VŽ bando „Jaguar I-Pace“: elektrinė galia neprivalo skambėti kaip troleibusas

Publikuota: 2018-07-22
Elektromobilis „Jaguar I-Pace“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Elektromobilis „Jaguar I-Pace“. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Plačiajai publikai prisistatantis pirmasis „Jaguar“ elektromobilis „I-Pace“ elektros sistemos pranašumus pateikia išsaugodamas galingų konvencinių SUV pojūčius.

Į elektromobilių rinką žengiama su SUV išvaizda. Trumpam Vilniuje elektromobilį išbandė žiniasklaida ir „Jaguar“ klientūra.

Elektros pavaros smagumas – kad visas sukimo momentas prieinamas po dešine koja jau pirmą paspaudimo akimirką. Pirmajame susitikime su „I-Pace“ tai išbandome vos tik išriedėję į Vilniaus aplinkkelį. Dviejų elektros variklių varomas „I-Pace“ spaudžia nugarą prie sėdynės. Abi jėgainės generuoja 400 AG galią ir 700 Nm sukimo momentą, iki 100 km/h įsibėgėjama per 4,8 sekundės.

Tačiau fizinė perkrova – ne vienintelis pojūtis greitėjančiame SUV.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Kas čia per garsas?“ – nustembame su kolega, kai 50 km/h riedantis „I-Pace“ gauna komandą šauti į priekį.

Automobiliui bėgėjantis, ausis pasiekia solidus benzininio motoro riaumojimas.

„Tai padaryta tam, kad žmogus nesijaustų visiškai kaip troleibuse ar kaip važiuodamas su lygintuvu. Garsas skleidžiamas per kolonėles. Tai suteikia automobiliui sportiškumo ir šypseną vairuotojo veide“, – aiškina „Jaguar“ automobilių pardavimo vadybininkas Martynas Vičinas.

Dirbtinis garsas – audio terapija tiems, kam pernelyg staigus persėdimas iš galingų, riaumojančių, benziną srebiančių SUV prie tyliosios elektros sukeltų kultūrinį šoką, tarsi kepsnių mėgėjui gydytojas būtų nurodęs valgyti tik salotas. Elektros varikliai pranoksta daugelį benzininių vidaus degimo monstrų – užtenka pamatyti, kaip „Teslos“ tyliai palieka už nugaros dažną sportinį automobilį. Tačiau net ir sužavėti tokios dinamikos benzingalviai gali pasigesti kitų potyrių. Garso imitacija bent jau palieka kepsnio kvapą.

Bet ne bėda, jei kam dirbtinis vidaus degimo variklio riaumojimas pasirodytų paikas ir vaikiškas pramanas – jį galima patildyti arba išjungti. Bet galima ir pagarsinti.

Lygiai kaip ir dirbtinis garsas, taip ir „I-Pace“ interjeras, eksterjeras demonstruoja, kad elektromobilio vairavimas nebūtinai turi būti futuristinė patirtis – „I-Pace“ viduje vyrauja įprastuose prabangiuose SUV sutinkama išvaizda, rodmenų, vairuotojo priemonių išdėstymas, prabanga, surinkimo kokybė. Alternatyva tiems, kam milžiniškas liečiamasis „Tesla“ ekranas ir beveik jokių mygtukų minimalistiniame salone pasirodys per daug kosmiška.

Mąstančius apie „Teslą“ dukart pagalvoti gali priversti ir „I-Pace“ surinkimo kokybė, minkštų ir prabangių paviršių gausa salone. Taip pat – kaina. Pirmojo „Jaguar“ elektromobilio kaina siekia nuo 80.700 Eur. Tiesa, šio gamintojo klientai bazinių komplektacijų neperka, todėl realiau kalbėti apie 100.000 Eur ataskaitos tašką, būtent tiek apytiksliai kainavo pirmieji Lietuvos klientų užsisakyti „I-Pace“. Bandymo metu prekybininko atstovai informavo, kad Lietuvoje užsisakyti penki elektromobiliai. „Verslo žinių“ bandytas maksimalios komplektacijos „I-Pace“ kainavo 105.000 Eur.

Vienu pedalu

Tiesa, „I-Pace“ vairuotojai neturi „Tesla“ modeliuose esančio „Ludicrous“ režimo, kurio aktyvavimas ir taip dinamiškame elektromobilyje atveria vartus į kone kitą dimensiją. „Jaguar“ elektromobilyje prieinami ekonomiško, komfortabilaus ir dinamiško važiavimo režimai, atitinkamai pakeičiantys vairo, pakabos ir elektros energijos regeneravimo savybes. Pastarosios gali paskatinti naują azartą, kai arba jeigu prislops žaidimai su „I-Pace“ dinamika. Elektros energija regeneruojama priklausomai nuo pasirinkto vieno iš dviejų stabdžio pedalo nustatymų – įprasto, kurio veikimas panašus į konvencinių automobilių, ir ekonomiškesnio. Pastarasis elektros energiją skuba regeneruoti, vos tik vairuotojas atleidžia akseleratoriaus pedalą – automobilis lėtėja tokiu tempu, tarsi būtų stabdomas. Pripratus prie šio režimo, mieste važiuoti galima iš esmės tesinaudojant vienu pedalu.

Vairas veikia tiksliai, suteikia tiesioginį pojūtį su tuo, kas vyksta su priekiniais ratais. Net ir apautas 22 colių ratais „I-Pace“ išlaikė komfortabilų važiavimą įjungus dinamišką režimą.

Elektromobilis – gana vikrus, atsižvelgiant į tai, kad sveria daugiau kaip 2 tonas.

480 km

Nuožulnių linijų kėbulas sudarė pirminį įspūdį, kad keleiviams vietos, ypač gale, gali pritrūkti. Tačiau net ir aukštesnio ūgio asmenims įsitaisyti patogiai nesutrukdė ir paprastai daug erdvės viršuje atimantis per visą stogą einantis stoglangis. Galbūt kiek pasigesta erdvės ant galinių sėdynių įsitaisiusių keleivių pėdoms. Per trumpą testą praktinių priekabių daugiau nebuvo progų atrasti – galbūt ne visai patogus nuožulnus antrasis ekranas, atspindintis saulės spindulius.

 „Jaguar“ žada, kad, kaip ir „Teslos“ atveju, „I-Pace“ programiniai atnaujinimai bus galimi nuotoliniu būdu.

Automobilį su išmaniuoju telefono galės suporuoti tiek besinaudojantieji iOS, tiek „Android“.

Po trumpo bandymo kol kas liekai kliautis gamintojo pažadais. Anot jų, „I-Pace“ 90 kWh ličio jonų akumuliatoriaus pilno įkrovimo užtektų nuvažiuoti iš Vilniaus į Klaipėdą – su visiškai įkrauta baterija elektromobilis WLTP ciklu nuvažiuoja 480 kilometrų. Greitojo įkrovimo stotelė baterijas 80 % leistų įkrauti per 40 minučių. Įkrovimui bus naudojama nuolatinė greitoji įkrova (DC, 100 kW).

FOTOGALERIJA „Jaguar I-Pace“ bandymai (9 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Laisvalaikis“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Išrinktos 2023-ųjų mažosios Lietuvos kultūros sostinės

Mažosiomis kitų metų Lietuvos kultūros sostinėmis tapo Kauno rajone esanti Kulautuva, Biržų rajone esanti...

Laisvalaikis
14:26
Baltarusių opozicija: nuo režimo bėgantieji į Lietuvą gali patekti tik nelegaliai

Nuo Aliaksandro Lukašenkos, neteisėto Baltarusijos vadovo, režimo bėgantys baltarusiai į Lietuvą gali patekti...

Kaip atostogauti, kad norėtųsi grįžti į darbą? Verslo tribūna

Atostogos – vienas labiausiai laukiamų mūsų metų įvykių. Į jį sudedame daug lūkesčių ir planų pailsėti,...

Vadyba
07:15
Rekordas – trumpiausia diena Žemėje

Tie, kurie vis pasiguodžia, kaip greitai prabėga diena, turi tam pagrindo: šių metų birželio 29 d. Žemė...

Laisvalaikis
2022.08.08
Kinas po tiltu: „Mano babuška“ ir kiti

Vilniuje, po Liubarto tiltu veikiančiame vasaros kino teatre, tęsiasi patiltės seansų ciklas „Gilios upės...

Laisvalaikis
2022.08.08
Prezidentūra spręs dėl M. Drobiazko ir P. Vanago ordinų, jei jie čiuoš D. Peskovo žmonos projekte Sočyje 5

Prezidentūra spręs dėl ledo šokėjams Margaritai Drobiazko ir Povilui Vanagui įteiktų Lietuvos valstybės...

Laisvalaikis
2022.08.08
Kinija ir Taivanas: 70 nesantaikos metų Premium 2

JAV Atstovų Rūmų pirmininkės Nancy Pelosi vizitas į Taivaną praėjusią savaitę įplieskė naują įtampos tarp...

Laisvalaikis
2022.08.08
Prof. V. Sinkevičius: 1992-aisiais Konstituciją pagimdė žirklės, klijai ir... apsauginio mesta moneta Premium

Šiemet minimi dviejų Lietuvos Konstitucijų jubiliejai – 1922-ųjų ir dabartinės, priimtosios lygiai prieš tris...

Verslo aplinka
2022.08.08
Neringos meras: netvarkomoms krantinėms gresia griūtis 6

Susidėvėjusių marių krantinių tvarkymas Nidoje, Pervalkoje ir Preiloje yra pernelyg didelė finansinė našta...

Statyba ir NT
2022.08.07
Popandeminė Venecijos bienalė: mažiau ekranų, daugiau šviesos Premium

Artėja ruduo, geras laikas skristi į Veneciją, kur iki lapkričio 23 d. veikia 59-oji Venecijos šiuolaikinio...

Laisvalaikis
2022.08.07
Paskelbtas Kauno S. Dariaus ir S. Girėno stadiono ir sporto halės koncesijos konkursas

Kauno miesto savivaldybė paskelbė baigiamų rekonstruoti S. Dariaus ir S. Girėno stadiono bei sporto halės...

Statyba ir NT
2022.08.07
Atnaujinant skrydžių oro balionais tvarką, baiminamasi oreivystės žlugimo Vilniuje

Valstybės valdomai skrydžių valdymo bendrovei „Oro navigacija“ rengiantis atnaujinti skrydžių oro balionais...

Laisvalaikis
2022.08.07
Į ekranus trumpam sugrįžta „Skardinis būgnelis“

1959 m. išleistas „Skardinis būgnelis“ – vienas svarbiausių XX a. romanų, kuriame „Nobelio“ premijos...

Laisvalaikis
2022.08.06
Komercinio šnipinėjimo aukso amžius Premium

Skaitmenizacija ir programišių išpuoliai prisideda prie to, kad vis daugiau pasaulio verslų konkurentų...

Inovacijos
2022.08.06
Tyrimas: pandemijos metu Lietuvoje galimybę dirbti iš namų turėjo mažiau vyresnio amžiaus žmonių nei vidutiniškai Europoje Premium

Europos sveikatos, senėjimo ir išėjimo į pensiją tyrimas (angl. SHARE) rodo, kad per pandemiją Lietuvoje...

Vadyba
2022.08.06
Kaip restoranai kovoja su kainomis: žinomo prekės ženklo pardavimas, lūkesčiai dėl lengvatos Premium

2022-ieji nuo pat metų pradžios pažėrė iššūkių restoranų verslui – šie buvo priversti ieškoti sprendimų, kaip...

Gazelė
2022.08.05
VŽ rekomenduoja: renginiai savaitgalį

Savaitgalio meniu: daugybė renginių Kaune – Europos kultūros sostinėje, atsisveikinimas su opera, „Nida jazz...

Laisvalaikis
2022.08.05
K. Kuizinas: ŠMC – tik pusė mūsų ateities Premium

„Kai manęs kas nors klausia apie Šiuolaikinio meno centro (ŠMC) ateitį, aš sakau, kad jis yra tik pusė mūsų...

Laisvalaikis
2022.08.05
Gyventojai kurį laiką stumbrų nelankys: pradedama Pašilių stumbryno rekonstrukcija

Uždaromas Panevėžio rajone esantis Pašilių stumbrynas, penktadienį pranešė Valstybinių miškų urėdija.

Laisvalaikis
2022.08.05
LATGA paskelbė populiariausias knygas bibliotekose 1

Asociacija LATGA, remdamasi bendro jungtinio bibliotekų katalogo duomenimis, kuriuos susistemina ir pateikia...

Laisvalaikis
2022.08.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku