Žala per 4 valandas suremontavo automobilį ir pasiekė finišą
FOTOGALERIJA Dakaro lenktynės, 11 etapas (23 nuotr.)
Antano Juknevičiaus ekipažas Dakaro ralio 11-ajame etape finišavo 17-as, Benedikto Vanago komanda buvo 24-a. O Vaidotas Žala dėl gedimo užstrigo trasoje ir atvažiavo 37-as. Motociklininkas Balys Bardauskas finišavo 68-as.
Šiame etape pirmasis finišą pasiekė Bernhardas Ten Brinke iš Nyderlandų, trasą įveikęs per 4 val. 10 min. 54 sek. Jis tapo pirmuoju olandu istorijoje, laimėjusiu greičio ruožą Dakare ir už nugaros paliko visus tris Peugeot atstovus.
Lenktynininko Juknevičiaus komanda nuo jo atsiliko 1 val. 24 min. 26 sek., p. Vanago nuo pirmosios pozicijos 2 val. 02 min. 12 sek., o p. Žalos daugiau nei 5 valandas.
Kol kas p. Juknevičius bendroje įskaitoje rikiuojasi 15-as, kai praėjusiais metais buvo 21-oje vietoje. Po nesėkmės p. Žalos ekipažas bendroje įskaitoje nukrito iš 13-os į 19-ą vietą. Benediktas Vanagas šiuo metu užima 24 vietą, o bendroje įskaitoje lyderiauja ispanas Carlosas Sainzas.
Pragariška Fiambala
Iš viso 11-ajame etape Argentinoje automobilių ekipažams teko įveikti 747 kilometrus. Trasa driekiasi Fiambalos apylinkėse, kurios jau nuo pirmojo Dakaro etapo, surengto Pietų Amerikoje, pagarsėjo kaip pragariška vieta, kurioje neįmanoma nieko prognozuoti.
Atrodo, kad p. Žalos ekipažui Agrorodeo tai pakišo koją. Toyota Hilux turi techninių problemų, kurių išspręsti dar nepavyko. Automobilis stovi trasoje, apie 21.30 val. Lietuvos laiku komandos Facebook paskyroje pranešė lenktynininkai.
Tačiau nuo šio etapo lyderio kiek daugiau nei 5 valandas atsilikęs Agrorodeo sugabėjo pasiekti finišą. Kaip sako p. Žala, remontui prireikė net 4 valandų.
Šiandien sportas baigėsi, rytoj prasideda išgyvenimas. Greičio ruožo pradžioje viskas klostėsi gerai, tačiau vėliau patyrėme techninių nesklandumų ir, kol susitvarkėme, užtrukome keletą valandų. Lieka trys dienos, kovosime iki finišo, trumpai po finišo sakė p. Žala.
O p. Juknevičius šį ruožą įvertino teigiamai.
Geras greičio ruožas, lėkėme su vėjeliu. Buvo šiokių tokių paklydimų, bet visiems pasitaiko. Vienoje vietoje strigome ten pat, kur daug mašinų buvo sustoję. Ten visi vieni kitus iškapstėm, padėjom ir spaudėm tolyn. Matėm ir Vaidotą su Sauliumi, nors rodė nestoti, bet stabtelėjom, paklausėme, ar viskas gerai, jau lipti norėjome, bet Saulius pasakė, kad niekuo negalim padėti. Greičiausiai mechaninis gedimas. Gaila labai, gedimai skaudžiausias dalykas sportininkui, o čia dar ir vieta buvo gera, pranešime spaudai cituojamas Craft Bearings ekipažo lenktynininkas Juknevičius.
Vanagas: greičio ruožas žudikas
Sėkmingai pasiekęs finišą Dakaro ralio 11-ajame etape, General Financing team Pitlane lenktynininkas Vanagas trasos greičio ruožą pavadino žudiku.
Na ką aš jums galiu pasakyti, džentelmenai? Greičio ruožas žudikas, turbūt psichologiškai. Fiambala yra vienas turbūt nemėgstamiausių lenktynininkų greičio ruožų, nes jis yra labai sudėtingas, labai užsuktas, lėtas, su daug akmenų, toks šlykštus smėlis iš tiesų viskas, kas gali būti blogiausia, iš esmės yra vienoje vietoje, komentavo p. Vanagas.
Iki finišo likus 500 m, pasakoja lenktynininkas, lūžo vairo traukė, tačiau ją pavyko pakeisti per 15 minučių.
Antroji dalis buvom pasiklydę pakankamai ilgai kokią pusę valandos. Tai tikrai ne mūsų naudai, bet džiugu, kad dar viena diena uždaryta, - sakė p. Vanagas.
Bardauskas džiaugiasi
Nepaisant patirtų sunkumų, traumų, vienintelis motociklininkas iš Lietuvos Bardauskas šiame sunkiame etape pademonstravo ryžtą. Startavęs iš 81-os pozicijos, motociklu KTM 450 Rally Replica jis baigė užimdamas 68 vietą. Tai geriausias 40-mečio vilniečio pasirodymas per visą šių metų Dakaro ralį.
Jau nuo pirmojo Dakaro etapo, surengto Pietų Amerikoje, Fiambalos apylinkės pagarsėjo kaip pragariška vieta, kurioje neįmanoma nieko prognozuoti, dar prieš etapą teigė p. Bardausko komandos Perkūnas Team vadovas Carlosas Brebbia.
Išankstiniais duomenimis, Superfiambalos etapas buvo paskutinis net 7 motociklininkams, o iš šių metų Dakaro jau pasitraukė beveik 40 lenktynininkų. Kitaip tariant, beveik kas antras sportininkas, nurodoma p. Bardausko pranešime spaudai.
Po vienuolikos etapų B. Bardauskas bendroje įskaitoje, išankstiniais duomenimis, įsitvirtino 69 pozicijoje, bet ši vieta dar gali keistis.
Pasak p. Brebbios, atsipalaiduoti lenktynininkas negalės ir 12-ajame etape. Jame prireiks ir fizinių jėgų, ir šalto proto.
Ši diena pareikalaus iš motociklininkų daug valios pastangų ir ištvermės, teigia p. Brebbia. Bus ypač svarbu, kaip sportininkai Dakaro raliui pasirengė fiziškai.
Pasak jo, etapo trasa drieksis per išdžiūvusias ir neišdžiūvusias upes: Pagrindiniu dienos akcentu taps staigūs posūkiai, akmenys ir brastos. Motociklininkams teks didelis krūvis, nes prireiks fizinės jėgos, jei jie norės, kad jų nepralenktų automobiliai. Sunku ir nusakyti, kaip jaučiasi motociklininkas, važiuojantis paskui didelius dulkių debesis keliantį automobilį, kai dulkės tiesiogine to žodžio prasme ilgai kybo ore.
12-asis motociklininkų etapas bus trumpesnis nei automobilių pilotams. Jie motociklais turės įveikti 722 km atstumą (greičio ruožas 375 km), o automobilių ekipažams teks nuvažiuoti beveik 800 km (greičio ruožas sieks 522 km).
Iki šiol geriausias Lietuvos motociklininkų pasirodymas užfiksuotas 2012 m.Tuomet lenktynių finišą pasiekęs Gintautas Igaris užėmė 81 vietą iš 93 finišavusiųjų.
[infogram id="4757bfe0-13e0-410b-8266-0b1e90ce9825" prefix="2Fx" format="interactive" title="17d. kopija: Dakaro trasa"]
Rašyti komentarą 0
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti