23 modelius pristatę „Harley-Davidson“ pardavėjai: klientų Lietuvoje daugėja
Po dvejų metų prekybos prabangiais Harley-Davidson motociklais Lietuvoje gamintojo atstovai gali džiaugtis pirmaisiais vaisiais: iš nuostolio lipama sėkmingai, o atkaklus darbas padėjo išsikovoti palankesnį draudikų požiūrį bei galimybę pirkti dvirates transporto priemones išsimokėtinai.
Visu tuo Arvydas Skernevičius, Harley-Davidson motociklų salono Vilniuje savininkas, džiaugėsi pristatydamas 23 naujus gamintojo modelius Lietuvoje. Motociklai ne tik buvo pristatyti: nesileidę į nuobodžias kalbas Harley-Davidson atstovai pakvietė renginio svečius paragauti vėjo ir laisvės pojūčio prabangiais dviračiais žirgais riedant dailiais keliukais aplink Vilnių.
Artėja link nulio
Po poros valandų sėdęs prie savo darbo stalo p. Skernevičius prisiminė, kad prieš porą metų, kai Harley-Davidson salonas buvo tik atidaromas, netrūko skeptikų, sakiusių, kad verslas nesiseks.
Atidarant saloną nemažai laiko sugaišome pasirašydami sutartį. Visgi pagal verslo planą po trejų metų turėtume išeitį į nulį, tad ir artėjame nulio link, sako pašnekovas ir skaičiuoja: šiemet salonui pavyko parduoti kiek daugiau nei 60 naujų Harley-Davidson motociklų, apie 30 naudotų, nestovi vietoje ir prekyba detalėmis, apranga. Verslas yra, tačiau investicijos dar negrįžo.
Išskirti, kas labiausiai veža verslą, p. Skernevičius negali. Anot jo, padeda ir prekyba motociklais, tačiau į priekį tempia ir detalių pardavimas.
Lietuviai perka nemažai naudotų, senų motociklų, juos reikia prižiūrėti, o mes detales gauname iš Europoje esančių sandėlių per savaitę, tad tai patogu klientams, aiškina pašnekovas.
Jis sako, kad Harley-Davidson savininkai mieliau renkasi originalias detales. Tiesa, meilė ženklui čia nieko dėta, daug labiau motociklininkams rūpi sveikata ir transporto priemonės patvarumas.
Ponui Skernevičiui sunku išskirti, kokius Harley-Davidson motociklus mėgsta lietuviai.
Perka ir vienokius, ir kitokius. Vyresni, galbūt, žvalgosi kelioninių, jaunesni pamėgę gatvinius. Parduodame visokių, net ir pačių mažiausių, gūžteli pečiais pašnekovas.
Draudikai palankesni
Ponas Skernevičius neginčija nemažai motociklų į Lietuvą atkeliauja naudotų, galbūt daužtų, mat šio ženklo žirgai ne iš pigiausių. Visgi nuo šių metų lietuviai jau gali įsigyti Harley-Davidson motociklą išsimokėtinai.
Anksčiau buvo taip, kad draudikai nenorėjo drausti, mat manė, kad motociklus labai vagia, o bankai nenorėjo jų parduoti išsimokėtinai. Šiemet padėtis pasikeitė, džiaugiasi pašnekovas.
Prieš porą metų tik pradėjęs prekybą Harley-Davidson motociklininkais verslininkas stebėjosi, kad Lietuvoje įsigyti motociklą išsimokėtinai ir jį apsidrausti problema, o JAV šio ženklo gaminius renkasi net itin jauni motociklininkai.
Nors motociklo draudimas šiandien dar santykinai brangesnis nei automobilio, draudikai motociklininkams draugiškesni. O esant galimybei motociklą drausti, atsileido ir lizingo bendrovės.
Pamatė, kad nei motociklus vagia, nei juos daužo. Mūsų klientai nėra tie, kurie laksto ar linkę patekti į avarijas, jie jau supratę, kad greitis ne vienintelis malonumas gyvenime. Tokie motociklininkai saugo savo motociklus, nelaužo, nevirsta, tad draudikai suprato, kad gali uždirbti, klientus giria p. Skernevičius.
Prisitaikė prie Europos
Į naujų modelių pristatymą kompanija atsivežė 23 skirtingus motociklų modelius. Tai gamintojo paramos ir palaikymo ženklas mažiesiems atstovams.
Salonuose galime sau leisti turėti 7-8 skirtingus modelius, tad ne visada klientams galime parodyti ir leisti pabandyti kažką, ko jis nori, mat turime tik nuotraukas. O pabandyti motociklą, pajausti jį yra būtina, aiškina verslininkas.
Ponas Skernevičius pasakoja, kad Europoje Harley-Davidson tenka prisitaikyti prie vietos reikalavimų, tad, pavyzdžiui, motociklai čia kiek tylesni. Dėl to, pasak jo, Europoje netgi atsirado kelios kompanijos, siūlančios duslintuvus, leidžiančius sugrąžinti europietiškam Harley-Davidson amerikietišką skambesį. Taip pat visi motociklai turi katalizatorius, mažinančius taršą. Pastarieji reikalingi tik Kalifornijoje, JAV, visur kitur motociklai gali būti be jų.
Taip pat visi nauji motociklai gavo ABS sistemą, o spaudžiant bet kurį stabdį stabdo ne vienas, o abu ratai naujos sistemos padeda paskirstyti stabdžių jėgą.
Ponas Skernevičius pasakoja, kad šiai dienai daugiausiai vilčių Harley-Davidson deda į elektrinį motociklą. Tiesa, kol kas pastarųjų labai nedaug, pagamintos kelios dešimtys prototipų išbarstyta po visą pasaulį. Jie bandomi, renkami atsiliepimai apie neįprastą motociklą. Pašnekovo nuomone, 2016 m. jau galima tikėtis serijinio elektrinio Harley-Davidson motociklo.
Pasak jo, tai visiškai nereiškia, kad kompanija vaikosi naujų klientų, esą elektrinių gali norėti ir ištikimi bendrovės gerbėjai.
Aš, pavyzdžiui, norėčiau antro motociklo būtent elektrinio, sako p. Skernevičius.
Harley-Davidson neseniai pareiškė, kad stiprėjantis doleris kenkia jų verslui, tad motociklai brangsta. Tą, sako p. Skernevičius, pajuto ir savo versle kainos ūgtelėjo.
Visgi pasikeitusi padėtis neša naudą bendrovei.
Perkantys motociklus iš JAV ir apeidami gamintojo atstovus šiandien moka santykinai brangiau, tad skirtumas tarp naujo iš JAV ir naujo iš Lietuvos - sumažėjo. Tad kartais klientai pasižiūri, paskaičiuoja ir ateina pas mus, šypsosi motociklų salono vadovas.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti