Prekių ženklai šaudo tuščiais komunikacijos šoviniais

Publikuota: 2015-10-15
Šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Prieš kelias savaites socialiniuose tinkluose nuvilnijo dviejų didžiųjų šalies aludarių ginčas dėl prekių ženklų plagijavimo. „Švyturio-Utenos alaus“ lūpomis kalbantis šios bendrovės reklamos agentūros vadovas kaltino „Volfas Engelman“, tikėtina, nuplagijavus ne vieną ir ne du gaminius bei naujų produktų idėjas.

Ne paslaptis, sekti konkurento pėdomis ir meistriškai atkartoti sėkmės sulaukusius gaminius – nėra nauja strategija, ir nesuklysime pasakę, kad taip bent kartą yra pasielgęs kiekvienas prekių ženklas. Tačiau šį kartą ne apie tai. O apie prekių ženklų komunikaciją.

Ne vienam internautui, jau nekalbant apie komunikacijos specialistus, pro akis neprasprūdo abiejų prekių ženklų pasirinkta tylos strategija. Nekalbėjo nei vienas, nei kitas. Abi šalys procesą paliko specialistams, kad šie apsišaudytų nuomonėmis. Vėliau spaudoje abiejų įmonių vadovai, dėstydami argumentus ir galimai besigrasindami teismais, sutartinai pasiguodė, kad konkurentai kopijuoja tik gerus gaminius. Tačiau klausimų liko daugiau nei atsakymų. Labiausiai jų pritrūko būtent socialinėje erdvėje. Ten, kur ta diskusija ir prasidėjo, tad socialinių tinklų vartotojai taip ir liko su savo nuomone arba pastabomis, išsakytomis atsitiktinių komentatorių. Arba užmaskuotų įmonių atstovų.

Tačiau tikrai būtų buvę labai sveika ir profesionalu, jei abi bendrovės savo nuomonę būtų išsakiusios ir socialiniuose tinkluose. Asmeniškai, o ne kokiu nors prisidengtu vardu. Žinoma, yra subordinacija, tačiau ir nesakome, kad argumentais čia reikėjo dalytis aukščiausiems vadovams, puikiai būtų tikusios įmonių rinkodaros skyrių ar jiems atstovaujančių ryšių su visuomene agentūrų atviros pastabos. Ir visai nebūtina leistis į nesibaigiančias diskusijas ar pasakoti visko nuo Adomo ir Ievos, užtektų poros sakinių. Dalykiška, neįžeidžianti nuomonė – vienareikšmiškai pliusas. Tačiau šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais.

Tačiau verslui norėtųsi palinkėti daugiau drąsos. Kuo toliau, tuo daugiau vartotojų, nuo mažumės užaugusių su naujausiomis technologijomis, daug laiko praleidžiančių interneto džiunglėse, ir kuo greičiau prekių ženklai išmoks atvirai ir drąsiai atsakyti į ne visada malonias užklausas, nuoširdžiai prisipažinti suklydus, atsiliepti į neigiamus atsiliepimus, tuo daugiau vartotojų simpatijų pelnys ilgalaikėje perspektyvoje ir laimės patys. Dialogas su šiandieniniais vartotojais itin svarbus.

Žinoma, yra ir kita pusė. Prieš atsakant tikrai reikia pagalvoti, ką ir kaip kalbėti. Nes blogų pavyzdžių, nuo kurių linksta ausys, taip pat turime ne vieną. Tai jau chrestomatiniais pavyzdžiais tapę arogantiški „Visa Pica“ pasisakymai, kad nepatenkinti klientai čia ir nelaukiami, arba necenzūriniai „Kauno naktų“ pareiškimai socialiniuose tinkluose ir kt.

Tad atvirumas ir kalbėjimas – pliusas. Ir tikrai nuostabą kelia čia minėto sektoriaus flagmano vadovo atsakymą lydintis prierašas: „Lygtai mes turėtume dėl kažko teisintis.“ Ne, neturite teisintis, tačiau jei kam nors kyla klausimas, nesvarbu, ar tai socialinių tinklų vartotojas, potencialus vartotojas, piktas konkurentas, tikėtina, skleidžiantis tendencingą informaciją, ar žurnalistas, korektiškai atsakyti privalu. Juk gyvename amžiuje, kai internete matome daugiau vartotojų apie prekių ženklus sukurtų žinučių nei jų pačių apie save. Prekių ženklai nebeturi kontrolės internete, tad ne vienam reiktų iš esmės dar kartą perdėlioti komunikacijos strategiją.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Viešieji pirkimai: neužlopoma juodoji skylė 21

Nors Viešųjų pirkimų įstatymas išgyveno kone keturias dešimtis metamorfozių, ko gero, dar ne viena Vyriausybė...

Verslo aplinka
2019.05.21
Ar atskirsime pelus nuo grūdų? 2

Šią savaitę, gegužės 26 d., rinksime ne tik Lietuvos prezidentą – balsuosime ir už mūsų šalies kandidatus į...

Verslo aplinka
2019.05.20
Valdžia – verslo baudėja: ar grįšime į policininkų krūmuose laikus? 19

Koks turėtų būti verslo ir valdžios santykis? Ilgą laiką buvo dirbama, kad valstybė taptų partneriu ir...

Verslo aplinka
2019.05.19
Sprendimas, užtrukęs porą dešimtmečių 11

Praradę galimybę formuoti valdžios vertikalę, valstiečiai pateikė vieną blaivesnių šios valdančiosios...

Verslo aplinka
2019.05.17
Ką reikia žinoti prieš investuojant į sutelktinio finansavimo platformą   8

Šiandien, kai bankų siūlomos indėlių palūkanos yra artimos nuliui, o gyventojų pajamos auga, iškyla klausimas...

Rinkos
2019.05.16
Vėl atidarė garsiai trenktas duris 17

Valstiečių-žaliųjų „sugrįžimas“ į valdančiųjų gretas tik dar labiau sustiprino nuojautą, kad visas prieš / po...

Verslo aplinka
2019.05.16
Spąstai, patikėjusiems įstatymu 4

Rūpinimąsi žmonių pensijomis vis viešumoje demonstruojantys „gerieji“ politikai žaidžia keistą žaidimą: jame...

Finansai
2019.05.15
Taškas dar nepadėtas 16

Nepaisant pastaruoju metu vyravusių pesimistinių prognozių, referendumas dėl Lietuvos pilietybės išsaugojimo...

Verslo aplinka
2019.05.14
„Žodžio žmogus“ priskaldė daugiau nei patys rinkėjai 12

Galiausiai tai įvyko. Lietuvos rinkėjai atsakė į kelis svarbiausius klausimus: užtrenkę duris į antrąjį...

Verslo aplinka
2019.05.13
ES padeda Lietuvai pertvarkyti pramonę 2

Lietuvoje ir visoje ES globalizacijos poveikis nėra vienodas visuose regionuose. Kai kurie iš jų jau spėjo...

Pramonė
2019.05.12
Gamybos sektorius augina raumenis 5

Nepaisant nuolatinio žinių srauto apie geopolitines grėsmes, prekybos karus ir didžiųjų pasaulio ekonomikų...

Pramonė
2019.05.11
Seimo dūris į vežėjų nugarą - siūlymas pritarti Mobilumo paketui 44

Neseniai kilęs triukšmas dėl mūsų europarlamentarų nedalyvavimo Europos Parlamento balsavimo sesijoje dėl...

Durys uždaromos, bet lieka langai 3

Lietuvoje veikiantys bankai nebežada būti itin dosnūs nekilnojamojo turto (NT) plėtotojams – sėkmės gali...

Statyba ir NT
2019.05.10
Ar pavyks referendumas dėl dvigubos pilietybės? Galimybių dar yra, bet namų darbai nepadaryti 3

Kartu su LR Prezidento rinkimais surengti net du referendumus – dėl Seimo narių skaičiaus ir dvigubos...

Verslo aplinka
2019.05.09
ES pramonės stiprybė – vienybė

Stiprėjant JAV ir Azijos šalių pramonės gigantų galiai, europiečiams bus vis sunkiau atlaikyti jų...

Pramonė
2019.05.09
Valstiečiai, pasižiūrėkite į veidrodį 40

Valstiečių lyderis Ramūnas Karbauskis, vakar pasitikrinęs frakcijoje savo ėjimo va banque (va bank)...

Verslo aplinka
2019.05.08
Krona pigiausia per pastarąjį dešimtmetį: kaip tai atsilieps Lietuvos eksportui į Švediją? 2

Švedijos kronos kurso viražai yra tikrai aktualūs Lietuvos verslui eksporto kontekste – 2018 m. Švedija buvo...

Rinkos
2019.05.07
PVM grobsto kas nori 13

1993 m. Europos Sąjunga (ES) sukūrė pridėtinės vertės mokesčio (PVM) sistemą. Ji buvo kuriama kaip laikina,...

Finansai
2019.05.07
Galvokime savo galva 16

Prezidento rinkimų kampanija artėja prie finišo – šiandien startuoja išankstinis balsavimas. Kandidatų būrys...

Verslo aplinka
2019.05.06
Keturios psichologinio kapitalo savybės daro lemiamą įtaką darbuotojo rezultatams 3

Norint turėti efektyvų organizacijos narį, kuris ir produktyviai dirba, ir gerai jaučiasi darbe, vien...

Vadyba
2019.05.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau