Šimtametė „Cox Enterprises“ istorija, arba kaip išlaikyti šeimos verslą

Publikuota: 2015-10-13
Jimas Kennedy, „Cox Enterprises“ vadovas. Bendrovės nuotr.
Jimas Kennedy, „Cox Enterprises“ vadovas. Bendrovės nuotr.
 

„Net mažiausias triukšmas gali tapti pretekstu garsiems komentarams“, – sako Jimas Kennedy, medijų konglomerato „Cox Enterprises“ vadovas. Galbūt, turint omenyje jo verslo sritį, šis pasakymas skamba paradoksaliai, bet p. Kennedy veikiausiai neklysta. Jis – jau trečios Coxų kartos atstovas, vadovaujantis dar 1898 m. įkurtai kompanijai.

Nors „Cox Enterprises“ grupės pardavimai per metus siekia apie 17 mlrd. USD, o jai vadovaujantis p. Kennedy užima 50 vietą „Forbes“ turtingiausių JAV žmonių sąraše (jo turtas vertinamas 9 mlrd. USD), viešojoje erdvėje 67-erių verslininko pavardė nešmėžuoja. Tiesa, ne todėl, kad jo karjera žiniasklaidai neįdomi – p. Kennedy tiesiog saugo savo privatumą.

Sugebėjimas išvengti nereikalingo dėmesio bei kuklumas yra vienos iš kertinių p. Kennedy vertybių. Jis neneigia, kad Coxų giminė, vis dar valdanti daugiau nei šimtą metų skaičiuojantį verslą, gyvena patogiai, bet prabanga jai svetima. Jis pats vairuoja ekonominės klasės „Toyota Prius“, nedalyvauja viešuose renginiuose ir vietoje didelių pareiškimų renkasi dideles investicijas į potencialo turinčius „startuolius“. Per pastaruosius dešimt metų jis tėra davęs vieną interviu („Forbes“ žurnalui) ir jame pasakė, kad geriau būtų pavadintas necenzūriniu žodžiu nei milijardieriumi.

Vis mažiau p. Kennedy kalba ir apie verslą. Praėjusiais metais įveikęs prostatos vėžį, didesnę dalį kompanijos valdymo jis ketina perleisti jaunesniems šeimos nariams – taip „Cox Enterprises“ atsidūrė jo rankose, taip iš jų ir išeis. Iš vienos kartos rankų į kitas keliauja ir pagrindinis verslo principas – po savęs šeimos verslą palikti dar stipresnį ir didesnį.

Nuo laikraščio iki korporacijos

Coxų giminės ryšį „Cox Enterprises“ paliudija ne tik bendras šeimos bruožas (kaip sako p. Kennedy, tai – didelė nosis), bet ir kompanijos būstinėje išsaugota erdvė įkūrėjui ir dabartinio vadovo seneliui Jamesui Coxui atminti – joje po stiklu paliktas ne tik praėjusio amžiaus vidurio aksominis švarkas, bet ir tokie akcentai kaip maža liūto statulėlė, cigaro laikiklis bei telefonas.

Ponas Coxas savo įmonei suteikė gerokai daugiau nei tik vardą – nuo pat kompanijos įkūrimo 1898 m. panašios išliko tiek įmonės vertybės, tiek žiniasklaidos raidai skiriamas dėmesys. Gimęs 1870 m. Ohajuje, p. Coxas pirmąją darbo patirtį įgavo už 40 centų per savaitę vietinėje mokykloje dirbdamas valytoju, paskui vietiniame laikraštyje asistavo spaustuvės prižiūrėtojui, dirbo mokytoju ir reporteriu laikraštyje „Cincinnati Enquirer“.

Kompanijos istoriją jis pradėjo 1898 m. už skolintus 26.000 USD įsigydamas savo pirmąjį laikraštį. Po to sekė ne tik kitų žiniasklaidos organizacijų supirkinėjimas, bet ir politinė karjera – p. Coxas dvi kadencijas buvo Ohajo gubernatoriumi ir 1920 m. kandidatavo į JAV prezidentus.

Tiesa, pralaimėti rinkimai jį paskatino nusigręžti nuo politikos ir grįžti prie žiniasklaidos verslo. 1935 m. jis įkūrė vieną pirmųjų radijo stočių regione, gan greitai sekė ir pirmojo JAV pietuose televizijos kanalo įkūrimas.

Po įkūrėjo mirties 1957 m., verslą perėmė jo sūnus Jamesas jaunesnysis, pradėjęs įmonės invaziją į kabelinės televizijos verslą. Po jo mirties 1974 m., kompanija atiteko kitoms dviem p. Coxo dukterims, toliau sėkmingai vysčiusioms žiniasklaidos verslą ir tęsusioms pradėtus darbus.

Vieni iš didžiųjų

Pagrindinis šeimos verslo tikslas atsispindi ir „Cox Enterprises“ rezultatuose. Vadovaujant p. Kennedy, Atlantoje įsikūrusi medijų kompanija per pastarąjį dešimtmetį pardavimus išaugino beveik perpus, o metinis pelnas siekia apie 1,4 mlrd. USD ir per tą patį laikotarpį išaugo dvigubai.

Beveik du trečdaliai kompanijos pajamų ir pelno ateina iš telekomunikacijų segmento – šiuo metu „Cox Enterprises“ yra trečia didžiausia JAV kabelinės televizijos tiekėja ir svarbi žaidėja interneto paslaugų sektoriuje. Sparčiai auga ir kompanijos verslo dalis, susijusi su internetiniais automobilių pardavimo aukcionais, kurie generuoja 4,3 mlrd. USD pajamų. Kadaise pagrindine verslo dalimi buvusi medijų atšaka (laikraščiai, televizijos ir radijo kanalai) kompanijai kasmet uždirba maždaug 1,8 mlrd. USD.

Pasak Byrono Trotto, garsaus investuotojo ir „BDT Capital Partners“ vadovo, „Cox Enterprises“ stiprybė – puikus gebėjimas valdyti informaciją, apgalvoti ir atsargiai priimti sprendimus.

„JAV vis dar egzistuoja sėkmingo šeimos verslo modelis. Coxų giminė tai įrodo“, – aiškina p. Trotto.

Nieko stebėtino, mat visos kompanijos akcijos priklauso įmonės įkūrėjo palikuonims: p. Coxo dukrai, 95-erių Anne Cox Chambers, atiteko 50% kompanijos dalis (ji vis dar yra valdybos narė), o anūkai Jimas ir jo sesuo Blair valdo po 25%.

Žingsnis į internetą

Nors ekspertai mano, kad dėl itin nestabilios medijų rinkos „Cox Enterprises“ veikiausiai turėjo nunykti dar prieš dešimtmetį, 1988 m. įmonei vadovauti pradėjęs p. Kennedy sugebėjo sėkmingai transformuoti kompanijos veiklą. Nuo praėjusio amžiaus vidurio iki dešimtojo dešimtmečio „Cox Enterprises“ portfelis beveik nesikeitė – įmonė valdė 17 dienraščių, 8 televizijos kanalus ir 9 radijo stotis. Žaidimo taisykles netrukus pradėjo keisti prasidėjusi interneto era, lėmusi, kad šiandien turtingiausiųjų sąraše nepavyks rasti nė vienos šeimos, pasilikusios prie tradicinės žiniasklaidos modelio.

Kiek kitokį kelią amžiaus pabaigoje pasirinkęs p. Kennedy nesuklydo – pardavęs mažesnius laikraščius ir kai kurias žiniasklaidos organizacijas sujungęs į didesnes grupes, jis pradėjo domėtis interneto galimybėmis. Ir atrado aukso gyslą ten, kur jos tikėtis būtų sunku – naudotų automobilių skelbimų laikraščiuose. Juos nusprendęs perkelti į internetinę erdvę, p. Kennedy įkūrė svetainę „Autotrader.com“, po kurio laiko supirko potencialius konkurentus ir šiandien valdo bene geriausiai optimizuotą automobilių perpardavimo sistemą JAV.

Kitas svarbus žingsnis į interneto erą – didelės spartos interneto tiekimas smulkesniuose šalies regionuose. Į plėtrą „Cox Enterprises“ jau investavo daugiau nei 15 mlrd. USD ir ketina atbaidyti panašias paslaugas tiekiančius konkurentus, tarp kurių – ir „Google“ siūloma paslauga „Fiber“.

Kiek tolimesnė „Cox Enterprises“ perspektyva – interneto tiekimo ir sveikatos apsaugos priemonių sintezė. Kaip teigia pats p. Kennedy, pokario metais gimusi karta (apie 75 mln. amerikiečių) naudojasi kabeline televizija ir internetu, todėl potencialiai sėkminga verslo idėja galėtų būti naujos technologijos, kurios leistų pagrindinius sveikatos tyrimus atlikti namuose ir juos internetu perduoti gydytojams. Tai paaiškina ir „Cox Enterprises“ investiciją į mobilių medicininių tyrimų kompaniją „Theranos“.

Palikimas ateičiai

Kaip teigia p. Kennedy, pirmasis ir paskutinis jo tikslas valdant šeimos verslą yra paprasčiausiai nesusimauti.

„Vos pradėjęs dirbti supratau, kaip svarbu yra išlaikyti status quo, bet tuo pačiu medijų verslas įpareigoja suvokti, kad stovėjimas vietoje yra lygus žengimui atgal“, – pasakoja verslininkas.

Jis neslepia, kad dabar kompanijos strategiją formuoja ne tik šeimos nariai – pastarųjų metų sveikatos problemos ir „Cox Enterprises“ plėtra įmonės valdybą papildė naujais vardais. Tiesa, puikiai pažįstamais kompanijos viduje – daugelis aukščiausias pozicijas užimančių darbuotojų „Cox Enterprises“ dirba nuo tada, kai prie įmonės prisijungė ir p. Kennedy.

Vis dėlto „Cox Enterprises“ ateitis priklauso būtent Coxų giminei – į kompanijos darbą jau įsiliejo p. Kennedy pusbrolis Alexas, vice prezidentas, ir sūnus Jamie. Paklausus, kokia jų vizija įmonės ateičiai, atsakymas nuskambėjo it pasiskolintas iš Jameso Coxo užrašų: „Mūsų šeimos požiūris į sėkmę neapsiriboja vien tik skaičiais prie asmeninio turto langelio. Tai nėra mūsų tikslas, – sako Alexas, – Pagrindinis uždavinys – po savęs palikti kompaniją didesnę ir geresnėje formoje. Tai viskas.“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Pagrindinis latvių kino apdovanojimas – A. Stonio filmui

Lapkričio 12 d. Rygos Nacionaliniuose latvių kino apdovanojimuose „Didysis Kristupas“ režisieriaus Audriaus...

Laisvalaikis
2018.11.13
Rudy Giuliani – nuo gerbiamo Niujorko mero iki Trumpo klouno 14

Donaldo Trumpo advokatas Rudy Giuliani pastaruoju metu nenustoja varstyti teismo salės durų. Jis ne tik...

Laisvalaikis
2018.11.12
Kolekcijos. Logiški Jolantos Kyzikaitės atsitiktinumai 2

„Lewben Art Foundation“ projekte „Savas kambarys“, atidžiau įsižiūrinčiame į moterų dailininkių kūrybą, –...

Laisvalaikis
2018.11.12
Skandalingoji sostinės reklama taikosi į Kanų „liūtą“: kampanijos sėkmė skaičiais Premium 13

Šios vasaros pabaigoje užsienio rinkose akį traukusi ir skirtingų vertinimų sulaukusi reklamos kampanija...

Rinkodara
2018.11.12
XXI amžiaus rykštė: bakterijos pergudrauja antibiotikus

Antibiotikams atsparios bakterijos kasmet pražudo 33.000 europiečių. Ligų prevencijos ekspertai skelbia, kad...

Laisvalaikis
2018.11.11
Tadas Ivanauskas – pasirinkęs dirbti Lietuvai 2

Legendiniu vadinamo akademiko Tado Ivanausko (1882–1970 m.) reikšmingų darbų Lietuvai sąrašas nepaprastai...

Laisvalaikis
2018.11.11
Vidurio ir Rytų Europos regione laurai – Slovėnijai ir Estijai 4

Lenkijos šalies prekės ženklas yra vertingiausias tarp Centrinės ir Rytų Europos valstybių, Slovėnijos –...

Rinkodara
2018.11.11
Kodėl mums nerūpi Pirmasis pasaulinis karas 4

Šiomis dienomis pasaulis mini 100 metų sukaktį nuo Pirmojo pasaulinio karo pabaigos. Lietuva mini tyliai,...

Laisvalaikis
2018.11.11
Jūsų namai toli nuo namų (III) Premium

(Tęsinys. Pradžia – „Verslo klasė“ 2018 m. Nr. 9)

Verslo klasė
2018.11.10
Popiežius patvirtino M. Giedraitį palaimintuoju

XVI a. pradėtas baltųjų augustinų ordino pasauliečio Mykolo Giedraičio beatifikacijos procesas daugiau nei po...

Laisvalaikis
2018.11.09
Kristina Dryža – futurologė, kuriai ateitis neegzistuoja

Australijos lietuvę Kristiną Dryžą vadina viena įtakingiausių pasaulio futurologių, tačiau ji sako, kad...

Laisvalaikis
2018.11.09
Lietuvos šalies ženklo vertę augino ryškioji reklama ir popiežiaus vizitas Premium 1

Lietuvos šalies prekės ženklo vertė per 2018 m. fiksuoja nemenką šuolį – 25%. Vertingiausių pasaulio...

Rinkodara
2018.11.09
„Vilniaus lapai“ pristato Lietuvos ir pasaulio literatūros žvaigždes

Lapkričio 8 d. Vilniuje, geležinkelio stoties perone veikiančiame bare „Peronas“, „apšildomuoju“ renginiu...

Laisvalaikis
2018.11.08
Lietuvos kūrėjai džiaugiasi pergale prieš interneto vagis 5

Seimas priėmė Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo pataisas, kuriomis siekiama numatyti naujas teisių...

Rinkodara
2018.11.08
Mirė aktorius Arūnas Storpirštis 4

Lapkričio 6 d., antradienį, po ligos mirė teatro ir kino aktorius Arūnas Storpirštis. Kaip praneša naujienų...

Laisvalaikis
2018.11.07
Kino teatrus pasieks prieš 46 m. sukurtas filmas apie A. Franklin

Dainininkės Arethos Franklin gerbėjai pagaliau turės progą pamatyti prieš 46 m. sukurtą filmą apie soulo...

Laisvalaikis
2018.11.06
Kaip „Ogmios miestas“ populiarų miestą mieste sukūrė Rėmėjo turinys 6

Daugiau kaip 150 žinomų prekių ženklų ir prekybos įmonių, kavinių bei restoranų, gourmet tipo parduotuvės,...

Muzika: garsai iš atvirkščio pasaulio Premium

Laiškas nuo balčiausio žmogaus Bruklino „Afropunk“ festivalyje.

Verslo klasė
2018.11.05
Londonas mini I-ojo pasaulinio karo pabaigos šimtmetį

Sekmadienio vakarą prie Londono Tauerio sužibo 10.000 žibintų, pagerbiančių karius ir civilius, kurie žuvo...

Laisvalaikis
2018.11.05
Kultūros ministrės komandoje – naujas patarėjas

Kultūros ministrės Lianos Ruokytės-Jonsson patarėjų komandą papildė doc. dr. Juozapas Blažiūnas. Jis...

Laisvalaikis
2018.11.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau