Buvęs „Formulės 1“ generalinis direktorius: kodėl Putinas turėtų valdyti Europą

Publikuota: 2018-01-27
 

Vieni jį vadina vadybos genijumi, kiti – didžiuoju machinatoriumi. Bernie Ecclestone’as, keturis dešimtmečius valdęs „Formulę 1“, rubrikoje „Pietūs su FT“ pasakoja, dėl ko jam buvo gėda, apie Lewisą Hamiltoną ir žavėjimąsi Vladimiru Putinu.

Pamatęs mane, Bernie Ecclestone’as kilsteli ranką. Šį gestą neteisingai suprantu kaip pasisveikinimą, paskui suvokiu, kad 87-erių magnatas liepia man stotis nuo savo staliuko prabangaus viešbučio „Mandarin Oriental“ Haid Parke prancūziško stiliaus bistro „Bar Boulud“ viduryje. Pilkos spalvos kostiumą vilkintis vyras eina į restorano galą ir išsirenka staliuką nuošaliau nuo minios.

„Jeigu kartais pradėčiau keiktis“, – paaiškina.

B. Ecclestone’as įpratęs nurodinėti. Iki 2017-ųjų pradžios jis buvo „Formulė 1“ generalinis direktorius – pasaulinių automobilių lenktynių, kurias jis pavertė viena žiūrimiausių sporto šakų pasaulyje, arenos inspektorius. Keturis dešimtmečius trukęs jo vadovavimas dramatiškai baigėsi pernai sausį, kai JAV grupė „Liberty Media“, kontroliuojama milijardieriaus Johno Malone’o, už 8 mlrd. USD perėmė F1 kontroliuojančiąją bendrovę. B. Ecclestone’as buvo nustumtas į „garbės pirmininko“ kėdę. Ką tai reiškia?

„Esu valdybos patarėjas“, – paaiškina jis. Ir kokie gi tie jo patarimai?

„Kad jie nieko neklausia“, – šypteli B. Ecclestone’as. Tai garbės titulas, atitinkantis aukštą jo statusą.

„Einu pačias aukščiausias pareigas, kokios tik yra, – ironizuoja jis. – Tokias aukštas, kad pažvelgęs žemyn nieko nematau.“

Safolko žvejo ir namų šeimininkės sūnui, kuris dar paauglys tapo naudotų automobilių pardavėju, tai nemenkas laimėjimas. Kombinacijos su automobiliais suteikė kapitalo 1971 m., kai ši sporto šaka tebuvo laisvalaikio būdas automobilizmo entuziastams, nusipirkti F1 komandą „Brabham“. Visą 8-ąjį dešimtmetį komandų vardu jis sudarydavo sutartis su lenktynių trasų valdytojais ir televizijos bendrovėmis, pardavinėjo F1 kaip paketą, o ne pavienes lenktynes. Pakerėti rėmėjai atvertė čekių knygeles.

Spektaklis pritraukė milijonus žiūrovų, ir daugelis šios sporto šakos atstovų praturtėjo. Tapęs teisėtu F1 savininku, B. Ecclestone’as išpardavė savo akcijas ir tapo milijardieriumi. Pasikeitė ir jo gyvenimo būdas. Jis susibičiuliavo su Micku Jaggeriu ir buvusiu Ispanijos karaliumi Juanu Carlosu I. Buvo moterų, neištikimybės ir trejos viena už kitą brangesnės skyrybos. Ketvirtoji žmona Fabiana Flosi – brazilė teisininkė, jaunesnė už vyrą kone pusšimčiu metų ir keliais coliais aukštesnė.

Palaukite ir pamatysite

B. Ecclestone’as pasirinko šią vietą pietums, nes ji vos už kelių minučių pėsčiomis nuo jo namų Princes Gate, pastate, kuriame kadaise buvo F1 biurai. Restoranas yra pačioje Naitsbridžo – vieno prašmatniausių Londono mikrorajonų – širdyje.

B. Ecclestone’as – smagus pašnekovas: mandagus, turintis savo nuomonę, kartais išsisukinėjantis, bet niekada nenuobodus. Jo balsas retai yra garsesnis už šnabždesį, tad esu priverstas užsikniaubti ant stalo, kad jį girdėčiau. Kiti pinigingi restorano lankytojai dažnai į mus žvilgčioja, tarytum jaustų, kad čia dalijamasi paslaptimis.

Su F1 susiję žmonės man pasakojo, kad B. Ecclestone’as praėjusį sezoną kaišiojo pagalius į ratus naujiesiems savininkams, kuriuos vadina „mūsų draugais amerikiečiais“. Sklando visokių istorijų: kad per vieną vakarienę Kremliuje jis bandė įkalbėti Vladimirą Putiną leisti jam prezidento vardu derėtis dėl mažesnio mokesčio už Rusijos „Grand Prix“ organizavimą; kad B. Ecclestone’as įtikino dvi F1 komandas pateikti skundą Europos Komisijai dėl „konkurenciją varžančių sutarčių“, nors pats tarpininkavo nustatant sąlygas; kad B. Ecclestone’as yra už Prancūzijos teisėsaugos įstaigų pradėto korupcijos tyrimo dėl pasaulinio automobilių sporto valdymo organo vaidmens parduodant F1 „Liberty Media“.

B. Ecclestone’as viską neigia: „Daugybė žmonių klausia: „Naujieji savininkai daro tai, o ką tu galvoji? Ar manai, kad tai gerai?“ O aš atsakau tą patį, ką ir jums: palaukite ir pamatysite.“

Prieina padavėjas. „Jie žino, kas man patinka“, – sako B. Ecclestone’as. Jam net nedavė valgiaraščio, ką jau kalbėti apie jo vartymą. Aš pasirenku volaille au curry, vištienos karį su artišokais bei auksinėmis razinomis ir ant grotelių keptą didžiadantę. B. Ecclestone’o pasirinkimas, kaip ir jis pats, lieka paslaptis.

Daugiau pinigų, daugiau greičio

Pastaraisiais metais F1 kentėjo nuo mažėjančio žiūrovų susidomėjimo. Nuosmukis iš dalies susijęs su pelningais sandoriais, kuriuos B. Ecclestone’as sudarė su palydovinės televizijos teikėjais ir dėl kurių varžybų nebematoma antžeminės televizijos ekranuose. Pašnekovas numoja į kritiką. „Mano darbas buvo užtikrinti verslo kūrimą, kad jį paskui pirktų, – sako jis. – Taip ir nutiko – pardavėme už labai gerą kainą. Vadinasi, padariau, ką ir turėjau padaryti.“

Reikia nepamiršti, kad lenktynėse konkurencija nuolat mažėja. Tai iš dalies lėmė B. Ecclestone’o rūpinimasis, kad turtingiausioms komandoms, tokioms kaip „Mercedes“, „Ferrari“ ir „Red Bull“, atitektų daugiau pinigų ir tai leistų joms dominuoti. Techniniai pokyčiai taip pat sumažino lenktynių pavojingumą, jos tapo lengviau nuspėjamos. Galimybės varžytis nebuvimas reiškia, kad automobiliams išvažiavus iš už pirmojo posūkio lenktynių baigtis dažnai būna aiški.

„Visiškai teisingai, tai aš ir kartoju. Aš pardavinėjau šią šlykščią produkciją ir man buvo gėda, nes manau, kad visi be išimties lenktynių rengėjai yra geri mano bičiuliai, ir man gaila, kad jiems tenka stengtis parduoti bilietus į tokį šlykštų šou. Čia kaip „Rolling Stones“ be Micko.“

Vienintelė žvaigždė – Hamiltonas

Pats nustojau žiūrėti F1 transliacijas prieš daugelį metų. B. Ecclestone’as klausia, kodėl. Mano jaunystės laikais, sakau, buvo puikių vairuotojų, tarkim, Ayrtonas Senna ir Nigelas Mansellas. Trasoje vykdavo epinės dvikovos, pavyzdžiui, kai varžydavosi Damonas Hillas ir Michaelis Schumacheris.

B. Ecclestone’as pritaria: „O ką dabar išskirtinio turime F1? Tik Lewisą Hamiltoną.“ Britų lenktynininkas išties yra vienas iš dabartinių šios sporto šakos lyderių ir galbūt vienintelė pasaulyje pripažįstama žvaigždė. Pernai automobiliu „Mercedes“ jis laimėjo savo ketvirtąjį čempionatą. Vis dėlto Hamiltonas man neatrodo patraukli asmenybė.

„Ne, tačiau jis patinka daugybei skirtingų žmonių, – sako B. Ecclestone’as. – Labai keista. Negalėtum pavadinti jo grynu juodaodžiu, tačiau daugybė juodaodžių (turėčiau nevartoti žodžio „spalvotasis“, juk įrašote, tačiau sakyti „juodaodis“ galima) gatvėje mane yra užkalbinę ir pasakę: „Šauniai padirbėta, Bernie.“ Jie patenkinti ir didžiuojasi Lewisu.“

B. Ecclestone’as pripažįsta, kad naujieji F „kasininkai“ nesinaudoja jo išmintimi, nes jo „patirtis pasenusi“. Galbūt tai suprantama. „Liberty Media“ nori modernizuoti šį sportą naudodamasi socialinės žiniasklaidos priemonėmis ir transliacijų rodymo skaitmeniniu formatu sandoriais, kurie galėtų padėti pasiekti jaunesnius žiūrovus. Kartą B. Ecclestone’as pasakė, esą nėra prasmės taikytis į paauglius, nes jie neturi tiek pinigų, kad įpirktų roleksą (bendrovė yra viena pagrindinių F1 rėmėjų).

„Anksčiau turėjome penkių žvaigždučių restoraną, – skundžiasi jis, – o dabar jie nori valdyti užkandinę „Kentucky Fried Chicken“. – Vyras parodo į savo „iPhone“ ekraną. – Juk ne kažin kas matyti, ar ne? Rėmėjams tai ne itin paranku. Juk nematyti rėmėjo pavadinimo.“

Derybų liūtas

Įtariai paknebinėju savo užkandį. Panašu į rudą paštetą be jokių artišokų. Nurijęs kąsnį nustumiu į šalį. (Vėliau čekis parodo, kad tai galėjo būti triušienos paštetas. Restoranas, regis, klaidą pastebėjo, ir užmokesčio už jį neėmė.) Dėkingas praleidžiu užkandį, nes B. Ecclestone’o paslaptingajame užsakyme užkandžio irgi nėra.

Pašnekovas yra bendravęs su monarchais ir prezidentais, pramonininkais ir žiniasklaidos magnatais ir pelnęs reputaciją žmogaus, kuris išpeša geresnes sąlygas bet kokiose derybose. Mėgstamas mano pavyzdys yra iš praėjusių metų, kai aštuoniasdešimtmetis sukirto lažybų su F1 lenktynininku Sebastianu Vetteliu spėsiąs nuplaukti per visą viešbučio baseiną, kol jaunasis vokietis išgers stiklinę vandens. Kai S. Vettelis priėmė iššūkį, B. Ecclestone’as užsakė stiklinę verdančio vandens.

Mėginu pakalbinti B. Ecclestone’ą apie stulbinamą jo karjerą. Koks yra jo geriausias visų laikų sandoris? Kuo jis didžiuojasi? Tačiau tokiems klausimams jis nepasiduoda.

„Kartą manęs paprašė paskaityti paskaitą viename koledže. Paklausiau, apie ką. „Apie verslą“, – atsakė jie. Tada atsakiau jiems: „Dėl to man į Oksfordą važiuoti nereikia. Galite jiems perduoti: „Pirkite pigiai, parduokite brangiai ir nedidinkite sąnaudų.“

Atneša pagrindinius patiekalus. B. Ecclestone’o lėkštėje – kuklus mėsainio maltinis be bandelės, apkeptas sūriu. Vyras paragauja pridėtų bulvyčių, palieka plėšytas salotas ir be apetito atsipjauna maltinio. Sako valgantis čia tą patį ne vienus metus.

Mano tobulai iškepta didžiadantė patiekta su smulkintu persiku, kiekviename kąsnyje gardžiai susilieja saldumas ir sūrumas.

„Anksčiau valgydavau kur kas daugiau negu dabar“, – ilgesingai tarsteli B. Ecclestone’as.

Ar jis dėl ko nors apgailestauja? Yra keletas dalykų. „Galbūt rimčiausias dalykas, – sako jis, – dėl kurio gailiuosi, yra tai, kad atidaviau savo akcijas buvusiajai, nes kai ji padėjo visas jas į patikos sąskaitą sau ir vaikams, netekau kontrolės.“

Fondų spąstuose

Ak, taip, „pasitikėjimas“ – daugelio komplikacijų šaltinis. 1997-aisiais B. Ecclestone’as pervedė savo F1 akcijas, kurių vertė, teigiama, siekė 3 mlrd. USD, į patikos fondą „Bambino Holdings“ lengvatinių mokesčių zonoje ir registravo jas tuometės sutuoktinės Slavicos Radic vardu. 2008-aisiais, po 24 metus trukusios santuokos, moteris paprašė skyrybų. Tuo metu ekspertai manė, kad skyrybos bus brangiausios istorijoje. Vėlesni pranešimai rodo, kad pora sudarė neįprastą sutartį, pagal kurią buvęs supermodelis mokės B. Ecclestone’ui iš fondo maždaug 100 mln. USD kasmet. Akivaizdu, kad prarasta turto kontrolė jam tebėra neužgijusi žaizda.

O per patikos fondą jis kone atsidūrė už grotų. 2014-aisiais B. Ecclestone’ui teko stoti prieš Vokietijos teismą – jam buvo pateikti kaltinimai kyšininkavimu, susiję su 44 mln. USD išmoka Vokietijos banko „Bayern LB“ (kadaise buvusiam vienam didžiausių F1 akcininkų) buvusiam rizikos valdymo pareigūnui Gerhardui Gribkowsky. B. Ecclestone’as buvo apkaltintas sumokėjęs G. Gribkowsky, kad šis užtikrintų, jog F1 bus parduota tam pirkėjui, kuris leis jam likti vadovo poste.

B. Ecclestone’as tvirtina, kad tą sumą iš jo tiesiog išviliojo, ir sako, kad vokiečių bankininkas grasino pranešti JK mokesčių inspekcijai, jog F1 bosas valdo šeimos patikos fondą, – tokiu atveju jis būtų buvęs skolingas didžiulę mokesčių sumą.

„Mielasis senasis Gribkowsky“, kaip jį vadina B. Ecclestone’as, 2012-aisiais buvo pasodintas į kalėjimą aštuoneriems metams, apkaltinus su mokėjimais susijusia korupcija. B. Ecclestone’ui grėsė 10 metų kalėjimo už kyšininkavimą, tačiau jis sumokėjo 100 mln. USD ir išėjo į laisvę: pagal Vokietijos įstatymus baudžiamąsias bylas galima baigti finansinėmis baudomis nepripažįstant kaltės.

Per tą bylą B. Ecclestone’as galėjo sėsti į kalėjimą visam gyvenimui. Ar jis griežia dantį ant Gribkowsky? Priešingai: „Nekaltinu jo, nes tikriausiai būčiau pasielgęs taip pat, jeigu būčiau galėjęs. Jis aptiko silpną vietą, rado svertų ir jais pasinaudojo. Negaliu nieko kaltinti dėl tokio elgesio.“

Žmogus be sentimentų

B. Ecclestone’as niekada nepasiduotų sentimentams. Jis prisimena, kaip pernai Brazilijoje buvo pagrobta jo žmonos motina Aparecida Schunck. Gauja už moters paleidimą reikalavo 28 mln. USD.

„Pagrobėjai paskambino Fabianai ir pasakė, kad jeigu nesumokėsime, jos motinai nupjaus galvą ir atveš ją jos seseriai... Norėjau važiuoti ir su jais susitikti, maniau, kad man pavyks su jais susitarti.“

Tokia bravūra mane stulbina. Juk būtų bijojęs susitikti su pagrobėjais?

„Ne, kam jiems mane žudyti.“ Išpirka nebuvo sumokėta, ir po devynių dienų policijos operacija baigėsi moters išlaisvinimu. Keli vyrai dėl to buvo teisiami.

Atrodo, B. Ecclestone’ui padarė įspūdį gaujos taktika. Jis sako, kad įmantrus jų planas, kaip gauti pinigų ir likti nesusektiems, buvo „gana išradingas“.

Ir jis nepyksta dėl sukeltos širdgėlos?

„Kuo tai padėtų, jeigu sieločiausi?“

Padavėjas grįžta nešinas desertų meniu. Šįkart pašnekovas gali kai ką pasiūlyti: „Paragaukite suflė.“ Taip ir padarome, kartu užsisakome po puodelį espreso.

Ant kalno su Putinu

Paskutinį praėjusio amžiaus dešimtmetį B. Ecclestone’as buvo nominuotas į riterius. Rekomendacijas pateikė Nelsonas Mandela ir Silvio Berlusconi. Jam valdant F1, buvo sukurtas „automobilių sporto slėnis“ Pietų Anglijoje, kur įsikūrusios daugelis F1 komandų ir kuriame dirba tūkstančiai žmonių. Kiti britų verslininkai sulaukė pripažinimo už mažesnius nuopelnus, tačiau valstybės tarnautojai stojo piestu. Žmogus, kuris vis dar šokiruoja savo šalies politinį valstybės aparatą – pernai balsavo už pasitraukimą iš Europos Sąjungos ir mano, kad JAV prezidentas Donaldas Trumpas „padarė daug gero pasauliui“, – buvo atstumtas.

„Nuoširdžiai, manau, kad žmogus, kuris turėtų valdyti Europą ir kuris padarė man didžiausią įspūdį, yra Vladimiras Putinas, nes jis yra žodžio žmogus – jeigu pasakė, padarys... ?Jis – aukščiausios klasės žmogus.“

Ar B. Ecclestone’as pritaria V. Putino autokratiškiems polinkiams, pakantumo politinių nuomonių skirtumui stokai, jo vyriausybės homofobiškai politikai?

„Kai mokiausi mokykloje, jeigu kas padarydavo ką nors ne taip, mokytojai sakydavo: eik, atsinešk bausmių knygelę ir lazdelę, – aiškina pašnekovas. – Eik pas savo auklėtoją ir gausi kelias rykštes... Tai jis ir daro.“

Už tokias pažiūras B. Ecclestone’as jau anksčiau yra pakliuvęs į bėdą. Kartą jis išreiškė susižavėjimą Adolfu Hitleriu kaip žmogumi, kuris „mokėjo pasiekti, kad darbas būtų padarytas“, – už šią pastabą vėliau atsiprašė.

Klusteliu, galbūt pašnekovas toleruoja represijas. O kas, jeigu rusai, kurie gavo „keletą rykščių“, nepadarė nieko blogo ir tenori teisės laisvai kritikuoti savo lyderį?

„Po 2014 m. Sočio žiemos olimpinių žaidynių buvau su Putinu nelemto kalno viršūnėje... Susitikome dviese. Mes vaikštinėjome, o žmonės prieidavo ir prašydavo autografo... štai kaip jį vertina žmonės.“

Štai kaip B. Ecclestone’as patyrė pasaulį – nuošalaus kalno viršūnėje su kitais neabejotinos galios vyrais, suvienyti gebėjimo „pasiekti, kad darbas būtų padarytas“. Gimęs skurde, jis visą gyvenimą statėsi kuo turtingiau auksuotą narvelį. Galima žavėtis jo laimėjimais, tačiau pavydas neima.

Akivaizdu, kad B. Ecclestone’as mėgsta saldumynus. Suflė – tobulos. Po šokoladine plutele slypi pasakiškas mėlynių įdaras. Padavėjas dar atneša dubenėlį šiltų „madlenų“ su vanilės taškiukais ir pasako: „Nuo manęs, nes žinau, kad jūs jas mėgstate.“ B. Ecclestone’as spusteli padavėjui alkūnę ir nusišypso.

Vyras tvirtina, kad galiausiai pasitraukė iš F1, nes neseniai pardavė paskutines turėtas bendrovės akcijas. Jis planuoja parduoti ir prabangų butą su mansarda Londone, ir biurus, iš kurių „Liberty Media“ išsikraustė. Jis nori persikelti į Šveicariją: ten turi viešbutį Gštado slidinėjimo kurorte ir tvirtina, kad toks sprendimas nesusijęs su lengvatiniais mokesčiais.

Vis dėlto B. Ecclestone’as turi daugiau pinigų, negu gali tikėtis išleisti. Koks bus paskutinis jo sprendimas? Galbūt labdaros fondas? Norėtumėte.

„Turiu žmoną, tris dukteris, penkis anūkus ir vieną proanūkį, – aiškina jis. – Užtektinai turiu ką veikti su savo pinigais.“

Tarytum norėdamas tai pabrėžti, čiumpa atneštą sąskaitą. Susiginčijame, kuris mokės. Aš protestuoju, kad pagal „Pietų su FT“ taisykles mokėti privalo žurnalistas. B. Ecclestone’as pakankamai žvitrus, kad manimi nusikratytų. Iš kelnių kišenės išsitraukia šūsnį 50 svarų banknotų ir įkiša krūvelę į odinį aplanką.

„Aš dar nenustojau laužyti taisyklių“, – pareiškia jis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pradinė „Nuogos moters“ kaina – 123 mln. eurų

Niujorko „Sotheby‘s“ aukcionas pranešė pradinę Amedeo Modigliani (1884–1920) kūrinio kainą. 1917 m. nutapytą...

Laisvalaikis
2018.04.25
Prasmingos vasaros vaikams paieškos: edukacija gali būti smagi Rėmėjo turinys

Didėjantis tėvų, norinčių, kad jų atžalos vasarą leistų turiningai, skaičius augina ir naują verslo nišą: per...

Laisvalaikis
2018.04.25
Filipinai uždaro Borakajaus salą, Tailandas – DiCaprio išpopuliarintą rojų

Civilizacija vėl atsuka nemaloniąją savo veido pusę – šiukšlėse skęstančių pietryčių Azijos pakrančių...

Laisvalaikis
2018.04.24
Aidas Puklevičius: meldžiu mane pažinti, feisbukai Premium

Vienas nuostabiausių pažangaus jaunimo (tiesą sakant, ir mažiau pažangaus senimo) bruožų – šventas noras...

Verslo klasė
2018.04.22
Naujoji prabanga: kai reikia nedaug, bet gerai 2

Jei sklendžiate prabangių daiktų pasaulyje, tikriausiai pastebėjote kelerius pastaruosius metus vis...

Laisvalaikis
2018.04.22
Londono pamokos: gandai apie popieriaus mirtį buvo perdėti

Londono knygų mugėje dalyvavę Lietuvos leidėjai džiaugiasi įkėlę koją į anglakalbių šalių literatūros rinką,...

Laisvalaikis
2018.04.22
Atatürkas: joks turkiškos kasdienybės elementas nėra atsietinas nuo jo vardo Premium

Šiuolaikinės Turkijos Respublikos įkūrėjas Mustafa Kemalis Atatürkas miręs jau 80 metų, tačiau šiandien...

Verslo klasė
2018.04.22
E. Parulskis: B kategorijos piešimas ir plojimai už parkavimą Premium 1

Šiandien, kovo pabaigoje, filmukai su namų augintinių „piešimu“ yra pasiekę piką, bet aš nesu tikras, ar...

Verslo klasė
2018.04.21
Mirė populiarusis Dj Avicii 9

Sulaukęs vos 28-erių mirė populiarusis Dj Avicii, švedas muzikos prodiuseris iš Švedijos Timas Berglingas.

Laisvalaikis
2018.04.20
Priešo teritorijoje. Odė vienam žurnalui Premium 2

Kovo 9-ąją išėjo paskutinis britų muzikos žurnalo NME numeris. Internetas jo neatstos.

Verslo klasė
2018.04.20
LMTA studijų miestelio vizija įgauna konkretumo 2

Lietuvos muzikos ir teatro akademija (LMTA) ir UAB „Paleko Archstudija“ baigė pasirengimo naujojo LMTA...

Laisvalaikis
2018.04.20
Mirė poetas Mykolas Karčiauskas

Balandžio 20 d. mirė Mykolas Karčiauskas – Lietuvos rašytojų sąjungos narys, poetas, prozininkas, vertėjas.

Laisvalaikis
2018.04.20
Brolių dvynių Laurinavičių portretas: apie bendrą kelią, vienodas karjeras ir brolišką užnugarį 2

Brolių dvynių keliai dažnai būna labai panašūs. O Algimantas ir Antanas Laurinavičiai išskirtiniai net...

Laisvalaikis
2018.04.20
Komisija siūlo nukelti Petro Cvirkos paminklą Vilniuje 4

Vilniaus savivaldybės komisija siūlo nukelti sostinės centre stovintį rašytojo Petro Cvirkos paminklą dėl jo...

Laisvalaikis
2018.04.19
Trauktis nebėra kur: paskelbta privataus MO muziejaus atidarymo diena 13

Paskelbta MO muziejaus Vilniuje, kurį projektavo pasauline ar­­chi­tektūros žvaigžde va­di­na­mo architekto...

Laisvalaikis
2018.04.19
Paukštelis ir eilėraščiai apie skausmą ir ilgesį Premium

Adomas rašė eilėraščius. Šiais laikais niekam nereikalingus, anot lietuvių kalbos mokytojos. Bet...

Verslo klasė
2018.04.18
Prancūzijos nacionalinio ordino kavalierė Rasa Starkus: kovosiu už savo šeimą ir savo šalį 7

„Neslėpsiu: mane vynas išmokė istorijos, geografijos, kalbų, tolerancijos, bendrauti su žmonėmis. Per vyną...

Laisvalaikis
2018.04.18
Architekto D. Libeskindo namuose Milane atidaryta vieša paroda 2

Malonus sutapimas prieš Danieliui Libeskindui šią savaitę atvykstant į Vilnių paskelbti MO muziejaus...

Laisvalaikis
2018.04.16
Parodų kuratorius – apie analoginį pasaulį, privatumą, „Facebook“ skandalą 1

Didysis brolis stebi ir kontroliuoja kiekvieną mūsų žingsnį, o kelio atgal nebėra. Taip teigia parodų...

Laisvalaikis
2018.04.15
„Lufthansa“: kaip gervė, pakilusi iš pelenų

Didžiausia Europoje ir ketvirta pasaulyje aviacijos bendrovė „Lufthansa“ jau seniai iš vien oro linijų įmonės...

Verslo klasė
2018.04.15

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau