Tarp nuostolingų automobilių – ir „Tesla Model S“

Publikuota: 2015-08-23
Atnaujinta 2015-08-23 11:36
„Reuters“ tyrimas rodo, kad kiekvienas parduotas elektromobilis „Model S“ bendrovės aruodą patuština 3.618 Eur.
Rebeccos Cook („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Reuters“ tyrimas rodo, kad kiekvienas parduotas elektromobilis „Model S“ bendrovės aruodą patuština 3.618 Eur. Rebeccos Cook („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

„Volkswagen“ yra skelbęs, kad su kiekvienu parduotu „Bugatti Veyron“ praranda milijonus. Pardavę paskutinį jie atsikvėpė lengviau, tačiau ant konvejerio nebūtinai turi būti superautomobiliai, kad gamintojas prarastų pinigų juos parduodamas.

„Bernstein Resarch“ analitikai apskaičiavo, kad kiekvienas parduotas „Bugatti Veyron“ Vokietijos automobilių gamintojui „Volkswagen“ kainavo kur kas brangiau, nei už automobilius mokėjo klientai. Tyrime nurodyta, kad kiekvienas superautomobilis bendrovei atsiėjo 6,27 mln. USD (5,72 mln. Eur).

Automobiliais bendrovė prekiavo nuo 2005 m., o šių metų pradžioje pardavė paskutinį iš 450-ies. Visgi skaičiavimai rodo, kad „Volkswagen“ grupė – ne vienintelė, kurios kišenes tuština kai kurie parduodami modeliai.

Praranda tūkstančius

Nelaimėlių gretas papildė JAV elektromobilių gamintojas „Tesla Motors“. Bendrovės vadovas Elonas Muskas skelbė, kad įmonės planai ambicingi. 2020 m. elektromobilių gamintojo kartelė užbrėžta ties 500.000 modelių per metus.

Tačiau pelno, jei padėtis nesikeis, tikėtis bus labai sunku. „Reuters“ tyrimas rodo, kad kiekvienas parduotas elektromobilis „Model S“ bendrovės aruodą patuština 4.000 USD (3.618 Eur). Skaičiavimai nesudėtingi: „Tesla Motors“ skelbė antrąjį metų ketvirtį pardavusi 11.532 automobilius, o veiklos nuostolis siekė apie 47 mln. USD (42,51 mln. Eur), tad kiekvienam automobiliui teko neigiama 4.000 USD suma.

„Tesla“ neslėpė, kad 2015 m. antrąjį ketvirtį jų nuostoliai išaugo beveik trigubai, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Bendrovė nuostolius aiškina milžiniškomis investicijomis į ateities planus. Dar šių metų pradžioje elektromobilių gamintojas perspėjo, kad išleis milžiniškas pinigų sumas tam, kad pastatytų baterijų gamyklą, pasirengtų išleisti pirmąjį elektrinį visureigį „Model X“ rugsėjį ir pristatyti „Model 3“, pigesnę „Model S“ alternatyvą, 2017 m.

Tiesa, tokie „Reuters“ skaičiavimai netruko sulaukti automobilių pramonės ekspertų kritikos. Šie tikina, kad investicijų į ateities projektus negalima priskirti veiklos nuostoliams ir vertinti kaip pinigų praradimo. Tačiau jie pritaria, kad iš parduotų elektromobilių „Tesla Motors“ neuždirba, rašo autoblog.com.

Tikisi, kad nepirks

Žodžių į vatą nevynioja ir „Fiat Chrysler Automobiles“ vadovas Sergio Marchionne. Italijos automobilių gamintojui „Fiat“ pristačius ekologišką elektrinį mažylį „Fiat 500e“, jis pareiškė norįs, kad klientai elektromobilių įsigytų kuo mažiau.

Toks noras stebina iš pirmo žvilgsnio. Skaičiavimai rodo, kad su kiekvienu Kalifornijoje, JAV, parduotu elektriniu „Fiat 500e“ bendrovė praranda beveik pusę jo vertės. Automobilis kainuoja apie 32.500 USD (29.398 Eur) iki mokesčių, kurių elektromobilio pirkėjai mokėti nenori, tad šiuos dengia „Fiat“. Kiekvienas parduotas modelis bendrovei atsieina 14.000 USD (12.663 Eur).

„Parduosime mažiausią mums reikalingą elektrinių „Fiat 500e“ skaičių ir nė vieno daugiau“, – tikina p. Marchionne.

Nuostolingų yra daugiau

Pelno neduodančių modelių, tikėtina, yra kiekvieno automobilių gamintojo gamoje. Kiekvienas „Volkswagen“ nuo 2001 m. gaminamas „Phaeton“ modelis bendrovei atnešdavo apie 34.601 Eur nuostolį. Kiekvienas parduotas „Renault Vel Satis“ modelis prancūzams kišenę patuštindavo 23.029 Eur. Kiekvienas parduotas „Audi A2“ modelis vokiečių bendrovei reikšdavo 9.269 Eur nuostolį.

„Bernstein Research“ tyrėjai skelbia, kad nesidžiaugė automobilių gamintojai parduodami ir „Peugeot 1007“, „Jaguar X-type“, „Smart ForTwo“, „Renault Laguna“, „Fiat Stilo“ ir pirmosios kartos „Mercedes-Benz“ A klasės modelius.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 13 d.

infogr.am::infogram_0_nepelningi_automobiliai

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
M. Plukys: tai, kas prasideda Estijoje, baigiasi Lietuvoje

Mindaugą Plukį, nuo 2008 m. dirbusį „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos vadovu, galima vadinti...

Transportas
07:51
Dakaro finiše – nauji lietuvių rekordai ir traumos paskutiniame ruože 2

Šiandien finišavusiame Dakaro maratone Lietuvos atstovai pasiekė naujus rekordus, tačiau traumą patyręs Balys...

Transportas
2019.01.17
Priešpaskutinę Dakaro dieną – įspūdingas lietuvių pasirodymas 1

Nepaprastą ištvermę ir greitį rodantys Lietuvos ekipažai artėja prie sunkiausio pasaulyje maratono finišo ir...

Transportas
2019.01.17
1,5 dienos iki Dakaro finišo: Vanago nesėkmė ir kitų lietuvių kilimas

Kopos, feš feš, paplūdimys – trys raktiniai žodžiai, apibūdinantys aštuntąjį Dakaro ralio etapą. Automobilių...

Transportas
2019.01.16
Pernai naudotų automobilių rinka augo dešimtadaliu

Per visus 2018 m. Lietuvoje pirmą kartą įregistruoti 187.204 naudoti lengvieji automobiliai – 9,8% daugiau...

Transportas
2019.01.15
VŽ bando: antrasis „Porsche“ bestselerio leidimas 5

Gal neverta rizikuoti ieškant ir investuojant į neatrastą plunksnos talentą, jei galima rinkai parduoti...

Transportas
2019.01.14
Dakare – neįtikėtinos Lietuvos ekipažų dramos ir ilgiausia lenktynių diena

Praėjusią naktį Lietuvos laiku Dakaro lenktynėse baigėsi ketvirtoji varžybų diena ir pirmoji iš dviejų...

Transportas
2019.01.11
Dakaras: po sėkmingų lietuvių pasiekimų – pasirengimas maratono etapui

Pirmosios dvi Dakaro ralio dienos nebuvo itin sudėtingos – šturmanai teigė, kad navigacija buvo paprasta, o...

Transportas
2019.01.10
Po sunkios antrosios Dakaro dienos – 800 km ilgio trečiadienio išbandymas

Antradienio lenktynių eiga įvedė naujų pokyčių atskirų klasių įskaitose ir privertė pasinervinti Lietuvos...

Transportas
2019.01.09
Tokijo teisme – viešas C. Ghosno pasirodymas

Po pusantro mėnesio Tokijo kalėjime antradienį į teismą atvesdintas „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso...

Transportas
2019.01.08
Po pirmojo Dakaro etapo – optimistinės Lietuvos ekipažų nuotaikos

Pirmadienį įvykusiame pirmajame Dakaro maratono etape iš lenktynių pasitraukė pirmieji sportininkai, o...

Transportas
2019.01.08
VŽ bando: „Panamera GTS“ ir komfortui, ir lenktynių trasai 4

Išrankiausiems klientų norams įtikti siekiantys „Porsche“ gamintojai ir taip gausią „Panameros“ šeimą papildė...

Transportas
2019.01.07
41-asis Dakaras: viena valstybė, daug smėlio ir 5 Lietuvos ekipažai 2

Sausio 6 d. Peru sostinėje Limoje startuoja iki šiol kompaktiškiausios istorijoje Dakaro maratono lenktynės,...

Transportas
2019.01.06
Savavaldės technologijos skatins seksą automobiliuose 9

Bent jau taip rodo žurnalo „Annals of Tourism Research“ paskelbtos apklausos. Kai automobilių vairus perims...

Transportas
2019.01.02
Naujų automobilių rinka 2018 m.: stiprus augimas ir naujas rekordas

Oficialiai naują prekybos rekordą pasiekusi Lietuvos naujų lengvųjų automobilių rinka augo 24%, o atmetus...

Transportas
2019.01.02
Šviesą šlovinantis „Rolls-Royce Wraith Luminary“

Unikalūs spalvų deriniai, nematytos apdailos medžiagos, švytinčios ąžuolo dekoracijos ir krintančios...

Transportas
2019.01.01
Superkondensatoriai keičia akumuliatorius 15

Didžiausi šiuolaikinių elektromobilių trūkumai slypi akumuliatoriuose. Jie – sunkūs, brangūs, lėtai įkraunami...

Transportas
2019.01.01
„Infiniti“ ruošia atsaką vokiškam „Audi e-tron“ 9

Sausį JAV, Detroite, vyks didžiausia šalies automobilių paroda „NAIAS 2019“. Jau aišku, kad šiemet čia...

Transportas
2018.12.29
VŽ bando: greičiausias „Bentley“ sedanas 3

Greičio mėgėjams skirta aukščiausios klasės britiško sedano „Bentley Mulsanne“ versija „Speed“ – mėgstantiems...

Transportas
2018.12.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau