„Spotify“ sublizgėjo biržoje

Publikuota: 2018-04-04
„Spotify“  logotipas ant Niujorko biržos fasado. Lucaso Jacksono nuotr.  („Reuters“ / „Scanpix“)
„Spotify“ logotipas ant Niujorko biržos fasado. Lucaso Jacksono nuotr. („Reuters“ / „Scanpix“)

Švedijos muzikos internetu transliavimo milžinės „Spotify“ debiutas akcijų rinkoje buvo sėkmingas ir leido kompanijai įsitaisyti tarp didžiausią vertę turinčių technologijų kompanijų JAV.

Prognozuota, kad į Niujorko biržą žengusios „Spotify“ orientacinė akcijų kaina bus 132 USD už vieną, tačiau prekybos pradžioje paklausai viršijus pasiūlą kaina siekė 165,90 USD už vieną, vėliau akcijų kaina nukrito daugiau nei 10% ir sesijos pabaigoje siekė 149,01 USD už akciją.

Iškart po debiuto biržoje, akcijų išplatinimo metu, „Spotify“ kompanija buvo įvertinta daugiau nei 26,5 mlrd. USD.

„Spotify“ debiutas biržoje vyko kaip tik tuo metu, kai per pastarąsias dvi savaites technologijų kompanijų akcijos buvo išparduodamos, tai nubraukė milijardus dolerių „Amazon“, „Twitter“ ir „Facebook“ kompanijoms.

Neįprasta praktika

„Spotify“ pasirinko netradicinį ėjimo į biržą būdą – kompanija nevykdė tradicinio viešo akcijų siūlymo (IPO). Esamos, tačiau ne naujai leidžiamos, jos akcijos tiesiog buvo siūlomos uždaram stambiųjų investuotojų ratui. Įmonė buvo pateikusi prašymą dėl jos akcijų įtraukimo į biržą. Įprasta praktika yra tokia, kad investicinis bankas garantuoja įmonei jos akcijų pardavimą investuotojams ne mažesne nei sutarta kaina ir išplatina jos akcijas.

Dėl neįprasto atėjimo į biržą būdo papildomų akcijų „Spotify“ neišleis, tik pardavinės jau esamas. Tai galima vertinti kaip galimybę anksčiau į įmonę atėjusiems investuotojams fiksuoti pelnus, tačiau pažymima, jog Danielis Ekas, „Spotify“ vadovas, su partneriu Martinu Lorentzonu turi net 80,4% balsavimo teisių ir, kaip pats teigia, neplanuoja jų atsisakyti.

„Spotify“ netradicinis įėjimas į biržą gali pasėti precedentą didelės vertės technologijų kompanijoms, kurios turi privačių investuotojų, norinčių investuoti apeinant IPO reikalavimus.

Danielis Ekas, „Spotify“ vadovas, įmonės debiuto akcijų biržoje metu laiką leido kompanijos Manhatano biure Niujorke. Įmonėms įprastų fanfarų NYSE patalpose nebuvo.

„Įprastai įmonės skambina varpeliu, taip pat visą dieną dalijami interviu akcijų prekybos vietoje ir bandoma įtikinti, kokia gera investicija yra jų akcijos. „Spotify“ niekada nebuvo tokia kompanija, kurią galima pavadinti tradicine“, – „Financial Times“ cituoja p. Eko tinklaraščio įrašą. Jame jis pacitavo muzikinės grupės „Daft Punk“ dainą: „Sunkiau, geriau, greičiau, stipriau“ (angl. „Harder, better, faster, stronger“).

„Financial Times“ šaltiniai teigia, kad tokį neįprastą debiutą biržoje „Spotify“ vadovui pasiūlė Barry McCarthy, įmonės finansų vadovas, kuris prieš tai 2002 m. sėkmingai įprastu būdu į biržą atvedė „Netflix“. Ponas McCarthy prie švedų bendrovės prisijungė 2014 m. ir pasiūlė netradicinį kelią debiutuoti Niujorko biržoje p. Ekui.

Tikisi vartotojų skaičių išauginti iki 100 mln.

„Spotify“ metų pabaigoje turėjo 71 mln. už muziką mokančių vartotojų ir tikisi, kad šių metų pabaigoje vartotojų skaičius pasieks 100 mln. Būtent „Spotify“ padėjo visai muzikos industrijai vėl grįžti į augimo kelią.

Iš paskos švedų muzikos milžinei seka kompanija „Apple“, kuri turi 36 mln. muzikos prenumeratorių, ir bendrovės „Amazon“, kuri skelbiasi turinti „dešimtis milijonų“ vartotojų, mokančių kompanijai už muziką.

„Spotify“ skiriasi nuo kitų technologijų gigantų, nes neturi fiksuotų išlaidų. Kiekvieną kartą, kai kas nors bando pasiklausyti dainą „Spotify“ platformoje, kompanija moka įrašų kompanijoms mokestį. Kuo daugiau vartotojų ją klauso, tuo daugiau įmokų sumoka bendrovė. „Spotify“ pardavimų pajamos pernai siekė 4,1 mlrd. Eur, per metus jos paaugo 40%. Tačiau didėjo ir nuostoliai, kurie siekė 1,24 mlrd. Eur.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Interviu su „Šviesos konversijos“ vadovu: tinkami žmonės tinkamoje vietoje Premium

Daug kas žino, kad Lietuva yra lazerių valstybė, bet retas gali įvardyti bent vieną bendrovę ar itin...

„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 3

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Trumpas gina „Google“: 4,34 mlrd. Eur bauda  – Europos pasinaudojimas JAV 13

JAV prezidentas Donaldas Trumpas sukritikavo ES konkurencijos prižiūrėtojus dėl technologijų milžinei...

Technologijos
2018.07.20
„Telia Lietuva“ grynąjį pelną padidino penktadaliu 8

Telekomunikacijų AB „Telia Lietuva“ grynasis pelnas šių metų pirmą pusmetį buvo 20,2% didesnis nei atitinkamu...

Technologijos
2018.07.20
Su atgaivintu „Šilelio“ prekės ženklu pajamas dvigubina kasmet Premium 2

Vilniaus bendrovė „Sponge“, prieš porą metų atgaivinusi lietuvišką prekės ženklą „Šilelis“, pernai beveik...

Technologijos
2018.07.19
Lenktynės su dirbtiniu intelektu 6

Šiuolaikinės technologijos, kurių reklamose nespindi raidelės AI, atrodo kaip praėjusio amžiaus atgyvena.

Technologijos
2018.07.19
„Google“ Europoje gavo 4,34 mlrd. Eur baudą 25

Europos konkurencijos sargai JAV technologijų gigantei „Google“ skyrė 4,34 mlrd. Eur baudą dėl piknaudžiavimo...

Technologijos
2018.07.18
„Tele2“ pajamos augo 17,1% 4

Šių metų pirmą pusmetį telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ pajamos augo 17,1%, palyginti su atitinkamu...

Technologijos
2018.07.18
Sinkevičius: dirbtinio intelekto plėtrą reikia skatinti ES lygmeniu Premium 5

Europos Sąjungos valstybės turi imtis bendrų pastangų skatindamos dirbtinio intelekto (DI) plėtrą, nes kitu...

Technologijos
2018.07.18
„Devbridge Group“ Vilniaus padalinys turi naują vadovą

JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge Group“ Vilniaus padaliniui nuo šiol vadovaus Jaroslavas Sadovskis.

Vadyba
2018.07.18
„Walmart“ sudomino „Microsoft“ debesys

Jungtinių Amerikos Valstijų mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“ ir programinės įrangos kompanija „Microsoft...

„Apple“ vien šiemet pagamins 91 mln. naujų „iPhone“

Po maždaug 3–4 mėnesių rinkoje turėtų pasirodyti šių metų „iPhone“ įrenginiai. Ir „Apple“ tikisi daug...

Technologijos
2018.07.17
ES ir Japonija pasirašė duomenų mainų sutartį

Europos Sąjunga (ES) antradienį pasirašė laisvos prekybos sutartį Japonija. Kartu sukirsta rankomis ir dėl...

Technologijos
2018.07.17
Streikuoja „Amazon“ darbuotojai Europoje 3

Ši savaitė interneto prekybos bendrovei „Amazon“ prasidėjo nekaip. Pirmadienį sutriko „Amazon Web Services“...

Technologijos
2018.07.17
Jeffas Bezosas tapo turtingiausiu žmogumi šių laikų istorijoje 5

El. prekybos milžinės „Amazon“ įkūrėjo ir vadovo Jeffo Bezoso turto vertė pirmadienį perkopė 150 mlrd. USD.

Vadyba
2018.07.17
Izraelio „fintech“ bendrovė kuriasi Lietuvoje 3

Mokėjimų negrynaisiais pinigais sprendimus plėtojanti ir diegianti Izraelio bendrovė „Nayax“ paskelbė...

Technologijos
2018.07.17
Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

NT sandorių transformacija: nuo skelbimų laikraštyje iki „blockchain“ Premium

Anksčiau norėdamas įsigyti svajonių namus nuveikti galėdavai ne kažin ką. Nebent tuščiai spoksoti į...

Statyba ir NT
2018.07.17
Veido atpažinimo technologija kelia nerimą „Microsoft“

„Microsoft“ atviru laišku kreipėsi į JAV vyriausybę ir paragino politikus numatyti veido atpažinimo...

Technologijos
2018.07.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau