VŽ bando „Jaguar I-Pace“: elektrinė galia neprivalo skambėti kaip troleibusas

Publikuota: 2018-07-22
Elektromobilis „Jaguar I-Pace“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Elektromobilis „Jaguar I-Pace“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Plačiajai publikai prisistatantis pirmasis „Jaguar“ elektromobilis „I-Pace“ elektros sistemos pranašumus pateikia išsaugodamas galingų konvencinių SUV pojūčius.

Į elektromobilių rinką žengiama su SUV išvaizda. Trumpam Vilniuje elektromobilį išbandė žiniasklaida ir „Jaguar“ klientūra.

Elektros pavaros smagumas – kad visas sukimo momentas prieinamas po dešine koja jau pirmą paspaudimo akimirką. Pirmajame susitikime su „I-Pace“ tai išbandome vos tik išriedėję į Vilniaus aplinkkelį. Dviejų elektros variklių varomas „I-Pace“ spaudžia nugarą prie sėdynės. Abi jėgainės generuoja 400 AG galią ir 700 Nm sukimo momentą, iki 100 km/h įsibėgėjama per 4,8 sekundės.

Tačiau fizinė perkrova – ne vienintelis pojūtis greitėjančiame SUV.

„Kas čia per garsas?“ – nustembame su kolega, kai 50 km/h riedantis „I-Pace“ gauna komandą šauti į priekį.

Automobiliui bėgėjantis, ausis pasiekia solidus benzininio motoro riaumojimas.

„Tai padaryta tam, kad žmogus nesijaustų visiškai kaip troleibuse ar kaip važiuodamas su lygintuvu. Garsas skleidžiamas per kolonėles. Tai suteikia automobiliui sportiškumo ir šypseną vairuotojo veide“, – aiškina „Jaguar“ automobilių pardavimo vadybininkas Martynas Vičinas.

Dirbtinis garsas – audio terapija tiems, kam pernelyg staigus persėdimas iš galingų, riaumojančių, benziną srebiančių SUV prie tyliosios elektros sukeltų kultūrinį šoką, tarsi kepsnių mėgėjui gydytojas būtų nurodęs valgyti tik salotas. Elektros varikliai pranoksta daugelį benzininių vidaus degimo monstrų – užtenka pamatyti, kaip „Teslos“ tyliai palieka už nugaros dažną sportinį automobilį. Tačiau net ir sužavėti tokios dinamikos benzingalviai gali pasigesti kitų potyrių. Garso imitacija bent jau palieka kepsnio kvapą.

Bet ne bėda, jei kam dirbtinis vidaus degimo variklio riaumojimas pasirodytų paikas ir vaikiškas pramanas – jį galima patildyti arba išjungti. Bet galima ir pagarsinti.

Lygiai kaip ir dirbtinis garsas, taip ir „I-Pace“ interjeras, eksterjeras demonstruoja, kad elektromobilio vairavimas nebūtinai turi būti futuristinė patirtis – „I-Pace“ viduje vyrauja įprastuose prabangiuose SUV sutinkama išvaizda, rodmenų, vairuotojo priemonių išdėstymas, prabanga, surinkimo kokybė. Alternatyva tiems, kam milžiniškas liečiamasis „Tesla“ ekranas ir beveik jokių mygtukų minimalistiniame salone pasirodys per daug kosmiška.

Mąstančius apie „Teslą“ dukart pagalvoti gali priversti ir „I-Pace“ surinkimo kokybė, minkštų ir prabangių paviršių gausa salone. Taip pat – kaina. Pirmojo „Jaguar“ elektromobilio kaina siekia nuo 80.700 Eur. Tiesa, šio gamintojo klientai bazinių komplektacijų neperka, todėl realiau kalbėti apie 100.000 Eur ataskaitos tašką, būtent tiek apytiksliai kainavo pirmieji Lietuvos klientų užsisakyti „I-Pace“. Bandymo metu prekybininko atstovai informavo, kad Lietuvoje užsisakyti penki elektromobiliai. „Verslo žinių“ bandytas maksimalios komplektacijos „I-Pace“ kainavo 105.000 Eur.

Vienu pedalu

Tiesa, „I-Pace“ vairuotojai neturi „Tesla“ modeliuose esančio „Ludicrous“ režimo, kurio aktyvavimas ir taip dinamiškame elektromobilyje atveria vartus į kone kitą dimensiją. „Jaguar“ elektromobilyje prieinami ekonomiško, komfortabilaus ir dinamiško važiavimo režimai, atitinkamai pakeičiantys vairo, pakabos ir elektros energijos regeneravimo savybes. Pastarosios gali paskatinti naują azartą, kai arba jeigu prislops žaidimai su „I-Pace“ dinamika. Elektros energija regeneruojama priklausomai nuo pasirinkto vieno iš dviejų stabdžio pedalo nustatymų – įprasto, kurio veikimas panašus į konvencinių automobilių, ir ekonomiškesnio. Pastarasis elektros energiją skuba regeneruoti, vos tik vairuotojas atleidžia akseleratoriaus pedalą – automobilis lėtėja tokiu tempu, tarsi būtų stabdomas. Pripratus prie šio režimo, mieste važiuoti galima iš esmės tesinaudojant vienu pedalu.

Vairas veikia tiksliai, suteikia tiesioginį pojūtį su tuo, kas vyksta su priekiniais ratais. Net ir apautas 22 colių ratais „I-Pace“ išlaikė komfortabilų važiavimą įjungus dinamišką režimą.

Elektromobilis – gana vikrus, atsižvelgiant į tai, kad sveria daugiau kaip 2 tonas.

480 km

Nuožulnių linijų kėbulas sudarė pirminį įspūdį, kad keleiviams vietos, ypač gale, gali pritrūkti. Tačiau net ir aukštesnio ūgio asmenims įsitaisyti patogiai nesutrukdė ir paprastai daug erdvės viršuje atimantis per visą stogą einantis stoglangis. Galbūt kiek pasigesta erdvės ant galinių sėdynių įsitaisiusių keleivių pėdoms. Per trumpą testą praktinių priekabių daugiau nebuvo progų atrasti – galbūt ne visai patogus nuožulnus antrasis ekranas, atspindintis saulės spindulius.

 „Jaguar“ žada, kad, kaip ir „Teslos“ atveju, „I-Pace“ programiniai atnaujinimai bus galimi nuotoliniu būdu.

Automobilį su išmaniuoju telefono galės suporuoti tiek besinaudojantieji iOS, tiek „Android“.

Po trumpo bandymo kol kas liekai kliautis gamintojo pažadais. Anot jų, „I-Pace“ 90 kWh ličio jonų akumuliatoriaus pilno įkrovimo užtektų nuvažiuoti iš Vilniaus į Klaipėdą – su visiškai įkrauta baterija elektromobilis WLTP ciklu nuvažiuoja 480 kilometrų. Greitojo įkrovimo stotelė baterijas 80 % leistų įkrauti per 40 minučių. Įkrovimui bus naudojama nuolatinė greitoji įkrova (DC, 100 kW).

FOTOGALERIJA „Jaguar I-Pace“ bandymai (9 nuotr.)

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Prancūzmetis Klaipėdos krašte: egzotiškas istorijos epizodas Premium

Vadinamasis prancūzmetis Klaipėdos krašte nėra toks plačiai žinomas mūsų istorijos epizodas, kaip, tarkime,...

Laisvalaikis
2020.09.27
Pandemija kerpa sparnus: milijardierius R. Perelmanas išsiparduoda Premium 1

JAV milijardierius Ronaldas Perelmanas, bankininkas, investuotojas, gelbėdamas savo kompanijas, yra...

Laisvalaikis
2020.09.27
Lietuviai Prancūzijoje: A. Venskus – diplomatas, išradėjas, pramonininkas Premium

Pirmasis Lietuvos ambasadorius prie NATO ir ES Adolfas Venskus (1924–2007) kaip nė vienas kitas Prancūzijoje...

Laisvalaikis
2020.09.27
Pasaulio aukso atsargos senka: kiek jo dar liko Premium

Auksas paklausus kaip investicija, jis laikomas statuso simboliu, galiausiai – šis taurusis metalas yra...

Laisvalaikis
2020.09.27
Lietuviai Prancūzijoje: iš diplomato P. Klimo prisiminimų Premium

Teisininkas, istorikas, politikas, Vasario 16-osios akto signataras Petras Klimas (1892–1969) 1925-aisiais...

Laisvalaikis
2020.09.26
„Sotheby‘s“ aukcione – vėl Banksy, vėl už milijonus

Savo tapatybę slepiantį britų menininką Banksy, ko gero, reikia vadinti geidžiamiausiu šiuolaikiniu kūrėju –...

Laisvalaikis
2020.09.26
TOP 10 turtingiausiųjų mados versle  Premium

Didžiausios pasaulyje prabangos prekių grupės LVMH vadovas Bernard’as Jeanas Etienne’as Arnault yra...

Prekyba
2020.09.26
„Netflix“ įkūrėjas R. Hastingsas: tokio augimo dar neregėjome Premium 1

Reedas Hastingsas. Milijardierius, „Netflix“ įkūrėjas, filantropas. Žmogus, kuris sunaikino „Blockbuster“ ir...

Laisvalaikis
2020.09.26
10 idėjų trumpoms savaitgalio išvykoms Lietuvoje

Rugsėjo 27 d. minima Pasaulinio turizmo diena. Dėl pandemijos pasaulinis turizmas sustojo, todėl Pasaulio...

Laisvalaikis
2020.09.25
Didžiųjų lenktynės: „Ambersail 2“ ir „Sailing Poland“

Dvi iš aštuonių pasaulyje „Ocean Race“ lenktynėms aplink pasaulį sukurtų jachtų – Lietuvos „Ambersail 2“ ir...

Laisvalaikis
2020.09.25
Pagal priemonę „Atostogos medikams“ turizmo verslui išmokėtas pirmasis milijonas eurų

Pagal priemonę „Atostogos medikams“ turizmo paslaugų teikėjams už suteiktas paslaugas jau išmokėta 1 mln. Eur...

Paslaugos
2020.09.25
VŽ rekomenduoja: renginiai savaitgalį

Ruduo įsibėgėja su įspūdinga renginių programa: savaitgalio sąraše „Kultūros naktis“, kino,...

Laisvalaikis
2020.09.25
Vyno rinka: nerimo yra, tačiau kainos stabilios Premium

Pasaulinėje vyno rinkoje – dviprasmiškos nuotaikos: vartojimui restoranuose mažėjant, traukiasi eksportas ir...

Laisvalaikis
2020.09.24
Genocido centras iš interneto išima KGB bylų registracijos žurnalą  1

Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimų centras (LGGRTC) paskelbė, jog iš interneto svetainės...

Laisvalaikis
2020.09.24
Lukiškių aikštės perdavimą vadina ir būtinąja gintimi, ir R. Karbauskio erotine fantazija

Lukiškių aikštės Vilniuje perdavimas Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimų centrui yra būtinoji...

Laisvalaikis
2020.09.24
Džiaugsmo kartėlis tarp „Akropolio“ ir restorano „Džiaugsmas“ Premium 2

Valstybinis patentų biuras nagrinėja kelis ginčus tarp UAB „Akropolis Group“ ir UAB „Džiugu“, valdančios...

Rinkodara
2020.09.24
Po 40-ies metų už savo „niekingą poelgį“ atsiprašė J. Lennono žudikas

Markas Chapmanas, vyras, 1980 m. gruodžio 8 d. nušovęs britų dainininką Johną Lennoną, atsiprašė jo našlės...

Laisvalaikis
2020.09.23
Nuo pandemijos – į žaidimų pasaulį Premium

„Mūsų žaidimas jungia protų mūšių, pabėgimo kambarių, stalo, vaidmenų žaidimų patirtis ir prideda šiek tiek...

Laisvalaikis
2020.09.23
„Sirenose“ – lūkesčiai ir kitos prekės, VDFF – M. Chodorkovskis ir pomidorai

Antrą savaitgalį paeiliui kaip iš gausybės rago pilasi didieji tarptautiniai renginiai: rugsėjo 24 d.

Laisvalaikis
2020.09.23
Kiekvienam pedagogui skirs po 100 Eur dotaciją poilsiui

Trečiadienį Vyriausybė pritarė Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos siūlymui iš Lietuvos ateities...

Paslaugos
2020.09.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus