VŽ bando „Jaguar I-Pace“: elektrinė galia neprivalo skambėti kaip troleibusas

Publikuota: 2018-07-22
Elektromobilis „Jaguar I-Pace“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Elektromobilis „Jaguar I-Pace“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Plačiajai publikai prisistatantis pirmasis „Jaguar“ elektromobilis „I-Pace“ elektros sistemos pranašumus pateikia išsaugodamas galingų konvencinių SUV pojūčius.

Į elektromobilių rinką žengiama su SUV išvaizda. Trumpam Vilniuje elektromobilį išbandė žiniasklaida ir „Jaguar“ klientūra.

Elektros pavaros smagumas – kad visas sukimo momentas prieinamas po dešine koja jau pirmą paspaudimo akimirką. Pirmajame susitikime su „I-Pace“ tai išbandome vos tik išriedėję į Vilniaus aplinkkelį. Dviejų elektros variklių varomas „I-Pace“ spaudžia nugarą prie sėdynės. Abi jėgainės generuoja 400 AG galią ir 700 Nm sukimo momentą, iki 100 km/h įsibėgėjama per 4,8 sekundės.

Tačiau fizinė perkrova – ne vienintelis pojūtis greitėjančiame SUV.

„Kas čia per garsas?“ – nustembame su kolega, kai 50 km/h riedantis „I-Pace“ gauna komandą šauti į priekį.

Automobiliui bėgėjantis, ausis pasiekia solidus benzininio motoro riaumojimas.

„Tai padaryta tam, kad žmogus nesijaustų visiškai kaip troleibuse ar kaip važiuodamas su lygintuvu. Garsas skleidžiamas per kolonėles. Tai suteikia automobiliui sportiškumo ir šypseną vairuotojo veide“, – aiškina „Jaguar“ automobilių pardavimo vadybininkas Martynas Vičinas.

Dirbtinis garsas – audio terapija tiems, kam pernelyg staigus persėdimas iš galingų, riaumojančių, benziną srebiančių SUV prie tyliosios elektros sukeltų kultūrinį šoką, tarsi kepsnių mėgėjui gydytojas būtų nurodęs valgyti tik salotas. Elektros varikliai pranoksta daugelį benzininių vidaus degimo monstrų – užtenka pamatyti, kaip „Teslos“ tyliai palieka už nugaros dažną sportinį automobilį. Tačiau net ir sužavėti tokios dinamikos benzingalviai gali pasigesti kitų potyrių. Garso imitacija bent jau palieka kepsnio kvapą.

Bet ne bėda, jei kam dirbtinis vidaus degimo variklio riaumojimas pasirodytų paikas ir vaikiškas pramanas – jį galima patildyti arba išjungti. Bet galima ir pagarsinti.

Lygiai kaip ir dirbtinis garsas, taip ir „I-Pace“ interjeras, eksterjeras demonstruoja, kad elektromobilio vairavimas nebūtinai turi būti futuristinė patirtis – „I-Pace“ viduje vyrauja įprastuose prabangiuose SUV sutinkama išvaizda, rodmenų, vairuotojo priemonių išdėstymas, prabanga, surinkimo kokybė. Alternatyva tiems, kam milžiniškas liečiamasis „Tesla“ ekranas ir beveik jokių mygtukų minimalistiniame salone pasirodys per daug kosmiška.

Mąstančius apie „Teslą“ dukart pagalvoti gali priversti ir „I-Pace“ surinkimo kokybė, minkštų ir prabangių paviršių gausa salone. Taip pat – kaina. Pirmojo „Jaguar“ elektromobilio kaina siekia nuo 80.700 Eur. Tiesa, šio gamintojo klientai bazinių komplektacijų neperka, todėl realiau kalbėti apie 100.000 Eur ataskaitos tašką, būtent tiek apytiksliai kainavo pirmieji Lietuvos klientų užsisakyti „I-Pace“. Bandymo metu prekybininko atstovai informavo, kad Lietuvoje užsisakyti penki elektromobiliai. „Verslo žinių“ bandytas maksimalios komplektacijos „I-Pace“ kainavo 105.000 Eur.

Vienu pedalu

Tiesa, „I-Pace“ vairuotojai neturi „Tesla“ modeliuose esančio „Ludicrous“ režimo, kurio aktyvavimas ir taip dinamiškame elektromobilyje atveria vartus į kone kitą dimensiją. „Jaguar“ elektromobilyje prieinami ekonomiško, komfortabilaus ir dinamiško važiavimo režimai, atitinkamai pakeičiantys vairo, pakabos ir elektros energijos regeneravimo savybes. Pastarosios gali paskatinti naują azartą, kai arba jeigu prislops žaidimai su „I-Pace“ dinamika. Elektros energija regeneruojama priklausomai nuo pasirinkto vieno iš dviejų stabdžio pedalo nustatymų – įprasto, kurio veikimas panašus į konvencinių automobilių, ir ekonomiškesnio. Pastarasis elektros energiją skuba regeneruoti, vos tik vairuotojas atleidžia akseleratoriaus pedalą – automobilis lėtėja tokiu tempu, tarsi būtų stabdomas. Pripratus prie šio režimo, mieste važiuoti galima iš esmės tesinaudojant vienu pedalu.

Vairas veikia tiksliai, suteikia tiesioginį pojūtį su tuo, kas vyksta su priekiniais ratais. Net ir apautas 22 colių ratais „I-Pace“ išlaikė komfortabilų važiavimą įjungus dinamišką režimą.

Elektromobilis – gana vikrus, atsižvelgiant į tai, kad sveria daugiau kaip 2 tonas.

480 km

Nuožulnių linijų kėbulas sudarė pirminį įspūdį, kad keleiviams vietos, ypač gale, gali pritrūkti. Tačiau net ir aukštesnio ūgio asmenims įsitaisyti patogiai nesutrukdė ir paprastai daug erdvės viršuje atimantis per visą stogą einantis stoglangis. Galbūt kiek pasigesta erdvės ant galinių sėdynių įsitaisiusių keleivių pėdoms. Per trumpą testą praktinių priekabių daugiau nebuvo progų atrasti – galbūt ne visai patogus nuožulnus antrasis ekranas, atspindintis saulės spindulius.

 „Jaguar“ žada, kad, kaip ir „Teslos“ atveju, „I-Pace“ programiniai atnaujinimai bus galimi nuotoliniu būdu.

Automobilį su išmaniuoju telefono galės suporuoti tiek besinaudojantieji iOS, tiek „Android“.

Po trumpo bandymo kol kas liekai kliautis gamintojo pažadais. Anot jų, „I-Pace“ 90 kWh ličio jonų akumuliatoriaus pilno įkrovimo užtektų nuvažiuoti iš Vilniaus į Klaipėdą – su visiškai įkrauta baterija elektromobilis WLTP ciklu nuvažiuoja 480 kilometrų. Greitojo įkrovimo stotelė baterijas 80 % leistų įkrauti per 40 minučių. Įkrovimui bus naudojama nuolatinė greitoji įkrova (DC, 100 kW).

FOTOGALERIJA „Jaguar I-Pace“ bandymai (9 nuotr.)

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
J. Nouvelis: architektūra yra menas Premium

„Architektūra yra menas. Būtent tai žmonės vis dažniau pamiršta. Ji gali mus paveikti, sujaudinti, o tai ir...

Laisvalaikis
07:46
Neramumų Honkonge pasekmė – kritę konjako pardavimai

Prancūzų prabangių gėrimų gamintojos „Remy Cointreau“ akcijos patiria didžiausią griūtį per dešimt metų po...

Rinkos
2020.01.24
Vilniuje prasidėjo turizmo paroda „Adventur 2020“

Penktadienį sostinės parodų centre „Litexpo“ prasidėjo didžiausia Baltijos šalyse specializuota tarptautinė...

Paslaugos
2020.01.24
Paskelbti Lietuvos turizmo sėkmingiausieji

Vilniuje, „Litexpo“ parodų rūmuose, vykstančioje turizmo parodoje „Adventur“, įteiktos „Turizmo...

Laisvalaikis
2020.01.24
Naujas sezonas: už keliones mokėsime daugiau Premium

Anot Žydrės Gavelienės, Naciona­linės turizmo verslo asociacijos prezidentės ir kelionių agentūros „Estravel“...

Laisvalaikis
2020.01.24
VŽ rekomenduoja: 10 renginių savaitgalį

Šį savaitgalį sostinė švenčia gimtadienį – prieš 697 metus Vilnių savo laiške Europos miestams pirmą kartą...

Laisvalaikis
2020.01.24
„Ambersail 2“ lenktynėse aplink pasaulį planuoja tapti kovos su plastiko tarša vėliava

Lietuvos jachta „Ambersail 2“ dviejų metų trukmės lenktynėse aplink pasaulį „The Ocean Race“ planuoja tapti...

Verslo aplinka
2020.01.23
Vilnius kurs miesto muziejų

Vilniaus miesto taryba pritarė viešosios įstaigos „Vilniaus miesto muziejus“, kuriai bus patikėta kurti...

Laisvalaikis
2020.01.22
Vilniaus garbės piliečiu paskelbtas kunigas Julius Sasnauskas

Vilniaus Tarybos nariai išrinko miesto garbės pilietį – šiemet juo tapo vilnietis kunigas Julius Sasnauskas:...

Laisvalaikis
2020.01.22
Lietuvos žiūrovai pirmenybę teikė ne „Džokeriui“, o Tadui Vidmantui

Lietuvos kino centro (LKC) paskelbti 2019 m. kino teatrų lankomumo duomenys rodo, jog pernai už bilietus...

Laisvalaikis
2020.01.22
Didžioji Britanija ir JAV saugos „Titaniko“ nuolaužas

Didžioji Britanija ir Jungtinės Valstijos pasirašė sutartį, kuria siekiama nuo gelmių turistų daromos žalos...

Laisvalaikis
2020.01.21
Daugiausia naujų dangoraižių pernai pasistatė kinai

Per 2019-uosius pasaulyje iškilo 129 įspūdingi dangoraižiai, suskaičiavo JAV ne pelno organizacija „The...

Laisvalaikis
2020.01.21
Tarptautinių turistų srauto augimas pasaulyje 2019 metais sulėtėjo

Tarptautinių turistų srautas pasaulyje 2019 metais padidėjo 4% ir prieaugis buvo mažiausias nuo 2016 metų,...

Paslaugos
2020.01.21
Vilniaus gimtadieniui – 1.500 apšviestų pastatų

Sausio 24–26 d. vyks Vilniaus šviesų festivalis. Skelbiama, jog užsienio ir Lietuvos menininkų sukurtos 27...

Laisvalaikis
2020.01.21
Autorių teisių gynėjai reikalauja stabdyti „Payseros“ paslaugų teikimą „Filmai.in“ 5

Autorių teisių gynimo asociacijos kreipėsi į Lietuvos banko priežiūros tarnybą, LRTK ir Kultūros ministeriją...

Rinkodara
2020.01.21
Planuojantiems vasaros atostogas – naujos skrydžių kryptys iš Lietuvos 1

Žiema – geras metas planuoti šiltojo sezono veiklas. Lietuvos oro uostai šią vasarą kviečia išbandyti naujas...

Paslaugos
2020.01.21
Įvardijo pasaulio miestus, kuriuose gyventi prašmatniai brangiausia

Anot šveicarų privačios bankininkystė kompanijos „Julius Baer Group“ pasaulinės gerovės apžvalgos „Global...

Laisvalaikis
2020.01.20
„Kino pavasario“ vadovybėje – pokyčiai

Keičiasi tarptautinio Vilniaus kino festivalio „Kino pavasaris“ vadovybė. Vykdomojo festivalio direktoriaus...

Vadyba
2020.01.20
Iliustruotoji istorija: vokiečių Liuftvafės pradžia – SSRS bazėse Premium 2

Pasibaigus Pirmajam pasauliniam karui, nugalėjusios valstybės susitarė sunaikinti Vokietijos oro pajėgas.

Laisvalaikis
2020.01.19
Sveiki įpročiai gali pridėti 10 metų gyvenimo 1

Mokslininkai pateikia vis daugiau įrodymų, jog sveiki įpročiai gali ne šiaip pailginti gyvenimą, bet pridėti...

Laisvalaikis
2020.01.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau