„Tele2“ pajamas augino duomenų šuolis Lietuvoje ir ES

Publikuota: 2018-02-02
Atnaujinta 2018-02-02 18:11
Petras Masiulis „Tele2“ vadovu paskirtas lygiai prieš 15 metų ir vieną dieną – 2003 m. vasario 1 d. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Petras Masiulis „Tele2“ vadovu paskirtas lygiai prieš 15 metų ir vieną dieną – 2003 m. vasario 1 d. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Išplėstas 4G tinklas, naršymo šuolis ir paslaugos verslui labiausiai lėmė „Tele2“ pajamų augimą, skelbia bendrovė. Šiemet daugiausia dėmesio bus skiriama prekybos skaitmenizavimui ir savitarnos tobulinimui, lėtės salonų plėtra. Taip pat žadama naujienų, susijusių su turiniu, daiktų internetu ir 5G.

„Sėkmingus metus lėmė trys priežastys: šuoliais augantis mobiliųjų duomenų vartojimas, inovatyvios paslaugos bei gera jų kaina. Šių rezultatų pasiekėme tik dėl nuoseklaus visos komandos darbo ir kiekvieno darbuotojo įsitraukimo – tai galinga jėga“, – sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius, ir tuoj pat žodžius pagrindžia skaičiais.

Pernai „Tele2“ pajamos siekė 204,4 mln. Eur ir buvo 13,7% didesnės nei prieš metus. Bendrovės EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją) praėjusiais metais sudarė 69,2 mln. Eur ir buvo 15,7% didesnis nei 2016 m.

Palyginti, „Telia Lietuvos“, pagrindinio „Tele2“ konkurento, bendros pajamos 2017 m. sudarė 370,1 mln. Eur ir per metus išaugo 7%. Metinis „Telia Lietuvos“ EBITDA rodiklis, neįskaičius vienkartinių sąnaudų, siekė 125,3 mln. Eur ir buvo 7% didesnis nei 2016 m.

„Bitė Lietuva“ finansinių rezultatų neskelbia.

Daugėjo klientų

„Tele2“ paslaugomis praėjusių metų pabaigoje naudojasi 1,8 mln. vartotojų. Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2016 m., bendras klientų skaičius padidėjo 1,1%, Reguliaraus mokėjimo klientų skaičius siekia apie 800.000.

„Telia Lietuvos“ atveju, per visus 2017-uosius bendras mobiliojo ryšio klientų skaičius išaugo 34.000, iki 1,35 mln. Iš jų reguliaraus mokėjimo vartotojų yra beveik 1,1 mln.

„Bitė Lietuva“ per 2017 metus klientų skaičių padidino 3%, iki 1,09 mln. Reguliaraus mokėjimo vartotojų (abonentų) skaičius 2017 pabaigoje siekė 748.000.

Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad į bendrą klientų skaičių įeina ir liftai, užkardos bei kiti įrengimai, naudojantys SIM korteles. Be to, visos trys didžiosios telekomunikacijų bendrovės Lietuvoje vieną SIM kortelę apskaito kaip vieną klientą. Taigi, jei, pavyzdžiui, prekybos tinklas pasirašo sutartį dėl 50 kortelių, kurios bus naudojamos parduotuvių stovėjimo aikštelių užkardose, telekomunikacijų bendrovė fiksuoja, kad bendras jos klientų skaičius padidėjo 50, nors pirkėjas – tik vienas.

„Tele2“ verslo klientų skaičius pernai metų pabaigoje pasiekė 176.000 ir buvo 6,4% didesnis nei 2016 m. pabaigoje. „Bitės“ verslo klientų skaičius 2017 m. pabaigoje siekė beveik 321.000. Jų skaičius per metus irgi augo apie 3%.

Daugiausia verslo klientų turi „Telia Lietuva“, bet ji teikia ir gerokai platesnį verslo paslaugų spektrą, įskaitant paslaugas, susijusias su duomenų centrais ir IT ūkio priežiūra, kurių konkurentai neteikia, tad skaičiai yra sunkiai palyginami.

Pasak p. Masiulio, verslo klientų segmento didėjimui įtaką darė ir plečiamas verslo paslaugų spektras. Viena sėkmingiausių verslo paslaugų, anot jo, yra 2017-ųjų pavasarį pristatytas išmanus sprendimas „Mobili Stotelė“ (mobilusis PBX).

Daugėjo ir namų interneto paslaugos klientų. Šio segmento vartotojų skaičius per praėjusius metus išaugo nuo 48.000 klientų iki 87.000 (t.y. apie 40%). „Bitė Lietuva“ šio segmento klientų (naudojančių 4G internetą su modemu ar maršrutizatoriumi) 2017 m. pabaigoje turėjo 135.000. Per praėjusius metus jų padaugėjo 25%.

„Telia Lietuva“ šiame segmente taip pat veikia aktyviai. „Telia Lietuvos“ šviesolaidinio interneto vartotojų skaičius praėjusių metų pabaigoje siekė 264.000. Dar 211.000 naudoja internetu tiekiamą bendrovės išmaniąją televiziją (IPTV), o 410.000 šalies gyventojų turi prieigą prie varinių ryšio linijų, tiesa, ne visos jos naudojamos plačiajuosčiam internetui tiekti.

Štai pastaroji, be šviesolaidinės infrastruktūros plėtros, pernai bendrovė taip pat pasiūlė hibridinio tipo – variniais laidais ir mobiliuoju ryšiu teikiamą – interneto prieigą. O šiemet apie 10 kartų padidino varinių linijų spartą.

Tačiau, ponas Masiulis sako, kad tokie konkurentų veiksmai interneto namams pardavimų nesulėtino. Jis, kaip ir „Bitės“ atstovai, sako, kad mobilųjį internetą namams perka tie, kuriems jo reikia ne tik namuose. Tai kito segmento vartotojai nei tie, kurie renkasi šviesolaidinę ar varinę prieigą.

Vartojimas ES augo 14 kartų

Duomenų vartojimas „Tele2“ tinkle, kaip ir abejų didžiųjų jos konkurentų tinkluose, taip pat augo visus metus. Kiekvienas „Tele2“ klientas vidutiniškai suvartojo 7,3 gigabaitų (GB) duomenų per mėnesį.

Skaičiuojant bendrai, duomenų vartojimas nuo paskutinio 2016 m. ketvirčio iki paskutinio 2017 m. ketvirčio augo nuo 8,67 tūkst. terabaitų (TB) iki 19,76 tūkst. TB.

Operatoriaus klientai tinkle ne tik daugiau naršė, bet ir skambino – prakalbamų minučių per metus padaugėjo 0,8%. Iš viso vartotojai 2017-aisiais telefonu prakalbėjo 4,14 mln. minučių.

Gerokai aktyviau skambino ir naršė keliaujantys po Europos sąjungos (ES) šalis. 2017 m. IV ketvirtį, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu 2016-aisias, keliautojų duomenų naudojimas išaugo beveik 14 kartų – nuo 9.100 iki 124.500 GB.

Į ryšio kokybės gerinimą (į tinklą) per 2017 m. „Tele2“ investavo 11,1 mln. Eur. Ypatingas dėmesys skirtas 4G+ tinklo vystymui, kuris „Tele2“ tinkle dengia jau 85% Lietuvos teritorijos ir greitai pasieks 4G dengimo lygį. Pastarasis apima 99% šalies teritorijos. Lietuvoje veikia 1224 „Tele2“ 4G, 4G+ ir 4G++ bazinės stotys. Per 2017 m. operatorius įrengė 209 naujas 4G, 4G+ ir 4G++ stotis.

„Bitės“ investicijos į 4G tinklą siekė 15 mln. Eur, o į salonų atnaujinimą – beveik 1 mln. Eur. Bendros investicijos 2017 m. siekė 18 mln. Eur. Šiemet bendrovė tempo nemažina – planuojamos tokios pačios investicijos į tinklo modernizavimą ir jo paruošimą išmaniems sprendimams.

„Telia Lietuva“, rezultatus pristačiusi maždaug prieš savaitę, neišskiria, kiek tiksliai investavo į  mobiliojo ryšio infrastruktūrą. Bet bendros ilgalaikės įmonės investicijos į šviesolaidinio ir 4G tinklo plėtrą, verslo palaikymo IT sistemas ir procesus per 12 praėjusių metų mėnesių išaugo dešimtadaliu, iki 63,8 mln. Eur.

Planų neatskleidžia

Ponas Masiulis penktadienį vykusioje spaudos konferencijoje užsiminė, kad šiemet „Tele2“ daugiausia dėmesio skirs mobiliojo interneto paslaugų plėtrai bei prekybos skaitmenizavimui ir savitarnos tobulinimui. Jis sako, kad paspausti kelis mygtukus vartotojams yra kur kas patogiau nei skambinti, bendrauti su konsultantais ar eiti į saloną.

„Dėl to išpopuliarėjo tokios paslaugos kaip „Uber“ ar „Taxify“, – paraleles veda p. Masiulis.

Andrius Baranauskas, „Tele2“ komunikacijos vadovas priduria, kad jau dabar įmonės svetainėje nuperkama daugiau paslaugų ir įrenginių nei bet kuriame salone. Todėl šis kanalas bus dar stiprinamas. Tiesa, dėl to lėtės salonų plėtra, nors jų bent kol kas dar nemažės.

„Tele2“ direktorius prasitarė, kad šiemet, be jau paskelbto mobiliųjų mokėjimų projekto, galima laukti ir naujienų susijusių su daiktų internetu, 5G bei turiniu. Detalių atskleisti jis nesutinka, bet neneigia, kad naujovės turinio srityje bent iš dalies bus susiję su kabelinės televizijos paslaugas teikiančia Švedijos bendrove „Com Hem“, su kuria jungiasi „Tele2“.

Ponas Masiulis sako norintis pasiūlyti naują vaizdo turinio paslaugą (šiuo metu Tele2 bendradarbiauja su „Viaplay“), kurios vartotojai nebūtų verčiami pirkti viso kanalų paketą.  

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Yandex“ planuose – tūkstantis savavaldžių automobilių  1

Dabar 90 tokių automobilių bandanti Rusijos bendrovė skelbia apie dešimtį kartų siekiančią eksperimentinio...

Mokslininkai su kariškiais Baltijos jūroje išbando dronus ir naujas ryšio technologijos

Lietuvos kariuomenės Karinės jūrų pajėgos (KJP) ir Baltijos pažangių technologijų institutas (BPTI) Baltijos...

Paslaugos
2019.08.20
„Revolut Ltd“ Lietuvoje įsteigė filialą

JK „fintech“ startuolis „Revolut Ltd“ Lietuvoje įsteigė „Revolut Ltd filialą“.

Rinkos
2019.08.20
JAV ir „Huawei“ konfliktas gilėja 2

„Huawei“ teigia, kad JAV sankcijos prieš ją politiškai motyvuotos ir nesąžiningos.

Paslaugos
2019.08.20
JAV technologijų kompanijos: Prancūzijos mokestis daro žalą pasaulinei mokesčių reformai 6

JAV didžiausios technologijų kompanijos ir technologijų pramonės grupės tvirtina, kad naujasis Prancūzijos...

Technologijos
2019.08.20
Iš NT pasuko į IT: kaip duomenų apsaugos reglamentas pakišo idėją verslui Premium 8

Darius Morkūnas, ilgametis nekilnojamojo turto (NT) brokeris ir poros įmonių savininkas, supratęs, kaip...

Paslaugos
2019.08.20
Draudimą prekiauti su „Huawei“ JAV atidėjo dar 90 dienų 4

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) prekybos sekretorius Wilburas Rossas patvirtino, kad draudimas Kinijos...

Technologijos
2019.08.19
Karinių robotų gamintojai iš Estijos įbrido į nuostolius 2

Estų bendrovė „Milrem“, užsiimanti karinės paskirties savavaldžių antžeminių transporto priemonių kūrimu,...

Pramonė
2019.08.17
Bankai beveik pasiruošė savo klientų duomenų atvėrimui Premium 6

Lietuvoje mažiau nei po mėnesio įsigalios Atvirosios bankininkystės reikalavimai, kurie šalyje veikiančius...

Rinkos
2019.08.17
Lietuvoje kuriasi Austrijos kapitalo IT įmonė

Lietuvoje kuriasi Austrijos kapitalo IT įmonė „Yordando“.

Technologijos
2019.08.16
„Bitė“ atsinaujino dalį biuro: viską kūrę darbuotojai kabinetų nenorėjo 25

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“ atnaujino dalį savo 6.200 kv. m ploto biuro Vilniaus Žemaitės...

Statyba ir NT
2019.08.16
Mobiliojo ryšio operatoriai santūriai vertina pasiūlymus dėl eSIM  17

Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriai suabejojo Susisiekimo ministerijos iniciatyva ilgainiui eSIM moduliais...

Technologijos
2019.08.15
„Pigu“ pardavimo scenarijai: vertė priklausys ir nuo banginių, tokių kaip „Amazon“, strategijų  Premium 8

Lenkijos fondo MCI artimiausiame planavimo horizonte, be abejonės, yra tikslas parduoti jam priklausančių e.

Prekyba
2019.08.14
E. sportas keičia profesijų žemėlapį Premium

Iš Azijos į Vakarus skverbiasi nauja mada: skirti visą finansavimą studentams, kurie po paskaitų užsiimtų e.

Vadyba
2019.08.14
Žengtas pirmas žingsnis eSIM įteisinimo link 11

Susisiekimo ministerija imasi veiksmų, kad būtų užtikrinta galimybė Lietuvoje naudoti integruotus mobiliojo...

Paslaugos
2019.08.13
„NanoAvionika“ pritraukė 10 mln. Eur ir atidarė biurą bei gamyklą JAV Premium 7

Lietuvių kosmoso technologijų startuoliui „NanoAvionika“ 2019-ieji gali tapti lūžio metais. Bendrovė šiemet...

Paslaugos
2019.08.13
Estų „Omniva“ grupei priklausantis mokėjimų startuolis kuriasi ir Lietuvoje   4

Lietuvoje apie veiklos pradžią rugpjūtį paskelbė Estijos „Omniva“ grupei ir bankui „Inbank“ priklausantis...

Rinkos
2019.08.13
„Huawei“ pristatė televizorių su „HarmonyOS“ 3

Nuosava „Huawei“ operacinė sistema (OS) – „HongmengOS“ (angl. „HarmonyOS“) – debiutuoja televizoriuje.

Paslaugos
2019.08.12
Lietuva kuria „fintech“ centrą: nuo licencijų dalijimo gręšis prie griežtesnio reguliavimo Premium 5

Lietuvos ambicija tapti regioniniu finansinių technologijų („fintech“) centru, prislopinta kai kurių politikų...

Rinkos
2019.08.12
Papildytos realybės funkcija „Google“ žemėlapiuose jau pasiekiama ne tik gidams 1

Papildytos realybės funkcijos „Google“ žemėlapiuose „Live View“ pirminis testavimas (angl. alfa testing)...

Paslaugos
2019.08.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau