Prieš žiedines lenktynes variklį „Mazda“ rodsteriui pakeitė per naktį

Publikuota: 2015-09-11
Atnaujinta 2015-09-11 16:23
„Verslo žinios“

Peržvelgus Lietuvos automobilių sporte dalyvaujančius automobilius, nesunku rasti tokių, kuriuos įsigiję šeimininkai planavo važinėti nuo taško A iki taško B kasdien.

Tačiau lenktynės reikalauja aukų. Tuo įsitikinti galima pažvelgus į ateinantį savaitgalį vyksiančių „Autoplius Fast Lap“ lenktynių dalyvio Justo Gudavičiaus „Mazda MX-5“ modelį, kuris kuo toliau, tuo mažiau primena kasdienį automobilį.

Paskutinius automobilio tobulinimo darbus p. Gudavičius dar dirbo iki lenktynių likus savaitei. Visi, pažvelgę į jo automobilį, variklio skyriuje vietoje motoro pamatydavo tik skylę. Paslaptį, kas į ją nutūps, sportininkas saugojo iki paskutinės akimirkos.

Galiausiai prieš pat „Fast Lap“ kvalifikaciją paaiškėjo, kad į įprasto „Mazda MX-5“ variklio vietą buvo sumontuotas 2,4 l darbinio tūrio „Honda“ variklis.

Išmanyti visus niuansus

Nuolat tobulinamą „MX-5“ modelį sportininkas įsigijo pardavęs anksčiau turėtą „Mazda 323F“. Dvivietis rodsteris, sako p. Gudavičius, buvo visiškai standartinis ir puikios būklės.

„Geresnės „Miatos“ (taip vadinami „MX-5“ modeliai – red.) Lietuvoje nebuvau matęs“, – tikina jis.

Porą metų automobilis buvo tiesiog standartinis, tarnavo kaip kasdienė susisiekimo priemonė. Tačiau vieną dieną sportininkas sumanė, kad „Miatą“ reikėtų išbandyti Nemuno žiedo trasoje Kačerginėje. Pirmosiomis modelio modifikacijomis tapo papildomi temperatūros indikatoriai, kurie leido pamatyti, ar kaista automobilio tepalas. Šis, beje, kaito.

Tad ilgainiui buvo patobulintas variklio aušinimas, atsirado papildomas variklio tepalo radiatorius, rankos pridėtos ir prie išmetimo sistemos – pakeistas išmetimo kolektorius, pati sistema tapo pralaidesnė.

Sportiniai amortizatoriai pakeitė standartinius, guminės pakabos įvorės tapo poliuretaninėmis.

Saugumas ir aerodinamika

Pats p. Gudavičius pasakoja, kad ypatingą reikšmę teikė tobulindamas automobilio saloną ir saugumo įrangą. Į ankštą „Miatos“ saloną sutalpintos dvi sportinės „Recaro SPG“ sėdynės, sportiniai saugos diržai, „roll-bar“ tipo saugos lankai už sėdynių, o manevruoti trasoje tenka rankose laikant „Nardi“ sportinį vairą.

Nuošaly neliko ir automobilio aerodinamika.

„Didelis galinis aptakas trasoje leido „nukirpti“ 4 sekundes, kas tikrai nemažai. Be to, trumpą ratų bazę turintis automobilis taip tapo stabilesnis“, – pasakoja sportininkas.

Sportiškos „Miatos“ vairuotojas sako, kad labiausiai jam patinka vairuoti ir analizuoti savo vairavimą. Pavyzdžiui, vien praėjusiais metais žiedinėje trasoje jis nuvažiavo 2.500 km. Tiek užtenka, kad prie vairo p. Gudavičius jaustųsi komfortiškai ir užtikrintai.

Anot jo, geras lenktynininkas turi išmanyti visus automobilio niuansus, o tai leidžia suprasti, ką reikia keisti vairuojamoje transporto priemonėje, kad tempas būtų greitesnis, o važiavimas – stabilesnis.

Naujo variklio iššūkis

Būtent betobulinant automobilį buvo sumanyta, kad reikėtų pakeisti jo jėgainę. Sportininkui pavyko įsigyti kitą „MX-5“ modelį, kuriame jau buvo sumontuotas „Honda“ variklis ir atlikti visi reikalingi darbai, kad šis motoras tilptų „Mazda“ modeliui po kapotu.

Toks pirkinys, neslepia p. Gudavičius, sutaupė daugybę gamybos laiko, mat sumontuoti „Honda“ motorą į „Miata“ variklio skyrių – tikras iššūkis.

Pirmiausia dėl to, kad pasirinktas motoras turėtų būti montuojamas skersai ir sukti priekinius ratus. Tad perkėlus variklį į „Miata“, teko keisti visus variklio tvirtinimo taškus, išmetimo ir įpurškimo kolektorius, modifikuoti variklio tepalo karterį, keisti pavarų dėžę bei iš esmės pakeisti visą variklio elektroniką ir kompiuterį.

Automobilis į reikiamą vietą „Miatos“ kėbule atsidūrė trečiadienį – likus vos porai dienų iki „Fast Lap“ lenktynių kvalifikacijos. Ankstyvą kitos dienos rytą sportininkas socialiniame tinkle dalijosi vaizdo įrašu, kuriame buvo matyti jau veikianti naujoji „Miatos“ širdis. Antraštė greta skelbė, kad vaizdo įrašas darytas pusę keturių ryto.

Kalbėdamas apie ateitį sportininkas sako, kad kol kas norėtų likti prie jam puikiai pažįstamos „Miata“ platformos, mat erdvės jos tobulinimui – dar labai daug.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vairavimo mokyklos pereina prie neeilinių pasiūlymų Premium

Automobilių gamintojų atstovų palaikomos vairavimo mokyklos pereina į naują lygmenį: metamos milijoninės...

Transportas
13:58
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
VŽ bando: antrosios kartos „Audi A7“ 11

Klasikinių sedanų populiarumui nuosekliai išsikvepiant, rinką pildo įvairios sedanų alternatyvos. Tokios,...

Transportas
2018.06.09
2019 m. modelio BMW Z4 kuriamas kaip tikro vairuotojo automobilis 1

BMW naujos kartos rodsterį Z4 kuria kartu su „Toyota“, todėl jis bus visai kitoks nei ankstesnieji modeliai.

Transportas
2018.06.09
„Nissan“ pažangaus mobilumo vizija lydi visas inovacijas Rėmėjo turinys 1

„Nissan“ pažangus mobilumas – prekės ženklo vizija transformuoti vairavimą ir gyvenimo būdą dominavo š. m.

Laisvalaikis
2018.06.07
„Audi“ išviešino savo naujutėlį visureigį Q8 5

Pavasarį viliojusi eskizais ir neinformatyviomis nuotraukomis, „Audi“ pagaliau paviešino savo visiškai naujo...

Transportas
2018.06.05
Kaune lenktyniaus istoriniai formulės automobiliai

Birželio 2-3 d. Kaune automobilių sporto gerbėjai galės džiaugtis neeiliniu renginiu. Pirmą kartą Lietuvoje...

Laisvalaikis
2018.05.31
Konkurencijos taryba leido pakeisti į Lietuvą „Peugeot“ importuojančios įmonės savininkus

Lietuvos Konkurencijos taryba pranešė leidžianti Suomijoje registruotai įmonei „Auto-Bon“ vykdyti sandorį ir...

Transportas
2018.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau