„Jaguar Land Rover“ atsisakė idėjų apie gamyklą Saudo Arabijoje

Publikuota: 2015-09-04
Atnaujinta 2015-09-04 15:05
„Jaguar Land Rover“ koncernas neatlaikė sunkumų ir nusprendė, kad gamyklos Saudo Arabijoje jam nereikia. Toby Melville'io („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Jaguar Land Rover“ koncernas neatlaikė sunkumų ir nusprendė, kad gamyklos Saudo Arabijoje jam nereikia. Toby Melville'io („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

„Jaguar Land Rover“ planus Saudo Arabijoje, dykumoje, pastatyti gamyklą tyliai išmetė į šiukšliadėžę.

„Project Fern“ – taip buvo vadinami „Jaguar Land Rover“ planai pirmą kartą automobilių gamybos padalinį įkurdinti Vidurio Rytuose, kurie yra svarbi Didžiojoje Britanijoje įsikūrusio automobilių gamintojo rinka, rašo „ft.com“.

Naudos toks projektas būtų atnešęs abiems pusėms. „Jaguar Land Rover“ gamykla būtų galėjusi naudoti Saudo Arabijos aliuminio išteklius ypač lengvų automobilių gamybai. Saudo Arabijai tai būtų leidę sumažinti priklausomybę nuo naftos ir inicijuoti gamybinės bazės kūrimą šalyje.

Gavę užklausą apie projektą Saudo Arabijoje, Indijos „Tata Motors“ valdomi koncerno „Jaguar Land Rover“ atstovai tikina, kad kol kas projektas plėtra pristabdyta.

Tačiau keli „ft.com“ šaltiniai, detaliau susipažinę su projektu, tikina, kad „Jaguar Land Rover“ savo ambicijų atsižadėjo.

„Gamyklos Saudo Arabijoje nebus, planai palaidoti ir su tuo iš tiesų baigta“, – leidiniui tvirtina jie.

Per daug nesklandumų

„Jaguar Land Rover“ apie norą pastatyti automobilių gamyklą Saudo Arabijoje pranešė 2012 m. Britai tikėjosi jau 2017 m. joje gaminti maždaug 50.000 automobilių per metus.

Tačiau priežastys, kodėl projektas žlugo, ne visai aiškios.

Iš pradžių norėta gamyklą pastatyti greta aliuminio liejyklos, esančios prie Ras al-Khair miesto. Tačiau vėliau planai pasikeitė – gamyklai buvo numatyta vieta kitoje šalies pusėje netoli Raudonosios jūros.

Šaltiniai tikina, kad šitaip Saudo Arabijos valdininkai manėsi galėsiantys kontroliuoti automobilių gamybos koncerną ir apkrauti jį nuomos bei išlaikymo mokesčiais. Arabai pripažino, kad neišstūmė „Jaguar Land Rover“ iš projekto, tačiau neslėpė, kad projektui įsibėgėjant bendrovei būtų tekę keisti savo planus.

Oficialiai buvo pranešta, kad „Jaguar Land Rover“ neatitiko kriterijų, reikiamų „pridėtinę vertę turinčių elementų“ gamybai.

Buvo ir kitų nesklandumų. Pavyzdžiui, reikėjo sugalvoti, kaip nuo lakių smėlio dalelių apsaugoti automobilius ir jų komponentus. Be to, griežta Saudo Arabijos lyčių atskyrimo politika prieštaravo „Jaguar Land Rover“ vykdomai įvairovės politikai. Prie rizikų prisidėjo ir geopolitinė situacija Vidurio Rytuose.

„Buvo tiesiog per daug priežasčių. Galiausiai niekas tos gamyklos nebenorėjo“ – komentuoja šaltiniai iš „Jaguar Land Rover“.

Galiausiai gamybos bazė Saudo Arabijoje prarado savo svarbą tuomet, kai koncernas padidino gamyklos Kinijoje pajėgumus, ėmėsi gamyklos statybų Brazilijoje ir pradėjo ieškoti gamybos bazei vietos Europoje.

Paskutiniais duomenimis, „Jaguar Land Rover“ gamykla bus atidaryta Slovakijoje, kur per metus bendrovė planuoja pagaminti 300.000 automobilių.

Britų automobilių gamybos koncernas norėtų išplėsti savo gamybą ir šitaip priartėti prie konkurentų vokiečių, kurie per metus pagamina maždaug 2 mln. automobilių. Praėjusiais metais „Jaguar Land Rover“ pardavė 460.000 automobilių.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujas 3 serijos BMW – pirmoji oficiali informacija 13

BMW paviešino pirmąsias savo naujojo 3 serijos sedano nuotraukas ir kuklią informaciją apie gamybai ruošiamą...

Transportas
2018.08.19
Taršos duomenis klastojantiems „Volkswagen“ grupės automobiliams – priverstinis išregistravimas 9

Vokietijoje registruotų ir su taršos duomenų klastojimo skandalu susijusių „Volkswagen“ grupės modelių...

Transportas
2018.08.19
Nauji antrosios kartos „Audi Q3” koziriai 4

Lapkričio mėnesį su naujaisiais BMW X1 ir „Volvo XC40“ į kovą stojantis antrosios kartos „Audi Q3“ bus...

Transportas
2018.08.18
„Volkswagen“ susizgribo atsiliekantis nuo pokyčių

Koncerno „Volkswagen AG“ vadovas perspėja praradęs variklių plėtros ekspertus: dėl to susiduriama su...

Transportas
2018.08.06
VŽ bando: visų laikų galingiausias „Volkswagen Polo GTI“ 1

Galingiausia visų laikų „Polo“ versija, žymima įpareigojančiu GTI ženklu, kainuoja nuo 22.8870 Eur – už tai...

Transportas
2018.08.04
Naujų automobilių rinka liepą pasiekė 49% augimą 18

Liepos mėnesį užregistravus 3.049 naujus lengvuosius automobilius, rinkoje palaikomas itin spartus augimas,...

Transportas
2018.08.02
BMW statys naują gamyklą Vengrijoje 12

Pastaruoju metu investavęs į naujas gamyklas Kinijoje, Meksikoje ir JAV, Bavarijos automobilių koncernas...

Transportas
2018.08.01
Naujasis „Audi Q8“ bandys kartoti BMW X6 sėkmę 18

Lietuvą pasiekė birželį pirmą kartą viešai pristatytas visiškai naujas „Audi Q8“, kuris rinkoje konkuruos su...

Transportas
2018.07.31
VŽ bando „Volvo V60“: kai nebesinori SUV 30

Agresyvesnio dizaino, erdvesnis, tačiau toks pats skandinaviškas – tai naujasis „Volvo“ modelis V60, kuriuo...

Transportas
2018.07.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau