„Porsche 964 Carrera 2“ savininkas džiaugiasi, kad kadaise jo nepardavė

Publikuota: 2015-08-28
„Verslo žinios“

Norint tinkamai prižiūrėti klasikinį automobilį, svarbiausia nepamiršti pagrindinės taisyklės – laikyti automobilį paslėptą ne už stiklo, bet juo važiuoti.

Tuo tiki Edvinas Mamedovas, Lietuvos „Porsche“ klubo prezidentas, meiliai nužvelgdamas naujame „Porsche“ salone demonstruojamą klasikinį 1993 m. laidos „Porsche 964 Carrera 2“ modelį.

Dvidešimtmetį perkopęs tamsiai mėlynos spalvos kabrioletas, atrodo, ką tik išriedėjęs iš gamyklos. Paklaustas, kaip pavyko automobilį šitaip išsaugoti, p. Mamedovas šypteli: „Su meile.“

Kaip iš gamyklos

„964 Carrera 2“ modelį p. Mamedovas įsigijo Šveicarijoje 1996 m., prabėgus beveik 4 metams po to, kai jis nuriedėjo nuo gamyklos konvejerio. Automobilis, pasakoja jis, buvo ypač geros būklės.

„Buvo tik vos daužtas priekis, čia buvo vienintelė priežastis, kodėl buvęs savininkas šitą modelį pardavė, kitaip net nebūtų svarstęs apie pardavimą“, – sako pašnekovas.

Tad priekinė automobilio dalis yra vienintelė, kurią teko perdažyti. Ponas Mamedovas tikina, kad per daugelį metų nereikėjo restauruoti nei salono, nei blizgančio kėbulo, nei medžiaginio kabrioleto stogo, kurio spalva nė kiek nepasikeitė nuo saulės.

Tinkamas kelionėms

Per metus, sako pašnekovas, šiuo automobiliu jis nuvažiuoja 3.000-5.000 km. Keliauti tenka ne tik Lietuvoje – klasikinis „Porsche“ riedėjo Austrijos, Italijos, Prancūzijos, Šveicarijos keliais.

Ponas Mamedovas atskleidžia, kad neretai dalis Lietuvos „Porsche“ entuziastų turimus klasikinius automobilius nusigabena į piečiau esančias šalis ir ten prisimena šiltojo metų laiko malonumus.

Anot „Porsche“ klubo prezidento, nors „Carrera 2“ iš pažiūros – nedidelis ir sportinis automobilis, keliauti juo dviese išties patogu. Į priekyje esančią bagažinę telpa dalis lagaminų, dalis dedami ant sėdynių antroje eilėje.

„Dviems žmonėms savaitei tiek daiktų – per akis“, – kalba jis.

Remontas – Estijoje

„964 Carrera 2“ modelis nėra ypatingai kaprizingas. Ponas Mamedovas juokiasi, kad šis taip gerai sukonstruotas, kad nekyla jokių problemų nei dėl remonto, nei dėl atsarginių dalių. Pastarųjų yra ir antrinėje rinkoje, kai kurias galima įsigyti iš oficialių „Porsche“ atstovų.

Gausu ir kompanijų, kurios kuria priedus klasikiniams „Porsche“ modeliams. Pavyzdžiui, idealiai seno automobilio salono interjerui tinkančias navigacijos ir pan. sistemas.

Kai modeliui prireikia rimtesnio remonto, savininkas keliauja iki Talino, Estijos, kur yra įsikūrę klasikinių „Porsche“ remonto specialistai.

„Čia ne naujas automobilis, nepavyks prisijungti kompiuterio ir pasižiūrėti, kas nutiko. Taisant tokį „Porsche“ reikia mokėti įsiklausyti, žinoti, kas galėjo nutikti, turėti patirties“, – aiškina pašnekovas įsitikinęs, kad ilgainiui ir Vilniuje esantys specialistai turės užtektinai patirties tokių modelių taisymui.

Įkalbėjo pasilikti

Ponas Mamedovas pasakoja, kad gatvėje išvydę jo vairuojamą „Porsche“ žmonės reaguoja ypač džiaugsmingai. Netrūksta mojavimo, pasveikinimų, į viršų iškeltų nykščių. Draugiškai su ypatingu automobiliu elgiasi ir kiti vairuotojai, pagarbiai įleidžiantis į juostą, praleidžiantys ir pan.

Pašnekovas prisimena, kad vieną kartą buvo susidūręs su dilema ir svarstė, kurį iš turimų „Porsche“ parduoti. Tarp kandidatų buvo ir „Carrera 2“ kabrioletas.

„Tada mane atkalbėjo žmona ir iki šiol džiaugiuosi, kad šitas modelis liko pas mane“, – neslepia Lietuvos „Porsche“ klubo prezidentas.

Vienas iš nedaugelio

Maždaug 65.000 km nuriedėjęs „964 Carrera 2“ modelis pagamintas 1993 m. Jo oru aušinamas 3,6 l darbinio tūrio benzininis variklis įtaisytas galinėje modelio dalyje.

Gale įtaisytas ir nedidelis aptakas, automatiškai pakylantis automobiliui važiuojant maždaug 130 km/val. greičiu.

Modelis sveria maždaug 1,3 t, o jo motoras generuoja 250 AG galią bei pasiekia maksimalų 310 Nm sukimo momentą. Automobilio savininkas juokiasi, kad norint tokį modelį vairuoti – ypatingų pastangų nereikia: automobilis turi ir stabdžių, ir vairo stiprintuvus, tad tik esant slidžiam keliui tenka atsargiau vairuoti, mat automobilis varomas galiniais ratais. „Porsche“ leido ir 964 modelį, turintį keturis varančiuosius ratus bei automatinę pavarų dėžę.

Mechaninę pavarų dėžę turintis modelis 100 km/val. greitį pasiekia per 5,5 sek., maksimalus išvystomas greitis – 261 km/val.

Skaičiuojama, kad tokių „Carrera 2“ kabrioletų buvo išleista vos daugiau nei 11.000 vienetų visame pasaulyje. Pono Mamedovo žiniomis, Lietuvoje tokių modelių buvo vos pora.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
BMW 8 serija sugrįžta su visų ratų pavara

Skaičius 8 vėl grįžta į BMW modelių gamą. Kaip ir anksčiau, jis žymės didelį kupė. Kaip ir anksčiau,...

Transportas
2018.06.23
Vairuotojų pomėgiai: lietuvius vilioja kuklesnės markės ir elektromobiliai

Apklausos rodo, kad po pastarojo sunkmečio Lietuvos ir visų Baltijos šalių gyventojai ėmė kur kas nuosaikiau...

Transportas
2018.06.22
Pagamintas JAV: naujasis „Volvo S60“

Kinijos koncerno „Geely“ valdoma Švedijos automobilių markė virsta globaliniu gamintoju: tebeplėtojant...

Transportas
2018.06.21
Naujoje vairavimo mokykloje – Baltijos šalyse dar nematyti „Audi RS4“

Antradienį Kačerginėje, Nemuno žiede pristatyta nauja vairavimo mokykla, kurioje bus naudojami itin galingi...

Transportas
2018.06.19
Vairavimo mokyklos pereina prie neeilinių pasiūlymų Premium

Automobilių gamintojų atstovų palaikomos vairavimo mokyklos pereina į naują lygmenį: metamos milijoninės...

Transportas
2018.06.19
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
VŽ bando: antrosios kartos „Audi A7“ 11

Klasikinių sedanų populiarumui nuosekliai išsikvepiant, rinką pildo įvairios sedanų alternatyvos. Tokios,...

Transportas
2018.06.09
2019 m. modelio BMW Z4 kuriamas kaip tikro vairuotojo automobilis 1

BMW naujos kartos rodsterį Z4 kuria kartu su „Toyota“, todėl jis bus visai kitoks nei ankstesnieji modeliai.

Transportas
2018.06.09
„Nissan“ pažangaus mobilumo vizija lydi visas inovacijas Rėmėjo turinys 1

„Nissan“ pažangus mobilumas – prekės ženklo vizija transformuoti vairavimą ir gyvenimo būdą dominavo š. m.

Laisvalaikis
2018.06.07
„Audi“ išviešino savo naujutėlį visureigį Q8 5

Pavasarį viliojusi eskizais ir neinformatyviomis nuotraukomis, „Audi“ pagaliau paviešino savo visiškai naujo...

Transportas
2018.06.05

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau