„Google“ vėl bando gudrauti kainų palyginimo rinkoje

Siekdama išvengti papildomų baudų ir nuraminti Europos Sąjungos (ES) konkurencijos prievaizdus, Google pasiūlė parduoti konkurentams skelbimų vietas savo pirkinių paieškos ir kainų palyginimo sistemoje. Tačiau norintiems pirkti dėl skelbimų kainos tektų varžytis su pačia Google.
Priminsime, kad šiemet birželį Europos Komisija (EK) skyrė Google rekordinę 2,42 mlrd. Eur baudą už nuosavų prekybos paslaugų prioritetizavimą.
Bendrovė sukūrė daug naujoviškų produktų ir paslaugų, pakeitusių mūsų gyvenimą. Tai gerai. Tačiau Google kainų palyginimo paslaugos strategija nebuvo vien siekis pritraukti vartotojus padarant savo produktą geresnį nei varžovų. Google piktnaudžiavo savo paieškos sistemos dominavimu rinkoje ir paieškos rezultatuose teikė pirmenybę savai kainų palyginimo paslaugai, o konkurentų nustumdavo į žemesnę vietą. Toks Google elgesys pažeidžia ES antimonopolines taisykles. Ji iš kitų bendrovių atėmė galimybę konkuruoti paslaugų vertingumu ir kurti naujoves. O svarbiausia tai, kad iš Europos vartotojų ji atėmė galimybę tinkamai rinktis paslaugas ir naudotis inovacijomis, birželio pabaigoje platintame pranešime spaudai cituojama Margrethe Vestager, už konkurencijos politiką atsakinga EK narė.
Kartą jau bandė
Google artimi Bloomberg šaltiniai teigia, kad naujausias JAV milžinės pasiūlymas yra labai panašus į tą, kurį kompanija Alphabet (Google valdančioji įmonė) teikė dar 2013 m., kai siekė nutraukti tyrimą ir su EK susitarti taikiai. Tąkart nepavyko, todėl minėti Bloomberg šaltiniai teigia, kad ir šįkart planas neišdegs.
Juoba kad įmonės, kurioms Google žada pardavinėti skelbimų vietas vis tiek turės varžytis su pačia Google dėl skelbimo kainos. Vaizdžiai kalbant, jei Google už skelbimą pati sau sutiktų mokėti daugiau nei nori mokėti konkurentai, aukščiausiose (ir brangiausiose) pozicijose išliktų nuorodos į Google valdomas prekybos ir kainų palyginimo paslaugas. O realiai toks žingsnis tiesiog kilstelėtų reklamų paieškos sistemoje kainas.
Foundem Jungtinės Karalystės (JK) prekių ir paslaugų paieškos bei kainų palyginimo bendrovė, (viena iš tų, kurios pasiskundė EK dėl nesąžiningų Google veiksmų) sako, kad naujausias Google pasiūlymas mažesniems konkurentams ne ką palankesnis nei dabartinė praktika.
Aukciono principas tiesiog sukurtų papildomą antikonkurencinę kliūtį tokią, kuri formalizuotų nemokamo, paieškos rezultatų aktualumu ir tinkamumu vartotojams grįsto srauto pakeitimą apmokėtu srautu. Tokioje situacijoje atsidurtų visi rinkos žaidėjai, išskyrus pačią Google, Bloomberg cituoja Foundem atstovus.
Aukcionas nepadėtų ir vartotojams, nes jie pirmiausia matytų ne tinkamiausius paieškos rezultatus, o brangiausius. Be to, dėl išaugsiančių reklamos sąnaudų gali pabrangti ir produktai (bei paslaugos), kurių vartotojai ieško internete, priduria Agustinas Reyna, Europos vartotojų organizacijos BEUC atstovas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti