Prekių ženklai šaudo tuščiais komunikacijos šoviniais

Publikuota: 2015-10-15
Šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Prieš kelias savaites socialiniuose tinkluose nuvilnijo dviejų didžiųjų šalies aludarių ginčas dėl prekių ženklų plagijavimo. „Švyturio-Utenos alaus“ lūpomis kalbantis šios bendrovės reklamos agentūros vadovas kaltino „Volfas Engelman“, tikėtina, nuplagijavus ne vieną ir ne du gaminius bei naujų produktų idėjas.

Ne paslaptis, sekti konkurento pėdomis ir meistriškai atkartoti sėkmės sulaukusius gaminius – nėra nauja strategija, ir nesuklysime pasakę, kad taip bent kartą yra pasielgęs kiekvienas prekių ženklas. Tačiau šį kartą ne apie tai. O apie prekių ženklų komunikaciją.

Ne vienam internautui, jau nekalbant apie komunikacijos specialistus, pro akis neprasprūdo abiejų prekių ženklų pasirinkta tylos strategija. Nekalbėjo nei vienas, nei kitas. Abi šalys procesą paliko specialistams, kad šie apsišaudytų nuomonėmis. Vėliau spaudoje abiejų įmonių vadovai, dėstydami argumentus ir galimai besigrasindami teismais, sutartinai pasiguodė, kad konkurentai kopijuoja tik gerus gaminius. Tačiau klausimų liko daugiau nei atsakymų. Labiausiai jų pritrūko būtent socialinėje erdvėje. Ten, kur ta diskusija ir prasidėjo, tad socialinių tinklų vartotojai taip ir liko su savo nuomone arba pastabomis, išsakytomis atsitiktinių komentatorių. Arba užmaskuotų įmonių atstovų.

Tačiau tikrai būtų buvę labai sveika ir profesionalu, jei abi bendrovės savo nuomonę būtų išsakiusios ir socialiniuose tinkluose. Asmeniškai, o ne kokiu nors prisidengtu vardu. Žinoma, yra subordinacija, tačiau ir nesakome, kad argumentais čia reikėjo dalytis aukščiausiems vadovams, puikiai būtų tikusios įmonių rinkodaros skyrių ar jiems atstovaujančių ryšių su visuomene agentūrų atviros pastabos. Ir visai nebūtina leistis į nesibaigiančias diskusijas ar pasakoti visko nuo Adomo ir Ievos, užtektų poros sakinių. Dalykiška, neįžeidžianti nuomonė – vienareikšmiškai pliusas. Tačiau šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais.

Tačiau verslui norėtųsi palinkėti daugiau drąsos. Kuo toliau, tuo daugiau vartotojų, nuo mažumės užaugusių su naujausiomis technologijomis, daug laiko praleidžiančių interneto džiunglėse, ir kuo greičiau prekių ženklai išmoks atvirai ir drąsiai atsakyti į ne visada malonias užklausas, nuoširdžiai prisipažinti suklydus, atsiliepti į neigiamus atsiliepimus, tuo daugiau vartotojų simpatijų pelnys ilgalaikėje perspektyvoje ir laimės patys. Dialogas su šiandieniniais vartotojais itin svarbus.

Žinoma, yra ir kita pusė. Prieš atsakant tikrai reikia pagalvoti, ką ir kaip kalbėti. Nes blogų pavyzdžių, nuo kurių linksta ausys, taip pat turime ne vieną. Tai jau chrestomatiniais pavyzdžiais tapę arogantiški „Visa Pica“ pasisakymai, kad nepatenkinti klientai čia ir nelaukiami, arba necenzūriniai „Kauno naktų“ pareiškimai socialiniuose tinkluose ir kt.

Tad atvirumas ir kalbėjimas – pliusas. Ir tikrai nuostabą kelia čia minėto sektoriaus flagmano vadovo atsakymą lydintis prierašas: „Lygtai mes turėtume dėl kažko teisintis.“ Ne, neturite teisintis, tačiau jei kam nors kyla klausimas, nesvarbu, ar tai socialinių tinklų vartotojas, potencialus vartotojas, piktas konkurentas, tikėtina, skleidžiantis tendencingą informaciją, ar žurnalistas, korektiškai atsakyti privalu. Juk gyvename amžiuje, kai internete matome daugiau vartotojų apie prekių ženklus sukurtų žinučių nei jų pačių apie save. Prekių ženklai nebeturi kontrolės internete, tad ne vienam reiktų iš esmės dar kartą perdėlioti komunikacijos strategiją.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Europa kratosi plastiko invazijos 4

Europos Parlamentas (EP) ir Europos Komisija (EK) kyla į kovą prieš vienkartinius plastikinius daiktus, kurie...

Pramonė
06:30
ES parama: į plytas ar į ateitį? 17

ES paramos lėšų investavimo srityje Lietuva gali pasigirti ir geromis naujienomis, tačiau jos – jau...

Finansai
2018.10.15
Dabar turime daugiau galimybių nei gebame išnaudoti 7

Dabartiniai gamybos būdai ir technologijos šviesmečiais skiriasi nuo pirmosios pramonės revoliucijos įvykdytų...

Pramonė
2018.10.12
Draudimai – pasakos lengvatikiams 18

Populistiniai valdžios sprendimai gana dažnai duoda daugiau žalos nei pažaduose deklaruoti tikslai. Nemenki...

Biurokratijos sparnai dar neapkarpyti 3

Nors kiekviena Vyriausybė, įskaitant ir Sauliaus Skvernelio vadovaujamą, tarp gausių verslui dalijamų pažadų...

Verslo aplinka
2018.10.11
Pensijų kaupimo sistemos reforma: keturios geros žinios dirbantiesiems 29

Nedaug temų sulaukia tokio visuomenės dėmesio, kaip pensijos, ir reta kuri kita sritis sulaukia tiek...

Finansai
2018.10.10
Ar Vilniaus požemiuose dundės traukiniai? 24

Daug metų brandinta idėja įkurdinti Vilniuje metro, sutelkusi tiek šalininkų, tiek kritikų būrius, tampa...

Transportas
2018.10.10
Aistros dėl lietuviško rąsto 5

Valdantieji patraukė į miškus – Seime pasipylė siūlymai taisyti Miškų įstatymą. Vienas jų – jau seniai...

Pramonė
2018.10.09
Kopūstas – darže ar ant pečių? 3

Gal valdančiuosius reikėtų pagirti – jie galvoja. Galvoja ir prigalvoja visokių idėjų – ką gi dar uždraudus:...

Verslo aplinka
2018.10.08
Komunikacijos tendencijos 2019 m.: „daugiau su mažiau“ scenarijus 7

Komunikacijoje, kaip ir daugelyje kitų sričių, pokyčiai yra neišvengiami, ir čia itin svarbu laiku į juos...

Rinkodara
2018.10.06
Kaip darbuotojų paieškos situaciją „visi pralaimi“ paversti į „laimi visi“ 6

Neseniai klientas iš tarptautinės kompanijos kreipėsi norėdamas pasamdyti didelį darbuotojų skaičių. Jis...

Vadyba
2018.10.05
Jei viskas švaru, ko bijo valdžia? 33

Nieko nematykit, negirdėkit, nelįskit, nieko apie mus nepasakokit – taip dabartinė Lietuvos valdžia norėtų...

Verslo aplinka
2018.10.05
Našiau dirbant, smagiau žvelgti į priekį 3

Lietuva gali pasigirti sparčiai augančiu darbo našumu – Eurostato duomenys rodo, kad 2017 m. jis augo...

Verslo aplinka
2018.10.04
Viešumui ir tiesai – antrankiai? 27

Šlubuojanti e. sveikatos sistema jau prarijo 40 mln. Eur ir dar 2,5 mln. Eur pareikalaus klaidų taisymui.

Verslo aplinka
2018.10.03
Skyrybos be vedybų sutarties 4

Seimas, šią savaitę pailsėjęs nuo plenarinių posėdžių, kitą antradienį vėl grįš (skubos tvarka) prie...

Verslo aplinka
2018.10.02
„Rail Baltica“, regis, rūpi tik Briuseliui 14

„Rail Balticos“ projektą visiškai pagrįstai galime vadinti amžiaus projektu – sprendimui tiesti geležinkelio...

Transportas
2018.10.01
TOP 3 gyvenamojo NT projektai Kaune 69

Vis labiau ir labiau į praeitį nugrimzta ironiškas vilniečių pastebėjimas apie tai, kad vienas iš gerų dalykų...

Statyba ir NT
2018.09.30
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas plačiau pravėrė duris arbitražui 1

Kasmet pagrindinėje Lietuvos arbitražo institucijoje – Vilniaus komercinio arbitražo teisme – pradedama nuo...

Verslo aplinka
2018.09.30
Misija – įpėdinis: kaip nesužlugdyti perduodamo verslo 4

Kas yra šeimos verslo perdavimas? Kad ir kokį procesą įsivaizduotume, tai tikrai nėra vien garbingos šeimos...

Finansai
2018.09.29
Mokesčiai - įrankis konkurencinėje kovoje 13

Trijų Baltijos šalių mokesčių modeliai turi nemažai skirtumų – kai kurie Latvijoje ir Estijoje taikomi...

Finansai
2018.09.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau