Bankai baiminasi, kad galėjo nutekėti jų klientų duomenys

Publikuota: 2017-12-13
Atnaujinta 2017-12-14 11:56
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Luminor“ klientai socialiniuose tinkluose skelbia, kad bankas ėmė blokuoti jų mokėjimo korteles, nes galimai nutekėjo jų duomenys. „Luminor“ tai jau antras toks atvejis šį ketvirtį. Maždaug prieš mėnesį apie panašius nemalonumus socialiniuose tinkluose kalbėjo ir SEB banko klientai.

„Gaunu šiandien (gruodžio 13 d.) SMS iš „Luminor“ – jie rytoj (gruodžio 14 d.) 9 ryto žada užblokuoti mano kredito kortelę. Pagaliau prisiskambinusi į banką, sužinau, kad jie užblokuos ir mano debeto kortelę, nes galimai neteisėtai buvo nuskaityti mano duomenys“, – savo „Facebook“ paskyroje skelbia Rima Aukštuolytė, „Žinių radijo“ laidų vedėja ir UAB „Virtuvės mitų griovėjai“ projektų vadovė.

Agnė Karčiauskaitė, „Luminor“ komunikacijos vadovė sako, kad kortelės blokuojamos prevenciniais tikslais.

„Banko atstovai iš anksto, kad klientai galėtų pasirūpinti grynaisiais, susisiekė su jais ir informavo apie galimą grėsmę bei planuojamus banko veiksmus. Dabar negaliu pasakyti ar tikrai nutekėjo klientų duomenys, iš kur ir kiek jų galėjo nutekėti. Saugodami klientų pinigus, tiesiog ėmėmės prevencinių veiksmų, nes nusikaltėliai, jei duomenys tikrai nutekėjo, jais gali pasinaudoti ne iš karto“, – aiškina p. Karčiauskaitė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Apie panašų atvejį pranešta ir maždaug prieš mėnesį. Tąkart p. Karčiauskaitė teigė, kad dėl agresyvių duomenų pasisavinimo atakų keliose interneto parduotuvėse teko užblokuoti per 100 mokėjimo kortelių.

VŽ lapkričio pabaigoje rašė, kad kai kuriems SEB banko klientams sulaukus pranešimų apie užblokuotą galimybę atsiskaityti kortele internetu, banko atstovai tikino, kad tai nėra masiniai atvejai ir išaugusį klientų užklausų dėl to skaičių įprastai fiksuoja prieššventiniu laikotarpiu.

Ramina klientus

Tą patį akcentuoja ir Lietuvos bankų asociacija (LBA). Jos atsiųstame pranešime teigiama, kad pasitaiko atvejų, kai klientas iš savo banko (skambučiu, el. paštu ar SMS žinute) sulaukia klausimų dėl įtartinų ir galimai neteisėtų operacijų, kurios vyksta jo turimoje sąskaitoje. Arba patys klientai skuba kreiptis į banką, pastebėję, kad jų kortelėmis buvo įvykdyti pinigų pervedimai ar kitokie atsiskaitymai, kurių jie neinicijavo. Tokių situacijų gali padaugėti prieš didžiąsias metų šventes, kai išauga elektroninių atsiskaitymų apimtys. Bet tai tikrai nėra masinis reiškinys.

LBA priduria, kad tokiais atvejais bankai visame pasaulyje nedelsdami imasi veiksmų apsaugoti kliento lėšas – blokuoja mokėjimo kortelę ar apriboja tam tikras operacijas, pavyzdžiui, atsiskaitymą internetu.

„Kartais klientai „pasipiktina“, kad bankas užblokavo kortelę prieš tai nepranešęs. Tačiau taip įvyksta tik dėl to, kad susidarius tokiai situacijai brangi kiekviena sekundė. Jeigu staigiai nepavyksta susisiekti su klientu, geriau blokuoti kortelę ar atsiskaitymą internetu, negu tai padaryti per vėlai, kai galimi sukčiai jau pasinaudojo sąskaitoje esamais pinigais. Žinoma, paaiškėjus, kad pavojus buvo netikras, kortelė iškart atblokuojama. O pavojui pasitvirtinus, bankas pasirūpina, kad klientas kuo greičiau gautų naują kortelę“, – komentuoja Mantas Zalatorius, LBA prezidentas.

Anot jo, tokie atvejai dažniausiai susiję su anksčiau pirkėjų nesaugiose interneto svetainėse atliktais atsiskaitymais arba sukčių neteisėtai pasisavintais mokėjimo kortelių duomenimis iš tam tikrų paslaugų tiekėjų.

„Visada primename, kad pirkdami interneto parduotuvėse ir tam naudodami korteles, klientai įsitikintų, kad elektroninė parduotuvė yra patikima. Šventiniais prekybos laikotarpiais padažnėja netikrų interneto parduotuvių pasiūlymų, kurių pagrindinis tikslas tėra surinkti kortelių duomenis ir vėliau jais neteisėtai pasinaudoti. Tad susiviliojęs neįtikėtinai mažomis kainomis anksčiau negirdėtose interneto parduotuvėse, pirkėjas rizikuoja ne tik nusipirkti menkavertę prekę ar apskritai jos negauti, bet tokiu būdu gali prarasti pinigus. Savo banko mokėjimo kortelės duomenis sukčiams atskleidęs žmogus taip pat rizikuoja prarasti ir visas kortelės sąskaitoje turėtas lėšas“, – sako p. Zalatorius.

Nors LBA labiausiai akcentuoja grėsmes, kylančias apsiperkant nežinomose e. parduotuvėsse, reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad savo klientų duomenis pastaruoju metu praganė ir palyginti patikimos įmonės, tokios kaip „Uber“, „Sony“, „OneLogin“ ar „Yahoo“. Visų šių bendrovių paslaugos ar produktai pasiekiami ir Lietuvoje, tad piktavaliai finansinius lietuvių duomenis teoriškai galėjo gauti ir iš šių šaltinių. Duomenis šiemet prarado ir daugiau įmonių. Tarp jų ir „LinkedIn“ bei „Deloitte“, tiesa pastarosios įmonės prarado konfidencialią, bet ne finansinę informaciją.

Rekomendacijos

Bet kuriuo atveju rekomenduojama periodiškai pasitikrinti kortele atliktų operacijų išrašą interneto banke. Pastebėjus įtartinas operacijas, rekomenduojama skubiai kreiptis į banką, išdavusį kortelę.

Bankai taip pat siūlo užsisakyti automatinius pranešimus SMS žinutėmis iš banko: tokiu atveju klientas visada gaus žinutę, kai tik iš jo sąskaitos bus nurašyti pinigai, ir galės stebėti, ar tarp jų nepasitaikė neteisėta ar neįprasta finansinė operacija. Ši paslauga yra mokama. Tačiau, kai kurie bankai jau siūlo labai panašią nemokamą paslaugą – automatinius mobiliųjų programėlių pranešimus (push notifications), kurie gaunami į išmanųjį telefoną, jei nuo sąskaitos nurašomi arba į ją gaunami pinigai.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Lietuva patyrė intensyvią Rusijos programišių kibernetinę ataką: didžiausios problemos suvaldytos 10

Dėl su Rusija siejamos programišių grupuotės tebesitęsiančios kibernetinės atakos pirmadienį strigo dalies...

Inovacijos
14:37
Atstatyta Migracijos departamento informacinių sistemų veikla 3

Pašalinus informacinių sistemų trikdžius pirmadienio pavakarę atstatyta pasų išdavimo veikla, informavo...

VMI patiria DDoS ataką – atjungtos sistemos 6

Užfiksavus neįprastai didelį prisijungimų srautą prie Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) sistemų, dėl...

Finansai
11:49
Švedų tyliai nupirkta Kauno žaidimų kūrėja „Tutotoons“ pelną augino 15 kartų Premium 1

Kauno mobiliųjų žaidimų kūrėjai „Tutotoons“ karantinas leido pasiekti rekordinį pelną ir apyvartą. Be to,...

Inovacijos
10:04
Tiksliosios technologijos tvariai užaugintam kokybiškam maistui – Lietuvos ūkių dabartis Verslo tribūna

Neįtikėtinu greičiu tobulėjančios šiuolaikinės technologijos ir inovatyvūs sprendimai keičia Lietuvos...

Saulę įkinkiusi „Krekenavos agrofirma“ jau dirsčioja ir į vėją Verslo tribūna 1

Vien žalią elektros energiją naudojanti mėsos perdirbimo įmonė „Krekenavos agrofirma“ dar šiais metais...

Pramonė
05:00
Robotai, „atimsiantys jūsų darbą“ – ne toks jau ir baubas Premium

Robotizacija ir, kalbant plačiau, DI, tebėra daugybės mitų gaubiamos technologijos ir tendencijos. Galima...

Inovacijos
2022.06.26
„Solana Labs“ pristatė kriptovaliutų mėgėjams skirtą telefoną „Saga“

Ukrainiečių įkurta bendrovė „Solana Labs“, sukūrusi ir vystanti blokų grandinės platformą bei kriptovaliutą...

Inovacijos
2022.06.26
R. Paulas. Lietuvos IT – „amazing“. Bet ar nepritrūks talentų? 8

Lietuva JAV tebeturi žinomumo problemą – tiek apskritai kaip šalis, tiek, juo labiau, kaip investavimo...

Nuomonės
2022.06.26
„Amazon“ planas: „Alexa“ galės atkartoti bet kieno balsą

Technologijų bendrovė „Amazon“ teigia, kad jos kuriamas balsu valdomas skaitmeninis asistentas „Alexa“ galės...

Inovacijos
2022.06.25
VŽ infografika: kur Europoje nepageidaujamas „Huawei“ Premium

Kinijos telekomunikacijų milžinė „Huawei“ praėjusio dešimtmečio pradžioje tapo pasauliniu savo sektoriaus...

Inovacijos
2022.06.25
Vokietijoje pradėtas tyrimas dėl „Google Maps“ antikonkurencinės praktikos

Vokietijos Konkurencijos priežiūros tarnyba antradienį pranešė pradėjusi tyrimą „Google Maps“ atžvilgiu dėl...

Inovacijos
2022.06.24
Dėl kibernetinių atakų galimi „Lietuvos geležinkelių“ svetainių sutrikimai

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė susiduria su grupės bendrovių interneto svetainių sutrikimais. Bendrovės...

Logistika
2022.06.23
Startuolio „DappRadar“ įkūrėjas: užsitęsus kriptovaliutų kainų kilimui, pradedi laukti ir kriptožiemos Premium 1

Nuo metų pradžios kriptorinkoje besitęsiantis smukimas yra geras metas susitelkti į darbus ir patikrinti...

Inovacijos
2022.06.23
P. Kuisys: ruošiamės blogiausiam, o tikimės geresnio Premium

Nors ekonominės krizės – galbūt pageidaujamas reiškinys, į jas reikėtų žiūrėti kaip į savotišką gydymą – per...

Inovacijos
2022.06.23
50 mln. Eur investicija Klaipėdoje – galimybė pramonei nebemindžikuoti ties inovacijų slenksčiu Premium 1

Jau šį rudenį planuojama baigti statyti 21.000 kv. m ploto pramonės inovacijų parką „VMG Technics R&D Park“,...

Vadyba
2022.06.23
„Telia Lietuvos“ komandą papildė trys naujos vadovės 4

„Telia Lietuvos“ valdyba patvirtino naują bendrovės struktūrą ir iš įmonės vidaus paskyrė privačių klientų,...

Vadyba
2022.06.23
Teks augti iš nuosavo kapitalo

Pasibaigus pigių pinigų vakarėliui, pasaulio technologijų įmonės praneša stabdančios plėtros planus, o...

Nuomonės
2022.06.23
„Google“ sutiko mokėti už Vikipedijos turinį

„Google“ sutiko mokėti Vikipedijai už jos paieškos sistemoje rodomą turinį – tais pačiais principais kaip...

Inovacijos
2022.06.22
„Vinted“ pristato siuntimo paslaugų verslą, M. Mikuckas atsitraukia nuo kasdienės veiklos įmonėje 12

„Vinted“ grupė, valdanti didžiausią Europoje internetinę naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platformą...

Inovacijos
2022.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku