Po ordiną darbo veteranams

Ramus ilgamečių valstybės ir savivaldybės įmonių vadovų gyvenimas pasikeis. Seimas rudens sesijoje numatė svarstyti Vyriausybės pateiktas Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo pataisas, kuriomis prasidedant sesijai jau džiaugėsi ir premjeras.
Parlamentarams jas palaiminus ir joms įsiteisėjus, su visais valstybės ir savivaldybės įmonių vadovais būtų sudarytos terminuotos 1 m. darbo sutartys, kurioms pasibaigus vadovai būtų atšaukiami iš pareigų ir skelbiami nauji konkursai.
Bet tuo didžioji reforma (su pagarba darbą tikrai gerai atliekantiems ir į savo kėdę neįsikibusiems vadovams), kuria būtų išgyvendinta amžinųjų ir nepakeičiamųjų vadovų, gerai atidirbančių bendrapartiečiams, deja, baigiasi.
O užuomazgos ir pokyčiai, nagrinėjant neseną istoriją, buvo kur kas drąsesni ir reikšmingesni. Štai balandžio pabaigoje skelbiamos Ūkio ministerijos siūlomos įstatymo pataisos, o aiškinamajame rašte atveriama piktžaizdė: daugiau nei pusė šiuo metu valstybės įmonių vadovų buvo paskirti prieš 10 ir daugiau metų, o ketvirtadalis pareigas eina 20 ir daugiau metų. Tad pataisomis siūloma, kad įmonės vadovas turi būti atšauktas iš pareigų ne vėliau kaip po 5 m. Jei nori, gali dalyvauti skelbiamame konkurse pareigoms eiti, o jei jį laimi, pasibaigus antrajai 5 m. kadencijai, į tos įmonės vadovo pareigas vėl gali kandidatuoti ne anksčiau kaip po 5 m. pertraukos.
Kodėl reikalingi pakeitimai, suprato ir patys tų pataisų rengėjai. Jie pabrėžė, kad laikui bėgant gali atsirasti neigiamų požymių įmonės vadovo vadybinėje veikloje. Suprasta ir aiškiai įvardyta rizika, kad įmonės vadovas gali prarasti gebėjimą prisitaikyti prie kintamos aplinkos poreikių ir iššūkių. Įvertinta, kad užsimezgę ilgalaikiai santykiai su įmonės vadovą skiriančia ir įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija gali turėti neigiamos įtakos galimybei objektyviai vertinti įmonės vadovo veiklą.
Konstatuota, kad draudimas tą patį asmenį tos pačios įmonės vadovu skirti daugiau kaip du kartus iš eilės leistų išvengti situacijų, kai tas pats asmuo tai pačiai įmonei vadovauja 15 ar 20 metų iš eilės, o ilgas asmens buvimas tame pačiame vadovaujamame poste neskatina asmens vertinti ir, esant poreikiui, keisti taikomų vadovavimo metodų, siekiant juos pritaikyti prie kintamos aplinkos poreikių ir iššūkių.
Gražu, prasminga, ir tikslinga? Taip. Pirmyn, keičiame. Bet ne viskas taip paprasta. Pataisos vasarą buvo greitai modifikuojamos: dabar jau kadencijų nesiūloma riboti, maža to, jei po 4 m. darbo vadovavimo rezultatai, tiksliau, įmonės veiklos tikslų įgyvendinimo rezultatai, atitiks nustatytus veiklos tikslus, įtiks įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai, naujo konkurso nereikės darbo sutartį galima automatiškai pratęsti dar vienai 4 m. kadencijai. Jau dabar įtvirtinta pareiga nustatyti įmonėms ilgalaikius ir trumpalaikius veiklos tikslus, atlikti periodinę įmonėms nustatytų veiklos tikslų peržiūrą, veiklos tikslų įgyvendinimo analizę ir vertinimą. Vertinant, kaip iki šiol dažnai girdime apie neįgyvendinamus įmonių planus ir kirsdinamas galvas, absoliuti dauguma dirba kone idealiai. Ir galima neabejoti, kad dauguma vadovų, kurių bent pusė postus užima 10 m. ir daugiau, t. y. moka dirbti (prisitaikyti) valdžioje esant skirtingoms valdžioms, sugebės išsilaikyti poste bent 8 m. Tad nenustebkime, jei po dešimtmečio statistika bylos, kad penktadalis valstybės ir savivaldybės įmonių vadovų pareigas eina 30 ir daugiau metų. Jau iš aiškinamojo rašto aišku, kad naujausios siūlomos pataisos pakito atsiradus siūlymui neriboti įmonės vadovo kadencijų skaičiaus, taigi VŽ siūlo pagalvoti apie kadaise garbingų darbo veterano medalių atgaivinimą amžiniesiems vadovams. Kam ta rotacija, kam pažangūs vadybos metodai, galimybės jaunimui kilti karjeros laiptais, efektyvumo didinimas...
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti