Kvotos vakuume

Publikuota: 2018-06-08
Atnaujinta 2018-06-08 19:15
Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Vyriausybė pavedė atsakingoms ministerijoms, kitoms suinteresuotoms institucijoms iki 2018 m. spalio 1 d. parengti ir pateikti reikiamų teisės aktų projektus dėl gegužę patvirtintų migracijos procedūrų tobulinimo. Šis tobulinimas apima ir kvotų taikymą profesijoms, kurias Lietuvos darbo birža tvirtina kaip trūkstamas. Išnaudoję šias kvotas, darbdaviai galėtų įsivežti trečiųjų šalių piliečius tik išimties tvarka ir tik atlikus darbo rinkos testą bei nustačius, kad į tą darbo vietą nėra tinkamo Lietuvos ar ES piliečio.

Premjeras Saulius Skvernelis skelbė nenorintis Lietuvą paversti pigios darbo jėgos importo šalimi. Jis kalba, kad mažesniais atlyginimais susivilioję trečiųjų šalių piliečiai iš darbo rinkos stumia vietinius, nekvalifikuotus darbuotojus. Kaip svarbiausi sektoriai, kuriuose vyksta šie reiškiniai, paminėti statybos ir transporto. Tokį Vyriausybės ketinimą parėmė ir Jonathanas Challofas, EBPO užimtumo srities ekspertas. Jis tvirtina, kad iš tiesų Lietuvoje įdarbinti vairuotojai dirba kitose šalyse, jie čia neišleidžia savo pinigų, todėl naudingi tik juos įdarbinusioms įmonėms.

Bet šios įmonės sukuria maždaug dešimtadalį Lietuvos BVP. Ir neturėdamos reikiamos vairuotojų armijos jos to padaryti nepajėgs. Reikia pastebėti, kad trečiųjų šalių vairuotojai Lietuvoje susimoka mokesčius nuo savo algų (nepamirškime „Sodros“), kurios, neskaičiuojant komandiruotpinigių, rinkoje nėra mažesnės nei 1,3 minimalaus atlyginimo.

Lietuva – nedidelė šalis, kurioje, nacionalinės vežėjų asociacijos „Linavos“ pateikiamais duomenimis, registruota 35.000–38.000 tarptautinį transportą vykdančių sunkvežimių. Juos vairuoja 46.000 vairuotojų. Tiek profesionalių vairuotojų mūsų valstybėje surinkti nėra paprasta. Todėl Darbo birža tolimųjų reisų vairuotojus yra įtraukusi į trūkstamų profesijų sąrašus. Bet planas įvesti kvotas gali sugriauti šį vežėjų labai vertinamą laimėjimą.

Artūras Michejenka, mokėjimo sprendimus vežėjams teikiančios Vokietijos kompanijos „DKV Euro Service“ atstovas Baltijos šalyse ir Skandinavijoje, tvirtina, kad įspūdingai augantis Lietuvos vežėjų transporto parkas augtų dar daugiau, jeigu jį būtų kam vairuoti. Negana to, ši profesija visai nevilioja jaunų žmonių, todėl lietuviškus sunkvežimius dažniausiai vairuoja pusamžiai vietos gyventojai arba Ukrainos piliečiai.

Tarptautinė kelių transporto asociacija IRU skelbia, kad pagyvenę vairuotojai kelia rūpesčių ne tik Lietuvai ar Europai, bet ir viso pasaulio transportui. Po 10–15 metų jie taps pensininkais ir šis deficitas taps tikrai didele problema.

Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, deklaruoja, kad rinkoje yra apie 100 laisvų vairuotojų, kurie „dėl tam tikrų žalingų įpročių“ negali dirbti savo darbo.

Apie pinigus: Vyriausybė siekia, kad pigesnė darbo jėga neišstumtų vietos darbuotojų. Tačiau visi VŽ kalbinti vežėjai sutartinai tvirtina, kad vairuotojų atlyginimai nepriklauso nuo pilietybės. Esą tokių triukų neleidžia daryti darbo jėgos deficitas.

Kalbant apie Lietuvos vežėjus, Vyriausybės siekis saugoti vidaus rinką konkrečiu atveju ne tik nesuteiks naudos vietos vairuotojams, bet ir gali padaryti didelę žalą visam sektoriui, kai jis, pritrūkęs darbuotojų, bus priverstas mažintis transporto parkus, pajamas ir atsisakyti užsakymų.

Jau dabar didelė ukrainiečių vairuotojų dalis įsidarbina ne Lietuvoje, o Lenkijoje, kur yra dar didesnis vairuotojų deficitas ir sudarytos dar geresnės įdarbinimo sąlygos. Lietuvoje įvedus perteklinius ribojimus, ši darbo jėga keliaus į šalį kaimynę, joje mokės mokesčius ir prisidės prie tenykščio BVP auginimo.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Transportas ir logistika šturmuoja pelnus 4

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius praėjusius metus gali laikyti gana sėkmingais: augo pajamos ir...

Logistika
2019.03.26
„Persidirbusių“ jupiterių prieglauda 14

Seimo nariai ir toliau nori praleidinėti posėdžius, o algą gauti už visas pravaikštas. Mėginimui sugriežtinti...

Verslo aplinka
2019.03.25
Kas vyksta su „Facebook“: „Snapchat‘izacija“ ar naujas verslo modelis 8

Neseniai Markas Zukerbergas, „Facebook“ įkūrėjas savo profilyje publikavo ilgą laišką apie tai, kokia...

Rinkodara
2019.03.24
Kiek kainuoja nerasti darbuotojo? 12

Bet kuris paieškų ir atrankų konsultantas Jums gali pasakyti, kiek kainuoja surasti darbuotoją, tačiau, deja,...

Vadyba
2019.03.24
Patarimai teisininkams: kaip patobulinti internetinį puslapį, kad jis imtų dirbti jums 4

Teisininkai jau įgudo klientų ieškoti demonstruodami savo ekspertiškumą renginiuose ar rengdami publikacijas.

Paslaugos
2019.03.23
Galva smėlyje problemų neišsprendžia 5

Tik maža dalis Lietuvos verslo įmonių yra įsivertinusios korupcijos riziką ir ėmęsi atitinkamų veiksmų – mat...

Verslo aplinka
2019.03.22
Skvernelio užsienio politikos dekalogas 16

Prieš savaitę iškėlęs kovos su verslu ir oligarchais vėliavą, kandidatas į prezidentus Saulius Skvernelis...

Verslo aplinka
2019.03.21
Startuoliai gerai, tačiau be stuburo – nė iš vietos 12

Lietuvos apdirbamosios pramonės įmonės, gamybą 2018 m. išauginusios beveik dešimtadaliu, o ikimokestinį pelną...

Verslo aplinka
2019.03.20
Dar sykį apie Panevėžio savivaldybės įmonių valdymą 3

Džiaugiamės, kad poreikis įmonių valdymo skaidrumui ir pasidalijimas gerosiomis praktikomis įtraukia...

Verslo aplinka
2019.03.19
Draudimo rinka junta ekonomikos imuniteto pokyčius 1

Pernai šalies draudimo sektorius pajuto dar 2017 metais įvykusių įmonių bankrotų padarinius. Nors praėjusiais...

2019.03.19
Vietoj paprastumo – klajonės po labirintus 2

Ekonomikos ir inovacijos ministerija skaičiuoja verslui sumažėsiančias išlaidas dėl esą sumažintos...

Finansai
2019.03.19
Politikas su mimoza 1

Šiandien jau turime naujus savivaldybių merus, daug kur, žinoma, senus, bet naujai perrinktus. Kaip kalbėjo...

Verslo aplinka
2019.03.18
Geras vardas. Kas toks? 15

Šio rašinio tema tik šiek tiek susijusi su tik ką prašniokštusiais, nors dar ne visais šiemet rinkimais. Bet...

Verslo aplinka
2019.03.15
Penkios nuostatos, nulemiančios „Lean“ taikymo sėkmę 1

Apie vadybos sistemą „Lean“ kasmet paskelbiama daug straipsnių ir knygų, tačiau noras sužinoti, kaip „Lean“...

Paslaugos
2019.03.15
Vizija: selektyvus tarnavimas 40

Garsius šūkius pasibalnojęs tarnauti Lietuvai jau „prisiekė“ prezidento kėdę besimatuojantis premjeras...

Verslo aplinka
2019.03.15
Yra dėl ko pasukti galvą

Europos Centrinis bankas, bent iki šių metų pabaigos pagrindines palūkanų normas palikęs rekordinėse...

Pramonė
2019.03.14
Atsitraukė, bet tik dėl akių 23

Pacientai ir toliau verčiami būti bandomaisiais triušiais – sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga...

Paslaugos
2019.03.13
Įteiksime Nobelio premiją pasiūliusiam sprendimą, kaip nepažeisti įstatymo 5

Aplinkos ministerijos ketinimai skaidrinti atliekų sektorių tapo keiksmažodžiu iš penkių raidžių. Vieninga...

Paslaugos
2019.03.12
Europiečiai - kantrūs „Brexit“ įkaitai 1

Kuo sparčiau tirpsta laikas iki lemiamos „Brexit“ dienos, tuo mažiau vilčių lieka, kad Jungtinei Karalystei...

Verslo aplinka
2019.03.12
 Pirma sumokėk, tuomet reikalauk rezultato 4

Antrą kartą atvykęs į Dantų karalystę – juostinių plieno pjūklų lentpjūvėms gamyklą Rumunijoje –...

Verslo klasė
2019.03.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau