Neprarasti konkurencingumo

Publikuota: 2015-11-24
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Algimanto Kalvaičio nuotr.
Redakcijos nuomonė

Embargo, Rusijos ir jos kaimynių ekonomikos problemų į kampą įvarytas Lietuvos transporto sektorius parodė lankstumą ir sugebėjo nekristi į gilią duobę: vežėjai keliais sugebėjo, nors neteko dalies pelno, Vakarų Europoje atrasti nišų, kurios pagelbėjo kompensuoti praradimus Rytų rinkose, todėl nenuvilnijo bankrotų lavina.

Didelio smukimo pavyko išvengti ir AB „Lietuvos geležinkeliai“: ji sausį–rugsėjį pervežė 2,2% mažiau krovinių nei tuo pat metu pernai, o štai krova uoste šiemet siekia rekordines aukštumas. Tačiau bent jau uosto krovos įmonės pastaruoju metu neramiai dairosi ne tik į aplinkinius regionus, dėl kurių ūkio stabtelėjimo ar smukimo jaučia pavojų dėl tolesnės plėtros, bet ir į Vilnių – į „Lietuvos geležinkelių“ būstinę. Iš jos nesulaukiama žinių dėl kitais metais galiosiančių vežimo geležinkeliais tarifų, papildomų paslaugų įkainių. Anot uostininkų, su geležinkelininkais anksčiau sutarta, kad savo tarifų politiką ateinantiems metams jie pristatys iki lapkričio vidurio, bet šiemet kolegos susitarimo nelinkę laikytis.

Vėluoja savaitėlę. Lyg ir nedaug, tačiau privatūs verslininkai primena, kad sutartis 2016-iesiems pasirašo ne gruodžio viduryje, todėl įmonėms sunku apskaičiuoti ir pateikti partneriams siūlymų. Ar galima greičiau apsispręsti dėl tarifų nelaukiant metų pabaigos? Be abejo, neabejoja krovos įmonės, tai liudija ir pačių geležinkelininkų informacija: dar spalio pradžioje pranešta, kad Lietuvos ir Baltarusijos valstybių geležinkelių bendrovės sutarė, kad artimiausiais metais krovinių vežimo tarifai tranzitu ar tarp valstybių gabenamiems kroviniams didinami nebus.

Lietuvos krovos įmones turėtų džiuginti bent tai, kad lyg ir deklaruojama nedidinti tarifų. Tačiau kol kas, nesulaukus oficialių duomenų, džiaugtis verslininkai nelinkę, nes iki šiol daug metų iš eilės geležinkelininkų tarifai judėjo tik viena kryptimi – aukštyn. Turint tokios patirties, būtų lyg ir nesunku planuoti, kad geležinkelio išlaidoms reikia numatyti didesnę sumą, tačiau kai vyksta arši konkurencija dėl kiekvienos tonos, paslaugų kainų didinimas krovinių savininkus, siuntėjus verčia galvoti apie alternatyvas. O jų netrūksta, juolab kai kaimynės Latvijos kolegos ir konkurentai „LDz Cargo“ jau paskelbė, kad kovojant dėl krovinių savo tarifus kitais metais jie mažins vidutiniškai 3% visoms krovinių rūšims. Tad „Lietuvos geležinkelių“ atstovų patikinimai, kad pagrindinė tarifo – krovinių vežimo – dalis kitąmet tikrai nebus didinama, o dėl papildomų paslaugų, susijusių su krovinių vežimu, kainų dar neapsispręsta, neteikia daug optimizmo.

Kita vertus, guodžia bent tai, kad, anot „Lietuvos geležinkelių“, situacija rinkoje – pagrindinis kriterijus nustatant tarifus, todėl žadėjo į šį veiksnį atsižvelgti. Tad, VŽ manymu, kaimynų latvių žingsnio neturėtų ignoruoti. Ragindami krovos bendroves apsvarstyti krovos operacijų ir papildomų paslaugų įkainius, „Lietuvos geležinkeliai“ neturėtų pamiršti ir savęs – galimybių didinti veiklos efektyvumą jie turi ne mažiau, o net daugiau nei privatūs verslininkai.

Nuošalyje neturėtų likti ir transporto sektorių prižiūrinti Susisiekimo ministerija: įvertinusi visų pusių argumentus ir galimybes, jei nepavyksta rasti visiems tinkamo kompromiso, galėtų formuoti bendrą geležinkelio, Klaipėdos uosto paslaugų tarifų, nuo kurių nemaža dalimi priklauso šalies transporto sektoriaus konkurencingumas, politiką.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ko esame verti, jei bijome, kad mus iš darbo rinkos išstums kalbos nemokantys užsieniečiai? 6

Jau seniai lietuviai gausiai pildo Lenkijos valstybės iždą ir šios šalies verslininkų kišenes, vykdami...

Atsipalaiduokite: už jus nuspręs p. Veryga 6

Sveikatos apsaugos ministerija sukūrė planą, pagal kurį ne patys žmonės spręstų, kur jiems geriau gydytis už...

„Blockchain“ technologija: 3 svarbiausi žingsniai verslui

Šiuo metu labiausiai pastebimas paskirstytų duomenų technologija (angl. Distributed Ledger Technology)...

Rinkos
2018.06.24
Trikampis energijos galvosūkis 1

Prieš gerą dešimtmetį energetika buvo užėmusi dominuojančią poziciją politikų diskusijose. Greičiausiai dėl...

Energetika
2018.06.24
Robotizacijos banga atsirita ir į biurus: kaip iš to laimėti

Lietuvoje daugiau nei 60% darbo vietų gali tapti nereikalingos, kai robotizacijos ir automatizacijos...

Technologijos
2018.06.23
Sveiki atvykę į darbininkų ir valstiečių valstybę! 86

Valdančiųjų stovykloje – visiškai pakrikusi drausmė: dėliojant taškus mokesčių reformoje, parlamentarai tarsi...

Verslo aplinka
2018.06.22
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“? 2

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21
Akcininkų konfliktas – ką rinktis: veiklos tyrimą ar bankrotą? 1

Lietuvos teismuose kasmet išnagrinėjama keliolika įmonių veiklos tyrimo bylų, kurių pagalba akcininkai...

Finansai
2018.06.21
Pilki keleliai dulka... 10

Susisiekimo ministerijos (SM) ir VĮ „Kelių priežiūra“ atliekamas buvusių regioninių kelių įmonių auditas dar...

Finansai
2018.06.21
Kaip reikia tyliai tyliai uždrausti interneto „memus“ Europoje? 4

„Pasaulis juokingas – tu gali pavirsti archangelu, kvailiu ar nusikaltėliu – niekas nepamatys! Bet jei tau...

Rinkodara
2018.06.20
Laikas - pinigai arba Investicijų gaudyklė 2

Investuotojai, kurių intensyvi “medžioklė” vyksta vis didėjantį pasitikėjimą įgyjančioje Europoje, mini bene...

Finansai
2018.06.20
Baterijų era eina į pabaigą, ir tai daiktų interneto nuopelnas 6

Baterijos ilgą laiką buvo ir vis dar tebėra vienas iš svarbiausių nešiojamų išmaniųjų įrenginių komponentų.

Technologijos
2018.06.19
Sovietinis mentalitetas grįžta 60

Naujojo Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) direktoriaus Žydrūno Bartkaus mintys, pasirodžiusios...

Verslo aplinka
2018.06.19
„...Ir pasiuntėme gerą signalą investuotojams“ 15

„...Ir pasiuntėme gerą signalą investuotojams“. Taip pasakė Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas...

Verslo aplinka
2018.06.18
Ar lyja, ar saulė šviečia – ūkininkams vis blogai 32

Sausros užpulti ūkininkai skaičiuoja sumažėsiantį derlių ir būsimus nuostolius, tačiau draudimo išmokų negaus...

Agroverslas
2018.06.18
Perkate ar parduodate verslą? Leidimo gavimo nelaikykite formalumu

Verslui planuojant įsigyti ar parduoti verslą, reikėtų prisiminti Konkurencijos tarybą, nes sandorio...

Rinkos
2018.06.17
Kibernetinis saugumas: kodėl gaisrui svarbu ruoštis iš anksto

Augantis incidentų skaičius, dažnėjantis žalingos programinės įrangos platinimas ir intensyvėjanti...

Technologijos
2018.06.16
Robotai - naujos pramonės šaukliai 2

Lietuvos pramonė, pastaruosius penkerius metus demonstruojanti įspūdingą gamybos augimą, netrukus gali...

Pramonė
2018.06.15
Politinės „virtuvės“ meniu keičiasi 6

Vyriausybės mėginimas antrą kartą bristi į tą pačią upę – įvykdyti struktūrines permainas mokesčių ir pensijų...

Verslo aplinka
2018.06.14
NT mokestis antrajam būstui – smulkiųjų investuotojų į NT diskreditavimas 34

Socialinės nelygybės mažinimas valstybėje yra teigiamas siekis, tačiau ar NT mokestis antrajam gyvenamajam...

Rinkos
2018.06.13

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau