JAV padavė į teismą „Google“ dėl neteisėto skaitmeninės reklamos rinkos monopolizavimo

JAV Teisingumo departamentas ir dalis valstijų padavė technologijų bendrovę Google į teismą dėl galimos skaitmeninės reklamos monopolinės kontrolės. Ieškinyje teigiama, kad bendrovė neteisėtomis priemonėmis bandė pašalinti arba reikšmingai sumažinti bet kokią grėsmę jos dominavimui skaitmeninės reklamos technologijų rinkoje.
JAV Teisingumo departamentas ir valstijos, įskaitant Kalifornijos, Niujorko, Kolorado ir Virdžinijos, kaltina bendrovę neteisėtai monopolizavus JAV skaitmeninės reklamos rinką, kurios vertė siekia apie 250 mlrd. USD. Ieškiniu siekiama išskaidyti bendrovės reklamos verslą ir atlyginti federalinės vyriausybės dėl bendrovės veiksmų patirtą nenurodomos vertės žalą.
Google piktnaudžiauja savo monopoline galia siekdama pakenkti svetainių leidėjams ir reklamdaviams, kurie naudojo konkurentų reklamos technologijų produktus norėdami geresnės kokybės arba mažesnės kainos, rašoma ieškinyje.
Jame taip pat teigiama, kad Google savo dominavimą skaitmeninės reklamos technologijose naudoja tam, kad daugiau transakcijų nukreiptų į savo reklamos technologijų produktus, rašo Politico.
Tai yra pirmoji didelė Joe Bideno administracijos byla prieš JAV technologijų bendrovę. Kiek anksčiau JAV prezidentas pasirašė įsakymą, kuriuo siekia apriboti stambaus verslo galią ir į aukštas pareigas paskyrė Bigtech kritikus, įskaitant Teisingumo departamento vadovą Jonathaną Kanterą.
Jei ieškinys bus sėkmingas, jis gali radikaliai pakeisti skaitmeninės reklamos rinką, pažymi Financial Times. JAV Teisingumo departamentas teigia, kad Google šį sektorių valdė 15 metų pirkdama ir spausdama konkurentus ir versdama leidėjus naudoti jos įrankius, manipuliuodama reklamos aukcionais.
2020 m. JAV Teisingumo departamentas ir generaliniai prokurorai padavė į teismą Google 2020 m. dėl jos dominavimo internetinėse paieškose.
Tuo metu Google išplatintame pranešime teigė, kad JAV departamentas ieškiniu siekia išrinkti nugalėtojus ir pralaimėtojus konkurencingame reklamos sektoriuje.
Teisingumo departamentas dar kartą remiasi klaidingu argumentu, kuris sulėtins inovacijas, padidins reklamos mokesčius ir sulėtins tūkstančių smulkių verslų ir leidėjų augimą, teigia Google.
Skaitmeninės reklamos paslaugų platformos duomenimis, Google yra didžiausia skaitmeninės reklamos bendrovė, kurios vertė dabar siekia 280 mlrd. USD, kai pernai sudarė 250 mlrd. USD.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti