Šimtametė „Cox Enterprises“ istorija, arba kaip išlaikyti šeimos verslą

Publikuota: 2015-10-13
Jimas Kennedy, „Cox Enterprises“ vadovas. Bendrovės nuotr.
Jimas Kennedy, „Cox Enterprises“ vadovas. Bendrovės nuotr.
 

„Net mažiausias triukšmas gali tapti pretekstu garsiems komentarams“, – sako Jimas Kennedy, medijų konglomerato „Cox Enterprises“ vadovas. Galbūt, turint omenyje jo verslo sritį, šis pasakymas skamba paradoksaliai, bet p. Kennedy veikiausiai neklysta. Jis – jau trečios Coxų kartos atstovas, vadovaujantis dar 1898 m. įkurtai kompanijai.

Nors „Cox Enterprises“ grupės pardavimai per metus siekia apie 17 mlrd. USD, o jai vadovaujantis p. Kennedy užima 50 vietą „Forbes“ turtingiausių JAV žmonių sąraše (jo turtas vertinamas 9 mlrd. USD), viešojoje erdvėje 67-erių verslininko pavardė nešmėžuoja. Tiesa, ne todėl, kad jo karjera žiniasklaidai neįdomi – p. Kennedy tiesiog saugo savo privatumą.

Sugebėjimas išvengti nereikalingo dėmesio bei kuklumas yra vienos iš kertinių p. Kennedy vertybių. Jis neneigia, kad Coxų giminė, vis dar valdanti daugiau nei šimtą metų skaičiuojantį verslą, gyvena patogiai, bet prabanga jai svetima. Jis pats vairuoja ekonominės klasės „Toyota Prius“, nedalyvauja viešuose renginiuose ir vietoje didelių pareiškimų renkasi dideles investicijas į potencialo turinčius „startuolius“. Per pastaruosius dešimt metų jis tėra davęs vieną interviu („Forbes“ žurnalui) ir jame pasakė, kad geriau būtų pavadintas necenzūriniu žodžiu nei milijardieriumi.

Vis mažiau p. Kennedy kalba ir apie verslą. Praėjusiais metais įveikęs prostatos vėžį, didesnę dalį kompanijos valdymo jis ketina perleisti jaunesniems šeimos nariams – taip „Cox Enterprises“ atsidūrė jo rankose, taip iš jų ir išeis. Iš vienos kartos rankų į kitas keliauja ir pagrindinis verslo principas – po savęs šeimos verslą palikti dar stipresnį ir didesnį.

Nuo laikraščio iki korporacijos

Coxų giminės ryšį „Cox Enterprises“ paliudija ne tik bendras šeimos bruožas (kaip sako p. Kennedy, tai – didelė nosis), bet ir kompanijos būstinėje išsaugota erdvė įkūrėjui ir dabartinio vadovo seneliui Jamesui Coxui atminti – joje po stiklu paliktas ne tik praėjusio amžiaus vidurio aksominis švarkas, bet ir tokie akcentai kaip maža liūto statulėlė, cigaro laikiklis bei telefonas.

Ponas Coxas savo įmonei suteikė gerokai daugiau nei tik vardą – nuo pat kompanijos įkūrimo 1898 m. panašios išliko tiek įmonės vertybės, tiek žiniasklaidos raidai skiriamas dėmesys. Gimęs 1870 m. Ohajuje, p. Coxas pirmąją darbo patirtį įgavo už 40 centų per savaitę vietinėje mokykloje dirbdamas valytoju, paskui vietiniame laikraštyje asistavo spaustuvės prižiūrėtojui, dirbo mokytoju ir reporteriu laikraštyje „Cincinnati Enquirer“.

Kompanijos istoriją jis pradėjo 1898 m. už skolintus 26.000 USD įsigydamas savo pirmąjį laikraštį. Po to sekė ne tik kitų žiniasklaidos organizacijų supirkinėjimas, bet ir politinė karjera – p. Coxas dvi kadencijas buvo Ohajo gubernatoriumi ir 1920 m. kandidatavo į JAV prezidentus.

Tiesa, pralaimėti rinkimai jį paskatino nusigręžti nuo politikos ir grįžti prie žiniasklaidos verslo. 1935 m. jis įkūrė vieną pirmųjų radijo stočių regione, gan greitai sekė ir pirmojo JAV pietuose televizijos kanalo įkūrimas.

Po įkūrėjo mirties 1957 m., verslą perėmė jo sūnus Jamesas jaunesnysis, pradėjęs įmonės invaziją į kabelinės televizijos verslą. Po jo mirties 1974 m., kompanija atiteko kitoms dviem p. Coxo dukterims, toliau sėkmingai vysčiusioms žiniasklaidos verslą ir tęsusioms pradėtus darbus.

Vieni iš didžiųjų

Pagrindinis šeimos verslo tikslas atsispindi ir „Cox Enterprises“ rezultatuose. Vadovaujant p. Kennedy, Atlantoje įsikūrusi medijų kompanija per pastarąjį dešimtmetį pardavimus išaugino beveik perpus, o metinis pelnas siekia apie 1,4 mlrd. USD ir per tą patį laikotarpį išaugo dvigubai.

Beveik du trečdaliai kompanijos pajamų ir pelno ateina iš telekomunikacijų segmento – šiuo metu „Cox Enterprises“ yra trečia didžiausia JAV kabelinės televizijos tiekėja ir svarbi žaidėja interneto paslaugų sektoriuje. Sparčiai auga ir kompanijos verslo dalis, susijusi su internetiniais automobilių pardavimo aukcionais, kurie generuoja 4,3 mlrd. USD pajamų. Kadaise pagrindine verslo dalimi buvusi medijų atšaka (laikraščiai, televizijos ir radijo kanalai) kompanijai kasmet uždirba maždaug 1,8 mlrd. USD.

Pasak Byrono Trotto, garsaus investuotojo ir „BDT Capital Partners“ vadovo, „Cox Enterprises“ stiprybė – puikus gebėjimas valdyti informaciją, apgalvoti ir atsargiai priimti sprendimus.

„JAV vis dar egzistuoja sėkmingo šeimos verslo modelis. Coxų giminė tai įrodo“, – aiškina p. Trotto.

Nieko stebėtino, mat visos kompanijos akcijos priklauso įmonės įkūrėjo palikuonims: p. Coxo dukrai, 95-erių Anne Cox Chambers, atiteko 50% kompanijos dalis (ji vis dar yra valdybos narė), o anūkai Jimas ir jo sesuo Blair valdo po 25%.

Žingsnis į internetą

Nors ekspertai mano, kad dėl itin nestabilios medijų rinkos „Cox Enterprises“ veikiausiai turėjo nunykti dar prieš dešimtmetį, 1988 m. įmonei vadovauti pradėjęs p. Kennedy sugebėjo sėkmingai transformuoti kompanijos veiklą. Nuo praėjusio amžiaus vidurio iki dešimtojo dešimtmečio „Cox Enterprises“ portfelis beveik nesikeitė – įmonė valdė 17 dienraščių, 8 televizijos kanalus ir 9 radijo stotis. Žaidimo taisykles netrukus pradėjo keisti prasidėjusi interneto era, lėmusi, kad šiandien turtingiausiųjų sąraše nepavyks rasti nė vienos šeimos, pasilikusios prie tradicinės žiniasklaidos modelio.

Kiek kitokį kelią amžiaus pabaigoje pasirinkęs p. Kennedy nesuklydo – pardavęs mažesnius laikraščius ir kai kurias žiniasklaidos organizacijas sujungęs į didesnes grupes, jis pradėjo domėtis interneto galimybėmis. Ir atrado aukso gyslą ten, kur jos tikėtis būtų sunku – naudotų automobilių skelbimų laikraščiuose. Juos nusprendęs perkelti į internetinę erdvę, p. Kennedy įkūrė svetainę „Autotrader.com“, po kurio laiko supirko potencialius konkurentus ir šiandien valdo bene geriausiai optimizuotą automobilių perpardavimo sistemą JAV.

Kitas svarbus žingsnis į interneto erą – didelės spartos interneto tiekimas smulkesniuose šalies regionuose. Į plėtrą „Cox Enterprises“ jau investavo daugiau nei 15 mlrd. USD ir ketina atbaidyti panašias paslaugas tiekiančius konkurentus, tarp kurių – ir „Google“ siūloma paslauga „Fiber“.

Kiek tolimesnė „Cox Enterprises“ perspektyva – interneto tiekimo ir sveikatos apsaugos priemonių sintezė. Kaip teigia pats p. Kennedy, pokario metais gimusi karta (apie 75 mln. amerikiečių) naudojasi kabeline televizija ir internetu, todėl potencialiai sėkminga verslo idėja galėtų būti naujos technologijos, kurios leistų pagrindinius sveikatos tyrimus atlikti namuose ir juos internetu perduoti gydytojams. Tai paaiškina ir „Cox Enterprises“ investiciją į mobilių medicininių tyrimų kompaniją „Theranos“.

Palikimas ateičiai

Kaip teigia p. Kennedy, pirmasis ir paskutinis jo tikslas valdant šeimos verslą yra paprasčiausiai nesusimauti.

„Vos pradėjęs dirbti supratau, kaip svarbu yra išlaikyti status quo, bet tuo pačiu medijų verslas įpareigoja suvokti, kad stovėjimas vietoje yra lygus žengimui atgal“, – pasakoja verslininkas.

Jis neslepia, kad dabar kompanijos strategiją formuoja ne tik šeimos nariai – pastarųjų metų sveikatos problemos ir „Cox Enterprises“ plėtra įmonės valdybą papildė naujais vardais. Tiesa, puikiai pažįstamais kompanijos viduje – daugelis aukščiausias pozicijas užimančių darbuotojų „Cox Enterprises“ dirba nuo tada, kai prie įmonės prisijungė ir p. Kennedy.

Vis dėlto „Cox Enterprises“ ateitis priklauso būtent Coxų giminei – į kompanijos darbą jau įsiliejo p. Kennedy pusbrolis Alexas, vice prezidentas, ir sūnus Jamie. Paklausus, kokia jų vizija įmonės ateičiai, atsakymas nuskambėjo it pasiskolintas iš Jameso Coxo užrašų: „Mūsų šeimos požiūris į sėkmę neapsiriboja vien tik skaičiais prie asmeninio turto langelio. Tai nėra mūsų tikslas, – sako Alexas, – Pagrindinis uždavinys – po savęs palikti kompaniją didesnę ir geresnėje formoje. Tai viskas.“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Iliustruotoji istorija: vokiečių Liuftvafės pradžia – SSRS bazėse Premium

Pasibaigus Pirmajam pasauliniam karui, nugalėjusios valstybės susitarė sunaikinti Vokietijos oro pajėgas.

Laisvalaikis
18:10
Vietoj tabako – natūralaus saldiklio plantacijos Premium

Stevija – natūralus ir vis labiau populiarėjantis saldiklis, įvardijamas kaip viena alternatyvų cukrui. Prieš...

Pramonė
16:28
Iliustruotoji istorija: paskutinės Pompėjų dienos Premium

Pompėjai sustingo po pelenų ir pemzos akmenų sluoksniu, kai 79 m. po Kr. išsiveržė Vezuvijaus ugnikalnis,...

Laisvalaikis
2020.01.18
Kolumbijos lietuvis P. Yamin-Slotkus: žmogaus elgesį keičia informacija, ne draudimai Premium

Kolumbijos lietuvis Paulius Yamin-Slotkus, antropologas, elgesio pokyčių tyrinėtojas, įsitikinęs, jog daugybę...

Laisvalaikis
2020.01.18
Vilniaus senamiestyje kuriamas „Senatorių pasažas“ Premium 5

Restoranų verslo padangėje jau senokai sklando kalbos, jog iš viešbučio „Pacai“ restoranų su visa komanda...

Laisvalaikis
2020.01.17
Vilnius planuoja naują skverą Stoties rajone 2

Vilniaus savivaldybė paskelbė besirengianti visiškai atnaujinti iki šiol apleistą ir nenaudojamą, tačiau...

Laisvalaikis
2020.01.15
Kultūros ministerija nori ketvirtos viceministro pareigybės

Kultūros ministerija siūlo Vyriausybei steigti ketvirtojo viceministro pareigybę – jis būtų atsakingas už...

Laisvalaikis
2020.01.14
Filipinuose išsiveržęs ugnikalnis stabdo Manilos oro uosto darbą

Gyvybę sekmadienį pradėjęs rodyti Taalio ugnikalnis Filipinuose įsismarkavo ir ėmė spjaudyti lava. CNN...

Laisvalaikis
2020.01.13
Tarp meilės ir neapykantos: kaip pasaulis vertina D. Trumpą

JAV prezidentas Donaldas Trumpas pačiose Valstijose vertinamas labai prieštaringai. Nauja nepriklausomo...

Laisvalaikis
2020.01.13
Iliustruotoji istorija: Didysis Benas Premium

1834 m. Didžiosios Britanijos parlamente kilęs didelis gaisras atvėrė kelią žymiojo Londono bokšto – Didžiojo...

Laisvalaikis
2020.01.12
Influencerių rinkodara: nuo Makaliaus iki A. Tapino 1

Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ nuomonės formuotojų tyrimas rodo, kad populiariausios temos,...

Rinkodara
2020.01.12
Iliustruotoji istorija: karas ir technologijų šuolis Premium

Kai Pirmojo pasaulinio karo šūviai apkasuose galop nutilo, į pasaulį atėjo daugybė svarbių išradimų,...

Laisvalaikis
2020.01.12
Penkios milijardierių sėkmės pamokos Premium

Svetainė CNBC skaičiuoja, jog 2019-aisias pasaulyje buvo apie 2.604 milijardierių, t. y. apie 0.0002%...

Laisvalaikis
2020.01.12
Architektas A. Gučas: kažin, ar Vilnius dabar patektų į UNESCO sąrašą Premium 6

2019 m. gruodį sukako 25-eri metai, kai Vilniaus istorinis centras, pirmasis objektas Baltijos šalyse, buvo...

Laisvalaikis
2020.01.12
Lietuviai jaučiasi laimingiausi nuo 2008 m. krizės laikmečio 2

„Žmogaus studijų centro“ atliekama Lietuvos emocinės būsenos stebėsena rodo, 2019 m. Lietuva jautėsi kaip...

Rinkodara
2020.01.11
Dirbtinio intelekto kūrėjas G. Pekšys: mokslas yra verslo daugiklis Premium

Gediminas Pekšys, matematikas, dirbtinio intelekto sprendimus medicinai kuriančio startuolio „Oxipit“ vadovas...

Laisvalaikis
2020.01.11
„Toyota“ statys ateities miestą 1

Išgirdę pavadinimą „Toyota“, daugybė žmonių įsivaizduoja ne ką kitą, kaip automobilį, kartais – LEAN sistemą.

Laisvalaikis
2020.01.10
Vilniuje nuspręsta statyti paminklą Antanui Smetonai

Premjeras Saulius Skvernelis sudarė darbo grupę paminklo Vasario 16-osios Akto signatarui, Lietuvos Tarybos...

Laisvalaikis
2020.01.09
ES: 2019-ieji buvo antri karščiausi metai istorijoje

2019-ieji buvo antri karščiausi metai istorijoje, trečiadienį pranešė Europos Sąjungos klimato stebėjimo...

Laisvalaikis
2020.01.08
Už visuomenininkų stabdomų NT projektų kyšo skirtingų interesų ausys Premium 9

Dauguma Vilniaus senamiestyje, Naujamiestyje ar Žvėryne plėtojamų nekilnojamojo turto (NT) projektų ilgiems...

Statyba ir NT
2020.01.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau