Slapčiau nei slapta: kiek kainuoja aprengti Džeimsą Bondą

Publikuota: 2015-11-03
Aktorius Danielis Craigas naujojo bondiados filmo „Spectre“ premjeroje Paryžiuje. Benoit Tessier (REUTERS) nuotr.
Aktorius Danielis Craigas naujojo bondiados filmo „Spectre“ premjeroje Paryžiuje. Benoit Tessier (REUTERS) nuotr.
 

Britų rašytojas, karinio jūrų laivyno žvalgybos karininkas Ianas Lancasteris Flemingas (1908–1964) pasauliui padovanojo slaptąjį agentą 007 Džeimsą Bondą. Sykiu jis sukūrė ir Jungtinės Karalystės karinės žvalgybos slaptąsias tarnybas, žinomas kaip M16, tačiau jų paslaptys nė iš tolo neprilygsta toms, kurios gaubia Džeimso Bondo prekių ženklą.

Samo Mendeso režisuotas „Spectre“, 24-asis bondiados filmas, Lietuvoje pradedamas rodyti lapkričio 6 d., pasaulinė jo premjera įvyko spalio 26 –ąją „Royal Albert Hall“ Londone. Gerokai prieš premjerą visų rūšių žiniasklaidoje prasidėjo filmo reklaminė kampanija, kurios centre – ketvirtąsyk nemarųjį šnipą pakviestas suvaidinti Danielis Craigas. Žurnalo „Campaign“ skaičiavimu, ji kainavo 100 mln. USD.

Sutartys – po užraktais

Tačiau niekas nenori kalbėti apie tai, kas gi varo šią reklamos mašiną į priekį – „Sony Pictures“, kuriai priklauso filmo platinimo teisės, sutarčių „tarp Bondo ir ekrane matomų mados prekių ženklų atstovų“ niekada neviešina, - rašoma „Financial Times“. Pasak FT, pirmasis dienraščio interviu su Bondo kostiumų dizainere Jany Temime buvo atšauktas paaiškėjus, kad bus klausimų, susijusių su prekių ženklų partnerystėmis. Dizaineris Tomas Fordas, dirbantis prie bondiados nuo 2008-ųjų, kai buvo išleistas „Paguodos kvantas“, interviu duoti „negalėjo“. „Spectre“ filmui jis sukūrė šešis kostiumus, tarp jų – „Windsor“ stiliaus švarką (2.530 GBP) bei juodas „O’Connor“ tipo vakarines kelnes (850 GBP).

„Burberry“ kompanija, kurios ryšių su visuomene komanda dirba nepriekaištingai, ir kuri, pasak šaltinių, rengė „Spectre“ vaidinantį Andrew Scottą (mums pažįstamą iš daktaro Moriarčio BBC seriale „Šerlokas“), pareiškė, jog apie kompanijos indėlį į filmą nekalbės.

Toks drovumas, svarsto FT, gali būti „WikiLeaks“ šių metų balandį paviešintų elektroninių laiškų pasekmė. Juose buvo atskleistos 5 mln. USD vertės sutarties detalės: tokią sumą filmo statytojams „Sony Electronics“ pažadėjo, jei agentas 007 filme naudosis naujuoju „Xperia“ telefonu. Pasiūlytas dar 5 mln. USD „įnašas“ į filmo gamybą bei pažadas reklaminei kampanijai skirti 18 mln. USD.

Susimokėti nebūtina

Neabejotinai, Džeimsas Bondas yra puikiausia figūra produktams ekrane demonstruoti. Nes jis – išrankus, reiklus, prabangą suprantantis, tačiau jos neišlepintas klientas. Filme jo „vartojami“ prabangūs automobiliai, drabužiai, ginklai, gėrimai, aksesuarai dabartinės vyriškosios auditorijos norus atspindi dar geriau nei 6–7 dešimtmtį I. Flemingo sudarytas „džentelmenų svajonių“ sąrašas. Tada rašytojo knygos buvo ganėtinai atitrūkusios nuo tikrovės, dabar jos tapo beveik gyvenimo būdo vadovėliais.

Todėl filmo fanams norisi sužinoti ne tik tai, kas atliks naujos serijos teminę dainą, bet ir tai, kas rengs patį šnipą. Pro jų akis nepraslysta niekas, ką segi ar dėvi vyriško stiliaus ikona vadinamas šnipas – pradedant laikrodžiais „Omega“ , baigiant „Sunspel“ apatiniais.

Kalbant apie drabužius, į Bondo filmavimo aikštelę jie „patenka“ skirtingais keliais. „Negalima nuginčyti gerai parodyto produkto vertės, tačiau tam nebūtina krūvą pinigų. Mūsų vaidmuo „Spektre“ nėra rinkodaros kampanija“, – tikina dizaineris Johnas Varvatos. Anot jo, filmo kostiumų dizaino komanda apsilankė jo parduotuvėje Londone ir „visiškai natūraliai“ išsirinko klasikinį zomšinį lenktynininko švarką (495GBP).

Prabangių drabužių prekių ženklas „Sunspel“ Bondo vizualaus leksikono dalimi tapo nuo 2006-aisiais išleisto „Kazino „Royale“. Nicholas Brooke, „Sunspel“ rinkodaros vadovas, tikina, jog kostiumų dizainerė Lindy Hemming taip pat „tiesiog išsirinko“ polo marškinėlius (80 GBP) iš 1950 m. archyvo ir modelis buvo šiek tiek patobulintas, kad atrodytų šiuolaikiškiau. „Nežinome, ar ekrane tai bus matoma, bet faktas, kad D. Craigas filmavimo aikštelėje kasdien vilkėjo „Sunspel“ apatinius (30 GBP). Ir didžiuojamės, kad mums niekas už tai nemokėjo“, – dėsto p. Brooke.

Dizaineris Tomas Fordas taip pat glaudžiai susijęs su Bondo prekių ženlu.

Į gamybą jis investuoja daug. Pvz., dviejų dalių „O’Connor“ tipo Bondo kostiumas kainuoja 2.240 GBP, trijų dalių – 3.390 GBP. Anot bondiados fanų mėgstamo tinklaraščio „The Suits of James Bond“ tinklaraštininko Matto Spaiserio, vieno kostiumo kopijų, reikalingų veiksmo scenoms, gali būti pasiūta iki 40-ies.

Vienam kitam fanui, pasižiūrėjusiam „Spectre“, nusišypsos laimė įsigyti 3.390 GBP kainuojantį kostiumą. Kai kurie gal susigundys ir nusipirks ekrane nematomų „Sunspel“ apatinių. Tad kodėl kompanijoms taip svarbu „įbrukti“ į filmavimo aikštelę savo produktų, svarsto FT.

Vienas iš atsakymų yra „X“ kartos valiuta. Anot FT, gyvename laikais, kai dizaineriai nesibrangina dirbti su įvairiais, į jaunesnę kartą orientuotais prekių ženklais. Pavyzdžiai čia gali būti Vivienne Westwood kolekcija „Opening Ceremony“ tinklui ar naujausias „Balmain“ ir „H&M“ projektas. Šiuo požiūriu, kiekviena „Spectre“ scena yra tarsi savotiškas Tomo Fordo ir Džeimso Bondo madų katalogas. Tai sukuria istoriją, o ji plinta visur: nuo „Twitter“ iki mados žurnalų. Be abejo, pasiekia ir „X“ kartos vartotojus.

Daugiau batų, daugiau megztinių

Neabejotinai, bondiados filmuose dėvimų rūbų, aksesuarų etc pardavimai kiekybiškai susiję su šiais filmais. Antai Jonathanas Jones'as, avalynės gamintojo „Crockett & Jones“ vykdomasis direktorius, tikisi, jog vienas modelis – klasikinio angliško batų stiliaus ikona „Camberley“ (460 GBP) – taps ypač populiarus, – jis labai gerai matomas ekrane. Kompanijos tinklalapyje jau dabar yra paskyra į „Spectre“ avimus batus su prierašu: „Jei jie pakankamai geri Džeimsui Bondui…“.

Kompanija „N Peal“ tikisi padidinti pilkos spalvos golfų (199 GBP) ir kašmyro megztinių (269 GBP) pardavimus, tokiu megztiniu D. Craigas vilkėjo ankstyvose „Spectre“ reklamos kampanijos nuotraukose.

„Kai mūsų mėlynas megztinis pasirodė „Operacija „Skyfall“, jis tapo toks populiarus, kad nespėjome patenkinti paklausos“, – pasakoja Adamas Holdsworthas, „N Peal“ vykdomasis direktorius. Anot jo, toks populiarumas yra ilgalaikis.

Kitas, daug senesnis pavyzdys: ketvirtajame bondiados filme „Kamuolinis žaibas“ (1965), kuriame agentą 007 vaidino Seanas Connery's, Bondas įsilaužia į piktadario grafo Lippe kambarį ir apieško jo drabužių spintą. Ten jis pastebi „Charvet“ marškinius. Vargu ar šis vardas ką nors reiškia šiuolaikiniams agentams, bet besidomintieji žino: jei nori dėvėti baltus marškinius, „Charvet“ parduotuvė Paryžiuje yra tikriausiai geriausia vieta pasaulyje jų įsigyti. Čia marškinius galima išsirinkti iš 400 baltos spalvos atspalvių, o kur dar medžiagos, raštai ir kt. Marškiniai kainuoja nuo 188 GBP.

Rinkis prekę britišką

Iš ko suplaktas agento 007 martinio kokteilis, priklauso nuo daugiausiai sumokėsiančio gamintojo („Spectre“ plačiausiai piniginę atvėrė „Belvedere“ degtindariai). Tačiau tai, ką jis vilki, visada turi atitikti 1953-aisiais į pasaulį paleisto herojaus estetiką.

FT teigimu, filmo prodiuserių ir prekių ženklų atstovų sandoriai retai siekia milijonus. Vienas dalykas, jie yra nišiniai. Kitas – jie turi transliuoti tam tikrą žinutę.

Antai Remmertas van Braamas, tinklalapio apie Džeimso Bondo gyvenimo būdą įkūrėjas, įžvelgia tendenciją atkreipti žiūrovų dėmesį į Angiljos gamintojus. Anot jo, tai buvo aiškiai matyti filme „Operacija „Skyfall“ - su kompanijų „Crockett & Jones“, „N Peal“, „Sunspel“ ir „Barbour“ gaminiais.

Nuo „Skyfal“ su bondiados komanda dirbantis Timothy Everestas, garsus britų siuvėjas, „Spectre“ pakartojo savo rolę kaip Ralpho Fienneso, vaidinančio „M“, drabužių kūrėjas. Dabar jam buvo patikėta aprengti ir piktadarius Franzą Oberhauserį (vaidina Christophas Waltzas) ir misterį Hinxą (Dave Bautista). (Pastarojo dėvimą žalio velveto švarką jis idealiai priderino prie „Rolls-Royce“ salono.)

Čia galima pridurti, kad I. Flemingas savo romanuose ir „blogiukus“ puošė stilingais drabužiais. Štai su seru Hugo Draksu iš „Munreikerio“ skaitytojus jis supažindina aprašydamas jo drabužius ir aksesuarus. Šis blogio genijus turėjo puikų skonį, dėvėjo tamsiai mėlyną dvieilį kostiumą, rankogalių sąsagos „atrodė kaip „Cartier“, jis segėjo auksinį „Patek Philippe“ laikrodį ir t. t.

Jei tik kiekvienas žudikas taip atrodytų... Net ir praėjus pusei amžiaus („Munreikeris“ parašytas 1955 m.) tokie drabužiai yra stilingi, o „Cartier“ sąsagos ir „Patek Philippe“ laikrodis vis dar reiškia subtilų, gerą skonį.

Grįžtant prie „rinkis prekę anglišką“, ironoška yra tai, jog didžiausi filmo partneriai „Heineken“, „Sony“ ir „Omega“ neturi angliško „paveldo“. Tačiau jie atsineša didelius rinkodaros biudžetus. Ir, be abejo, niekas neatskleis, kiek, tarkime, sumokėjo „Heineken“, kad būtų tapatinamas su Bondu.

Daugiau pinigų, daugiau mitų

Mitas, gaubiantis agentą 007, tirštėja augant filmo biudžetams, gaunamam pelnui („Operacija „Skyfal“ sumušė rekordus ir surinko per 1 mlrd. USD) ir vis didėjančiomis sumomis, kurias kompanijos sumoka už produktų reklamą filme.

Ir nors mažėjančios grąžos dėsnį (angl. law of diminishing returns) frančizė apvertė aukštyn kojomis, Džeimso Bondo prekių ženklas pasitikėjimo neprarado.

Su avangardu siejamas dizaineris Yohji Yamamoto savo 2016 m. pavasario-vasaros vyriškų drabužių kolekcijos pristatymą Paryžiuje pradėjo skambant 1960-ųjų Bondo filmo garso takeliui ir pristatė elegantišką slaptojo agento kostiumo siluetą.

Konotacija aiški: Bondu norėtų būti beveik kiekvienas vyras ir su juo norėtų būti beveik kiekviena moteris. Tai – neįkainojama ir, beje, labai pelninga asociacija.

FOTOGALERIJA Džeimsas Bondas_Spectre (11 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Klimato išdaigos Lietuvoje prieš 100 metų Premium

Mes jau pratę, kad vasarop pasipila žemdirbių ar palangiškių dejonės apie ypač prastą sezoną. O kraštą...

Verslo klasė
2018.08.15
Miestai, kuriuose geriausia gyventi

Paskelbtame geriausiųjų gyventi miestų reitinge pirmą kartą Europos didmiestis pateko į sąrašo viršų.

Vadyba
2018.08.15
Miškų miestas Kinijoje valys orą ir gamins deguonį

Kalnuotoje Liudžou vietovėje Kinija 2020 m. pradės statyti miestą-mišką, kuris ne tik apgyvendins 30.000...

Laisvalaikis
2018.08.15
Lokarno kino festivalyje – lietuviško „Rūgštaus miško“ sėkmė

71-ajame Lokarno (Šveicarija) kino festivalyje režisierės Rugilės Barzdžiukaitės debiutinis ilgametražis...

Laisvalaikis
2018.08.13
Sigita Šimkutė: stalčiukas vyrams Premium

Kai ji eina, net pietryčių vėjas atsisuka pažiūrėti į jos žemę šluojančius, tyliai šiugždančius sijonus.

Verslo klasė
2018.08.12
Kas išgelbės pasaulio vandenynus

Kiekvieną minutę į pasaulio vandenynus išpilama po sunkvežimį šiukšlių. Nyderlanduose įkurta nepelno...

Laisvalaikis
2018.08.12
Mirė Nobelio literatūros premijos laureatas Naipaulas

Mirė Nobelio literatūros premijos laureatas, britų rašytojas, iš Trinidado kilęs indas V.S. Naipaulas.

Laisvalaikis
2018.08.12
Išmanieji prietaisai vaikams: už ir prieš

„Microsoft“ įkūrėjo Billo Gateso vaikai išmaniuosius telefonus gavo sulaukę keturiolikos, tačiau statistinės...

Laisvalaikis
2018.08.12
Knygos: kaip tapti puikiu vadovu Premium 4

2018 m. kovo pradžioje pasirodė Elenos L. Botelho ir Kim Powellsu bendraautoriumi Tahliu Razu parašyta knyga...

Verslo klasė
2018.08.11
Žydrieji deimantai saugo daugiau paslapčių, negu manyta 5

Mokslininkai išsiaiškino, kur ir kaip susiformuoja vieni rečiausių pasaulio brangakmenių – žydrieji deimantai.

Laisvalaikis
2018.08.11
Amerika pirtyje, arba Diasporos verslumo pamokos 2

Prie kapitalizmo žaizdro: pirmosios lietuvių biznierių pamokos. Reemigracija ir amerikietiško gyvenimo...

Laisvalaikis
2018.08.11
Skelbs naują konkursą Kultūros paveldo departamento vadovo vietai 2

Kultūros miniserija pranešė, jog atšauktas konkursas Kultūros paveldo departamento (KPD) direktoriaus...

Laisvalaikis
2018.08.10
Skvernelis suskaičiuos kiekvieną popiežiaus vizitui skirtą eurą 3

Artėjant popiežiaus Pranciškaus susitikimui su Lietuvos žmonėmis, griežtėja valdžios pareiškimai dėl...

Laisvalaikis
2018.08.10
Ko bijo Markas Zuckerbergas

„Facebook“ sunkiai sekasi apsaugoti klientų duomenis, bet tik ne savo vadovą. Marko Zuckerbergo apsaugai...

Laisvalaikis
2018.08.08
Popiežiaus vizitas: išlaidos scenoms, apsaugai ir raginimas Bažnyčiai atskleisti sąmatas 5

Lietuvos institucijos ir Katalikų bažnyčia pradėjo derinti pinigų poreikį artėjančiam popiežiaus Pranciškaus...

Laisvalaikis
2018.08.07
Mokslininkai ieško būdų, kaip išsaugoti IX forto paminklą

Vieni stengiasi pastatyti bet ką bet kur, kiti ieško galimybių nuversti, o treti – išsaugoti, – taip galima...

Laisvalaikis
2018.08.06
Hipnotizuotoja – Mirga Gražinytė-Tyla 3

Dirigentų profesija ypatinga: jie dvi valandas stovi į tave atsukę nugarą, bet akių atitraukti negali. It...

Verslo klasė
2018.08.05
Iliustruotoji istorija: keisčiausi pasaulyje sindromai

Moteris manė esanti vaikščiojantis lavonas. Prancūzų kareivis negalėjo suvaldyti potraukio eiti. Rašytojas...

Laisvalaikis
2018.08.05
Jurga Vilpišauskaitė: Katsushikos gatvėje dieną tuščia

Vyriausybiniame pastate netoli Kosugės metro stoties Tokijuje gyvena Japonijos valstybės tarnautojai. Už...

Verslo klasė
2018.08.04
Įtakingoji Anna Wintour nepalieka „Vogue“ vairo

JAV leidybos kompanija „Conde Nast“ patvirtino, jog Anna Wintour, ilgametė „Vogue“ redaktorė, lieka vadovauti...

Laisvalaikis
2018.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau