Lietuvos nacionalinis muziejus pristato „naują praeities veidą“

Publikuota: 2021-04-28
Lietuvos nacionalinis muziejus – Gedimino pilies bokštas, Naujasis ir Senasis arsenalai. LNM nuotr.
svg svg
Lietuvos nacionalinis muziejus – Gedimino pilies bokštas, Naujasis ir Senasis arsenalai. LNM nuotr.

Lietuvos nacionalinis muziejus (LNM) pristatė naują savo įvaizdį, kuriam sukurti pasitelkė žinomus televizijos ir muzikos pasaulio žmones – Vaidotą Valiukevičių, Jurgą Šeduikytę ir Dovilę Filmanavičiūtę. Jaunų, bet žinomų dizainerių sukurtais drabužiais aprengtas trejetas tapo naujojo LNM įvaizdžio ambasadoriais.

Pasak LNM, „muziejaus vizualinės tapatybės kismas kartu yra ir siekis parodyti vidinį pokytį: muziejus ieško glaudesnio ryšio su bendruomenėmis ir įvairioms sritims atstovaujančiais visuomenės nariais. Muziejus – atviras, kviečiantis, įkvepiantis. Tai įrodo ką tik atliktas bendras muziejaus, trijų garsių žmonių ir jaunų mados kūrėjų darbas".

Signalą apie muziejaus vidinį pokytį ir poreikį būti arčiau visuomenės potencialiems lankytojams nuo šiol siunčia „eurovizinės“ muzikos grupės „The Roop“ lyderis Vaidotas Valiukevičius, dainininkė ir knygų autorė Jurga Šeduikytė bei dainininkė, kūrybininkė, reklamos specialistė ir socialinė aktyvistė Dovilė Filmanavičiūtė.

Skirtingus įvaizdžius, kurie radosi lankantis LNM ir jo padaliniuose, LNM įvaizdžio ambasadoriams sukūrė jaunieji dizaineriai Vida Strasevičiūtė („Upcycled by LT“), Katrina Knizikevičiūtė-Bajoras („Katrina Bajoras“) ir Julija Frodina bei Lina Misėkaitė („Between lab“).

Katrinos Knizikevičiūtės-Bajoras sukurtais Egipto faraono apdarais vilkinčiam V. Valiukevičiui teko garbė pristatyti naują muziejaus padalinį Istorijų namai, kuriuos planuojama atidaryti gegužę su šiuo metu įrenginėjama paroda „Ką slepia sarkofagas?“.

nuotrauka::1left

Sukurti Jurgos Šeduikytės aprangos įvaizdį „Between lab“ duetą įkvėpė Kazio Varnelio namų-muziejaus ekspozicija.  

nuotrauka::2left

Pasak LNM, Dovilės Filmanavičiūtės vilkimas rūbas, kurį sukūrė Vida Strasevičiūtė, yra aliuzija į tautinį kostiumą, kuris eksponuojamas etnografijos ekspozicijoje Naujajame arsenale. Bendradarbiavimo idėją padėjo įgyvendinti kūrybinė agentūra „Bechtle & Milzarajs“.

nuotrauka::3left

„Ši bendra muziejaus, jaunųjų kūrėjų, muzikos pasaulio atstovų bei aktyvių ir drąsiai savo nuomonę reiškiančių visuomenininkų  kampanija yra tik bendradarbiavimo pradžia. Ateityje ir toliau ieškosime panašių sąlyčio taškų su įvairiomis bendruomenėmis, kuriančiais žmonėmis, šeimomis, verslu bei visais aktyviais visuomenės atstovais. Siekiame, kad muziejus kiekvienam taptų artimu ir atviru, pažinimo ir įkvėpimo šaltiniu“, – kampaniją „Naujas praeities veidas“ pristato Rūta Kačkutė, LNM direktorė.

Vienas muziejus – trylika padalinių

LNM atnaujino ir įvaizdį, ir logotipą, jame dabar atsispindi skėtinė muziejaus struktūra, primenanti, kad muziejų sudaro daugiau nei vienas padalinys.

„Siekiame, kad visi muziejaus padaliniai atsirastų lankytinų vietų žemėlapyje ir, svarstant apie laisvalaikį, taptų vienu iš pirmųjų žmonių pasirinkimų, tad ir logotipas yra tarsi žemėlapis. O iš tiesų – tai muziejaus padalinių architektūrinės formos, visos drauge suformuojančios N raidę“, – pranešime cituojama R. Kačkutė.

LNM logotipą kūrė dvi Vilniaus dailės akademijos (VDA) absolventės Daukantė Subačiūtė ir Lina Marcinonytė, jas konsultavo VDA Grafinio dizaino katedros profesoriai Aušra Lisauskienė ir katedros vedėjas Audrius Klimas.

Pasak R. Kačkutės, LNM dabar sudaro dešimt muziejaus padalinių, 11-asis, Istorijų namai, lankytojus pakvies gegužės pradžioje, o per ateinančius kelerius metus žadama atidaryti dar du. Būtent tai – dabartis ir truputis ateities, 13 muziejaus padalinių, atsispindi naujajame logotipe.

„Kiekvienas iš padalinių savaip išskirtinis, bet ir labai svarbus Lietuvos istorijos ir kultūros kontekste“, – sako R. Kačkutė. Anot jos, naujasis LNM įvaizdis simbolizuoja pokytį. Pokytį mąstyme ir nuostatose, kartu keldamas klausimą, koks yra muziejus šiandien ir kokia jo paskirtis, vaidmuo visuomenėje.

Šiandien atnaujindamas savo vizualinę tapatybę muziejus keičiasi ir pats – tampa modernesniu, atviru muziejumi. Muziejus ir jo padaliniai siūlo įtraukiančias parodas, renginius, vertingas ekspozicijas. Ir siekia, kad būsimos muziejaus iniciatyvos būtų patrauklios ne tik jau turimai lojaliai auditorijai, bet ir kitiems, kurie seniai jame lankėsi arba netrukus į jį įžengs pirmą kartą.

Apie Lietuvos nacionalinį muziejų

Tai vienas pirmųjų muziejų Lietuvoje, įkurtas 1855 metais.

Mūsų dienomis muziejuje saugoma per 1,5 mln. eksponatų.

Iš esamų muziejaus padalinių 7 veikia Vilniuje, 3 – Lietuvos regionuose.

Naujienas Lietuvos nacionalinis muziejus skelbia atnaujintoje interneto svetainėje arba socialiniame tinkle.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Talentingiausiems pasaulio žmonėms JK taikys kitas imigracijos taisykles

Prestižinių apdovanojimų kino, teatro, mokslo ir technologijų srityse laimėtojai, įskaitant „Oskarų“...

Laisvalaikis
2021.05.05
Juvelyrikos kompanija taikosi prie milenialsų poreikių: gamins tik dirbtinius Premium

Didžiausia pasaulyje juvelyrikos gamintoja „Pandora“ paskelbė nebegaminsianti papuošalų su natūraliais...

Laisvalaikis
2021.05.05
Tarptautiniame dizaino konkurse – auksas už „Lewben Art Foundation“ albumą  

Dizainerio Viliaus Dringelio sukurtas meno albumas „Art & Us“ (išleido „Lewben Art Foundation“, LAF)...

Laisvalaikis
2021.05.05
D. Sabonis tapo „Citadele“ banko ambasadoriumi 1

„Citadele“ bankas su NBA žaidžiančiu krepšininku, kylančia krepšinio žvaigžde Domantu Saboniu pasirašė...

Rinkodara
2021.05.05
T. Ramanauskas: ekranų psichozė virsta padidintu abejingumu ir neigimo kultūra Premium

Sulig didėjančiais vakcinacijos tempais, pandemijos supančiotame pasaulyje pamažu pradeda sklaidytis įtampa,...

Rinkodara
2021.05.05
Gatesai skiriasi, bet kartu tęs labdaros fondo veiklą Premium 1

IT milžinės „Microsoft“ įkūrėjas Billas Gatesas ir jo žmona Melinda pirmadienį, po beveik trijų dešimtmečių...

Inovacijos
2021.05.04
Raganų kalno pašonėje Juodkrantėje kils būsto ir bendradarbystės erdvės Premium

Neringos savivaldybėje, Juodkrantėje, buvusios kavinės „Raganinė“ vietoje Raganų kalno pašonėje, ruošiamasi...

Laisvalaikis
2021.05.03
Abiejų Tautų apdovanojimas – rašytojai Kristinai Sabaliauskaitei

Minint 230-ąją Abiejų Tautų Respublikos (ATR) Gegužės 3-iosios Konstitucijos ir Tarpusavio įžado akto sukaktį...

Laisvalaikis
2021.05.03
Venecijos „Auksinis liūtas“ – ispanų architektui R. Moneo 

Artėjanti Venecijos architektūros bienalė savo „Auksinį liūtą“ už viso gyvenimo nuopelnus įteiks Rafaeliui...

Laisvalaikis
2021.05.03
Nauja „Aston Martin“ era: grįžimas į „Formulę-1“ Verslo tribūna 2

Kurti lenktyninius automobilius ir nugalėti – būtent toks tikslas daugiau nei prieš 100 metų įkvėpė sukurti...

Laisvalaikis
2021.05.03
Sportas ir politika: Naomi Osaka, arba Kai prabyla žvaigždės Premium

Kai „US Open“ turnyre 2020-ųjų rugpjūtį Naomi Osaka įžengė į teniso aikštelę, jos apranga mirgėjo žinomais...

Laisvalaikis
2021.05.02
Gegužės 3-osios Konstitucija – Lietuvos pergalė ar pabaiga Premium

2021 m. Lietuva ir Lenkija mini Abiejų Tautų Respublikos 1791 m. Gegužės 3-iosios Konstitucijos ir Tarpusavio...

Laisvalaikis
2021.05.02
VŽ bando: nepripažintas „Mercedes-Benz GLB“ išskirtinumas Premium

Pirkėjai visada gauna tai, ko nori, tačiau kartais jų nevilioja net iš pažiūros pavyzdingai apskaičiuotas...

Automobiliai
2021.05.01
Jau 17 metų esame Europos Sąjungoje

Būdama Europos Sąjungos (ES) nare Lietuva daug pasiekė ir išmoko, sveikindama gyventojus narystės ES 17-ųjų...

Verslo aplinka
2021.05.01
 Klasikinio buriavimo alternatyva – burės sausumoje Premium

Atrodytų, kad žodžiai „buriavimas“ ir „sausumoje“ prieštarauja vienas kitam, bet tai daugiau nei šimtmetį...

Laisvalaikis
2021.05.01
Tarp labiausiai pastebėtų reklamų: „Lidl“, „Maxima“ ir „Tele2“ 1

Tarp labiausiai įsiminusių pavasario reklamų – „Lidl“ ir „Maximos“ velykinės kampanijos, labiausiai...

Rinkodara
2021.05.01
Sportininkai skelbia boikotą socialiniams tinklams 2

Anglijos „Premier“ futbolo lygos žaidėjų paskelbtas socialinių tinklų boikotas sparčiai išplito – daugybė...

Laisvalaikis
2021.04.30
„Zoom nuovargis“ didesnę neigiamą įtaką daro moterims Premium

„Zoom nuovargis“ (angl. „Zoom fatigue“) – tai reiškinys, apie kurį pradėta kalbėti pandemijos metu. Vis dėlto...

Vadyba
2021.04.30
In memoriam Kęstutis Glaveckas

Prof. Kęstutis Glaveckas (1949–2021) buvo ekonomistas, palikęs vieną ryškiausių pėdsakų transformuojant...

Verslo aplinka
2021.04.30
„Password 2021“ laurai teko „Pildyk“ komunikacijai „YouTube“

Efektyviausia kampanija „Password 2021“ išrinkta „Tele2“ valdomo prekės ženklo „Pildyk YouTube kanalo“...

Rinkodara
2021.04.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku