Prekių ženklai šaudo tuščiais komunikacijos šoviniais

Publikuota: 2015-10-15
Šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Prieš kelias savaites socialiniuose tinkluose nuvilnijo dviejų didžiųjų šalies aludarių ginčas dėl prekių ženklų plagijavimo. „Švyturio-Utenos alaus“ lūpomis kalbantis šios bendrovės reklamos agentūros vadovas kaltino „Volfas Engelman“, tikėtina, nuplagijavus ne vieną ir ne du gaminius bei naujų produktų idėjas.

Ne paslaptis, sekti konkurento pėdomis ir meistriškai atkartoti sėkmės sulaukusius gaminius – nėra nauja strategija, ir nesuklysime pasakę, kad taip bent kartą yra pasielgęs kiekvienas prekių ženklas. Tačiau šį kartą ne apie tai. O apie prekių ženklų komunikaciją.

Ne vienam internautui, jau nekalbant apie komunikacijos specialistus, pro akis neprasprūdo abiejų prekių ženklų pasirinkta tylos strategija. Nekalbėjo nei vienas, nei kitas. Abi šalys procesą paliko specialistams, kad šie apsišaudytų nuomonėmis. Vėliau spaudoje abiejų įmonių vadovai, dėstydami argumentus ir galimai besigrasindami teismais, sutartinai pasiguodė, kad konkurentai kopijuoja tik gerus gaminius. Tačiau klausimų liko daugiau nei atsakymų. Labiausiai jų pritrūko būtent socialinėje erdvėje. Ten, kur ta diskusija ir prasidėjo, tad socialinių tinklų vartotojai taip ir liko su savo nuomone arba pastabomis, išsakytomis atsitiktinių komentatorių. Arba užmaskuotų įmonių atstovų.

Tačiau tikrai būtų buvę labai sveika ir profesionalu, jei abi bendrovės savo nuomonę būtų išsakiusios ir socialiniuose tinkluose. Asmeniškai, o ne kokiu nors prisidengtu vardu. Žinoma, yra subordinacija, tačiau ir nesakome, kad argumentais čia reikėjo dalytis aukščiausiems vadovams, puikiai būtų tikusios įmonių rinkodaros skyrių ar jiems atstovaujančių ryšių su visuomene agentūrų atviros pastabos. Ir visai nebūtina leistis į nesibaigiančias diskusijas ar pasakoti visko nuo Adomo ir Ievos, užtektų poros sakinių. Dalykiška, neįžeidžianti nuomonė – vienareikšmiškai pliusas. Tačiau šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais.

Tačiau verslui norėtųsi palinkėti daugiau drąsos. Kuo toliau, tuo daugiau vartotojų, nuo mažumės užaugusių su naujausiomis technologijomis, daug laiko praleidžiančių interneto džiunglėse, ir kuo greičiau prekių ženklai išmoks atvirai ir drąsiai atsakyti į ne visada malonias užklausas, nuoširdžiai prisipažinti suklydus, atsiliepti į neigiamus atsiliepimus, tuo daugiau vartotojų simpatijų pelnys ilgalaikėje perspektyvoje ir laimės patys. Dialogas su šiandieniniais vartotojais itin svarbus.

Žinoma, yra ir kita pusė. Prieš atsakant tikrai reikia pagalvoti, ką ir kaip kalbėti. Nes blogų pavyzdžių, nuo kurių linksta ausys, taip pat turime ne vieną. Tai jau chrestomatiniais pavyzdžiais tapę arogantiški „Visa Pica“ pasisakymai, kad nepatenkinti klientai čia ir nelaukiami, arba necenzūriniai „Kauno naktų“ pareiškimai socialiniuose tinkluose ir kt.

Tad atvirumas ir kalbėjimas – pliusas. Ir tikrai nuostabą kelia čia minėto sektoriaus flagmano vadovo atsakymą lydintis prierašas: „Lygtai mes turėtume dėl kažko teisintis.“ Ne, neturite teisintis, tačiau jei kam nors kyla klausimas, nesvarbu, ar tai socialinių tinklų vartotojas, potencialus vartotojas, piktas konkurentas, tikėtina, skleidžiantis tendencingą informaciją, ar žurnalistas, korektiškai atsakyti privalu. Juk gyvename amžiuje, kai internete matome daugiau vartotojų apie prekių ženklus sukurtų žinučių nei jų pačių apie save. Prekių ženklai nebeturi kontrolės internete, tad ne vienam reiktų iš esmės dar kartą perdėlioti komunikacijos strategiją.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Sveiki atvykę į darbininkų ir valstiečių valstybę! 84

Valdančiųjų stovykloje – visiškai pakrikusi drausmė: dėliojant taškus mokesčių reformoje, parlamentarai tarsi...

Verslo aplinka
2018.06.22
Ar galime išmokyti Lietuvą „pitch’inti“? 2

Vienas iš mano profesiniame kelyje pasitaikančių užsiėmimų yra startuolių mokymas „pitch’inti“ – savo...

Technologijos
2018.06.21
Akcininkų konfliktas – ką rinktis: veiklos tyrimą ar bankrotą? 1

Lietuvos teismuose kasmet išnagrinėjama keliolika įmonių veiklos tyrimo bylų, kurių pagalba akcininkai...

Finansai
2018.06.21
Pilki keleliai dulka... 10

Susisiekimo ministerijos (SM) ir VĮ „Kelių priežiūra“ atliekamas buvusių regioninių kelių įmonių auditas dar...

Finansai
2018.06.21
Kaip reikia tyliai tyliai uždrausti interneto „memus“ Europoje? 4

„Pasaulis juokingas – tu gali pavirsti archangelu, kvailiu ar nusikaltėliu – niekas nepamatys! Bet jei tau...

Rinkodara
2018.06.20
Laikas - pinigai arba Investicijų gaudyklė 2

Investuotojai, kurių intensyvi “medžioklė” vyksta vis didėjantį pasitikėjimą įgyjančioje Europoje, mini bene...

Finansai
2018.06.20
Baterijų era eina į pabaigą, ir tai daiktų interneto nuopelnas 6

Baterijos ilgą laiką buvo ir vis dar tebėra vienas iš svarbiausių nešiojamų išmaniųjų įrenginių komponentų.

Technologijos
2018.06.19
Sovietinis mentalitetas grįžta 60

Naujojo Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) direktoriaus Žydrūno Bartkaus mintys, pasirodžiusios...

Verslo aplinka
2018.06.19
„...Ir pasiuntėme gerą signalą investuotojams“ 15

„...Ir pasiuntėme gerą signalą investuotojams“. Taip pasakė Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas...

Verslo aplinka
2018.06.18
Ar lyja, ar saulė šviečia – ūkininkams vis blogai 32

Sausros užpulti ūkininkai skaičiuoja sumažėsiantį derlių ir būsimus nuostolius, tačiau draudimo išmokų negaus...

Agroverslas
2018.06.18
Perkate ar parduodate verslą? Leidimo gavimo nelaikykite formalumu

Verslui planuojant įsigyti ar parduoti verslą, reikėtų prisiminti Konkurencijos tarybą, nes sandorio...

Rinkos
2018.06.17
Kibernetinis saugumas: kodėl gaisrui svarbu ruoštis iš anksto

Augantis incidentų skaičius, dažnėjantis žalingos programinės įrangos platinimas ir intensyvėjanti...

Technologijos
2018.06.16
Robotai - naujos pramonės šaukliai 2

Lietuvos pramonė, pastaruosius penkerius metus demonstruojanti įspūdingą gamybos augimą, netrukus gali...

Pramonė
2018.06.15
Politinės „virtuvės“ meniu keičiasi 6

Vyriausybės mėginimas antrą kartą bristi į tą pačią upę – įvykdyti struktūrines permainas mokesčių ir pensijų...

Verslo aplinka
2018.06.14
NT mokestis antrajam būstui – smulkiųjų investuotojų į NT diskreditavimas 34

Socialinės nelygybės mažinimas valstybėje yra teigiamas siekis, tačiau ar NT mokestis antrajam gyvenamajam...

Rinkos
2018.06.13
Kokia turi būti pensinio aprūpinimo sistema Lietuvoje? 9

Geriausias sprendimas Lietuvai – kombinuota dviejų pakopų sistema, kurią sudarytų einamųjų įmokų ir išmokų...

Rinkos
2018.06.13
Kiek pirštų iš tiesų nusvilo? 20

Metiniame prezidentės Dalios Grybauskaitės pranešime įvardyta partinės sistemos krizė ir politinės korupcijos...

Verslo aplinka
2018.06.13
Individuali veikla įsibėgėja 14

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) apdorojo gautas gyventojų pajamų deklaracijas ir skelbia: pajamų...

Verslo aplinka
2018.06.12
Kiekvienam darbdaviui – po darbo biržą 13

Iš pradžių palyginkime kelis skaičius: 2007 m. Lietuvoje nedarbo lygis buvo 4,3%, 2018 m. pradžioje nedarbo...

Verslo aplinka
2018.06.11
Neišnaudota galimybė, kurią užgožia kriptovaliuta 7

Susidomėjimas kriptovaliutomis – milžiniškas, Lietuvos startuoliai pasiekia rekordus jomis pritraukdami...

Verslo aplinka
2018.06.10

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau