Kaip medienos prekybininkai išsprendė verslo plėtros iššūkius

Publikuota: 2018-01-10
Medienos prekybos įmonė „Sprusas“
Medienos prekybos įmonė „Sprusas“

Kai tapo sunku suvaldyti dėl augančios verslo apimties ženkliai šoktelėjusį informacijos kiekį, didžiausios Lietuvos medienos prekybos įmonės vadovai ryžosi ieškoti, kas padėtų dirbti greičiau, paprasčiau ir efektyviau. Įdiegtas verslo valdymo sprendimas sutvarkė informacinį chaosą ir gerokai palengvino kasdienybę darbuotojams bei pagerino klientų aptarnavimą.

Bendrovės „Sprusas“, jau dešimtmetį prekiaujančios mediena daugiau nei 30 pasaulio šalių, apyvarta smarkiai šoktelėjo dar 2013 metais. Didėjantis užsakymų kiekis atnešė ne tik džiuginančius pinigų srautus – su kiekvienu nauju klientu daugėjo ir administracinio darbo.

Be to, norint efektyviai ir sklandžiai administruoti kiekvieną užsakymą, smarkiai išaugo poreikis greitai ir kokybiškai gauti visą su juo susijusią informaciją: nuo galimybės tiksliai paskaičiuoti produkto savikainą iki nesudėtingo ir greito atsekamumo klientų pretenzijų atveju.

Giedrius Laurinaitis, UAB „Sprusas“ komercijos direktorius, pasakoja, jog efektyviam darbui reikalingi duomenys buvo išskaidyti po įvairias vietas, jų paieška užtrukdavo ir ne visada būdavo sėkminga.

nuotrauka::1 right nocrop

Išsiplėtus veiklos apimtims tapo sunku ir planuoti darbus, nes užsakymo vykdymo trukmę ir apimtį bendrovė buvo pajėgi prognozuoti tik apytiksliai, sandėlis neturėjo išankstinės informacijos apie vilkikų atvykimą, o elektroniniu paštu ar faksu siunčiami dokumentai neretai pasimesdavo ir dar labiau užvilkindavo procesą.

Pagalius į ratus ėmė kaišioti ir paskui augančius pardavimus nespėjanti apskaita: atvežtos medienos dokumentai buvo tvarkomi produkciją jau susandėliavus, todėl paaiškėjus, kad yra brokas ar dokumentai netvarkingi, aiškintis su tiekėjais „po laiko“ būdavo kur kas sudėtingiau. 

„Problemų buvo ir daugiau, iš esmės visos jos kilo dėl informacijos trūkumo ir jos išskaidymo. Tai lėmė ne tik negautas pajamas, bet ir tiesioginius nuostolius, nes reikalingus duomenis gaudavome tik po kažkiek dienų ar savaičių, o ne tada, kada reikia. Supratome, kad visus procesus reikia sujungti į bendrą sistemą“, – apie efektyvesnio kelio paieškas pasakoja p. Laurinaitis. 

Greičiau, paprasčiau ir tiksliau

Tuo bendru „skėčiu“, apimančiu visus svarbiausius bendrovės verslo procesus, tapo Microsoft verslo valdymo sistema Microsoft Dynamics AX paremtas sprendimas „Alna Timber Dynamics“, kurį „Sprusas“ įsidiegė bendradarbiaudamas su „Alna Business Solutions“.

„Šis programinis sprendimas pritaikytas išskirtinai įmonėms, prekiaujančioms mediena, tad jo dėka galime pilnai kontroliuoti pirkimus, logistiką ir pardavimus – pagrindines savo veiklos sritis. Drauge paprastėja apskaita, tampa nesudėtinga atsekti bet kurio produkto istoriją, o visa verslo sprendimams reikalinga informacija yra nuolat po ranka“, – bendrovės pasirinkimą komentuoja p. Laurinaitis.

„Alna Timber Dynamics“ apima visos tiekimo grandinės valdymą: nuo produkcijos pirkimų, jos kokybės kontrolės (pavyzdžiui, matuoja medžio kokybę pagal rūšį, ilgį, plotį ir daugelį kitų parametrų, gali automatiškai blokuoti produkcijos priėmimą), baigiant pilnu pervežimų planavimu.

„Spruso“ komercijos direktorius vardina, kad anksčiau itin sunku būdavo sekti, kaip vykdomas užsakymas: kiek darbų jau padaryta, kiek dar liko nuveikti ir ko nebus įmanoma išpildyti paaiškėdavo praktiškai tik proceso pabaigoje. Po permainų visą šią informaciją galima greitai gauti bet kurioje projekto stadijoje ir apie tai informuoti klientą.

Transporto planavimas taip pat akivaizdžiai pagerėjo: jei anksčiau sandėlis apie prekių iškrovimą ar pakrovimą sužinodavo tik išvydęs į kiemą įsukantį vilkiką, tai šiandien viskas sustyguota trims dienoms į priekį, o apytikslis vežimo grafikas sudėliotas net dvejiems mėnesiams.

Paprastesnė tapo ir apskaita: sistema pati parengia pakavimo lapus, PVM sąskaitas faktūras ir bankui reikalingus dokumentus. Taigi problemas dėl broko ar netvarkingų dokumentų dabar galima spręsti operatyviai: „Dabar 99 proc. sąskaitų faktūrų ir važtaraščių užpajamuojame per 2 valandas nuo prekių atvykimo į sandėlį. Todėl ne tik daug sklandžiau dirbame su tiekėjais, bet ir lengviau planuojame finansinius srautus.“

Pagerėjo ne tik finansinės, bet ir atsargų apskaitos kokybė, nes sistema leidžia stebėti atsekamumą įvairias pjūviais: pagal partiją, serijos numerį, sandėlį, rastų ilgį, diametrą, kokybės klasę ir kitus parametrus. 

Reaguoti į kliento pretenzijas dabar kur kas paprasčiau: „Matome ir tiekėją, ir tikrintoją, ir kokybės rodiklius bei produkcijos nuotraukas, tad labai lengva greitai susigaudyti, ar kažką praleidome ir kažkurį procesą reikia pašlifuoti, o gal pretenzija yra visai nepagrįsta. Visa tai užtrunka vos kelias minutes.“

Sėkmės veiksniai – tiekėjas ir komandinis darbas

Programinės sistemos diegimo projektas bendrovei „Sprusas“ užtruko dvejus metus. Giedrius Laurinaitis neslepia, kad tokie pokyčiai pareikalauja ne tik laiko, finansų, bet ir nemažai pastangų iš įmonės pusės: visai komanda turi suvokti, kodėl reikia dirbti kitaip, nei anksčiau, kokią naudą tai duos, išmokti daug naujų dalykų, pagerinti kompiuterinio raštingumo žinias.

Verslo valdymo sistemų efektyvumas labai smarkiai priklauso nuo to, ar visi duomenys yra suvedami kruopščiai ir tvarkingai, todėl bendras komandos įsipareigojimas labai reikalingas. 

nuotrauka::2 left nocrop

„Reikėjo tikrai daug išmokti, tačiau mums situacija buvo dėkinga, nes turim nuostabius žmones, nepabijojusius iššūkių ir puikiai susitvarkiusių.“  Šiandien tai, kad visas kolektyvas naudoja sistemą ir dirba su ja tvarkingai, p. Laurinaitis laiko dideliu savo darbuotojų nuopelnu.

„Spruso“ komandai gerų žodžių negaili ir „Alna Business Solutions“ vadovas Darius Bužinskas. Pasak jo, tokie projektai visada pareikalauja ne tik maksimalių projekto vykdytojo pastangų, bet ir didelio atsidavimo iš kliento pusės: „Esame išties labai dėkingi entuziastingiems ir atsidavusiems „Spruso“ kolektyvo nariams, su kurių pagalba sistemą diegti tapo daug paprasčiau.“

Ponas Bužinskas pasakoja, kad šis projektas, prie kurio du metus dirbo visas Dynamics AX skyrius, pakeitė rinkos požiūrį ir į patį Microsoft produktą.

„Kai išsamiai išanalizavę situaciją parinkome Dynamics AX, tai buvo kiek netikėta – iki šiol šią sistemą dažniausiai rinkdavosi tik labai didelės įmonės, o mažesnės paprastai diegdavo Dynamics NAV. Vis dėlto šiuo atveju sprendimas visiškai pasiteisino – Dynamics AX platformoje sukūrėme aibę unikalių sprendimų: nuo medžių apskaitos delniniuose kompiuteriuose iki medžių kokybės apskaitos sistemoje. Taip gimė specialiai medienos prekybos ir logistikos įmonei pritaikyta, vieninga visaapimanti apskaitos ir verslo procesų sistema, iš esmės pakeitusi kokybės užtikrinimo procedūras bendrovėje „Sprusas“.

Verslo valdymo sistemos diegimas – stambios apimties projektas, iš pagrindų keičiantis daug įprastų įmonės procesų. Paprastai jis būna tęstinis – „Spruso“ atveju po įdiegimo sistema buvo tobulinama dar dvejus metus, kol galiausiai pranoko įmonės lūkesčius.

Todėl dar vienas labai svarbus dalykas, į kurį negalima žiūrėti pro pirštus pasiryžus šiems pokyčiams – programinio sprendimo tiekėjas. Sėkmingai įgyvendinti tokio masto projektą gali tik itin patikima, stipri, turinti pakankamai patirties šioje srityje bendrovė, nes kitaip ji tiesiog nesusidoros su didelės apimties, kompleksiškais diegimo darbais, mano p. Laurinaitis.

Jis mini, kad per šį laiką buvo išties sudėtingų situacijų, kuriose suteikė progų pasidžiaugti tinkamu sprendimu renkantis sistemos diegėją: „neabejoju, kad mažesnės bendrovės būtų nesileidęs į kalbas – sistema įdiegta, ir viso gero. Juolab, kad per tuos ketverius metus kai kurių tiekėjų rinkoje išvis nebeliko.

Pasiteisino tai, kad tiekėją rinkomės atsižvelgdami pirmiausia į jo reputaciją, o paskui jau visus kitus kriterijus – kainą, produktus ir panašiai. Visgi daugiau nei du dešimtmečiai verslo valdymo sistemų kūrimo ir diegimo patirties šį tą reiškia ir tas bendradarbiaujant su „Alna Business Solutions“ labai jautėsi.“

Ponas Laurinaitis įsitikinęs, kad verslo valdymo sistemos diegimas – neišvengiamas augančios įmonės brandos etapas. Jis pripažįsta, kad dar neskaičiavo, kiek pinigų įmonei sutaupė ši verslo valdymo sistema, tačiau jos teigiamas poveikis – akivaizdus.

Pirmiausia dėl įvestos nuoseklios tvarkos ir susistemintos, lengvai pasiekiamos verslo informacijos, kurią anksčiau surinkti trukdavo bent keletą vieno žmogaus darbo dienų. Be to, pabrėžia jis, įdiegta sistema ne tik efektyvina darbą, bet ir užkerta kelią žmogiškoms klaidoms – pavyzdžiui, saugikliai neleidžia apmokėti tos pačios sąskaitos faktūros du kartus.

„Jau buvo mėnesių kuomet apyvarta dvigubėjo, o darbuotojų apkrovimas kito visai neženkliai. Augančių darbo užmokesčio sąnaudų rinkoje tai itin aktualu: darbuotojai savo veikla turi kurti pridėtinę vertę, nes klientai už rankinį ir neautomatizuotą, t.y. neefektyvų darbą pinigų nemoka.“

FOTOGALERIJA Kaip medienos prekybininkai išsprendė verslo plėtros iššūkius (14 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Darbuotojus motyvuoja robotai Algis ir Pūkis Premium

Robotai ir darbų automatizacija dažnai įsivaizduojami kaip žmogiškosios darbo jėgos priešai. Tačiau bent jau...

Vadyba
07:05
Pirmame gynybos hakatone triumfavo kompiuterinės regos sprendimų kūrėjai 1

Rukloje savaitgalį vykusios pirmosios Lietuvoje gynybos technologijų kūrybos stovyklos (hakatono) pagrindinį,...

Paslaugos
2019.04.16
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 1

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Lietuva neužleidžia lyderio pozicijų lazerių srityje Verslo tribūna

Lazerinių ir inžinerinių technologijų klasterio (LITEK) nariai vieningai tvirtina, kad LITEK ypač svarbus ir...

Išmani Lietuva
2019.04.16
ESET: sukčiai vėl ėmėsi pornografijos mėgėjų šantažo 7

Kai šią savaitę jaunas programišius buvo nuteistas šešerių metų ir penkių mėnesių laisvės atėmimo bausme...

Paslaugos
2019.04.15
Psichologiniai triukai arba kodėl Siri ir Aleksa kalba moterų balsais 3

Vadinamojo silpnojo dirbtinio intelekto (DI) pagrindu veikiantiems skaitmeniniams asistentams, tokiems kaip...

Paslaugos
2019.04.15
4 iš 10 mokslo daktarų renkasi karjerą versle, kur atlyginimai didesni 6

Nors doktorantūros studijos dažnai siejamos su akademine karjera, Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės...

Paslaugos
2019.04.15
Blokų grandinės logistikoje: kelią skinantys milžinai kviečia mažesnius Premium

Blokų grandinių („blokchain“) technologija žada naujas logistikos galimybes: gerąja „Maersk“ ir IBM praktika...

„Startup Visa“ rezultatai gerėja, panaši programa ruošiama ir darbuotojams 1

Per pirmus tris šių metų mėnesius leidimą Lietuvoje įkurti 18 startuolių gavo 45 užsienio piliečiai,...

Paslaugos
2019.04.13
D. Trumpas pasirengęs nugalėti 5G lenktynėse, ruošiasi ir Lietuva 12

JAV vadovo Donaldo Trumpo administracija paskelbė apie įvairias iniciatyvas, skirtas 5G plėtrai. Anot...

Technologijos
2019.04.13
NASDAQ viceprezidentas B. Petersonas: technologijos apverčia verslą Premium

Pirmosios pasaulyje elektroninės biržos NASDAQ, įkurtos dar 1971 m., viceprezidentas ir technologijų ir...

Verslo klasė
2019.04.13
„Uber“ atvėrė detalius finansinius rezultatus 5

JAV pavėžėjimo paslaugų bendrovė „Uber“, balandį planuojanti vieną šiemet labiausiai laukiamų ir...

Rinkos
2019.04.12
Vilniuje įsikūrė CERN gimęs startuolis „ProtonMail“ 7

„ProtonMail“, viena žymiausių kibernetinio saugumo kompanijų, atvėrusių savo biuro duris Vilniuje. Šis...

Paslaugos
2019.04.11
„Ford“ irgi siūlys gamyklinę telematikos sistemą Premium

Koncernas „Ford“ Amsterdame neseniai vykusiame renginyje paskelbė apie jau šiemet Europoje pradedamus siūlyti...

Paslaugos
2019.04.11
Jeffas Bezosas jungiasi prie milijardierių lenktynių į kosmosą

Jeffas Bezosas, „Amazon“ įkūrėjas ir vadovas meta pirštinę Elonui Muskui („SpaceX“) ir verslo milžinų...

Paslaugos
2019.04.11
„Bitė“ plečia savo tarptautinį tinklą, nuo šiol turės kabelį į Ukrainą 1

Informacijos ir komunikacijos technologijų bendrovė „Bitė Lietuva“ stiprina savo tarptautinių jungčių tinklą.

Paslaugos
2019.04.11
„INVL Technology“ valdoma bendrovė „Novian“ įsigijo Norvegijos „Zissor“ Premium

Investicijų į IT verslus bendrovė „INVL Technology“ už 5,9 mln. Norvegijos kronų (0,62 mln. Eur) įsigijo...

Paslaugos
2019.04.11
Nevalyva dirbtinio intelekto strategija 11

Turbūt iš tikrųjų niekas jau seniai neskaito jokių oficialių dokumentų. Tikriausiai daugelis jau pamiršo...

Išmani Lietuva
2019.04.11
Daugiau jokių adatų: lietuviai sukūrė jutiklį, gebantį atlikti kraujo tyrimus Premium 21

Bendrovė „Brolis Semiconductors“ kartu su Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) mokslininkais sukūrė...

Paslaugos
2019.04.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau