Automobilistų klubas: apie visų patiriamą „Civic“ stadiją ir norą nepirkti „abibas“

Publikuota: 2015-08-26
„Verslo žinios“

Ne visų Lietuvos automobilių kultūros gerbėjų dienos bėga garažo duobėje užsukinėjant varžtus, tikina japoniškų automobilių gerbėjų klubas „JDM.lt“.

Pirmenybę Japonijos automobilių gamintojams teikiantis klubas jau kelerius metus visus automobilistus vidurvasarį drauge su išpuoselėtais „ratais“ ištempia į „Chill‘n‘Grill“ fiestą gamtoje.

Per paskutinius porą metų „JDM.lt“ pamažu įtvirtino ir naują tradiciją: automobilių sezono atidarymą bei uždarymą gamtoje, čirškiant kepsniams, kaitinant saulei ir fone blizgant išdailintiems automobiliams. Net pokalbiui apie automobilių kultūrą Lietuvoje ir klubą susitinkame pievoje greta Vilniaus, mat sėdėti garažuose „JDM.lt“ nariams pabodę, o planų, kaip ištraukti benzingalvius iš garažų ir parodyti pasauliui išpuoselėtus automobilius, klubas turi ir daugiau.

„Civic“ stadija

Klubo istorija, sako „JDM.lt“ nariai Selmas Adomonis, Mantas Pūtys, Marius Putrimas, Žygimantas Dubovikas ir Miroslavas Žukovskis, prasidėjo maždaug 2006 m. Tuomet veikė japoniškų automobilių entuziastų klubas „Japanese Power“.

„Buvome trys draugai, kurie vairavo „Honda Civic“ automobilius. Nuo to ir prasidėjo meilė japoniškiems automobiliams, – juokiasi p. Selmas, o p. Miroslavas jam antrina: – Tikriausiai nėra nė vieno japoniškų automobilių gerbėjo, kuris nebūtų išgyvenęs „Civic“ stadijos.“

Įtakos bendruomenės susiformavimui turėjo ir daugelis Japonijoje gimusių automobilių sporto rūšių, kaip, pavyzdžiui, šonaslydis (driftas), be to, ne vienas vakaras buvo praleistas žiūrint naujas japoniško animacinio filmo apie automobilių kultūrą tekančios saulės šalyje „Initial D“ serijas. Tai – tik kelios priežastys, kodėl šalyje, kur populiariausi Vokietijoje gaminti automobiliai, kilo noras turėti kažką išskirtinio.

„Pačioj pradžioj tai buvo kaip uždraustas vaisius – turi kažką, ko niekas kitas neturi, ką sunku gauti. Šitaip ir pačiam automobilio moralinė vertė kyla, ji atrodo kur kas vertingesnė nei bet kuris vokiškas automobilis, kuriam viską, ko reikia, nusipirktum nuvažiavęs per dvi sienas“, – prisimena p. Marius.

Nepirkti „abibas“

Šiandien, aiškina „JDM.lt“, gauti japoniškų apdailos bei kitų detalių automobiliams Lietuvoje nėra itin sunku, tačiau prireikus retesnės dalies tenka leistis į medžioklę internete, naršyti užsienio klubų forumuose.

„Visa Europa japoniškų automobilių dalis perka iš Didžiosios Britanijos. Kadangi ten važinėjama dešiniavairiais automobiliais, nemažai transporto priemonių importuojama iš Japonijos. Tad sėdi, lauki, kol pasirodys tai, kas reikalinga, ir perki“, – kalba p. Marius.

Klubo nariai sutinka, kad nemažai automobilistų savo išpuoselėtus „ratus“ dailina originalių detalių kopijomis, kai ką pritaiko nuo kitų automobilių. Taip, viena vertus, yra dėl to, kad daugelis lietuvių nenoriai moka nemažą sumą pinigų už originalią dalį.

„Antra vertus, – sako p. Marius. – Vieniems žmonėms yra normalu nusipirkti „abibas“ sportbačius, kitiems to nesinori. Taip pat yra ir su automobilių apdailos detalėmis.“

Jam pritaria ir kiti klubo nariai, pasak kurių, tikrieji automobilių entuziastai visai kitaip vertina detales, kurias deda į savo automobilį. Tiesa, kartais originalių dalių kopijos pasirenkamos kaip laikinas sprendimas.

„Kai viskas remiasi į pinigus, dažnai kopija perkama su intencija ateityje turėti tikrą detalę“, – aiškina p. Žygimantas.

Rūpi kiekvienas varžtas

Sunkmetis, pasakoja „JDM.lt“ klubas, turėjo nemažai įtakos automobilių kultūrai Lietuvoje. Ekonomikai lėtėjant teko pristabdyti ir klubo veiklą – ne vienas buvo priverstas atsisakyti turėtų automobilių projektų, kai kurie net ir emigravo.

„Aš savo turėtą „Nissan 200SX“ projektą per krizę išpardaviau dalimis. Netekau darbo, nebuvo iš kur gauti pinigų tolesniems automobilio darbams, tad išpardaviau viską dalimis“, – prisimena p. Mantas ir priduria, kad turėjo nutekėti daug vandens, kol jo garaže atsidūrė naujas automobilio projektas.

Tiesa, panašu, sunkmetis ne vienam automobilistui išėjo į gerą, mat, pastebi p. Putrimas, po krizės visa automobilių kultūra žengė kelis žingsnius į priekį, o automobilių tobulinimas tapo nuoseklesnis.

„Anksčiau būdavo taip, kad jei tavo automobilis stovint 15 metrų atstumu atrodo gerai, tai daugiau dėl nieko nesukdavai galvos. Dabar žmonės stengiasi turėti kiekvieną reikalingą varžtą, prižiūrėti kiekvieną detalę. Tokie entuziastai aukščiau kilsteli visą automobilių kultūrą“, – tikina p. Marius.

Svarbu ne markė

Visgi per recesiją, pastebi pašnekovai, automobilių entuziastų bendruomeninis gyvenimas sunyko. Pasigedę susibūrimų ir bendros veiklos, „JDM.lt“ nariai ėmėsi ją organizuoti patys.

„Organizuoti pasibuvimą gamtoje drauge su automobiliais kilo naršant užsienio automobilių bendruomenių forumuose. Akys užkliuvo už vaizdo įrašo iš JAV, kur viename parke buvo suorganizuotas vienos dienos piknikas. Patiko viskas: šeimyniška atmosfera, muzika, automobiliai greta žmonių. Nusprendėme, kad tokio renginio reikia ir Lietuvoje“, – prisimena p. Adomonis.

Ir nors „JDM.lt“ pirmenybę teikia japoniškiems automobiliams ir džiaugiasi kiekvienu įdomiu nauju modeliu, atsiradusiu Lietuvoje, nenuvertina jie ir kitose šalyse gamintų transporto priemonių.

Tai viena priežasčių, kodėl į „JDM.lt“ renginius dešimtimis buriasi pačių įvairiausių automobilių klubų atstovai, skirtingų markių gerbėjai – viena kepsnine juose dalijasi net tie automobilistai, kurie interneto komentaruose nevengia išsakyti radikalios nuomonės apie nemėgiamas automobilių markes.

„,Mes nesame siauros pasaulėžiūros ir žmonių į markes neskirstome“, – tikina p. Marius.

Jam antrina kiti klubo nariai: kur kas svarbiau ne tai, kas kur gamintą ar kokią transporto priemonę vairuoja – svarbiausia žmogaus požiūris į turimą automobilį.

„Daug svarbiau, ką žmogus įdeda į automobilį, kaip jį puoselėja ir prižiūri“, – pabrėžia „JDM.lt“ nariai.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujas 3 serijos BMW – pirmoji oficiali informacija 17

BMW paviešino pirmąsias savo naujojo 3 serijos sedano nuotraukas ir kuklią informaciją apie gamybai ruošiamą...

Transportas
2018.08.19
Taršos duomenis klastojantiems „Volkswagen“ grupės automobiliams – priverstinis išregistravimas 9

Vokietijoje registruotų ir su taršos duomenų klastojimo skandalu susijusių „Volkswagen“ grupės modelių...

Transportas
2018.08.19
Nauji antrosios kartos „Audi Q3” koziriai 4

Lapkričio mėnesį su naujaisiais BMW X1 ir „Volvo XC40“ į kovą stojantis antrosios kartos „Audi Q3“ bus...

Transportas
2018.08.18
„Volkswagen“ susizgribo atsiliekantis nuo pokyčių

Koncerno „Volkswagen AG“ vadovas perspėja praradęs variklių plėtros ekspertus: dėl to susiduriama su...

Transportas
2018.08.06
VŽ bando: visų laikų galingiausias „Volkswagen Polo GTI“ 1

Galingiausia visų laikų „Polo“ versija, žymima įpareigojančiu GTI ženklu, kainuoja nuo 22.8870 Eur – už tai...

Transportas
2018.08.04
Naujų automobilių rinka liepą pasiekė 49% augimą 18

Liepos mėnesį užregistravus 3.049 naujus lengvuosius automobilius, rinkoje palaikomas itin spartus augimas,...

Transportas
2018.08.02
BMW statys naują gamyklą Vengrijoje 12

Pastaruoju metu investavęs į naujas gamyklas Kinijoje, Meksikoje ir JAV, Bavarijos automobilių koncernas...

Transportas
2018.08.01
Naujasis „Audi Q8“ bandys kartoti BMW X6 sėkmę 18

Lietuvą pasiekė birželį pirmą kartą viešai pristatytas visiškai naujas „Audi Q8“, kuris rinkoje konkuruos su...

Transportas
2018.07.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau