Prekių ženklai šaudo tuščiais komunikacijos šoviniais

Publikuota: 2015-10-15
Šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Prieš kelias savaites socialiniuose tinkluose nuvilnijo dviejų didžiųjų šalies aludarių ginčas dėl prekių ženklų plagijavimo. „Švyturio-Utenos alaus“ lūpomis kalbantis šios bendrovės reklamos agentūros vadovas kaltino „Volfas Engelman“, tikėtina, nuplagijavus ne vieną ir ne du gaminius bei naujų produktų idėjas.

Ne paslaptis, sekti konkurento pėdomis ir meistriškai atkartoti sėkmės sulaukusius gaminius – nėra nauja strategija, ir nesuklysime pasakę, kad taip bent kartą yra pasielgęs kiekvienas prekių ženklas. Tačiau šį kartą ne apie tai. O apie prekių ženklų komunikaciją.

Ne vienam internautui, jau nekalbant apie komunikacijos specialistus, pro akis neprasprūdo abiejų prekių ženklų pasirinkta tylos strategija. Nekalbėjo nei vienas, nei kitas. Abi šalys procesą paliko specialistams, kad šie apsišaudytų nuomonėmis. Vėliau spaudoje abiejų įmonių vadovai, dėstydami argumentus ir galimai besigrasindami teismais, sutartinai pasiguodė, kad konkurentai kopijuoja tik gerus gaminius. Tačiau klausimų liko daugiau nei atsakymų. Labiausiai jų pritrūko būtent socialinėje erdvėje. Ten, kur ta diskusija ir prasidėjo, tad socialinių tinklų vartotojai taip ir liko su savo nuomone arba pastabomis, išsakytomis atsitiktinių komentatorių. Arba užmaskuotų įmonių atstovų.

Tačiau tikrai būtų buvę labai sveika ir profesionalu, jei abi bendrovės savo nuomonę būtų išsakiusios ir socialiniuose tinkluose. Asmeniškai, o ne kokiu nors prisidengtu vardu. Žinoma, yra subordinacija, tačiau ir nesakome, kad argumentais čia reikėjo dalytis aukščiausiems vadovams, puikiai būtų tikusios įmonių rinkodaros skyrių ar jiems atstovaujančių ryšių su visuomene agentūrų atviros pastabos. Ir visai nebūtina leistis į nesibaigiančias diskusijas ar pasakoti visko nuo Adomo ir Ievos, užtektų poros sakinių. Dalykiška, neįžeidžianti nuomonė – vienareikšmiškai pliusas. Tačiau šiandien neretai verslas vis dar uoliai vengia bendravimo, juolab diskusijų socialinėje erdvėje. O čia pliuralizmas, skirtingos, kritiškos nuomonės liejasi srauniais upeliais, dažnai tenka kalbėti ir su anonimais.

Tačiau verslui norėtųsi palinkėti daugiau drąsos. Kuo toliau, tuo daugiau vartotojų, nuo mažumės užaugusių su naujausiomis technologijomis, daug laiko praleidžiančių interneto džiunglėse, ir kuo greičiau prekių ženklai išmoks atvirai ir drąsiai atsakyti į ne visada malonias užklausas, nuoširdžiai prisipažinti suklydus, atsiliepti į neigiamus atsiliepimus, tuo daugiau vartotojų simpatijų pelnys ilgalaikėje perspektyvoje ir laimės patys. Dialogas su šiandieniniais vartotojais itin svarbus.

Žinoma, yra ir kita pusė. Prieš atsakant tikrai reikia pagalvoti, ką ir kaip kalbėti. Nes blogų pavyzdžių, nuo kurių linksta ausys, taip pat turime ne vieną. Tai jau chrestomatiniais pavyzdžiais tapę arogantiški „Visa Pica“ pasisakymai, kad nepatenkinti klientai čia ir nelaukiami, arba necenzūriniai „Kauno naktų“ pareiškimai socialiniuose tinkluose ir kt.

Tad atvirumas ir kalbėjimas – pliusas. Ir tikrai nuostabą kelia čia minėto sektoriaus flagmano vadovo atsakymą lydintis prierašas: „Lygtai mes turėtume dėl kažko teisintis.“ Ne, neturite teisintis, tačiau jei kam nors kyla klausimas, nesvarbu, ar tai socialinių tinklų vartotojas, potencialus vartotojas, piktas konkurentas, tikėtina, skleidžiantis tendencingą informaciją, ar žurnalistas, korektiškai atsakyti privalu. Juk gyvename amžiuje, kai internete matome daugiau vartotojų apie prekių ženklus sukurtų žinučių nei jų pačių apie save. Prekių ženklai nebeturi kontrolės internete, tad ne vienam reiktų iš esmės dar kartą perdėlioti komunikacijos strategiją.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Faktai, o ne išgalvotos naujienos. Nenužudykite gretutinių teisių

Vos prieš du mėnesius, rugsėjo 12-ąją, Europos Parlamentas per balsavimą masiškai palaikė pasiūlytą...

Rinkodara
14:12
Kiek „Brexit“ gali kainuoti Lietuvai?

Migla dėl Jungtinės Karalystės (JK) ateities santykių su Europos Sąjunga kol kas nesisklaido. Panašu, kad...

VMI „atlaidai“ – tik pusė žingsnio 2

Vyriausybė, siekdama atkovoti iš šešėlio bent kažkokią sumą pinigų, imasi amnestijos – Valstybinė mokesčių...

Finansai
05:50
Trys investicijų į šalies transporto infrastruktūrą varikliai 3

Vilniaus ir Kauno oro uostų atnaujinimas, o gal net ir naujas oro uostas. Projektų „Via Baltica“ ir „Rail...

Transportas
2018.12.10
Žodis žvirbliu išskrenda, bumerangu smogia 15

Vyriausybė žada sudaryti palankesnes sąlygas stambiems investuotojams, tačiau pastarosiomis dienomis iš jos...

Verslo aplinka
2018.12.10
Investuotojai: gluminanti valdžios pareigūnų retorika gali sugriauti trapius pasitikėjimo likučius 15

Ministro pirmininko Sauliaus Skvernelio pareiškimas, esą Pensijų fondų valdytojai bei administratoriai yra...

Verslo aplinka
2018.12.08
Gamintojai netoliaregiški, o Ūkio ministerija? 8

Šiuos besibaigiančius metus tikrai galima laikyti kovos su plastiko atliekomis pradžia. Žiniasklaida vos ne...

Pramonė
2018.12.07
Politinio pasjanso skersvėjai 2

Premjeras Saulius Skvernelis, į atleidžiamos švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės kompaniją...

Verslo aplinka
2018.12.06
Koks jūsų socialinio kredito reitingas? 10

„Laba diena, deja, jūs negalite apsistoti šiame viešbutyje, nes prieš metus socialiniuose tinkluose dalinotės...

Technologijos
2018.12.05
Reikia revoliucijos 5

Šiandien daugybei šalių minint Pasaulinę konkurencijos dieną, verta prisiminti praėjusios savaitės „The...

Verslo aplinka
2018.12.05
„Barclays“ pasitraukimas: nereikia nei panikos, nei saviplakos 24

Daug kas šiandien komentuoja apie „Barclays“ pasitraukimą iš Lietuvos – neva tai nutiko dėl to, kad jau...

Technologijos
2018.12.05
„Barclays” išėjimas iš Lietuvos - fintech žaidėjų diktuojamas pokytis 6

Vakar pasitvirtino jau kurį laiką sklandę gandai apie tai, kad nuo 2009 m. Lietuvoje veikęs „Barclays“ stabdo...

Rinkos
2018.12.05
Praradimo kartėlį atsveria laimėjimai 5

Nors apie „Barclays“ operacijų centro Lietuvoje pasitraukimą buvo kalbama nuo pavasario, vakarykštis...

Finansai
2018.12.05
Politikų nekompetencija jau bado akis 26

Kad vadinamoji profesionalų Vyriausybė prisidirbs buvo tik laiko klausimas. Daugumos ministrų nekompetencija...

Verslo aplinka
2018.12.04
Interpretacijų kainą moka verslas

Teisės aktų kūrėjų darbe vis atsiranda naujų properšų – šįkart teisininkai turi priekaištų dėl Mokesčių...

Verslo aplinka
2018.12.03
Kandidatus pasitinka su novatoriškų mokymų programomis 6

Artėjant naujajai technologijų revoliucijai, spartėjant automatizacijai, besikeičiant vartotojų įpročiams ir...

Vadyba
2018.12.02
Kibernetinis saugumas – kuo įvairesnės žinios, tuo saugesnė visuomenė

Remiantis globalia statistika, kibernetinis nusikalstamumas yra antroje nusikaltimų sąrašo vietoje, todėl...

Verslo aplinka
2018.12.01
Prie starto - valdininkų išraustos duobės 6

Valdžios atstovai, grąžydami rankas dėl po 2020 m. Lietuvai sumažėsiančių ES paramos pinigų, nesugeba...

Pramonė
2018.11.30
Kodėl atlyginimai Lietuvoje per maži? 17

Lietuvoje tęsiasi spartus atlyginimų augimas – trečiąjį šių metų ketvirtį vidutinis atlyginimas per metus...

Verslo aplinka
2018.11.29
Spektaklis ar plano dalis? 35

Vienas iš politinių spektaklių personažų nepraleido progos tapti „dienos didvyriu“ – valstietis Stasys...

Verslo aplinka
2018.11.29

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau