VŽ bando „Jaguar I-Pace“: elektrinė galia neprivalo skambėti kaip troleibusas

Publikuota: 2018-07-22
Elektromobilis „Jaguar I-Pace“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Elektromobilis „Jaguar I-Pace“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Plačiajai publikai prisistatantis pirmasis „Jaguar“ elektromobilis „I-Pace“ elektros sistemos pranašumus pateikia išsaugodamas galingų konvencinių SUV pojūčius.

Į elektromobilių rinką žengiama su SUV išvaizda. Trumpam Vilniuje elektromobilį išbandė žiniasklaida ir „Jaguar“ klientūra.

Elektros pavaros smagumas – kad visas sukimo momentas prieinamas po dešine koja jau pirmą paspaudimo akimirką. Pirmajame susitikime su „I-Pace“ tai išbandome vos tik išriedėję į Vilniaus aplinkkelį. Dviejų elektros variklių varomas „I-Pace“ spaudžia nugarą prie sėdynės. Abi jėgainės generuoja 400 AG galią ir 700 Nm sukimo momentą, iki 100 km/h įsibėgėjama per 4,8 sekundės.

Tačiau fizinė perkrova – ne vienintelis pojūtis greitėjančiame SUV.

„Kas čia per garsas?“ – nustembame su kolega, kai 50 km/h riedantis „I-Pace“ gauna komandą šauti į priekį.

Automobiliui bėgėjantis, ausis pasiekia solidus benzininio motoro riaumojimas.

„Tai padaryta tam, kad žmogus nesijaustų visiškai kaip troleibuse ar kaip važiuodamas su lygintuvu. Garsas skleidžiamas per kolonėles. Tai suteikia automobiliui sportiškumo ir šypseną vairuotojo veide“, – aiškina „Jaguar“ automobilių pardavimo vadybininkas Martynas Vičinas.

Dirbtinis garsas – audio terapija tiems, kam pernelyg staigus persėdimas iš galingų, riaumojančių, benziną srebiančių SUV prie tyliosios elektros sukeltų kultūrinį šoką, tarsi kepsnių mėgėjui gydytojas būtų nurodęs valgyti tik salotas. Elektros varikliai pranoksta daugelį benzininių vidaus degimo monstrų – užtenka pamatyti, kaip „Teslos“ tyliai palieka už nugaros dažną sportinį automobilį. Tačiau net ir sužavėti tokios dinamikos benzingalviai gali pasigesti kitų potyrių. Garso imitacija bent jau palieka kepsnio kvapą.

Bet ne bėda, jei kam dirbtinis vidaus degimo variklio riaumojimas pasirodytų paikas ir vaikiškas pramanas – jį galima patildyti arba išjungti. Bet galima ir pagarsinti.

Lygiai kaip ir dirbtinis garsas, taip ir „I-Pace“ interjeras, eksterjeras demonstruoja, kad elektromobilio vairavimas nebūtinai turi būti futuristinė patirtis – „I-Pace“ viduje vyrauja įprastuose prabangiuose SUV sutinkama išvaizda, rodmenų, vairuotojo priemonių išdėstymas, prabanga, surinkimo kokybė. Alternatyva tiems, kam milžiniškas liečiamasis „Tesla“ ekranas ir beveik jokių mygtukų minimalistiniame salone pasirodys per daug kosmiška.

Mąstančius apie „Teslą“ dukart pagalvoti gali priversti ir „I-Pace“ surinkimo kokybė, minkštų ir prabangių paviršių gausa salone. Taip pat – kaina. Pirmojo „Jaguar“ elektromobilio kaina siekia nuo 80.700 Eur. Tiesa, šio gamintojo klientai bazinių komplektacijų neperka, todėl realiau kalbėti apie 100.000 Eur ataskaitos tašką, būtent tiek apytiksliai kainavo pirmieji Lietuvos klientų užsisakyti „I-Pace“. Bandymo metu prekybininko atstovai informavo, kad Lietuvoje užsisakyti penki elektromobiliai. „Verslo žinių“ bandytas maksimalios komplektacijos „I-Pace“ kainavo 105.000 Eur.

Vienu pedalu

Tiesa, „I-Pace“ vairuotojai neturi „Tesla“ modeliuose esančio „Ludicrous“ režimo, kurio aktyvavimas ir taip dinamiškame elektromobilyje atveria vartus į kone kitą dimensiją. „Jaguar“ elektromobilyje prieinami ekonomiško, komfortabilaus ir dinamiško važiavimo režimai, atitinkamai pakeičiantys vairo, pakabos ir elektros energijos regeneravimo savybes. Pastarosios gali paskatinti naują azartą, kai arba jeigu prislops žaidimai su „I-Pace“ dinamika. Elektros energija regeneruojama priklausomai nuo pasirinkto vieno iš dviejų stabdžio pedalo nustatymų – įprasto, kurio veikimas panašus į konvencinių automobilių, ir ekonomiškesnio. Pastarasis elektros energiją skuba regeneruoti, vos tik vairuotojas atleidžia akseleratoriaus pedalą – automobilis lėtėja tokiu tempu, tarsi būtų stabdomas. Pripratus prie šio režimo, mieste važiuoti galima iš esmės tesinaudojant vienu pedalu.

Vairas veikia tiksliai, suteikia tiesioginį pojūtį su tuo, kas vyksta su priekiniais ratais. Net ir apautas 22 colių ratais „I-Pace“ išlaikė komfortabilų važiavimą įjungus dinamišką režimą.

Elektromobilis – gana vikrus, atsižvelgiant į tai, kad sveria daugiau kaip 2 tonas.

480 km

Nuožulnių linijų kėbulas sudarė pirminį įspūdį, kad keleiviams vietos, ypač gale, gali pritrūkti. Tačiau net ir aukštesnio ūgio asmenims įsitaisyti patogiai nesutrukdė ir paprastai daug erdvės viršuje atimantis per visą stogą einantis stoglangis. Galbūt kiek pasigesta erdvės ant galinių sėdynių įsitaisiusių keleivių pėdoms. Per trumpą testą praktinių priekabių daugiau nebuvo progų atrasti – galbūt ne visai patogus nuožulnus antrasis ekranas, atspindintis saulės spindulius.

 „Jaguar“ žada, kad, kaip ir „Teslos“ atveju, „I-Pace“ programiniai atnaujinimai bus galimi nuotoliniu būdu.

Automobilį su išmaniuoju telefono galės suporuoti tiek besinaudojantieji iOS, tiek „Android“.

Po trumpo bandymo kol kas liekai kliautis gamintojo pažadais. Anot jų, „I-Pace“ 90 kWh ličio jonų akumuliatoriaus pilno įkrovimo užtektų nuvažiuoti iš Vilniaus į Klaipėdą – su visiškai įkrauta baterija elektromobilis WLTP ciklu nuvažiuoja 480 kilometrų. Greitojo įkrovimo stotelė baterijas 80 % leistų įkrauti per 40 minučių. Įkrovimui bus naudojama nuolatinė greitoji įkrova (DC, 100 kW).

FOTOGALERIJA „Jaguar I-Pace“ bandymai (9 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Mėgstantiems poilsį gamtoje – du nauji objektai Trakų rajone 1

Mėgstantiems poilsį gamtoje Trakų rajone atidaryti du objektai – nauja stovyklavietė prie Skaisčio ežero...

Laisvalaikis
2018.08.14
Lietuvos vyno rinka: be aiškaus judėjimo viena kryptimi 2

Pigesnių vynų pardavimai mažėja, brangesnių – laikosi tame pačiame lygmenyje. Po Alkoholio kontrolės įstatymo...

Laisvalaikis
2018.08.14
JT globojamame konkurse Lietuvai atstovaus ir „Laisvės TV“ 1

Išrinkti šių metų skaitmeninio turinio sprendimų konkurso „Naujasis knygnešys 2018“ laureatai. Aštuoni...

Lokarno kino festivalyje – lietuviško „Rūgštaus miško“ sėkmė

71-ajame Lokarno (Šveicarija) kino festivalyje režisierės Rugilės Barzdžiukaitės debiutinis ilgametražis...

Laisvalaikis
2018.08.13
Už 165.000 GBP parduotas paveikslas – klastotė

Ekspertai įvertino už 165.000 GBP parduotą britų dailininko sero Williamo Nicholsono (1872-1949 m.) paveikslą...

Laisvalaikis
2018.08.13
Vilniaus „Rytas“ keičia logotipą 5

Komandos pavadinimą ir šūkį šią vasarą pakeitęs Vilniaus krepšinio klubas „Rytas“ pirmadienį pristatė naują...

Rinkodara
2018.08.13
Sigita Šimkutė: stalčiukas vyrams Premium

Kai ji eina, net pietryčių vėjas atsisuka pažiūrėti į jos žemę šluojančius, tyliai šiugždančius sijonus.

Verslo klasė
2018.08.12
Žemynas be vyriausybės: kova už teises į Antarktidą Premium 1

Antarktida – žemynas be vyriausybės. Panašiausias funkcijas vykdo dešimties žmonių niekuo neišskirtinis...

Laisvalaikis
2018.08.12
Kas išgelbės pasaulio vandenynus

Kiekvieną minutę į pasaulio vandenynus išpilama po sunkvežimį šiukšlių. Nyderlanduose įkurta nepelno...

Laisvalaikis
2018.08.12
Mirė Nobelio literatūros premijos laureatas Naipaulas

Mirė Nobelio literatūros premijos laureatas, britų rašytojas, iš Trinidado kilęs indas V.S. Naipaulas.

Laisvalaikis
2018.08.12
Muzika: Martynas Švėgžda von Bekker. Lietuvos XXI a. raiška smuikui Premium

Martyno Švėgždos karjeros pradžia Vilniuje buvo neįtikimai efektinga: publiką sužavėjo jo asmenybės charizma...

Verslo klasė
2018.08.12
Kolekcininkams: sąžinės apsiausto istorija 2

„Lewben Art Foundation“ projekte „Savas kambarys“, kurio pavadinimas pasiskolintas iš vienos svarbiausių XX...

Laisvalaikis
2018.08.12
Išmanieji prietaisai vaikams: už ir prieš

„Microsoft“ įkūrėjo Billo Gateso vaikai išmaniuosius telefonus gavo sulaukę keturiolikos, tačiau statistinės...

Laisvalaikis
2018.08.12
Nekenksmingiausia aplinkai – tirpioji kava

Tiems, kuriuos iš ryto pažadina tik puodelis kavos, tyrėjai turi žinių: jei norite mažiau kenkti aplinkai,...

Laisvalaikis
2018.08.11
Futbolininku virtęs Usainas Boltas jau neša pinigus Australijos klubui 1

Garsiausias visų laikų sprinteris Usainas Boltas įgyvendino savo vaikystės svajonę ir sudarė sutartį su...

Laisvalaikis
2018.08.11
Knygos: kaip tapti puikiu vadovu Premium 4

2018 m. kovo pradžioje pasirodė Elenos L. Botelho ir Kim Powellsu bendraautoriumi Tahliu Razu parašyta knyga...

Verslo klasė
2018.08.11
Žydrieji deimantai saugo daugiau paslapčių, negu manyta 5

Mokslininkai išsiaiškino, kur ir kaip susiformuoja vieni rečiausių pasaulio brangakmenių – žydrieji deimantai.

Laisvalaikis
2018.08.11
Amerika pirtyje, arba Diasporos verslumo pamokos 2

Prie kapitalizmo žaizdro: pirmosios lietuvių biznierių pamokos. Reemigracija ir amerikietiško gyvenimo...

Laisvalaikis
2018.08.11
Liveta Jasiūnaitė ieties metime pelnė bronzą

Lietuvos ieties metikė Liveta Jasiūnaitė Europos lengvosios atletikos čempionate Berlyne penktadienį iškovojo...

Fotoreportažai
2018.08.10
„Reklamos vilkų“ kūrėjas ekranuose prikels „Romanovus“

Serialo „Reklamos vilkai“ kūrėjas Matthew Weineris po trejų metų pertraukos grįžta su nauju projektu –...

Laisvalaikis
2018.08.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau