Pirmą kartą ralį organizuojantis lenktynininkas nuostolių nebijo

Publikuota: 2015-09-07
Žilvinas Juršys (kairėje) ir Ramūnas Čapkauskas – ilgamečiai automobilių sporto dalyviai – ne kartą stebėjo pačius įvairiausius ralius, todėl tikina, kad žino, ko reikia geram raliui. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Žilvinas Juršys (kairėje) ir Ramūnas Čapkauskas – ilgamečiai automobilių sporto dalyviai – ne kartą stebėjo pačius įvairiausius ralius, todėl tikina, kad žino, ko reikia geram raliui. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Porą metų svajojęs ir planavęs, lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas ėmėsi organizuoti ralį pats. Jo darbo rezultatas – ateinantį savaitgalį Elektrėnų apylinkes išjudinsiantis nuotaikingas ralis.

„Baltijos šalyse jau susiklostė tradicija, kad geriausius ralius organizuoja arba esami, arba buvę lenktynininkai. Tai labai gerai, nes jie puikiai žino, ko reikia sportininkams, ko nori žiūrovai“, – kalba p. Čapkauskas.

Žino, ko reikia

Pirmiausia sportininkui prireikė komandos, mat be jos, aiškina p. Čapkauskas, sėkmingai dirbti neįmanoma. „DHL Rally Elektrėnai“ technine ir sportine puse ėmėsi rūpintis lenktynininkas Žilvinas Juršys, o p. Čapkauskas nusiteikė rėmėjų paieškai, rinkodarai bei darbui organizuojant ralyje vyksiančias pramogas.

Anot jo, norint surengti gerą ralį, reikia nepamiršti, kad žiūrovams tai – savaitgalis gamtoje, kuris turi būti kaip įmanoma saugesnis. Organizuojant šį ralį pavyko jį padalyti į dvi dalis: vieni žiūrovai galės keliauti į greičio ruožus ir žiūrėti į sportininkus, kiti gi galės apsilankyti miesto šventėje, kur visai netoli nuo žiūrovų bus serviso zona, vyks apdovanojimai, koncertai.

„Ralistams taip pat nereikės niekur toli važiuoti. Ralį organizavome taip, kad kas du greičio ruožus jie galėtų grįžti į serviso zoną. Be to, jei kažkas atsitiko pirmame greičio ruože, jie galės lėtesniu tempu įveikti antrąjį ruožą ir per pertrauką pasitaisyti automobilį, – privalumus vardija p. Čapkauskas. – Nes kai būna, pavyzdžiui, keturi greičio ruožai be serviso, ralis dažnai būna „palaidotas“.

„DHL Rally Elektrėnai“ apima ir tris skirtingas sportines įskaitas: tai kartu yra ir Lietuvos ralio čempionato etapas, ralio sprinto penktasis ir „Lada“ taurės čempionato baigiamasis etapas. Ponas Čapkauskas priduria, kad ralyje dalyvaus ir svečiai iš Estijos, važiuojantys su GAZ automobiliais.

„Tai turėtų sukelti labai daug džiaugsmo kaimo žmonėms, kur neretai tokiais automobiliais dar koks pienas vežiojamas“, – šypsosi lenktynininkas.

Rėmėjai – paskutinę akimirką

Ralio rėmėjų gretos nėra itin gausios. Dauguma įmonių, prisijungusių prie ralio organizavimo, – ilgametės automobilių sporto rėmėjos, nemažai verslo prisideda prizais ir kitokia pagalba. Lenktynininkas sako, kad dėl to, jog rėmėjų sąrašas neilgas, stebėtis nereikia.

„Vasaros viduryje rasti generalinį rėmėją renginiui ir rėmėjų šiaip – labai sudėtinga“, – neslepia p. Čapkauskas.

Dauguma kompanijų savo biudžetus jau būna paskirsčiusios ir suplanavusios, kiti gi derėdamiesi nori žinoti, į ką veliasi. Tad įtikinti rėmėjus nebuvo lengva ir dėl to, kad ralis vyks pirmą kartą ir pademonstruoti jau esamo produkto sportininkai negalėjo.

„Visa koncepcija buvo perteikiama žodžiais. Tačiau dabar turime rėmėjų, ralis vienaip ar kitaip įvyks“, – sako lenktynininkas.

Tiesa, tartis dėl kitų metų ralio p. Čapkauskas skubės prabėgus maždaug porai savaičių nuo pirmojo renginio, o kai kurie dabartiniai rėmėjai neslepia, kad jei pirmasis „DHL Rally Elektrėnai“ blynas neprisvils, visiškai realu pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir keleriems metams į priekį.

Norėtų nulio

Į ralį lenktynininkai sakosi sukvietę dalyvauti kone visus šiandien važiuoti galinčius Lietuvos sportininkus, bus atstovų ir iš kitų šalių. Iš viso, sako p. Čapkauskas, „DHL Rally Elektrėnai“ rugsėjo 11-12 d. plevėsuos 6 šalių vėliavos.

„Kai kuriuos dalyvius išsitraukėme iš garažų, atleidome nuo startinių mokesčių ir pasistengėme sukurti kaip įmanoma palankesnes sąlygas važiavimui. Nes Lietuvoje turime nemažai lenktynininkų, kurie į trasas negali išvažiuoti dėl įvairių priežasčių“, – kalba sportininkas.

Tiesa, pasakyti, ar po ralio pavyks turėti teigiamą biudžeto balansą, p. Čapkauskas dar negali. Anot jo, norėtųsi „išeiti ant nulio“, tačiau net ir nedidelis nuostolis smarkiai nenuliūdins, mat tai – pirmieji renginio metai.

„Mūsų tikslas nėra uždirbti pinigų, turime principą šį ralį surengti ir atgaivinti ilgametes šio regiono ralio tradicijas. Dėl to, pavyzdžiui, įsteigėme pereinamąją sportininko Vidmanto Čiutelės atminimui skirtą taurę, – pasakoja sportininkas. – Paskutinius septynerius metus šiuose keliuose vykusio ralio lygis buvo smarkiai nusmukdytas žemyn, buvo daugybė problemų, tarp jų ir su gyventojais. Panašu, kad pavyko grąžinti gerus santykius, dabar belieka tesėti pažadus.“

Trasas nufilmavo

„DHL Rally Elektrėnai“ pradžia skelbiama rugsėjo 11 dieną, tačiau į aštuonis greičio ruožus žiūrovai kviečiami rugsėjo 12 d.

Ponas Juršys pasakoja, kad kompaktiškas, vieną dieną trunkantis ralis ypač patogus ir žiūrovams, ir sportininkams.

Raliui paruošta po du ilgesnius ir trumpesnius greičio ruožus. Anot p. Juršio, startavę pirmuose dvejuose trumpesniuose greičio ruožuose ralistai galės pasitikrinti ir išbandyti techniką, o jei kiltų problemų, ją tuojau pasitaisyti serviso zonoje.

Kiekvienas greičio ruožas bus važiuojamas po du kartus. Įpusėjus raliui, t.y. po keturių greičio ruožų, lenktynininkai bus išrikiuoti pagal pirmuose greičio ruožuose pademonstruotus rezultatus. Organizatoriai žada ne tik įdomią pramogą sportininkams, bet ir gražius vaizdus žiūrovams.

„Kai kurios trasos, kaip kažkada pasakė lenktynininkas Vytautas Švedas, yra kaip mažytė Suomija. Šiose apylinkėse dar nuo rusų laikų liko fantastiški keliai“, – sako p. Čapkauskas.

Be to, organizatoriai, užuot slėpę trasas nuo dalyvių, nusprendė jas paviešinti ir nufilmavo. Anot lenktynininkų, tai – nauja į ralį ateinanti tendencija.

„Nėra ko slėpti tų trasų, dauguma vis tiek jas žino. Tai pagalba ir užsienio sportininkams, kurie neretai skundžiasi, kad nežino mūsų trasų, o lietuvių lenktynininkai jas žino. Galiausiai mums norėtųsi, kad kiekvienas galėtų atvažiuoti iki finišo, nes saugumas ralyje yra svarbiausias. Metas keisti tą kultūrą, kad iš ralio pirmiausia tikimasi avarijų“, – pabrėžia pašnekovas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
BMW 8 serija sugrįžta su visų ratų pavara 1

Skaičius 8 vėl grįžta į BMW modelių gamą. Kaip ir anksčiau, jis žymės didelį kupė. Kaip ir anksčiau,...

Transportas
2018.06.23
Vairuotojų pomėgiai: lietuvius vilioja kuklesnės markės ir elektromobiliai

Apklausos rodo, kad po pastarojo sunkmečio Lietuvos ir visų Baltijos šalių gyventojai ėmė kur kas nuosaikiau...

Transportas
2018.06.22
Pagamintas JAV: naujasis „Volvo S60“

Kinijos koncerno „Geely“ valdoma Švedijos automobilių markė virsta globaliniu gamintoju: tebeplėtojant...

Transportas
2018.06.21
Naujoje vairavimo mokykloje – Baltijos šalyse dar nematyti „Audi RS4“

Antradienį Kačerginėje, Nemuno žiede pristatyta nauja vairavimo mokykla, kurioje bus naudojami itin galingi...

Transportas
2018.06.19
Vairavimo mokyklos pereina prie neeilinių pasiūlymų Premium

Automobilių gamintojų atstovų palaikomos vairavimo mokyklos pereina į naują lygmenį: metamos milijoninės...

Transportas
2018.06.19
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
VŽ bando: antrosios kartos „Audi A7“ 11

Klasikinių sedanų populiarumui nuosekliai išsikvepiant, rinką pildo įvairios sedanų alternatyvos. Tokios,...

Transportas
2018.06.09
2019 m. modelio BMW Z4 kuriamas kaip tikro vairuotojo automobilis 1

BMW naujos kartos rodsterį Z4 kuria kartu su „Toyota“, todėl jis bus visai kitoks nei ankstesnieji modeliai.

Transportas
2018.06.09
„Nissan“ pažangaus mobilumo vizija lydi visas inovacijas Rėmėjo turinys 1

„Nissan“ pažangus mobilumas – prekės ženklo vizija transformuoti vairavimą ir gyvenimo būdą dominavo š. m.

Laisvalaikis
2018.06.07
„Audi“ išviešino savo naujutėlį visureigį Q8 5

Pavasarį viliojusi eskizais ir neinformatyviomis nuotraukomis, „Audi“ pagaliau paviešino savo visiškai naujo...

Transportas
2018.06.05

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau