Automobilistų klubas: apie visų patiriamą „Civic“ stadiją ir norą nepirkti „abibas“

Publikuota: 2015-08-26
„Verslo žinios“

Ne visų Lietuvos automobilių kultūros gerbėjų dienos bėga garažo duobėje užsukinėjant varžtus, tikina japoniškų automobilių gerbėjų klubas „JDM.lt“.

Pirmenybę Japonijos automobilių gamintojams teikiantis klubas jau kelerius metus visus automobilistus vidurvasarį drauge su išpuoselėtais „ratais“ ištempia į „Chill‘n‘Grill“ fiestą gamtoje.

Per paskutinius porą metų „JDM.lt“ pamažu įtvirtino ir naują tradiciją: automobilių sezono atidarymą bei uždarymą gamtoje, čirškiant kepsniams, kaitinant saulei ir fone blizgant išdailintiems automobiliams. Net pokalbiui apie automobilių kultūrą Lietuvoje ir klubą susitinkame pievoje greta Vilniaus, mat sėdėti garažuose „JDM.lt“ nariams pabodę, o planų, kaip ištraukti benzingalvius iš garažų ir parodyti pasauliui išpuoselėtus automobilius, klubas turi ir daugiau.

„Civic“ stadija

Klubo istorija, sako „JDM.lt“ nariai Selmas Adomonis, Mantas Pūtys, Marius Putrimas, Žygimantas Dubovikas ir Miroslavas Žukovskis, prasidėjo maždaug 2006 m. Tuomet veikė japoniškų automobilių entuziastų klubas „Japanese Power“.

„Buvome trys draugai, kurie vairavo „Honda Civic“ automobilius. Nuo to ir prasidėjo meilė japoniškiems automobiliams, – juokiasi p. Selmas, o p. Miroslavas jam antrina: – Tikriausiai nėra nė vieno japoniškų automobilių gerbėjo, kuris nebūtų išgyvenęs „Civic“ stadijos.“

Įtakos bendruomenės susiformavimui turėjo ir daugelis Japonijoje gimusių automobilių sporto rūšių, kaip, pavyzdžiui, šonaslydis (driftas), be to, ne vienas vakaras buvo praleistas žiūrint naujas japoniško animacinio filmo apie automobilių kultūrą tekančios saulės šalyje „Initial D“ serijas. Tai – tik kelios priežastys, kodėl šalyje, kur populiariausi Vokietijoje gaminti automobiliai, kilo noras turėti kažką išskirtinio.

„Pačioj pradžioj tai buvo kaip uždraustas vaisius – turi kažką, ko niekas kitas neturi, ką sunku gauti. Šitaip ir pačiam automobilio moralinė vertė kyla, ji atrodo kur kas vertingesnė nei bet kuris vokiškas automobilis, kuriam viską, ko reikia, nusipirktum nuvažiavęs per dvi sienas“, – prisimena p. Marius.

Nepirkti „abibas“

Šiandien, aiškina „JDM.lt“, gauti japoniškų apdailos bei kitų detalių automobiliams Lietuvoje nėra itin sunku, tačiau prireikus retesnės dalies tenka leistis į medžioklę internete, naršyti užsienio klubų forumuose.

„Visa Europa japoniškų automobilių dalis perka iš Didžiosios Britanijos. Kadangi ten važinėjama dešiniavairiais automobiliais, nemažai transporto priemonių importuojama iš Japonijos. Tad sėdi, lauki, kol pasirodys tai, kas reikalinga, ir perki“, – kalba p. Marius.

Klubo nariai sutinka, kad nemažai automobilistų savo išpuoselėtus „ratus“ dailina originalių detalių kopijomis, kai ką pritaiko nuo kitų automobilių. Taip, viena vertus, yra dėl to, kad daugelis lietuvių nenoriai moka nemažą sumą pinigų už originalią dalį.

„Antra vertus, – sako p. Marius. – Vieniems žmonėms yra normalu nusipirkti „abibas“ sportbačius, kitiems to nesinori. Taip pat yra ir su automobilių apdailos detalėmis.“

Jam pritaria ir kiti klubo nariai, pasak kurių, tikrieji automobilių entuziastai visai kitaip vertina detales, kurias deda į savo automobilį. Tiesa, kartais originalių dalių kopijos pasirenkamos kaip laikinas sprendimas.

„Kai viskas remiasi į pinigus, dažnai kopija perkama su intencija ateityje turėti tikrą detalę“, – aiškina p. Žygimantas.

Rūpi kiekvienas varžtas

Sunkmetis, pasakoja „JDM.lt“ klubas, turėjo nemažai įtakos automobilių kultūrai Lietuvoje. Ekonomikai lėtėjant teko pristabdyti ir klubo veiklą – ne vienas buvo priverstas atsisakyti turėtų automobilių projektų, kai kurie net ir emigravo.

„Aš savo turėtą „Nissan 200SX“ projektą per krizę išpardaviau dalimis. Netekau darbo, nebuvo iš kur gauti pinigų tolesniems automobilio darbams, tad išpardaviau viską dalimis“, – prisimena p. Mantas ir priduria, kad turėjo nutekėti daug vandens, kol jo garaže atsidūrė naujas automobilio projektas.

Tiesa, panašu, sunkmetis ne vienam automobilistui išėjo į gerą, mat, pastebi p. Putrimas, po krizės visa automobilių kultūra žengė kelis žingsnius į priekį, o automobilių tobulinimas tapo nuoseklesnis.

„Anksčiau būdavo taip, kad jei tavo automobilis stovint 15 metrų atstumu atrodo gerai, tai daugiau dėl nieko nesukdavai galvos. Dabar žmonės stengiasi turėti kiekvieną reikalingą varžtą, prižiūrėti kiekvieną detalę. Tokie entuziastai aukščiau kilsteli visą automobilių kultūrą“, – tikina p. Marius.

Svarbu ne markė

Visgi per recesiją, pastebi pašnekovai, automobilių entuziastų bendruomeninis gyvenimas sunyko. Pasigedę susibūrimų ir bendros veiklos, „JDM.lt“ nariai ėmėsi ją organizuoti patys.

„Organizuoti pasibuvimą gamtoje drauge su automobiliais kilo naršant užsienio automobilių bendruomenių forumuose. Akys užkliuvo už vaizdo įrašo iš JAV, kur viename parke buvo suorganizuotas vienos dienos piknikas. Patiko viskas: šeimyniška atmosfera, muzika, automobiliai greta žmonių. Nusprendėme, kad tokio renginio reikia ir Lietuvoje“, – prisimena p. Adomonis.

Ir nors „JDM.lt“ pirmenybę teikia japoniškiems automobiliams ir džiaugiasi kiekvienu įdomiu nauju modeliu, atsiradusiu Lietuvoje, nenuvertina jie ir kitose šalyse gamintų transporto priemonių.

Tai viena priežasčių, kodėl į „JDM.lt“ renginius dešimtimis buriasi pačių įvairiausių automobilių klubų atstovai, skirtingų markių gerbėjai – viena kepsnine juose dalijasi net tie automobilistai, kurie interneto komentaruose nevengia išsakyti radikalios nuomonės apie nemėgiamas automobilių markes.

„,Mes nesame siauros pasaulėžiūros ir žmonių į markes neskirstome“, – tikina p. Marius.

Jam antrina kiti klubo nariai: kur kas svarbiau ne tai, kas kur gamintą ar kokią transporto priemonę vairuoja – svarbiausia žmogaus požiūris į turimą automobilį.

„Daug svarbiau, ką žmogus įdeda į automobilį, kaip jį puoselėja ir prižiūri“, – pabrėžia „JDM.lt“ nariai.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
VŽ bando: antrosios kartos „Audi A7“ 11

Klasikinių sedanų populiarumui nuosekliai išsikvepiant, rinką pildo įvairios sedanų alternatyvos. Tokios,...

Transportas
2018.06.09
2019 m. modelio BMW Z4 kuriamas kaip tikro vairuotojo automobilis 1

BMW naujos kartos rodsterį Z4 kuria kartu su „Toyota“, todėl jis bus visai kitoks nei ankstesnieji modeliai.

Transportas
2018.06.09
„Nissan“ pažangaus mobilumo vizija lydi visas inovacijas Rėmėjo turinys 1

„Nissan“ pažangus mobilumas – prekės ženklo vizija transformuoti vairavimą ir gyvenimo būdą dominavo š. m.

Laisvalaikis
2018.06.07
„Audi“ išviešino savo naujutėlį visureigį Q8 5

Pavasarį viliojusi eskizais ir neinformatyviomis nuotraukomis, „Audi“ pagaliau paviešino savo visiškai naujo...

Transportas
2018.06.05
Kaune lenktyniaus istoriniai formulės automobiliai

Birželio 2-3 d. Kaune automobilių sporto gerbėjai galės džiaugtis neeiliniu renginiu. Pirmą kartą Lietuvoje...

Laisvalaikis
2018.05.31
Konkurencijos taryba leido pakeisti į Lietuvą „Peugeot“ importuojančios įmonės savininkus

Lietuvos Konkurencijos taryba pranešė leidžianti Suomijoje registruotai įmonei „Auto-Bon“ vykdyti sandorį ir...

Transportas
2018.05.31

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau