„Alphabet“ rezultatai: silpnąja grandimi tapo „YouTube“

JAV technologijų bendrovė Alphabet, valdanti Google, 2022 m. pradėjo prastesniais rezultatais, nei tikėtasi. Kaip silpnoji grandis pirmąjį ketvirtį išsiskyrė vaizdo įrašų ir transliavimo platforma YouTube, kurios rinką vis godžiau ima valgyti TikTok.
Alphabet pelnas, tenkantis vienai akcijai, sausiokovo mėnesiais siekė 24,62 USD akcijai bei atsiliko nuo Refinitiv atliktos analitikų apklausos vidurkio, kuris buvo 25,91 USD. Pajamos taip pat buvo žemiau lūkesčių 68,01 mlrd. USD, kai prognozė buvo 68,11 mlrd. USD.
Investuotojus sunerimti ypač verčia tai, jog pastebimai žemiau analitikų nustatytos kartelės atsidūrė YouTube pajamos iš reklamos, kurios pirmąjį ketvirtį siekė 6,87 mlrd. USD (prognozių vidurkis 7,51 mlrd. USD).
CNBC atkreipia dėmesį, kad YouTube buvo viena iš platformų, kurios augimą smarkiai paspartino pandemija. Ruth Porat, Alphabet finansų vadovė, analitikams teigė, kad iš pažiūros prastoką YouTube reklamos pajamų augimą lėmė aukštai pirmąjį 2021 m. ketvirtį užkelta kartelė.
Tačiau Sundaras Pichaius, Alphabet vadovas, atkreipė dėmesį, jog YouTube konkurentu tapęs socialinio tinklo TikTok trumpų vaizdo įrašų formatas Shorts kasdien sugeneruoja jau po 30 mlrd. peržiūrų, kas yra dvigubai daugiau nei ankstesnįjį ketvirtį ir penkis kartus daugiau nei tuo pat metu pernai.
S. Pichaius analitikus ir investuotojus bandė raminti, kad YouTube atsakas TikTok, taip pat pavadintas YouTube Shorts, sparčiai augo per pastaruosius metus, tačiau vis dar tebėra ankstyvoje monetizavimo stadijoje.
Pirmojo ketvirčio prošvaiste tapo Google debesijos verslas, augęs 44% ir pranokęs prognozes. Nepaisant to, debesija Google vis dar lieka nuostolingu verslu pirmąjį ketvirtį šio segmento veiklos nuostolis siekė 931 mln. USD (tuo pat metu pernai 974 mln. USD).
Kitų Google pajamų segmentas, apimantis įrangos pardavimus, programėlių parduotuvę Play Store ir YouTube įplaukas ne iš reklamos, sausiokovo mėnesiais gavo 6,81 mlrd. USD pajamų, šiek tiek daugiau, nei pirmąjį 2021 m. ketvirtį.
Alphabet akcija nuo metų pradžios iki antradienio prekybos sesijos pabaigos krito 18%. Rezultatus paskelbus jau po sesijos pabaigos, akcija krito dar 3% bei pasiekė žemiausią tašką nuo praėjusių metų gegužės.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti