Prekių ženklai šaudo tuščiais komunikacijos šoviniais

Publikuota: 2015-10-15
Šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Prieš kelias savaites socialiniuose tinkluose nuvilnijo dviejų didžiųjų šalies aludarių ginčas dėl prekių ženklų plagijavimo. „Švyturio-Utenos alaus“ lūpomis kalbantis šios bendrovės reklamos agentūros vadovas kaltino „Volfas Engelman“, tikėtina, nuplagijavus ne vieną ir ne du gaminius bei naujų produktų idėjas.

Ne paslaptis, sekti konkurento pėdomis ir meistriškai atkartoti sėkmės sulaukusius gaminius – nėra nauja strategija, ir nesuklysime pasakę, kad taip bent kartą yra pasielgęs kiekvienas prekių ženklas. Tačiau šį kartą ne apie tai. O apie prekių ženklų komunikaciją.

Ne vienam internautui, jau nekalbant apie komunikacijos specialistus, pro akis neprasprūdo abiejų prekių ženklų pasirinkta tylos strategija. Nekalbėjo nei vienas, nei kitas. Abi šalys procesą paliko specialistams, kad šie apsišaudytų nuomonėmis. Vėliau spaudoje abiejų įmonių vadovai, dėstydami argumentus ir galimai besigrasindami teismais, sutartinai pasiguodė, kad konkurentai kopijuoja tik gerus gaminius. Tačiau klausimų liko daugiau nei atsakymų. Labiausiai jų pritrūko būtent socialinėje erdvėje. Ten, kur ta diskusija ir prasidėjo, tad socialinių tinklų vartotojai taip ir liko su savo nuomone arba pastabomis, išsakytomis atsitiktinių komentatorių. Arba užmaskuotų įmonių atstovų.

Tačiau tikrai būtų buvę labai sveika ir profesionalu, jei abi bendrovės savo nuomonę būtų išsakiusios ir socialiniuose tinkluose. Asmeniškai, o ne kokiu nors prisidengtu vardu. Žinoma, yra subordinacija, tačiau ir nesakome, kad argumentais čia reikėjo dalytis aukščiausiems vadovams, puikiai būtų tikusios įmonių rinkodaros skyrių ar jiems atstovaujančių ryšių su visuomene agentūrų atviros pastabos. Ir visai nebūtina leistis į nesibaigiančias diskusijas ar pasakoti visko nuo Adomo ir Ievos, užtektų poros sakinių. Dalykiška, neįžeidžianti nuomonė – vienareikšmiškai pliusas. Tačiau šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais.

Tačiau verslui norėtųsi palinkėti daugiau drąsos. Kuo toliau, tuo daugiau vartotojų, nuo mažumės užaugusių su naujausiomis technologijomis, daug laiko praleidžiančių interneto džiunglėse, ir kuo greičiau prekių ženklai išmoks atvirai ir drąsiai atsakyti į ne visada malonias užklausas, nuoširdžiai prisipažinti suklydus, atsiliepti į neigiamus atsiliepimus, tuo daugiau vartotojų simpatijų pelnys ilgalaikėje perspektyvoje ir laimės patys. Dialogas su šiandieniniais vartotojais itin svarbus.

Žinoma, yra ir kita pusė. Prieš atsakant tikrai reikia pagalvoti, ką ir kaip kalbėti. Nes blogų pavyzdžių, nuo kurių linksta ausys, taip pat turime ne vieną. Tai jau chrestomatiniais pavyzdžiais tapę arogantiški „Visa Pica“ pasisakymai, kad nepatenkinti klientai čia ir nelaukiami, arba necenzūriniai „Kauno naktų“ pareiškimai socialiniuose tinkluose ir kt.

Tad atvirumas ir kalbėjimas – pliusas. Ir tikrai nuostabą kelia čia minėto sektoriaus flagmano vadovo atsakymą lydintis prierašas: „Lygtai mes turėtume dėl kažko teisintis.“ Ne, neturite teisintis, tačiau jei kam nors kyla klausimas, nesvarbu, ar tai socialinių tinklų vartotojas, potencialus vartotojas, piktas konkurentas, tikėtina, skleidžiantis tendencingą informaciją, ar žurnalistas, korektiškai atsakyti privalu. Juk gyvename amžiuje, kai internete matome daugiau vartotojų apie prekių ženklus sukurtų žinučių nei jų pačių apie save. Prekių ženklai nebeturi kontrolės internete, tad ne vienam reiktų iš esmės dar kartą perdėlioti komunikacijos strategiją.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Takoskyra ar tiltas? 1

Lietuvoje daugeliui politikų jau tapo kone norma demonizuoti verslą, nesilaikyti susitarimų ir laužyti duotus...

Apie vamzdžius ir apkasus Davoso forumo fone 4

Davoso Pasaulio ekonomikos forume šiemet buvo visko daug. Tiek, kad dažnas juo domėjęsis galėjo išgirsti...

Verslo aplinka
2020.01.27
Verslui neapsimoka „sandėliuoti“ skolų

Tiesa tokia, kad beveik visos didelės organizacijos, ypač veikiančios paslaugų rinkoje, nuolat susiduria su...

Finansai
2020.01.26
Ko Lietuvos verslai (dar) nesuvokia apie valiutų rinką

2015 m. atsisveikinus su litu, atrodė, kad žodis „valiuta“ dings iš Lietuvos verslininkų žodyno. Euras turėjo...

Rinkos
2020.01.25
Gyvenimas be statistikos: ar tikrai duomenų reikia tik valdžiai? 1

Išaušo diena, kai valstybės institucijos neberenka statistinių duomenų. Verslui nebereikia primygtinai teikti...

Verslo aplinka
2020.01.24
Ko finansų rinkose laukti po rekordiškai gerų metų

Praėję 2019-ieji – vienas geriausių laikotarpių didžiausiose pasaulio finansų rinkose per pastaruosius 20...

Rinkos
2020.01.24
Teisės aktai: kepami it blynai, dar ir prisvilę 5

Dėl Lietuvoje dažnai keičiamų ir naujai kuriamų teisės aktų gyvename nuolatinėje įtampoje – begalinis...

Verslo aplinka
2020.01.24
Vieno figos lapelio neužteks 14

Kad ir kiek premjeras Saulius Skvernelis ir Kultūros komiteto pirmininkas Ramūnas Karbauskis mėgino...

Verslo aplinka
2020.01.23
Žalioji alternatyva Europai: graži kalėdinė pasaka, kuriai (ne)lemta išsipildyti? 3

Planai, kuriami dešimtmečiams į ateitį, balansuoja ties realybės ir fantazijos riba. Ypač, kai planuojami...

Verslo aplinka
2020.01.22
Problemos, slypinčios paviršiuje 2

Daugiabučių renovacijos procesas pagreičio neįgauna ir toliau slenka vėžlio žingsniu: prieš 15 metų pradėta...

Statyba ir NT
2020.01.22
„Padėkokime“ ir S. Jakeliūnui 26

Lietuvos verslas vis labiau tampa bankų atstumtuoju – skirtingai nei daugumoje ES šalių, paskolų prieinamumas...

Verslo aplinka
2020.01.21
Metas sugriauti pensijų fondų monopolį 14

Šiemet Finansų ministerija planuoja svarstyti vadinamosios investicinės sąskaitos lengvatą. Ji leistų pačiam...

Finansai
2020.01.20
Kaip atpažinti tikrąją socialinę atsakomybę?

Pastaruoju metu Lietuvą krečia skandalai. Jie apnuogina socialinės atsakomybės stoką, požiūrį į aplinkosaugą...

Verslo aplinka
2020.01.19
Vaikų kryžiaus žygis, energetika ir mes Premium

XI–XIII amžiai, Europos feodalų vaikams pradeda trūkti žemių, valstiečiams maisto stinga nuolat, pirmieji...

Verslo klasė
2020.01.17
Personalo valdymo tendencijos 2020

Produktyvumo problema Lietuvoje, su kuria susiduria didelė dalis vadovų, yra ne tik Lietuvos verslo iššūkis.

Vadyba
2020.01.17
Kas būna po itin stiprių metų akcijose

Kaip žinome, 2019 m. buvo itin stiprūs metai finansiniam turtui, nes buvo atstatytas užpernai patirtas...

Rinkos
2020.01.17
Ne režimo permainos, o politinis manevras

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas suformulavo šalies konstitucines reformas ir pasiuntė atsistatydinti...

Verslo aplinka
2020.01.17
Pridususių valdančiųjų pasispardymai 1

Valdantieji antradienį praleido daug lemiantį įvartį į savo vartus – desperatiškas siekis padėti rudenį...

Verslo aplinka
2020.01.16
Pasaulinis vienaragių ūkis: ko tikėtis 2020-aisiais?

„Vinted“ sulaukė savo šlovės valandos ir tapo pirmuoju lietuvišku vienaragiu - taip vadinamos sparčiai...

Finansai
2020.01.15
Kaip socialinė politika gali padėti spręsti dabarties iššūkius

Klimato kaita, mūsų gamtinės aplinkos nykimas ir technologinė plėtra pastaraisiais metais sukėlė beprecedentę...

Verslo aplinka
2020.01.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau