Prieš žiedines lenktynes variklį „Mazda“ rodsteriui pakeitė per naktį

Publikuota: 2015-09-11
Atnaujinta 2015-09-11 16:23
„Verslo žinios“

Peržvelgus Lietuvos automobilių sporte dalyvaujančius automobilius, nesunku rasti tokių, kuriuos įsigiję šeimininkai planavo važinėti nuo taško A iki taško B kasdien.

Tačiau lenktynės reikalauja aukų. Tuo įsitikinti galima pažvelgus į ateinantį savaitgalį vyksiančių „Autoplius Fast Lap“ lenktynių dalyvio Justo Gudavičiaus „Mazda MX-5“ modelį, kuris kuo toliau, tuo mažiau primena kasdienį automobilį.

Paskutinius automobilio tobulinimo darbus p. Gudavičius dar dirbo iki lenktynių likus savaitei. Visi, pažvelgę į jo automobilį, variklio skyriuje vietoje motoro pamatydavo tik skylę. Paslaptį, kas į ją nutūps, sportininkas saugojo iki paskutinės akimirkos.

Galiausiai prieš pat „Fast Lap“ kvalifikaciją paaiškėjo, kad į įprasto „Mazda MX-5“ variklio vietą buvo sumontuotas 2,4 l darbinio tūrio „Honda“ variklis.

Išmanyti visus niuansus

Nuolat tobulinamą „MX-5“ modelį sportininkas įsigijo pardavęs anksčiau turėtą „Mazda 323F“. Dvivietis rodsteris, sako p. Gudavičius, buvo visiškai standartinis ir puikios būklės.

„Geresnės „Miatos“ (taip vadinami „MX-5“ modeliai – red.) Lietuvoje nebuvau matęs“, – tikina jis.

Porą metų automobilis buvo tiesiog standartinis, tarnavo kaip kasdienė susisiekimo priemonė. Tačiau vieną dieną sportininkas sumanė, kad „Miatą“ reikėtų išbandyti Nemuno žiedo trasoje Kačerginėje. Pirmosiomis modelio modifikacijomis tapo papildomi temperatūros indikatoriai, kurie leido pamatyti, ar kaista automobilio tepalas. Šis, beje, kaito.

Tad ilgainiui buvo patobulintas variklio aušinimas, atsirado papildomas variklio tepalo radiatorius, rankos pridėtos ir prie išmetimo sistemos – pakeistas išmetimo kolektorius, pati sistema tapo pralaidesnė.

Sportiniai amortizatoriai pakeitė standartinius, guminės pakabos įvorės tapo poliuretaninėmis.

Saugumas ir aerodinamika

Pats p. Gudavičius pasakoja, kad ypatingą reikšmę teikė tobulindamas automobilio saloną ir saugumo įrangą. Į ankštą „Miatos“ saloną sutalpintos dvi sportinės „Recaro SPG“ sėdynės, sportiniai saugos diržai, „roll-bar“ tipo saugos lankai už sėdynių, o manevruoti trasoje tenka rankose laikant „Nardi“ sportinį vairą.

Nuošaly neliko ir automobilio aerodinamika.

„Didelis galinis aptakas trasoje leido „nukirpti“ 4 sekundes, kas tikrai nemažai. Be to, trumpą ratų bazę turintis automobilis taip tapo stabilesnis“, – pasakoja sportininkas.

Sportiškos „Miatos“ vairuotojas sako, kad labiausiai jam patinka vairuoti ir analizuoti savo vairavimą. Pavyzdžiui, vien praėjusiais metais žiedinėje trasoje jis nuvažiavo 2.500 km. Tiek užtenka, kad prie vairo p. Gudavičius jaustųsi komfortiškai ir užtikrintai.

Anot jo, geras lenktynininkas turi išmanyti visus automobilio niuansus, o tai leidžia suprasti, ką reikia keisti vairuojamoje transporto priemonėje, kad tempas būtų greitesnis, o važiavimas – stabilesnis.

Naujo variklio iššūkis

Būtent betobulinant automobilį buvo sumanyta, kad reikėtų pakeisti jo jėgainę. Sportininkui pavyko įsigyti kitą „MX-5“ modelį, kuriame jau buvo sumontuotas „Honda“ variklis ir atlikti visi reikalingi darbai, kad šis motoras tilptų „Mazda“ modeliui po kapotu.

Toks pirkinys, neslepia p. Gudavičius, sutaupė daugybę gamybos laiko, mat sumontuoti „Honda“ motorą į „Miata“ variklio skyrių – tikras iššūkis.

Pirmiausia dėl to, kad pasirinktas motoras turėtų būti montuojamas skersai ir sukti priekinius ratus. Tad perkėlus variklį į „Miata“, teko keisti visus variklio tvirtinimo taškus, išmetimo ir įpurškimo kolektorius, modifikuoti variklio tepalo karterį, keisti pavarų dėžę bei iš esmės pakeisti visą variklio elektroniką ir kompiuterį.

Automobilis į reikiamą vietą „Miatos“ kėbule atsidūrė trečiadienį – likus vos porai dienų iki „Fast Lap“ lenktynių kvalifikacijos. Ankstyvą kitos dienos rytą sportininkas socialiniame tinkle dalijosi vaizdo įrašu, kuriame buvo matyti jau veikianti naujoji „Miatos“ širdis. Antraštė greta skelbė, kad vaizdo įrašas darytas pusę keturių ryto.

Kalbėdamas apie ateitį sportininkas sako, kad kol kas norėtų likti prie jam puikiai pažįstamos „Miata“ platformos, mat erdvės jos tobulinimui – dar labai daug.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujas 3 serijos BMW – pirmoji oficiali informacija 17

BMW paviešino pirmąsias savo naujojo 3 serijos sedano nuotraukas ir kuklią informaciją apie gamybai ruošiamą...

Transportas
2018.08.19
Taršos duomenis klastojantiems „Volkswagen“ grupės automobiliams – priverstinis išregistravimas 9

Vokietijoje registruotų ir su taršos duomenų klastojimo skandalu susijusių „Volkswagen“ grupės modelių...

Transportas
2018.08.19
Nauji antrosios kartos „Audi Q3” koziriai 4

Lapkričio mėnesį su naujaisiais BMW X1 ir „Volvo XC40“ į kovą stojantis antrosios kartos „Audi Q3“ bus...

Transportas
2018.08.18
„Volkswagen“ susizgribo atsiliekantis nuo pokyčių

Koncerno „Volkswagen AG“ vadovas perspėja praradęs variklių plėtros ekspertus: dėl to susiduriama su...

Transportas
2018.08.06
VŽ bando: visų laikų galingiausias „Volkswagen Polo GTI“ 1

Galingiausia visų laikų „Polo“ versija, žymima įpareigojančiu GTI ženklu, kainuoja nuo 22.8870 Eur – už tai...

Transportas
2018.08.04
Naujų automobilių rinka liepą pasiekė 49% augimą 18

Liepos mėnesį užregistravus 3.049 naujus lengvuosius automobilius, rinkoje palaikomas itin spartus augimas,...

Transportas
2018.08.02
BMW statys naują gamyklą Vengrijoje 12

Pastaruoju metu investavęs į naujas gamyklas Kinijoje, Meksikoje ir JAV, Bavarijos automobilių koncernas...

Transportas
2018.08.01
Naujasis „Audi Q8“ bandys kartoti BMW X6 sėkmę 18

Lietuvą pasiekė birželį pirmą kartą viešai pristatytas visiškai naujas „Audi Q8“, kuris rinkoje konkuruos su...

Transportas
2018.07.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau