Kvotos vakuume

Publikuota: 2018-06-08
Atnaujinta 2018-06-08 19:15
Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Vyriausybė pavedė atsakingoms ministerijoms, kitoms suinteresuotoms institucijoms iki 2018 m. spalio 1 d. parengti ir pateikti reikiamų teisės aktų projektus dėl gegužę patvirtintų migracijos procedūrų tobulinimo. Šis tobulinimas apima ir kvotų taikymą profesijoms, kurias Lietuvos darbo birža tvirtina kaip trūkstamas. Išnaudoję šias kvotas, darbdaviai galėtų įsivežti trečiųjų šalių piliečius tik išimties tvarka ir tik atlikus darbo rinkos testą bei nustačius, kad į tą darbo vietą nėra tinkamo Lietuvos ar ES piliečio.

Premjeras Saulius Skvernelis skelbė nenorintis Lietuvą paversti pigios darbo jėgos importo šalimi. Jis kalba, kad mažesniais atlyginimais susivilioję trečiųjų šalių piliečiai iš darbo rinkos stumia vietinius, nekvalifikuotus darbuotojus. Kaip svarbiausi sektoriai, kuriuose vyksta šie reiškiniai, paminėti statybos ir transporto. Tokį Vyriausybės ketinimą parėmė ir Jonathanas Challofas, EBPO užimtumo srities ekspertas. Jis tvirtina, kad iš tiesų Lietuvoje įdarbinti vairuotojai dirba kitose šalyse, jie čia neišleidžia savo pinigų, todėl naudingi tik juos įdarbinusioms įmonėms.

Bet šios įmonės sukuria maždaug dešimtadalį Lietuvos BVP. Ir neturėdamos reikiamos vairuotojų armijos jos to padaryti nepajėgs. Reikia pastebėti, kad trečiųjų šalių vairuotojai Lietuvoje susimoka mokesčius nuo savo algų (nepamirškime „Sodros“), kurios, neskaičiuojant komandiruotpinigių, rinkoje nėra mažesnės nei 1,3 minimalaus atlyginimo.

Lietuva – nedidelė šalis, kurioje, nacionalinės vežėjų asociacijos „Linavos“ pateikiamais duomenimis, registruota 35.000–38.000 tarptautinį transportą vykdančių sunkvežimių. Juos vairuoja 46.000 vairuotojų. Tiek profesionalių vairuotojų mūsų valstybėje surinkti nėra paprasta. Todėl Darbo birža tolimųjų reisų vairuotojus yra įtraukusi į trūkstamų profesijų sąrašus. Bet planas įvesti kvotas gali sugriauti šį vežėjų labai vertinamą laimėjimą.

Artūras Michejenka, mokėjimo sprendimus vežėjams teikiančios Vokietijos kompanijos „DKV Euro Service“ atstovas Baltijos šalyse ir Skandinavijoje, tvirtina, kad įspūdingai augantis Lietuvos vežėjų transporto parkas augtų dar daugiau, jeigu jį būtų kam vairuoti. Negana to, ši profesija visai nevilioja jaunų žmonių, todėl lietuviškus sunkvežimius dažniausiai vairuoja pusamžiai vietos gyventojai arba Ukrainos piliečiai.

Tarptautinė kelių transporto asociacija IRU skelbia, kad pagyvenę vairuotojai kelia rūpesčių ne tik Lietuvai ar Europai, bet ir viso pasaulio transportui. Po 10–15 metų jie taps pensininkais ir šis deficitas taps tikrai didele problema.

Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, deklaruoja, kad rinkoje yra apie 100 laisvų vairuotojų, kurie „dėl tam tikrų žalingų įpročių“ negali dirbti savo darbo.

Apie pinigus: Vyriausybė siekia, kad pigesnė darbo jėga neišstumtų vietos darbuotojų. Tačiau visi VŽ kalbinti vežėjai sutartinai tvirtina, kad vairuotojų atlyginimai nepriklauso nuo pilietybės. Esą tokių triukų neleidžia daryti darbo jėgos deficitas.

Kalbant apie Lietuvos vežėjus, Vyriausybės siekis saugoti vidaus rinką konkrečiu atveju ne tik nesuteiks naudos vietos vairuotojams, bet ir gali padaryti didelę žalą visam sektoriui, kai jis, pritrūkęs darbuotojų, bus priverstas mažintis transporto parkus, pajamas ir atsisakyti užsakymų.

Jau dabar didelė ukrainiečių vairuotojų dalis įsidarbina ne Lietuvoje, o Lenkijoje, kur yra dar didesnis vairuotojų deficitas ir sudarytos dar geresnės įdarbinimo sąlygos. Lietuvoje įvedus perteklinius ribojimus, ši darbo jėga keliaus į šalį kaimynę, joje mokės mokesčius ir prisidės prie tenykščio BVP auginimo.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Faktai, o ne išgalvotos naujienos. Nenužudykite gretutinių teisių

Vos prieš du mėnesius, rugsėjo 12-ąją, Europos Parlamentas per balsavimą masiškai palaikė pasiūlytą...

Rinkodara
14:12
Kiek „Brexit“ gali kainuoti Lietuvai?

Migla dėl Jungtinės Karalystės (JK) ateities santykių su Europos Sąjunga kol kas nesisklaido. Panašu, kad...

VMI „atlaidai“ – tik pusė žingsnio 2

Vyriausybė, siekdama atkovoti iš šešėlio bent kažkokią sumą pinigų, imasi amnestijos – Valstybinė mokesčių...

Finansai
05:50
Trys investicijų į šalies transporto infrastruktūrą varikliai 3

Vilniaus ir Kauno oro uostų atnaujinimas, o gal net ir naujas oro uostas. Projektų „Via Baltica“ ir „Rail...

Transportas
2018.12.10
Žodis žvirbliu išskrenda, bumerangu smogia 15

Vyriausybė žada sudaryti palankesnes sąlygas stambiems investuotojams, tačiau pastarosiomis dienomis iš jos...

Verslo aplinka
2018.12.10
Investuotojai: gluminanti valdžios pareigūnų retorika gali sugriauti trapius pasitikėjimo likučius 15

Ministro pirmininko Sauliaus Skvernelio pareiškimas, esą Pensijų fondų valdytojai bei administratoriai yra...

Verslo aplinka
2018.12.08
Gamintojai netoliaregiški, o Ūkio ministerija? 8

Šiuos besibaigiančius metus tikrai galima laikyti kovos su plastiko atliekomis pradžia. Žiniasklaida vos ne...

Pramonė
2018.12.07
Politinio pasjanso skersvėjai 2

Premjeras Saulius Skvernelis, į atleidžiamos švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės kompaniją...

Verslo aplinka
2018.12.06
Koks jūsų socialinio kredito reitingas? 10

„Laba diena, deja, jūs negalite apsistoti šiame viešbutyje, nes prieš metus socialiniuose tinkluose dalinotės...

Technologijos
2018.12.05
Reikia revoliucijos 5

Šiandien daugybei šalių minint Pasaulinę konkurencijos dieną, verta prisiminti praėjusios savaitės „The...

Verslo aplinka
2018.12.05
„Barclays“ pasitraukimas: nereikia nei panikos, nei saviplakos 24

Daug kas šiandien komentuoja apie „Barclays“ pasitraukimą iš Lietuvos – neva tai nutiko dėl to, kad jau...

Technologijos
2018.12.05
„Barclays” išėjimas iš Lietuvos - fintech žaidėjų diktuojamas pokytis 6

Vakar pasitvirtino jau kurį laiką sklandę gandai apie tai, kad nuo 2009 m. Lietuvoje veikęs „Barclays“ stabdo...

Rinkos
2018.12.05
Praradimo kartėlį atsveria laimėjimai 5

Nors apie „Barclays“ operacijų centro Lietuvoje pasitraukimą buvo kalbama nuo pavasario, vakarykštis...

Finansai
2018.12.05
Politikų nekompetencija jau bado akis 26

Kad vadinamoji profesionalų Vyriausybė prisidirbs buvo tik laiko klausimas. Daugumos ministrų nekompetencija...

Verslo aplinka
2018.12.04
Interpretacijų kainą moka verslas

Teisės aktų kūrėjų darbe vis atsiranda naujų properšų – šįkart teisininkai turi priekaištų dėl Mokesčių...

Verslo aplinka
2018.12.03
Kandidatus pasitinka su novatoriškų mokymų programomis 6

Artėjant naujajai technologijų revoliucijai, spartėjant automatizacijai, besikeičiant vartotojų įpročiams ir...

Vadyba
2018.12.02
Kibernetinis saugumas – kuo įvairesnės žinios, tuo saugesnė visuomenė

Remiantis globalia statistika, kibernetinis nusikalstamumas yra antroje nusikaltimų sąrašo vietoje, todėl...

Verslo aplinka
2018.12.01
Prie starto - valdininkų išraustos duobės 6

Valdžios atstovai, grąžydami rankas dėl po 2020 m. Lietuvai sumažėsiančių ES paramos pinigų, nesugeba...

Pramonė
2018.11.30
Kodėl atlyginimai Lietuvoje per maži? 17

Lietuvoje tęsiasi spartus atlyginimų augimas – trečiąjį šių metų ketvirtį vidutinis atlyginimas per metus...

Verslo aplinka
2018.11.29
Spektaklis ar plano dalis? 35

Vienas iš politinių spektaklių personažų nepraleido progos tapti „dienos didvyriu“ – valstietis Stasys...

Verslo aplinka
2018.11.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau