Kas tai? Eksperto įžvalgos

Tikslinga ir vertę kurianti „Oracle“ duomenų bazių priežiūra iš arčiau

Reklama publikuota: 2021-02-11
„Blue Bridge“ duomenų bazių administratorius Juozas Kaunas.
svg svg
„Blue Bridge“ duomenų bazių administratorius Juozas Kaunas.

97 proc. bendrovių, pirmaujančių JAV žurnalo „Fortune“ pagal pajamas didžiausių įmonių reitinge, naudoja „Oracle“ duomenų bazes. Tai pranešė pats gamintojas, jau daugiau nei keturis dešimtmečius išliekantis duomenų bazių programinės įrangos lyderiu. Vis dėlto, kaip pastebi dvidešimt metų su „Oracle“ programine įranga dirbantis „Blue Bridge“ duomenų bazių administratorius, programuotojas Juozas Kaunas, net „Oracle“ nepavyksta išpildyti pažado sukurti duomenų bazę, kuriai nebereikės administravimo.

Be to, nepaisant „Oracle“ inovatyvumo ir plačios automatizacijos, panašu, kad norint išnaudoti naujausių versijų potencialą, priežiūra išlieka tokia pat svarbi, o gal net svarbesnė nei anksčiau. „Turint omeny IT specialistų kaštus ir poreikį taupyti jų laiką, itin svarbi tampa ir galimybė pamatuoti priežiūros kokybę bei efektyvumą“, – komentuoja J. Kaunas.

Apie tai, kokios dalys turėtų sudaryti pažangią bei kokybišką  „Oracle“ duomenų bazių priežiūrą ir kaip galima būtų įvertinti šios priežiūros efektyvumą – „Blue Bridge“ specialisto įžvalgos.

Kada priežiūra – prioritetinės reikšmės?

J. Kaunas išskiria bent vieną dažniausiai sutinkamą scenarijų, kai nuolatinė ir profesionali duomenų bazių priežiūra – būtinybė. Tai situacija, kai organizacijoje veikia įvairaus „amžiaus“ „Oracle“ duomenų bazės ir svarbios sistemos bei aplikacijos veikia su dešimties metų ar net senesnėmis duomenų bazių versijomis.

„Kuo daugiau versijų, tuo daugiau skirtingų kompetencijų reikia. Kokybiška gamintojo nebepalaikomų versijų priežiūra – didelio meistriškumo reikalaujantis darbas. Pirmiausia dėl to, kad specialistui, pavyzdžiui, dirbančiam su 2013 (12c) arba 2019 m. (19c) „Oracle“ versijomis, prižiūrėti 2002 (9i) versiją –  jau nemenkas iššūkis. Antra, automatizacija, pažangios funkcijos, kurias suteikia naujesnės versijos, tiesiog nepasiekiamos, o tai reiškia, kad daugelį rutininių administravimo darbų, tokių kaip monitoringas, tenka daryti rankiniu būdu arba kurti nuosavus automatizavimo įrankius“, – pasakoja pašnekovas.

Vis dėlto šis scenarijus  ne vienintelis, kai duomenų bazių priežiūra tampa ne tiek pagalbiniu, kiek strategiškai svarbiu procesu. „Duomenų bazė – gyvas mechanizmas, kuriame vykstantys procesai tiesiogiai susiję su aplikacijų veikimu. Šioje vietoje negalima nepaminėti būtent „Oracle“ duomenų bazių specifikos. Ne atsitiktinai šios duomenų bazės lyginamos su lenktyniniais automobiliais, kurie turi nenuginčijamų pranašumų, tačiau tuo pat metu reikalauja ypatingų žinių ir patirties“, – apibendrina J. Kaunas.

Koks turėtų būti kokybiškos priežiūros tikslas?

Prieš aptardamas „Oracle“ duomenų bazių priežiūros tikslą ir rezultatus, J. Kaunas pažymi, kad dėl duomenų bazių sudėtingumo ir tiesioginės įtakos aplikacijoms, net naudojant naujausių versijų duomenų bazes, gali iškilti iššūkių.

„Ko gero, dažniausios problemos susijusios su greitaveika. Kadangi užklausos, kurias gauna duomenų bazės, kuriamos programuotojų, analitikų ir pan., duomenų bazės veikimas priklauso ir nuo šių užklausų kokybės. Pavyzdžiui, ataskaita sistemoje formuojasi net tris paras ir tam, kad šią problemą išspręsti, reikia „pataisyti“ ne duomenų bazę, bet pačią užklausą. Tačiau tam taip pat reikia „Oracle“ išmanančių specialistų“, – pastebi pašnekovas ir pateikia kitų rutininių, neišvengiamų priežiūros darbų pavyzdžių – nuo erdvės duomenų bazėje plėtimo iki atsarginio kopijavimo proceso stebėjimo.

„Savalaikis visų šių darbų ir procesų užtikrinimas ir yra kokybiškos duomenų bazių priežiūros tikslas. Jeigu problemą pastebi sistemų naudotojai ir praneša, kad kažkas neveikia, neužsikrauna ir pan., tai jau savaime problema. Kokybiška priežiūra turėtų užbėgti už akių bet kokiems nesklandumams, kol jie nepasireiškė „visu grožiu“, – atkreipia dėmesį J. Kaunas.

Kuo daugiau stebimų parametrų – tuo mažiau incidentų

Paprašytas įvardyti, ką galima laikyti šiuolaikinės, kokybiškos duomenų bazių priežiūros pagrindu, „Blue Bridge“ duomenų bazių administratorius J. Kaunas sako, kad tai – galimybė stebėti kuo daugiau duomenų bazių veikimo parametrų.

 „Operatyvų nenumatytų incidentų sprendimą ir bendresnį monitoringą gali užtikrinti jautrios stebėjimo sistemos, sujungtos su duomenų bazėmis.  Kuo daugiau parametrų ir jų pokyčių tokios sistemos gali stebėti, tuo geriau“, – sako pašnekovas.

Pavyzdžiui, „Blue Bridge“ patirtis rodo, kad sumažinti incidentų skaičių leidžia tokių parametrų kaip duomenų bazės pasiekiamumo ir esminio funkcionavimo, reguliarių darbų (angl. scheduled jobs) ir kopijavimo darbų (angl. backup) vykdymo, laisvos vietos, sisteminių diagnostinių pranešimų stebėjimas. „Šioje vietoje atkreipčiau dėmesį į darbus, susijusius su atsarginiu kopijavimu, kurie yra svarbi šiuolaikinės duomenų bazių priežiūros dalis ir apima ne tik paties atsarginio kopijavimo stebėjimą, bet ir atsarginio kopijavo politikos efektyvumo vertinimą ir korekcijas. Taip pat – atsarginio kopijavimo plano parengimą“, – pažymi „Blue Bridge“ duomenų bazių administratorius.

Specifinės ir papildomos užduotys, kurias apima duomenų bazių priežiūra

Tarp retesnių duomenų bazių priežiūros užduočių J. Kaunas įvardija darbus, susijusius su duomenų bazių kūrimu, atstatymu, migracija, įvairių atnaujinimų diegimą.  Taip pat užduotis, susijusias su lydinčiąja (angl. standby) duomenų baze, kuri naudojama norint užtikrinti minimalų prastovų laiką IT nelaimės atveju ir darbus, susijusius su testinėmis duomenų bazėmis. „Kaip tiekėjas šiuos darbus siūlome esant poreikiui kaip papildomas paslaugas, kadangi jų prireikia kiek rečiau“, – sako pašnekovas.

Su duomenų bazių priežiūra gali būti susiję ir kiek kitokie papildomi darbai – tai auditas, padedantis organizacijoms įsitikinti, kad avarinio atstatymo planas ir jame numatytas sistemų darbo atkūrimo laikas – įgyvendinamas. „Tokie auditai padeda įsitikinti, kad atsitikus IT nelaimei, bus pasiekti du svarbiausi rodikliai – duomenų atstatymo laikas (angl. Recovery Time Objective (RTO)) ir prarastų duomenų kiekis (angl. Recovery Point Objective (RPO))“, – paaiškina J. Kaunas.

Priežiūros ataskaitos – informacija strateginiams sprendimams

Kokybiškai dokumentuojama duomenų bazių priežiūra turėtų padėti priimti ir ilgalaikius sprendimus, susijusius su duomenų bazių veikimu ir optimizavimu. Kaip pastebi J. Kaunas, periodinės ataskaitos apie duomenų bazių veikimą turėtų apimti SLA vykdymą, kreipinių analizę bei papildomas įžvalgas bei rekomendacijas, pirmiausia – dėl atnaujinimų (angl. patch) diegimo.

„Tokie atnaujinimai dažniausiai išsprendžia paties gamintojo pastebėtas saugumo, stabilumo, greitaveikos ir kitas problemas. Ne paslaptis, kad kai kada tokių atnaujinimų diegimas gali paveikti duomenų bazės veikimą, sukurti naujų problemų, todėl jų diegimo planavimui paprastai skiriama nemažai papildomo laiko“, – pastebi pašnekovas.

Be to, pašnekovo teigimu, priežiūros ataskaitos turėtų atspindėti ne tik tam tikrų problemų statistiką, bet ir padėti išskirti pasikartojančias problemas, tendencijas ir padėti priimti sprendimus, sprendžiančius dažniausias problemas. Taip pat tokios ataskaitos turėtų pasitarnauti sprendžiant dėl sistemų našumo ir optimizavimo.

Tarp galutinių rezultatų – ir mažesnis IT personalo krūvis

Vienas iš būdų užtikrinti kokybišką „Oracle“ duomenų bazių priežiūrą – įsigyti šias paslaugas iš IT tiekėjo. Kaip vieną iš priežasčių, kodėl klientai renkasi šias paslaugas pirkti, „Blue Bridge“ atstovas įvardija ne tik „Oracle“ specialistų trūkumą darbo rinkoje, bet ir galimybę įsigyti paslaugas, apimančias visus duomenų bazių priežiūros etapus.

 „Pavyzdžiui, pradėdami teikti „Oracle“ duomenų bazių priežiūrą, atliekame dabartinės IT infrastruktūros analizę. Be to, mūsų komanda gali spręsti ir kreipinius, susijusius su „Oracle“ duomenų bazių veikimo problemomis, taip pat – saugumu. Galiausiai, vadovaudamiesi savo metodika, kas ketvirtį pateikiame išsamias ataskaitas, kurios padeda pamatyti bendresnį duomenų bazių ir sistemų, susijusių su jomis, vaizdą“, – pasakoja J. Kaunas.

Apibendrindamas kokybiškos duomenų bazių priežiūros rezultatus, J. Kaunas įvardija tris pagrindinius rodiklius. Tai – duomenų bazių pasiekiamumo (angl. up-time) užtikrinimas, nustatytų greitaveikos (angl. performance) rodiklių pasiekimas ir sumažėjęs incidentų skaičius. „Jeigu duomenų bazių priežiūra įsigyjama kaip paslauga iš IT tiekėjo, dar vienas svarbus rezultatas turėtų būti sumažėjęs rutininių, pasikartojančių darbų krūvis jūsų IT specialistams“, – priduria pašnekovas.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Registrų centre – daugiau atvirų duomenų apie gyventojus ir verslą 1

Regionų geoinformacinės aplinkos žemėlapį (REGIA) papildė statistiniai Registrų centro (RC) duomenys apie...

Technologijos
2021.03.31
Švedijos „Miss Group“, įsigijusi „Interneto viziją“, žvalgosi Latvijoje ir Estijoje Premium 1

Švedijos kapitalo kompanijai „Miss Group“ pernai įsigijus vieną seniausių Lietuvos prieglobos ir susijusių...

Technologijos
2021.03.31
KPMG: pasaulinės investicijos į „fintech“ pernai sumažėjo trečdaliu

COVID-19 pandemija trumpam pristabdė pasaulines investicijas į finansines technologijas („fintech“) – pirmoje...

Technologijos
2021.03.31
BPC baigia perimti greitosios pagalbos skambučius

Bendrasis pagalbos centras (BPC) pranešė nuo antradienio perimantis greitosios medicinos pagalbos tarnybos...

Technologijos
2021.03.30
„Telia“ pradeda prekybą naudotais ir atnaujintais telefonais

„Telia“ Lietuvoje pradeda prekiauti atnaujintais (angl. refurbished) telefonais. Šie mažai naudoti išmanieji,...

Technologijos
2021.03.30
Tyrimas: konkurencingiausias IT sektorius regione – Lenkijoje, Lietuva – dešimtuke Premium

Jungtinėje Karalystėje (JK) įsikūrusios turinio ir analitikos platformos „Emerging Europe“ tyrimas rodo, kad...

Technologijos
2021.03.30
Neįprasta kibernetinė ataka ir negailestinga „Google“ ranka: atjungus nuo platformų, pardavimai krito 90% Premium 2

UAB „Informacinės sistemos ir technologijos“, veikianti su prekės ženklu „BaCloud“, patyrė neįprastą...

Technologijos
2021.03.29
Lietuvos mokslo perlai: investuotojus labiausiai domina biotechnologijos Premium

Lietuvos universitetuose gimsta daugiau atžalinių bendrovių, o kelios Vilniaus universiteto (VU) mokslininkų...

Technologijos
2021.03.29
IBM „FlashSystem“ 5200 – duomenų saugykla, auganti kartu su verslu Verslo tribūna

„Prieš du dešimtmečius labai talpiu ir solidžiu laikytas 4 TB diskų masyvas užėmė keturias 42 U spintas.

Išmani Lietuva
2021.03.26
Žaliųjų inovacijų vystymui skirti papildomi 4 mln. Eur 

Nacionalinės plėtros įstaigos UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) įgyvendinamai finansinei...

Technologijos
2021.03.26
„AgriFood Lithuania DIH“ tapo EIT FOOD centru Lietuvoje ir kviečia registruotis į tarptautines programas Verslo tribūna

Skaitmeninių inovacijų centras „AgriFood Lithuania DIH“ sulaukia vis didesnio tarptautinio pripažinimo. 2020...

Išmani Lietuva
2021.03.26
D. Zaveckas. Neveikiantys muitinės serveriai: agonija ar signalas pokyčiams?  3

Vasaros liūtims nuplovus Registrų centro (RC) sistemas, buvo priimti sveikam protui prieštaraujantys...

Verslo aplinka
2021.03.25
„Continental“ vadovas: vien mums reikės apie 150 inžinierių, o kur dar kiti Premium 20

Kauno regione veikiančios didelės elektronikos komponentų gamybos įmonės, įvertinusios savo plėtros planus ir...

Technologijos
2021.03.25
Muitinė sulaikė masinio naikinimo ir įprastiems ginklams skirtą programinę įrangą 1

Antradienį Lietuvoje sulaikyta programinė įranga, skirta masinio naikinimo ginklams ir įprastai ginkluotei,...

Technologijos
2021.03.24
RRT: didžiausia vidutinė duomenų gavimo sparta – „Telia Lietuva“ tinkle 1

Naujausioje Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) 2020 m. belaidės interneto prieigos paslaugų kokybės įvertinimo...

Technologijos
2021.03.24
NKSC: „CityBee“ duomenys galėjo nutekėti dėl netinkamo debesijos administravimo 3

Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) baigė „CityBee“ klientų duomenų vagystės tyrimą ir jo...

Technologijos
2021.03.24
Mokymų startuolis „Turing College“ varžėsi dėl Silicio slėnio investicijų

Lietuvos duomenų mokslo specialistus ruošiantis mokymų startuolis „Turing College“ antradienį nuotoliniu būdu...

Technologijos
2021.03.24
Įspūdingas leidybos šuolis – įmonių pelnas pernai išaugo 1.640% Premium

Statistikos departamento paskelbti praėjusių metų įmonių finansiniai duomenys rodo, kad per pandemiją...

Technologijos
2021.03.24
Tyrimas: startuoliai nesprendžia svarbiausių šių dienų problemų 1

Dauguma greičiausiai augančių Europos ir JAV startuolių kuria patogesnius ir pigesnius transporto ar kelionių...

Technologijos
2021.03.21
A. Milašauskas. Kodėl 73% skaitmenizacijos projektų žlunga

Skaitmeniniai verslai, kuriuose technologijos yra veiklos pagrindas, iki pandemijos atrodė kaip madinga...

Technologijos
2021.03.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku