Lietuviai drąsiai imasi kitokio verslo modelio

Publikuota: 2018-01-01
Ada Jonušė, viena iš platformos „Lympo.lt“ įkūrėjų.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ada Jonušė, viena iš platformos „Lympo.lt“ įkūrėjų. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vis dažniau Lietuvos startuoliai įgyvendina idėjas, kurių ašis – IT platforma, pakeičianti ne tik kelių vadybininkų darbą, bet leidžianti į tradicinius verslus pažvelgti kitu kampu.

Technologijos gali viską, tiksliau – beveik viską. Pasitelkus jas, galima pasiekti tai, kas anksčiau atrodė neįmanoma. Dabar nieko nestebina, kad didžiausia pasaulyje taksi kompanija „Uber“ neturi nė vieno savo automobilio arba kad daugiausia svečių apgyvendinanti „AirBnB“ neturi nė vieno viešbučio.

Šis verslo modelis, sulaukęs didžiulės sėkmės, skatina ne vieną verslo naujoką pasinaudoti tokiu pavyzdžiu ir sukurti įrankį, leidžiantį būti tarpininku tarp paslaugos teikėjo ir galutinio vartotojo.

Lietuvos verslininkai irgi nesnaudžia – atsiranda vis daugiau vietinių „uberių“.

Sukūrė servisų tinklą

Pavyzdžiui, jau metus sėkmingai veikia virtualus automobilių servisų tinklas „Proservisai“. Vytautą Pauliką, tinklo įkūrėją, imtis tokios veiklos paskatino asmeninė patirtis, sukaupta dirbant viename Klaipėdos autoservise samdomu darbuotoju: kai pamatė, kaip apgaudinėjami klientai, vyriškiui tiesiog kraujas užvirė. Jis pradėjo kalbėtis su draugais, kurių vieni turi teisinį, kiti – techninį išsilavinimą, ar jie sutiktų tapti komanda, kuri, kilus neaiškumų dėl serviso paslaugų kokybės, stotų ginti kliento. Gavus jų sutikimą, buvo pradėta kurti IT sistema, kurioje galėtų registruotis sąžiningai paslaugas teikiantys autoservisai ir jomis norintys pasinaudoti vartotojai.

Kiek investavo į sistemos kūrimą, p. Paulikas tiksliai įvardyti negali, sako, kad ji kainavo tik jo paties ir jo sūnaus, kuris yra IT specialistas, laiką. O jo teko paaukoti nemažai – daugiau negu metus, nes buvo dirbama laisvalaikiu.

Vis dėlto užsispyrimas atsipirko: šiuo metu virtualus tinklas sieja arti šimto autoservisų, kai kurių jų savininkai patys pasiprašo priimami į tinklą. Su „Proservisais“ sutartį sudarę autoservisai įsipareigoja kiekvienam klientui išmušti kasos pajamų čekį, nes nuo sąskaitos dalies 15% atitenka sistemą valdančiai įmonei.

Laisvė rinktis

Lietuvoje jau veikia ir virtuali sporto klubų tinklo platforma „Lympo.lt“.

„Įprastai sporto klubai trenerius įdarbina ir jie gali dirbti tik tame klube ir niekur kitur. Mes siūlome naują modelį – kai treneriai yra nesusisaistę su konkrečia sale. Šiuo metu jau turime per 500 trenerių, besinaudojančių mūsų platforma. Netrukus pasiūlysime jiems galimybę vesti užsiėmimus daugelyje vietų, taigi tapsime sporto klubo tinklų, neturėdami nė vienos sporto salės“, – pasakoja Ada Jonušė, viena iš platformos įkūrėjų.

Tai, kad toks verslas yra perspektyvus, įrodo, jog verslo angelų fondo paramą startuolis gavo nesunkiai. Į projektą investuota 27.000 Eur, bet tai dar – ne pabaiga: platforma ir toliau tobulinama bei papildoma naujomis funkcijomis.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
El Ninjo reiškinys: poveikis Pietų rinkoms atsilieps labiau nei mūsų klimatui Premium

Pasaulio meteorologijos organizacija (PMO) skelbia 70% tikimybę, kad paskutinį šių metų ketvirtį Ramiajame...

Verslo aplinka
2018.09.17
Lietuva – 4-ta pasaulyje pagal diplomuotųjų skaičių 14

Lietuva užima ketvirtą vietą pasaulyje pagal daugiausiai aukštąjį išsilavinimą turinčių 25-34 m. žmonių...

Vadyba
2018.09.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau