Tarp nuostolingų automobilių – ir „Tesla Model S“

Publikuota: 2015-08-23
Atnaujinta 2015-08-23 11:36
„Reuters“ tyrimas rodo, kad kiekvienas parduotas elektromobilis „Model S“ bendrovės aruodą patuština 3.618 Eur.
Rebeccos Cook („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Reuters“ tyrimas rodo, kad kiekvienas parduotas elektromobilis „Model S“ bendrovės aruodą patuština 3.618 Eur. Rebeccos Cook („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

„Volkswagen“ yra skelbęs, kad su kiekvienu parduotu „Bugatti Veyron“ praranda milijonus. Pardavę paskutinį jie atsikvėpė lengviau, tačiau ant konvejerio nebūtinai turi būti superautomobiliai, kad gamintojas prarastų pinigų juos parduodamas.

„Bernstein Resarch“ analitikai apskaičiavo, kad kiekvienas parduotas „Bugatti Veyron“ Vokietijos automobilių gamintojui „Volkswagen“ kainavo kur kas brangiau, nei už automobilius mokėjo klientai. Tyrime nurodyta, kad kiekvienas superautomobilis bendrovei atsiėjo 6,27 mln. USD (5,72 mln. Eur).

Automobiliais bendrovė prekiavo nuo 2005 m., o šių metų pradžioje pardavė paskutinį iš 450-ies. Visgi skaičiavimai rodo, kad „Volkswagen“ grupė – ne vienintelė, kurios kišenes tuština kai kurie parduodami modeliai.

Praranda tūkstančius

Nelaimėlių gretas papildė JAV elektromobilių gamintojas „Tesla Motors“. Bendrovės vadovas Elonas Muskas skelbė, kad įmonės planai ambicingi. 2020 m. elektromobilių gamintojo kartelė užbrėžta ties 500.000 modelių per metus.

Tačiau pelno, jei padėtis nesikeis, tikėtis bus labai sunku. „Reuters“ tyrimas rodo, kad kiekvienas parduotas elektromobilis „Model S“ bendrovės aruodą patuština 4.000 USD (3.618 Eur). Skaičiavimai nesudėtingi: „Tesla Motors“ skelbė antrąjį metų ketvirtį pardavusi 11.532 automobilius, o veiklos nuostolis siekė apie 47 mln. USD (42,51 mln. Eur), tad kiekvienam automobiliui teko neigiama 4.000 USD suma.

„Tesla“ neslėpė, kad 2015 m. antrąjį ketvirtį jų nuostoliai išaugo beveik trigubai, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Bendrovė nuostolius aiškina milžiniškomis investicijomis į ateities planus. Dar šių metų pradžioje elektromobilių gamintojas perspėjo, kad išleis milžiniškas pinigų sumas tam, kad pastatytų baterijų gamyklą, pasirengtų išleisti pirmąjį elektrinį visureigį „Model X“ rugsėjį ir pristatyti „Model 3“, pigesnę „Model S“ alternatyvą, 2017 m.

Tiesa, tokie „Reuters“ skaičiavimai netruko sulaukti automobilių pramonės ekspertų kritikos. Šie tikina, kad investicijų į ateities projektus negalima priskirti veiklos nuostoliams ir vertinti kaip pinigų praradimo. Tačiau jie pritaria, kad iš parduotų elektromobilių „Tesla Motors“ neuždirba, rašo autoblog.com.

Tikisi, kad nepirks

Žodžių į vatą nevynioja ir „Fiat Chrysler Automobiles“ vadovas Sergio Marchionne. Italijos automobilių gamintojui „Fiat“ pristačius ekologišką elektrinį mažylį „Fiat 500e“, jis pareiškė norįs, kad klientai elektromobilių įsigytų kuo mažiau.

Toks noras stebina iš pirmo žvilgsnio. Skaičiavimai rodo, kad su kiekvienu Kalifornijoje, JAV, parduotu elektriniu „Fiat 500e“ bendrovė praranda beveik pusę jo vertės. Automobilis kainuoja apie 32.500 USD (29.398 Eur) iki mokesčių, kurių elektromobilio pirkėjai mokėti nenori, tad šiuos dengia „Fiat“. Kiekvienas parduotas modelis bendrovei atsieina 14.000 USD (12.663 Eur).

„Parduosime mažiausią mums reikalingą elektrinių „Fiat 500e“ skaičių ir nė vieno daugiau“, – tikina p. Marchionne.

Nuostolingų yra daugiau

Pelno neduodančių modelių, tikėtina, yra kiekvieno automobilių gamintojo gamoje. Kiekvienas „Volkswagen“ nuo 2001 m. gaminamas „Phaeton“ modelis bendrovei atnešdavo apie 34.601 Eur nuostolį. Kiekvienas parduotas „Renault Vel Satis“ modelis prancūzams kišenę patuštindavo 23.029 Eur. Kiekvienas parduotas „Audi A2“ modelis vokiečių bendrovei reikšdavo 9.269 Eur nuostolį.

„Bernstein Research“ tyrėjai skelbia, kad nesidžiaugė automobilių gamintojai parduodami ir „Peugeot 1007“, „Jaguar X-type“, „Smart ForTwo“, „Renault Laguna“, „Fiat Stilo“ ir pirmosios kartos „Mercedes-Benz“ A klasės modelius.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 13 d.

infogr.am::infogram_0_nepelningi_automobiliai

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujas 3 serijos BMW – pirmoji oficiali informacija 17

BMW paviešino pirmąsias savo naujojo 3 serijos sedano nuotraukas ir kuklią informaciją apie gamybai ruošiamą...

Transportas
2018.08.19
Taršos duomenis klastojantiems „Volkswagen“ grupės automobiliams – priverstinis išregistravimas 9

Vokietijoje registruotų ir su taršos duomenų klastojimo skandalu susijusių „Volkswagen“ grupės modelių...

Transportas
2018.08.19
Nauji antrosios kartos „Audi Q3” koziriai 4

Lapkričio mėnesį su naujaisiais BMW X1 ir „Volvo XC40“ į kovą stojantis antrosios kartos „Audi Q3“ bus...

Transportas
2018.08.18
„Volkswagen“ susizgribo atsiliekantis nuo pokyčių

Koncerno „Volkswagen AG“ vadovas perspėja praradęs variklių plėtros ekspertus: dėl to susiduriama su...

Transportas
2018.08.06
VŽ bando: visų laikų galingiausias „Volkswagen Polo GTI“ 1

Galingiausia visų laikų „Polo“ versija, žymima įpareigojančiu GTI ženklu, kainuoja nuo 22.8870 Eur – už tai...

Transportas
2018.08.04
Naujų automobilių rinka liepą pasiekė 49% augimą 18

Liepos mėnesį užregistravus 3.049 naujus lengvuosius automobilius, rinkoje palaikomas itin spartus augimas,...

Transportas
2018.08.02
BMW statys naują gamyklą Vengrijoje 12

Pastaruoju metu investavęs į naujas gamyklas Kinijoje, Meksikoje ir JAV, Bavarijos automobilių koncernas...

Transportas
2018.08.01
Naujasis „Audi Q8“ bandys kartoti BMW X6 sėkmę 18

Lietuvą pasiekė birželį pirmą kartą viešai pristatytas visiškai naujas „Audi Q8“, kuris rinkoje konkuruos su...

Transportas
2018.07.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau