Kaip medienos prekybininkai išsprendė verslo plėtros iššūkius

Publikuota: 2018-01-10
Medienos prekybos įmonė „Sprusas“
Medienos prekybos įmonė „Sprusas“

Kai tapo sunku suvaldyti dėl augančios verslo apimties ženkliai šoktelėjusį informacijos kiekį, didžiausios Lietuvos medienos prekybos įmonės vadovai ryžosi ieškoti, kas padėtų dirbti greičiau, paprasčiau ir efektyviau. Įdiegtas verslo valdymo sprendimas sutvarkė informacinį chaosą ir gerokai palengvino kasdienybę darbuotojams bei pagerino klientų aptarnavimą.

Bendrovės „Sprusas“, jau dešimtmetį prekiaujančios mediena daugiau nei 30 pasaulio šalių, apyvarta smarkiai šoktelėjo dar 2013 metais. Didėjantis užsakymų kiekis atnešė ne tik džiuginančius pinigų srautus – su kiekvienu nauju klientu daugėjo ir administracinio darbo.

Be to, norint efektyviai ir sklandžiai administruoti kiekvieną užsakymą, smarkiai išaugo poreikis greitai ir kokybiškai gauti visą su juo susijusią informaciją: nuo galimybės tiksliai paskaičiuoti produkto savikainą iki nesudėtingo ir greito atsekamumo klientų pretenzijų atveju.

Giedrius Laurinaitis, UAB „Sprusas“ komercijos direktorius, pasakoja, jog efektyviam darbui reikalingi duomenys buvo išskaidyti po įvairias vietas, jų paieška užtrukdavo ir ne visada būdavo sėkminga.

nuotrauka::1 right nocrop

Išsiplėtus veiklos apimtims tapo sunku ir planuoti darbus, nes užsakymo vykdymo trukmę ir apimtį bendrovė buvo pajėgi prognozuoti tik apytiksliai, sandėlis neturėjo išankstinės informacijos apie vilkikų atvykimą, o elektroniniu paštu ar faksu siunčiami dokumentai neretai pasimesdavo ir dar labiau užvilkindavo procesą.

Pagalius į ratus ėmė kaišioti ir paskui augančius pardavimus nespėjanti apskaita: atvežtos medienos dokumentai buvo tvarkomi produkciją jau susandėliavus, todėl paaiškėjus, kad yra brokas ar dokumentai netvarkingi, aiškintis su tiekėjais „po laiko“ būdavo kur kas sudėtingiau. 

„Problemų buvo ir daugiau, iš esmės visos jos kilo dėl informacijos trūkumo ir jos išskaidymo. Tai lėmė ne tik negautas pajamas, bet ir tiesioginius nuostolius, nes reikalingus duomenis gaudavome tik po kažkiek dienų ar savaičių, o ne tada, kada reikia. Supratome, kad visus procesus reikia sujungti į bendrą sistemą“, – apie efektyvesnio kelio paieškas pasakoja p. Laurinaitis. 

Greičiau, paprasčiau ir tiksliau

Tuo bendru „skėčiu“, apimančiu visus svarbiausius bendrovės verslo procesus, tapo Microsoft verslo valdymo sistema Microsoft Dynamics AX paremtas sprendimas „Alna Timber Dynamics“, kurį „Sprusas“ įsidiegė bendradarbiaudamas su „Alna Business Solutions“.

„Šis programinis sprendimas pritaikytas išskirtinai įmonėms, prekiaujančioms mediena, tad jo dėka galime pilnai kontroliuoti pirkimus, logistiką ir pardavimus – pagrindines savo veiklos sritis. Drauge paprastėja apskaita, tampa nesudėtinga atsekti bet kurio produkto istoriją, o visa verslo sprendimams reikalinga informacija yra nuolat po ranka“, – bendrovės pasirinkimą komentuoja p. Laurinaitis.

„Alna Timber Dynamics“ apima visos tiekimo grandinės valdymą: nuo produkcijos pirkimų, jos kokybės kontrolės (pavyzdžiui, matuoja medžio kokybę pagal rūšį, ilgį, plotį ir daugelį kitų parametrų, gali automatiškai blokuoti produkcijos priėmimą), baigiant pilnu pervežimų planavimu.

„Spruso“ komercijos direktorius vardina, kad anksčiau itin sunku būdavo sekti, kaip vykdomas užsakymas: kiek darbų jau padaryta, kiek dar liko nuveikti ir ko nebus įmanoma išpildyti paaiškėdavo praktiškai tik proceso pabaigoje. Po permainų visą šią informaciją galima greitai gauti bet kurioje projekto stadijoje ir apie tai informuoti klientą.

Transporto planavimas taip pat akivaizdžiai pagerėjo: jei anksčiau sandėlis apie prekių iškrovimą ar pakrovimą sužinodavo tik išvydęs į kiemą įsukantį vilkiką, tai šiandien viskas sustyguota trims dienoms į priekį, o apytikslis vežimo grafikas sudėliotas net dvejiems mėnesiams.

Paprastesnė tapo ir apskaita: sistema pati parengia pakavimo lapus, PVM sąskaitas faktūras ir bankui reikalingus dokumentus. Taigi problemas dėl broko ar netvarkingų dokumentų dabar galima spręsti operatyviai: „Dabar 99 proc. sąskaitų faktūrų ir važtaraščių užpajamuojame per 2 valandas nuo prekių atvykimo į sandėlį. Todėl ne tik daug sklandžiau dirbame su tiekėjais, bet ir lengviau planuojame finansinius srautus.“

Pagerėjo ne tik finansinės, bet ir atsargų apskaitos kokybė, nes sistema leidžia stebėti atsekamumą įvairias pjūviais: pagal partiją, serijos numerį, sandėlį, rastų ilgį, diametrą, kokybės klasę ir kitus parametrus. 

Reaguoti į kliento pretenzijas dabar kur kas paprasčiau: „Matome ir tiekėją, ir tikrintoją, ir kokybės rodiklius bei produkcijos nuotraukas, tad labai lengva greitai susigaudyti, ar kažką praleidome ir kažkurį procesą reikia pašlifuoti, o gal pretenzija yra visai nepagrįsta. Visa tai užtrunka vos kelias minutes.“

Sėkmės veiksniai – tiekėjas ir komandinis darbas

Programinės sistemos diegimo projektas bendrovei „Sprusas“ užtruko dvejus metus. Giedrius Laurinaitis neslepia, kad tokie pokyčiai pareikalauja ne tik laiko, finansų, bet ir nemažai pastangų iš įmonės pusės: visai komanda turi suvokti, kodėl reikia dirbti kitaip, nei anksčiau, kokią naudą tai duos, išmokti daug naujų dalykų, pagerinti kompiuterinio raštingumo žinias.

Verslo valdymo sistemų efektyvumas labai smarkiai priklauso nuo to, ar visi duomenys yra suvedami kruopščiai ir tvarkingai, todėl bendras komandos įsipareigojimas labai reikalingas. 

nuotrauka::2 left nocrop

„Reikėjo tikrai daug išmokti, tačiau mums situacija buvo dėkinga, nes turim nuostabius žmones, nepabijojusius iššūkių ir puikiai susitvarkiusių.“  Šiandien tai, kad visas kolektyvas naudoja sistemą ir dirba su ja tvarkingai, p. Laurinaitis laiko dideliu savo darbuotojų nuopelnu.

„Spruso“ komandai gerų žodžių negaili ir „Alna Business Solutions“ vadovas Darius Bužinskas. Pasak jo, tokie projektai visada pareikalauja ne tik maksimalių projekto vykdytojo pastangų, bet ir didelio atsidavimo iš kliento pusės: „Esame išties labai dėkingi entuziastingiems ir atsidavusiems „Spruso“ kolektyvo nariams, su kurių pagalba sistemą diegti tapo daug paprasčiau.“

Ponas Bužinskas pasakoja, kad šis projektas, prie kurio du metus dirbo visas Dynamics AX skyrius, pakeitė rinkos požiūrį ir į patį Microsoft produktą.

„Kai išsamiai išanalizavę situaciją parinkome Dynamics AX, tai buvo kiek netikėta – iki šiol šią sistemą dažniausiai rinkdavosi tik labai didelės įmonės, o mažesnės paprastai diegdavo Dynamics NAV. Vis dėlto šiuo atveju sprendimas visiškai pasiteisino – Dynamics AX platformoje sukūrėme aibę unikalių sprendimų: nuo medžių apskaitos delniniuose kompiuteriuose iki medžių kokybės apskaitos sistemoje. Taip gimė specialiai medienos prekybos ir logistikos įmonei pritaikyta, vieninga visaapimanti apskaitos ir verslo procesų sistema, iš esmės pakeitusi kokybės užtikrinimo procedūras bendrovėje „Sprusas“.

Verslo valdymo sistemos diegimas – stambios apimties projektas, iš pagrindų keičiantis daug įprastų įmonės procesų. Paprastai jis būna tęstinis – „Spruso“ atveju po įdiegimo sistema buvo tobulinama dar dvejus metus, kol galiausiai pranoko įmonės lūkesčius.

Todėl dar vienas labai svarbus dalykas, į kurį negalima žiūrėti pro pirštus pasiryžus šiems pokyčiams – programinio sprendimo tiekėjas. Sėkmingai įgyvendinti tokio masto projektą gali tik itin patikima, stipri, turinti pakankamai patirties šioje srityje bendrovė, nes kitaip ji tiesiog nesusidoros su didelės apimties, kompleksiškais diegimo darbais, mano p. Laurinaitis.

Jis mini, kad per šį laiką buvo išties sudėtingų situacijų, kuriose suteikė progų pasidžiaugti tinkamu sprendimu renkantis sistemos diegėją: „neabejoju, kad mažesnės bendrovės būtų nesileidęs į kalbas – sistema įdiegta, ir viso gero. Juolab, kad per tuos ketverius metus kai kurių tiekėjų rinkoje išvis nebeliko.

Pasiteisino tai, kad tiekėją rinkomės atsižvelgdami pirmiausia į jo reputaciją, o paskui jau visus kitus kriterijus – kainą, produktus ir panašiai. Visgi daugiau nei du dešimtmečiai verslo valdymo sistemų kūrimo ir diegimo patirties šį tą reiškia ir tas bendradarbiaujant su „Alna Business Solutions“ labai jautėsi.“

Ponas Laurinaitis įsitikinęs, kad verslo valdymo sistemos diegimas – neišvengiamas augančios įmonės brandos etapas. Jis pripažįsta, kad dar neskaičiavo, kiek pinigų įmonei sutaupė ši verslo valdymo sistema, tačiau jos teigiamas poveikis – akivaizdus.

Pirmiausia dėl įvestos nuoseklios tvarkos ir susistemintos, lengvai pasiekiamos verslo informacijos, kurią anksčiau surinkti trukdavo bent keletą vieno žmogaus darbo dienų. Be to, pabrėžia jis, įdiegta sistema ne tik efektyvina darbą, bet ir užkerta kelią žmogiškoms klaidoms – pavyzdžiui, saugikliai neleidžia apmokėti tos pačios sąskaitos faktūros du kartus.

„Jau buvo mėnesių kuomet apyvarta dvigubėjo, o darbuotojų apkrovimas kito visai neženkliai. Augančių darbo užmokesčio sąnaudų rinkoje tai itin aktualu: darbuotojai savo veikla turi kurti pridėtinę vertę, nes klientai už rankinį ir neautomatizuotą, t.y. neefektyvų darbą pinigų nemoka.“

FOTOGALERIJA Kaip medienos prekybininkai išsprendė verslo plėtros iššūkius (14 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Įsilaužta į „Marriott“ valdomo tinklo „Starwood“ duomenų bazę

Maždaug 500 mln. asmenų duomenys galėjo nutekėti, programišiams įsilaužus į bendrovės „Marriott...

Technologijos
2018.11.30
Kol konkurentai tyli, „Lėkštė.lt“ investuoja Premium

UAB „Maistas į namus“, valdanti maisto užsakymo platformą „Lėkštė.lt“, ir šios įmonės dalininkė Danijos...

Technologijos
2018.11.30
Pasikeitė „Baltic Amadeus“ akcininkai ir valdybos nariai 13

Informacinių technologijų (IT) bendrovė „Baltic Amadeus“ praneša, kad pasikeitė įmonės pagrindiniai...

Technologijos
2018.11.30
Kandidatų mažėjant, personalo paieška išmanėja: laukiama botų Premium

Padėtis darbo rinkoje ir laikas spaudžia personalo atrankos bendroves. Ieškančios geriausio specialisto per...

Technologijos
2018.11.30
Vokietijos konkurencijos prievaizdai imasi „Amazon“ 4

Vokietijos konkurencijos sargai pradėjo tirti JAV e. komercijos milžinės „Amazon“ veiklą. Vokiečiai įtaria,...

Technologijos
2018.11.29
Iš skaitmeninio mokesčio ES planuoja surinkti apie 5 mlrd. Eur Premium

Artėjant „Brexit“ politikai tikisi bent dalį biudžeto praradimų, kuriuos lems britų pasitraukimas iš ES,...

Technologijos
2018.11.29
„Tele2“ pristato naują prekės ženklą 5

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausantis prekės ženklas „Telefonų priežiūros centras“ keičia...

Rinkodara
2018.11.29
Kinijos „fintech“ bendrovė Lietuvoje atidaro Europos būstinę 3

Kinijos bendrovė „Paytend Technology“, kurianti ir parduodanti finansinių paslaugų programinę įrangą,...

Technologijos
2018.11.29
Pasiteisinęs sprendimas: sporto klubuose visi naudojasi raktais, kurių pamesti neįmanoma Premium

Sveikos gyvensenos banga ir drąsios investicijos į IT padėjo UAB „VS Fitness“ sparčiai plėsti sporto klubų...

„YouTube“ keičia strategiją – bus daugiau nemokamo turinio 1

„YouTube“ planuoja visą čia patenkantį turinį vartotojams siūlyti nemokamai su reklama.

Rinkodara
2018.11.29
„Revolut“ žengia už Europos ribų 8

JK finansinių paslaugų startuolis „Revolut“ užbaigė licencijavimosi procesą Japonijoje ir Singapūre,...

Rinkos
2018.11.29
Plėtrą užsienyje ir naujas paslaugas planuojanti „CityBee“ ieško darbuotojų 11

Dalijimosi automobiliais paslaugas teikianti bendrovė „CityBee“ praneša besiruošianti plėtros šuoliui:...

Transportas
2018.11.28
Atkurtas tarptinklinis ryšys Prancūzijoje

Trečiadienį apie 15 val. tarptautinis pokalbių bei duomenų srautas, sutrikęs antradienį po pietų,...

Technologijos
2018.11.28
„Visma Group“ vadovas: darbuotojai į darbą ateina dėl 4 priežasčių Premium

Šiandienos vadovas turi sugebėti nuolat keistis, išmokti dirbti neapibrėžtumo sąlygomis, tačiau ir neprarasti...

Vadyba
2018.11.28
Kaip buvo įkurtas vienas pirmųjų debesijos duomenų centrų Lietuvoje? Rėmėjo turinys 4

Vienas svarbiausių IT pokyčių per pastarąjį dešimtmetį, palietusių ir daugumą organizacijų Lietuvoje –...

Išmani visuomenė
2018.11.27
EK leido „Tele2“ ir „T-Mobile“ jungtis Nyderlanduose

Europos Komisija pritarė „Tele2“ ir „Deutsche Telekom?“ valdomos telekomunikacijų bendrovės „T-Mobile“...

Rinkos
2018.11.27
Startuolio „PulseTip“ apklausų sprendimas – tarp 40-ies geriausių pasaulyje Premium 1

Darbuotojų apklausų startuolis „PulseTip“, kuris šių metų konkurse „Naujasis knygnešys 2018“ iškovojo...

Technologijos
2018.11.27
Danijos milžinė NKT buria daiktų interneto komandą Kaune 4

Kaune įsikūrusi Danijos kabelių gamybos milžinė NKT ir šios bendrovės remiamas inovacijų centras „THINKT“...

Technologijos
2018.11.27
NASA zondas „Insight“ sėkmingai nusileido Marse 5

Pirmadienį NASA zondas „Insight“ po pusmečio kelionės sėkmingai nusileido Marse ir iš ten atsiuntė nuotrauką.

Mokslas
2018.11.27
Kviečia sukurti elektrinį motociklą ir jutiklius kariuomenei 7

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA), bendradarbiaudama su ministerijomis, paskelbė naują...

Technologijos
2018.11.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau