Neprarasti konkurencingumo

Publikuota: 2015-11-24
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Redakcijos nuomonė

Embargo, Rusijos ir jos kaimynių ekonomikos problemų į kampą įvarytas Lietuvos transporto sektorius parodė lankstumą ir sugebėjo nekristi į gilią duobę: vežėjai keliais sugebėjo, nors neteko dalies pelno, Vakarų Europoje atrasti nišų, kurios pagelbėjo kompensuoti praradimus Rytų rinkose, todėl nenuvilnijo bankrotų lavina.

Didelio smukimo pavyko išvengti ir AB „Lietuvos geležinkeliai“: ji sausį–rugsėjį pervežė 2,2% mažiau krovinių nei tuo pat metu pernai, o štai krova uoste šiemet siekia rekordines aukštumas. Tačiau bent jau uosto krovos įmonės pastaruoju metu neramiai dairosi ne tik į aplinkinius regionus, dėl kurių ūkio stabtelėjimo ar smukimo jaučia pavojų dėl tolesnės plėtros, bet ir į Vilnių – į „Lietuvos geležinkelių“ būstinę. Iš jos nesulaukiama žinių dėl kitais metais galiosiančių vežimo geležinkeliais tarifų, papildomų paslaugų įkainių. Anot uostininkų, su geležinkelininkais anksčiau sutarta, kad savo tarifų politiką ateinantiems metams jie pristatys iki lapkričio vidurio, bet šiemet kolegos susitarimo nelinkę laikytis.

Vėluoja savaitėlę. Lyg ir nedaug, tačiau privatūs verslininkai primena, kad sutartis 2016-iesiems pasirašo ne gruodžio viduryje, todėl įmonėms sunku apskaičiuoti ir pateikti partneriams siūlymų. Ar galima greičiau apsispręsti dėl tarifų nelaukiant metų pabaigos? Be abejo, neabejoja krovos įmonės, tai liudija ir pačių geležinkelininkų informacija: dar spalio pradžioje pranešta, kad Lietuvos ir Baltarusijos valstybių geležinkelių bendrovės sutarė, kad artimiausiais metais krovinių vežimo tarifai tranzitu ar tarp valstybių gabenamiems kroviniams didinami nebus.

Lietuvos krovos įmones turėtų džiuginti bent tai, kad lyg ir deklaruojama nedidinti tarifų. Tačiau kol kas, nesulaukus oficialių duomenų, džiaugtis verslininkai nelinkę, nes iki šiol daug metų iš eilės geležinkelininkų tarifai judėjo tik viena kryptimi – aukštyn. Turint tokios patirties, būtų lyg ir nesunku planuoti, kad geležinkelio išlaidoms reikia numatyti didesnę sumą, tačiau kai vyksta arši konkurencija dėl kiekvienos tonos, paslaugų kainų didinimas krovinių savininkus, siuntėjus verčia galvoti apie alternatyvas. O jų netrūksta, juolab kai kaimynės Latvijos kolegos ir konkurentai „LDz Cargo“ jau paskelbė, kad kovojant dėl krovinių savo tarifus kitais metais jie mažins vidutiniškai 3% visoms krovinių rūšims. Tad „Lietuvos geležinkelių“ atstovų patikinimai, kad pagrindinė tarifo – krovinių vežimo – dalis kitąmet tikrai nebus didinama, o dėl papildomų paslaugų, susijusių su krovinių vežimu, kainų dar neapsispręsta, neteikia daug optimizmo.

Kita vertus, guodžia bent tai, kad, anot „Lietuvos geležinkelių“, situacija rinkoje – pagrindinis kriterijus nustatant tarifus, todėl žadėjo į šį veiksnį atsižvelgti. Tad, VŽ manymu, kaimynų latvių žingsnio neturėtų ignoruoti. Ragindami krovos bendroves apsvarstyti krovos operacijų ir papildomų paslaugų įkainius, „Lietuvos geležinkeliai“ neturėtų pamiršti ir savęs – galimybių didinti veiklos efektyvumą jie turi ne mažiau, o net daugiau nei privatūs verslininkai.

Nuošalyje neturėtų likti ir transporto sektorių prižiūrinti Susisiekimo ministerija: įvertinusi visų pusių argumentus ir galimybes, jei nepavyksta rasti visiems tinkamo kompromiso, galėtų formuoti bendrą geležinkelio, Klaipėdos uosto paslaugų tarifų, nuo kurių nemaža dalimi priklauso šalies transporto sektoriaus konkurencingumas, politiką.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Melagienų motina: „AIDS sukūrė Pentagonas“ 3

Pchenjane, Šiaurės Korėjos sostinėje, atidarytas „Trumpo dangoraižis“. Hillary Clinton vadovauja pedofilų...

Verslo klasė
2019.04.22
Mandatas politikos naujoko rankose - kokia bus Ukraina? 3

Komentuodami rinkimų Ukrainoje rezultatus, dauguma politologų pažymi, kad rinkėjai, atidavę didžiąją balsų...

Verslo aplinka
2019.04.22
Kad mano pensija man nekeltų nerimo 4

344 Eur – tokia šiuo metu yra vidutinė senatvės pensija. Daug tai ar mažai? Jeigu tokią pensiją gaunantis...

Finansai
2019.04.22
Ar jau esame pasirengę atvirai ir skaidriai kalbėti apie darbo užmokestį? 9

Lietuviams kalbėti apie atlygį dar tikrai nedrąsu. Tačiau poreikis gerinti darbuotojų patirtį – motyvuoti bei...

Vadyba
2019.04.20
Dviguba pilietybė: malonė ar norma? 58

Iki referendumo, kuriame piliečiai spręs dėl dvigubos pilietybės galimybės, liko apie tris savaites, tačiau...

Verslo aplinka
2019.04.19
Lietuvoje – galimai šariatas? 27

Alkoholio rinkos prievaizdai vėl rado progą pamojuoti kuokomis – šįkart rūstybė nukrypo didžiausios Baltijos...

Verslo aplinka
2019.04.18
Kai atliekų sektoriaus kontrolė butaforinė, nukenčia vartotojai 1

Elektronikos ir spartaus skaitmenizavimosi amžių ir jo suteiktą komfortą sekė rūpestis: kur dėsime...

Paslaugos
2019.04.17
Bambagyslė vis dar tvirta 10

Parlamentarai ir toliau saugo savivaldybių ir jų valdomų įmonių vidaus sandorius – nors ydingą jų praktiką...

Verslo aplinka
2019.04.17
Užmojai – dideli, darbai – menki 7

Vyriausybė, pasišovusi įspūdingai sumažinti turtinę nelygybę ir skurdą, realybėje šių planų nevykdo –...

Verslo aplinka
2019.04.16
Kad kvėpuoti būtų lengviau: „valstiečiai“ galėtų prisiminti, kad jie yra ir „žalieji“ 15

Kova su smirdančiu pilkšvai-juodu dūmeliu Europoje jau tapo realybė ir būtų kvaila tai ignoruoti.

Europos piliečiai: E. Macronas stengiasi atgaivinti politiką Premium

Kovo 25 d. oficialų vizitą Prancūzijoje pradėjo Kinijos prezidentas Xi Jinpingas. Tai buvo jo pirmasis...

Verslo klasė
2019.04.14
Prezidentinis kaklaraištis iš premjero portfelio 7

Vyriausybės 2018 m. veiklos ataskaita parengta remiantis kitu dokumentu – „Vyriausybės programos...

Verslo aplinka
2019.04.12
Nevalyva dirbtinio intelekto strategija 12

Turbūt iš tikrųjų niekas jau seniai neskaito jokių oficialių dokumentų. Tikriausiai daugelis jau pamiršo...

Išmani Lietuva
2019.04.11
Pamatuota plėtra – mažesnis galvos skausmas

Šalies transporto verslo bendruomenė, pastaruoju metu sutelkusi pajėgas kovai dėl lygių verslo sąlygų Vakarų...

Savivaldos veidą bjauroja įtarimų randai 2

Kovą išrinktosios savivaldybių tarybos ir merai pradėjo pirmųjų posėdžių maratoną. Jis tęsis iki pat...

Verslo aplinka
2019.04.09
Mes griauname prekybos kliūtis Lietuvos verslui 6

Balandžio 9 d. Europos Komisija ir Lietuvos Vyriausybė Vilniuje surengs „Rinkų atvėrimo dieną“. Tai yra...

Prekyba
2019.04.08
„Mobilumo paketas“: pralaimėtas mūšis, bet ne karas 23

Europos Parlamentas (EP) praėjusią savaitę balsavo už vadinamąjį Mobilumo paketą, kuris Lietuvos, kaip ir...

Patrauklaus darbdavio įvaizdis: gražesnių skelbimų nepakanka 4

Susidaro įspūdis, kad patrauklaus darbdavio įvaizdis (angl. employer branding), paskutiniu metu yra...

Rinkodara
2019.04.07
Trūkt už vadžių – vėl iš pradžių 11

Auditoriams baigus Švietimo ministerijai pavaldžių įstaigų patikrinimą, nustatyta „labai negerų dalykų“,...

Verslo aplinka
2019.04.05
Politikų iniciatyvos grįžta bumerangu 51

JAV interneto paieškos milžinę „Google“ valdanti įmonė „Al­phabet“ paskelbė, kad nuo šiandien, balandžio 4...

Rinkos
2019.04.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau