Slapčiau nei slapta: kiek kainuoja aprengti Džeimsą Bondą

Publikuota: 2015-11-03
Aktorius Danielis Craigas naujojo bondiados filmo „Spectre“ premjeroje Paryžiuje. Benoit Tessier (REUTERS) nuotr.
Aktorius Danielis Craigas naujojo bondiados filmo „Spectre“ premjeroje Paryžiuje. Benoit Tessier (REUTERS) nuotr.
 

Britų rašytojas, karinio jūrų laivyno žvalgybos karininkas Ianas Lancasteris Flemingas (1908–1964) pasauliui padovanojo slaptąjį agentą 007 Džeimsą Bondą. Sykiu jis sukūrė ir Jungtinės Karalystės karinės žvalgybos slaptąsias tarnybas, žinomas kaip M16, tačiau jų paslaptys nė iš tolo neprilygsta toms, kurios gaubia Džeimso Bondo prekių ženklą.

Samo Mendeso režisuotas „Spectre“, 24-asis bondiados filmas, Lietuvoje pradedamas rodyti lapkričio 6 d., pasaulinė jo premjera įvyko spalio 26 –ąją „Royal Albert Hall“ Londone. Gerokai prieš premjerą visų rūšių žiniasklaidoje prasidėjo filmo reklaminė kampanija, kurios centre – ketvirtąsyk nemarųjį šnipą pakviestas suvaidinti Danielis Craigas. Žurnalo „Campaign“ skaičiavimu, ji kainavo 100 mln. USD.

Sutartys – po užraktais

Tačiau niekas nenori kalbėti apie tai, kas gi varo šią reklamos mašiną į priekį – „Sony Pictures“, kuriai priklauso filmo platinimo teisės, sutarčių „tarp Bondo ir ekrane matomų mados prekių ženklų atstovų“ niekada neviešina, - rašoma „Financial Times“. Pasak FT, pirmasis dienraščio interviu su Bondo kostiumų dizainere Jany Temime buvo atšauktas paaiškėjus, kad bus klausimų, susijusių su prekių ženklų partnerystėmis. Dizaineris Tomas Fordas, dirbantis prie bondiados nuo 2008-ųjų, kai buvo išleistas „Paguodos kvantas“, interviu duoti „negalėjo“. „Spectre“ filmui jis sukūrė šešis kostiumus, tarp jų – „Windsor“ stiliaus švarką (2.530 GBP) bei juodas „O’Connor“ tipo vakarines kelnes (850 GBP).

„Burberry“ kompanija, kurios ryšių su visuomene komanda dirba nepriekaištingai, ir kuri, pasak šaltinių, rengė „Spectre“ vaidinantį Andrew Scottą (mums pažįstamą iš daktaro Moriarčio BBC seriale „Šerlokas“), pareiškė, jog apie kompanijos indėlį į filmą nekalbės.

Toks drovumas, svarsto FT, gali būti „WikiLeaks“ šių metų balandį paviešintų elektroninių laiškų pasekmė. Juose buvo atskleistos 5 mln. USD vertės sutarties detalės: tokią sumą filmo statytojams „Sony Electronics“ pažadėjo, jei agentas 007 filme naudosis naujuoju „Xperia“ telefonu. Pasiūlytas dar 5 mln. USD „įnašas“ į filmo gamybą bei pažadas reklaminei kampanijai skirti 18 mln. USD.

Susimokėti nebūtina

Neabejotinai, Džeimsas Bondas yra puikiausia figūra produktams ekrane demonstruoti. Nes jis – išrankus, reiklus, prabangą suprantantis, tačiau jos neišlepintas klientas. Filme jo „vartojami“ prabangūs automobiliai, drabužiai, ginklai, gėrimai, aksesuarai dabartinės vyriškosios auditorijos norus atspindi dar geriau nei 6–7 dešimtmtį I. Flemingo sudarytas „džentelmenų svajonių“ sąrašas. Tada rašytojo knygos buvo ganėtinai atitrūkusios nuo tikrovės, dabar jos tapo beveik gyvenimo būdo vadovėliais.

Todėl filmo fanams norisi sužinoti ne tik tai, kas atliks naujos serijos teminę dainą, bet ir tai, kas rengs patį šnipą. Pro jų akis nepraslysta niekas, ką segi ar dėvi vyriško stiliaus ikona vadinamas šnipas – pradedant laikrodžiais „Omega“ , baigiant „Sunspel“ apatiniais.

Kalbant apie drabužius, į Bondo filmavimo aikštelę jie „patenka“ skirtingais keliais. „Negalima nuginčyti gerai parodyto produkto vertės, tačiau tam nebūtina krūvą pinigų. Mūsų vaidmuo „Spektre“ nėra rinkodaros kampanija“, – tikina dizaineris Johnas Varvatos. Anot jo, filmo kostiumų dizaino komanda apsilankė jo parduotuvėje Londone ir „visiškai natūraliai“ išsirinko klasikinį zomšinį lenktynininko švarką (495GBP).

Prabangių drabužių prekių ženklas „Sunspel“ Bondo vizualaus leksikono dalimi tapo nuo 2006-aisiais išleisto „Kazino „Royale“. Nicholas Brooke, „Sunspel“ rinkodaros vadovas, tikina, jog kostiumų dizainerė Lindy Hemming taip pat „tiesiog išsirinko“ polo marškinėlius (80 GBP) iš 1950 m. archyvo ir modelis buvo šiek tiek patobulintas, kad atrodytų šiuolaikiškiau. „Nežinome, ar ekrane tai bus matoma, bet faktas, kad D. Craigas filmavimo aikštelėje kasdien vilkėjo „Sunspel“ apatinius (30 GBP). Ir didžiuojamės, kad mums niekas už tai nemokėjo“, – dėsto p. Brooke.

Dizaineris Tomas Fordas taip pat glaudžiai susijęs su Bondo prekių ženlu.

Į gamybą jis investuoja daug. Pvz., dviejų dalių „O’Connor“ tipo Bondo kostiumas kainuoja 2.240 GBP, trijų dalių – 3.390 GBP. Anot bondiados fanų mėgstamo tinklaraščio „The Suits of James Bond“ tinklaraštininko Matto Spaiserio, vieno kostiumo kopijų, reikalingų veiksmo scenoms, gali būti pasiūta iki 40-ies.

Vienam kitam fanui, pasižiūrėjusiam „Spectre“, nusišypsos laimė įsigyti 3.390 GBP kainuojantį kostiumą. Kai kurie gal susigundys ir nusipirks ekrane nematomų „Sunspel“ apatinių. Tad kodėl kompanijoms taip svarbu „įbrukti“ į filmavimo aikštelę savo produktų, svarsto FT.

Vienas iš atsakymų yra „X“ kartos valiuta. Anot FT, gyvename laikais, kai dizaineriai nesibrangina dirbti su įvairiais, į jaunesnę kartą orientuotais prekių ženklais. Pavyzdžiai čia gali būti Vivienne Westwood kolekcija „Opening Ceremony“ tinklui ar naujausias „Balmain“ ir „H&M“ projektas. Šiuo požiūriu, kiekviena „Spectre“ scena yra tarsi savotiškas Tomo Fordo ir Džeimso Bondo madų katalogas. Tai sukuria istoriją, o ji plinta visur: nuo „Twitter“ iki mados žurnalų. Be abejo, pasiekia ir „X“ kartos vartotojus.

Daugiau batų, daugiau megztinių

Neabejotinai, bondiados filmuose dėvimų rūbų, aksesuarų etc pardavimai kiekybiškai susiję su šiais filmais. Antai Jonathanas Jones'as, avalynės gamintojo „Crockett & Jones“ vykdomasis direktorius, tikisi, jog vienas modelis – klasikinio angliško batų stiliaus ikona „Camberley“ (460 GBP) – taps ypač populiarus, – jis labai gerai matomas ekrane. Kompanijos tinklalapyje jau dabar yra paskyra į „Spectre“ avimus batus su prierašu: „Jei jie pakankamai geri Džeimsui Bondui…“.

Kompanija „N Peal“ tikisi padidinti pilkos spalvos golfų (199 GBP) ir kašmyro megztinių (269 GBP) pardavimus, tokiu megztiniu D. Craigas vilkėjo ankstyvose „Spectre“ reklamos kampanijos nuotraukose.

„Kai mūsų mėlynas megztinis pasirodė „Operacija „Skyfall“, jis tapo toks populiarus, kad nespėjome patenkinti paklausos“, – pasakoja Adamas Holdsworthas, „N Peal“ vykdomasis direktorius. Anot jo, toks populiarumas yra ilgalaikis.

Kitas, daug senesnis pavyzdys: ketvirtajame bondiados filme „Kamuolinis žaibas“ (1965), kuriame agentą 007 vaidino Seanas Connery's, Bondas įsilaužia į piktadario grafo Lippe kambarį ir apieško jo drabužių spintą. Ten jis pastebi „Charvet“ marškinius. Vargu ar šis vardas ką nors reiškia šiuolaikiniams agentams, bet besidomintieji žino: jei nori dėvėti baltus marškinius, „Charvet“ parduotuvė Paryžiuje yra tikriausiai geriausia vieta pasaulyje jų įsigyti. Čia marškinius galima išsirinkti iš 400 baltos spalvos atspalvių, o kur dar medžiagos, raštai ir kt. Marškiniai kainuoja nuo 188 GBP.

Rinkis prekę britišką

Iš ko suplaktas agento 007 martinio kokteilis, priklauso nuo daugiausiai sumokėsiančio gamintojo („Spectre“ plačiausiai piniginę atvėrė „Belvedere“ degtindariai). Tačiau tai, ką jis vilki, visada turi atitikti 1953-aisiais į pasaulį paleisto herojaus estetiką.

FT teigimu, filmo prodiuserių ir prekių ženklų atstovų sandoriai retai siekia milijonus. Vienas dalykas, jie yra nišiniai. Kitas – jie turi transliuoti tam tikrą žinutę.

Antai Remmertas van Braamas, tinklalapio apie Džeimso Bondo gyvenimo būdą įkūrėjas, įžvelgia tendenciją atkreipti žiūrovų dėmesį į Angiljos gamintojus. Anot jo, tai buvo aiškiai matyti filme „Operacija „Skyfall“ - su kompanijų „Crockett & Jones“, „N Peal“, „Sunspel“ ir „Barbour“ gaminiais.

Nuo „Skyfal“ su bondiados komanda dirbantis Timothy Everestas, garsus britų siuvėjas, „Spectre“ pakartojo savo rolę kaip Ralpho Fienneso, vaidinančio „M“, drabužių kūrėjas. Dabar jam buvo patikėta aprengti ir piktadarius Franzą Oberhauserį (vaidina Christophas Waltzas) ir misterį Hinxą (Dave Bautista). (Pastarojo dėvimą žalio velveto švarką jis idealiai priderino prie „Rolls-Royce“ salono.)

Čia galima pridurti, kad I. Flemingas savo romanuose ir „blogiukus“ puošė stilingais drabužiais. Štai su seru Hugo Draksu iš „Munreikerio“ skaitytojus jis supažindina aprašydamas jo drabužius ir aksesuarus. Šis blogio genijus turėjo puikų skonį, dėvėjo tamsiai mėlyną dvieilį kostiumą, rankogalių sąsagos „atrodė kaip „Cartier“, jis segėjo auksinį „Patek Philippe“ laikrodį ir t. t.

Jei tik kiekvienas žudikas taip atrodytų... Net ir praėjus pusei amžiaus („Munreikeris“ parašytas 1955 m.) tokie drabužiai yra stilingi, o „Cartier“ sąsagos ir „Patek Philippe“ laikrodis vis dar reiškia subtilų, gerą skonį.

Grįžtant prie „rinkis prekę anglišką“, ironoška yra tai, jog didžiausi filmo partneriai „Heineken“, „Sony“ ir „Omega“ neturi angliško „paveldo“. Tačiau jie atsineša didelius rinkodaros biudžetus. Ir, be abejo, niekas neatskleis, kiek, tarkime, sumokėjo „Heineken“, kad būtų tapatinamas su Bondu.

Daugiau pinigų, daugiau mitų

Mitas, gaubiantis agentą 007, tirštėja augant filmo biudžetams, gaunamam pelnui („Operacija „Skyfal“ sumušė rekordus ir surinko per 1 mlrd. USD) ir vis didėjančiomis sumomis, kurias kompanijos sumoka už produktų reklamą filme.

Ir nors mažėjančios grąžos dėsnį (angl. law of diminishing returns) frančizė apvertė aukštyn kojomis, Džeimso Bondo prekių ženklas pasitikėjimo neprarado.

Su avangardu siejamas dizaineris Yohji Yamamoto savo 2016 m. pavasario-vasaros vyriškų drabužių kolekcijos pristatymą Paryžiuje pradėjo skambant 1960-ųjų Bondo filmo garso takeliui ir pristatė elegantišką slaptojo agento kostiumo siluetą.

Konotacija aiški: Bondu norėtų būti beveik kiekvienas vyras ir su juo norėtų būti beveik kiekviena moteris. Tai – neįkainojama ir, beje, labai pelninga asociacija.

FOTOGALERIJA Džeimsas Bondas_Spectre (11 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Katalikų bažnyčia mėgina vaduotis iš seksualinio išnaudojimo liūno 1

Vasario 21 d., ketvirtadienį, Vatikane prasideda neeilinis Romos katalikų bažnyčios viršūnių suvažiavimas, į...

Laisvalaikis
2019.02.21
Prof. M. Dahlenas neigia mitus: kūrybiškumas gimsta „dėžėje“, o ne iš jos išlipus Premium

Micaelas Dahlenas, Verslo administravimo, rinkodaros strategijos ir vartotojų elgsenos profesorius Stokholmo...

Laisvalaikis
2019.02.21
Lietuviškas startuolis „Coart“ investuotojams atveria brangaus meno rinką 2

Lietuviškas startuolis „Coart“ paskelbė pasirengęs suteikti galimybę milijonams smulkiųjų investuotojų kartu...

Laisvalaikis
2019.02.21
Kodėl „pelėdų“ gyvenimo kokybė prastesnė nei „vyturių“

Didžiosios Britanijos mokslininkai paskelbė atlikę tyrimą, įrodantį, jog anksti besikeliančių ir tų, kurie...

Laisvalaikis
2019.02.20
VŽ rekomenduoja: naujos knygos

Naujų knygų lentynos turinį trumpai apibūdinčiau taip: dienoraščiai. Tačiau neturėtų jų kratytis tie, kurie...

Laisvalaikis
2019.02.18
Žmonijos ateities variantų beieškant: kas svarbu Premium

2003 m. man buvo 29-eri, ir aš išleidau savo pirmąjį stambesnį kūrinį – futuristinį detektyvą „Genomas 3000“,...

Verslo klasė
2019.02.17
Kaip pavogti šimtą milijonų skaitant vogtus pranešimus žiniasklaidai? 3

Komunikacija yra labai vertinga. Laiku pavogta ji gali būti dar vertingesnė. Kūrybiškiausia visuomenės dalis...

Verslo klasė
2019.02.16
Politologas Antanas Kulakauskas: vienybės nebuvo nei tada, nei dabar 8

Kalendoriaus langelyje – vėl Vasario 16-oji. Apie tai, kur buvome ir kur esame, sulaukę 101-ųjų moderniosios...

Laisvalaikis
2019.02.16
Rotušėje Butkams įteiktos Vilniaus garbės piliečių regalijos 3

Vilniaus miesto rotušėje modernaus meno muziejaus MO įkūrėjams Viktorui ir Danguolei Butkams penktadienį...

Laisvalaikis
2019.02.15
Kariuomenės vadas: okupacijos nepripažinę partizanai leido egzistuoti Lietuvos valstybei  9

Sovietmečio okupacijos nepripažinę ir prieš ją kovoję Lietuvos partizanai, kol buvo gyvi, leido egzistuoti...

Verslo aplinka
2019.02.15
12 metų LEGO dirbanti D. Staneikaitė-Naldal – apie karjerą, inovacijas ir buriamą legomanų armiją Premium 3

Man visada atrodo šiek tiek magiškai, kai vizitinėje kortelėje perskaitau, kad žmogus kompanijoje yra...

Laisvalaikis
2019.02.15
„Login“ organizatoriai diskriminavo vyrus 6

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba nusprendė, kad technologijų ir inovacijų festivalio „Login“ nemokamų...

Rinkodara
2019.02.15
700–jam Vilniaus gimtadieniui – jubiliejinis logotipas

700-ojo Vilniaus gimtadienio, kurį miestas švęs 2023 m., logotipo koncepcijos konkurse varžėsi 75 dalyviai.

Rinkodara
2019.02.15
Kokius tiltus architektai siūlo Vilniui 6

Paskelbusi pėsčiųjų tilto per Nerį prie „Litexpo“ architektūrinės idėjos konkursą, Vilniaus miesto...

Laisvalaikis
2019.02.14
Placido Domingo Kaune koncertuos su Violeta Urmana

Jau kuris laikas tarp melomanų sklandžiusias kalbas apie tai, kad vasario 16-ąją Kaune koncertuosiantis...

Laisvalaikis
2019.02.14
„Cirque du Soleil“ krepšelyje – dar vienas pirkinys už milijonus

Kanados gigantas „Cirque du Soleil Entertainment Group“ paskelbė įsigijęs „The Works Entertainment“...

Laisvalaikis
2019.02.13
„El Chapo“ Niujorke pripažintas kaltu 2

Joaquinas „El Chapo“ Guzmanas, Meksikos narkotikų kartelio Sinaloa vadas, antradienį...

Laisvalaikis
2019.02.12
Aukcione nepavyko parduoti A. Hitlerio paveikslų

Vokietijos aukcionų namams „Weidler“ nepavyko parduoti penkių paveikslų, kuriuos, kaip teigiama, nutapė nacių...

Laisvalaikis
2019.02.12
Vasario 16-ąją Birmingame – M. K. Čiurlionis virtualioje erdvėje

Lietuvos nepriklausomybės 101-ųjų metinių proga Birmingamo (Didžioji Britanija) koncertų salėje „Symphony...

Laisvalaikis
2019.02.12
20-etė Vilniaus knygų mugė kvies į 500 renginių

Vasario 21–24 d. vyks Tarptautinė Vilniaus knygų mugė (VKM). Savo bičiulius šiemet ji kviečia į pasimatymą...

Laisvalaikis
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau