VŽ bando „Jaguar I-Pace“: elektrinė galia neprivalo skambėti kaip troleibusas

Plačiajai publikai prisistatantis pirmasis Jaguar elektromobilis I-Pace elektros sistemos pranašumus pateikia išsaugodamas galingų konvencinių SUV pojūčius.
Į elektromobilių rinką žengiama su SUV išvaizda. Trumpam Vilniuje elektromobilį išbandė žiniasklaida ir Jaguar klientūra.
Elektros pavaros smagumas kad visas sukimo momentas prieinamas po dešine koja jau pirmą paspaudimo akimirką. Pirmajame susitikime su I-Pace tai išbandome vos tik išriedėję į Vilniaus aplinkkelį. Dviejų elektros variklių varomas I-Pace spaudžia nugarą prie sėdynės. Abi jėgainės generuoja 400 AG galią ir 700 Nm sukimo momentą, iki 100 km/h įsibėgėjama per 4,8 sekundės.
Tačiau fizinė perkrova ne vienintelis pojūtis greitėjančiame SUV.
Kas čia per garsas? nustembame su kolega, kai 50 km/h riedantis I-Pace gauna komandą šauti į priekį.
Automobiliui bėgėjantis, ausis pasiekia solidus benzininio motoro riaumojimas.
Tai padaryta tam, kad žmogus nesijaustų visiškai kaip troleibuse ar kaip važiuodamas su lygintuvu. Garsas skleidžiamas per kolonėles. Tai suteikia automobiliui sportiškumo ir šypseną vairuotojo veide, aiškina Jaguar automobilių pardavimo vadybininkas Martynas Vičinas.
Dirbtinis garsas audio terapija tiems, kam pernelyg staigus persėdimas iš galingų, riaumojančių, benziną srebiančių SUV prie tyliosios elektros sukeltų kultūrinį šoką, tarsi kepsnių mėgėjui gydytojas būtų nurodęs valgyti tik salotas. Elektros varikliai pranoksta daugelį benzininių vidaus degimo monstrų užtenka pamatyti, kaip Teslos tyliai palieka už nugaros dažną sportinį automobilį. Tačiau net ir sužavėti tokios dinamikos benzingalviai gali pasigesti kitų potyrių. Garso imitacija bent jau palieka kepsnio kvapą.
Bet ne bėda, jei kam dirbtinis vidaus degimo variklio riaumojimas pasirodytų paikas ir vaikiškas pramanas jį galima patildyti arba išjungti. Bet galima ir pagarsinti.
Lygiai kaip ir dirbtinis garsas, taip ir I-Pace interjeras, eksterjeras demonstruoja, kad elektromobilio vairavimas nebūtinai turi būti futuristinė patirtis I-Pace viduje vyrauja įprastuose prabangiuose SUV sutinkama išvaizda, rodmenų, vairuotojo priemonių išdėstymas, prabanga, surinkimo kokybė. Alternatyva tiems, kam milžiniškas liečiamasis Tesla ekranas ir beveik jokių mygtukų minimalistiniame salone pasirodys per daug kosmiška.
Mąstančius apie Teslą dukart pagalvoti gali priversti ir I-Pace surinkimo kokybė, minkštų ir prabangių paviršių gausa salone. Taip pat kaina. Pirmojo Jaguar elektromobilio kaina siekia nuo 80.700 Eur. Tiesa, šio gamintojo klientai bazinių komplektacijų neperka, todėl realiau kalbėti apie 100.000 Eur ataskaitos tašką, būtent tiek apytiksliai kainavo pirmieji Lietuvos klientų užsisakyti I-Pace. Bandymo metu prekybininko atstovai informavo, kad Lietuvoje užsisakyti penki elektromobiliai. Verslo žinių bandytas maksimalios komplektacijos I-Pace kainavo 105.000 Eur.
Vienu pedalu
Tiesa, I-Pace vairuotojai neturi Tesla modeliuose esančio Ludicrous režimo, kurio aktyvavimas ir taip dinamiškame elektromobilyje atveria vartus į kone kitą dimensiją. Jaguar elektromobilyje prieinami ekonomiško, komfortabilaus ir dinamiško važiavimo režimai, atitinkamai pakeičiantys vairo, pakabos ir elektros energijos regeneravimo savybes. Pastarosios gali paskatinti naują azartą, kai arba jeigu prislops žaidimai su I-Pace dinamika. Elektros energija regeneruojama priklausomai nuo pasirinkto vieno iš dviejų stabdžio pedalo nustatymų įprasto, kurio veikimas panašus į konvencinių automobilių, ir ekonomiškesnio. Pastarasis elektros energiją skuba regeneruoti, vos tik vairuotojas atleidžia akseleratoriaus pedalą automobilis lėtėja tokiu tempu, tarsi būtų stabdomas. Pripratus prie šio režimo, mieste važiuoti galima iš esmės tesinaudojant vienu pedalu.
Vairas veikia tiksliai, suteikia tiesioginį pojūtį su tuo, kas vyksta su priekiniais ratais. Net ir apautas 22 colių ratais I-Pace išlaikė komfortabilų važiavimą įjungus dinamišką režimą.
Elektromobilis gana vikrus, atsižvelgiant į tai, kad sveria daugiau kaip 2 tonas.
480 km
Nuožulnių linijų kėbulas sudarė pirminį įspūdį, kad keleiviams vietos, ypač gale, gali pritrūkti. Tačiau net ir aukštesnio ūgio asmenims įsitaisyti patogiai nesutrukdė ir paprastai daug erdvės viršuje atimantis per visą stogą einantis stoglangis. Galbūt kiek pasigesta erdvės ant galinių sėdynių įsitaisiusių keleivių pėdoms. Per trumpą testą praktinių priekabių daugiau nebuvo progų atrasti galbūt ne visai patogus nuožulnus antrasis ekranas, atspindintis saulės spindulius.
Jaguar žada, kad, kaip ir Teslos atveju, I-Pace programiniai atnaujinimai bus galimi nuotoliniu būdu.
Automobilį su išmaniuoju telefono galės suporuoti tiek besinaudojantieji iOS, tiek Android.
Po trumpo bandymo kol kas liekai kliautis gamintojo pažadais. Anot jų, I-Pace 90 kWh ličio jonų akumuliatoriaus pilno įkrovimo užtektų nuvažiuoti iš Vilniaus į Klaipėdą su visiškai įkrauta baterija elektromobilis WLTP ciklu nuvažiuoja 480 kilometrų. Greitojo įkrovimo stotelė baterijas 80 % leistų įkrauti per 40 minučių. Įkrovimui bus naudojama nuolatinė greitoji įkrova (DC, 100 kW).
FOTOGALERIJA Jaguar I-Pace bandymai (9 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Laisvalaikis
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti