VŽ bando „Jaguar I-Pace“: elektrinė galia neprivalo skambėti kaip troleibusas

Publikuota: 2018-07-22
Elektromobilis „Jaguar I-Pace“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Elektromobilis „Jaguar I-Pace“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Plačiajai publikai prisistatantis pirmasis „Jaguar“ elektromobilis „I-Pace“ elektros sistemos pranašumus pateikia išsaugodamas galingų konvencinių SUV pojūčius.

Į elektromobilių rinką žengiama su SUV išvaizda. Trumpam Vilniuje elektromobilį išbandė žiniasklaida ir „Jaguar“ klientūra.

Elektros pavaros smagumas – kad visas sukimo momentas prieinamas po dešine koja jau pirmą paspaudimo akimirką. Pirmajame susitikime su „I-Pace“ tai išbandome vos tik išriedėję į Vilniaus aplinkkelį. Dviejų elektros variklių varomas „I-Pace“ spaudžia nugarą prie sėdynės. Abi jėgainės generuoja 400 AG galią ir 700 Nm sukimo momentą, iki 100 km/h įsibėgėjama per 4,8 sekundės.

Tačiau fizinė perkrova – ne vienintelis pojūtis greitėjančiame SUV.

„Kas čia per garsas?“ – nustembame su kolega, kai 50 km/h riedantis „I-Pace“ gauna komandą šauti į priekį.

Automobiliui bėgėjantis, ausis pasiekia solidus benzininio motoro riaumojimas.

„Tai padaryta tam, kad žmogus nesijaustų visiškai kaip troleibuse ar kaip važiuodamas su lygintuvu. Garsas skleidžiamas per kolonėles. Tai suteikia automobiliui sportiškumo ir šypseną vairuotojo veide“, – aiškina „Jaguar“ automobilių pardavimo vadybininkas Martynas Vičinas.

Dirbtinis garsas – audio terapija tiems, kam pernelyg staigus persėdimas iš galingų, riaumojančių, benziną srebiančių SUV prie tyliosios elektros sukeltų kultūrinį šoką, tarsi kepsnių mėgėjui gydytojas būtų nurodęs valgyti tik salotas. Elektros varikliai pranoksta daugelį benzininių vidaus degimo monstrų – užtenka pamatyti, kaip „Teslos“ tyliai palieka už nugaros dažną sportinį automobilį. Tačiau net ir sužavėti tokios dinamikos benzingalviai gali pasigesti kitų potyrių. Garso imitacija bent jau palieka kepsnio kvapą.

Bet ne bėda, jei kam dirbtinis vidaus degimo variklio riaumojimas pasirodytų paikas ir vaikiškas pramanas – jį galima patildyti arba išjungti. Bet galima ir pagarsinti.

Lygiai kaip ir dirbtinis garsas, taip ir „I-Pace“ interjeras, eksterjeras demonstruoja, kad elektromobilio vairavimas nebūtinai turi būti futuristinė patirtis – „I-Pace“ viduje vyrauja įprastuose prabangiuose SUV sutinkama išvaizda, rodmenų, vairuotojo priemonių išdėstymas, prabanga, surinkimo kokybė. Alternatyva tiems, kam milžiniškas liečiamasis „Tesla“ ekranas ir beveik jokių mygtukų minimalistiniame salone pasirodys per daug kosmiška.

Mąstančius apie „Teslą“ dukart pagalvoti gali priversti ir „I-Pace“ surinkimo kokybė, minkštų ir prabangių paviršių gausa salone. Taip pat – kaina. Pirmojo „Jaguar“ elektromobilio kaina siekia nuo 80.700 Eur. Tiesa, šio gamintojo klientai bazinių komplektacijų neperka, todėl realiau kalbėti apie 100.000 Eur ataskaitos tašką, būtent tiek apytiksliai kainavo pirmieji Lietuvos klientų užsisakyti „I-Pace“. Bandymo metu prekybininko atstovai informavo, kad Lietuvoje užsisakyti penki elektromobiliai. „Verslo žinių“ bandytas maksimalios komplektacijos „I-Pace“ kainavo 105.000 Eur.

Vienu pedalu

Tiesa, „I-Pace“ vairuotojai neturi „Tesla“ modeliuose esančio „Ludicrous“ režimo, kurio aktyvavimas ir taip dinamiškame elektromobilyje atveria vartus į kone kitą dimensiją. „Jaguar“ elektromobilyje prieinami ekonomiško, komfortabilaus ir dinamiško važiavimo režimai, atitinkamai pakeičiantys vairo, pakabos ir elektros energijos regeneravimo savybes. Pastarosios gali paskatinti naują azartą, kai arba jeigu prislops žaidimai su „I-Pace“ dinamika. Elektros energija regeneruojama priklausomai nuo pasirinkto vieno iš dviejų stabdžio pedalo nustatymų – įprasto, kurio veikimas panašus į konvencinių automobilių, ir ekonomiškesnio. Pastarasis elektros energiją skuba regeneruoti, vos tik vairuotojas atleidžia akseleratoriaus pedalą – automobilis lėtėja tokiu tempu, tarsi būtų stabdomas. Pripratus prie šio režimo, mieste važiuoti galima iš esmės tesinaudojant vienu pedalu.

Vairas veikia tiksliai, suteikia tiesioginį pojūtį su tuo, kas vyksta su priekiniais ratais. Net ir apautas 22 colių ratais „I-Pace“ išlaikė komfortabilų važiavimą įjungus dinamišką režimą.

Elektromobilis – gana vikrus, atsižvelgiant į tai, kad sveria daugiau kaip 2 tonas.

480 km

Nuožulnių linijų kėbulas sudarė pirminį įspūdį, kad keleiviams vietos, ypač gale, gali pritrūkti. Tačiau net ir aukštesnio ūgio asmenims įsitaisyti patogiai nesutrukdė ir paprastai daug erdvės viršuje atimantis per visą stogą einantis stoglangis. Galbūt kiek pasigesta erdvės ant galinių sėdynių įsitaisiusių keleivių pėdoms. Per trumpą testą praktinių priekabių daugiau nebuvo progų atrasti – galbūt ne visai patogus nuožulnus antrasis ekranas, atspindintis saulės spindulius.

 „Jaguar“ žada, kad, kaip ir „Teslos“ atveju, „I-Pace“ programiniai atnaujinimai bus galimi nuotoliniu būdu.

Automobilį su išmaniuoju telefono galės suporuoti tiek besinaudojantieji iOS, tiek „Android“.

Po trumpo bandymo kol kas liekai kliautis gamintojo pažadais. Anot jų, „I-Pace“ 90 kWh ličio jonų akumuliatoriaus pilno įkrovimo užtektų nuvažiuoti iš Vilniaus į Klaipėdą – su visiškai įkrauta baterija elektromobilis WLTP ciklu nuvažiuoja 480 kilometrų. Greitojo įkrovimo stotelė baterijas 80 % leistų įkrauti per 40 minučių. Įkrovimui bus naudojama nuolatinė greitoji įkrova (DC, 100 kW).

FOTOGALERIJA „Jaguar I-Pace“ bandymai (9 nuotr.)

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Norvegai stato įspūdingą banginių stebėjimo centrą 

2022 m. Andojos (Andoya) saloje Šiaurės Norvegijoje iškilsiantis banginių stebėjimo centras, panašu, taps...

Laisvalaikis
2019.11.12
Kinijoje išleista solidi lietuvių poezijos rinktinė

Kinijos leidykla „Guangdong Flower City Publishing House“ išleido šiuolaikinės Lietuvos poezijos antologiją,...

Laisvalaikis
2019.11.12
„Vilnius Mama Jazz“ – nuo pašėlusių belgų iki lietuvių legendų

Lapkričio 13 d. Vilniuje, Šiuolaikinio meno centre (ŠMC), prasideda 18-asis tarptautinis festivalis „Vilnius...

Laisvalaikis
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Nemunu planuoja paleisti turistinius laivus tarp Lietuvos ir Kaliningrado srities 1

Lietuvos ir Kaliningrado srities atstovai planuoja atgaivinti turistinę laivybą pasienio upe Nemunu, praneša...

Paslaugos
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Vyrų krepšinio rinktinei vadovaus D. Maskoliūnas

Lietuvos vyrų krepšinio rinktinei vadovaus Darius Maskoliūnas, pakeisiantis atsistatydinusį Dainių Adomaitį.

Laisvalaikis
2019.11.12
Didžiausias Vilniaus bunkeris bus išsaugotas

Po nugriautais „Profsąjungų rūmais“ rastas bunkeris bus išsaugotas, nes jo griovimas grėstų paties Tauro...

Laisvalaikis
2019.11.12
Prieš krepšinio aistras „Žalgirio“ arenoje – naudingos verslo pamokos Verslo tribūna

Ar įmanoma suderinti smagiai praleistą vakarą stebint aukščiausio lygio krepšinį ir naudingą verslo...

Verslo aplinka
2019.11.12
Kinijos tikslas – pralenkti Holivudą

JAV mažėjant pajamoms už Holivudo filmus – dėl piratavimo ir tokių turinio platformų kaip „Netflix“ arba...

Laisvalaikis
2019.11.11
Ką daryti, kai stresas tampa pagrindiniu patiekalu Premium

Visi žinome, kad stresas kenkia svei­katai, bet ne mažiau kenksmingi gali būti ir būdai, kaip su juo...

Laisvalaikis
2019.11.11
Planuojamas Vilniaus Sapiegų parko kraštovaizdžio architektūros konkursas 1

Vilniaus Sapiegų parkui sutvarkyti planuojamas kraštovaizdžio architektūros konkursas.

Statyba ir NT
2019.11.11
Išrinkti geriausi šių metų pasaulio laikrodžiai

Savaitgalis pažėrė naujienų besidomintiems laikrodžių industrija. Šveicarijoje, Ženevoje, paskelbi laikrodžių...

Laisvalaikis
2019.11.11
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Kinas: Vasarą jau beveik išgyvenome, kaip išgyventi toliau?

Marijos Kavtaradzės filmas „Išgyventi vasarą“ skambiai pristatomas kaip įvairių tarptautinių kino festivalių...

Verslo klasė
2019.11.10
Graikijos masalas investuotojams – mokesčių rojus

Graikija, bandydama išbristi iš užsitęsusios ekonominės krizės, meta iššūkį Londonui, Monakui ir...

Laisvalaikis
2019.11.10
Iliustruotoji istorija: aferos baigėsi bankrotu 2

Apie greitą praturtėjimą nepajudinus nė piršto svajoja ir aukštuomenė, ir prastuomenė. Ankstesniais laikais...

Laisvalaikis
2019.11.10
„Social Media Fest 2019“: renka įtakingiausiuosius socialiniuose tinkluose

Socialinių tinklų atradimų festivalio „Social Media Fest 2019“ komisija įvertino Lietuvos influencerius,...

Rinkodara
2019.11.10
Kelionių atradimai: Kjodža – žvejų miestas šalia Venecijos Premium

Ilgo savaitgalio kelionių maršrutus dažnai diktuoja tiesioginių skrydžių kryptys. Patogu, taupai laiką,...

Laisvalaikis
2019.11.10
Pokalbis be alaus su A. Kaušpėdu 1

„Rašydamas dainų tekstus jaučiuosi tarsi matematikas, ieškantis teisingos formulės, o prozoje viskas kitaip –...

Laisvalaikis
2019.11.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau