Lietuviai pamėgo dalintis automobiliais

Publikuota: 2015-08-22
„City Bee“ skelbia, kad nuo paslaugos atnaujinimo kas mėnesį naudotojų skaičius auga 50%.Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„City Bee“ skelbia, kad nuo paslaugos atnaujinimo kas mėnesį naudotojų skaičius auga 50%.Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Dalijimosi automobiliais paslaugą „City Bee“ teikiančiai UAB „Prime Leasing“ padidinus automobilių parką ir išplėtus stovėjimo aikštelių skaičių, kas mėnesį bendrovės klientų skaičius auga 50%.

Žinoma, kaip teigia Lukas Yla, bendrovės rinkodaros vadovas, tokiam sparčiam augimui įtaką daro pasiūlytos naujovės. Vėliau, mano jis, augimas bus kiek nuosaikesnis.

Bendrovė šiemet kovą pristatė naujovę, kuri leidžia paimtą „City Bee“ automobilį iš vienos stotelės grąžinti kitoje, išplėtė stovėjimo vietų skaičių ir automobilių parką.

Lieka Vilniuje

Plėtros į kitus Lietuvos miestus „City Bee“ kol kas nenumato. Prieš kurį laiką Kaune buvo 8 dalijimosi automobiliais stotelės, tačiau besinaudojančių paslauga buvo per mažai, tad „City Bee“ darbus Kaune pristabdė. Ponas Yla sako, kad bendrovės prioritetas – užbaigti plėtrą Vilniuje ir sukurti verslo modelį, kurį būtų lengva perkelti į kitus miestus.

„Norint plėsti paslaugą svarbus ir miesto dydis, savivaldybės parama ir kiti dalykai“, – aiškina pašnekovas.

Automobilių dalijimosi paslaugos nėra ir Latvijoje, kaimynėje Estijoje dalytis siūloma elektromobiliais. Ten, sako p. Yla, siūloma naudoti maždaug 40 elektromobilių, jiems skirta apie 20 įkrovimo stotelių.

Koks automobilis – nesvarbu

„City Bee“ paslauga dažniausiai naudojasi aukštesnį išsilavinimą turintys 25–40 metų lietuviai, gyvenantys ir dirbantys mieste. Dažniausiai „City Bee“ automobiliais važinėja tie, kurie neturi nuosavo arba šeimoje turi tik vieną automobilį.

„City Bee“ automobilių parke yra „Fiat 500“, „Mini“, „BMW i3“ modelių. Visgi klientai, teigia p. Yla, renkasi tai, kas yra po ranka.

„Trumpoms kelionėms visiškai nesvarbu kuo važiuoti, ilgesnėms pasirenkami kiek didesni „Mini“ modeliai. „BMW i3“ į vieną gretą suplakti negalima, nes dėl įkrovimo stotelių skaičiaus juos reikia grąžinti į tą pačią stotelę, iš kurios automobilis paimtas“, – aiškina pašnekovas.

Nors dalijimosi automobiliais paslaugą pamėgę lietuviai, anot p. Ylos, niekuo nesiskiria nuo vakariečių, Lietuvoje pašnekovas dar pasigenda panašių iniciatyvų, kurios matomos, pavyzdžiui, Vokietijoje.

„Ten nėra šiai paslaugai skirtų stotelių, miestai suteikia nemokamą stovėjimą visose miesto valdomose aikštelėse. Tai puikus privataus verslo ir miesto bendradarbiavimo pavyzdys siekiant suvaldyti automobilių skaičių mieste“, – kalba „City Bee“ rinkodaros vadovas.

Dalijasi ir gamintojai

Vokietija vadinama didžiausia Europoje dalijimosi automobiliais paslaugos rinka.

Didžiuosiuose Europos miestuose atsiranda vis daugiau žmonių, nenorinčių ieškoti stovėjimo vietos, rūpintis draudimu ir degalais, rašo bloomberg.com.

Tiek BMW, tiek „Daimler“ koncernai iš šių pokyčių bando gauti naudos. Berlyne, kur yra maždaug penktadalis iš 15.400 Vokietijos automobilių, skirtų dalijimosi paslaugai, transporto priemonių tankis auga ypač sparčiai. Tokia pati padėtis Miunchene, kur 1.000 gyventojų tenka 491–493 automobiliai. Tad dalijimosi automobiliu paslaugos, tokios kaip BMW teikiama „DriveNow“ arba „Daimler“ turima „Car2Go“, išties svarbios miestiečiams.

Kiekvienas toks laisvai „dalijamas“ automobilis gali atstoti 6–15 privačių automobilių kelyje, skaičiuoja Martynas Briggsas, bendrovės „Frost & Sullivan Inc“ atstovas. Anot jo, šį pokytį pirmiausia pajus automobilių gamintojai, nes jauni žmonės atsisakys pirkti automobilį.

Būtent dėl šios minties „premium“ segmento gamintojai BMW ir „Mercedes-Benz“ įsikibo į idėją apie dalijimosi automobiliais paslaugą. Pavyzdžiui, Vokietijoje „DriveNow“ paslaugos naudotojai yra maždaug 30 metų, o „Mini“ pirkėjų amžiaus vidurkis 40 metų, BMW – 50 metų.

„Volkswagen“ dalijimosi automobiliais programa „Quicar“ veikia tik Hanoveryje, mieste, turinčiame 500.000 gyventojų. Automobilių gamintojas panašią veiklą vykdo Olandijoje, bandomasis projektas paleistas ir Kinijoje. „Audi“ tikina, kad kol kas didelio verslo iš dalijimosi automobiliais paslaugos nemato.

Plečiasi į užsienį

Vokiečių, besinaudojančių dalijimosi automobiliais paslauga, skaičius nuo 2010 m. išaugo iki 1,04 mln., skelbia „Bundesverband CarSharing eV“.

Tiesa, tai tėra maždaug 2% visų Vokietijos gyventojų, turinčių teisę vairuoti, tad erdvės augti dar daug.

Abiejų bendrovių tikslas tas pats: tiek BMW, tiek „Mercedes-Benz“ nori, kad klientams jų automobiliai būtų pirmasis pasirinkimas, nesvarbu, kad tokiems žmonėms mintis turėti automobilį gali atrodyti apskritai kvaila.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugpjūčio 14 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Volkswagen“ skatins dyzelinio parko atnaujinimą

Ketvirtadienį koncernas paskelbė ketinantis skatinti Vokietijos dyzelinių automobilių parko atnaujinimą...

Transportas
2018.10.18
„Audi“ paskirta 800 mln. Eur bauda dėl taršos duomenų klastojimo 5

Dar viena sankcija „Dyzelgeito“ skandalo byloje paskirta Vokietijos gamintojui „Audi“.

Transportas
2018.10.16
Po kratos – reikalavimas sureguliuoti apie 100.000 „Opel“ automobilių 2

Vokietijos transporto ministerija paskelbė nurodysianti papildomai patikrai iškviesti apie 100.000 „Opel...

Transportas
2018.10.16
Elektromobiliai: neišvengiama perspektyva su neeiliniu iššūkiu gamintojams Premium

Artimiausiais metais Europos automobilių prekybos salonus užplūs elektromobiliai, tačiau tai gamintojams...

Transportas
2018.10.14
VŽ bando: vienas iš 400 „Yaris GRMN“ 1

Galingiausia, radikaliausia, brangiausia ir rečiausia „Yaris“ versija – ne komercinis „Toyotos“ projektas,...

Transportas
2018.10.07
VŽ bando: ketvirtosios kartos BMW X5 7

Vienas geriausiai valdomų SUV įgavo daugiau išmanumo ir pravažumo. Ir dar didesnę nosį.

Transportas
2018.10.06
Paryžius įveikė slogią nuojautą 4

Kas antrus metus pakaitomis su Frankfurto IAA paroda Paryžiuje rengiama „Mondial de l’Auto“ yra viena...

Transportas
2018.10.05
„Toyota“ kviečia patikrai sugrįžti 2,43 mln. hibridinių „Prius“ ir „Auris“ 2

Šiandien paskelbtas kvietimas patikrai susijęs su „retai pasitaikančiais“ hibridinės pavaros veikimo...

Transportas
2018.10.05
Augimas transporto sektoriuje verslo neapakino – gali būti tik laikinas Premium

Ne procentais, o kartais matuojamas augimas transporto sektoriuje gali būti laikinas, todėl investuoti ir...

Transportas
2018.10.04
„Aston Martin“ per IPO įvertinta beveik 4,9 mlrd. Eur

JK prabangių sportinių automobilių gamintojas „Aston Martin“ per viešą akcijų siūlymą (IPO) išplatino akcijas...

Rinkos
2018.10.03
Automobilių rinkoje – signalai apie bręstantį „Inchcape“ ir „Modus Group“ sandorį Premium 10

Lietuvos naujų automobilių prekybos sektoriuje artimiausiu metu gali įvykti didelis, bent keliasdešimčia...

Transportas
2018.10.03
Naujo standarto įvedimas paskatino nuo 2015 m. neregėtą rinkos nuopuolį

Nuo rugsėjo įsigalioję nauji naujų automobilių atitikties procedūrų pokyčiai pirmą kartą šiais metais...

Transportas
2018.10.01
VŽ bando: atnaujintas mažylis „Hyundai i20“

Kuklumas netrukdo sėkmei – taip galima apibūdinti vieną iš geriausiai Lietuvoje perkamų „Hyundai“ modelių i20.

Transportas
2018.09.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau