Dalį darbų jau atidavėme robotams, bet augti nesustojome. Kas toliau?

Publikuota: 2018-01-01
Įmonės nuotr.
Įmonės nuotr.
„Danske Bank“ Globalių paslaugų centro vadovė

Įsibėgėjant verslo procesų automatizacijai ir Lietuvoje veikiančių paslaugų centrų darbuotojų funkcijas perimant robotams, jų likimas gali tapti neaiškus. Tokius nuogąstavimus tenka girdėti iš sektoriaus perspektyvas vertinančių ekspertų. Vis dėlto, dalis Lietuvoje veikiančių paslaugų centrų šiuos iššūkius jau išsprendė, dalį užduočių patikėję tik kompiuterio ekrane matomiems kolegoms. Kas jų laukia toliau?

Lietuvoje veikiantys paslaugų centrai sparčiai keičiasi ir tampa kompetencijų centrais. Šių pokyčių variklis – jų darbuotojai, siekiantys vis efektyvesnių procesų, vis mažiau rutininio darbo, vis daugiau ir didesnių atsakomybių. Rūpestį pasikartojančiais procesais perleidę robotams, jie savo jėgas gali paskirti kur kas daugiau žinių ir įgūdžių, daugiau analizės bei atsakomybės reikalaujančioms užduotims.

Vieną iš tokių pavyzdžių sukūrėme „Danske Bank“ Globalių paslaugų centre. Įvairiose grupės operacijų funkcijose jau įdiegtas triženklis robotų skaičius, tačiau tai jokiu būdu nereiškia, kad galime ilsėtis. Robotizacija – neišvengiama šių dienų tendencija, kurią priėmėme kaip priemonę „Lean“ idėjoms įgyvendinti ir nusistovėjusiems rutininiams procesams paspartinti. Kartu sukūrėme galimybę darbuotojams (ypač – jaunosios kartos) įgyvendinti sprendimus, kuriančius organizacijai ir jos klientams didesnę vertę. Tai padėjo augti jų motyvacijai – atnešė supratimą, kad patobulinus procesus darbas bus įdomesnis ir prasmingesnis.

Svarbu ir tai, kad norint prisidėti prie rutininių procesų automatizavimo, visai nebūtina išmanyti visų informacinių technologijų subtilybių – tam pakanka išsiugdyti keletą papildomų kompetencijų. Tai reiškia, kad savo indėlį tobulinant organizacijoje vykstančius procesus gali įnešti ir verslo analitikai, ir procesų kūrėjai, ir įvairias kitas pareigas užimantys darbuotojai. Robotai suteikia jiems galimybę kurti sprendimus ne tik dabarčiai, bet ir ateičiai, kuomet vis daugiau mūsų gyvenimo priklausys nuo technologijų.

Nuolatinio tobulėjimo kultūra, augančios kompetencijos, noras daryti įtaką procesams ir kurti vertę organizacijai bei jos klientams nulemia gerus rezultatus. Šie padeda pelnyti užsienio kolegų pasitikėjimą ir suteikia galimybę organizacijoms augti toliau. Su kolegomis kitose grupės šalyse jau kuris laikas dirbame kaip lygiaverčiai partneriai, mūsų užduotys vienodos svarbos, skiriasi tik vieta, iš kur jos atliekamos.

Planuojame, kad „Danske Bank“ Lietuvoje darbuotojų skaičius kitąmet pasieks 2.800. Didžiausia plėtra numatoma Globalių paslaugų centre – jis ūgtelės nuo 1.400 iki 1.800 darbuotojų. Čia reikalingi patyrę ir kvalifikuoti finansų, atitikties, bankinių operacijų ir procesų valdymo bei optimizavimo, teisės, robotikos, procesų automatizavimo specialistai – specialybių spektras yra labai platus ir nuolat auga. Mūsų darbuotojai turi sąsajų su didžiąja dalimi „Danske Bank“ grupėje atliekamų užduočių.

Taikant naująsias technologijas, specialistų darbas tampa itin kompleksiškas. Darbo sudėtingumas sukuria visai kitokią aplinką, nes reikia vis naujų kompetencijų. Žinoma, robotai atlieka dalį darbo, tačiau nuolat diegiant inovacijas ir tobulinant procesus atsakomybės tik auga.

Taigi, esminis skirtumas tarp paslaugų ir kompetencijų centrų – jų turima teisė priimti sprendimus ir tų sprendimų reikšmė organizacijoms. Nuolat tobulėjant ir vystant procesus įgytos kompetencijos yra reikšmingos kiekvienai kompanijai – tuomet tampa nesvarbu, kur dirba specialistai. Daug svarbiau – kur jų rasti, kur jie lengviau įgyja reikiamų žinių, įgūdžių ir dalijasi jais su naujais kolegomis. Tokie specialistai gali dirbti iš bet kurios šalies, natūraliai suformuodami globalias komandas.

Ko reikėtų kompetencijų centrų sektoriaus plėtrai Lietuvoje? Pirmiausia, švietimo sistemos atstovų domėjimosi, kas vyksta darbo rinkoje ir įsitraukimo dalinantis žiniomis su jaunais žmonėmis, kokios kompanijos kuriasi Lietuvoje, kokias atsakomybes jos patiki vietos specialistams ir kokias karjeros galimybes atveria ne tik informacinių technologijų, bet ir kitų specialybių, taip pat – ir humanitarinių – absolventams. Tačiau apie galimybes kalbėti svarbu ne tuomet, kai jie apsisprendžia išvykti svetur, o dar prieš jiems priimant tokį sprendimą.

Komentaro autorė - Rosita Vasilkevičiūtė, „Danske Bank“ Globalių paslaugų centro vadovė

Autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos pozicija.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Paskelbtas Lietuvos universitetų ir mokyklų reitingas 3

Žurnalo „Reitingai“ skelbiamuose dalykiniuose universitetų ir kolegijų vertinimų pirmauja Vilniaus...

Mokslas
2018.12.05
Brangiausios – Vilniaus ir Šiaulių universitetų jungtuvės 1

Iš 123 mln. Eur, numatytų aukštųjų mokyklų tinklui optimizuoti, daugiausia lėšų bus skirta Vilniaus ir...

Verslo aplinka
2018.12.03
NASA zondas „Insight“ sėkmingai nusileido Marse 5

Pirmadienį NASA zondas „Insight“ po pusmečio kelionės sėkmingai nusileido Marse ir iš ten atsiuntė nuotrauką.

Mokslas
2018.11.27
„Google“ fondas Lietuvos mokytojų IT ruošimui skiria 250.000 USD 5

Specialus fondas „Google.org“ Lietuvai skyrė 250.000 USD stipendiją, kurios pagalba Lietuvos pradinių klasių...

Mokslas
2018.11.21
Su „Google“ pinigais Lietuvos vaikai į XXI amžių žengs greičiau Premium 7

Lietuva pirmoji iš Baltijos šalių pritraukė specialaus „Google“ fondo stipendiją, kuri padės apmokyti šalies...

Technologijos
2018.11.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau