Kvotos vakuume

Publikuota: 2018-06-08
Atnaujinta 2018-06-08 19:15
Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Vyriausybė pavedė atsakingoms ministerijoms, kitoms suinteresuotoms institucijoms iki 2018 m. spalio 1 d. parengti ir pateikti reikiamų teisės aktų projektus dėl gegužę patvirtintų migracijos procedūrų tobulinimo. Šis tobulinimas apima ir kvotų taikymą profesijoms, kurias Lietuvos darbo birža tvirtina kaip trūkstamas. Išnaudoję šias kvotas, darbdaviai galėtų įsivežti trečiųjų šalių piliečius tik išimties tvarka ir tik atlikus darbo rinkos testą bei nustačius, kad į tą darbo vietą nėra tinkamo Lietuvos ar ES piliečio.

Premjeras Saulius Skvernelis skelbė nenorintis Lietuvą paversti pigios darbo jėgos importo šalimi. Jis kalba, kad mažesniais atlyginimais susivilioję trečiųjų šalių piliečiai iš darbo rinkos stumia vietinius, nekvalifikuotus darbuotojus. Kaip svarbiausi sektoriai, kuriuose vyksta šie reiškiniai, paminėti statybos ir transporto. Tokį Vyriausybės ketinimą parėmė ir Jonathanas Challofas, EBPO užimtumo srities ekspertas. Jis tvirtina, kad iš tiesų Lietuvoje įdarbinti vairuotojai dirba kitose šalyse, jie čia neišleidžia savo pinigų, todėl naudingi tik juos įdarbinusioms įmonėms.

Bet šios įmonės sukuria maždaug dešimtadalį Lietuvos BVP. Ir neturėdamos reikiamos vairuotojų armijos jos to padaryti nepajėgs. Reikia pastebėti, kad trečiųjų šalių vairuotojai Lietuvoje susimoka mokesčius nuo savo algų (nepamirškime „Sodros“), kurios, neskaičiuojant komandiruotpinigių, rinkoje nėra mažesnės nei 1,3 minimalaus atlyginimo.

Lietuva – nedidelė šalis, kurioje, nacionalinės vežėjų asociacijos „Linavos“ pateikiamais duomenimis, registruota 35.000–38.000 tarptautinį transportą vykdančių sunkvežimių. Juos vairuoja 46.000 vairuotojų. Tiek profesionalių vairuotojų mūsų valstybėje surinkti nėra paprasta. Todėl Darbo birža tolimųjų reisų vairuotojus yra įtraukusi į trūkstamų profesijų sąrašus. Bet planas įvesti kvotas gali sugriauti šį vežėjų labai vertinamą laimėjimą.

Artūras Michejenka, mokėjimo sprendimus vežėjams teikiančios Vokietijos kompanijos „DKV Euro Service“ atstovas Baltijos šalyse ir Skandinavijoje, tvirtina, kad įspūdingai augantis Lietuvos vežėjų transporto parkas augtų dar daugiau, jeigu jį būtų kam vairuoti. Negana to, ši profesija visai nevilioja jaunų žmonių, todėl lietuviškus sunkvežimius dažniausiai vairuoja pusamžiai vietos gyventojai arba Ukrainos piliečiai.

Tarptautinė kelių transporto asociacija IRU skelbia, kad pagyvenę vairuotojai kelia rūpesčių ne tik Lietuvai ar Europai, bet ir viso pasaulio transportui. Po 10–15 metų jie taps pensininkais ir šis deficitas taps tikrai didele problema.

Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, deklaruoja, kad rinkoje yra apie 100 laisvų vairuotojų, kurie „dėl tam tikrų žalingų įpročių“ negali dirbti savo darbo.

Apie pinigus: Vyriausybė siekia, kad pigesnė darbo jėga neišstumtų vietos darbuotojų. Tačiau visi VŽ kalbinti vežėjai sutartinai tvirtina, kad vairuotojų atlyginimai nepriklauso nuo pilietybės. Esą tokių triukų neleidžia daryti darbo jėgos deficitas.

Kalbant apie Lietuvos vežėjus, Vyriausybės siekis saugoti vidaus rinką konkrečiu atveju ne tik nesuteiks naudos vietos vairuotojams, bet ir gali padaryti didelę žalą visam sektoriui, kai jis, pritrūkęs darbuotojų, bus priverstas mažintis transporto parkus, pajamas ir atsisakyti užsakymų.

Jau dabar didelė ukrainiečių vairuotojų dalis įsidarbina ne Lietuvoje, o Lenkijoje, kur yra dar didesnis vairuotojų deficitas ir sudarytos dar geresnės įdarbinimo sąlygos. Lietuvoje įvedus perteklinius ribojimus, ši darbo jėga keliaus į šalį kaimynę, joje mokės mokesčius ir prisidės prie tenykščio BVP auginimo.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Vietovės įvaizdžio kūrimas be bendruomenės indėlio – tik rinkodaros veiksmas 1

Miesto ar gyvenvietės įvaizdis šiuolaikiniame pasaulyje yra svarbus daugeliu aspektų – siekiant pritraukti...

Rinkodara
2018.08.18
Dirbtinis intelektas – jeigu neįdarbinsime mes, įdarbins prieš mus 3

Atrodo, kad nuolat pasikartojančios milžiniškų kiekių duomenų vagystės įsilieja į kasdienį gyvenimą ir...

Vežėjai: didesnių įkainių nuojauta 3

Vienas didžiausių vežėjų Europoje „Girteka Logistics“ (GL) uždavė galvosūkį rinkai: bendrovės išplatintame...

Transportas
2018.08.17
Vizija: išgelbės spynos ant prekybos centrų 16

Eiliniai tautos „gelbėtojai“ imasi reguliuoti maisto kainas – ar bent jau mano tai padarysiantys. Vienas iš...

Verslo aplinka
2018.08.16
Kiek atliekų tilps į ministro kiemą? 10

Dėl stringančios Bendrosios gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS) kone...

Vienas žingsnis – tik kelio pradžia 2

Vidaus reikalų ministerija (VRM) imasi struktūrinės vidaus pertvarkos, žada atsisakyti perteklinių funkcijų –...

Vadyba
2018.08.13
Rinka lietuviškų ICO žvaigždžių nelepina 8

Sėkmingi lietuvių komandų vieši kriptovaliutų platinimai (angl. initial coin offerings, ICOs) ir milijoninės...

Finansai
2018.08.12
Vidaus auditas – įmonėms, kurioms rūpi jų sveikata

Įprasta, jog įmonėse ir organizacijose, siekiančiose užsibrėžtų tikslų, daugiausia dėmesio skiriama veiklos...

Finansai
2018.08.11
Skyrybų atmosfera kaista 3

Vis labiau artėjant Europos Sąjungos (ES) ir Jungtinės Karalystės (JK) skyrybų datai, mažėja vilčių, kad...

Verslo aplinka
2018.08.10
Šuolis į valdžią – per Okeaniją 2

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga, svarbiems sprendimams nebeprirenkanti Seime reikiamos balsų daugumos,...

Verslo aplinka
2018.08.09
Mano pensija: pakopų lenktynės ar tvirto namo statyba? 10

Kitų metų sausio 1-oji simbolizuos dar vienos naujos ateities būsimiems pensininkams pradžią. Tiesa, nauja...

Finansai
2018.08.08
Ietys atšipo, galąsti nebesirengia 7

Ginklų žvangesys mūšyje dėl teritorijų tarp Klaipėdos miesto ir uosto rimsta: uostamiesčio savivaldybė...

Transportas
2018.08.08
Nepakeliama automobilio mokesčio našta 47

Bet kokia automobilių apmokestinimo idėja Lietuvoje kuriasi taip pat sėkmingai kaip nebe pirmos jaunystės...

Verslo aplinka
2018.08.07
Konsultantams per daug neišlaidauja 1

Šio pusmečio Lietuvos įsigijimų ir susijungimų (angl. mergers and acquisitions, M&A) rinka pralenkė...

Rinkos
2018.08.07
Pavojų įžvelgia, bet tik skėsčioja rankomis 5

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC), prieš kelias dienas rekomendavęs nenaudoti pavėžėjimo...

Verslo aplinka
2018.08.06
„Blockchain“ technologijų įmonėms sąlygos sukurtos, bet konkurencingumui išlaikyti reikia daugiau 4

Pasauliui pradėjus kalbėti apie „blockchain“ (blokų grandinės) technologijų potencialą, Lietuvos institucijos...

Technologijos
2018.08.05
Ką pamirštame kalbėdami apie technologijų proveržį? 7

Diskusijos apie technologijų proveržį, įvairių sričių veiklos skaitmenizavimą pastaruoju metu dominuoja tiek...

Technologijos
2018.08.05
Aplinkos ministerija vs premjeras: kas gudrauja? 8

Iš atostogų grįžęs premjeras Saulius Skvernelis vadinamąjį taršos mažinimo planą sutiko kaip akibrokštą ir...

Transportas
2018.08.03
Pokyčių bankuose daug, Europa inicijavo dar didesnius 5

Inovacijos didiesiems bankams buvo svarbios visuomet, tačiau pastaraisiais metais mūsų šalyje prasidėjo...

Finansai
2018.08.02
Mokesčių pakeitimai: ar apie viską pagalvota?

Seimo valdančioji dauguma, paskutinėmis birželio dienomis suskubusi priimti vadinamosios mokesčių reformos...

Finansai
2018.08.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau