Dalį darbų jau atidavėme robotams, bet augti nesustojome. Kas toliau?

Publikuota: 2018-01-01
Įmonės nuotr.
Įmonės nuotr.
„Danske Bank“ Globalių paslaugų centro vadovė

Įsibėgėjant verslo procesų automatizacijai ir Lietuvoje veikiančių paslaugų centrų darbuotojų funkcijas perimant robotams, jų likimas gali tapti neaiškus. Tokius nuogąstavimus tenka girdėti iš sektoriaus perspektyvas vertinančių ekspertų. Vis dėlto, dalis Lietuvoje veikiančių paslaugų centrų šiuos iššūkius jau išsprendė, dalį užduočių patikėję tik kompiuterio ekrane matomiems kolegoms. Kas jų laukia toliau?

Lietuvoje veikiantys paslaugų centrai sparčiai keičiasi ir tampa kompetencijų centrais. Šių pokyčių variklis – jų darbuotojai, siekiantys vis efektyvesnių procesų, vis mažiau rutininio darbo, vis daugiau ir didesnių atsakomybių. Rūpestį pasikartojančiais procesais perleidę robotams, jie savo jėgas gali paskirti kur kas daugiau žinių ir įgūdžių, daugiau analizės bei atsakomybės reikalaujančioms užduotims.

Vieną iš tokių pavyzdžių sukūrėme „Danske Bank“ Globalių paslaugų centre. Įvairiose grupės operacijų funkcijose jau įdiegtas triženklis robotų skaičius, tačiau tai jokiu būdu nereiškia, kad galime ilsėtis. Robotizacija – neišvengiama šių dienų tendencija, kurią priėmėme kaip priemonę „Lean“ idėjoms įgyvendinti ir nusistovėjusiems rutininiams procesams paspartinti. Kartu sukūrėme galimybę darbuotojams (ypač – jaunosios kartos) įgyvendinti sprendimus, kuriančius organizacijai ir jos klientams didesnę vertę. Tai padėjo augti jų motyvacijai – atnešė supratimą, kad patobulinus procesus darbas bus įdomesnis ir prasmingesnis.

Svarbu ir tai, kad norint prisidėti prie rutininių procesų automatizavimo, visai nebūtina išmanyti visų informacinių technologijų subtilybių – tam pakanka išsiugdyti keletą papildomų kompetencijų. Tai reiškia, kad savo indėlį tobulinant organizacijoje vykstančius procesus gali įnešti ir verslo analitikai, ir procesų kūrėjai, ir įvairias kitas pareigas užimantys darbuotojai. Robotai suteikia jiems galimybę kurti sprendimus ne tik dabarčiai, bet ir ateičiai, kuomet vis daugiau mūsų gyvenimo priklausys nuo technologijų.

Nuolatinio tobulėjimo kultūra, augančios kompetencijos, noras daryti įtaką procesams ir kurti vertę organizacijai bei jos klientams nulemia gerus rezultatus. Šie padeda pelnyti užsienio kolegų pasitikėjimą ir suteikia galimybę organizacijoms augti toliau. Su kolegomis kitose grupės šalyse jau kuris laikas dirbame kaip lygiaverčiai partneriai, mūsų užduotys vienodos svarbos, skiriasi tik vieta, iš kur jos atliekamos.

Planuojame, kad „Danske Bank“ Lietuvoje darbuotojų skaičius kitąmet pasieks 2.800. Didžiausia plėtra numatoma Globalių paslaugų centre – jis ūgtelės nuo 1.400 iki 1.800 darbuotojų. Čia reikalingi patyrę ir kvalifikuoti finansų, atitikties, bankinių operacijų ir procesų valdymo bei optimizavimo, teisės, robotikos, procesų automatizavimo specialistai – specialybių spektras yra labai platus ir nuolat auga. Mūsų darbuotojai turi sąsajų su didžiąja dalimi „Danske Bank“ grupėje atliekamų užduočių.

Taikant naująsias technologijas, specialistų darbas tampa itin kompleksiškas. Darbo sudėtingumas sukuria visai kitokią aplinką, nes reikia vis naujų kompetencijų. Žinoma, robotai atlieka dalį darbo, tačiau nuolat diegiant inovacijas ir tobulinant procesus atsakomybės tik auga.

Taigi, esminis skirtumas tarp paslaugų ir kompetencijų centrų – jų turima teisė priimti sprendimus ir tų sprendimų reikšmė organizacijoms. Nuolat tobulėjant ir vystant procesus įgytos kompetencijos yra reikšmingos kiekvienai kompanijai – tuomet tampa nesvarbu, kur dirba specialistai. Daug svarbiau – kur jų rasti, kur jie lengviau įgyja reikiamų žinių, įgūdžių ir dalijasi jais su naujais kolegomis. Tokie specialistai gali dirbti iš bet kurios šalies, natūraliai suformuodami globalias komandas.

Ko reikėtų kompetencijų centrų sektoriaus plėtrai Lietuvoje? Pirmiausia, švietimo sistemos atstovų domėjimosi, kas vyksta darbo rinkoje ir įsitraukimo dalinantis žiniomis su jaunais žmonėmis, kokios kompanijos kuriasi Lietuvoje, kokias atsakomybes jos patiki vietos specialistams ir kokias karjeros galimybes atveria ne tik informacinių technologijų, bet ir kitų specialybių, taip pat – ir humanitarinių – absolventams. Tačiau apie galimybes kalbėti svarbu ne tuomet, kai jie apsisprendžia išvykti svetur, o dar prieš jiems priimant tokį sprendimą.

Komentaro autorė - Rosita Vasilkevičiūtė, „Danske Bank“ Globalių paslaugų centro vadovė

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Inovacijų politikos reformos dokumentus suvalgė šuo Premium

Vyriausybės pristatytame reformų plane apie inovacijas tik pažerti pažadai, o konkrečių priemonių atskleidimo...

Technologijos
2018.04.17
Lietuviškas startuolis pritraukė 250.000 Eur investiciją

Užsakovų ir paslaugų teikėjų valdymo sistemą platinanti UAB „Serfy“ gavo 250.000 Eur investiciją. Bendrovė...

Technologijos
2018.04.16
Naują investiciją pritraukusios „SpaceX“ vertė pakilo iki 25 mlrd. USD

JAV verslininko Elono Musko kosmoso technologijų kompanija „SpaceX“ pritraukė 507 mln. USD finansinę...

Technologijos
2018.04.13
Su naujos kartos kompiuteriais tikimasi pakeisti pasaulį, prisideda ir lietuviai Premium 2

Naujos kartos kompiuteriais galėsime išspręsti dabar neįveikiamus uždavinius, sukurti personalizuotų vaistų,...

Technologijos
2018.04.12
Mokslininkai boikotavo Pietų Korėjos universitetą, bijoma robotų žudikų

Daugiau nei 50 aukščiausio lygio robotikos mokslininkų boikotuoja vieną pagrindinių Pietų Korėjos...

Technologijos
2018.04.05
NASA užsakė tylesnio viršgarsinio lėktuvo kūrimą 2

JAV Nacionalinė aeronautikos ir kosmoso administracija (NASA) sudarė 248 mln. USD sutartį su kompanija...

Technologijos
2018.04.04
Dar viena bendrovė užsimojo plėtoti „hyperloop“ technologiją

Kanados startuolis „TransPod“ įsijungė į naujos kartos transporto priemonės kūrimo lenktynes. „Hyperloop“...

Technologijos
2018.04.04
Dirbtinis intelektas: dabartinė padėtis ir įžvalgos verslui Premium

Iki mokslinės fantastikos sąmoningų robotų vizijos įgyvendinimo žmonijai dar toli, bet dirbtinio intelekto...

Technologijos
2018.04.04

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau