Kruiziniuose laivuose oras užterštas tiek pat, kiek Pekine

Publikuota: 2019-01-28
Mokslininko tirtas „Emerald Princess“ švartuojasi prie Švedijos krantų. Bjorno Lindgreno „Scanpix“ nuotr.
Mokslininko tirtas „Emerald Princess“ švartuojasi prie Švedijos krantų. Bjorno Lindgreno „Scanpix“ nuotr.

Kruizinių laivų keleiviai kvėpuoja oru, kuris užterštumu prilygsta smoge skęstantiems Pekinui ar Santjagui.

Kruiziniuose laivuose oro taršą tikrinę mokslininkai nustatė, kad ant laivo denio tvyrantis oras yra užterštas tokiu pat kiekiu kietųjų dalelių (ore esančių dalelių ir skysčio lašelių), kaip ir nuo milžiniško užterštumo kenčiantys pasaulio didmiesčiai.

„Žmogui  nėra sveika būti tokioje aplinkoje“, – CNN sakė Ryanas Davidas Kennedy, Johnso Hopkinso universiteto „Bloomberg“ viešosios sveikatos fakulteto mokslų daktaras, kuris aplinkosaugos organizacijos „Stand.earth“ užsakymu dvejus metus tyrė kruizinius laivus.

Tyrimą jis atliko keturiuose laivuose: „Carnival Cruise Line“ kompanijai priklausančiame „Carnival Liberty“, kuris plaukia iš Floridos į Bahamas, tos pačios kompanijos laive „Carnival Freedom“, kuris poilsiautojus plukdo iš Teksaso į Karibų salas, „Holland America“ kompanijos „MS Amsterdam“, plaukiančiame iš Vankuverio į Los Andželą, ir „Princess Cruises“ bendrovės laive „Emerald Princess“, keliaujančiame iš Los Andželo į Meksiką. Kiekviename laive, skirtingose denio vietose, mokslininkas matavo kietųjų dalelių koncentraciją.

„Atrodo, kad kruizinių laivų darbuotojai ir keleiviai turėtų kvėpuoti grynu vandenyno oru, tačiau taip nėra. Ore, kurį jie įkvepia, kietųjų dalelių koncentracija – kur kas didesnė už vidutinę. Visais atvejais laivo gale kietųjų dalelių koncentracija buvo žymiai didesnė ir mažėjo judant laivo priekio link. Tikriausiai dėl to iš dalies kalta laivo išmetimo sistema“, – tyrimo rezultatu dalinasi p. Kennedy.

Išplatinus tyrimo duomenis, „Carnival Cruise Line“ sureagavo neigimu ir kritika.

„Ši organizacija („Stand.earth“ – aut. past.), siekdama pritraukti daugiau finansavimo, nuolat ieško mūsų industrijos problemų ir suklastotus tyrimus pateikia kaip mokslines įžvalgas, – pranešime žiniasklaidai rašo didžiausia pasaulyje (pagal klientų skaičių, apyvartą ir turimų laivų skaičių) kruizus organizuojanti įmonė. – Oro kokybė mūsų laivuose atitinka arba pranoksta JAV ir tarptautinių reguliavimo tarnybų, pavyzdžiui, JAV Aplinkos apsaugos agentūros, keliamus reikalavimus.“

Ne pirmas kartas

„Stand.earth“ tyrimas – ne pirmasis, kurio rezultatas kvestionuoja kruizų naudą žmogaus sveikatai. Vokietijos aplinkosaugos organizacija „Naturschutzbund Deutschland“ (ND) dar 2017 m. paskelbė, kad kruizinių laivų keleiviai kvėpuoja oru, kuriame itin smulkių taršiųjų dalelių yra 20 kartų daugiau negu tokiuose miestuose, kaip Barselona, Venecija ar Marselis piko valandomis.

„Ilgiausiai oro taršą nenutrūkstamai matavome 50 min., vos kruizinis laivas išplaukė iš Marselio uosto. Suskaičiavome, kad viename kubiniame centimetre oro yra 60.000 smulkiųjų taršių dalelių. Palyginimui,paprastai ore virš vandens tame pačiame aukštyje virš jūros lygio viename kubiniame centimetre būna daugiausia 1.000-2.000 kietųjų dalelių“, – tuomet „The Telegraph sakė Danielis Riegeris, ND transporto strategijos pareigūnas.

Tokia taršos koncentracija žmogui yra itin pavojinga. Anot Pasaulio sveikatos organizacijos, kietosios dalelės gali pažeisti širdį ir plaučius, kenkia širdžiai ir kvėpavimo sistemai, gali tapti insulto, širdies ligų, plaučių vėžio, chroniškų kvėpavimo takų ligų, kvėpavimo infekcijų priežastimi.

Tapo norma

Kito ND tyrimo duomenimis, kruizinis laivas per parą vidutiniškai sudegina 150 t degalų. Šio proceso metu kasdien į orą patenka tiek pat kietųjų dalelių, kiek jų išmeta 1 mln. automobilių.

Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, 9  iš 10 Žemės gyventojų kvėpuoja užterštu oru. Skaičiuojama, kad dėl ligų, kurias sukelia smulkiosiomis kietosiomis dalelėmis užterštas oras, kasmet miršta apie 7 mln. žmonių.

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VŽ bando: amžinai sportiškas „BMW 330i“ Premium

Septintoji 3-osios serijos karta kodiniu pavadinimu G20 demonstruoja naują pokytį vieno svarbiausių markės...

Laisvalaikis
2019.08.18
Interviu su M. Salzman: kada gyvensime amžinai?  Premium 2

Marian Salzman yra pripažinta viena iš penkių geriausių tendencijų prognozuotojų pasaulyje. Jos dėka...

Verslo klasė
2019.08.18
Kovoti su klimato kaita galima peržiūrėjus savo racioną

Jungtinės Tautos (JT) perspėja, kad Vakarų šalių gyventojų pomėgis šaldytuvus ir pilvus prikimšti mėsos ir...

Laisvalaikis
2019.08.18
Vyno vertinimas balais – atgyvena ar būtinybė Premium

Gegužę vyno pasaulį apskriejo žinia, kad neabejotinai žymiausias pasaulio vyno kritikas Robertas Parkeris...

Laisvalaikis
2019.08.17
Iliustruotoji istorija: penkeri J. McCaino kančių metai Vietname 6

Ėjo dvylikti Vietnamo karo metai, kai į skrendantį virš Hanojaus amerikiečių lakūną Johną McCainą pataikė...

Laisvalaikis
2019.08.17
A. Schwarzeneggeris: „Nesu mašina, kurią vaidinu filmuose“ Premium

Filmuose Arnoldas Schwarzeneggeris žudė vikingus, grobuonis, klonus ir zombius. Dabar atrodo, kad jis mėgina...

Laisvalaikis
2019.08.17
Vaikų finansinis raštingumas: kaip paaiškinti, kad pinigai ant medžių neauga Premium 3

Išeinančiam į mokyklą trečiokui į ranką įbrukti keletą eurų – dažna tėvų praktika. Tačiau specialistai sako,...

Laisvalaikis
2019.08.16
„Hyundai i10“ ruošiasi rudeniniam debiutui

Artėjant rudeninei Frankfurto automobilių parodai, „Hyundai“ paviešino pirmąjį savo naujojo mažiausio modelio...

Laisvalaikis
2019.08.15
Budistų šventykloje pamokslus sako robotas 1

Viena iš Japonijos Kioto mieste veikiančių budistų šventyklų tikinčiuosius mėgina sudominti dvasininku...

Laisvalaikis
2019.08.15
Mokslininkai: kosmoso radiacija pažeistų astronautų smegenis 4

Kol tokie milijardieriai kaip Elonas Muskas ar Jeffas Bezosas, svajoja žmones išlaipinti Marse, mokslininkai...

Laisvalaikis
2019.08.14
Aiškėja Nacionalinės koncertų salės Vilniuje architektūrinės idėjos laimėtojai

Aiškėja Nacionalinės koncertų salės, planuojamos pastatyti ant Tauro kalno Vilniuje, tarptautinio konkurso...

Laisvalaikis
2019.08.12
L. Asadauskaitė-Zadneprovskienė tapo Europos čempione

Sekmadienį Anglijoje vykstančiame šiuolaikinės penkiakovės Europos čempionato finale triumfavo Laura...

Laisvalaikis
2019.08.11
Herojai apleidžia teisę Premium 3

Švietimo sistemos analitikų ir įdarbinimo specialistų perspėjimai abiturientams nesirinkti vadybos ar teisės...

Verslo klasė
2019.08.11
Europos kurortai kratosi kruizinių laivų 10

Populiariausi Europos uostai nevaldomus, vis tankėjančius turistų srautus ir oro taršą nori pažaboti ribodami...

Laisvalaikis
2019.08.11
Iliustruotoji istorija: Jekaterina II ir Voltaire‘as buvo susirašinėjimo draugai

Jekaterina II valdė savo imperiją diktatoriškai, dažnai keitė meilužius, bet vienam vyrui – filosofui...

Laisvalaikis
2019.08.11
Iš mokyklos suolo – į golfo profesionalų kalvę Amerikoje Premium 5

„Man golfas reiškia gyvenimą: žaidžiu jau 12 metų ir be jo neįsivaizduoju nė dienos“, – sako Bitė Gilė...

Laisvalaikis
2019.08.11
Amerikos litvako planuose – 20 mln. USD Kauno marių užlietoms Rumšiškėms atkurti Premium 13

„Šiais laikais yra daugybė informacijos šaltinių ir vietų, kur gali sužinoti, kaip žuvo mažuose miesteliuose...

Laisvalaikis
2019.08.11
Markė – netikėtų atradimų kraštas Premium

Italijos regionas Markė (Marche) Lietuvoje dar tik atrandamas. Nedaugelis žino, kad Markėje auga įvairių...

Laisvalaikis
2019.08.10
Iliustruotoji istorija: vieni metai vikingų ūkyje 1

Gyventi šiaurėje buvo sunku. Vikingų laikais ūkyje buvo pasidaroma visko – nuo maisto iki drabužių. Ūkio...

Laisvalaikis
2019.08.10
Laisvės paženklintas fotografas Rimantas Dichavičius Premium 2

Fotografas ir grafikas Rimantas Dichavičius nejaučia senatvės, nors jam jau virš 80-ies. Jis sako, kad senam...

Verslo klasė
2019.08.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau