Sociologai: šventinį stresą patiria 93 proc. lietuvių, jį įveikti padeda išmanūs sprendimai ir patarimai

Reklama publikuota: 2019-12-18
Kalėdų eglutė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Kalėdų eglutė. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kalėdų periodas daugeliui reiškia ne vien dovanas ir laiką su artimaisiais, bet ir stresą – net 93 proc. lietuvių per šventes teigia jaučiantys padidėjusią įtampą. Tvarkomasi su tuo skirtingai: beveik pusė Lietuvos žmonių laiką taupo dovanų apsipirkimą perkeldami į internetą, o trečdaliui vis dar artimesnė konsultacija su profesionalu akis į akį, rodo „Bitė Lietuva“ užsakymu tyrimų bendrovės „Spinter“ atlikta Lietuvos gyventojų apklausa.

Dovanų ir streso metas

„Iš visų apklausos dalyvių vos 7 proc. Lietuvių teigia, kad jiems streso per Kalėdas nekelia niekas – tai rodo, jog viena ar kita forma su tokia problema susiduria absoliuti dauguma žmonių“, – apklausos duomenis komentuoja „Spinter“ vadovas Ignas Zokas.

„Streso temą pasirinkome sąmoningai – ir kitose šalyse atliekami tyrimai patvirtina, jog kiekvienu Kalėdų laikotarpiu žmonės jaučia vis daugiau įtampos. Pavyzdžiui, Amerikos psichologijos asociacijos tyrimo duomenimis, tai būdinga daugiau kaip trečdaliui amerikiečių. Lietuvoje ši tendencija, deja, dar ryškesnė“, – sako „Bitė Lietuva“ rinkodaros direktorius Arūnas Mickevičius.

Lietuvos gyventojams išskirtini du pagrindiniai streso sukėlėjai: nežinojimas, ką dovanoti bei sudėtingas dovanos ieškojimas. Į klausimą „kokie veiksniai švenčių metų kelia daugiausiai streso?“ 35 proc. respondentų atsakė „sugalvoti tinkamą dovaną“, 32 proc. rinkosi „rasti dovaną už tinkamą kainą“. Dešimtadalis apklaustųjų pasirinko „laiko perkant dovanas stygių“, panašus skaičius lietuvių streso šaltiniu nurodo patį „pirkimo ir siuntimosi procesą“.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

A. Mickevičius pabrėžia, kad „tie prekės ženklai, kurie nori klientus aptarnauti geriausiai, privalo reaguoti į žmonių poreikius ir siūlyti sprendimus, kurie šventinio apsipirkimo laikotarpį palengvintų.“

Laiką taupo technologijų dėka

Šių metų pabaigoje atlikta apklausa rodo, kad geriausiai stresą įveikti daugeliui Lietuvos žmonių padeda internetas, kadangi dovanos randamos neišėjus iš namų – šį atsakymo variantą iš visų streso mažinimo būdų pasirinko daugiausiai – net 45 proc. gyventojų. Kas penktas apklausos dalyvis atsakė, kad kalėdinę įtampą padeda suvaldyti profesionali konsultacija ir tik kas ketvirtas poreikio su kalėdiniu stresu kovoti nejaučia.

„Ne vienerius metus augant išmaniųjų įrenginių rinkai ir platėjant internetinių parduotuvių pasiūlai, kodinis žodis buvo „paprastumas“ – nors turėjome platų, prie reiklių vartotojų poreikių priderintą asortimentą, vis tik pirkėjams buvo lengviau savo kojomis nueiti į parduotuvę, nei laviruoti tarp skirtingų apmokėjimo sistemų ar registracijų. Šiandien matome, kad investuojant į vartotojo patirtį, prisitaikant prie individualių jo poreikių ir lengvinant apsipirkimo procesą, internetinis dovanų pirkimo kanalas kasmet auga“, – tendenciją aiškina A. Mickevičius.

Įdomu tai, jog internetu dovanų dažniau ieško moterys ir vidutinio amžiaus (36-45 m.) pirkėjai, o štai vyrai labiau linkę apsipirkti klausdami parduotuvės darbuotojų patarimo.

Technologijų įsigalėjimą mūsų kasdienybėje patvirtina ir kiti „Spinter“ apklausos duomenys, iliustruojantys, kiek daug išmaniųjų prietaisų kasdien naudojame. Tad dažniau interneto pagalba apsiperkame dar ir todėl, kad padidėjus technologijų prieinamumui įprantame joms patikėti vis daugiau ir daugiau kasdienių užduočių.

„Net trečdalis Lietuvos gyventojų teigia nuolat naudojantys bent tris prie interneto prijungtus prietaisus, o dar trečdalis jų turi ir daugiau. 27 proc. respondentų reguliariai naudoja du tokius įrenginius, 29 proc. tris, 18 proc. keturis ir net 11 proc. šešis ir daugiau“, – pasakoja I. Zokas.

„Įdomu pastebėti ne tik patį faktą, jog dauguma mūsų naudojasi aibe skirtingų prietaisų, bet ir tai, kad patys įrenginiai yra tarp geidžiamiausių dovanų – vos 31 proc. respondentų teigia kitąmet neketinantys pradėti naudotis nauju išmaniuoju įrenginiu“, – sako A. Mickevičius.

Po eglute rasti tikisi išmaniuosius

Apie naujų išmaniųjų įrenginių pirkimo planus paklausti respondentai pateikė kiek netikėtą favoritą – po 20 proc. atsakančiųjų paminėto išmaniojo telefono antroje vietoje rikiuojasi išmanusis laikrodis, kuriuo naudotis pradėti planuoja kas šeštas Lietuvos gyventojas. Tai nauja tendencija – išmanieji laikrodžiai pirmą kartą pralenkė iki šiol gana populiariais laikytus planšetinius kompiuterius ir net televizorius.

„Vos atėjęs į rinką išmanusis laikrodis gana greitai prigijo, tą patvirtina ir mūsų pardavimų duomenys. Didžiausią vertę klientai mato eSIM suteikiamose galimybėse, kai ant riešo telpa visos svarbiausios telefono funkcijos, kurias turint visai nebūtina kaskart prireikus kišenėse ieškoti mobiliojo. Dar daugiau, mobilųjį galima apskritai pamiršti namuose sportuojant lauke, nepasiėmus iš automobilio, arba, kaip nutinka dar dažniau – išsikrovus mobiliojo baterijai. Prognozuojame, kad 2020-ieji bus dar didesnio išmaniųjų laikrodžių populiarėjimo metai“, – komentuoja „Bitės“ rinkodaros direktorius

„Įdomu pastebėti, kad Lietuvoje išmaniąsias naujoves, regis, geriau priima moterys, mat jos ne tik dažniau renkasi pirkti internetu, bet ir didesnė dalis jų norėtų atsinaujinti savo išmanųjį telefoną. Galime juokauti, kad apklausa gana aiškiai parodo, kokią dovaną pirkdami moteriai Kalėdoms turite statistiškai didesnę tikimybę išrinkti teisingai“, – pastebi „Spinter“ vadovas I. Zokas.

Reprezentatyvi gyventojų apklausa atlikta lapkričio 19-29 dienomis, joje dalyvavo 1010 respondentų iš visos Lietuvos.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Rekordiniai Lietuvos žaidimų industrijos metai: naujos galimybės ir senos problemos Premium

Lietuvos žaidimų industrija pernai stiebėsi į viršų – plėtėsi vietos įmonės, taip pat atvyko naujų, kurios...

Inovacijos
2022.06.30
Darbo aplinka keičiasi iš esmės: „Xerox“ žengia permainų priešakyje Verslo tribūna

Skaitmeninimo iniciatyvos versle, ypač paskatino prigijęs hibridinio ar nuotolinio darbo modelis, ragina...

Išmani Lietuva
2022.06.30
Švedų tyliai nupirkta Kauno žaidimų kūrėja „Tutotoons“ pelną augino 15 kartų Premium 1

Kauno mobiliųjų žaidimų kūrėjai „Tutotoons“ karantinas leido pasiekti rekordinį pelną ir apyvartą. Be to,...

Inovacijos
2022.06.27
Tiksliosios technologijos tvariai užaugintam kokybiškam maistui – Lietuvos ūkių dabartis Verslo tribūna

Neįtikėtinu greičiu tobulėjančios šiuolaikinės technologijos ir inovatyvūs sprendimai keičia Lietuvos...

Išmani Lietuva
2022.06.27
Robotai, „atimsiantys jūsų darbą“ – ne toks jau ir baubas Premium

Robotizacija ir, kalbant plačiau, DI, tebėra daugybės mitų gaubiamos technologijos ir tendencijos. Galima...

Inovacijos
2022.06.26
P. Kuisys: ruošiamės blogiausiam, o tikimės geresnio Premium

Nors ekonominės krizės – galbūt pageidaujamas reiškinys, į jas reikėtų žiūrėti kaip į savotišką gydymą – per...

Inovacijos
2022.06.23
50 mln. Eur investicija Klaipėdoje – galimybė pramonei nebemindžikuoti ties inovacijų slenksčiu Premium 1

Jau šį rudenį planuojama baigti statyti 21.000 kv. m ploto pramonės inovacijų parką „VMG Technics R&D Park“,...

Vadyba
2022.06.23
Bizūnas dar neišgąsdino: kriptoįmonės Lietuvoje toliau dygsta kaip grybai po lietaus Premium

Vyriausybė kriptopaslaugų tiekėjų reguliavimo sugriežtinimui pritarė anksčiau birželį. Dabar svarstymai...

Inovacijos
2022.06.22
Naujasis „Bitė Lietuvos“ vadovas – G. Butėnas

Naujuoju UAB „Bitė Lietuva“ vadovu paskirtas Gintas Butėnas, ilgametis bendrovės darbuotojas, pastaruoju metu...

Inovacijos
2022.06.21
„Money 20/20“: „fintech“ reguliavimas toliau eis saugumo keliu

Birželio 7–9 d. Amsterdame vyko didžiausias Europoje „fintech“ renginys „Money 20/20“, kuriame pirmą kartą...

Inovacijos
2022.06.19
Tyrimas: kas penktas Lietuvos gyventojas norėtų keisti karjerą į IT 7

Kas antras suaugęs Lietuvos gyventojas – 52% – mano, kad jo ar jos skaitmeninių įgūdžių ir žinių lygis yra...

Vadyba
2022.06.18
Kompiuterijos ateitis – gali tekti pajudėti prie krašto Premium 1

Technologijų tyrimų ir konsultacijų bendrovė „Gartner“ skaičiuoja, kad iki 2025 m. net 75% duomenų verslai...

Inovacijos
2022.06.17
Norime daugiau turtingų žmonių? Sumažinkime opcionų biurokratiją Premium

Nors skatinimas opcionais – teisė darbuotojams įgyti dalį įmonės, kurioje jie dirba, nuosavybės – Vakaruose...

Inovacijos
2022.06.16
Metų verslumo pedagogė: mokome susikurti pagalvę ir skaudžiai nekristi Premium

Poreikiai yra neriboti, o ištekliai – riboti, – toks vienas iš principų ir sąvokų, kurių siekta mokiniams...

Gazelė
2022.06.16
Neišvengiama, bet komplikuota tvarių vilkikų perspektyva Lietuvoje Premium

Jau nuo 2035-ųjų ES bus visiškai sustabdyta prekyba naujomis anglies dvideginį išmetančiomis transporto...

Logistika
2022.06.16
Kas bendro tarp juostų ir AI bei kaip duomenų saugykla gali apsaugoti nuo „Ransomware“ ? Verslo tribūna

Atsakymai į visus šiuos klausimus – neseniai pristatytose IBM naujienose, susijusiose ir su programine...

Išmani Lietuva
2022.06.16
5G inovacijoms ir pritaikymui Lietuvoje – „smėlio dėžė“

Susisiekimo ministerija trečiadienį pristatė bandomosios 5G inovacijų ir pritaikymo skatinimo aplinkos –...

Inovacijos
2022.06.15
Kaip vadovauti komandai, kuri nori augti? Verslo tribūna

Kiekviena organizacija susiduria su darbuotojų pritraukimo, išlaikymo ir motyvavimo iššūkiais. Ne vienas...

Išmani Lietuva
2022.06.15
Ruošiamasi atverti didelės vertės duomenis

Ekonomikos ir inovacijų ministerija teigia, jog viešojo sektoriaus institucijos turėtų pradėti rengtis...

Inovacijos
2022.06.13
Lietuvoje kuriasi Izraelio „fintech“ bendrovė „UNIPaaS“

Izraelio finansinių technologijų („fintech“) sprendimų bendrovė „UNIPaaS“ Lietuvoje įsteigė padalinį „UNIPaaS...

Inovacijos
2022.06.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku