Neprarasti konkurencingumo

Publikuota: 2015-11-24
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Redakcijos nuomonė

Embargo, Rusijos ir jos kaimynių ekonomikos problemų į kampą įvarytas Lietuvos transporto sektorius parodė lankstumą ir sugebėjo nekristi į gilią duobę: vežėjai keliais sugebėjo, nors neteko dalies pelno, Vakarų Europoje atrasti nišų, kurios pagelbėjo kompensuoti praradimus Rytų rinkose, todėl nenuvilnijo bankrotų lavina.

Didelio smukimo pavyko išvengti ir AB „Lietuvos geležinkeliai“: ji sausį–rugsėjį pervežė 2,2% mažiau krovinių nei tuo pat metu pernai, o štai krova uoste šiemet siekia rekordines aukštumas. Tačiau bent jau uosto krovos įmonės pastaruoju metu neramiai dairosi ne tik į aplinkinius regionus, dėl kurių ūkio stabtelėjimo ar smukimo jaučia pavojų dėl tolesnės plėtros, bet ir į Vilnių – į „Lietuvos geležinkelių“ būstinę. Iš jos nesulaukiama žinių dėl kitais metais galiosiančių vežimo geležinkeliais tarifų, papildomų paslaugų įkainių. Anot uostininkų, su geležinkelininkais anksčiau sutarta, kad savo tarifų politiką ateinantiems metams jie pristatys iki lapkričio vidurio, bet šiemet kolegos susitarimo nelinkę laikytis.

Vėluoja savaitėlę. Lyg ir nedaug, tačiau privatūs verslininkai primena, kad sutartis 2016-iesiems pasirašo ne gruodžio viduryje, todėl įmonėms sunku apskaičiuoti ir pateikti partneriams siūlymų. Ar galima greičiau apsispręsti dėl tarifų nelaukiant metų pabaigos? Be abejo, neabejoja krovos įmonės, tai liudija ir pačių geležinkelininkų informacija: dar spalio pradžioje pranešta, kad Lietuvos ir Baltarusijos valstybių geležinkelių bendrovės sutarė, kad artimiausiais metais krovinių vežimo tarifai tranzitu ar tarp valstybių gabenamiems kroviniams didinami nebus.

Lietuvos krovos įmones turėtų džiuginti bent tai, kad lyg ir deklaruojama nedidinti tarifų. Tačiau kol kas, nesulaukus oficialių duomenų, džiaugtis verslininkai nelinkę, nes iki šiol daug metų iš eilės geležinkelininkų tarifai judėjo tik viena kryptimi – aukštyn. Turint tokios patirties, būtų lyg ir nesunku planuoti, kad geležinkelio išlaidoms reikia numatyti didesnę sumą, tačiau kai vyksta arši konkurencija dėl kiekvienos tonos, paslaugų kainų didinimas krovinių savininkus, siuntėjus verčia galvoti apie alternatyvas. O jų netrūksta, juolab kai kaimynės Latvijos kolegos ir konkurentai „LDz Cargo“ jau paskelbė, kad kovojant dėl krovinių savo tarifus kitais metais jie mažins vidutiniškai 3% visoms krovinių rūšims. Tad „Lietuvos geležinkelių“ atstovų patikinimai, kad pagrindinė tarifo – krovinių vežimo – dalis kitąmet tikrai nebus didinama, o dėl papildomų paslaugų, susijusių su krovinių vežimu, kainų dar neapsispręsta, neteikia daug optimizmo.

Kita vertus, guodžia bent tai, kad, anot „Lietuvos geležinkelių“, situacija rinkoje – pagrindinis kriterijus nustatant tarifus, todėl žadėjo į šį veiksnį atsižvelgti. Tad, VŽ manymu, kaimynų latvių žingsnio neturėtų ignoruoti. Ragindami krovos bendroves apsvarstyti krovos operacijų ir papildomų paslaugų įkainius, „Lietuvos geležinkeliai“ neturėtų pamiršti ir savęs – galimybių didinti veiklos efektyvumą jie turi ne mažiau, o net daugiau nei privatūs verslininkai.

Nuošalyje neturėtų likti ir transporto sektorių prižiūrinti Susisiekimo ministerija: įvertinusi visų pusių argumentus ir galimybes, jei nepavyksta rasti visiems tinkamo kompromiso, galėtų formuoti bendrą geležinkelio, Klaipėdos uosto paslaugų tarifų, nuo kurių nemaža dalimi priklauso šalies transporto sektoriaus konkurencingumas, politiką.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lenktynėse nėra vietos silpniesiems 15

Lietuva praranda konkurencingumo pagreitį: mūsų šalis konkurencingumo indekse smuktelėjo dviem laipteliais...

Kaip ilgai dar džiaugsis smaližiai?

Dietologai ir mitybos ekspertai dėl to, ko gero, nė kiek nesidžiaugia. Ne itin tai džiugina ir cukrinių...

Agroverslas
2018.10.17
Kovoje su skurdu pergalės nematyti 42

Šiandien – Tarptautinė kovos su skurdu diena. Lietuva šios kovos fronte atrodo gana apgailėtinai: beveik 30%...

Finansai
2018.10.17
Europa kratosi plastiko invazijos 20

Europos Parlamentas (EP) ir Europos Komisija (EK) kyla į kovą prieš vienkartinius plastikinius daiktus, kurie...

Pramonė
2018.10.16
ES parama: į plytas ar į ateitį? 17

ES paramos lėšų investavimo srityje Lietuva gali pasigirti ir geromis naujienomis, tačiau jos – jau...

Finansai
2018.10.15
Dabar turime daugiau galimybių nei gebame išnaudoti 9

Dabartiniai gamybos būdai ir technologijos šviesmečiais skiriasi nuo pirmosios pramonės revoliucijos įvykdytų...

Pramonė
2018.10.12
Draudimai – pasakos lengvatikiams 18

Populistiniai valdžios sprendimai gana dažnai duoda daugiau žalos nei pažaduose deklaruoti tikslai. Nemenki...

Biurokratijos sparnai dar neapkarpyti 3

Nors kiekviena Vyriausybė, įskaitant ir Sauliaus Skvernelio vadovaujamą, tarp gausių verslui dalijamų pažadų...

Verslo aplinka
2018.10.11
Pensijų kaupimo sistemos reforma: keturios geros žinios dirbantiesiems 30

Nedaug temų sulaukia tokio visuomenės dėmesio, kaip pensijos, ir reta kuri kita sritis sulaukia tiek...

Finansai
2018.10.10
Ar Vilniaus požemiuose dundės traukiniai? 24

Daug metų brandinta idėja įkurdinti Vilniuje metro, sutelkusi tiek šalininkų, tiek kritikų būrius, tampa...

Transportas
2018.10.10
Aistros dėl lietuviško rąsto 5

Valdantieji patraukė į miškus – Seime pasipylė siūlymai taisyti Miškų įstatymą. Vienas jų – jau seniai...

Pramonė
2018.10.09
Kopūstas – darže ar ant pečių? 3

Gal valdančiuosius reikėtų pagirti – jie galvoja. Galvoja ir prigalvoja visokių idėjų – ką gi dar uždraudus:...

Verslo aplinka
2018.10.08
Komunikacijos tendencijos 2019 m.: „daugiau su mažiau“ scenarijus 7

Komunikacijoje, kaip ir daugelyje kitų sričių, pokyčiai yra neišvengiami, ir čia itin svarbu laiku į juos...

Rinkodara
2018.10.06
Kaip darbuotojų paieškos situaciją „visi pralaimi“ paversti į „laimi visi“ 6

Neseniai klientas iš tarptautinės kompanijos kreipėsi norėdamas pasamdyti didelį darbuotojų skaičių. Jis...

Vadyba
2018.10.05
Jei viskas švaru, ko bijo valdžia? 33

Nieko nematykit, negirdėkit, nelįskit, nieko apie mus nepasakokit – taip dabartinė Lietuvos valdžia norėtų...

Verslo aplinka
2018.10.05
Našiau dirbant, smagiau žvelgti į priekį 3

Lietuva gali pasigirti sparčiai augančiu darbo našumu – Eurostato duomenys rodo, kad 2017 m. jis augo...

Verslo aplinka
2018.10.04
Viešumui ir tiesai – antrankiai? 27

Šlubuojanti e. sveikatos sistema jau prarijo 40 mln. Eur ir dar 2,5 mln. Eur pareikalaus klaidų taisymui.

Verslo aplinka
2018.10.03
Skyrybos be vedybų sutarties 4

Seimas, šią savaitę pailsėjęs nuo plenarinių posėdžių, kitą antradienį vėl grįš (skubos tvarka) prie...

Verslo aplinka
2018.10.02
„Rail Baltica“, regis, rūpi tik Briuseliui 14

„Rail Balticos“ projektą visiškai pagrįstai galime vadinti amžiaus projektu – sprendimui tiesti geležinkelio...

Transportas
2018.10.01
TOP 3 gyvenamojo NT projektai Kaune 69

Vis labiau ir labiau į praeitį nugrimzta ironiškas vilniečių pastebėjimas apie tai, kad vienas iš gerų dalykų...

Statyba ir NT
2018.09.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau