabox Deutschland“, kurie gamina ličio jonų baterijų sistemas bei kroviklius.

Elektromobilis naudojant greitos įkrovos jungtį DC baterijas pasikrauna per mažiau nei valandą, o iki 100 km/val. įsibėgi per 3,6 sek. Kompanija sako, kad didžiausias „Artega Scalo“ išvystomas greitis – 250 km/val. Be to, vokiško elektromobilio maksimalus sukimo momentas – 780 Nm. Be to, važiuojant elektromobiliu, tiek viduje, tiek lauke girdimas dirbtinis, tačiau variklio garsas.

Jei automobilis iš lauko yra tiesiog niekad nematytas sportinis bolidas, viduje prietaisų skydelių, mygtukų, valdiklių išdėstymas kardinaliai kitoks nei įprastuose sportiniuose automobiliuose. Pavyzdžiui, centre nėra įprastos pavarų svirties, vietoje jos – šeši apvalūs mygtukai. Vietoje prietaisų skydelio su tachometru, odometru ir kitais prietaisais, „Scalo“ vairuotojui prieš akis – skaitmeninis ekranas.

Paslaptingi vokiečiai „Artega“ neatskleidžia, ką veiks tada, kai parduos visus dvylika elektromobilių, kuriais prekiauti žadama jau nuo ateinančių metų pabaigos. Visgi prisimenant „Tesla Motors“, išaugusią iš nedidelio spartuolio iki technologijų madas diktuojančio lyderės, istoriją, tikėtis galima visko.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams 37

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris...

Transportas
2018.11.11
Pasirengimas elektromobilių gamybai karpo BMW pelną

Skausmingas perėjimas prie elektromobilių gamybos: BMW veiklos pelnas praėjusį ketvirtį sumažėjo 27%.

Transportas
2018.11.09
Estų valdoma „Hondos“ atstovybė Vilniuje domina vietinius Premium 2

Prekybos naujais automobiliais rinkoje bręsta naujas sandoris – Estijos kapitalo valdomą „Honda Motor...

Transportas
2018.11.09
Lietuviai vis labiau simpatizuoja elektromobiliams ir hibridiniams automobiliams 12

Baltijos šalyse atliekamos apklausos patvirtina, kad elektriniai ir hibridiniai automobiliai Lietuvoje turi...

Transportas
2018.11.06
Spalį atsigavo ir automobilių rinka, ir reeksportas 3

Po nuosmukio rugsėjį, Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka spalį vėl augo 21% ir pasiekė naują...

Transportas
2018.11.02
VŽ bando: „Touareg“ iššūkis „premium“ segmentui 11

Naujasis „Volkswagen“ gamos flagmanas – trečiosios kartos „Touareg“ – žengė į „premium“ segmentą ir kaina...

Transportas
2018.10.29
„Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose – 33 dalyviai 1

22-uosiuose „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose dalyvauja 33 automobiliai.

Transportas
2018.10.27
Pirmą kartą per 2 metus „Tesla“ uždirbo pelno 16

JAV elektromobilių gamintojas „Tesla“ „išties istoriniu“ vadina trečiąjį šių metų ketvirtį, per kurį generavo...

Rinkos
2018.10.25
Vilniuje parodytas brangiausias pasaulyje „Rolls-Royce“ visureigis 11

Į Sostinę trumpam atvežtas pirmasis britų markės padidinto pravažumo automobilis „Cullinan“ – brangiausias...

Transportas
2018.10.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau