„Go Vilnius“ vadovė Inga Romanovskienė: kaip parduoti Vilnių

Publikuota: 2018-08-31
Inga Romanovskienė, VšĮ „Go Vilnius“ vadovė, sako, kad darbas agentūroje jai yra iššūkis, bet labai įdomus iššūkis. Juditos Grigelytės nuotr.
Inga Romanovskienė, VšĮ „Go Vilnius“ vadovė, sako, kad darbas agentūroje jai yra iššūkis, bet labai įdomus iššūkis. Juditos Grigelytės nuotr.

Senamiesčio idilė ir virš bažnyčių bokštų sklendžiantys oro balionai. Dinamiški verslo centrai ir muzika pulsuojantys klubai. Gurmanų gomurius kutenantys aromatai ir parkuose žaidžiančių vaikų klegesys. Vilnius gali būti visoks, bet užsieniečiams jis dažniausiai tiesiog dar neatrastas. Inga Romanovskienė, Vilniaus miesto turizmo ir verslo plėtros agentūros „Go Vilnius“ vadovė, pasakoja, kokie viliotiniai traukia turistus į Lietuvos sostinę ir kodėl argumentuota kritika yra pats geriausias akstinas tobulėti.

Penktadienio rytą, kol Lietuva ir pasaulis ūžia ieškodami Europos G taško, „Go Vilniaus“ komanda ramiai darbuojasi biure. Rugpjūčio pradžioje agentūra pristatė naują reklamos kampaniją Didžiosios Britanijos ir Vokietijos rinkoms, akcentuodama, kad Vilnius – neatrastas Europos lobis, kurį aptikti nuostabu. Tuomet sujudo moralės sergėtojai ir kritikai, nuogąstaudami, kad Lietuvos sostinė renkasi abejotinas vertybes, skatina sekso turizmą ir kalba tai, apie ką ne tik šaukti visam pasauliui, bet net patyliukais kalbėti nedera. „Go Vilniaus“ vadovė ir ažiotažo įkarštyje, ir jam kiek aprimus išlieka rami: taip, kampanijos metafora – kontroversiška, tačiau norint įstrigti vartotojui galvoje, reikia išsiskirti iš kitų.

„Reklamos mokyklos „Atomic Garden“ studentų eskizą, kurį naudojame „Vilniaus – Europos G taško“ kampanijoje, pirmą kartą pamačiau atsitiktinai ir iškart pamaniau: kodėl pačiai nekilo tokia mintis? Ji itin taikliai nusako, kas yra Vilnius ir ką apie jį mano užsieniečiai. Dažniausiai jie kartoja: apie Vilnių nieko nežinojome, bet kai atvykome, likome sužavėti. Metafora yra kontroversiška, joje iš anksto užkoduotas konfliktas – žinojome, kad ji neliks nepastebėta“, – pasakoja pašnekovė.

Ji pripažįsta šįkart pasikliovusi ne tik patirtimi, bet ir intuicija.

„Vadovui neretai tenka kliautis intuicija, man ji dažnai padeda, o šiuo atveju nė neabejojau, kad privalau ja vadovautis, – sako p. Romanovskienė. – Žinoma, prireikė daug darbo, kad vienas eskizas virstų reklamos kampanija. Tai nebuvo spontaniškas sprendimas, aiškiai suvokėme ką, kodėl ir kam darome, įvertinome galimą rezonansą, riziką, paruošėme planus jai valdyti.“

VšĮ „Go Vilnius“ vadovė sako, jog komanda aiškiai suvokė, kad daliai auditorijos sprendimas patiks, o daliai bus nepriimtinas.

„Kampanija skirta užsienio vartotojams, todėl mūsų tikslas buvo numatyti riziką užsienio, o ne Lietuvos rinkoje. Ką mano tautiečiai, žinojome dar metų pradžioje, kai „Atomic Garden“ studentų kurtas eskizas pirmą kartą pasirodė viešai. Pripažįstu, nesitikėjome, kad Lietuvoje bruzdesys netils taip ilgai, tačiau galiausiai jis net padėjo pasiekti platesnę auditoriją užsienyje“, – kalba p. Romanovskienė.

Užsienio žiniasklaida mielai citavo susirūpinusius lietuvius, tačiau pati kritikuoti nepuolė:

„Džiaugiuosi kad užsienio žiniasklaida sureagavo ir vis dar reaguoja žaismingai, kad mūsų pasirinktą humoro formą sugebėjo blaiviai įvertinti. Nors sakoma, kad protingi žmonės kopijuoja, aš kopijuoti nemėgstu; visuomet norisi išmėginti ką nors naujo. Pasaulyje, kur tokia sparti informacijos sklaida ir skvarba, vis sunkiau atkreipti žmonių dėmesį, stebinti pasitelkus tradicinius būdus. Skęstame informacijoje, tačiau kūrybiškumui erdvės visada buvo, yra ir bus.“

Paklausta, kaip vertina kampanijos sėkmę, p. Romanovskienė neslepia: lūkesčius ji pranoko.

„Kampanijai dar neprasidėjus, žinia apie ją ėmė sklisti per garsiausius pasaulio naujienų portalus. Dabar kampanija nė neįpusėjo, bet nebežinau, kaip reikės pakartoti ir pranokti tuos rodiklius, kuriuos jau pasiekėme, – šypsosi pašnekovė ir patikslina, kad „Vilniaus – G taško“ kampanijos tikslas – pristatyti Lietuvos sostinę kaip inovaciją. – Užsieniečiai apie mūsų miestą dažniausiai neturi išankstinės nuomonės, jiems tai – dar vienas pasaulio miestas. Bet tie, kurie atvažiuoja, Vilnių įsimyli. Mes Vilnių vertiname kaip inovaciją keliautojo žemėlapyje. Inovacijos sklinda ne iš karto. Pirmiausia jas priima vadinamieji reformuotojai, kurie mėgsta išbandyti tai, kas neįprasta, nauja, netikėta, o plačiosios masės tai pripažįsta tik vėliau.“

Kritika – tik pamatuota

Kampanijos kritika buvo laukta ir sveikintina, o kaip į ją reaguoja pati pašnekovė?

„Kartais kritika vadinama nuomonė – patinka ar nepatinka, tačiau tikroji kritika privalo būti argumentuota. Ją mielai priimu ir dažnai pati išprovokuoju. Mėgstu pasitarti su kolegomis, išsakyti ir išklausyti argumentus, nesu buldozerio logikos šalininkė, kai svarbiausia aklai ginti savo poziciją“, – sako ji.

Ponia Romanovskienė teigia, kad dirbant jai itin svarbus dar vienas aspektas: tikėti tuo, ką darai.

„Sakoma, kad tikri specialistai gali parduoti ir dirbti su bet kuo. Bet man visada buvo svarbu, su kokiu produktu dirbu, negalėčiau įtikinamai pardavinėti žieminių padangų. Pati esu vilnietė, myliu savo miestą. Bet toks prekės ženklas – didžiulė atsakomybė. Puikiai suprantu, kad Vilnius ne tik mano miestas. Esu tikra, kad jis turi didžiulį potencialą tapti traukos centru, tik reikės daug ir ilgai dirbti, kad jį atskleistume“, – pripažįsta vadovė.

Laipteliais aukštyn

„Go Vilniaus“ vadovės pareigos nėra pirmasis p. Romanovskienės karjeros iššūkis. Baigusi studijas VGTU, ji dirbo UAB „Vilandra“ rinkodaros vadybininke, vėliau – kelionių organizatoriaus „Gintarinė sala“ komercijos direktore, UAB „Maxima LT“ Įvaizdžio ir komunikacijų departamento vadove. Beveik šešerius metus, praleistus „Maxima LT“ komandoje, p. Romanovskienė prisimena kaip neįkainojamai vertingą patirtį.

„Tai dinamiška kompanija, kurioje reikia greitai dirbti, reaguoti, spręsti. Ne kiekvienam toks tempas yra priimtinas, tačiau jis verčia pasitempti, laikytis disciplinos. Rinkodaros specialistai žino, ką reiškia argumentuotai apginti savo biudžetą, – „Maximoje“ puikiai išmokau šią pamoką. Ten turėjau galimybių imtis įdomių projektų, kai kurie jų gyvuoja ir auga iki šiol. Buvau atsakinga ir už socialinius projektus, kurie visada buvo artimiausi širdžiai, nes jie ne tik padeda prekės ženklui, įtraukia darbuotojus, bet ir sprendžia visuomenines problemas“, – prisimena p. Romanovskienė.

Kai išsiskyrė pašnekovės ir „Maxima LT“ keliai, specialistė tapo el. švietimo paslaugų UAB „TAMO Group“ rinkodaros vadove.

Ponia Romanovskienė sako dar studijuodama sąmoningai pasirinkusi rinkodaros sritį ir niekada per toli neišklydusi iš šio kelio.

„Rinkodara man patiko jau tuomet, kai studijavau verslo vadybą. Keitėsi įmonės, produktai, o rinkodara pamažu tapo ne tik profesija, darbu, bet ir gyvenimo būdu, net per atostogas stebiu aplinką, įsidėmiu netradicinius šios srities specialistų sprendimus. Rinkodara žavi daugialypiškumu; svarbiausia yra žinoti tikslą, matyti problemą, pasirinkti tinkamas priemones jai spręsti, o tada ateina eilė kūrybiškumui. Kūrybiškumo mūsų profesijoje daug, bet tai ne menas, saviraiška turi aiškias ribas. Apskritai rinkodaroje galioja taisyklė: kad ir kiek žinių, patirties, išmonės turėtum, niekada negali žinoti, koks bus galutinis rezultatas. Jeigu perprastume, kaip į mūsų sprendimus reaguos tikslinė auditorija, visi skintume „Liūtus“ Kanuose“, – į specialistų virtuvę įsileidžia pašnekovė.

Ji prisimena karjeros laipteliais kilusi pamažu ir užtikrintai.

„Daugelyje įmonių pradėjusi nuo žemesnės pozicijos palypėdavau karjeros laipteliais. Žvelgdama atgal manau, kad man niekada netrūko iniciatyvos ir noro dirbti – ne tiek, kiek reikia, o kiek įmanoma. Tikriausiai todėl mane pastebėdavo ir įvertindavo kolegos, vadovai. Būna juokinga prisiminus kai kurias pirmąsias nepamatuotas iniciatyvas. Kai tik baigi mokslus, entuziazmas trykšta per kraštus, padarai klaidų, bet todėl ir tobulėji. Dabar esu kur kas racionalesnė, profesionaliau viską matuoju, daugiau žinau. Tačiau noras išbandyti tai, kas dar nebandyta, niekur nedingo“, – pasakoja p. Romanovskienė.

Nematomi darbai

Ji prisimena, kad į „Go Vilniaus“ duris Gynėjų gatvėje pasibeldė darsyk ieškodama, kaip save realizuoti.

„Ilgai dirbau „Maxima LT“, vėliau, kai išsiskyrė mūsų keliai, norėjau imtis didelių iššūkių, visai netroškau ramybės. Mūsų rinka gana maža, pirštais galima suskaičiuoti įmones, kurių rinkodaros skyriai yra tikrai aktyvūs ir dinamiški. Apie „Go Vilniaus“ projektą sužinojau iš kolegų. Jie siūlė kandidatuoti į vadovo postą, tačiau nesijaučiau galinti iškart vadovauti. Kai agentūra paskelbė ieškanti rinkodaros vadovo, užpildžiau paraišką, taip susiklostė, kad vėliau vis tiek tapau jos vadove“, – prisimena pašnekovė.

Ji sako, kad pirmieji įspūdžiai buvo teigiami, tačiau buvo aišku, kad darbo netrūks.

„Atėjusi į „Go Vilnių“ pirmiausia supratau, kad tai dar nėra brandi organizacija. Brandžiai ir nebrandžiai organizacijai keliami tikslai iš esmės skiriasi. Mano tikslas – padėti „Go Vilniui“ pamatus ir pastatyti agentūrą ant kojų. Tai nėra lengvas darbas. Lūkesčiai visų dideli, žmonės laukia rezultatų, o tavęs nematyti, nes pasilenkusi kloji pamatus: styguoji vidinius procesus ir kultūrą, keli ilgalaikius tikslus, mezgi ryšius su partneriais. Tačiau nuo pat pradžių buvau pasiryžusi neiti populistiniu keliu. Visada mėgstu galvoti apie žmogų, kuris ateis po manęs: arba jis perims chaosą, arba turėdamas tvirtą pagrindą galės ramiai tęsti darbus, įnešti naujų vėjų, įgyvendinti savo viziją.

Esu įsitikinusi, kad agentūra „Go Vilnius“ sostinei labai reikalinga. Norėčiau, kad pasaulio žemėlapyje Vilnius užimtų lyderio poziciją, kad mums nereikėtų kopijuoti, o kopijuotų mus“, – kalba vadovė.

Kaip tėvai ir vaikai

Ponia Romanovskienė šypsosi, kad vilniečiui gana sunku Vilnių pamatyti ir įvertinti užsieniečio akimis.

„Vilniečiai myli Vilnių, mūsų santykis su miestu – kaip su tėvais: ne pats juos išsirinkai, bet negali nemylėti. Pati esu visiškai šališka; man patinka Vilniaus žmonės – gražūs, kūrybiški, stilingi. Patinka miesto dydis – tai ne megapolis, kur oras užterštas ir visi skuba, tačiau kartu yra visko, ko tik reikia kokybiškam gyvenimui. Net norėdamas nespėsi aplankyti visų mieste vykstančių renginių, išragauti visų naujų restoranų patiekalų, išsigrožėti visa gamta žaliosiose miesto erdvėse, – beria p. Romanovskienė. – Reikia pripažinti, kad susisiekimas su Vilniumi galėtų būti geresnis. Bet didžiausiu Vilniaus skauduliu šiuo metu įvardyčiau tai, kad vis dar neturime konferencijų rūmų, kurie paskatintų dalykinio turizmo proveržį Lietuvoje ir įtvirtintų Vilnių tarptautiniame konferencijų turizmo žemėlapyje. Konferencijų rūmai tikrai bus, apie tai daug diskutuojama valstybiniu lygiu, bet kol mažai kas juda iš mirties taško.“

Kad nekaustytų baimė

Paklausta, kurių miestų viešinimo kampanijomis žavisi labiausiai, p. Romanovskienė gręžiasi į Skandinavijos šalis, tačiau darsyk primena, kad ir „namuose“ turime pakankamai potencialo.

„Mes mėgstame žvalgytis į Estiją, stebėtis, kaip puikiai jai sekasi. Labai džiaugiuosi už kaimynus, žaviuosi jų bendruomeniškumu ir susitelkimu. Patys tikrai nesame menkesni, neturime sėdėti kamputyje ir stebėti, kaip kiti miestai ir šalys skina rinkodaros laurus už kūrybiškumą, inovatyvumą, drąsą išsiskirti, – vardija p. Romanovskienė. – Ko mums trūksta? Susitelkimo. Reikėtų mažiau oponuoti vieni kitiems ir daugiau dirbti kartu. Labai mėgstame propaguoti drąsą, skatinti kūrybiškumą, bet jeigu kam nors kas nors nepavyksta, jeigu žmogus suklysta, noriai badome pirštais, net neetiškai puolame. Todėl žmones dažnai stabdo baimė suklysti. Juk vaikus auklėjame visai priešingai; jiems sakome, kad tikroji laisvė – nebijoti klysti. Tai nereiškia, kad į nuotykius reikia neri nepamatavus, stačia galva, bet baimė neturi kaustyti.“

Dosjė

  • Kada gimėte: 1979 birželio 21 d., Vilniuje
  • Kur mokėtės: VGTU verslo vadybos magistrantūra
  • Karjera: Dirbau skirtingose įmonėse, daugelyje jų pradėdavau nuo žemesnių pareigų, vėliau man buvo patikimos aukštesnės pozicijos. Dirbau ir su plataus vartojimo prekių, ir su paslaugų, ir su virtualių projektų rinkodara.
  • Gyvenimo moto: Jei nori pakeisti pasaulį, pradėk nuo savęs.
  • Didžiausias laimėjimas: Dukra ir sūnus
  • Didžiausias nusivylimas: Viską gyvenime priimu kaip pamoką. Kartais pamokos būna itin skaudžios, bet ir jos mums duodamos ne veltui.
  • Kaip leidžiate laisvalaikį?: Su šeima. Daug ko pasisemiu iš vaikų, man su jais visada gera, daug ko iš jų mokausi, atrodo, augame kartu. Nesu didelė meno žinovė, bet patinka prie jo prisiliesti. Mėgstu teatrą, muziką, vizualiuosius menus, performansus, literatūrą. Kai būna visai blogai, einu į filharmoniją ir išeinu su palengvėjimu.
  • Mėgstamiausia knyga: Lauros Hillenbrand „Nepalūžęs“, labai patinka Erichas Maria Remarque’as.
  • Mėgstamiausias patiekalas: Mamos šaltibarščiai
  • Mėgstamiausias gėrimas: Šaltalankių arbata
  • Kaip nuleidžiate garą: Išsilieju ant artimųjų, o po pusvalandžio atsiprašinėju. Šiemet 10 dienų praleidau meditacijos stovykloje, visiškoje tyloje, atsiribojusi nuo pasaulio ir visų ryšio priemonių. Bandau praktikuoti meditacijas ir grįžusi iš stovyklos, tai labai padeda išgirsti save ir priimti bet kokią gyvenimo situaciją ramiai.
  • Mėgstamiausias prekės ženklas: „Lego“. Kažką jie daro teisingai. Pamenu, kaip būdamas mažas mano brolis rašė laiškus Kalėdų Seneliui ir prašė dovanų „Lego“ konstruktoriaus. Po 30-ies metų tą patį darė mano sūnus, nenustebsiu, jei „Lego“ paprašys anūkai. Tokių gyvybingų ir vis dar labai geidžiamų prekės ženklų nėra daug.

FOTOGALERIJA Inga Romanovskienė (5 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Venecijos bienalė: sirgalių reikia ir sportui, ir menui

Ar jau atkreipėte dėmesį į reklaminius stendus gatvėse „Ir menui reikia sirgalių“, kuriuose žinomi Lietuvos...

Laisvalaikis
2019.04.24
Paryžiaus katedrai atstatyti – nuo 3D technologijų iki žaidimo „Assassin’s Creed“ Premium

Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas pareiškė, kad nuo gaisro nukentėjusi Paryžiaus Dievo Motinos...

Laisvalaikis
2019.04.23
Nepalas matuos, ar nenutrupėjo Everesto viršukalnė

Nepalas į Everestą siunčia tyrinėtojų komandą, kurios užduotis bus pamatuoti, ar aukščiausias pasaulio kalnas...

Laisvalaikis
2019.04.22
I. Kantas šaldytuve ieško pieno Premium

Pats Immanuelis Kantas (1724–1804 m.) manė, kad jo protėviai buvo škotai. Ilgą laiką šitokia filosofo...

Verslo klasė
2019.04.22
200 metų buvęs pamirštas paveikslas eksponuojamas Vilniuje 1

Vilniaus paveikslų galerijoje (Didžioji g. 4) eksponuojamas VU Piešimo ir tapybos katedros

Laisvalaikis
2019.04.22
Mokytis, mokytis. Bet kitaip 5

Vieną dieną man Brigita pasakė, kad nori pasikalbėti. Net nežinau, kaip čia taip išėjo – tiesiog ėmė ir...

Verslo klasė
2019.04.22
Paskui Japoniją išvykimo mokestį turistams įveda ir Malaizija 2

Vis daugiau valstybių nori rinkti mokesčius iš turistų ne tik jiems šalyje būnant, bet ir tuomet, kai...

Paslaugos
2019.04.22
„Mėgintuvėlis LT“ įkūrėja: verslo eksperimentas – uždegti mokslu vaikus Premium

Renata Česūnienė, MB „Mėgintuvėlis LT“ įkūrėja, pasitinka savo laboratorijoje. Stalas čia nukrautas...

Laisvalaikis
2019.04.19
Išsiaiškino, kur Shakespeare‘as rašė „Romeo ir Džiuljetą“

Britų istorikas Geoffrey‘is Marshas sako nustatęs, kur gyveno Williamas Shakespeare‘as (1564-1616 m.), kai...

Laisvalaikis
2019.04.17
Jei į Prezidentus kandidatuotų robotas

Vilniuje veikiantis privatus MO muziejus, atkreipdamas dėmesį į balandžio pradžioje atidarytą naują didžiąją...

Laisvalaikis
2019.04.17
Dievo Motinos katedrai verslas aukoja milijonus 2

Nacionaline tragedija vadinamas Paryžiaus Dievo Motinos katedros gaisras sujaudino ne tik tikinčiųjų širdis.

Laisvalaikis
2019.04.17
Futurologas Ch. Kutarna: naujame pasaulyje senos tiesos negalioja Premium

Futurologas dr. Chrisas Kutarna į interviu atvyko beveik parą keliavęs iš Naujosios Zelandijos – per Dohą, o...

Laisvalaikis
2019.04.16
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
Paryžiaus katedra: kas prarasta ir kas laukia 7

Pirmadienio vakarą Paryžiaus Dievo Motinos katedrą niokojusį gaisrą pavyko numalšinti. Nors sudegė visas...

Laisvalaikis
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 9

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
Graikija ir Turkija turistams atvers senovinių laivų sudužimo vietas

Graikija ir Turkija turistams – nardytojams rengiasi atverti naujus povandeninės archeologijos lobynus.

Paslaugos
2019.04.15
Kelionės verslo reikalais – ne į sveikatą 1

Darbo reikalais dažnai keliaujantys žmonės retai kalba apie tokių išvykų romantiką, jiems tai – neišvengiama...

Laisvalaikis
2019.04.14
1940-ųjų ruduo – kelias į „Barbarossą“ Premium

Vos spėjus Vokietijai sutriuškinti Prancūziją ir išmesti iš žemyno britus, 1940 m. vasarą pasaulis ėmėsi...

Verslo klasė
2019.04.13
Savaitgalis Birštone: ką aplankyti ir kokių pramogų siūlo kurortas 5

Birštoną galima vadinti etaloniniu sėkmės pavyzdžiu: dar prieš penkerius metus kaip galimą kurortą poilsiui...

Laisvalaikis
2019.04.13
„Vero Cafe“ tinklo savininkai: krizė – geras laikas pradėti verslą Premium 4

Skamba kiek makabriškai, tačiau yra verslų, kuriuos pradėti geriausias laikas buvo per 2007–2008 m. finansų...

Laisvalaikis
2019.04.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau