Kvotos vakuume

Publikuota: 2018-06-08
Atnaujinta 2018-06-08 19:15
Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Vyriausybė pavedė atsakingoms ministerijoms, kitoms suinteresuotoms institucijoms iki 2018 m. spalio 1 d. parengti ir pateikti reikiamų teisės aktų projektus dėl gegužę patvirtintų migracijos procedūrų tobulinimo. Šis tobulinimas apima ir kvotų taikymą profesijoms, kurias Lietuvos darbo birža tvirtina kaip trūkstamas. Išnaudoję šias kvotas, darbdaviai galėtų įsivežti trečiųjų šalių piliečius tik išimties tvarka ir tik atlikus darbo rinkos testą bei nustačius, kad į tą darbo vietą nėra tinkamo Lietuvos ar ES piliečio.

Premjeras Saulius Skvernelis skelbė nenorintis Lietuvą paversti pigios darbo jėgos importo šalimi. Jis kalba, kad mažesniais atlyginimais susivilioję trečiųjų šalių piliečiai iš darbo rinkos stumia vietinius, nekvalifikuotus darbuotojus. Kaip svarbiausi sektoriai, kuriuose vyksta šie reiškiniai, paminėti statybos ir transporto. Tokį Vyriausybės ketinimą parėmė ir Jonathanas Challofas, EBPO užimtumo srities ekspertas. Jis tvirtina, kad iš tiesų Lietuvoje įdarbinti vairuotojai dirba kitose šalyse, jie čia neišleidžia savo pinigų, todėl naudingi tik juos įdarbinusioms įmonėms.

Bet šios įmonės sukuria maždaug dešimtadalį Lietuvos BVP. Ir neturėdamos reikiamos vairuotojų armijos jos to padaryti nepajėgs. Reikia pastebėti, kad trečiųjų šalių vairuotojai Lietuvoje susimoka mokesčius nuo savo algų (nepamirškime „Sodros“), kurios, neskaičiuojant komandiruotpinigių, rinkoje nėra mažesnės nei 1,3 minimalaus atlyginimo.

Lietuva – nedidelė šalis, kurioje, nacionalinės vežėjų asociacijos „Linavos“ pateikiamais duomenimis, registruota 35.000–38.000 tarptautinį transportą vykdančių sunkvežimių. Juos vairuoja 46.000 vairuotojų. Tiek profesionalių vairuotojų mūsų valstybėje surinkti nėra paprasta. Todėl Darbo birža tolimųjų reisų vairuotojus yra įtraukusi į trūkstamų profesijų sąrašus. Bet planas įvesti kvotas gali sugriauti šį vežėjų labai vertinamą laimėjimą.

Artūras Michejenka, mokėjimo sprendimus vežėjams teikiančios Vokietijos kompanijos „DKV Euro Service“ atstovas Baltijos šalyse ir Skandinavijoje, tvirtina, kad įspūdingai augantis Lietuvos vežėjų transporto parkas augtų dar daugiau, jeigu jį būtų kam vairuoti. Negana to, ši profesija visai nevilioja jaunų žmonių, todėl lietuviškus sunkvežimius dažniausiai vairuoja pusamžiai vietos gyventojai arba Ukrainos piliečiai.

Tarptautinė kelių transporto asociacija IRU skelbia, kad pagyvenę vairuotojai kelia rūpesčių ne tik Lietuvai ar Europai, bet ir viso pasaulio transportui. Po 10–15 metų jie taps pensininkais ir šis deficitas taps tikrai didele problema.

Erlandas Mikėnas, „Linavos“ prezidentas, deklaruoja, kad rinkoje yra apie 100 laisvų vairuotojų, kurie „dėl tam tikrų žalingų įpročių“ negali dirbti savo darbo.

Apie pinigus: Vyriausybė siekia, kad pigesnė darbo jėga neišstumtų vietos darbuotojų. Tačiau visi VŽ kalbinti vežėjai sutartinai tvirtina, kad vairuotojų atlyginimai nepriklauso nuo pilietybės. Esą tokių triukų neleidžia daryti darbo jėgos deficitas.

Kalbant apie Lietuvos vežėjus, Vyriausybės siekis saugoti vidaus rinką konkrečiu atveju ne tik nesuteiks naudos vietos vairuotojams, bet ir gali padaryti didelę žalą visam sektoriui, kai jis, pritrūkęs darbuotojų, bus priverstas mažintis transporto parkus, pajamas ir atsisakyti užsakymų.

Jau dabar didelė ukrainiečių vairuotojų dalis įsidarbina ne Lietuvoje, o Lenkijoje, kur yra dar didesnis vairuotojų deficitas ir sudarytos dar geresnės įdarbinimo sąlygos. Lietuvoje įvedus perteklinius ribojimus, ši darbo jėga keliaus į šalį kaimynę, joje mokės mokesčius ir prisidės prie tenykščio BVP auginimo.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Europa kratosi plastiko invazijos 20

Europos Parlamentas (EP) ir Europos Komisija (EK) kyla į kovą prieš vienkartinius plastikinius daiktus, kurie...

Pramonė
2018.10.16
ES parama: į plytas ar į ateitį? 17

ES paramos lėšų investavimo srityje Lietuva gali pasigirti ir geromis naujienomis, tačiau jos – jau...

Finansai
2018.10.15
Dabar turime daugiau galimybių nei gebame išnaudoti 8

Dabartiniai gamybos būdai ir technologijos šviesmečiais skiriasi nuo pirmosios pramonės revoliucijos įvykdytų...

Pramonė
2018.10.12
Draudimai – pasakos lengvatikiams 18

Populistiniai valdžios sprendimai gana dažnai duoda daugiau žalos nei pažaduose deklaruoti tikslai. Nemenki...

Biurokratijos sparnai dar neapkarpyti 3

Nors kiekviena Vyriausybė, įskaitant ir Sauliaus Skvernelio vadovaujamą, tarp gausių verslui dalijamų pažadų...

Verslo aplinka
2018.10.11
Pensijų kaupimo sistemos reforma: keturios geros žinios dirbantiesiems 29

Nedaug temų sulaukia tokio visuomenės dėmesio, kaip pensijos, ir reta kuri kita sritis sulaukia tiek...

Finansai
2018.10.10
Ar Vilniaus požemiuose dundės traukiniai? 24

Daug metų brandinta idėja įkurdinti Vilniuje metro, sutelkusi tiek šalininkų, tiek kritikų būrius, tampa...

Transportas
2018.10.10
Aistros dėl lietuviško rąsto 5

Valdantieji patraukė į miškus – Seime pasipylė siūlymai taisyti Miškų įstatymą. Vienas jų – jau seniai...

Pramonė
2018.10.09
Kopūstas – darže ar ant pečių? 3

Gal valdančiuosius reikėtų pagirti – jie galvoja. Galvoja ir prigalvoja visokių idėjų – ką gi dar uždraudus:...

Verslo aplinka
2018.10.08
Komunikacijos tendencijos 2019 m.: „daugiau su mažiau“ scenarijus 7

Komunikacijoje, kaip ir daugelyje kitų sričių, pokyčiai yra neišvengiami, ir čia itin svarbu laiku į juos...

Rinkodara
2018.10.06
Kaip darbuotojų paieškos situaciją „visi pralaimi“ paversti į „laimi visi“ 6

Neseniai klientas iš tarptautinės kompanijos kreipėsi norėdamas pasamdyti didelį darbuotojų skaičių. Jis...

Vadyba
2018.10.05
Jei viskas švaru, ko bijo valdžia? 33

Nieko nematykit, negirdėkit, nelįskit, nieko apie mus nepasakokit – taip dabartinė Lietuvos valdžia norėtų...

Verslo aplinka
2018.10.05
Našiau dirbant, smagiau žvelgti į priekį 3

Lietuva gali pasigirti sparčiai augančiu darbo našumu – Eurostato duomenys rodo, kad 2017 m. jis augo...

Verslo aplinka
2018.10.04
Viešumui ir tiesai – antrankiai? 27

Šlubuojanti e. sveikatos sistema jau prarijo 40 mln. Eur ir dar 2,5 mln. Eur pareikalaus klaidų taisymui.

Verslo aplinka
2018.10.03
Skyrybos be vedybų sutarties 4

Seimas, šią savaitę pailsėjęs nuo plenarinių posėdžių, kitą antradienį vėl grįš (skubos tvarka) prie...

Verslo aplinka
2018.10.02
„Rail Baltica“, regis, rūpi tik Briuseliui 14

„Rail Balticos“ projektą visiškai pagrįstai galime vadinti amžiaus projektu – sprendimui tiesti geležinkelio...

Transportas
2018.10.01
TOP 3 gyvenamojo NT projektai Kaune 69

Vis labiau ir labiau į praeitį nugrimzta ironiškas vilniečių pastebėjimas apie tai, kad vienas iš gerų dalykų...

Statyba ir NT
2018.09.30
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas plačiau pravėrė duris arbitražui 1

Kasmet pagrindinėje Lietuvos arbitražo institucijoje – Vilniaus komercinio arbitražo teisme – pradedama nuo...

Verslo aplinka
2018.09.30
Misija – įpėdinis: kaip nesužlugdyti perduodamo verslo 4

Kas yra šeimos verslo perdavimas? Kad ir kokį procesą įsivaizduotume, tai tikrai nėra vien garbingos šeimos...

Finansai
2018.09.29
Mokesčiai - įrankis konkurencinėje kovoje 13

Trijų Baltijos šalių mokesčių modeliai turi nemažai skirtumų – kai kurie Latvijoje ir Estijoje taikomi...

Finansai
2018.09.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau