„Go Vilnius“ vadovė Inga Romanovskienė: kaip parduoti Vilnių

Publikuota: 2018-08-31
Inga Romanovskienė, VšĮ „Go Vilnius“ vadovė, sako, kad darbas agentūroje jai yra iššūkis, bet labai įdomus iššūkis. Juditos Grigelytės nuotr.
Inga Romanovskienė, VšĮ „Go Vilnius“ vadovė, sako, kad darbas agentūroje jai yra iššūkis, bet labai įdomus iššūkis. Juditos Grigelytės nuotr.

Senamiesčio idilė ir virš bažnyčių bokštų sklendžiantys oro balionai. Dinamiški verslo centrai ir muzika pulsuojantys klubai. Gurmanų gomurius kutenantys aromatai ir parkuose žaidžiančių vaikų klegesys. Vilnius gali būti visoks, bet užsieniečiams jis dažniausiai tiesiog dar neatrastas. Inga Romanovskienė, Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ vadovė, pasakoja, kokie viliotiniai traukia turistus į Lietuvos sostinę ir kodėl argumentuota kritika yra pats geriausias akstinas tobulėti.

Penktadienio rytą, kol Lietuva ir pasaulis ūžia ieškodami Europos G taško, „Go Vilniaus“ komanda ramiai darbuojasi biure. Rugpjūčio pradžioje agentūra pristatė naują reklamos kampaniją Didžiosios Britanijos ir Vokietijos rinkoms, akcentuodama, kad Vilnius – neatrastas Europos lobis, kurį aptikti nuostabu. Tuomet sujudo moralės sergėtojai ir kritikai, nuogąstaudami, kad Lietuvos sostinė renkasi abejotinas vertybes, skatina sekso turizmą ir kalba tai, apie ką ne tik šaukti visam pasauliui, bet net patyliukais kalbėti nedera. „Go Vilniaus“ vadovė ir ažiotažo įkarštyje, ir jam kiek aprimus išlieka rami: taip, kampanijos metafora – kontroversiška, tačiau norint įstrigti vartotojui galvoje, reikia išsiskirti iš kitų.

„Reklamos mokyklos „Atomic Garden“ studentų eskizą, kurį naudojame „Vilniaus – Europos G taško“ kampanijoje, pirmą kartą pamačiau atsitiktinai ir iškart pamaniau: kodėl pačiai nekilo tokia mintis? Ji itin taikliai nusako, kas yra Vilnius ir ką apie jį mano užsieniečiai. Dažniausiai jie kartoja: apie Vilnių nieko nežinojome, bet kai atvykome, likome sužavėti. Metafora yra kontroversiška, joje iš anksto užkoduotas konfliktas – žinojome, kad ji neliks nepastebėta“, – pasakoja pašnekovė.

Ji pripažįsta šįkart pasikliovusi ne tik patirtimi, bet ir intuicija.

„Vadovui neretai tenka kliautis intuicija, man ji dažnai padeda, o šiuo atveju nė neabejojau, kad privalau ja vadovautis, – sako p. Romanovskienė. – Žinoma, prireikė daug darbo, kad vienas eskizas virstų reklamos kampanija. Tai nebuvo spontaniškas sprendimas, aiškiai suvokėme ką, kodėl ir kam darome, įvertinome galimą rezonansą, riziką, paruošėme planus jai valdyti.“

VšĮ „Go Vilnius“ vadovė sako, jog komanda aiškiai suvokė, kad daliai auditorijos sprendimas patiks, o daliai bus nepriimtinas.

„Kampanija skirta užsienio vartotojams, todėl mūsų tikslas buvo numatyti riziką užsienio, o ne Lietuvos rinkoje. Ką mano tautiečiai, žinojome dar metų pradžioje, kai „Atomic Garden“ studentų kurtas eskizas pirmą kartą pasirodė viešai. Pripažįstu, nesitikėjome, kad Lietuvoje bruzdesys netils taip ilgai, tačiau galiausiai jis net padėjo pasiekti platesnę auditoriją užsienyje“, – kalba p. Romanovskienė.

Užsienio žiniasklaida mielai citavo susirūpinusius lietuvius, tačiau pati kritikuoti nepuolė:

„Džiaugiuosi kad užsienio žiniasklaida sureagavo ir vis dar reaguoja žaismingai, kad mūsų pasirinktą humoro formą sugebėjo blaiviai įvertinti. Nors sakoma, kad protingi žmonės kopijuoja, aš kopijuoti nemėgstu; visuomet norisi išmėginti ką nors naujo. Pasaulyje, kur tokia sparti informacijos sklaida ir skvarba, vis sunkiau atkreipti žmonių dėmesį, stebinti pasitelkus tradicinius būdus. Skęstame informacijoje, tačiau kūrybiškumui erdvės visada buvo, yra ir bus.“

Paklausta, kaip vertina kampanijos sėkmę, p. Romanovskienė neslepia: lūkesčius ji pranoko.

„Kampanijai dar neprasidėjus, žinia apie ją ėmė sklisti per garsiausius pasaulio naujienų portalus. Dabar kampanija nė neįpusėjo, bet nebežinau, kaip reikės pakartoti ir pranokti tuos rodiklius, kuriuos jau pasiekėme, – šypsosi pašnekovė ir patikslina, kad „Vilniaus – G taško“ kampanijos tikslas – pristatyti Lietuvos sostinę kaip inovaciją. – Užsieniečiai apie mūsų miestą dažniausiai neturi išankstinės nuomonės, jiems tai – dar vienas pasaulio miestas. Bet tie, kurie atvažiuoja, Vilnių įsimyli. Mes Vilnių vertiname kaip inovaciją keliautojo žemėlapyje. Inovacijos sklinda ne iš karto. Pirmiausia jas priima vadinamieji reformuotojai, kurie mėgsta išbandyti tai, kas neįprasta, nauja, netikėta, o plačiosios masės tai pripažįsta tik vėliau.“

Kritika – tik pamatuota

Kampanijos kritika buvo laukta ir sveikintina, o kaip į ją reaguoja pati pašnekovė?

„Kartais kritika vadinama nuomonė – patinka ar nepatinka, tačiau tikroji kritika privalo būti argumentuota. Ją mielai priimu ir dažnai pati išprovokuoju. Mėgstu pasitarti su kolegomis, išsakyti ir išklausyti argumentus, nesu buldozerio logikos šalininkė, kai svarbiausia aklai ginti savo poziciją“, – sako ji.

Ponia Romanovskienė teigia, kad dirbant jai itin svarbus dar vienas aspektas: tikėti tuo, ką darai.

„Sakoma, kad tikri specialistai gali parduoti ir dirbti su bet kuo. Bet man visada buvo svarbu, su kokiu produktu dirbu, negalėčiau įtikinamai pardavinėti žieminių padangų. Pati esu vilnietė, myliu savo miestą. Bet toks prekės ženklas – didžiulė atsakomybė. Puikiai suprantu, kad Vilnius ne tik mano miestas. Esu tikra, kad jis turi didžiulį potencialą tapti traukos centru, tik reikės daug ir ilgai dirbti, kad jį atskleistume“, – pripažįsta vadovė.

Laipteliais aukštyn

„Go Vilniaus“ vadovės pareigos nėra pirmasis p. Romanovskienės karjeros iššūkis. Baigusi studijas VGTU, ji dirbo UAB „Vilandra“ rinkodaros vadybininke, vėliau – kelionių organizatoriaus „Gintarinė sala“ komercijos direktore, UAB „Maxima LT“ Įvaizdžio ir komunikacijų departamento vadove. Beveik šešerius metus, praleistus „Maxima LT“ komandoje, p. Romanovskienė prisimena kaip neįkainojamai vertingą patirtį.

„Tai dinamiška kompanija, kurioje reikia greitai dirbti, reaguoti, spręsti. Ne kiekvienam toks tempas yra priimtinas, tačiau jis verčia pasitempti, laikytis disciplinos. Rinkodaros specialistai žino, ką reiškia argumentuotai apginti savo biudžetą, – „Maximoje“ puikiai išmokau šią pamoką. Ten turėjau galimybių imtis įdomių projektų, kai kurie jų gyvuoja ir auga iki šiol. Buvau atsakinga ir už socialinius projektus, kurie visada buvo artimiausi širdžiai, nes jie ne tik padeda prekės ženklui, įtraukia darbuotojus, bet ir sprendžia visuomenines problemas“, – prisimena p. Romanovskienė.

Kai išsiskyrė pašnekovės ir „Maxima LT“ keliai, specialistė tapo el. švietimo paslaugų UAB „TAMO Group“ rinkodaros vadove.

Ponia Romanovskienė sako dar studijuodama sąmoningai pasirinkusi rinkodaros sritį ir niekada per toli neišklydusi iš šio kelio.

„Rinkodara man patiko jau tuomet, kai studijavau verslo vadybą. Keitėsi įmonės, produktai, o rinkodara pamažu tapo ne tik profesija, darbu, bet ir gyvenimo būdu, net per atostogas stebiu aplinką, įsidėmiu netradicinius šios srities specialistų sprendimus. Rinkodara žavi daugialypiškumu; svarbiausia yra žinoti tikslą, matyti problemą, pasirinkti tinkamas priemones jai spręsti, o tada ateina eilė kūrybiškumui. Kūrybiškumo mūsų profesijoje daug, bet tai ne menas, saviraiška turi aiškias ribas. Apskritai rinkodaroje galioja taisyklė: kad ir kiek žinių, patirties, išmonės turėtum, niekada negali žinoti, koks bus galutinis rezultatas. Jeigu perprastume, kaip į mūsų sprendimus reaguos tikslinė auditorija, visi skintume „Liūtus“ Kanuose“, – į specialistų virtuvę įsileidžia pašnekovė.

Ji prisimena karjeros laipteliais kilusi pamažu ir užtikrintai.

„Daugelyje įmonių pradėjusi nuo žemesnės pozicijos palypėdavau karjeros laipteliais. Žvelgdama atgal manau, kad man niekada netrūko iniciatyvos ir noro dirbti – ne tiek, kiek reikia, o kiek įmanoma. Tikriausiai todėl mane pastebėdavo ir įvertindavo kolegos, vadovai. Būna juokinga prisiminus kai kurias pirmąsias nepamatuotas iniciatyvas. Kai tik baigi mokslus, entuziazmas trykšta per kraštus, padarai klaidų, bet todėl ir tobulėji. Dabar esu kur kas racionalesnė, profesionaliau viską matuoju, daugiau žinau. Tačiau noras išbandyti tai, kas dar nebandyta, niekur nedingo“, – pasakoja p. Romanovskienė.

Nematomi darbai

Ji prisimena, kad į „Go Vilniaus“ duris Gynėjų gatvėje pasibeldė darsyk ieškodama, kaip save realizuoti.

„Ilgai dirbau „Maxima LT“, vėliau, kai išsiskyrė mūsų keliai, norėjau imtis didelių iššūkių, visai netroškau ramybės. Mūsų rinka gana maža, pirštais galima suskaičiuoti įmones, kurių rinkodaros skyriai yra tikrai aktyvūs ir dinamiški. Apie „Go Vilniaus“ projektą sužinojau iš kolegų. Jie siūlė kandidatuoti į vadovo postą, tačiau nesijaučiau galinti iškart vadovauti. Kai agentūra paskelbė ieškanti rinkodaros vadovo, užpildžiau paraišką, taip susiklostė, kad vėliau vis tiek tapau jos vadove“, – prisimena pašnekovė.

Ji sako, kad pirmieji įspūdžiai buvo teigiami, tačiau buvo aišku, kad darbo netrūks.

„Atėjusi į „Go Vilnių“ pirmiausia supratau, kad tai dar nėra brandi organizacija. Brandžiai ir nebrandžiai organizacijai keliami tikslai iš esmės skiriasi. Mano tikslas – padėti „Go Vilniui“ pamatus ir pastatyti agentūrą ant kojų. Tai nėra lengvas darbas. Lūkesčiai visų dideli, žmonės laukia rezultatų, o tavęs nematyti, nes pasilenkusi kloji pamatus: styguoji vidinius procesus ir kultūrą, keli ilgalaikius tikslus, mezgi ryšius su partneriais. Tačiau nuo pat pradžių buvau pasiryžusi neiti populistiniu keliu. Visada mėgstu galvoti apie žmogų, kuris ateis po manęs: arba jis perims chaosą, arba turėdamas tvirtą pagrindą galės ramiai tęsti darbus, įnešti naujų vėjų, įgyvendinti savo viziją.

Esu įsitikinusi, kad agentūra „Go Vilnius“ sostinei labai reikalinga. Norėčiau, kad pasaulio žemėlapyje Vilnius užimtų lyderio poziciją, kad mums nereikėtų kopijuoti, o kopijuotų mus“, – kalba vadovė.

Kaip tėvai ir vaikai

Ponia Romanovskienė šypsosi, kad vilniečiui gana sunku Vilnių pamatyti ir įvertinti užsieniečio akimis.

„Vilniečiai myli Vilnių, mūsų santykis su miestu – kaip su tėvais: ne pats juos išsirinkai, bet negali nemylėti. Pati esu visiškai šališka; man patinka Vilniaus žmonės – gražūs, kūrybiški, stilingi. Patinka miesto dydis – tai ne megapolis, kur oras užterštas ir visi skuba, tačiau kartu yra visko, ko tik reikia kokybiškam gyvenimui. Net norėdamas nespėsi aplankyti visų mieste vykstančių renginių, išragauti visų naujų restoranų patiekalų, išsigrožėti visa gamta žaliosiose miesto erdvėse, – beria p. Romanovskienė. – Reikia pripažinti, kad susisiekimas su Vilniumi galėtų būti geresnis. Bet didžiausiu Vilniaus skauduliu šiuo metu įvardyčiau tai, kad vis dar neturime konferencijų rūmų, kurie paskatintų dalykinio turizmo proveržį Lietuvoje ir įtvirtintų Vilnių tarptautiniame konferencijų turizmo žemėlapyje. Konferencijų rūmai tikrai bus, apie tai daug diskutuojama valstybiniu lygiu, bet kol mažai kas juda iš mirties taško.“

Kad nekaustytų baimė

Paklausta, kurių miestų viešinimo kampanijomis žavisi labiausiai, p. Romanovskienė gręžiasi į Skandinavijos šalis, tačiau darsyk primena, kad ir „namuose“ turime pakankamai potencialo.

„Mes mėgstame žvalgytis į Estiją, stebėtis, kaip puikiai jai sekasi. Labai džiaugiuosi už kaimynus, žaviuosi jų bendruomeniškumu ir susitelkimu. Patys tikrai nesame menkesni, neturime sėdėti kamputyje ir stebėti, kaip kiti miestai ir šalys skina rinkodaros laurus už kūrybiškumą, inovatyvumą, drąsą išsiskirti, – vardija p. Romanovskienė. – Ko mums trūksta? Susitelkimo. Reikėtų mažiau oponuoti vieni kitiems ir daugiau dirbti kartu. Labai mėgstame propaguoti drąsą, skatinti kūrybiškumą, bet jeigu kam nors kas nors nepavyksta, jeigu žmogus suklysta, noriai badome pirštais, net neetiškai puolame. Todėl žmones dažnai stabdo baimė suklysti. Juk vaikus auklėjame visai priešingai; jiems sakome, kad tikroji laisvė – nebijoti klysti. Tai nereiškia, kad į nuotykius reikia neri nepamatavus, stačia galva, bet baimė neturi kaustyti.“

Dosjė

  • Kada gimėte: 1979 birželio 21 d., Vilniuje
  • Kur mokėtės: VGTU verslo vadybos magistrantūra
  • Karjera: Dirbau skirtingose įmonėse, daugelyje jų pradėdavau nuo žemesnių pareigų, vėliau man buvo patikimos aukštesnės pozicijos. Dirbau ir su plataus vartojimo prekių, ir su paslaugų, ir su virtualių projektų rinkodara.
  • Gyvenimo moto: Jei nori pakeisti pasaulį, pradėk nuo savęs.
  • Didžiausias laimėjimas: Dukra ir sūnus
  • Didžiausias nusivylimas: Viską gyvenime priimu kaip pamoką. Kartais pamokos būna itin skaudžios, bet ir jos mums duodamos ne veltui.
  • Kaip leidžiate laisvalaikį?: Su šeima. Daug ko pasisemiu iš vaikų, man su jais visada gera, daug ko iš jų mokausi, atrodo, augame kartu. Nesu didelė meno žinovė, bet patinka prie jo prisiliesti. Mėgstu teatrą, muziką, vizualiuosius menus, performansus, literatūrą. Kai būna visai blogai, einu į filharmoniją ir išeinu su palengvėjimu.
  • Mėgstamiausia knyga: Lauros Hillenbrand „Nepalūžęs“, labai patinka Erichas Maria Remarque’as.
  • Mėgstamiausias patiekalas: Mamos šaltibarščiai
  • Mėgstamiausias gėrimas: Šaltalankių arbata
  • Kaip nuleidžiate garą: Išsilieju ant artimųjų, o po pusvalandžio atsiprašinėju. Šiemet 10 dienų praleidau meditacijos stovykloje, visiškoje tyloje, atsiribojusi nuo pasaulio ir visų ryšio priemonių. Bandau praktikuoti meditacijas ir grįžusi iš stovyklos, tai labai padeda išgirsti save ir priimti bet kokią gyvenimo situaciją ramiai.
  • Mėgstamiausias prekės ženklas: „Lego“. Kažką jie daro teisingai. Pamenu, kaip būdamas mažas mano brolis rašė laiškus Kalėdų Seneliui ir prašė dovanų „Lego“ konstruktoriaus. Po 30-ies metų tą patį darė mano sūnus, nenustebsiu, jei „Lego“ paprašys anūkai. Tokių gyvybingų ir vis dar labai geidžiamų prekės ženklų nėra daug.

FOTOGALERIJA Inga Romanovskienė (5 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Taika su Ispanijos mokesčių inspekcija C. Ronaldo kainuos 18,8 mln. Eur 2

Portugalų futbolo žvaigždė Cristiano Ronaldo pasiekė susitarimą su Ispanijos teisėsaugą, pagal kurį kalėjimų...

Laisvalaikis
2019.01.22
26 milijardieriai valdo tiek pat turto, kiek pusė planetos žmonių 20

26 turtingiausi pasaulio asmenys pernai bendrai sukaupė 1,4 trln. USD turto. Tai reiškia, kad jie valdo tiek...

Laisvalaikis
2019.01.21
Lietuvos kultūros taryba pirmajam pusmečiui skyrė per 3 mln. Eur

Lietuvos kultūros taryba (LKT) paskelbė kultūros ir meno sričių 2019-ųjų pirmojo finansavimo konkurso etapo...

Laisvalaikis
2019.01.21
Mirė Lietuvos patriotas, disidentas ir rezistentas Petras Cidzikas 4

Sausio 21-osios naktį mirė Lietuvos patriotas, rezistentas ir disidentas Petras Cidzikas, kurio gyvenimas...

Laisvalaikis
2019.01.21
Vokietijoje pavogė į LNOBT vežtus „Turandot“ kostiumus 4

Vokietijoje iš į Vilnių vykusio vilkiko pavogti operos „Turandot“ atlikėjams skirti kostiumai. Šios operos...

Laisvalaikis
2019.01.21
Investicijos į nekilnojamąjį turtą tarpukario Kaune 6

Sukako 100 metų, kai 1919-ųjų sausio 2 d. iš lenkų okupuoto Vilniaus pasitraukė Lietuvos laikinoji...

Laisvalaikis
2019.01.20
Lietuvos rašytojų sąjunga gina rašytoją M. Ivaškevičių 3

Lietuvos rašytojų sąjungos (LRS) valdyba sausio 19 d. išplatino pareiškimą, ginantį Nacionalinės kultūros ir...

Laisvalaikis
2019.01.20
Beckhamų prekės ženklai klimpsta į nuostolius 4

Davido ir Victorios Beckham atstovaujami aprangos prekės ženklai pastaraisiais metais patiria vis daugiau...

Laisvalaikis
2019.01.20
Jūsų namai toli nuo namų: „Radisson“ ir „Ramada“ viešbučių istorijos Premium

Keliauninkams skirtos užeigos egzistavo jau ankstyvosiose civilizacijose ir yra minimos net Biblijoje.

Verslo klasė
2019.01.19
Ekspertai: „Gillette“ reklama – vaikščiojimas skustuvo ašmenimis Premium 3

Rinkodaros metus tarptautiniai prekės ženklai pradeda aktyviai – „Gillette“ savo naująja kampanija išjudino...

Rinkodara
2019.01.17
Smiltynėje pradedama statyti jūros gyvūnų sanatorija

Šią savaitę Kuršių nerijos Kopgalyje, greta Lietuvos jūrų muziejaus delfinariumo bus pradėtas statyti...

Laisvalaikis
2019.01.17
Radiniai Gedimino kalne – nuo klajoklių genčių strėlių iki Vytauto laikų mūrų

Pernai tvarkant Gedimino kalną archeologai aptiko įdomių radinių iš įvairių istorinių laikotarpių.

Laisvalaikis
2019.01.16
Žiūrimiausias 2018-ųjų filmas Lietuvoje – „Tarp pilkų debesų“ 2

Metų sandūroje paskelbtų tyrimų rezultatai, rodantys, jog 2018-uosius Lietuvos gyventojai įvertino gerai, o...

Laisvalaikis
2019.01.16
Siekdama skaidrumo, „Tiffany & Co“ numeruos deimantus

JAV Juvelyrikos tinklas „Tiffany & Co“ pranešė nuo šiol visus parduodamus deimantus žymėsiantis serijiniu...

Laisvalaikis
2019.01.15
Iliustruotoji istorija: Rokfelerio centras 2

Pačiame Niujorko viduryje stūksantis Rockefellerio centras daugiau nei 80 metų kasmet sulaukia milijonų...

Laisvalaikis
2019.01.13
Įvardijo sveikiausius turistams pasaulio miestus 2

Jei savaitgalio išvykai ieškote miesto, kuriame laiką galima būtų praleisti naudingai sveikatos požiūriu,...

Paslaugos
2019.01.13
Siūlo darbą švyturio prižiūrėtojams Kalifornijoje už 130.000 USD 1

Jeigu norisi kardinalių pokyčių, galbūt vertėtų pakeisti darbą. Pavyzdžiui, tapti istorinio švyturio...

Vadyba
2019.01.12
Baldų gamintojas P. Narbutas investuoja į futbolo klubą 21

Šių metų pradžioje įkurta viešoji įstaiga – futbolo klubas „Vilnius“, jį įsteigė biuro baldų gamybos...

Laisvalaikis
2019.01.11
„Verslios Lietuvos“ vadovės D. Kleponės portretas: lyderystė carpe diem stiliumi 23

Ruošdamasi pokalbiui su Daina Klepone, VšĮ „Versli Lietuva“ generaline direktore, pamaniau: jos CV būtų...

Laisvalaikis
2019.01.11
Mokslininkai atspausdino už aguonos grūdą mažesnį Vytį

Vilniaus universiteto (VU) Fizikos bei Chemijos ir geomokslų fakultetų mokslininkai kartu su lazerinių...

Laisvalaikis
2019.01.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau