Pirmą kartą ralį organizuojantis lenktynininkas nuostolių nebijo

Publikuota: 2015-09-07
Žilvinas Juršys (kairėje) ir Ramūnas Čapkauskas – ilgamečiai automobilių sporto dalyviai – ne kartą stebėjo pačius įvairiausius ralius, todėl tikina, kad žino, ko reikia geram raliui. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Žilvinas Juršys (kairėje) ir Ramūnas Čapkauskas – ilgamečiai automobilių sporto dalyviai – ne kartą stebėjo pačius įvairiausius ralius, todėl tikina, kad žino, ko reikia geram raliui. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Porą metų svajojęs ir planavęs, lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas ėmėsi organizuoti ralį pats. Jo darbo rezultatas – ateinantį savaitgalį Elektrėnų apylinkes išjudinsiantis nuotaikingas ralis.

„Baltijos šalyse jau susiklostė tradicija, kad geriausius ralius organizuoja arba esami, arba buvę lenktynininkai. Tai labai gerai, nes jie puikiai žino, ko reikia sportininkams, ko nori žiūrovai“, – kalba p. Čapkauskas.

Žino, ko reikia

Pirmiausia sportininkui prireikė komandos, mat be jos, aiškina p. Čapkauskas, sėkmingai dirbti neįmanoma. „DHL Rally Elektrėnai“ technine ir sportine puse ėmėsi rūpintis lenktynininkas Žilvinas Juršys, o p. Čapkauskas nusiteikė rėmėjų paieškai, rinkodarai bei darbui organizuojant ralyje vyksiančias pramogas.

Anot jo, norint surengti gerą ralį, reikia nepamiršti, kad žiūrovams tai – savaitgalis gamtoje, kuris turi būti kaip įmanoma saugesnis. Organizuojant šį ralį pavyko jį padalyti į dvi dalis: vieni žiūrovai galės keliauti į greičio ruožus ir žiūrėti į sportininkus, kiti gi galės apsilankyti miesto šventėje, kur visai netoli nuo žiūrovų bus serviso zona, vyks apdovanojimai, koncertai.

„Ralistams taip pat nereikės niekur toli važiuoti. Ralį organizavome taip, kad kas du greičio ruožus jie galėtų grįžti į serviso zoną. Be to, jei kažkas atsitiko pirmame greičio ruože, jie galės lėtesniu tempu įveikti antrąjį ruožą ir per pertrauką pasitaisyti automobilį, – privalumus vardija p. Čapkauskas. – Nes kai būna, pavyzdžiui, keturi greičio ruožai be serviso, ralis dažnai būna „palaidotas“.

„DHL Rally Elektrėnai“ apima ir tris skirtingas sportines įskaitas: tai kartu yra ir Lietuvos ralio čempionato etapas, ralio sprinto penktasis ir „Lada“ taurės čempionato baigiamasis etapas. Ponas Čapkauskas priduria, kad ralyje dalyvaus ir svečiai iš Estijos, važiuojantys su GAZ automobiliais.

„Tai turėtų sukelti labai daug džiaugsmo kaimo žmonėms, kur neretai tokiais automobiliais dar koks pienas vežiojamas“, – šypsosi lenktynininkas.

Rėmėjai – paskutinę akimirką

Ralio rėmėjų gretos nėra itin gausios. Dauguma įmonių, prisijungusių prie ralio organizavimo, – ilgametės automobilių sporto rėmėjos, nemažai verslo prisideda prizais ir kitokia pagalba. Lenktynininkas sako, kad dėl to, jog rėmėjų sąrašas neilgas, stebėtis nereikia.

„Vasaros viduryje rasti generalinį rėmėją renginiui ir rėmėjų šiaip – labai sudėtinga“, – neslepia p. Čapkauskas.

Dauguma kompanijų savo biudžetus jau būna paskirsčiusios ir suplanavusios, kiti gi derėdamiesi nori žinoti, į ką veliasi. Tad įtikinti rėmėjus nebuvo lengva ir dėl to, kad ralis vyks pirmą kartą ir pademonstruoti jau esamo produkto sportininkai negalėjo.

„Visa koncepcija buvo perteikiama žodžiais. Tačiau dabar turime rėmėjų, ralis vienaip ar kitaip įvyks“, – sako lenktynininkas.

Tiesa, tartis dėl kitų metų ralio p. Čapkauskas skubės prabėgus maždaug porai savaičių nuo pirmojo renginio, o kai kurie dabartiniai rėmėjai neslepia, kad jei pirmasis „DHL Rally Elektrėnai“ blynas neprisvils, visiškai realu pasirašyti bendradarbiavimo sutartis ir keleriems metams į priekį.

Norėtų nulio

Į ralį lenktynininkai sakosi sukvietę dalyvauti kone visus šiandien važiuoti galinčius Lietuvos sportininkus, bus atstovų ir iš kitų šalių. Iš viso, sako p. Čapkauskas, „DHL Rally Elektrėnai“ rugsėjo 11-12 d. plevėsuos 6 šalių vėliavos.

„Kai kuriuos dalyvius išsitraukėme iš garažų, atleidome nuo startinių mokesčių ir pasistengėme sukurti kaip įmanoma palankesnes sąlygas važiavimui. Nes Lietuvoje turime nemažai lenktynininkų, kurie į trasas negali išvažiuoti dėl įvairių priežasčių“, – kalba sportininkas.

Tiesa, pasakyti, ar po ralio pavyks turėti teigiamą biudžeto balansą, p. Čapkauskas dar negali. Anot jo, norėtųsi „išeiti ant nulio“, tačiau net ir nedidelis nuostolis smarkiai nenuliūdins, mat tai – pirmieji renginio metai.

„Mūsų tikslas nėra uždirbti pinigų, turime principą šį ralį surengti ir atgaivinti ilgametes šio regiono ralio tradicijas. Dėl to, pavyzdžiui, įsteigėme pereinamąją sportininko Vidmanto Čiutelės atminimui skirtą taurę, – pasakoja sportininkas. – Paskutinius septynerius metus šiuose keliuose vykusio ralio lygis buvo smarkiai nusmukdytas žemyn, buvo daugybė problemų, tarp jų ir su gyventojais. Panašu, kad pavyko grąžinti gerus santykius, dabar belieka tesėti pažadus.“

Trasas nufilmavo

„DHL Rally Elektrėnai“ pradžia skelbiama rugsėjo 11 dieną, tačiau į aštuonis greičio ruožus žiūrovai kviečiami rugsėjo 12 d.

Ponas Juršys pasakoja, kad kompaktiškas, vieną dieną trunkantis ralis ypač patogus ir žiūrovams, ir sportininkams.

Raliui paruošta po du ilgesnius ir trumpesnius greičio ruožus. Anot p. Juršio, startavę pirmuose dvejuose trumpesniuose greičio ruožuose ralistai galės pasitikrinti ir išbandyti techniką, o jei kiltų problemų, ją tuojau pasitaisyti serviso zonoje.

Kiekvienas greičio ruožas bus važiuojamas po du kartus. Įpusėjus raliui, t.y. po keturių greičio ruožų, lenktynininkai bus išrikiuoti pagal pirmuose greičio ruožuose pademonstruotus rezultatus. Organizatoriai žada ne tik įdomią pramogą sportininkams, bet ir gražius vaizdus žiūrovams.

„Kai kurios trasos, kaip kažkada pasakė lenktynininkas Vytautas Švedas, yra kaip mažytė Suomija. Šiose apylinkėse dar nuo rusų laikų liko fantastiški keliai“, – sako p. Čapkauskas.

Be to, organizatoriai, užuot slėpę trasas nuo dalyvių, nusprendė jas paviešinti ir nufilmavo. Anot lenktynininkų, tai – nauja į ralį ateinanti tendencija.

„Nėra ko slėpti tų trasų, dauguma vis tiek jas žino. Tai pagalba ir užsienio sportininkams, kurie neretai skundžiasi, kad nežino mūsų trasų, o lietuvių lenktynininkai jas žino. Galiausiai mums norėtųsi, kad kiekvienas galėtų atvažiuoti iki finišo, nes saugumas ralyje yra svarbiausias. Metas keisti tą kultūrą, kad iš ralio pirmiausia tikimasi avarijų“, – pabrėžia pašnekovas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pateikti kaltinimai pratęsia C. Ghosno sulaikymo terminą

Tokijo prokurorai pirmadienį pateikė kaltinimus Carlosui Ghosnui, buvusiam „Nissan“ vadovui, su pastaruoju...

Transportas
2018.12.10
„Tesla“ toliau atidėlioja pažadų vykdymo terminus 6

Laikui bėgant, naujų modelių pristatymo metu Elono Musko, gamintojo įkūrėjo, žarstomi pažadai pradėti jų...

Transportas
2018.12.05
„Volkswagen“: tai bus paskutinė vidaus degimo variklių karta 25

Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas pranešė apie planuojamą vidaus variklių eros pabaigą.

Transportas
2018.12.05
Britų „Inchcape“ ir „Modus Group“ susitarė dėl „Krasta Auto“ pirkimo-pardavimo 11

Didžiosios Britanijos automobilių prekybos ir remonto grupė „Inchcape“, Lietuvoje turinti antrinę įmonę...

Transportas
2018.12.03
Naujų lengvųjų automobilių rinka šiemet – ketvirtadaliu didesnė 2

Šių metų sausį–lapkritį Lietuvoje iš viso įregistruoti 33.197 nauji lengvieji automobiliai – 24% daugiau nei...

Transportas
2018.12.03
Kiek kainuoja automobilis 22

Automobilio galia yra tiesiogiai proporcinga jo savininko ryžtui mokėti pinigus – sykį pastebėjo britų...

Transportas
2018.12.02
VŽ bando Lietuvos metų automobilį „Peugeot 508“ 5

Antrosios kartos „Peugeot 508“, dar nepasiekęs Lietuvos rinkos, čia jau sulaukė įvertinimo, pelnydamas „Metų...

Transportas
2018.12.01
„Renault-Nissan-Mitsubishi“ vadovai susitarė dėl bendro valdymo

Praėjusią savaitę Japonijos policijai sulaikius Carlosą Ghosną, šio aljanso vadovą, daug nerimo sukėlė...

Transportas
2018.11.30
„Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse triumfavo naujasis „Peugeot 508“ 3

Geriausio Lietuvos automobilio laurai po keliolikos metų pertraukos vėl atiteko prancūziškam modeliui.

Transportas
2018.11.30
C. Ghosnui pateikti pirmieji kaltinimai 1

Jo valdyti automobilių gamintojai pranešė atšaukiantys praėjusios savaitės pradžioje sulaikyto vadovo...

Transportas
2018.11.27
Vilniuje projektuojamas „Bentley“ automobilių salonas Premium 16

Planuojama Vilniuje, Naujininkuose, esančio „Porsche“ automobilių centro plėtra, po kurios šalia esamo centro...

Transportas
2018.11.27
Dubajaus policija sės ant skraidančių motociklų 3

Dubajaus policijos pareigūnai mokosi valdyti sklendžiančius motociklus. Jeigu planas pasiteisins, didžiausio...

Laisvalaikis
2018.11.25
Paskelbti „Lietuvos metų automobilio 2019“ finalininkai 15

Trečiadienį 33 konkurse dalyvaujantys automobiliai išsirikiavo Trakų pilies kieme – čia buvo paskelbti į...

Transportas
2018.11.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau