Gražiausios kalėdinės vitrinos
FOTOGALERIJA Kalėdinės vitrinos (28 nuotr.)
Likus savaitei iki didžiųjų metų švenčių, sunku rasti parduotuvių vitrinų, kuriose nespingsėtų lemputės, nežaliuotų eglutė ar bent jos šaka. VŽ rikiuoja gražiausias iš Vilniaus ir Klaipėdos.
Lietuvoje ir pasaulyje kasmet renkamos gražiausios kalėdinės vitrinos. Pavyzdžiui, Conde Nast Traveler skelbia, kad šiemet konkurentų vėl neturėjo Niujorko Bergdorf Goodman (tema Bergdorf skanėstai), apie šventinius ritualus pasakojantis Londono Harrods, pušimis nuo lapkričio pasipuošęs Paryžiaus Le Bon Marche, Niujorko Saks Fifth Avenue, pirmą kartą pamėginęs suderinti tradicinius sprendimus ir skaitmenines priemones, šampano butelio instaliacija Naujuosius metus pasitinkantis Londono Harvey Nichols, ar auksinius Holivudo laikus prisiminęs Dublino prekybos centras Brown Thomas.
Kalėdinių vitrinų idėja gimė XIX a. viduryje, po to, kai amžiaus pradžioje buvo pradėtos gaminti stiklo plokštės. Per visą parduotuvės ilgį įstatę stiklo langą ir prie jo išrikiavę gražiausias, populiariausias o galbūt egzotiškiausias prekes, parduotuvių savininkai dabar turėjo daugiau galimybių į parduotuvę pritraukti potencialių klientų.
Pirmasis savo vitriną specialiai Kalėdoms papuošė JAV prekybos tinklas Macys. 1874 m. Niujorko parduotuvės vitrinoje buvo išstatytos iš viso pasaulio atkeliavusios porcelianinės lėlės ir sukurta scena iš Harrietos Beecher Stowe knygos Dėdės Tomo trobelė.
Pamažu vitrinas puošti Kalėdoms pradėjo ir daugiau prekyviečių, o XX a. pradžioje jau virė intensyvios konkurencinės kovos, kurių rezultatas įspūdingos parduotuvių vitrinos į didžiuosius JAV miestus sutraukdavusios turistų ir reikalavusios vis didesnių biudžetų. Lyginant su šiais laikais, lyderiai beveik nepasikeitė: JAV dėl gražiausios virtinos su Macys grūmėsi Lord & Taylor, Saks Fifth Avenue ir Bergdorf Goodman, o Londone išmonės ribas prieššventiniu laikotarpiu panūdo išbandyti Selfridges, jam iš paskos pasekė Harrods.
Nors parduotuvės vitrina neatrodo pagrindinis verslo prioritetas, anot Manoelio Renhos, Lord & Taylor vitrinų dizainerių, šis darbas yra labai atsakingas ir sudėtingas. Pavyzdžiui, didžiųjų prekybos centrų ir parduotuvių kalėdinės vitrinos planuojamos prieš daugiau kaip metus.
Mano darbas nedaug skiriasi nuo Brodvėjaus spektaklio režisieriaus. Kad rezultatas būtų įstabus, reikia daug ir kruopščiai dirbti, The New York Times yra sakęs specialistas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti