Kas tai? Eksperto įžvalgos

„SharePoint“ priežiūra – užtikrinant patikimesnį svarbių sistemų veikimą

Publikuota: 2020-05-29
„Blue Bridge Code“ „Sharepoint“ sprendimų skyriaus vadovas Rimvydas Kriaučiūnas.
svg svg
„Blue Bridge Code“ „Sharepoint“ sprendimų skyriaus vadovas Rimvydas Kriaučiūnas.

Įmonėms, naudojančioms bendradarbiavimo ir turinio valdymo platformą „Microsoft SharePoint Online”, dažnai kyla klausimų, ar įsigijus licenciją ir įdiegus sprendimą, verta pasirūpinti tolimesne jo priežiūra. Atsakymas į šį klausimą priklauso nuo daugelio veiksnių, sako „Blue Bridge Code“ „Sharepoint“ sprendimų skyriaus vadovas Rimvydas Kriaučiūnas, patardamas, į ką atkreipti dėmesį renkantis priežiūros paslaugas.

Klausimai, padėsiantys apsispręsti

Kaip pasakoja R. Kriaučiūnas, „SharePoint Online“ sprendimų priežiūrą galima apibrėžti kaip sklandaus darbo užtikrinimą: „Priežiūra gali apimti tokius darbus kaip pagalbą darbuotojams pradėjus dirbti su „SharePoint Online“, techninių problemų, incidentų sprendimą, prieigos teisių suteikimą, naudotojų konsultacijas, automatinius šimtų ar tūkstančių objektų duomenų „SharePoint“ ir susijusiose programose atnaujinimus.“

Galvojant apie priežiūros paslaugų įsigijimą, pašnekovas siūlo vadovautis bendra taisykle – įsivaizduoti, kad kurį laiką „SharePoint Online“ paremti sprendimai neveikia arba veikia su trikdžiais. Tuomet pabandyti įvertinti, kaip tai atsilieptų įmonės veiklai. „Jeigu „SharePoint“ yra susijusi su veiklai kritinėmis užduotimis, tuomet apie priežiūros paslaugų įsigijimą tikrai verta pagalvoti“, – sako „Blue Bridge Code“ atstovas.

Dar vienas kriterijus, padėsiantis apsispręsti – tai, ar įmonė gali skirti savo darbuotojų laiko gilinimuisi į „SharePoint Online” platformos ir susijusių sprendimų veikimą bei pagalbą kolegoms.

 „Net jeigu atsakymas – teigiamas, pradiniame etape, konsultacijos su „SharePoint“ specialistais pagreitins „vidinių“ žmonių mokymąsi ir sutaupys laiko. Kitas priežiūros privalumas – tiekėjo patirtis, kurią jis sukaupė dirbdamas su kitais klientais, taip pat – gerųjų praktikų išmanymas, padedantis išvengti klaidų, kurios gali būti padarytos ir ką tik pradėjus dirbti su „SharePoint“, ir vėliau šį sprendimą vystant“, – paaiškina R. Kriaučiūnas.

Būtinybė papildžius specializuotais sprendimais

Jeigu naudojatės tik standartinėmis „SharePoint“ funkcijomis, priežiūros paslaugų jums gali ir neprireikti, sako pašnekovas. „Naudojant standartines funkcijas tam tikrų keblumų gali sukelti tik gamintojo teikiami produkto atnaujinimai, tačiau, kaip rodo patirtis, su tuo susijusios problemos yra gan retos. O štai, jei „SharePoint“ platformoje esate įdiegę ar ketinate diegti papildomus, specifinius ar veiklai kritinius sprendimus ir juos vystyti, priežiūra yra reikalinga“, – akcentuoja R. Kriaučiūnas.

Pašnekovas pasiremia „Blue Bridge Code“ patirtimi, kuri rodo, kad kuo daugiau užduočių atliekama su „SharePoint“ platforma, tuo didesnis užklausų skaičius tiek iš eilinių naudotojų, tiek iš įmonės IT administratorių. Be to, jei užklausos yra susijusios su veiklai kritiniais procesais, jos turi būti išspręstos greitai ir efektyviai, o tai geriausiai gali padaryti priežiūros paslaugų tiekėjas.

„SharePoint Online“ priežiūra taip pat aktuali tiems, kas šią platformą integravo su kitomis įmonės vidinėmis sistemomis, pavyzdžiui, buhalterine, personalo ar įmonės išteklių valdymo (ERP).

Kas turėtų įeiti į priežiūros paslaugas?

Nusprendus įsigyti priežiūros paslaugas, vienas svarbiausių klausimų – ką tokia paslauga turėtų apimti ir ko galima tikėtis mokant tiekėjui kasmėnesinį mokestį?

„Rekomenduočiau atkreipti dėmesį į tiekėjo įsipareigojimus – užklausų reakcijos ir sprendimo laikus. Šiuos laikus reiktų įvertinant pagal tai, ar jie atitinka organizacijos poreikius. Svarbu pabrėžti, kad trumpi laikai – ne visuomet naudingi, nes „SharePoint“ platforma nebūtinai vaidina kritinį vaidmenį įmonės veikloje ir su ja susijusios problemos nebūtinai turi būti išspręstos „tuoj pat“. Tad jeigu užklausų reakcijos ar sprendimų laikai trumpesni nei reikia jūsų įmonei, reiškia, permokate už paslaugą“, – dėsto pašnekovas.

Kai kurie tiekėjai už abonentinį mokestį suteikia ir papildomų naudų. „Pavyzdžiui,  „Blue Bridge Code“ klientai už mėnesinį mokestį gauna priežiūros paslaugų valandų skaičių. Šias valandas jie gali išnaudoti ir vystymo darbams, ir konsultacijoms, susijusioms ne tik su „SharePoint“, bet ir su kitomis „Microsoft Office 365“ programomis. Taip pat šios valandos gali būti skirtos apmokyti naujus darbuotojus dirbti su „SharePoint“, – pasakoja R. Kriaučiūnas.

Kokios alternatyvos priežiūros paslaugoms?

Tam tikra apimtimi „SharePoint Online“ priežiūrą teikia ir pats gamintojas – „Microsoft“. „Jeigu naudojate tik standartines „SharePoint“ funkcijas ir ši sistema nėra kritinė jūsų veiklai, jums gali pakakti „Microsoft“ teikiamos priežiūros. Tiesa, atsakymų į savo klausimus gali tekti palaukti“, – sako R. Kriaučiūnas.

Pašnekovas primena, kad gamintojas padės susitvarkyti tik su standartiniais „SharePoint“ veikimo iššūkiais, o patarti dėl į platformą įdiegtų „individualių“ sprendimų, negalės – tam geriausiai tiktų atskirai įsigyjamos priežiūros paslaugos.

„Jeigu siejate savo įmonės procesų skaitmeninimo ir automatizavimo ateitį su „SharePoint“ platforma ir ketinate šį sprendimą papildyti individualius poreikius atitinkančiais elementais, nuolatinė priežiūra bei patirtis sprendžiant iškylančias problemas yra reikalinga. Šį sprendimą galima vystyti bei prižiūrėti savo jėgomis, tačiau tuomet teks eiti bandymų ir klaidų keliu, pasiruošti tam, kad bent jau pradiniame etape „SharePoint“ atneš mažiau naudos, nei galėtų. Gali nutikti ir taip, kad nežinant platformos architektūros ypatumų, vėliau teks pergalvoti bei perdarinėti jau įgyvendintus papildomus sprendimus“, – neslepia „Blue Bridge Code“ atstovas.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Užklausų mainai padeda rasti partnerius IT srityje ir keičia požiūrį į Rytų Europos rinkas Verslo tribūna

Kaip rasti patikimą informacinių technologijų (IT) srities partnerį Rytų Europoje? Kaip įvertinti, ar jis...

KTU sukurtą išmaniąją apyrankę gamins „Teltonika“ Premium

„Teltonikos“ grupės bendrovė „Teltonika Telemedic“ ketvirtadienį turėtų pasirašyti licencinę sutartį su Kauno...

Technologijos
2020.06.30
„Discontract“ žengia į Kauną ir atsiveria verslui

Balandį veiklą pradėjęs lietuvių startuolis „Discontract“ plečiasi į Kauną. Be to, nuo šiol meistrų...

Paslaugos
2020.06.30
Startuolis „Ziticity“ pritraukė 2,2 mln. Eur investiciją Premium 2

Vadinamąsias paskutinės mylios logistikos paslaugas teikiantis startuolis „Ziticity“, kurį valdo UAB „Miesto...

Paslaugos
2020.06.30
Verslas palaiko inovacijų skatinimo fondo idėją, bet jo nauda ir sėkme abejoja Premium

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos pasiūlyta inovacijų skatinimo fondo idėja po truputį tampa kūnu – Seimas...

Technologijos
2020.06.23
Vasarą darbo pokalbius „Bitė“ perkelia į kavines ir barus: per pusdienį – daugiau kaip 150 kandidatų Verslo tribūna

Vasarą darbo pokalbius „Bitė“ perkelia į Lietuvos kavines ir barus. Populiariose susibūrimo vietose...

Išmani Lietuva
2020.06.22
Dalijimosi ekonomika turės keistis Premium 1

Koronaviruso krizė verčia dalijimosi ekonomikos įmones išrasti save iš naujo arba grįžti prie socialistinių...

Paslaugos
2020.06.22
Virtuali konferencija „Fintech Week Lithuania“ subūrė Lietuvos ir pasaulio Fintech ekspertus Verslo tribūna

Birželio 14–18 d. vyko virtuali „Fintech Week Lithuania“ konferencija. Keturių dienų renginyje dalyviai...

Išmani Lietuva
2020.06.22
„ACME Grupės“ pajamos pernai smuktelėjo, šiemet, prognozuojama, toliau riedės žemyn

„ACME Grupė“, vienijanti 28 lietuviško kapitalo bendroves, 2019 m. pasiekė 416 mln. Eur konsoliduotą...

Paslaugos
2020.06.19
Nuotolinio darbo vieta gali padėti išspręsti ir saugumo, ir produktyvumo iššūkius Verslo tribūna

Net 98 proc. darbuotojų norėtų turėti galimybę bent kartais dirbti iš namų iki pat savo karjeros pabaigos,...

Išmani Lietuva
2020.06.19
Narystė CERN jau atsiperka: pardavimai šiai organizacijai pernai pasiekė 0,5 mln. Eur Premium 6

Vos po dvejų metų narystės didžiausioje pasaulyje branduolinės ir dalelių fizikos laboratorijos CERN veikloje...

Technologijos
2020.06.17
Pasikeitė „Tesonet“ grupės akcininkų struktūra Premium

„Creditinfo“ duomenimis, pastarosiomis savaitėmis pakeista „Tesonet“ grupės akcininkų struktūra. UAB „Teso...

Technologijos
2020.06.17
Vilnius ir Kaunas pateko į FDI ateities miestų sąrašus, bet ne pagrindinį

Miestų ir regionų verslo galimybes tarptautiniu mastu kasmet vertinanti „Financial Times“ investicijų...

Paslaugos
2020.06.17
Centrinių rūmų rekonstrukcija – „Litexpo“ veiksmai siekiant tapti konkurencingu ir technologiškai pažangiu centru Verslo tribūna

„Litexpo“, pagrindinis šalies parodų, konferencijų, valstybinių ir kitų renginių centras, praėjusiais metais...

Išmani Lietuva
2020.06.17
„TransferGo“ pritraukė dar 10 mln. USD investiciją  2

Lietuvos piniginių perlaidų bendrovė „TransferGo“ skelbia gavusi naują – 10 mln. USD dydžio – finansinę...

Technologijos
2020.06.16
ES skiria 38 mln. Eur ypatingos svarbos objektų apsaugai nuo kibernetinių grėsmių

Europos Komisija (EK) pagal ES mokslinių tyrimų ir inovacijų programą „Horizontas 2020“ skirs daugiau kaip 38...

Technologijos
2020.06.16
Konkurentai „Blue Bridge“ išstumti neįstengė: 3 mln. Eur konkurse padėtas taškas Premium 3

Po ilgiau nei 8 mėnesius trukusio teismų maratono, byloje dėl valstybės debesijos infrastruktūros viešojo...

Technologijos
2020.06.15
5G: pasaulinės varžytuvės dėl lyderio vardo ir Lietuvos penkmečio planas Premium

Proveržio technologija (angl. next big thing) laikomo penktos kartos ryšio (5G) plėtra pasaulyje spartėja.

Technologijos
2020.06.14
Startuolis „Attention insight“ pasirašė sutartį su Vokietijos visuomeniniu transliuotoju Premium 2

Įrankius vertinti interneto svetainių lankytojų vizualinį dėmesį siūlantis Lietuvos startuolis „Attention...

Paslaugos
2020.06.14
RRT sumažino „Bitės“ ir „Teledemos“ interneto kainas užsienyje 2

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT), gavusi „Bitės“ ir „Teledemos“ prašymus, šioms bendrovėms iš naujo nustatė...

Paslaugos
2020.06.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus