Slapčiau nei slapta: kiek kainuoja aprengti Džeimsą Bondą

Publikuota: 2015-11-03
Aktorius Danielis Craigas naujojo bondiados filmo „Spectre“ premjeroje Paryžiuje. Benoit Tessier (REUTERS) nuotr.
Aktorius Danielis Craigas naujojo bondiados filmo „Spectre“ premjeroje Paryžiuje. Benoit Tessier (REUTERS) nuotr.
 

Britų rašytojas, karinio jūrų laivyno žvalgybos karininkas Ianas Lancasteris Flemingas (1908–1964) pasauliui padovanojo slaptąjį agentą 007 Džeimsą Bondą. Sykiu jis sukūrė ir Jungtinės Karalystės karinės žvalgybos slaptąsias tarnybas, žinomas kaip M16, tačiau jų paslaptys nė iš tolo neprilygsta toms, kurios gaubia Džeimso Bondo prekių ženklą.

Samo Mendeso režisuotas „Spectre“, 24-asis bondiados filmas, Lietuvoje pradedamas rodyti lapkričio 6 d., pasaulinė jo premjera įvyko spalio 26 –ąją „Royal Albert Hall“ Londone. Gerokai prieš premjerą visų rūšių žiniasklaidoje prasidėjo filmo reklaminė kampanija, kurios centre – ketvirtąsyk nemarųjį šnipą pakviestas suvaidinti Danielis Craigas. Žurnalo „Campaign“ skaičiavimu, ji kainavo 100 mln. USD.

Sutartys – po užraktais

Tačiau niekas nenori kalbėti apie tai, kas gi varo šią reklamos mašiną į priekį – „Sony Pictures“, kuriai priklauso filmo platinimo teisės, sutarčių „tarp Bondo ir ekrane matomų mados prekių ženklų atstovų“ niekada neviešina, - rašoma „Financial Times“. Pasak FT, pirmasis dienraščio interviu su Bondo kostiumų dizainere Jany Temime buvo atšauktas paaiškėjus, kad bus klausimų, susijusių su prekių ženklų partnerystėmis. Dizaineris Tomas Fordas, dirbantis prie bondiados nuo 2008-ųjų, kai buvo išleistas „Paguodos kvantas“, interviu duoti „negalėjo“. „Spectre“ filmui jis sukūrė šešis kostiumus, tarp jų – „Windsor“ stiliaus švarką (2.530 GBP) bei juodas „O’Connor“ tipo vakarines kelnes (850 GBP).

„Burberry“ kompanija, kurios ryšių su visuomene komanda dirba nepriekaištingai, ir kuri, pasak šaltinių, rengė „Spectre“ vaidinantį Andrew Scottą (mums pažįstamą iš daktaro Moriarčio BBC seriale „Šerlokas“), pareiškė, jog apie kompanijos indėlį į filmą nekalbės.

Toks drovumas, svarsto FT, gali būti „WikiLeaks“ šių metų balandį paviešintų elektroninių laiškų pasekmė. Juose buvo atskleistos 5 mln. USD vertės sutarties detalės: tokią sumą filmo statytojams „Sony Electronics“ pažadėjo, jei agentas 007 filme naudosis naujuoju „Xperia“ telefonu. Pasiūlytas dar 5 mln. USD „įnašas“ į filmo gamybą bei pažadas reklaminei kampanijai skirti 18 mln. USD.

Susimokėti nebūtina

Neabejotinai, Džeimsas Bondas yra puikiausia figūra produktams ekrane demonstruoti. Nes jis – išrankus, reiklus, prabangą suprantantis, tačiau jos neišlepintas klientas. Filme jo „vartojami“ prabangūs automobiliai, drabužiai, ginklai, gėrimai, aksesuarai dabartinės vyriškosios auditorijos norus atspindi dar geriau nei 6–7 dešimtmtį I. Flemingo sudarytas „džentelmenų svajonių“ sąrašas. Tada rašytojo knygos buvo ganėtinai atitrūkusios nuo tikrovės, dabar jos tapo beveik gyvenimo būdo vadovėliais.

Todėl filmo fanams norisi sužinoti ne tik tai, kas atliks naujos serijos teminę dainą, bet ir tai, kas rengs patį šnipą. Pro jų akis nepraslysta niekas, ką segi ar dėvi vyriško stiliaus ikona vadinamas šnipas – pradedant laikrodžiais „Omega“ , baigiant „Sunspel“ apatiniais.

Kalbant apie drabužius, į Bondo filmavimo aikštelę jie „patenka“ skirtingais keliais. „Negalima nuginčyti gerai parodyto produkto vertės, tačiau tam nebūtina krūvą pinigų. Mūsų vaidmuo „Spektre“ nėra rinkodaros kampanija“, – tikina dizaineris Johnas Varvatos. Anot jo, filmo kostiumų dizaino komanda apsilankė jo parduotuvėje Londone ir „visiškai natūraliai“ išsirinko klasikinį zomšinį lenktynininko švarką (495GBP).

Prabangių drabužių prekių ženklas „Sunspel“ Bondo vizualaus leksikono dalimi tapo nuo 2006-aisiais išleisto „Kazino „Royale“. Nicholas Brooke, „Sunspel“ rinkodaros vadovas, tikina, jog kostiumų dizainerė Lindy Hemming taip pat „tiesiog išsirinko“ polo marškinėlius (80 GBP) iš 1950 m. archyvo ir modelis buvo šiek tiek patobulintas, kad atrodytų šiuolaikiškiau. „Nežinome, ar ekrane tai bus matoma, bet faktas, kad D. Craigas filmavimo aikštelėje kasdien vilkėjo „Sunspel“ apatinius (30 GBP). Ir didžiuojamės, kad mums niekas už tai nemokėjo“, – dėsto p. Brooke.

Dizaineris Tomas Fordas taip pat glaudžiai susijęs su Bondo prekių ženlu.

Į gamybą jis investuoja daug. Pvz., dviejų dalių „O’Connor“ tipo Bondo kostiumas kainuoja 2.240 GBP, trijų dalių – 3.390 GBP. Anot bondiados fanų mėgstamo tinklaraščio „The Suits of James Bond“ tinklaraštininko Matto Spaiserio, vieno kostiumo kopijų, reikalingų veiksmo scenoms, gali būti pasiūta iki 40-ies.

Vienam kitam fanui, pasižiūrėjusiam „Spectre“, nusišypsos laimė įsigyti 3.390 GBP kainuojantį kostiumą. Kai kurie gal susigundys ir nusipirks ekrane nematomų „Sunspel“ apatinių. Tad kodėl kompanijoms taip svarbu „įbrukti“ į filmavimo aikštelę savo produktų, svarsto FT.

Vienas iš atsakymų yra „X“ kartos valiuta. Anot FT, gyvename laikais, kai dizaineriai nesibrangina dirbti su įvairiais, į jaunesnę kartą orientuotais prekių ženklais. Pavyzdžiai čia gali būti Vivienne Westwood kolekcija „Opening Ceremony“ tinklui ar naujausias „Balmain“ ir „H&M“ projektas. Šiuo požiūriu, kiekviena „Spectre“ scena yra tarsi savotiškas Tomo Fordo ir Džeimso Bondo madų katalogas. Tai sukuria istoriją, o ji plinta visur: nuo „Twitter“ iki mados žurnalų. Be abejo, pasiekia ir „X“ kartos vartotojus.

Daugiau batų, daugiau megztinių

Neabejotinai, bondiados filmuose dėvimų rūbų, aksesuarų etc pardavimai kiekybiškai susiję su šiais filmais. Antai Jonathanas Jones'as, avalynės gamintojo „Crockett & Jones“ vykdomasis direktorius, tikisi, jog vienas modelis – klasikinio angliško batų stiliaus ikona „Camberley“ (460 GBP) – taps ypač populiarus, – jis labai gerai matomas ekrane. Kompanijos tinklalapyje jau dabar yra paskyra į „Spectre“ avimus batus su prierašu: „Jei jie pakankamai geri Džeimsui Bondui…“.

Kompanija „N Peal“ tikisi padidinti pilkos spalvos golfų (199 GBP) ir kašmyro megztinių (269 GBP) pardavimus, tokiu megztiniu D. Craigas vilkėjo ankstyvose „Spectre“ reklamos kampanijos nuotraukose.

„Kai mūsų mėlynas megztinis pasirodė „Operacija „Skyfall“, jis tapo toks populiarus, kad nespėjome patenkinti paklausos“, – pasakoja Adamas Holdsworthas, „N Peal“ vykdomasis direktorius. Anot jo, toks populiarumas yra ilgalaikis.

Kitas, daug senesnis pavyzdys: ketvirtajame bondiados filme „Kamuolinis žaibas“ (1965), kuriame agentą 007 vaidino Seanas Connery's, Bondas įsilaužia į piktadario grafo Lippe kambarį ir apieško jo drabužių spintą. Ten jis pastebi „Charvet“ marškinius. Vargu ar šis vardas ką nors reiškia šiuolaikiniams agentams, bet besidomintieji žino: jei nori dėvėti baltus marškinius, „Charvet“ parduotuvė Paryžiuje yra tikriausiai geriausia vieta pasaulyje jų įsigyti. Čia marškinius galima išsirinkti iš 400 baltos spalvos atspalvių, o kur dar medžiagos, raštai ir kt. Marškiniai kainuoja nuo 188 GBP.

Rinkis prekę britišką

Iš ko suplaktas agento 007 martinio kokteilis, priklauso nuo daugiausiai sumokėsiančio gamintojo („Spectre“ plačiausiai piniginę atvėrė „Belvedere“ degtindariai). Tačiau tai, ką jis vilki, visada turi atitikti 1953-aisiais į pasaulį paleisto herojaus estetiką.

FT teigimu, filmo prodiuserių ir prekių ženklų atstovų sandoriai retai siekia milijonus. Vienas dalykas, jie yra nišiniai. Kitas – jie turi transliuoti tam tikrą žinutę.

Antai Remmertas van Braamas, tinklalapio apie Džeimso Bondo gyvenimo būdą įkūrėjas, įžvelgia tendenciją atkreipti žiūrovų dėmesį į Angiljos gamintojus. Anot jo, tai buvo aiškiai matyti filme „Operacija „Skyfall“ - su kompanijų „Crockett & Jones“, „N Peal“, „Sunspel“ ir „Barbour“ gaminiais.

Nuo „Skyfal“ su bondiados komanda dirbantis Timothy Everestas, garsus britų siuvėjas, „Spectre“ pakartojo savo rolę kaip Ralpho Fienneso, vaidinančio „M“, drabužių kūrėjas. Dabar jam buvo patikėta aprengti ir piktadarius Franzą Oberhauserį (vaidina Christophas Waltzas) ir misterį Hinxą (Dave Bautista). (Pastarojo dėvimą žalio velveto švarką jis idealiai priderino prie „Rolls-Royce“ salono.)

Čia galima pridurti, kad I. Flemingas savo romanuose ir „blogiukus“ puošė stilingais drabužiais. Štai su seru Hugo Draksu iš „Munreikerio“ skaitytojus jis supažindina aprašydamas jo drabužius ir aksesuarus. Šis blogio genijus turėjo puikų skonį, dėvėjo tamsiai mėlyną dvieilį kostiumą, rankogalių sąsagos „atrodė kaip „Cartier“, jis segėjo auksinį „Patek Philippe“ laikrodį ir t. t.

Jei tik kiekvienas žudikas taip atrodytų... Net ir praėjus pusei amžiaus („Munreikeris“ parašytas 1955 m.) tokie drabužiai yra stilingi, o „Cartier“ sąsagos ir „Patek Philippe“ laikrodis vis dar reiškia subtilų, gerą skonį.

Grįžtant prie „rinkis prekę anglišką“, ironoška yra tai, jog didžiausi filmo partneriai „Heineken“, „Sony“ ir „Omega“ neturi angliško „paveldo“. Tačiau jie atsineša didelius rinkodaros biudžetus. Ir, be abejo, niekas neatskleis, kiek, tarkime, sumokėjo „Heineken“, kad būtų tapatinamas su Bondu.

Daugiau pinigų, daugiau mitų

Mitas, gaubiantis agentą 007, tirštėja augant filmo biudžetams, gaunamam pelnui („Operacija „Skyfal“ sumušė rekordus ir surinko per 1 mlrd. USD) ir vis didėjančiomis sumomis, kurias kompanijos sumoka už produktų reklamą filme.

Ir nors mažėjančios grąžos dėsnį (angl. law of diminishing returns) frančizė apvertė aukštyn kojomis, Džeimso Bondo prekių ženklas pasitikėjimo neprarado.

Su avangardu siejamas dizaineris Yohji Yamamoto savo 2016 m. pavasario-vasaros vyriškų drabužių kolekcijos pristatymą Paryžiuje pradėjo skambant 1960-ųjų Bondo filmo garso takeliui ir pristatė elegantišką slaptojo agento kostiumo siluetą.

Konotacija aiški: Bondu norėtų būti beveik kiekvienas vyras ir su juo norėtų būti beveik kiekviena moteris. Tai – neįkainojama ir, beje, labai pelninga asociacija.

FOTOGALERIJA Džeimsas Bondas_Spectre (11 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
K. Kirtiklis: Th. Hobbesas ilgisi tvirtos rankos

Kaip blogai mes gyvename! Aplink tvyro plika akimi matoma sumaištis – korumpuoti politikai savivaliauja,...

Verslo klasė
2018.12.09
Aidas Puklevičius: šnipai, kuriuos visi mato Premium 8

Senais gerais laikais slaptojo agento profesiją gaubė šilkinė aureolė. Gausybės romanų ir filmų išdresiruoti...

Verslo klasė
2018.12.08
Mirga Gražinytė: dirigavimas nėra tik vyrų sritis

Vargu ar ką nustebino, tarp šešių šių metų Nacionalinės Lietuvos kultūros ir meno premijos laureatų išgirdus...

Laisvalaikis
2018.12.08
Palikę aikštelę pergalių siekia versle: kur investavo Lietuvos krepšinio žvaigždės 13

Barai ir NT projektai, viešbučiai ir kaimo turizmo sodybos – tai verslai, į kuriuos investavo karjeras baigę...

Laisvalaikis
2018.12.07
Vakarėliams ir konferencijoms siūlo netikėtas erdves Rėmėjo turinys 1

Nuo krepšinio rungtynių iki žymiausių pasaulio muzikantų koncertų – kad tokie masiniai, grandioziniai...

Rinkodara
2018.12.07
Parodoje – fotografo J. Čechavičiaus epocha

Vilniaus paveikslų galerijoje atidaryta XIX a. 6–8 dešimtmečių fotografijų paroda „Juozapas Čechavičius ir jo...

Laisvalaikis
2018.12.06
Paskelbti Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatai 2

Lietuvos nacionalinių kultūros ir meno premijų komisija paskelbė, kuriems šalies kūrėjams šiemet bus įteiktos...

Laisvalaikis
2018.12.06
Vokietijoje įvertintas Kauno Vienybės aikštės rekonstrukcijos projektas 5

Vokietijos dizaino taryba įvertino Kauno Vienybės aikštės rekonstrukcijos architektūrinę koncepciją.

Statyba ir NT
2018.12.06
Šimtametis milijardierius kasdien eina į darbą 9

Šimtametis milijardierius galėtų mėgautis turtingo gyvenimo malonumais, tačiau garbaus amžiaus verslininkas...

Vadyba
2018.12.05
Alberto Einšteino laiškas aukcione parduotas už 2,9 mln. Eur 4

Alberto Einšteino laiškas, kuriame jis svarsto apie religiją, žydišką identitetą ir žmonijos prasmės...

Laisvalaikis
2018.12.05
Dovanoti sveikatą – ir madinga, ir naudinga Rėmėjo turinys

Artėjant didžiosioms metų šventėms visi ieško originalių idėjų, kaip parodyti padėką savo darbuotojams.

Verslo aplinka
2018.12.05
Gedimino kalno padėtis lieka kritinė 1

Šalies simboliu laikomo Gedimino kalno Vilniuje šiaurinis šlaitas stabilizuotas, tačiau pietrytinio šlaito...

Laisvalaikis
2018.12.04
Paskelbtas trumpasis Nacionalinės meno ir kultūros premijos kandidatų sąrašas 3

Lietuvos nacionalinių kultūros ir meno premijų komisija paskelbė kūrėjų, pretenduojančių gauti 2018 metų...

Laisvalaikis
2018.12.04
Prasidėjo COP24 konferencija: kaip kalbėti apie klimatą D. Trumpo laikais 1

Britų gamtosaugininkas Davidas Attenborough pirmadienį prasidėjusioje „COP24“ klimato kaitos konferencijoje...

Laisvalaikis
2018.12.03
Kultūros ministrės problema – nesugebėjimas diskutuoti 2

„Mano galva, buvo tiesiog neįvertinta, kaip svarbu diskutuoti su kultūros lauku, kokia svarbi yra...

Laisvalaikis
2018.12.03
Paskelbti tarptautinio fotožurnalistikos festivalio nugalėtojai

Vilniaus universiteto „Teatro salėje“ buvo apdovanoti geriausių 12-ą kartą rengiamo festivalio „Vilniaus...

Laisvalaikis
2018.12.02
Įtakingiausia „Twitter“ paskyroje – dainininkė Taylor Swift 5

JAV atlikėja Taylor Swift šiemet savo tviterio paskyroje paliko tik 13 įrašų, tačiau tai jai nesutrukdė tapti...

Laisvalaikis
2018.12.02
Didžiuosiuose šalies miestuose įžiebtos Kalėdų eglės 3

Šeštadienį aikštėse įžiebę kalėdų egles, dauguma šalies miestų skelbia šventinio sezono pradžią.

Laisvalaikis
2018.12.01
Knygos: „Basakojis bingo pranešėjas“ išgąsdino Landsbergį 1

Neįtikimą ešerių žvejybos vietą Kanadoje žinojęs basakojis bingo pranešėjas vienu sakiniu išgąsdino...

Verslo klasė
2018.12.01
Grafas Eustachijus Tiškevičius – lietuviškų senienų tyrėjas 2

Grafas Eustachijus Tiškevičius (Eustachy Tyszkiewicz, 1814–1873) vadinamas vienu veikliausių ir...

Laisvalaikis
2018.12.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau