Neprarasti konkurencingumo

Publikuota: 2015-11-24
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Redakcijos nuomonė

Embargo, Rusijos ir jos kaimynių ekonomikos problemų į kampą įvarytas Lietuvos transporto sektorius parodė lankstumą ir sugebėjo nekristi į gilią duobę: vežėjai keliais sugebėjo, nors neteko dalies pelno, Vakarų Europoje atrasti nišų, kurios pagelbėjo kompensuoti praradimus Rytų rinkose, todėl nenuvilnijo bankrotų lavina.

Didelio smukimo pavyko išvengti ir AB „Lietuvos geležinkeliai“: ji sausį–rugsėjį pervežė 2,2% mažiau krovinių nei tuo pat metu pernai, o štai krova uoste šiemet siekia rekordines aukštumas. Tačiau bent jau uosto krovos įmonės pastaruoju metu neramiai dairosi ne tik į aplinkinius regionus, dėl kurių ūkio stabtelėjimo ar smukimo jaučia pavojų dėl tolesnės plėtros, bet ir į Vilnių – į „Lietuvos geležinkelių“ būstinę. Iš jos nesulaukiama žinių dėl kitais metais galiosiančių vežimo geležinkeliais tarifų, papildomų paslaugų įkainių. Anot uostininkų, su geležinkelininkais anksčiau sutarta, kad savo tarifų politiką ateinantiems metams jie pristatys iki lapkričio vidurio, bet šiemet kolegos susitarimo nelinkę laikytis.

Vėluoja savaitėlę. Lyg ir nedaug, tačiau privatūs verslininkai primena, kad sutartis 2016-iesiems pasirašo ne gruodžio viduryje, todėl įmonėms sunku apskaičiuoti ir pateikti partneriams siūlymų. Ar galima greičiau apsispręsti dėl tarifų nelaukiant metų pabaigos? Be abejo, neabejoja krovos įmonės, tai liudija ir pačių geležinkelininkų informacija: dar spalio pradžioje pranešta, kad Lietuvos ir Baltarusijos valstybių geležinkelių bendrovės sutarė, kad artimiausiais metais krovinių vežimo tarifai tranzitu ar tarp valstybių gabenamiems kroviniams didinami nebus.

Lietuvos krovos įmones turėtų džiuginti bent tai, kad lyg ir deklaruojama nedidinti tarifų. Tačiau kol kas, nesulaukus oficialių duomenų, džiaugtis verslininkai nelinkę, nes iki šiol daug metų iš eilės geležinkelininkų tarifai judėjo tik viena kryptimi – aukštyn. Turint tokios patirties, būtų lyg ir nesunku planuoti, kad geležinkelio išlaidoms reikia numatyti didesnę sumą, tačiau kai vyksta arši konkurencija dėl kiekvienos tonos, paslaugų kainų didinimas krovinių savininkus, siuntėjus verčia galvoti apie alternatyvas. O jų netrūksta, juolab kai kaimynės Latvijos kolegos ir konkurentai „LDz Cargo“ jau paskelbė, kad kovojant dėl krovinių savo tarifus kitais metais jie mažins vidutiniškai 3% visoms krovinių rūšims. Tad „Lietuvos geležinkelių“ atstovų patikinimai, kad pagrindinė tarifo – krovinių vežimo – dalis kitąmet tikrai nebus didinama, o dėl papildomų paslaugų, susijusių su krovinių vežimu, kainų dar neapsispręsta, neteikia daug optimizmo.

Kita vertus, guodžia bent tai, kad, anot „Lietuvos geležinkelių“, situacija rinkoje – pagrindinis kriterijus nustatant tarifus, todėl žadėjo į šį veiksnį atsižvelgti. Tad, VŽ manymu, kaimynų latvių žingsnio neturėtų ignoruoti. Ragindami krovos bendroves apsvarstyti krovos operacijų ir papildomų paslaugų įkainius, „Lietuvos geležinkeliai“ neturėtų pamiršti ir savęs – galimybių didinti veiklos efektyvumą jie turi ne mažiau, o net daugiau nei privatūs verslininkai.

Nuošalyje neturėtų likti ir transporto sektorių prižiūrinti Susisiekimo ministerija: įvertinusi visų pusių argumentus ir galimybes, jei nepavyksta rasti visiems tinkamo kompromiso, galėtų formuoti bendrą geležinkelio, Klaipėdos uosto paslaugų tarifų, nuo kurių nemaža dalimi priklauso šalies transporto sektoriaus konkurencingumas, politiką.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kaip laukiančio vartotojo minutę paversti į sekundę

Visi žmonės kasdien vis ko nors laukia: kol užsikraus „YouTube“ vaizdo įrašas, kol įsijungs žalia šviesoforo...

Verslo aplinka
2019.11.16
Kai rūpesčiai – skirtingi 4

„Quo vadis, VVĮ?“ – vakar gal retoriškai, o gal vis dėlto tikėdamasis atsakymo paklausė ekonomistas Nerijus...

Verslo aplinka
2019.11.15
Vertybė – ne NPD, o įstatymų stabilumas 1

Prognozuojami įstatymai, ekonomikos stabilumas ir lūkesčiai, kad verslo reguliavimas nesikeis, verslui yra...

Finansai
2019.11.14
„Ignitis grupė“ elgiasi teisingai (bet yra papildomų sąlygų) 13

Pastarąsias dienas netyla triukšmas dėl „Ignitis“ grupės planų įgyvendinti savanoriškus oficialius AB...

Rinkos
2019.11.13
Stambios prekybos mokestis kvepia stambiais nemalonumais 5

Jei dar neskaitėte stambios prekybos mokesčio įstatymo projekto, kuris šiuo metu svarstomas Seime,...

Finansai
2019.11.13
Į šipulius sumaltas pasitikėjimas 19

„Ignitis grupės“ planai išbraukti savo valdomų akcinių bendrovių akcijas iš akcijų biržos smogia ne tik...

Rinkos
2019.11.13
Pramonės transformacija neišvengiama

Pasauliniame pramonės sektoriuje vis dažniau kalbama apie tvarumą, dėmesį aplinkai, vartojimo išsivysčiusiose...

Pramonė
2019.11.12
Viešas laiškas nuo akcinės bendrovės Lietuvos pašto nepriklausomų buvusios valdybos narių 3

Pranešame, kad šiandien, lapkričio 11 d., AB Lietuvos pašto nepriklausomi buvusios Valdybos nariai informavo...

Verslo aplinka
2019.11.11
„Brexit“ kampanija atvėrė Pandoros skrynią – kas laukia Lietuvos rinkėjų 1

2016 m. Jungtinėje Karalystėje vykęs „Brexit“ referendumas paliko net ne pėdsaką, o gilų randą Europos bei...

Verslo aplinka
2019.11.11
Apsispręskime, kiek atliekų mums reikia: daugiau ar mažiau 2

Šių metų rudenį pavadinčiau simptomišku ne tik elektronikos įrangos gamintojams ir importuotojams, bet ir...

Verslo aplinka
2019.11.10
Moterys Lietuvos kino industrijoje. Kokia problema? Premium 1

Jei skaitote šio straipsnio pavadinimą ir jus ima šioks toks irzuliukas, kad šis tekstas apskritai...

Verslo klasė
2019.11.09
Padangų gaisro Alytuje pamokos kovoje su kibernetiniais išpuoliais 1

„Sunku pratybose, lengva kare“, – sako viena karybos taisyklių. Taigi ir praėjusios savaitės nacionalinės...

Verslo aplinka
2019.11.09
Kas generuoja chaosą valstybėje? 14

Tokios skylėtos Vyriausybės, tokio pakrikimo valstybės valdyme, ko gero, neteko regėti per beveik trisdešimt...

Verslo aplinka
2019.11.08
Padovanokime valdžiai ekonomikos vadovėlius 17

Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus, dar gerai nespėjusio šiame poste apšilti kojų, (ne)veikla jau...

Verslo aplinka
2019.11.07
Visuomenės poreikiai ir valstybės interesai „Lietuvos pašte“ 2

Praėjusią savaitę Susisiekimo ministerija pranešė, jog atleidžia „Lietuvos pašto“ valdybą, kurioje daugumą...

Verslo aplinka
2019.11.06
Verslą tebelaiko užribyje 6

Naikinant valstybės įmonių vidaus sandorius, savivaldybės išlaikė šią privilegiją, tiesa, su kai kuriomis...

Verslo aplinka
2019.11.06
Pilnesni grūdų augintojų aruodai nereiškia, kad pilnės ir piniginės 3

Nors šių metų grūdinių kultūrų ir rapsų derlius Lietuvoje buvo gausesnis negu pernai, didesnio finansinės...

Pramonė
2019.11.05
Nuo galimybių atitrūkę norai 6

Apetitas auga bevalgant – Seimo nariai, pradėję narstyti 2020 m. valstybės biudžetą, regis, apetito pagreitį...

Verslo aplinka
2019.11.05
Renčia užtvanką reformai

Senoji parlamentarų gvardija, prieš porą metų nesugebėjusi pasipriešinti miškų ūkio reformai, likvidavusiai...

Pramonė
2019.11.04
43% Lietuvos įmonių nedaro nieko, kad išvengtų vėluojančių mokėjimų

Įmonės visoje Europoje, ne išimtis ir Lietuva, susiduria su vėlavimu apmokėti sąskaitas, todėl joms tampa...

Finansai
2019.11.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau