Greičiausių gamyklinių automobilių ieškos Nemuno žiedo trasoje

Publikuota: 2015-09-10
„Verslo žinios“

Mažiau nei pusantros minutės – taip greitai sportininkui Jonui Gelžiniui pavyko įveikti Lietuvos Nemuno žiedo lenktynių trasą Kačerginėje.

Sportininkas siekdamas užfiksuoti greičiausią „karštąjį ratą“ sėdo prie gamyklinio 280 AG galios „Seat Leon Cupra“ vairo. Vienintelis pokytis – „rimtesnės“, tačiau gatvei tinkamos padangos.

Greičiausias ratas važiuojant šiuo automobiliu užfiksuotas ne šiaip sau. Lietuvoje norima sukurti greičiausių gamyklinių automobilių įskaitą, kurioje transporto priemonės būtų reitinguodamos pagal Nemuno žiedo trasos įveikimo laiką.

„Idėja nėra itin originali. Vadinamus „karštus ratus“ įvairios kompanijos fiksuoja visame pasaulyje“, – sako Audrius Gelžinis, patyręs lenktynininkas ir sportinio vairavimo instruktorius.

Pavyzdžiui, Europoje egzistuoja nerašyta taisyklė, kad išleidę sportišką automobilį gamintojai šį veža į Žaliuoju pragaru vadinamą Niurburgringo lenktynių trasą ir joje bando įveikti greičiausią ratą. Automobilių įveikimo laikai patenka į sąrašus, tad visuomet galima lengvai palyginti, kuris modelis už kurį greitesnis ir pan.

„Mūsų Lietuva maža, tai ir nuosavas „žaliasis pragaras“ trumpesnis, tačiau norime turėti savą, lietuvišką, įskaitą“, – juokiasi p. Gelžinis, leidęs pirmą kartą Lietuvos istorijoje fiksuojant „karštąjį ratą“ gamykliniu automobiliu prie jo vairo sėsti sūnui Jonui Gelžiniui.

Lauks ir kitų

Idėją turėti greičiausiai Nemuno žiedo trasą įveikusių gamyklinių automobilių įskaitą palaiko ir trasos administracija, ir Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF).

Panorę užfiksuoti „karštojo rato“ lietuvišką variantą, sportininkai Gelžiniai pažadėjo pernelyg nesistengti, kad kitiems gamintojams ir jų atstovams kiltų noras pasiektą rezultatą pagerinti.

„Labai tikimės, kad kitiems gamintojams ši iniciatyva bus paskata atvažiuoti ir pamėginti įveikti trasą tomis pačiomis sąlygomis. Norėtume, kad atsirastų norinčių pagerinti mūsų trasos įveikimo laiką“, – lūkesčių neslepia p. Gelžinis.

Anot jo, reikalavimai visiems, norintiems patekti į gamyklinių automobilių įskaitą, bus vienodi: visiškai gamyklinis automobilis, kuriam leidžiama sumontuoti kitas, tačiau gatvei eismui tinkamas, padangas. Taip pat laisvai galima pasirinkti sportininką, kuriam bus patikėta garbė įveikti trasą kuo greičiau.

Ateityje, viliasi idėjos autoriai, ilgainiui susiformuos ir skirtingos klasės, tad bus galima atrinkti greičiausius šeimyninius automobilius, universalus, hečbekus, krovininius ir t.t.

Kartelės aukštyn nekėlė

Jonui Gelžiniui, sėdusiam prie „Sea Leon Cupra“, turinčio 280 AG galios motorą, vairo, po kelių apšilimo ratų pavyko užfiksuoti vos didesnį nei 1 min. 23,4 sek. trasos įveikimo laiką.

Nors sulig kiekvienu nuvažiuotu ratu užfiksuojamas laikas gerėdavo, sportininkas nutarė nekelti kartelės aukštyn. Tiesa, gamyklinis, per 5,8 sek. 100 km/val. greitį pasiekiantis automobilis sustojus greta trasos pulsavo karščiu, rūko ir gerokai įkaitę stabdžiai.

Skelbiama, kad oficialiai geriausias Nemuno žiedo trasos įveikimo laikas, pasiektas važiuojant sportiniu, specialiai žiedinei trasai ruoštu, automobiliu yra 1 min. 14 sek.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ skatins dyzelinio parko atnaujinimą

Ketvirtadienį koncernas paskelbė ketinantis skatinti Vokietijos dyzelinių automobilių parko atnaujinimą...

Transportas
2018.10.18
„Audi“ paskirta 800 mln. Eur bauda dėl taršos duomenų klastojimo 5

Dar viena sankcija „Dyzelgeito“ skandalo byloje paskirta Vokietijos gamintojui „Audi“.

Transportas
2018.10.16
Po kratos – reikalavimas sureguliuoti apie 100.000 „Opel“ automobilių 2

Vokietijos transporto ministerija paskelbė nurodysianti papildomai patikrai iškviesti apie 100.000 „Opel...

Transportas
2018.10.16
Elektromobiliai: neišvengiama perspektyva su neeiliniu iššūkiu gamintojams Premium

Artimiausiais metais Europos automobilių prekybos salonus užplūs elektromobiliai, tačiau tai gamintojams...

Transportas
2018.10.14
VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“ 1

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas,...

Transportas
2018.10.07
VŽ bando: ketvirtosios kartos BMW X5 7

Vienas geriausiai valdomų SUV įgavo daugiau išmanumo ir pravažumo. Ir dar didesnę nosį.

Transportas
2018.10.06
Paryžius įveikė slogią nuojautą 4

Kas antrus metus pakaitomis su Frankfurto IAA paroda Paryžiuje rengiama „Mondial de l’Auto“ yra viena...

Transportas
2018.10.05
„Toyota“ kviečia patikrai sugrįžti 2,43 mln. hibridinių „Prius“ ir „Auris“ 2

Šiandien paskelbtas kvietimas patikrai susijęs su „retai pasitaikančiais“ hibridinės pavaros veikimo...

Transportas
2018.10.05
Augimas transporto sektoriuje verslo neapakino – gali būti tik laikinas Premium

Ne procentais, o kartais matuojamas augimas transporto sektoriuje gali būti laikinas, todėl investuoti ir...

Transportas
2018.10.04
„Aston Martin“ per IPO įvertinta beveik 4,9 mlrd. Eur

JK prabangių sportinių automobilių gamintojas „Aston Martin“ per viešą akcijų siūlymą (IPO) išplatino akcijas...

Rinkos
2018.10.03
Automobilių rinkoje – signalai apie bręstantį „Inchcape“ ir „Modus Group“ sandorį Premium 10

Lietuvos naujų automobilių prekybos sektoriuje artimiausiu metu gali įvykti didelis, bent keliasdešimčia...

Transportas
2018.10.03
Naujo standarto įvedimas paskatino nuo 2015 m. neregėtą rinkos nuopuolį

Nuo rugsėjo įsigalioję nauji naujų automobilių atitikties procedūrų pokyčiai pirmą kartą šiais metais...

Transportas
2018.10.01
VŽ bando: atnaujintas mažylis „Hyundai i20“

Kuklumas netrukdo sėkmei – taip galima apibūdinti vieną iš geriausiai Lietuvoje perkamų „Hyundai“ modelių i20.

Transportas
2018.09.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau