„Tele2“ pajamas augino duomenų šuolis Lietuvoje ir ES

Publikuota: 2018-02-02
Atnaujinta 2018-02-02 18:11
Petras Masiulis „Tele2“ vadovu paskirtas lygiai prieš 15 metų ir vieną dieną – 2003 m. vasario 1 d. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Petras Masiulis „Tele2“ vadovu paskirtas lygiai prieš 15 metų ir vieną dieną – 2003 m. vasario 1 d. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Išplėstas 4G tinklas, naršymo šuolis ir paslaugos verslui labiausiai lėmė „Tele2“ pajamų augimą, skelbia bendrovė. Šiemet daugiausia dėmesio bus skiriama prekybos skaitmenizavimui ir savitarnos tobulinimui, lėtės salonų plėtra. Taip pat žadama naujienų, susijusių su turiniu, daiktų internetu ir 5G.

„Sėkmingus metus lėmė trys priežastys: šuoliais augantis mobiliųjų duomenų vartojimas, inovatyvios paslaugos bei gera jų kaina. Šių rezultatų pasiekėme tik dėl nuoseklaus visos komandos darbo ir kiekvieno darbuotojo įsitraukimo – tai galinga jėga“, – sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius, ir tuoj pat žodžius pagrindžia skaičiais.

Pernai „Tele2“ pajamos siekė 204,4 mln. Eur ir buvo 13,7% didesnės nei prieš metus. Bendrovės EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją) praėjusiais metais sudarė 69,2 mln. Eur ir buvo 15,7% didesnis nei 2016 m.

Palyginti, „Telia Lietuvos“, pagrindinio „Tele2“ konkurento, bendros pajamos 2017 m. sudarė 370,1 mln. Eur ir per metus išaugo 7%. Metinis „Telia Lietuvos“ EBITDA rodiklis, neįskaičius vienkartinių sąnaudų, siekė 125,3 mln. Eur ir buvo 7% didesnis nei 2016 m.

„Bitė Lietuva“ finansinių rezultatų neskelbia.

Daugėjo klientų

„Tele2“ paslaugomis praėjusių metų pabaigoje naudojasi 1,8 mln. vartotojų. Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2016 m., bendras klientų skaičius padidėjo 1,1%, Reguliaraus mokėjimo klientų skaičius siekia apie 800.000.

„Telia Lietuvos“ atveju, per visus 2017-uosius bendras mobiliojo ryšio klientų skaičius išaugo 34.000, iki 1,35 mln. Iš jų reguliaraus mokėjimo vartotojų yra beveik 1,1 mln.

„Bitė Lietuva“ per 2017 metus klientų skaičių padidino 3%, iki 1,09 mln. Reguliaraus mokėjimo vartotojų (abonentų) skaičius 2017 pabaigoje siekė 748.000.

Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad į bendrą klientų skaičių įeina ir liftai, užkardos bei kiti įrengimai, naudojantys SIM korteles. Be to, visos trys didžiosios telekomunikacijų bendrovės Lietuvoje vieną SIM kortelę apskaito kaip vieną klientą. Taigi, jei, pavyzdžiui, prekybos tinklas pasirašo sutartį dėl 50 kortelių, kurios bus naudojamos parduotuvių stovėjimo aikštelių užkardose, telekomunikacijų bendrovė fiksuoja, kad bendras jos klientų skaičius padidėjo 50, nors pirkėjas – tik vienas.

„Tele2“ verslo klientų skaičius pernai metų pabaigoje pasiekė 176.000 ir buvo 6,4% didesnis nei 2016 m. pabaigoje. „Bitės“ verslo klientų skaičius 2017 m. pabaigoje siekė beveik 321.000. Jų skaičius per metus irgi augo apie 3%.

Daugiausia verslo klientų turi „Telia Lietuva“, bet ji teikia ir gerokai platesnį verslo paslaugų spektrą, įskaitant paslaugas, susijusias su duomenų centrais ir IT ūkio priežiūra, kurių konkurentai neteikia, tad skaičiai yra sunkiai palyginami.

Pasak p. Masiulio, verslo klientų segmento didėjimui įtaką darė ir plečiamas verslo paslaugų spektras. Viena sėkmingiausių verslo paslaugų, anot jo, yra 2017-ųjų pavasarį pristatytas išmanus sprendimas „Mobili Stotelė“ (mobilusis PBX).

Daugėjo ir namų interneto paslaugos klientų. Šio segmento vartotojų skaičius per praėjusius metus išaugo nuo 48.000 klientų iki 87.000 (t.y. apie 40%). „Bitė Lietuva“ šio segmento klientų (naudojančių 4G internetą su modemu ar maršrutizatoriumi) 2017 m. pabaigoje turėjo 135.000. Per praėjusius metus jų padaugėjo 25%.

„Telia Lietuva“ šiame segmente taip pat veikia aktyviai. „Telia Lietuvos“ šviesolaidinio interneto vartotojų skaičius praėjusių metų pabaigoje siekė 264.000. Dar 211.000 naudoja internetu tiekiamą bendrovės išmaniąją televiziją (IPTV), o 410.000 šalies gyventojų turi prieigą prie varinių ryšio linijų, tiesa, ne visos jos naudojamos plačiajuosčiam internetui tiekti.

Štai pastaroji, be šviesolaidinės infrastruktūros plėtros, pernai bendrovė taip pat pasiūlė hibridinio tipo – variniais laidais ir mobiliuoju ryšiu teikiamą – interneto prieigą. O šiemet apie 10 kartų padidino varinių linijų spartą.

Tačiau, ponas Masiulis sako, kad tokie konkurentų veiksmai interneto namams pardavimų nesulėtino. Jis, kaip ir „Bitės“ atstovai, sako, kad mobilųjį internetą namams perka tie, kuriems jo reikia ne tik namuose. Tai kito segmento vartotojai nei tie, kurie renkasi šviesolaidinę ar varinę prieigą.

Vartojimas ES augo 14 kartų

Duomenų vartojimas „Tele2“ tinkle, kaip ir abejų didžiųjų jos konkurentų tinkluose, taip pat augo visus metus. Kiekvienas „Tele2“ klientas vidutiniškai suvartojo 7,3 gigabaitų (GB) duomenų per mėnesį.

Skaičiuojant bendrai, duomenų vartojimas nuo paskutinio 2016 m. ketvirčio iki paskutinio 2017 m. ketvirčio augo nuo 8,67 tūkst. terabaitų (TB) iki 19,76 tūkst. TB.

Operatoriaus klientai tinkle ne tik daugiau naršė, bet ir skambino – prakalbamų minučių per metus padaugėjo 0,8%. Iš viso vartotojai 2017-aisiais telefonu prakalbėjo 4,14 mln. minučių.

Gerokai aktyviau skambino ir naršė keliaujantys po Europos sąjungos (ES) šalis. 2017 m. IV ketvirtį, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu 2016-aisias, keliautojų duomenų naudojimas išaugo beveik 14 kartų – nuo 9.100 iki 124.500 GB.

Į ryšio kokybės gerinimą (į tinklą) per 2017 m. „Tele2“ investavo 11,1 mln. Eur. Ypatingas dėmesys skirtas 4G+ tinklo vystymui, kuris „Tele2“ tinkle dengia jau 85% Lietuvos teritorijos ir greitai pasieks 4G dengimo lygį. Pastarasis apima 99% šalies teritorijos. Lietuvoje veikia 1224 „Tele2“ 4G, 4G+ ir 4G++ bazinės stotys. Per 2017 m. operatorius įrengė 209 naujas 4G, 4G+ ir 4G++ stotis.

„Bitės“ investicijos į 4G tinklą siekė 15 mln. Eur, o į salonų atnaujinimą – beveik 1 mln. Eur. Bendros investicijos 2017 m. siekė 18 mln. Eur. Šiemet bendrovė tempo nemažina – planuojamos tokios pačios investicijos į tinklo modernizavimą ir jo paruošimą išmaniems sprendimams.

„Telia Lietuva“, rezultatus pristačiusi maždaug prieš savaitę, neišskiria, kiek tiksliai investavo į  mobiliojo ryšio infrastruktūrą. Bet bendros ilgalaikės įmonės investicijos į šviesolaidinio ir 4G tinklo plėtrą, verslo palaikymo IT sistemas ir procesus per 12 praėjusių metų mėnesių išaugo dešimtadaliu, iki 63,8 mln. Eur.

Planų neatskleidžia

Ponas Masiulis penktadienį vykusioje spaudos konferencijoje užsiminė, kad šiemet „Tele2“ daugiausia dėmesio skirs mobiliojo interneto paslaugų plėtrai bei prekybos skaitmenizavimui ir savitarnos tobulinimui. Jis sako, kad paspausti kelis mygtukus vartotojams yra kur kas patogiau nei skambinti, bendrauti su konsultantais ar eiti į saloną.

„Dėl to išpopuliarėjo tokios paslaugos kaip „Uber“ ar „Taxify“, – paraleles veda p. Masiulis.

Andrius Baranauskas, „Tele2“ komunikacijos vadovas priduria, kad jau dabar įmonės svetainėje nuperkama daugiau paslaugų ir įrenginių nei bet kuriame salone. Todėl šis kanalas bus dar stiprinamas. Tiesa, dėl to lėtės salonų plėtra, nors jų bent kol kas dar nemažės.

„Tele2“ direktorius prasitarė, kad šiemet, be jau paskelbto mobiliųjų mokėjimų projekto, galima laukti ir naujienų susijusių su daiktų internetu, 5G bei turiniu. Detalių atskleisti jis nesutinka, bet neneigia, kad naujovės turinio srityje bent iš dalies bus susiję su kabelinės televizijos paslaugas teikiančia Švedijos bendrove „Com Hem“, su kuria jungiasi „Tele2“.

Ponas Masiulis sako norintis pasiūlyti naują vaizdo turinio paslaugą (šiuo metu Tele2 bendradarbiauja su „Viaplay“), kurios vartotojai nebūtų verčiami pirkti viso kanalų paketą.  

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ bando: „Swedbank“ paleidus mokėjimus telefonu, „MoQ“ reikės labai pasistengti Premium 2

„Swedbank“ šiandien, praėjus vos mėnesiui nuo „MoQ“ starto, pristato NFC principu veikiančius bekontakčius...

Užsieniečiai ES pinigų prašo ekstraktų išgavimo ir celiuliozės pluošto technologijoms Premium

Užsienyje registruotos kompanijos Lietuvoje varžysis dėl ES investicijų į mokslinius tyrimus: akcininkų iš...

Pramonė
09:58
„Swedbank“ paleido bekontakčius mokėjimus telefonu 13

Antradienį, rugsėjo 18 d., „Swedbank“ pristato bekontakčius atsiskaitymus telefonu. Ši naujovė yra viena iš...

Pramonės sektoriaus apžvalga: lyderių receptai, pamokos, tendencijos Premium

Šiemet į dešimties „Verslo žinių“ pramonės lyderių reitingo dešimtuką patekusių įmonių bendras vardiklis –...

Pramonė
06:00
El Ninjo reiškinys: poveikis Pietų rinkoms atsilieps labiau nei mūsų klimatui Premium

Pasaulio meteorologijos organizacija (PMO) skelbia 70% tikimybę, kad paskutinį šių metų ketvirtį Ramiajame...

Verslo aplinka
2018.09.17
Baigta byla dėl duomenų vagystės iš „Grožio chirurgijos“ klinikos 6

Generalinė prokuratūra ir policija baigė tirti bylą dėl duomenų vagystės iš „Grožio chirurgijos“ klinikos.

Prekybininkų karus pakeitė „Tele2“ ir „Telios“ duetas Premium

Rudens pradžios tendencijos svarbios ir dėl auditorijos besikaunantiems televizijos kanalams, ir reklamos...

Rinkodara
2018.09.17
„Robotex“: kompetencija išaugo tiek, kad taisome užsieniečių klaidas Premium 3

Pramoninių robotų integravimo ir automatizavimo paslaugas siūlanti UAB „Robotex“ pernai dvigubai padidino...

Pramonė
2018.09.17
Protingi mokosi iš svetimų klaidų – paleista žinių dalijimosi platforma startuoliams

Lietuvos startuolių bendruomenės profesionalai ir pradedantys jungiasi į platformą „Startups for Startups“,...

„Samsung“ serijos telefono „Note9“ apžvalga: vienas geriausių, bet šlamšto per daug 4

Šiemet „Samsung“ pristatė dar vieną „Galaxy Note“ serijos telefoną – „Note9“. Nuo „Note8“ ar „Galaxy S9“ šis...

Verslo klasė
2018.09.16
„SpaceX“ pasirašė pirmą kosminio turizmo sutartį

Elono Musko raketų bendrovė „Space Exploration Technologies Corp.“ („SpaceX“) pasirašė sutartį su pirmu...

Analitikai: „iPhone“ gerbėjai nepagailės ir 1.500 USD 26

Naujausius „Apple“ įrenginius Volstrito analitikai vertina gerai. Ypatingo technologijų lūžio šiuose...

Svarstoma, kas kelia bitkoino kainų bangas 11

Kriptovaliutų rinkoje nerimsta spekuliacijos, kas nulėmė staigų bitkoino kainos kritimą praėjusią savaitę.

Rinkos
2018.09.14
„Tonbo Imaging“ kuria tyrimų ir plėtros centrą Kaune: 10 mln. Eur investicijų, 50 darbo vietų 7

Indijos „Tonbo Imaging“, kurianti sprendimus savavaldžiams automobiliams – žada įkurti tyrimų ir plėtros...

Pramonė
2018.09.14
Kaunas kuria startuolių akceleratorių 1

Kauno miesto savivaldybės viešoji įstaiga, atsakinga už turizmo ir verslo ir investicijų skatinimą bei miesto...

Interviu su „Hellos“ prezidentu: apie dar vieną gamyklą, prekybos karus Premium 2

Rolfas Breidenbachas, „Hella GmbH“ prezidentas ir generalinis direktorius, nešykšti liaupsių prie Kauno...

Pramonė
2018.09.14
„Barbora“ turės maistomatus Premium 19

Elektroninės prekybos parduotuvė „Barbora“ investuoja į naują internetu užsakytų prekių pristatymo būdą –...

Paslaugų centrų plėtra, tendencijos Lietuvoje: kas laukia „Barclays“ centro Premium

Paslaugų centruose darbus susiranda vis daugiau iš užsienio grįžusių lietuvių, o robotai darbo vietose...

Finansai
2018.09.14
„ACME Grupė“ pardavė ekologinių pluoštinių kanapių verslą 5

Kanados kompanija „Aurora Cannabis“ užbaigė sandorį su „ACME Grupe“. Kanadiečiai už daugiau nei 8 mln. Eur...

„Fima“ už 2,4 mln. Eur atnaujins Lavoriškių pasienio posto stebėjimo sistemą

Inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“ už 2,4 mln. Eur atnaujins Vilniaus rajone pasienyje su Baltarusija...

Technologijos
2018.09.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau