2021-10-31 18:05

Ar AB „Amerika“ darda žemyn?

Pastaruosius metus rūpintis Amerikos verslo ateitimi darosi madingiau nei jį demonizuoti. Unsplash nuotr.
Pastaruosius metus rūpintis Amerikos verslo ateitimi darosi madingiau nei jį demonizuoti. Unsplash nuotr.
Jungtinių Amerikos Valstijų verslo aplinka, verslininkai ir verslo sistema daugelį metų pasaulyje buvo garbinami kaip sėkmės etalonas, vertinami kaip auksinis kapitalizmo standartas ir nekenčiami kaip godumo pavyzdys. Devintojo dešimtmečio pradžioje, amerikiečiams laimėjus Šaltąjį karą, o R. Reagano reformoms atnešus ekonomikos pakilimą, atrodė, kad JAV verslas ir jo sistema karaliaus amžinai. Tačiau nuo pat 2008 m. finansų krizės girdisi balsų, kurie pranašauja Amerikos verslo saulėlydį.  

Pradžioje apie neišvengiamą JAV verslo žlugimą kalbėdavo priešai ir konkurentai – rusai, kinai ir kartais europiečiai. Prie jų jungdavosi ir kairieji ekonomistai, pranašavę JAV verslo saulėlydį dėl per mažo rūpesčio darbuotojais, gamta ir per didelio polinkio į keistas verslo praktikas užsienyje. 2008 m. finansų griūtis ir po jos buvusios krizės tradiciniuose JAV verslo sektoriuose šiems nuogąstavimams suteikė kur kas daugiau pagrindo.

Tačiau bene garsiausiu JAV verslo griūties skelbėju tapo Niujorko nekilnojamojo turto magnatas D. Trumpas. Savo rinkimų kampaniją jis pradėjo užsipuldamas Kiniją – didžiulį prekybos deficitą tuometinis kandidatas į prezidentus matė kaip didžiulį JAV pralaimėjimo ženklą. Savo kampanijos metu D. Trumpas kritikavo visus praėjusius prezidentus (išskyrus R. Reaganą) dėl, jo teigimu, „negudrios politikos“ – leidžiančios kapitalui tekėti iš šalies ir įmonėms perkelti darbo vietas į užjūrio kraštus.   

52795
130817
52791