„Porsche 964 Carrera 2“ savininkas džiaugiasi, kad kadaise jo nepardavė

Publikuota: 2015-08-28
„Verslo žinios“

Norint tinkamai prižiūrėti klasikinį automobilį, svarbiausia nepamiršti pagrindinės taisyklės – laikyti automobilį paslėptą ne už stiklo, bet juo važiuoti.

Tuo tiki Edvinas Mamedovas, Lietuvos „Porsche“ klubo prezidentas, meiliai nužvelgdamas naujame „Porsche“ salone demonstruojamą klasikinį 1993 m. laidos „Porsche 964 Carrera 2“ modelį.

Dvidešimtmetį perkopęs tamsiai mėlynos spalvos kabrioletas, atrodo, ką tik išriedėjęs iš gamyklos. Paklaustas, kaip pavyko automobilį šitaip išsaugoti, p. Mamedovas šypteli: „Su meile.“

Kaip iš gamyklos

„964 Carrera 2“ modelį p. Mamedovas įsigijo Šveicarijoje 1996 m., prabėgus beveik 4 metams po to, kai jis nuriedėjo nuo gamyklos konvejerio. Automobilis, pasakoja jis, buvo ypač geros būklės.

„Buvo tik vos daužtas priekis, čia buvo vienintelė priežastis, kodėl buvęs savininkas šitą modelį pardavė, kitaip net nebūtų svarstęs apie pardavimą“, – sako pašnekovas.

Tad priekinė automobilio dalis yra vienintelė, kurią teko perdažyti. Ponas Mamedovas tikina, kad per daugelį metų nereikėjo restauruoti nei salono, nei blizgančio kėbulo, nei medžiaginio kabrioleto stogo, kurio spalva nė kiek nepasikeitė nuo saulės.

Tinkamas kelionėms

Per metus, sako pašnekovas, šiuo automobiliu jis nuvažiuoja 3.000-5.000 km. Keliauti tenka ne tik Lietuvoje – klasikinis „Porsche“ riedėjo Austrijos, Italijos, Prancūzijos, Šveicarijos keliais.

Ponas Mamedovas atskleidžia, kad neretai dalis Lietuvos „Porsche“ entuziastų turimus klasikinius automobilius nusigabena į piečiau esančias šalis ir ten prisimena šiltojo metų laiko malonumus.

Anot „Porsche“ klubo prezidento, nors „Carrera 2“ iš pažiūros – nedidelis ir sportinis automobilis, keliauti juo dviese išties patogu. Į priekyje esančią bagažinę telpa dalis lagaminų, dalis dedami ant sėdynių antroje eilėje.

„Dviems žmonėms savaitei tiek daiktų – per akis“, – kalba jis.

Remontas – Estijoje

„964 Carrera 2“ modelis nėra ypatingai kaprizingas. Ponas Mamedovas juokiasi, kad šis taip gerai sukonstruotas, kad nekyla jokių problemų nei dėl remonto, nei dėl atsarginių dalių. Pastarųjų yra ir antrinėje rinkoje, kai kurias galima įsigyti iš oficialių „Porsche“ atstovų.

Gausu ir kompanijų, kurios kuria priedus klasikiniams „Porsche“ modeliams. Pavyzdžiui, idealiai seno automobilio salono interjerui tinkančias navigacijos ir pan. sistemas.

Kai modeliui prireikia rimtesnio remonto, savininkas keliauja iki Talino, Estijos, kur yra įsikūrę klasikinių „Porsche“ remonto specialistai.

„Čia ne naujas automobilis, nepavyks prisijungti kompiuterio ir pasižiūrėti, kas nutiko. Taisant tokį „Porsche“ reikia mokėti įsiklausyti, žinoti, kas galėjo nutikti, turėti patirties“, – aiškina pašnekovas įsitikinęs, kad ilgainiui ir Vilniuje esantys specialistai turės užtektinai patirties tokių modelių taisymui.

Įkalbėjo pasilikti

Ponas Mamedovas pasakoja, kad gatvėje išvydę jo vairuojamą „Porsche“ žmonės reaguoja ypač džiaugsmingai. Netrūksta mojavimo, pasveikinimų, į viršų iškeltų nykščių. Draugiškai su ypatingu automobiliu elgiasi ir kiti vairuotojai, pagarbiai įleidžiantis į juostą, praleidžiantys ir pan.

Pašnekovas prisimena, kad vieną kartą buvo susidūręs su dilema ir svarstė, kurį iš turimų „Porsche“ parduoti. Tarp kandidatų buvo ir „Carrera 2“ kabrioletas.

„Tada mane atkalbėjo žmona ir iki šiol džiaugiuosi, kad šitas modelis liko pas mane“, – neslepia Lietuvos „Porsche“ klubo prezidentas.

Vienas iš nedaugelio

Maždaug 65.000 km nuriedėjęs „964 Carrera 2“ modelis pagamintas 1993 m. Jo oru aušinamas 3,6 l darbinio tūrio benzininis variklis įtaisytas galinėje modelio dalyje.

Gale įtaisytas ir nedidelis aptakas, automatiškai pakylantis automobiliui važiuojant maždaug 130 km/val. greičiu.

Modelis sveria maždaug 1,3 t, o jo motoras generuoja 250 AG galią bei pasiekia maksimalų 310 Nm sukimo momentą. Automobilio savininkas juokiasi, kad norint tokį modelį vairuoti – ypatingų pastangų nereikia: automobilis turi ir stabdžių, ir vairo stiprintuvus, tad tik esant slidžiam keliui tenka atsargiau vairuoti, mat automobilis varomas galiniais ratais. „Porsche“ leido ir 964 modelį, turintį keturis varančiuosius ratus bei automatinę pavarų dėžę.

Mechaninę pavarų dėžę turintis modelis 100 km/val. greitį pasiekia per 5,5 sek., maksimalus išvystomas greitis – 261 km/val.

Skaičiuojama, kad tokių „Carrera 2“ kabrioletų buvo išleista vos daugiau nei 11.000 vienetų visame pasaulyje. Pono Mamedovo žiniomis, Lietuvoje tokių modelių buvo vos pora.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Bendras „Nissan“ ir „Italdesign“ kūrinys – už 990.000 Eur

„Nissan“ patvirtino planus gaminti išskirtinę sportiškos kupė GT-R versiją „GT-R50 by Italdesign“. Paskelbta,...

„Audi“ elektromobilis su „Porsche“ genais 9

Vokietijos automobilių gamintoja „Audi“ rado sprendimą, kaip tapti savaitgalį pasibaigusios Los Andželo...

Transportas
2018.12.15
Kopianti aukštyn „Škoda Scala“

Čekijos automobilių gamintojas praneša apie permainas savo kompaktinių modelių gamoje: dabartinis kuklusis...

Transportas
2018.12.15
„Tesla Model 3“ ateina į Europos rinką 27

Ilgai lauktas pigiausias šios markės modelis pagaliau ruošiasi į Europos rinką – pirmiesiems užsakovams iš...

Transportas
2018.12.15
Pateikti kaltinimai pratęsia C. Ghosno sulaikymo terminą

Tokijo prokurorai pirmadienį pateikė kaltinimus Carlosui Ghosnui, buvusiam „Nissan“ vadovui, su pastaruoju...

Transportas
2018.12.10
„Tesla“ toliau atidėlioja pažadų vykdymo terminus 6

Laikui bėgant, naujų modelių pristatymo metu Elono Musko, gamintojo įkūrėjo, žarstomi pažadai pradėti jų...

Transportas
2018.12.05
„Volkswagen“: tai bus paskutinė vidaus degimo variklių karta 26

Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas pranešė apie planuojamą vidaus variklių eros pabaigą.

Transportas
2018.12.05
Britų „Inchcape“ ir „Modus Group“ susitarė dėl „Krasta Auto“ pirkimo-pardavimo 11

Didžiosios Britanijos automobilių prekybos ir remonto grupė „Inchcape“, Lietuvoje turinti antrinę įmonę...

Transportas
2018.12.03
Naujų lengvųjų automobilių rinka šiemet – ketvirtadaliu didesnė 2

Šių metų sausį–lapkritį Lietuvoje iš viso įregistruoti 33.197 nauji lengvieji automobiliai – 24% daugiau nei...

Transportas
2018.12.03
Kiek kainuoja automobilis 22

Automobilio galia yra tiesiogiai proporcinga jo savininko ryžtui mokėti pinigus – sykį pastebėjo britų...

Transportas
2018.12.02
VŽ bando Lietuvos metų automobilį „Peugeot 508“ 5

Antrosios kartos „Peugeot 508“, dar nepasiekęs Lietuvos rinkos, čia jau sulaukė įvertinimo, pelnydamas „Metų...

Transportas
2018.12.01
„Renault-Nissan-Mitsubishi“ vadovai susitarė dėl bendro valdymo

Praėjusią savaitę Japonijos policijai sulaikius Carlosą Ghosną, šio aljanso vadovą, daug nerimo sukėlė...

Transportas
2018.11.30
„Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse triumfavo naujasis „Peugeot 508“ 3

Geriausio Lietuvos automobilio laurai po keliolikos metų pertraukos vėl atiteko prancūziškam modeliui.

Transportas
2018.11.30
C. Ghosnui pateikti pirmieji kaltinimai 1

Jo valdyti automobilių gamintojai pranešė atšaukiantys praėjusios savaitės pradžioje sulaikyto vadovo...

Transportas
2018.11.27
Vilniuje projektuojamas „Bentley“ automobilių salonas Premium 16

Planuojama Vilniuje, Naujininkuose, esančio „Porsche“ automobilių centro plėtra, po kurios šalia esamo centro...

Transportas
2018.11.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau