Neprarasti konkurencingumo

Publikuota: 2015-11-24
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Redakcijos nuomonė

Embargo, Rusijos ir jos kaimynių ekonomikos problemų į kampą įvarytas Lietuvos transporto sektorius parodė lankstumą ir sugebėjo nekristi į gilią duobę: vežėjai keliais sugebėjo, nors neteko dalies pelno, Vakarų Europoje atrasti nišų, kurios pagelbėjo kompensuoti praradimus Rytų rinkose, todėl nenuvilnijo bankrotų lavina.

Didelio smukimo pavyko išvengti ir AB „Lietuvos geležinkeliai“: ji sausį–rugsėjį pervežė 2,2% mažiau krovinių nei tuo pat metu pernai, o štai krova uoste šiemet siekia rekordines aukštumas. Tačiau bent jau uosto krovos įmonės pastaruoju metu neramiai dairosi ne tik į aplinkinius regionus, dėl kurių ūkio stabtelėjimo ar smukimo jaučia pavojų dėl tolesnės plėtros, bet ir į Vilnių – į „Lietuvos geležinkelių“ būstinę. Iš jos nesulaukiama žinių dėl kitais metais galiosiančių vežimo geležinkeliais tarifų, papildomų paslaugų įkainių. Anot uostininkų, su geležinkelininkais anksčiau sutarta, kad savo tarifų politiką ateinantiems metams jie pristatys iki lapkričio vidurio, bet šiemet kolegos susitarimo nelinkę laikytis.

Vėluoja savaitėlę. Lyg ir nedaug, tačiau privatūs verslininkai primena, kad sutartis 2016-iesiems pasirašo ne gruodžio viduryje, todėl įmonėms sunku apskaičiuoti ir pateikti partneriams siūlymų. Ar galima greičiau apsispręsti dėl tarifų nelaukiant metų pabaigos? Be abejo, neabejoja krovos įmonės, tai liudija ir pačių geležinkelininkų informacija: dar spalio pradžioje pranešta, kad Lietuvos ir Baltarusijos valstybių geležinkelių bendrovės sutarė, kad artimiausiais metais krovinių vežimo tarifai tranzitu ar tarp valstybių gabenamiems kroviniams didinami nebus.

Lietuvos krovos įmones turėtų džiuginti bent tai, kad lyg ir deklaruojama nedidinti tarifų. Tačiau kol kas, nesulaukus oficialių duomenų, džiaugtis verslininkai nelinkę, nes iki šiol daug metų iš eilės geležinkelininkų tarifai judėjo tik viena kryptimi – aukštyn. Turint tokios patirties, būtų lyg ir nesunku planuoti, kad geležinkelio išlaidoms reikia numatyti didesnę sumą, tačiau kai vyksta arši konkurencija dėl kiekvienos tonos, paslaugų kainų didinimas krovinių savininkus, siuntėjus verčia galvoti apie alternatyvas. O jų netrūksta, juolab kai kaimynės Latvijos kolegos ir konkurentai „LDz Cargo“ jau paskelbė, kad kovojant dėl krovinių savo tarifus kitais metais jie mažins vidutiniškai 3% visoms krovinių rūšims. Tad „Lietuvos geležinkelių“ atstovų patikinimai, kad pagrindinė tarifo – krovinių vežimo – dalis kitąmet tikrai nebus didinama, o dėl papildomų paslaugų, susijusių su krovinių vežimu, kainų dar neapsispręsta, neteikia daug optimizmo.

Kita vertus, guodžia bent tai, kad, anot „Lietuvos geležinkelių“, situacija rinkoje – pagrindinis kriterijus nustatant tarifus, todėl žadėjo į šį veiksnį atsižvelgti. Tad, VŽ manymu, kaimynų latvių žingsnio neturėtų ignoruoti. Ragindami krovos bendroves apsvarstyti krovos operacijų ir papildomų paslaugų įkainius, „Lietuvos geležinkeliai“ neturėtų pamiršti ir savęs – galimybių didinti veiklos efektyvumą jie turi ne mažiau, o net daugiau nei privatūs verslininkai.

Nuošalyje neturėtų likti ir transporto sektorių prižiūrinti Susisiekimo ministerija: įvertinusi visų pusių argumentus ir galimybes, jei nepavyksta rasti visiems tinkamo kompromiso, galėtų formuoti bendrą geležinkelio, Klaipėdos uosto paslaugų tarifų, nuo kurių nemaža dalimi priklauso šalies transporto sektoriaus konkurencingumas, politiką.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Išmokų negana – gviešiasi ir lengvatų 25

Bene labiausiai Lietuvoje privilegijuota klasė – ūkininkai – vėl nerimsta: šantažuodami streikais iš valdžios...

Agroverslas
2018.08.21
Apie būsimo pramonės parko kainą ir 100 ha sklypo paieškas aplink Vilnių 14

Užsienio investuotojai, pasirengę stambioms pramonės investicijoms greta Vilniaus, dar mažiausiai penkerius...

Pramonė
2018.08.20
Vietovės įvaizdžio kūrimas be bendruomenės indėlio – tik rinkodaros veiksmas 5

Miesto ar gyvenvietės įvaizdis šiuolaikiniame pasaulyje yra svarbus daugeliu aspektų – siekiant pritraukti...

Rinkodara
2018.08.18
Dirbtinis intelektas – jeigu neįdarbinsime mes, įdarbins prieš mus 3

Atrodo, kad nuolat pasikartojančios milžiniškų kiekių duomenų vagystės įsilieja į kasdienį gyvenimą ir...

Vežėjai: didesnių įkainių nuojauta 3

Vienas didžiausių vežėjų Europoje „Girteka Logistics“ (GL) uždavė galvosūkį rinkai: bendrovės išplatintame...

Transportas
2018.08.17
Vizija: išgelbės spynos ant prekybos centrų 17

Eiliniai tautos „gelbėtojai“ imasi reguliuoti maisto kainas – ar bent jau mano tai padarysiantys. Vienas iš...

Verslo aplinka
2018.08.16
Kiek atliekų tilps į ministro kiemą? 10

Dėl stringančios Bendrosios gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS) kone...

Vienas žingsnis – tik kelio pradžia 2

Vidaus reikalų ministerija (VRM) imasi struktūrinės vidaus pertvarkos, žada atsisakyti perteklinių funkcijų –...

Vadyba
2018.08.13
Rinka lietuviškų ICO žvaigždžių nelepina 8

Sėkmingi lietuvių komandų vieši kriptovaliutų platinimai (angl. initial coin offerings, ICOs) ir milijoninės...

Finansai
2018.08.12
Vidaus auditas – įmonėms, kurioms rūpi jų sveikata

Įprasta, jog įmonėse ir organizacijose, siekiančiose užsibrėžtų tikslų, daugiausia dėmesio skiriama veiklos...

Finansai
2018.08.11
Skyrybų atmosfera kaista 3

Vis labiau artėjant Europos Sąjungos (ES) ir Jungtinės Karalystės (JK) skyrybų datai, mažėja vilčių, kad...

Verslo aplinka
2018.08.10
Šuolis į valdžią – per Okeaniją 2

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga, svarbiems sprendimams nebeprirenkanti Seime reikiamos balsų daugumos,...

Verslo aplinka
2018.08.09
Mano pensija: pakopų lenktynės ar tvirto namo statyba? 10

Kitų metų sausio 1-oji simbolizuos dar vienos naujos ateities būsimiems pensininkams pradžią. Tiesa, nauja...

Finansai
2018.08.08
Ietys atšipo, galąsti nebesirengia 7

Ginklų žvangesys mūšyje dėl teritorijų tarp Klaipėdos miesto ir uosto rimsta: uostamiesčio savivaldybė...

Transportas
2018.08.08
Nepakeliama automobilio mokesčio našta 47

Bet kokia automobilių apmokestinimo idėja Lietuvoje kuriasi taip pat sėkmingai kaip nebe pirmos jaunystės...

Verslo aplinka
2018.08.07
Konsultantams per daug neišlaidauja 1

Šio pusmečio Lietuvos įsigijimų ir susijungimų (angl. mergers and acquisitions, M&A) rinka pralenkė...

Rinkos
2018.08.07
Pavojų įžvelgia, bet tik skėsčioja rankomis 5

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC), prieš kelias dienas rekomendavęs nenaudoti pavėžėjimo...

Verslo aplinka
2018.08.06
„Blockchain“ technologijų įmonėms sąlygos sukurtos, bet konkurencingumui išlaikyti reikia daugiau 4

Pasauliui pradėjus kalbėti apie „blockchain“ (blokų grandinės) technologijų potencialą, Lietuvos institucijos...

Technologijos
2018.08.05
Ką pamirštame kalbėdami apie technologijų proveržį? 7

Diskusijos apie technologijų proveržį, įvairių sričių veiklos skaitmenizavimą pastaruoju metu dominuoja tiek...

Technologijos
2018.08.05
Aplinkos ministerija vs premjeras: kas gudrauja? 8

Iš atostogų grįžęs premjeras Saulius Skvernelis vadinamąjį taršos mažinimo planą sutiko kaip akibrokštą ir...

Transportas
2018.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau