Du naujo „Ford Mustang“ veidai: vienas amerikietiškas, kitas – tinkantis Europai

Publikuota: 2015-08-21
Naujojo „Ford Mustang“ bandymas Vengrijoje. Dinos Sergijenko (VŽ) nuotr.
Naujojo „Ford Mustang“ bandymas Vengrijoje. Dinos Sergijenko (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kai „Ford“ paskelbė, kad 50 metų gaminamą „Mustang“ modelį pritaikys Europai ir, be 5 l darbinio tūrio motoro, į automobilį sumontuos perpus mažesnį variklį, sujudo nemažai modelio gerbėjų.

Primindami automobilio kelių dešimtmečių istoriją, „Mustang“ entuziastai pabrėžia, kad modelis visuomet buvo pristatomas kaip sportiškas, kiekvienam įkandamas automobilis. Toks „tikras“ jis esą ir turi likti, nesvarbu, kokias ribų karteles iškeltų Europos Sąjungos taršos reguliuotojai ar apie kokius variklius svajotų Europos didmiesčių gyventojai, pripratę prie nedidelio darbinio tūrio motorus turinčių hečbekų.

Kritikai prieštarauja tokiai nuostatai. Ne vienas, išbandęs lengvesnį, elegantiškesnį modelį su 2,3 l darbinio tūrio benzininiu turbiną turinčiu „EcoBoost“ motoru, tikina, kad šis ne tik guvus ir sportiškas, bet ir geba tilpti į kompaktiško karštojo hečbeko degalų suvartojimo normos ribas.

Vis dėlto įgaliotieji „Ford“ atstovai Lietuvoje pirmiausia žada atsigabenti 5 l darbinio tūrio motorą turintį „Mustang“. Anot jų, greičiausiai būtent tokio – klasikinio „muscle“ automobilio – modelio žvalgysis gerbėjai Lietuvoje.

Prisilietus prie galingą variklį turinčio „Mustang“ Vengrijoje, kur „Ford“ surengė šio modelio bandymus, akivaizdu, kodėl pasirinkimas būtent toks. Tai nereiškia, kad svarstyti apie 2,3 l darbinio tūrio „EcoBoost“ variklį turintį modelį neverta – modelis išties geras. Visgi galingesnė „Mustang“ versija, jos galingas V8 formos variklis ir tik šiam varikliui būdingas skambesys, vienu akceleratoriaus paspaudimu pažabojama nemaža galia vairuotojui kelia kur kas daugiau džiaugsmo.

Ne be priekaišto

Ryškiai raudonas kupė prie „Ford“ padalinio Europoje durų atrodo visiškai nekaltai. Rodos, niekas ir nepamanytų, kad po jo kapotu – 421 AG galią ir 530 Nm maksimalų sukimo momentą turintis motoras.

Salone vietoj minkštų krėslus primenančių amerikietiškų priekinių sėdynių – tvirtos sportinės „Recaro“ sėdynės. Už jų gamintojas numatęs vietos keleiviams, tačiau pastariesiems „Mustang“ galinė sėdynė nebus patogi. Žemėjanti kupė stogo linija nepaliks pakankamai vietos galvai, o priekyje įsitaisius vidutinio ūgio žmonėms sėdinčiųjų gale keliai įsiremia į sėdynių atlošus. Patogiausia gale – vaikams, jiems skirtoms kėdutėms „Ford“ įrengė ir „Isofix“ tvirtinimus.

Kabinėtis būtų galima ir prie automobilio interjero apdailos. Vienur, atrodo, lyg siūlės kreivos, kitur matyti, kad klijuojant nesistengta medžiagos prilipdyti ypač kruopščiai, erzina ir centrinį prietaisų skydelį paryškinanti šviesi apdailos detalė, kurios gamybai panaudotas plastikas nemalonus liesti. Atsidarius nedidukę bagažinę ir žvilgtelėjus į jos gilumą atrodo, kad „Ford“ darbuotojai pernelyg nesistengė tvirtindami apdailos detales tarpusavyje: kilimo, kuriuo išklota bagažinė, kampai atspurę, kraštuose atšokę nuo kėbulo ir atidengia pliką metalą. Po jokiais dangteliais nepaslepiami ir minkšto stogo metaliniai tvirtinimai, kai šis sulankstomas į bagažinę.

Traukia dėmesį

Visgi noras kabinėtis prie „Mustang“ dingsta vos užvedus automobilį. Vietoje raktelio pasukimo tenka nuspausti užvedimo mygtuką. Užsivedus varikliui iš galo per porą išmetimo sistemos vamzdžių pasigirsta daug žadantis garsus urgztelėjimas, o vėliau – ausiai malonus variklio grumėjimas. Padėjusi ranką ant pavarų svirties jaučiu, kad visas automobilis šiek tiek vibruoja, o įsiklausiusi girdžiu, kaip „pulsuoja“ benzininis variklis – jo sūkiai neryškiai kinta taip, kad motoro darbas primena širdies plakimą.

infogr.am::infogram_0_ford_mustang_techniniai_duomenys

5 l darbinio tūrio motorą turinti „Mustang“ GT versija nuo turinčios 2,3 l darbinio tūrio variklį iš esmės skiriasi tik priekinėmis radiatoriaus grotelėmis ir kiek kitaip atrodančiu buferiu. Visgi siauromis Vengrijos miestelių gatvėmis riedant būriui „Mustang“, daugiausia dėmesio sulaukia 5 l motorus turintys modeliai. Galingų „Mustang“ vairuotojai, pastebėję smalsaujančius vengrus, nevengia stipriau nuspausti akceleratoriaus, kad automobilis šoktelėtų pirmyn, o per išmetimo sistemos vamzdžius pasigirstų šūvių salvę primenatys garsai.

Tiesa, nesvarbu, ar automobilis rieda lėtai, ar važiuojama varikliui veikiant aukštesniais sūkiais, išmetimo sistemos garsas nekliudo susikalbėti, o autombilio salone ganėtinai tylu. „Ford“ pasirūpino gera automobilio garso izoliacija, tad važiuojant aplinkos triukšmas ir variklis girdimi, tačiau ne tiek, kad pokalbis pusbalsiu nebūtų įmanomas.

Lašas deguto

Su 6 laipsnių automatinėmis ir mechaninėmis pavarų dėžėmis komplektuojamas 5 l darbinio tūrio motoras „paragintas“ akceleratoriumi daug nesispyrioja. Nuo greičio paminos paspaudimo iki trūktelėjimo pirmyn – nepastebima akimirka. Įsijungus „Mustang“ esantį režimą „Sport+“, variklio sūkiai dar kilstelėjami aukštyn, tad benzininė jėgainė dirba guviau.

Be komfortiško ir įprasto vairavimo režimų, „Mustang“ turi vieną, skirtą automobilių sporto gerbėjams. Pasirinkus režimą „Track“ galima lengvai slystelėti šonu ir išnaudoti galinių varančiųjų ratų pranašumus, mat stabilumo sistemos, akylai stebinčios, kad vairuotojui netektų susidurti su nenumatytomis situacijomis, įsijungus režimą „Track“ tampa nuolaidesnės.

Tiesa, vingiuojant kalnų keliukais apima jausmas, kad kur kas greitesnis ir maloniau valdomas „Mustang“ tuomet, kai važiuojama tiesiu keliu. Automobilis įveikia visus posūkius be didesnio vargo, net ypač staigius, ganėtinai tiksliai visais režimais veikia ir komfortiška važiuoklė. Visgi norisi tikslesnio vairo mechanizmo, greitesnio atsako į vairo judesius, o važiuojant greitai – ir sportiškesnės važiuoklės. Mano mintis atkartoja ir bandymuose dalyvavęs profesionalus lenktynininkas. Tam, kad „Mustang“ būtų geriau valdomas ir labiau tiktų greitam važiavimui, jam būtina turėti kitą – sportinę – važiuoklę, mat standartinė per minkšta, sako jis.

Tiesa, pojūčiai galbūt būtų kitokie, jei „Mustang“ vairuotų šonaslydžio meistras, kiekvieną posūkį įveikiantis automobiliui slystant šonu, o iš po ratų verčiantis dūmų kamuoliams, – tuomet greičiausiai nė nesusimąstytumėte, kad „Mustang“ truputį nerangus.

Tinka visiems

Kas bus „Mustang“ kupė ar kabrioletų pirkėjai Lietuvoje, atsakyti sunku.

Didelė jo galia ir noras vairuoti amerikietišką „muscle“ gali privilioti jaunesnių vairuotojų, į kurių norimų automobilių sąrašą patenka ir gausybė „karštųjų“ hečbekų. Tokiems vairuotojams įspūdį kelia ilgametė modelio istorija, prie kurios kūrimo prisidėjo ir Holivudas, galimybė iki 100 km/val. įsibėgėti per 4,8–5,8 sek. ir žemutinė kainos riba – Lietuvoje „Mustang“ kainuoja nuo 35.000 Eur.

Antra vertus, į naująjį „Mustang“ neabejotinai dairysis ir vidutinio amžiaus pirkėjai, kurių garaže greičiausiai jau tūno klasikinis amerikietiškas „muscle“ – galbūt net istoriniais valstybiniais numeriais pažymėtas „Mustang“. Klasikinių automobilių sezonui pasibaigus, naujasis „Mustang“ tokiems pirkėjams tiks prie įvaizdžio ir bus patogus kasdienis automobilis.

Kaip bebūtų, „Ford“ žengė protingą žingsnį. Kompanija sugebėjo išlaikyti amerikietišką dvasią ir kartu – sukurti automobilį europiečiams, pavargusiems nuo įprastų modelių. Ir nors pardavėjai tiki, kad 5 l variklį turinčiai versijai pirkėjų dėmesio nepritrūks, neabejojama ir mažesnio darbinio tūrio variklį turinčio modelio sėkme.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Dakare greičiausias tarp lietuvių – B. Vanagas, V. Žala vos pasiekė finišą

Penktadienį Saudo Arabijoje baigėsi Dakaro ralis. Sėkmingiausiai iš lietuvių lenktynininkų jame pasirodė...

Automobiliai
2020.01.17
Priešpaskutiniame Dakaro etape lietuviai išlaikė stabilumą

Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje dalyvaujantys lietuvių lenktynininkai priešpaskutiniame etape...

Automobiliai
2020.01.16
Sustabdytas 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas, Lietuvos atstovai išlaiko pozicijas 

Dėl daugybės įvykių trasoje pritrūkus medikų komandų, maratono organizatoriai anksčiau laiko sustabdė...

Automobiliai
2020.01.15
2020-ieji – mažos taršos automobilių metai Premium

Šiais metais su naujais Europos Sąjungos automobilių taršos ribojimais susidursianti rinka laukia naujos...

Automobiliai
2020.01.15
V. Žala ir B. Vanagas Dakaro suvestinėje vėl priartėjo vienas prie kito 

Įveikęs beveik 900 km maršrutą, devintąją lenktynių dieną vėl geriausią rezultatą pasiekęs Lietuvos atstovas...

Automobiliai
2020.01.14
Po 8-ojo etapo Dakaro ralio 20-uke – trys lietuvių ekipažai

Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio 8-ajame etape trys iš likusių keturių lietuvių ekipažų papuolė į...

Automobiliai
2020.01.13
E. Juškauskui ir A. Pauliukėnui debiutas Dakare baigtas – užsidegė automobilis

Iš Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio pasitraukė šių lenktynių debiutantai Edvinas Juškauskas ir...

Automobiliai
2020.01.10
Vilniuje – išankstinis „Land Rover Defender“ pasirodymas  1

Išankstiniam pristatymui į Vilnių atvežtas ilgai lauktas modelis, kuris modelių gamoje pakeis nuo 1983 m. iš...

Automobiliai
2020.01.09
Penktąją Dakaro dieną – skirtingi Lietuvos dalyvių įspūdžiai ir pasiekimai 

Dauguma lietuvių ekipažų gerino pozicijas, tačiau Vaidotas Žala remontavo automobilį, o Arūnas Gelažninkas...

Automobiliai
2020.01.09
Ketvirtajame Dakaro etape – lenktynininkų paranoja akmenims 

Benediktas Vanagas trečiadienį vėl buvo greičiausias Lietuvos atstovas, tačiau per paskutinius 50 km neteko 3...

Automobiliai
2020.01.08
Sugriežtinti ES taršos reikalavimai brangins kai kuriuos naujus automobilius Premium

Naujų automobilių anglies dioksido (CO2) taršą ribojantys Europos Sąjungos (ES) reikalavimai smarkiai paveiks...

Automobiliai
2020.01.07
Dakare – Benedikto Vanago kilimas ir sunki diena likusiems Lietuvos atstovams 

Trečiajame lenktynių etape B. Vanagas užėmė 16-ąją vietą ir buvo greičiausias tarp lietuvių. Bendrojoje...

Automobiliai
2020.01.07
„Sony“ staigmena „CES 2020“ parodoje – savavaldis elektromobilis

„Sony“ šiųmetėje vartotojų elektronikos parodoje CES pristato ne tik televizorius. Japonijos kompanija...

Technologijos
2020.01.07
Vyriausybė trečiadienį planuoja grąžinti žaliąsias rodykles  4

Audringos visuomenės reakcijos sulaukęs Susisiekimo ministerijos sprendimas panaikinti prie šviesoforų...

„Nissan“ smerkia C. Ghosno pabėgimą – vadina „nepaprastai apgailėtinu“ 

Japonijos automobilių gamintoja „Nissan“ antradienį pasmerkė savo buvusį vadovą Carlosą Ghosną už pabėgimą,...

Automobiliai
2020.01.07
„Amazon“ braunasi į automobilių rinką: sukirto rankomis ir su „Lamborghini“

JAV prekybos milžinė žengia gilyn į automobilių rinką. „Amazon“ pirmadienį, parodos „CES 2020“ išvakarėse,...

Technologijos
2020.01.06
Antrajame Dakaro ralio etape – nežymus V. Žalos pozicijų nuosmukis 

Po sekmadienį iškovotos istorinės pergalės pirmajame maratono greičio ruože Vaidoto Žalos ir Sauliaus...

Automobiliai
2020.01.06
Pirmąją Dakaro ralio dieną – V. Žalos ir S. Jurgelėno staigmena

Saudo Arabijoje prasidėjusiame Dakaro ralyje lenktynininko Vaidoto Žalos ir šturmano Sauliaus Jurgelėno...

Automobiliai
2020.01.05
„Supercharger“ stotelę Kaune „Tesla“ žada šiemet 1

JAV elektromobilių kompanija „Tesla“ paskelbė vietas, kuriose šiemet atsiras jos diegiamos „Supercharger“...

Automobiliai
2020.01.03
Transporto dalijimosi schemos: tarp naujų galimybių – ir nuosavi klientai Premium

Ieškant transporto taršos mažinimo sprendimų, vis dažniau pastebima, kad Europos valstybėse esamas nuosavo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau